Köszönöm a tanácsaidat!
Első autóm lesz, szóval 136 ló elég nekem, bár nagyon vágyom a TI 150 paripásra, ahhoz viszont kicsit kevés, 6.000 euróm van :\
Mindenesetre köszönöm, 116-120 lovasat biztosan nem fogok venni!
MSI GT62VR 6RD Dominator Pro
Köszönöm a tanácsaidat!
Első autóm lesz, szóval 136 ló elég nekem, bár nagyon vágyom a TI 150 paripásra, ahhoz viszont kicsit kevés, 6.000 euróm van :\
Mindenesetre köszönöm, 116-120 lovasat biztosan nem fogok venni!
MSI GT62VR 6RD Dominator Pro
A 116-120 lovasbol is lehet viszonylag egyszeruen duplazni
TRW főfékhenger doboz nyitva, benne főfékhenger, oldalán felirat : LUCAS
Ez így normális?
Igen. Ha jo bele, akkor foleg
Vagyis, ha passzol a kocsiba? Minőség akkor tök ok, vagy kellett volna ATE?
A hátsó fékmunkahenger is TRW dobozban FES felirattal munkahenger.
[ Szerkesztve ]
Olaj kontra JTS ügyben olvasgatva ráakadtam egy írásra az alfa amore-n ahol a júzer azt írta hogy télire 5w-50-et tesz bele a nyáron használt 10W-60 helyett.
A nemrég volt, és állítólag visszatérő kemény hidegek kapcsán elgondolkodtam ezen.
Szerintetek ez használ, vagy inkább árt, vagy tökmindegy?
Mondjuk olyan esetben, amikor az ember relatíve rövid utakra megy (15km-t ingázik melóba, meg ugyanannyit haza, plusz néha elmegy edzeni vagy bevásárolni), azaz - gondolom - a motor talán nem melegszik fel annyira hogy az elhígulástól tartani kelljen (a LM 10w-60 dobozán arra büszkék hogy nem hígul el melegen sem).
Normál időjárásban is, indítás után, amikor az olaj ugye mind lefolyt, a vezérműtengely (vagy hidrotőkék) eléggé zörög, és ez a hang mondjuk 15-30 másodperc alatt simul el. Aggódjak? Kéne bele hidegen hígabb olaj, hogy jobban fel tudja nyomni a szivattyú?
(Ma megmérem, hány másodperc is ez; a fenti számot emlékezetből, és saccra írtam)
Whatever.
Most 20mp.
Whatever.
Minoseg tok oke, csak fejbol nem tudom ezeket, hogy hanyfele fekkel keszult pl. Van olyan tipus, aminel lucas rendszeru ate rendszeru trw rendszeru fekkel van. Aztan lehet, hogy keresztbe is gyartanak egymasnak. Igy ertettem azt, hogy ha jo bele.
Üdv
Mi okozhatja 120 lovas 1.9 Multijetnél, hogy ráadott gyújtásnál még be sem indítom valami elkezd búgni. Az már kiderült, hogy nem a fűtés és nem is ventillátor csinálja. Ha fűtött garázsból jövök ki semmi jelenség semmi búgás, de ha kint a hidegben indítom be búg mint az állat. Sajnos a szerelőm sem tudott rájönni a hiba okára. A búgás menet közben néha elhalkul vagy megszűnik, de utána újra előjön. Köszönöm a javaslatokat
"Ami nem öl meg, az megerősít."
Ok-ok Értem, én meg nem tudtam.
Majd ami kijön belőle (ha még van rajta) meglátom a feliratot rajta
Köszönöm!
Hat azert fuletek csak van, hogy honnan jon a bugas
Elsore azt mondanam, hogy ha hatso felerol akkor az az AC pumpa. De az altalaban mindig bug, viszont normal esetben nem szabadna hallanod jaro motor mellett.
Gyujtas raadasakor is csak par masodpercig.
De ha tenyleg szerelo is latta (aki nem pek volt), akkor a fenti eszmefuttatas targytalan, mert ennyit o is eszrevenne.
Korábban kinéztem egy 136 lovas 159-est, ma azt mondtam magamnak, ha nem találok ma sem egy 150 paripás TI-t vagy egy sima 150 paripás modellt, akkor a 136 lovasat fogom megvenni.
Erre dél körül néztem az autóhirdetéseket, és ráakadtam egy ma d.e. fél11-kor felrakott TI, 150 lovas példányra. (Dobtam is egy "köszönöm"-öt az égbe! )
Azonnal hívtam az embert, szerencsére holnap d.u. 2-kor már ott leszek és nézegetni fogom.
Na most a kérdésem.
Hol találhatok pontos leírást, hogy mitől is TI a Turismo Internationale?
Ugyanis ennek nincs szürke visszapillantó-tükör burája (helyette fekete, ami nekem jobban tetszik), és a dupla kipufogó sincs meg hátul, csupán egy, de az nagyobb átmérőjű, mint az átlag.
Sportülés, Sportfutómű, TI kormány, 18" felnik viszont benne vannak.
Felmerült bennem tehát a kérdés, honnan fogom tudni, hogy tényleg egy TI-t veszek?
[ Szerkesztve ]
MSI GT62VR 6RD Dominator Pro
A TI ültetve van, van küszöbe, matt króm visszapillantók, fém pedálok, sportkormány, 19"-es felni, nagy brembo (330 mm) fékek, hirtelen ennyi jut eszembe. De ha az amore 159-es topikjában kutakodnál kicsit, szerintem megtalálnád a választ, mert ott is felmerült már a kérdés.
Meg lehet, hogy már ezt is megtaláltad, de nem tudom mennyire teljes körű
[ Szerkesztve ]
Szevasztok!
Budapesten, lehetőleg III, vagy XVIII kerületben tudtok jó olasz autó szerelőt? Eddig csak nagy sebességnél, 2,5e fordulat felett kezdett el remegni a nemrég vásárolt Punto II, de tegnap városban, 50 alatt is volt, hogy elhagyta az ereje. Remegett, nem gyorsult, egyszer lámpánál induláskor le is fulladt.
Cserélve volt a gyújtó kábel, és az eladó állítása szerint gyűrűzve is volt. Most én, hozzánemértőként gyújtótrafóra gondolok.
Amúgy segítsetek megértenem ezt a dolgot. Nézegettem "tűz webshopban", hogy mennyibe kerül ez az alkatrész, és nagyon nem értem. Van ahogy gyújtó tekercs, és egy helyen gyújtótrafó, a képek alapján ugyanaz az alkatrész. Akkor ez most egy cucc, vagy kettő?
Köszönöm!
A 18. kerületben van a Ber-Do, más néven Italycar.
De nincs messze DZ se a 20. kerületben.
Valaki a #3956-ra?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
Ma jó idő "meleg" volt és menet közben csak gyorsításkor nagyobb gázadásnál lehetett hallani. Nagy hidegben a hangot hallani a motortérből és a tank körül is. Most tankoltam bele prémiumot és töltöttem bele dízel rendszer tiszítót, remélem ez megoldja a gondot. Amúgy jól húz autó és keveset eszik
[ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
Hátsó fékpofa is cserés lesz lassan, melyik fajtát érdemes beszerezni?
Nem szeretném, hogy csikorogjon, vagy piszok gyorsan elkopjon, de olcsó szutykot sem szeretnék.
TRW, ATE vagy inkább más fajta?
Ate ceramic, ha van hozza es nem orditoan draga (tipustol fuggoen 20-50% felar kb a sima atehoz kepest)
Seicentiohoz kell, esetleg tudod a cikkszámát?
AC pumpa lesz szerintem is.
Az Astrámnál is ez van.
A Fiátomnál még nem.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Urak, az Alfa 156 (facelift, ha számít) már canbusos,vagy még "megúszta"?
Más: a Ti tudomásotok szerint is xenonos lámpához műszaki vizsgán követelmény a fényszórómosó meg az automata magasságállító?
(a mosó ugye a gyakorlatban kb semmit nem ér, csak pazarolja a mosófolyadékot... de most aszongyák nekem, hogy nélküle nem tudják átrugdosni a vizsgán)
Whatever.
Így van, hivatalosan Xenon fényszóróhoz kötelező a mosó és a magasság állító. Nem véletlenül.
Az utólagosan beszerelt Xenon fényszórók nagy része borzasztóan vakít, zavaró. És ha koszos a lámpa, túl sok a szórt fénye. Én keményen büntetném az ilyen fényszórót használókat.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
így a negyedik lámpamosós autómnál azt tudom mondani, hogy full hülyeség. egyrészt tiszta szutyok lesz a motorháztető, a lámpán alig takarít valamit, a hatékonyságához képest csomó probléma van vele(elromlik, ha töröd az autót, sokkal problémásabb bontott lököst találni hozzá).
komolyan örülök, hogy tavaly lehalt a lámpamosó ág, eszembe nincs megcsinálni. ha koszos a lámpa, akkor félreállok és lemosom rendesen kézzel és meg is törlöm, mert a rajta folyó lé is töri ám a fényt rendesen (sokkal jobban, mint a kosz).
amúgy j.bravo-é is gyári xenonos
Hát, lehet hogy a következő vizsga idejére neked is meg kell csináltatnod, még ha utána le is kötöd rögtön...
Vagy olyan vizsgabazist keresni ahol nem foglalkoznak vele
Én szabálykövető brigádhoz kerültem.
Ha valakinek véletlenül lenne gyári xenonos jobb első lámpája faceliftes 156-hoz, írjon PÜ-t ízibe!
Ja igen, ha Fiat Examiner vagy Multiecuscan helyett ilyen készülékkel illetve programmal diagnosztizálnak, az okozhat fals hibát?
Több olyan hibát is mondtak most nekem amit azelőtt DZ-éknél nem, illetve a Multiecuscanes diagrol se emlékszem ilyesmikre...
[ Szerkesztve ]
Whatever.
Szóval ilyen kütyüvel
Whatever.
Lámpa ügyben nézz körül jófogáson, vagy az fb-s csoportok valamelyikében (Alfás, olasz adok-veszek).
"Bad reklám is reklám too"
Fals hibat nem okoz.
Maximum az OBD hibakodhoz tartozo leiras terhet el, ha nem markaspecifikus diaggal nezik.
Attol fuggetlenul a PXXX vagy barmi mas OBD kodu hiba benne van a hibataroloban.
az rossz hír, mert vagy
a) vak vagyok és nem vettem észre a szemembe világító légzsák és abs lámpát? (azt állítják, ezek világítanak)
b) volt gebasz és korábbi (itt is népszerű, ajánlott) szervizben elhallgatták/eltüntették?
c) a típusban/márkában nem túl ismerősek lévén lennének annyira hülyék hogy ráadják a gyújtást nem röffentik be a motort? (járó motorral én még csütörtök reggel (akkor vittem oda az autót) tuti nem láttam ezeket).
Ugye ha tényleg lenne gáz, annak a hibalámpának nem csak gyújtás ráadásakor kéne világítania, hanem végig?
Persze, mivel telefonon értetlenkedtem hogy ugyan hogy a túróba lehet ez, megpendítettem hogy esetleg azért mert nem cél-, hanem univerzális eszközzel nézik, mondták hogy jó, megpróbálják kitörölni és így is tettek; de ettől valahogy ideges lettem és maradtam. Egyik fenti opció sem megnyugtató.
Whatever.
Passz, hogy mi tortenhetett.
Hibakodtol fugg, hogy mikor gyullad ki a visszajelzo es marad egve. Elvileg ha olyan hiba van, akkor jaro motornal is egve marad.
Siman elofordulhat, hogy egy atmeneti hiba/nem vegzetes hiba nem gyujt hibalampat, viszont a hibatarba beleirja a kodot. Van olyan, hogy ha X alkalommal ismetlodik a hiba, akkor csak azutan jelzi vissza a muszerfalon.
Pl, hogy ha gyengebb akksival inditozaskor 10V kornyekere, vagy az ala esik a feszultseg, akkor az ABS/Legzsak vezerlobe rendszerint general egy hibakodot, alacsony akkufeszre panaszkodva.
Ez pl nem fog egve maradt hibakodlampat eredmenyezni.
Meg kellett volna kerdezni, hogy milyen hibat tarolt be, mert ha a legzsak es abs lampa is vilagitott egyszerre, akkor en nem gyanakodnek valami orbitalis hibara elsore.
Sziaszto!
2001 HLX Punto 2 egyszer csak megörvendeztett egy LED error kiírással. Utána vettem észre, hogy a fűtőventi szabályzójának néha nem világít a háttér fénye. Ezt jelezte ki, vagy másra utal a hibajelzés?
Köszi!
Köszi, így is aggódom, de kevésbé
A mínusz sok fokokban azért többet tekert az önindító, sőt a selespeed szivattyú is tovább zümmögött, szóval lehet akár. ..
De ha ennek vége, valahogy be kéne vizsgálni ezeket :/
Illetve, nincs a légzsáknak "lejárati ideje", azaz x (10? tobb? kevesebb?) év után ujra kéne piro-toltetezni, vagy legalább ellenorizni markaazervizben?
Whatever.
Szervizkonyveb 10-et irnak Lanciaknal, szoval gondolom Alfanal is annyi.
"Bad reklám is reklám too"
Es akkor csere, vagy csak csekkolas?
Whatever.
és hogy ellenőrzöd? tudtommal nem újrahasznosítható, márpedig csak akkor derül ki, hogy valóban működik-e, ha elsütöd.
Mittomén, azt se tudom hogy egyben van az egész, vagy külön van a lufi és a töltet.
Ha külön, akkor lehet-e külön cserélni.
Vagy hogy egy szál csati van az elektronikáján amin keresztül az ecuval kommunikál, vagy van esetleg még egy...
Mivel nem láttam meg a Discovery-n a "Hogyan készült"-ben a légzsákos részt, fenntartom a jogot, hogy esetleg hülyeségeket találgassak vagy kérdezzek.
Whatever.
Bravo-nál pl két szál vezeték megy a lufihoz a kormányba összvissz.
Nincs semmi visszajelzes a legzsaktol ilyen formaban.
Maximum azt jelzi, hogy ha nem erzekeli a vezerlo a legzsakot(kontakthiba, vagy kabelszakadas).
De a jovoben siman el tudok kepzelni ilyen hibakodokat:
- B1822 "A legzsak szavatossagi ideje lejart"
- B1945 "Hibas legzsak tipus: Takata Corp. Csere vagy orosz rulett jatszasa javasolt"
Na hat pont ezert kerdeztem piropatron tippre nem olyan, mint a lekvar, hogy csekkolod jo-e es visszazarod.
Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem: Honnan ismerni fel, hogy a kettős tömegű lendkerék már nem működik tökéletesen? Állóhelyzetben erősen remeg - ráz az alapjárat?
A szekér: 2008-as évj. Fiat Bravo II 1.4 T-jet 120 Le valós km állás: 150.000.
A válaszokat előre is köszönöm!
Pl. leállításkor koppan egyet. Eleinte kicsit, aztán nagyot
Egyébként ilyen kocsim van, 155e futással, és még kifogástalan a DMF
rip and tear, until it is done
Sziasztok! Hosszas kínlódás után készen lenne az autóm, de ez a csonk megrepedt. Alá ment be egy új termosztát, és gondolom túlhúztam a csavart. Hogyan érdemes erre az alkatrészre rákeresni, mi a neve? Honnan szerezhető be? 1.8-as Tempra, és az a baj, hogy ahogy néztem, az 1.6-on, 1.4-en nem ilyen van, és az 1.8 meg egész ritka.
Sziasztok!
Fura dolgot csinált az autó monkából hazafele. Elindítom, de olyan volt mintha nem menne 1-2 henger de magára talált majd ekkor azt vettem észre, hogy a magszkott 1300-1400-as fordulat helyett 2000-re ment fel, majd néhány másodperc múlva szépen visszaállt a megszokottra.
Fiat Palio Weekend 1.6 74KW
Lancia Dedra 1.8 8v ugyan az, raadasul gyakoribb.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
És hogyan érdemes keresni?
Lancia Dedra 1.8 pl.?
Úgy néz ki, jaja
[ Szerkesztve ]
Úgy értettem, hogy mi a neve az alkatrésznek. De már rájöttem, hogy termosztát ház.
Ja bocs, ha így írtad volna, azonnal írom..
Elvileg ez az..
[ Szerkesztve ]
Ma kész lett az autóm!
A tervezett dolgokon felül még belefutottunk jó néhány hibába. Az bölcső erősen anyaghiányos volt. Már az előző olajcserénél is láttam, hogy rozsdás, de alulról nem tűnt vészesnek. Az volt, csere. Mind a 4 gátló folyt. Ez szintén nem látszott előzőleg. A nagyobb baj, hogy nem belevaló gátlók és rugók voltak az autó alatt. Az új gátlókra nem mentek fel a régi rugók. Az is csere. A kis bal első kopogásból komplett első futómű csere lett. Slussz poén, hogy el volt rakva a vezérlés. Az a durva, hogy én eddig is nagyon jónak éreztem a futóművet (leszámítva a kopogást), de amilyen most lett, olyat egyik dw futóműves Hondám sem tudott. Elképesztően közvetlen. A motort nagyon dicsérték, remélem azzal már tényleg nem lesz bajom, mert ennek a szerviznek a végösszegéből már tényleg autót lehet venni. Sajnos sem a távirányítót (elektronika hibás), sem a tolatóradart (nem olvassa a gyári diag) nem sikerült megjavítani, úgyhogy azok még hátra vannak. Most azért iszok valami erőset...
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Uhh, sajnos ilyenbe konnyen bele lehet futni. Rengeteg olyan, ami bontaskor lepi meg az embert
Szegeny Alfa azert megjarhatott par péket, mert azon a motoron a vezerlest elrakni muveszet. Ahhoz vagy nagyon bambanak kell lenni, vagy akarni kell
De az tuti, hogy most egyben van, es egy jo darabig csak elvezni kell