Mathias-2120 - a digitális adás előnye, hogy az infrastruktúrán keresztül és a gyengébb árnyékolás miatt nem szenved látható hibát a jel, ellentétben az analóggal, de kell hozzá DVB-C tuner
A digitális adás esetén a koaxon haladó digitális jelet (ami egyébként természetesen az analóg jellel párhuzamosan ott van minden végponton) dekódolja a set-top-box (konax kártya), amiben ott figyel a DVB-C tuner is. Így olyan TV-vel (CRT) is nézhető a digitális kábelTV, amiben nincs DVB-C tuner.
Az való igaz, hogy a STB-scart-tv útvonalon digitálisról analóg konvertálás történik a scart miatt, de emiatt nem szenved a jel akkora minőségveszteséget ahhoz képest, mintha végig analóg módon haladt volna, tehát alapvetően jobb lesz a kép, mint az analóggal lenne. A HDMI-s STB-k drágábbak, a szolgáltató meg ott spórol, ahol tud, ezért nincsen digitális kimenete a nem-HD-s digitális csomagok STB-jének.
A digitális csomagoknál van még egy feature, az EPG (programújság), ami a STB-n keresztül elérhető (vagy ha a TV belső DVB-C tunerét használja valaki, akkor a TV EPG-je érhető el).
Ha a HDTV-kbe épített CI kártyaolvasó modullal működne a UPC konax kártyája, akkor a TV-k beépített DVB-C dekóderét lehetne használni és nem kéne STB sem, valamint nem történne sehol sem analóg konverzió. De ez a módszer csak néhány szolgáltatónál működik, pl. a Diginél.
Kange - matrica kerül a refurbished termékekre, ezért kérdeztek rá... a "refurbished" = garanciás javításon átesett, újracsomagolt vagy csomagolássérült termékek, melyeket a Samsung kisebb összegért újraértékesít, ezeket felvásárolják a "TV-nepperek" közvetlen a gyártól vagy olyan cégtől, aki ilyen TV-ket nagytételben a gyártól vesz, és a kisker vagy magánszemély egy év garanciát szokott ezekre vállalni. Ha saját, 3 év garis a TV, az pedig valószínűleg EU szürkeimportos TV (pl. Szlovákiából, Romániából behozott, közvetlen a Samsungtól vásárolt), aminek magyar garanciajegye nincsen, pontosabban a magyar Samsung által nem regisztrálták a terméket, de ettől még EU-s garjegye szokott lenni, ami az itthoni Samsung szervizt kvázi kötelezi arra, hogy javítsa meg meghibásodás során. Pl. ha egy ilyen TV-t te vinnél be (a végfelhasználó), téged elutasítanának, nem javítanák, de általában ismeretsége van az ilyen eladónak a Samsung szervizben és garancia esetén rajta keresztül javíttatja a TV-ket. Így működik ez néhány webshop esetében is, ahol nincs saját szervizük. Ebből következik, hogy sok ilyen eladó a webshopoknak is hoz be TV-t külföldről, ő a beszállítójuk.
[ Szerkesztve ]