- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
outsiders #3199 üzenetére
1,9-es motor a legstabilabb, ami ebbe a keretbe belefér. 2.0 már drágább, mert fiatalabb évjárat. 2.4 fenntartása drágább kicsit és ha nem vagy versenyző típus, akkor elég a bódéhoz az 1.9-es 150 lovas is. az alá nem mennék teljesítményben. és még ugye meg is lehet chipelni, az plusz 20-30 ló, már érezhető és nem fog dőlni belőle a korom.
ha idejében magkapták a szükséges törődést, akkor 4-500ezer km-t bőven elmennek ezek a motorok komolyabb belenyúlás nélkül.
beszerzés: magyar piacot nézd körbe és ha itt nem találsz semmi épkézlábat, csak akkor keress külföldön.
vásárlás előtt érdemes beruházni egy kapcsolós vagkkl kábelbe (max 4-5k) és felrakni a legfrissebb multiecuscan programot, ezzel hibát tudsz olvasni és törölni,látod az injektorok állapotát stb, szóval igencsak tud spórolni neked, ha emiatt nem nyúlsz bele egy lerúgott fosba. otthoni célra tökéletes és később se kell rögtön szerelőhöz rohanni öt-tízezerért, ha valami elkezdene karácsonyfázni. -
outsiders
aktív tag
Sziasztok,
159-es alfa esetében melyik a legkevésbé problémamentes dízel erőforrás, illetőleg 2 milla (átírás és első szerviz nélkül) körül merre lehet értelmes példányt találni?
Vecsésen (varsi car) van egy eladó, akinél több darabot is találtam, ismeri esetleg valamelyikőtök a kereskedőt? Plusz akit néztem még egy újpest kereskedő (alfa car), 2.3 milláért kínál egy szép alacsony futásteljesítményű darabot ugyancsak.
Köszönöm előre is, ha tudtok adni iránymutatást -
hobizoli
nagyúr
az jo
ezer fordulatonkent kell 0.7bar-s emelkedes
es alapjaraton uzemmeleg motornal ne legyen 1-1.2bar-nal kisebbha megis bevillan az olajoskanna ikon, akkor nezd meg, hogy a kabele vagy a csatija nem kontaktos vagy serult a jeladonak
ha nem az, akkor olajnyomaskapcsolo csere -
Kommy
veterán
Na mértem olajnyomást, hidegen szépen mindenhol van majdnem 5 bar nyomás. Alapjáraton 50 perc járatás után is több mint 1 bart mértem alapjáraton ez olyan 6-700 fordulat / perc, ekkor viszont fordulatra maximum 3.5 barra ment fel.
Így megy bele az új gomba és remélem el is felejthetem ezt a problémát.
-
BaKeSZ87
őstag
Sziasztok!
Grande puntonál találkozott valaki olyan hibával, hogy nem megy a belső keringtető venti? Kivettük, megnèztük, direktbe kötve akkuról pörög, a csatlakozójára kötöttem egy izzót, ami nem világított, így kiderült, odáig nem jut el a delej. Közèpmonzolban a kapcsolót nèztük, úgy nèz ki az is ok. Motortèrben lèvő biztosítèk táblán elvileg a 2-es 30A-es bizti szól oda, semmi baja. Valami ötletetek lenne mi lehet a baj?
Szerk.: Ha nincs gyújtás az autón, a közèpkonzol villog. -
Kommy
veterán
nyogo83, hobizoli: köszönöm mindkettőtöknek. Szerencsére most nincs szükség az autóra, így mindenképpen mérni fogunk egy olajnyomást, addig pedig nem használjuk.
-
nyogo83
senior tag
Mindenkepp keress egy szerelot, aki tud olajnyomast merni(meleg motornal).
Az hogy az olajnyomas visszajelzo nem eg, nem jelenti hogy megfelelo az olajnyomas. Kb 0.5bar korul kapcsol ki, de alapjaraton nem art ha 0.8-1 bar koruli olajnyomas van, emelt fordulaton pedig 3.Vagy valahol valami retek van az olaj jaratokban, vagy az olajpumpaval van gebasz.
Ha lekapjatok a kartert, akkor hozza lehet ferni az olajpumpahoz es latszik hogy esetleg nincs-e a szivokosara nagyon eltomodve.
Ha pedig mar lent van a karter, akkor leszednem a hajtokar csapagyakat megnezni milyen allapotban vannak...
-
Kommy
veterán
Van egy 1999-es Fiat Palio Weekend autóm 1.6-os. A gondom az lenne, hogy mielőtt olajat cseréltem volna, nagyon rossz hangja volt az autónak, kattogott. Ez a hang az olajcsere után az indítás után 1-2 másodperc után megszűnik, ebből gondolva ezek a hidrotőkék lehettek.
A problémám inkább az, hogy a régi olajjal 2-3 km után előjött az olajnyomás lámpa, ehhez hozzátartozik, hogy az autó 1 évet állt.
Most az új olajjal is előjött az olajnyomás lámpa, elég dimbes dombos úton , többször be be villant majd eltűnt, majd egyszer csak elkezdett világítani abban pillanatban le is állítottam. De egyből újra is indítottam ekkor viszont már nem világított. de egy perc múlva ismét elkezdett.
Most Alco KTX Turbo 10W-40 motorolaj (szűrő is cserélve lett) van benne, nagyjából 4 liter, a nívópálcán úgy nézem, hogy maxon van de nagyon nehezen lehet ezt beazonosítani. -
rbalint88
addikt
kis machine porn: [link]
-
lorcsi
veterán
szombaton megviccelt a kis puntom (2011. 1.2 16v)
kb. egy hetet állt és indításkor a szervó visszajelző nem akart kialudni..és szervó sem volt
azt tudom hogy a city elromlós benne, de most még a szervó sem akart
mentem vele városon belül 5-6 km-t
aztán 2 óra múlva már volt szervó szépen -city ismi lehet ennek a hiba jelenségnek az oka?
elfáradt szervó olaj okozhat ilyen galibát ? -
Kommy
veterán
aphra2, hobizoli: köszönöm szépen mindkettő töknek , remélem hamarosan tudok szerezni kábelt.
Ha minden igaz megvan a csati a középkonzol mögött láttam egy 3 pines csatit, és ott van a légzsák vezérlő is ha jól láttam.
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy 1999-es Fiat Palio Weekend-em (1.6 74KW,100lóerő), nem működött az index visszajelzés és nem ment az elakadásjelző és mivel a kormányban ott volt a légzsák, és ott kellet a csatikat húzogatnom, így lehúztam a légzsák csatlakozót (aksi nélkül), viszont amit nem kellet volna, hogy utána ráadom a gyújtást a légzsák nélkül, most persze világít a légzsák lámpa.Hogyan tudnám ezt saját magam törölni. HA ODB2-es lenne akkor nem lenne gond, de ezen még csak ilyen 3 érintkezős csati van. Vajon egy átalakítóval és egy obd2-es diag cuccal lehetne törölni a hibakódot, és vajon a légzsáknak külön csatija van vagy csak egy van a motortérben
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Wiz Khalifa #3175 üzenetére
annyiert igen, ha amugy szepen jar a motorja, meg mas nyugje nincs
-
Wiz Khalifa
veterán
Sziasztok!
Első kocsim vásárlása előtt álok. Találtam egy Fiat Bravo-t ami 1999-es és 1.6 100 16V GT.
Ez megbízható darabok? Én úgy olvastam hogy az 1.4 kivételével a többi megbízható motoros.
Amúgy ennek a fajta kocsinak az alváza szeret rohadni vagy hol szeret? A jobboldali küszöb ki lett cserélve a kiszemelt példánynak, még nincs lefestve csak alapozva amúgy szóval az ki van cserélve és a bal oldalsó is szerintem cserélt, az fekete színű.
Így egy kis festést a küszöbök elviselnek de az nem probléma, lefestetem én egy szakival.
Amúgy 215k-ra tartja a gazdája, bitang alufelnivel.
Szerintetek megéri?
-
BaKeSZ87
őstag
Három ajtós Fiat Grande Puntohoz keresek kalaptartót, nincs véletlenül valakinek?
Ami még jól jönne, pótkerék, emelő, kerékkulcs, végül is minden aminek a csomagtartóban a kárpit alatt ott a helye.
-
alázógyík
addikt
Hidd el, nem baj, azok is el tudnak rendesen fáradni, és most már nem lesz velük gond.
Nekem a jobb hátsó keréknél kopog valami 1 éve, volt 2 futóművesnél, 2 szerelőnél, senki nem talált semmi. Minden tökéletes.
Talán most az egyik Bravo tulaj tud rá megoldást. Neki is volt ilyen, neki a fékbetéttel volt ugyanez... -
sagesz93
addikt
sziasztok,
valaki tud beszerzési helyet fiat feliratos rendszámtábla kerethez? 1 helyen találtam(alkatreszek.hu) , de onnan már jeleztek, hogy nem tudnak szerezni...
-
Prime110
aktív tag
válasz
ANDROID??? #3162 üzenetére
Tudom, vegyek Duster-t, ha ilyen utakon akarok közlekedni és nem akarom nyírni a kocsimat!
Asszem' a Lybra-ban már nem az a keresztlengőkaros béna megoldás dolgozott, mint a 165/166/Thema/Kappa vonalon, úgyhogy már emiatt is fejletebb volt a Lybra abban a generációban. Na meg relatíve jóval könnyebb is, mint ezek a batár monstrumok. -
ANDROID???
addikt
válasz
Prime110 #3161 üzenetére
Azért ez ennyire nem teljesen igaz, hogy nem lett eltalálva. Olaszországban autóztál már? Amikor kimész
Ausztriába látni hol a határ, táblától meg mindentől függetlenül, érdekes módon rögtön visszavesz a zötykölődés, aztán az olasz határ után ugyanez. Egyszerűen nem ezekre a tankcsapdás rázós sz@r utakra van tervezve. Azért az érdekes, hogy elkészül egy "út" és kapásból hullámos, valahogy nem tudják megcsinálni simára, nem azt mondom, hogy külföldön tökéletes de nem ennyire szutyok az út, lehet hogy ott nem 3 cm a réteg..
Az sem mindegy milyen szilentet teszel bele, jó minőségű kell az tovább tart.
Vannak olyan helyek ahol kifejezetten ezek gyártásával foglalkoznak és készítenek egyedi megrendeléseket is, jó nem annyi lesz mint az Unix által forgalmazott alsó árkategóriájú kedvezményes ár, de jó is lesz legalábbLancia Lybra nem kajálta be a szilenteket, de a Delta sem és mi sem a sima utakon közlekedünk vele
-
Prime110
aktív tag
válasz
csabi94 #3157 üzenetére
Ez ilyen.
Az olaszoknál a futómű valahogy sosem sikerül.
Nekem a Kappa ugyanez, használattól függően belátható időn belül cserélem a szilenteket, mert zabálja a kocsim. 7 éve mióta megvan már a második féltengelyt raktam most bele (ez sem éppen normális évi cc 10.000 km-es futásnál), szilentből korláltan mennyiséget kell tárolnom és mindig van valami nyűgje. A féktárcsák hűtőlemeze ráfeszül a kerék belső részére és megállás nélkül hevíti és közben visít ahogy a fém a fémen surlódik. Persze ezek extrém dolgok is kicsit, nem mindegyik ilyen, ettől függetlenül ezek a kocsik nem lesznek fiatalabbak, ezzel is számolni kell. -
csabi94
őstag
-
csabi94
őstag
válasz
csabi94 #3156 üzenetére
Kaptam jó, és rossz híreket is. A klíma valóban működik, csak nem kapcsol be. 3 éve lett kb. feltöltve gázzal, és még mindig van benne gáz (bár nem elég). Ez mondjuk jó hír. Még mindig jobb, mintha egy év alatt elengedte volna. Annyi, hogy az elektronika valamelyik része nem kapcsolja be a klímát. Én erre gyanakszom:
A nagyobb gond, hogy a szerelő szerint elég rossz állapotban van az autó alja, illetve a kormányzás/felfüggesztés "témakörben" is cserés elég sok alkatrész. Mire visszamegyek az egyetemre, és egy vasam sem lesz autót fenntartani, kész is lesz a verda. Fasza...
-
hroberto
veterán
válasz
rover45 #3152 üzenetére
Én a váltóban nem cseréltem olajat.
A motorban volt többféle nekem. A Castrolt, a Mobil1-et csipegette. A Selenia-t és a Liqui Molit nem. Csak a Selenia rohadt drága.
Nekem az a véleményem, hogy gyakorlatilag ha a normális márkák közül választasz, és az előírásoknak megfelelőt teszel bele, akkor mindegy milyen márka. De nem szabad betartani a gyári előírásokat. 10-15 ezrenként cseréld le, és nem lesz gond! -
rover45
őstag
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy Grande Punto 1,3 Multijetbe mennyi és milyen váltóolaj kell?
Illetve motorolajból mi a legjobb választás hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Külpolitika
- sziku69: Szólánc.
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Kugoo Kirin G1
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest