Én tavaly adtam el a Grande Puntót 9 évesen 100 ezerrel. Én is újonnan vettem.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Én tavaly adtam el a Grande Puntót 9 évesen 100 ezerrel. Én is újonnan vettem.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
jó, nálunk is a két másik autó 13 év/95e km és 7 év/35e km (6év/26ekm)... de nem ez az általános. plusz nálunk mindkettő benzines, csak én járok a sátán üzemanyagával
Akkor én nyertem, 1,3 Multjet Grande, párom napi 2x1,5km-t jár vele
Sírtam, mikor megtudtam...
Párommal cirka 1 éve vagyunk együtt. Elmesélte, hogy mikor autót kellett vennie 2010 környékén, akkoriban épp volt egy szép rozsdavörös Grande az egyik kereskedés utcafrontján. Bement, ott meggyőzték és már száguldottak is ...
szerk: Gyakorlatilag ahogy egy nő paradicsomot vesz, hmm ez szép piros, kérem...
[ Szerkesztve ]
Kollegina is mesélte hogy lett új kiasutó, a "milyen" kérdésre az első válasz: "Zöld"
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Le lett mérve az aksi. Indítás lelőtt 12.8 V volt benne. Indítás közben 8.6-9.4 V között volt a feszültség. Ez aksi hiba miatt lehet ás cserés vagy netán valahol van még valami ami nem érintkezik jól. Önindítóra menő sarukat megcsiszoltam.
Az az akksi kuka.
Inditozas kozben nem szabad 10V ala esni a feszultsegnek.
Mondtam, hogy akku...
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Üdv! A 105 és a 116LE-s 1.9JTD között mi a különbség?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
11 lóerő
bocsánat, a mai nap pihentsége után nem tudtam kihagyni
Lenyegeben "csak" a teljesitmeny ahogy rbalint88 is irta
Technikailag kulonbozo turbo van rajta, masabb a vezermutengelye, EGR mashol van elhelyezve, stb.
Ha laikusabban erdekel, akkor megbizhatosag stb szempontjabol nagyjabol egyforma. A 116Le-s mar az ujabb fajta, ha lehet mindenkepp ilyet keresnek.
Lancia Lybraba is van Alfa 1.9JTD blokk, a 105 loerosbol, meg van 116 lovas ujabb JTD blokk.
Nekem az utobbi van, de ismerek eleg sok embert akinek a 105-os van. Semmi kiugro kulonbsegek nincsenek, max a teljesitmeny elteresben.
Amugy ismerosi korben 1 "keveset" futott 1.9-est tudok, abban 190k km van, az enyeben ~260k, tobbiekeben 300k, 350, 400k.
Erdekes modon turbot a legkevesebbet futottban kellett felujitani(75k Ferrykerben), a tobbiben meg gyari van (valoszinu a km 90%-at rovid tavu olasz varosi hasznalatban tette meg).
Azon kivul semmi komoly problema nem volt senkinek a motorral.
Beszéltem egy ismerőssel, ő azt mondta, 1.9JTD-hez sose kerestek bontott alkatrészt nála, annyira jó motorom. De szerinte a benzines Alfákat el kell felejteni. No nem is az 1.6-ról beszélek, de az 1.8 is kerülendő? Gondolom étvágya is van neki, legalábbis az én 1.8-as benzines Lagunám 8,6L alatt nem állt meg nyáron klima nélkül,..
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
remélem megkérdezted tőle azt is hány benzines alfája volt. Ha figyelsz az olajra meg az aktuális szervizre amit a motor megkíván és nem rugatod hidegen akkor nem nagyon lesz gondja. cserébe muzsikál...
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Nekem 1 volt, 3 hét után motorcsere. Persze az nem is volt karbantartva, jól átbasztak vele. De sokaktól hallottam azért, hogy hiába figyelt mindenre, a hajtókarcsapágy csak elengedte magát. Szar konstrukció, ez van. De amikor jó, akkor élvezet.
hát ja, minden megtörténhet. Nekem a HF turbo integrale hajtókar könyökölt ki a blokkból amikor hoztam el a szerelőtől egy sima hengerfejtömítés csere után. Kérdés vajon a motor vagy a szerelő miatt történhetett. nagyon sirattam!
Családban volt 3 alfa is, meg nekem van egy, eddig semmi komoly motormeghalás nem volt.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Akkor jtd-t kell venni. Ha sokallod a nyolc literes fogyasztast meg a fenntartast, akkor viszont punto kasztniban, realisan azt tudod fenntartani. Es ha meg hozzateszem, hogy erdemes premium dizelt tolteni bele, akkor fogsz csak sokkot kapni. Igen, en is a 7-800ezres vackomba omv maxxmotiont toltok literenkent 380-ert. De ha benzines lenne, abba is az kerulne. "Okos" gazolaj eszedbe se jusson. Kollegam sporolt vele 50ezret, aztan kerult neki 300-ba a sporolas (mondeo tdci)
Ha már JTDm a téma.
A Bosch porlasztónak normál körülmények között mennyit kellene kibírnia felújítás nélkül?
Tavaly vettem 4 db-ot. Elvileg 160.000 futott 156-ból valók (159-be is jók) és melegen +-1-en belül vannak a korrekciók, tehát jó állapotban vannak. Én 10.000 km-ként cserélem az olajat.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Normal gazolajjal 4-500ezret elmennek ezek a motorok nagyobb belenyulas nelkul. Nalam 295-nel most egy dbnal masfel alatti a hideg, amugy 1 alatti az osszes hideg-meleg ertek.
Nalam is 1 alatt vannak, 260k km.
Mikor megvettem 210k km-nel, akkor az egyik volt 1,5-nel. Neha alapjaraton kicsit egyenetlenebbul jart, aki nem annyira ismeri, nem veszi eszre.
Akkor elkezdtem a szokasos adalekos "kezelest", mielott hozzanyultam volna. Az elso tanknal mar hallhatoan egyenletesebben jart a motor, 3 tanknyi utan beallt 1 ala egyforman.
Nem hiszek semmilyen csoda folyadekban, de mivel nem egy dizel van(Fiat, Alfa, VW-bol egyarant) amit a sajat szememmel lattam hogy "rendbetett", diaggal merhetoen illetve autoszerelo ismerosnel is jopar porlaszo meguszta a felujitast "probaljuk ki, artani nem arthat" tesztet, igy azota hasznalom.
VIF SUPER Diesel adalek, van belole teli/nyari.
Érdemes megitatni vele 1 alatti értékeknél is? Nem ingadozik jelenleg. A régebbi gyári porlasztók között volt 2.5 körüli is, az már picit ingadozott alapjáraton.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
En folyamatosan rakok bele, megelozes jelleggel is. Van amikor elfelejtem 1-1 tankolas utan, de hasznalom.
Van hozzá forrásod?
1 helyen találtam itt Mo.-on, ott 5K. Szlovákoknál láttam postával 10euroért.
ide is betsezem. egy kis olasz történelem
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Itthon en is csak egy helyen talaltam, onnan rendelem olajrengeteg.hu.
Sajnos nem ocso, de egy dobozzal atlag 400liter gazoljahoz eleg.
Végre van T-Jet Tipo
Sajnos csak a fullos felszereltséghez adják...
rip and tear, until it is done
Mondjuk az SK rendszám + az amorés hirdetésben a "jóárasított" fenntartás emlegetése... meh
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Hú de szeretnék egy ilyet sedánban... de akár 147 is lehetne. bár ez a kombi is meseszép...
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Én még nagyon agyalok mi legyen, ősszel-télen be kéne szerezni valami négykerekűt - a 159 ami nagyon-nagyon tetszik, de elég szűkösen férne bele, rámenne kb a megtakarításom kétharmada amit nem akarok (fenntartás nem hiszem hogy gond lenne).
147 is jó, méretben elég is lenne, de abból alig van a feltételeimnek megfelelő (10 évnél fiatalabb, automata klíma, 5ajtós).
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Pesti vagy?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Üdv mindenkinek!
Tegnap megnéztem és kipróbáltam egy 156SW-t 1.9jtd motorral, 8szelepes, 200.000km-el.
Mondanom sem kell, baromira tetszett. A külső, a beltér, egyszóval szerelmes lettem az autóba.
Annyirs viszont nem zúgtam bele, hogy ne lennének kétségeim.
Mert olyan autót szeretnék, amibe nem kell belelapátolni a pénzt.
Értem ezalatt azt, hogy van benne turbó, kettős tömegű lendkerék, ezek jelenleg nem hallatnak magukról, de ugye a kettős tömegű is előbb utóbb megdöglik, kuplunggal együtt 150.000Ft.
Aztán ott van még a magasnyomású rendszer, a befecskendező egységek.
Rokonom D4D Avensis-án is 180.000km-nél kellett cserélni a magasnyomásút.
Szóval oké, csak 6L-t eszik, de én egy évbe 10-13.000km-t megyek.
Jópár évig gond nélkül kellene mennie ennek az autónak alattam, hogy a kis fogyasztással kitermelje a javítási költségeket, egyszóval nem akarok beleugrani vakon.
Hogy miért nem veszek akkor benzinest? Egyrészt a benzines Alfáktól mindeki óva int.
De vehetnék én 1.6 Golf-ot is, motorikusan, egyszerű mint egy faék, de a 156 szépsége mellett minden más autó ennyi pénzért eltörpül.
Szóval úgy van/lesz, ahogy írom? Elobb-utobb ezek a dolgok befognak dögölni az autón (kuplung, lendkerék, common rail, turbó)???
[ Szerkesztve ]
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
Az emlitett D4D-t nem hasonlitanam a JTD-hez, az kicsi kenyesebb rendszer.
Szerintem itt is paran mar leirtak a tapasztalatukat ezzel kapcsolatban. Penzt lapatolni barmelyik hasznalt autonal megvan az eselyed. Ha dizelt nezel, foleg ilyen ujabbakat, akkor az emlitett koltsegek szinten elo fognak jonni, mert elobb utobb minden elromlik. Orokke semmi nem tart.
Leirtuk azt is hogy akar sajat, akar ismerettsegi korben mik a tapasztalatok es a varhato elettartam egy egy alkatresznel( kettostomegu, turbo, befecsik).
Ha ennyire felsz ezektol a koltsegektol, akkor inkabb keress benzinest, vagy vegyel egy viszonylag ar alatt levo peldanyt es az emlitett alkatreszekre rakj felre 4-500kt amibol fullra rendberakatod.
A hasznalattal kapcsolatban pedig : viszonylag hasonlo km-t megyek egy evben mint amit emlitettel. Nem sporolni vettem dizelt, hanem mert bejon a karaktere a motornak. Az eg vilagon semmi gondom nincs vele es meg az emlitett alkatreszekkel. Az pedig hogy 260-270k km korul majd lassan ki kell cserelni a gyari kuplungot es lendkereket, szerintem nem tekintheto abnormalisnak
Ja, es azert egy szopashalomtol megkimelheted magad, ha egy hozzaertot elviszel megnezetni az autot, vagy atvizsgalasra.
A 156 nem jó ? szerintem gyönyörű autó és elég sportos, nekem a 159 csak dízellel jöhetne szóba, de a dízel ideje még odébb van nálam.
szerintem egy 2.0 TS 156 vagy 147 nagyon élhető
ja és egy kis olasz történelem , Alfa 6 és Maserati.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Jtd nagyjavitas nelkul tud 400-500ezer kmt, ha kapott olajcseret rendesen es nem okos gazolajat tankoltak bele. Cr rendszer is akorul szokott elfaradni, de addigra mar a blokk is meg tud kopni, ha sokat nyektettek hidegen. Turbo, kettostomegu felhasznalastol fugg. Nalam 295-nel meg gyari a turbo es tudja a nyomasokat. Kicsit mar van hangja, de meg elmegy jo darabig. Turbofelujitas meg jo lehetoseg egy kis erositesre a sima felujitas araban lehet bele nagyobb fujo oldalt rakni, igy nagyobbat tud tolni. Amugy ha meg evi 10-13 ezret mesz, nem nagyon kell majd hozzanyulni. Evente olajcsere, amit kell cserelni csinaltasd meg idejeben, esetleg par megelozo karbantartast ejts meg, ha a szerelo azt mondja erdemes. Nagyobb bajokat megelozendo.
Amugy 1M alatt lehet venni faceliftes V6-ot kintrol. Ha lenne most annyi a zsebemben, mar uton lennek erte es adnam is el a dizelest. De igy csak az fog kapni egy chipet
[ Szerkesztve ]
Ha Tényleg csak ennyit mész vegyél egy 2.5 V6-os 156-ost, abban elég jó motor van. havonta 2-3ezer forint többlet lesz a benzinpénzed mind egy 2.0-ás benzinest hajtva, és olyan hangja van hogy összecsinálod magad.
(#3285) rbalint88 : látom 1 rugóra jár az agyunk!
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Pusztan kivancsisagbol: 159-böl probalt valaki benzinest? 2.2 jts, 3.2 v6 illetve 1.8 tbi-t?
159 SW 1.9 jtdm <3
A biztosítása ennek az 1.9-nek is több lesz, mint az előző autómé, hát még a súlyadója mennyi lenne egy V6-nak...
Olyan kérdésem volna, ha szerintetek a Common Rail rendszer gond nélkül elmegy félmillió km-t, és ha szerencsém van, a turbó is jó (a srác szerint ha szar lenne a turbó, enné az olajat...), marad a kuplung-lendkerék, mint a közeljövőben várható hibaforrás.
Ennek van bármi előzménye, hogy baj lesz velük?
Lendkerék ha jól tudom indításkor és leállításkor csattanik egy nagyot és rázza a kasztnit. A próbaút során ennek nem láttam, hallottam nyomát.
A kuplungon már érezni a km-eket, de nem vészes, fokozatokat gond nélkül vette.
Alapjárat szép stabil, felpörgetve is jó a hangja, amolyan érces dízel kerregés...
Szerintetek?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
Nem. De az uzemeltetesi tapasztalatok alapjan tbi vagy dizel. Jts nem megy, bajos es sokat eszik, igazi jolly joker. V6 nem megy jol (nagy suly, 4x4, elbaszott gm blokk), irdatlan zabal, de legalabb nem nagyon nyugos. Tbi a ketto kozott fogyaszt, eleg jol megy (200kiloval konnyebb mint a v6) es nem all beteg jo hireben. Deen 2.4 jtdvel vennem a 159-et. Menesre azt tudja, mint a tbi csak fele nyalbol. Abbol meg azert kijon par javitas az amugy sem rossz konstrukcioju motoron.
Ez a Common Rail technológia nagyon jó, meg a motor is, nerm véletlen licenseli megannyi gyártó. olvass utána mélyebben , de szerintem túl sokat aggódsz.
lehet hogy több a súlyadó, de egyszer élünk basszus!
(#3287) grunge : 159 szerintem a dízel jobb vétel, pedig benzines párti vagyok. JTS-t nem vennék az fix, a turbobenzines meg nagyon ritka és drága nem véletlen.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
ezt nézd meg
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Ráadásul van itt az utcában egy olyan 1.9SW ami a legjobban tetszik - piros fényezés vajszínű belső (na jó, a facelifesek mogyoró-feketéje az igazán ütős)
iRico 156 nem, akkor már inkább a 147... GT is gyönyörű de nem szeretnék üléshajtogatósat
suti_88 Szerintem úgy érdemes hozáállni hogy ezeket a dolgokat legfeljebb 1-2 éven belül meg kell majd csinálnod, aztán ha mégsem akkor annyit nyertél a dolgon. De ez nem csak az Alfákra érvényes, minden használt autónal hasznos ha van 2-300k a zsebben előre nem látható költségekre.
Ha viszont egyszer megcsináltad és odafigyelsz rá, nem lesz gondod vele többet.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Ulesszelloztetes nelkul tobbet nem lesz boros autom
Nekem ez a liebling most:[link]
Fakormany es valto, xenon, bose, facelift, futott szovet. Purrrrfect.
Nem jó a link. nekem a bőr alap. )
(#3292) Alg : de miért ? amikor mi vettük a kocsit Én is inkább 147-est akartam, de csak 156-ost találtunk szépet, nagyon nagyon megszerettem. Az elektronika kissé megbízhatóbb, kevesebb dolog van benne, könnyebb a 156 mint a 147, ezért kicsit jobban is gyorsul. Nagyon nagyon férfias autó szerintem. 3 dolog zavar, nincs tempomat, kicsi a csomagtérajó, és tűzfalas a hátsó ülés.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Nem tudom, valahogy nem jön be a 156... meg tudnék vele barátkozni biztos, de nem lenne az az igazi "mindig vigyorogva ülök bele" érzés
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Még egy olyan kérdésem volna, hogy a próba során két dolog tűnt fel.
Az egyikre a srác is felhívta a figyelmem, miszerint gyorsításkor ha odaléptem neki, kicsit berezonált az autó, érezhetően a jobb eleje felől. Azt mondta, a jobb első féltengely nem tudom milyen alkatrésze lehet az oka.
A másik, hogy a motorral szemben állva jobb oldalt a váltó tetején volt egy kis olajsár.
Rákerdeztem, azt mondta, hogy a váltóból jön, mivel "szellőzik", és ez az olaj nem folyás eredménye, hanem inkább csak pára. Ilyenről, hogy a váltó szellőzteti magát, még nem hallottam...
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
szerinted én mit éreztem amikor megvettük a 156-ost? még álmaimban is a 147 GTA seggét láttam... főleg az miatt akartam a 147-est. aztán ahogy teltek a hetek egyre inkább megszerettem, és amikor megállok vele bárhol és várok a parkolóban a kocsit nézve nagyon elégedett vagyok, ez egy bombajó forma. a helyedben kipróbálnék mindent amit lehet. Tetszik nekem nagyon a 147, de most már a 156-ost szebbnek tartom bizonyos értelemben. masculin! )
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Meglássuk Szeptembertől tudok majd elkezdeni nézelődni várhatóan
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Akkor az egy futómű felújítás. Nem olcsó, dolog, elég jó alkualap. Az olajsár meg talán még aggasztóbb. Lehet, hogy a helyedben inkább tovább keresgélnék.
addig bőven van idő, realizálni kell, én mindig majdnem idegösszeomlást kapok ha kocsit kell venni... Ha alfa lesz biztosan szeretni fogod!
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️