Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peppe79

    senior tag

    válasz Ironizer #98050 üzenetére

    Alapvetően semmi bajom az olcsó kínai objektívekkel, sőt: 50mm-ig nagyon jól kiegészít(het)ik a vintage alap- és teleobjektíveket. Ezek az egyszerű(bb) felépítésű -, nem kifejezetten a maximális tökéletességre törekvő, de relatív fényerős, fém-üveg darabok, közelebb állnak az ízlésemhez, igényeimhez; mint az elektronikus kapcsolattal bíró, modern, 'műanyag objektívek'. Más kérdés, hogy a gyártás során nagy lehet köztük a szórás. És akkor ott vannak még az olyan, esetenként előforduló, megszokást igénylő sajátosságok, mint például a videósoknak kedvező, fokozatmentes -, és/vagy az elülső elem közelében elhelyezkedő rekeszgyűrű. De semmi gond: ha csak ezen múlik, 70-100 dollárért cserébe még bevállalja az ember a kompromisszumokat. Egész más viszont a helyzet, ha mondjuk egy 400 dolláros objektívről beszélünk (jelen esetben a Mitakon speedmasterről). Az optika rendben van, na de a mechanika... Az számomra döbbenetes, hogy a bajonettjének picit nagyobb a holtjátéka, mint egy 15 dolláros Fotga adapternek, amivel két bajonett csatlakozik egymáshoz. És akkor ehhez jön még "segítségül" egy olyan fókuszgyűrű, ami nem vajpuhán mozog (főleg a két végállásában), és elég érzékeny, mindössze ~100 fokos szögben állítható. Egy f/0.95-ös objektíven! Persze, ezek egyik fele orvosolható, másik fele meg megszokás kérdése, csak ennyi pénzért picit többet várna az ember. Azt, amit a szép, de egyébként teljesen felesleges díszdobozkára áldoztak, ráfordíthatták volna egy fokkal minőségibb mechanikára is. Amúgy brutál kis objektív, csak...na.

    Az olcsó kínai 50mm-esek annyira még nem fogtak meg, hogy beruházzak egyre. A Meike 50mm/1.7, és a 7Artisans 50mm/1.8-as számomra alapból felejtős, utóbbinál már csak az ellentétes irány fókuszgyűrű miatt is. Az 55mm/1.4-es 7Artisans meg jóval drágább, fordított elhelyezésű a fókusz- és rekeszgyűrűje, amik ráadásul túl közel vannak egymáshoz.
    A TTartisan 50mm/1.2 már egy érdekesebb darab lehet annak, akinek számít a fényerő, ráadásul egyelőre gombokért megvásárolható (szemben mondjuk a 400 dolláros Mitakon freewalker 42.5mm f/1.2-vel). Ami engem zavar, az itt is a fordított elhelyezkedésű fókusz- és rekeszgyűrű, de ez utóbbi legalább click-es. A fő oka, amiért végül nem vettem meg, hogy ennél is csak kb. 100 fokos a fókuszgyűrű két végpontja közti állás, ami nem túl precíz élességállítást eredményez (egy f/1.2-es objektíven ugye...). Nekem 50mm-en bőven elég az f/1.4-1.7-es obi is, azt is általában f/2-2.8-ra rekeszelve használom. Egy olyan finom, precíz mechanikát, mint például az olcsón beszerezhető, tucat gyártású vintage Konica 50/1.7, nem szívesen cserélném le egy olcsó kínaira. Azért egy 50mm/1.1-es Kamlant még szívesen kipróbálnék, de csak kíváncsiságból.

Új hozzászólás Aktív témák