Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2201) Land válasza ProdyG (#2200) üzenetére


Land
veterán

Vagy külföldről hozz be. Talán lenne ismerősöm, aki hoz be Alfákat, de ez nem tuti.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2202) Stylewars_kp válasza Hego (#2199) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Távirányító nekem is olyan. Új az elem, de nem zár mindig. :U

(#2203) bb0t


bb0t
senior tag

Most volt lehetőség először kipróbálni városon kívül, autópályán mióta kicserélték a bal féltengelyben a csillagot. Az a fajta rázás ami 4. fokozattól jelentkezett és beleremegett az egész középkonzol, ugyan megszűnt de helyette más jelenség ütötte fel a fejét. Akár kisebb fokozatban is hajlamos berezonálni de nem a középkonzol hanem inkább a pedálokon, kormányon lehet érezni. Ütemesebb, dübörgő és néhány esetben erőteljesebb mint a korábban tapasztalt. Lüktetés/felütés szerű zaj és érzet. (korábban vízszintes szitálás) Pénteken voltunk gumicserén (hátsó 2 elöregedett csere) és ott mondták, hogy a jobb első keréken látszik, (befelé dől) be kéne állíttatni a futóművet. Mondtuk most volt féltengely probléma de nem állították be szerelés után. Kellett volna? A leírt problémát megoldhatja futómű állítás vagy nem jól csinálták meg a féltengelyt? Érdekelne még, hogy kell-e fékhatás mérés, a féltengely szerelésnél hozzányúlhattak-e a fékhez, mert az sem ugyanolyannak tűnik mint annak előtte. Júliusban rakattunk be EBC fékeket...

Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.

(#2204) Geller72 válasza bb0t (#2203) üzenetére


Geller72
veterán

Ha már ott voltál a gumisnál, az első kerekeket is meg kellett volna nézetned. Nekem a tavalyi szettem közül az egyik gumi szálszakadásos volt, a másik felni meg szar. Mindegyik ütött. Mindenképpen megnézetném a futóművet. Ha már ott vagy, legalább az is kiderül, hogy a lengéscsillapítók is jók e. Ha én szerelő lennék és nem én kúrnám el, de látnám, hogy szar, akkor szólok és megcsinálom, ha kell. De mindenképpen szólok. Elve ugye plusz meló, plusz pénz, na meg nem engedek ki ilyet a kezemből. Most azt nem is mondom, hogy esetleg ott kúrták el. Akkor.

(#2205) bb0t válasza Geller72 (#2204) üzenetére


bb0t
senior tag

Az első két gumi kb 2 hónapja lett lecserélve szálszakadás miatt, de átnézték. Futószalagon mennek ott az emberek alig lehet velük váltani két szót. Szerintem is szólhatna/figyelmeztethetne, de hát a jó szakember olyan ritka mint a fehér holló. :F

Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.

(#2206) Geller72


Geller72
veterán

Kuplungos lett a puttyony. Már franciából anélkül jöttem haza. Gondolom emiatt, megrepedt az önindító pajzsa is. Hurrá. Komplett kuplung, kinyomócsapágy..etc. Önindító. Hála isten, beszart a hátsó ablaktörlő motorom is. Mikor készen lettem, elhoztam a szerelőtől, előtte lecseréltem a fagyállót. Másnap egy tócsa fogadott az utastérben. Természetesen elfosta magát a fűtőradiátorom. Ma reggel egy hangyányit már megremegett a szemhéjam. Értem én, hogy olcsó hozzá minden, de nem tetszik, hogy a szerelőm fejből tudja a kocsim alváz és motorszámát évjárattal, de lassan a személyigazolvány számomat is jobban tudja, mint én. Mikor már azt hittem, hogy kész. Mikor a komplett fékrendszert, első hűtőt, kuplungot, mindent kicseréltem. Akkor most jön a radi. Amihez persze az egész műszerfalat szét kell dönteni. Hiába 4800 egy új radi. Amikor kellene a kocsi, akkro nem tudom használni. Kezdem unni. Ebből megint japó lesz. :(((

(#2207) Hego


Hego
tag

2010-es Punto Evom-ba (motorszám: 199A7000...) milyen gyertyát ajánlatok?
BOSCH Gyújtógyertya Szuper 4 (0YR78X) - ez jó lesz?

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#2208) .:Kristian:. válasza Hego (#2207) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

NGK, szerintem ez a gyárija is.

(#2209) Hego válasza .:Kristian:. (#2208) üzenetére


Hego
tag

Köszi a választ :) Hm, NGK-ból csak 1 elektródás gyertyát látok, a Bosch meg 4 elektródás. Az nem jobb?

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#2210) .:Kristian:. válasza Hego (#2209) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Nem számít hogy 1 vagy 4, legalábbis nem nálad. A te autódba NGK ZKR7A-10 a gyári ajánlás, a kézikönyv is ezt hozza. [link]
Én ezt venném, NGK-tól amúgy sem jobb a Bosch, és a gyárinál gyújtásproblémád sem lesz.

(#2211) Geller72 válasza Hego (#2207) üzenetére


Geller72
veterán

Van gyári prosija az autónak. Nem olvasod? :U

(#2212) j.bravo


j.bravo
addikt

Sziasztok!
Ma vettem egy Alfa 156-ot, sedan, 2.0 JTS, Selespeed.

Xenon.

Az egyik trafó vsz cserés - több, köztük 2 új (igaz kínai, de bárdis, nem ebayes) égővel se nyikkan.

Nem tudjátok pontosan milyen típusú trafó van benne/kell bele? Tudom, tű a szénakazalban, de hátha :)

Whatever.

(#2213) Geller72 válasza j.bravo (#2212) üzenetére


Geller72
veterán

..olvasom az aláírásod és nem értelek.. :(

[ Szerkesztve ]

(#2214) j.bravo válasza Geller72 (#2213) üzenetére


j.bravo
addikt

Öööööö nagyon eltérő autók vannak benne? :F vagy a jó állapotúba a te olvasatpdban nem fér bele a xenon hibája? (ez a legnagyobb baja szerencsére, ezen az áron, a többi paramétert tekintve belefért)
Amúgy az aláírásvalóban okafogyottá vált, törlöm is, ill később módosítom.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#2215) Geller72 válasza j.bravo (#2214) üzenetére


Geller72
veterán

Ma vettem egy TD Avensist 350k-ért..Az előzőben 5 év alatt egy fékbetétet, egy első féktárcsa garnitúrát és egy hátsó lengéscsillapítót cseréltem..Ha ez is ilyen xar lesz, egy fene..:D. Presze a Puntót nem adom!..:P...:D.

(#2216) j.bravo válasza Geller72 (#2215) üzenetére


j.bravo
addikt

Lehet sok volt este a pálinka, de meg mindig nem értem a #2213-at :B

Whatever.

(#2217) Hego válasza .:Kristian:. (#2210) üzenetére


Hego
tag

Valóban :) Köszi a helpet. :D
A kézikönyvet meg valóban nem ártott volna fellapozni.. Lustaság félegészség :P

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#2218) Geller72 válasza j.bravo (#2216) üzenetére


Geller72
veterán

Inkább privátban..:D.

(#2219) j.bravo válasza Geller72 (#2218) üzenetére


j.bravo
addikt

Óóó nem volt abban semmi olyan ami ne fért volna el itt :)
Ott válaszoltam :R

Whatever.

(#2220) ACAB95


ACAB95
tag

Üdv
A korai 98, 99es Alfa Romeo 156 -osra jellemző a korrózió, lakk kopás? Honnan veszem észre, hogy tropa a futómű? 1.9JTD -sból csak a 77kw és 81kw darabokat érdemes nézegetni, vagy a többi 1.9JTD is megbízhatóak? Szlovákiában élek és már 1600 eurtól lehet kapni elég ígéretes darabokat. Miért ilyen olcsóak pl. a Octávia, Stilo, Mondeókhoz képest? Előre is köszönöm!

[ Szerkesztve ]

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#2221) Stylewars_kp


Stylewars_kp
senior tag

Sziasztok,

3 tank dízel naftát kocsikáztam el a 2/b punyesszal ami 1.3mjtd. Egyhuzamban történt ez pár hét leforgása alatt. 80% közút a maradék város. Gondolok itt egyhuzamra, hogy ugyan azzal a 105 km/h közúton, 60 km/h városba, ugyan azon az útvonalon. Szóval a kompjukta szerint 3,8 lityóra jött ki a fogyasztásom. A tankolások alapján pedig 3,75 lityó jött ki. Gyári gépkönyve szerint 3,8 az átlaga /100 km. Sokan nem hitték el a baráti körömből, de most kész számokkal tudom igazolni. :) Ja és nem papásan vezetek, de nem is mint egy versenyző. :K

(#2222) Geller72 válasza Stylewars_kp (#2221) üzenetére


Geller72
veterán

105-el Brüsszelig meg vissza megőszülnél. Hidd el, pontosan tudom. Kegggggggyetlen!. ;] :P

(#2223) grunge


grunge
addikt

Sziasztok / ciao tutti!

Letekertünk majdnem 10k-t Bellával (159 SW 1.9jtdm), úgyhogy megfogadom a szomszédom tanácsát és lecseréltetem az olajat. Most hogy itt Germániában kezd hűvösödni, feltűnt, hogy az 1-est nehezebben veszi hidegen. Nem tudom az előző tulaj mikor cserélt (ha egyáltalán) váltóolajat, szóval azt is megcsináltatnám.

Selenia wr-t a motorba és Tutleta car matryx vagy mit ir a könyv a váltóba. Az utóbbi 75W-85. Nos ilyet eddig csak Fuchs-ból találtam (9eur / liter), Tutelát egy helyen legolcsóbban 18 euro / liter áron. Ti mit ajánlotok?

Egy Fiat szervízben lenne a csere, ők Q8 olajakat használnak, ez jónak számít, vagy felejtős és vegyek inkább másikat? Több portálon is rákerestem az API GL4 szabványra (váltóolaj), de azok mind vagy 75W-80at vagy 75W-90-et ajánlottak fel a kocsimhoz... Itt egy példa.

A váltóba (M32) 2,3l kell, de leeresztéskor marad benne 0,2 l. Szóval cakk-pakk 2,1 l kell bele tölteni ha jól értem, igaz?

Selenia WR-t 5W-40-est 5l kiszerelésben 40 EUR-tól láttam, szűz olasz lányok könnyeit is csepegtették bele? :D

Kezdő vagyok még itt srácok, sorry ha marhaságokat kérdezek. :)

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2224) j.bravo válasza grunge (#2223) üzenetére


j.bravo
addikt

Én még kezdőbb vagyok és ugyanezen kérdéseim vannak csak 156 2.0 JTS Selespeed-re :)

Whatever.

(#2225) zoo8800 válasza grunge (#2223) üzenetére


zoo8800
veterán

Land kollega nemrég fejest ugrott egy váltóba, talán ő majd megmondja a tutit.
Motorolaj ügyben szerintem bármi jó, ami teljesíti a gyári követelményt, én sose ragaszkodtam a Seléniához. Egyébként a 40 EUR nem olyan vészesen sok 5 liter fullszint. olajért.

rip and tear, until it is done

(#2226) Stylewars_kp válasza Geller72 (#2222) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Munkába járni elegendő sebesség. :K

(#2227) Land válasza grunge (#2223) üzenetére


Land
veterán

Nekem ilyen váltóolaj került a kocsiba: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
Motorolajból elsőre Comma Syner-G 5W40 5L és most turbo felújítás után Motul 8100 X-Clean 5W-40 (5L). Egyik sem szar olaj.
Ja és remélem a váltód rendben van és nem egy előjel a nehezedő 1-es..:)

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2228) grunge válasza Land (#2227) üzenetére


grunge
addikt

Hello, köszi az infót! Rendben van a váltó, normális hogy hidegben kicsit nehezebb az 1-es. Ha bemelegszik minden oké, nem búg nincs dinamó hangja. :)
Akkor megpróbálok szerezni Tuleta-t ugy 18-25 EUR a literje. Mivel 2,3 kell bele és 0,2 marad benne leeresztés után, megéri azt a plusz 0,1-et valami adalékra költeni?

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2229) Land válasza grunge (#2228) üzenetére


Land
veterán

Na erre nem tudok válaszolni.:) Vagy marad potyára pár deci váltóolajad. Fontos a jó olaj, egy váltó felújítás elég drága móka, inkább fizess pár ezer FT-tal többet az olajra szerintem.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2230) grunge válasza Land (#2229) üzenetére


grunge
addikt

Figyi a könyv szerint Tutela car Matryx kell a váltóba, miért döntöttél a Technyx mellett? :) Van valami előnye hogy API-GL 4+ és nem "normál" API-GL4 szabvány?

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2231) Land válasza grunge (#2230) üzenetére


Land
veterán

75W85 kell bele. Az Alfás szerelőm ilyet talált bele. Elvileg ez is tökéletesen megfelel a célnak. Maga a váltó elég kényes az olajra. Ennek piros színe van, amit a halálán lévő váltómból eresztett le sárga volt, tehát nem bele való olaj volt benne. Elvileg ez tette majdnem teljesen tönkre. Némely részek bent szépen megégtek.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2232) Geller72


Geller72
veterán

A megfelelő viszkozitás a fontos. A baj ott kezdődik, hogy irdatlan mennyiségű hamis olaj van a piacon. :O

(#2233) grunge válasza Geller72 (#2232) üzenetére


grunge
addikt

Ez magyarázatot adhat arra, hogy egyes helyeken miért 3x annyiba kerül 1 liter... :)

(#2231) Land: Igen, mindkettő 75w85. Amelyikből találok, az megy majd bele.
A motor Selenia WR-t fog kapni, már megrendeltem. Eddig is az volt / van benne. Napokban megérkezik, ugyhogy ezen a cserén is túl leszünk. Az első törlők is vackok már, péntenek alig láttam valamit az esőben, az is csere.

[ Szerkesztve ]

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2234) grunge


grunge
addikt

No megkapta az olajcseret, Selenia WR-t, ahogy illik. Mivel meg van ra garanciam, maradok is a javasolt olajnal. BOSCH olajszüröt szereltek bele es az ablaktörlök is ujak + pollen filtert is kicsereltettem. Jöhet a tel. :)

Valtoolajat is kap frisset, amint kapok Tutela-t.

[ Szerkesztve ]

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2235) Geller72 válasza grunge (#2234) üzenetére


Geller72
veterán

(#2236) grunge válasza Geller72 (#2235) üzenetére


grunge
addikt

Köszi de németben lakom, itt keresek. Az a gond, hogy jelenleg nics az olcsobb webshopokon készleten. Karácsonyig remélem azért megoldódik, ráállítottam egy rali verenyző munkatársamat, ő intéz majd nedűt. :)

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2237) Geller72 válasza grunge (#2236) üzenetére


Geller72
veterán

(#2238) grunge válasza Geller72 (#2237) üzenetére


grunge
addikt

Igen ezt neztem en is, ettöl a fickotol rendeltem a Selenia WR-t. Lesz neki majd Matryx is ennyiert. :K
Meg van haszanltauto garanciam, addig azt kap ami a könyvben van.

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2239) forgonati


forgonati
őstag

Sziasztok. Punto 2, 1999, 1.2 8V. Elszállt a hengerfej pakolás, dőlt a víz az 1. hengerbe. Szétkaptam, új pakolást + természetesen új csavarokat kapott. A kocsi össze lett rakva, viszont gondom van. A motor egyenetlenül jár, remeg, alapjáraton is, és menetközben is érezni. De ereje az van, szépen húz, ha lepadlózom ugrik (már ahogy egy 60 lovas motor ugorhat) viszont folyamatosan remeg :-( A vezérműszíjat jól raktam vissza, be volt jelölve minden, azzal elvileg nem lehet baj.
A hengerfej síkoltatva volt, így széjjel kellett szednem darabokra. Mikor kiszedegettem a szelepeket, sajnos nem számoztam meg őket, melyik hol volt. Azt mondják, meg kell mert nem egyformán kopnak be. Nem is tudom hol járt az eszem mikor kiszedegettem őket, csak utólag kapcsoltam, hogy elfelejtettem megjegyezni őket, de ekkor már késő volt. Viszont én becsiszoltam a szelepeket összerakás előtt, szóval ennek elvileg nem kéne gondnak lennie.
Viszont én marha nem számoztam meg a szelep lenyomó kupakokat sem, csak szépen sorba raktam őket. Viszont véletlenül a deszkadarab amire raktam őket, leborult és össze lettek keverve. Tehát nem tudom, most milyenek a szelephézagok. Szerintetek okozhatja az egyenetlen járást a nem megfelelő szelephézag? A motornak nincs csattogó "szelephangja" csak egyenetlenül jár. Lehet hogy valamelyik szelepnél túl nagy a hézag, másik szelepnél meg végképp nincs? Tutira össze lettek keverve a szívó és a kipufogó szelepek kupakjai is, és azoknak ugye nem egyforma a hézagjuk gyárilag... A héten mindenképp ránézek egy hézagmérővel, mert bosszant a dolog. Bármi tipp jól jönne. Lehet ez a gond? Esetleg valami más? Köszönöm!

Keelah Se'lai!

(#2240) j.bravo


j.bravo
addikt

Urak, ne vegyetek semmit olyan cégtől akinek a nevében a topic címében említett egyik márka, valamint idegen nyelven a "királyi" szerepel... én elkövettem nagyon sok hibát a tipikus kezdő hasznaltauto vásárló által elkovethetokbol, de ez őt nem menti fel az alól hogy nem hajlandó tárgyalni se arról hogy az (el)rejtett hiba orvoslasaban reszt vallaljon.
Oke hogy 209k km es 11 eves auto, de akkor sem kerek hogy vétel után kevesebb mint 200km-rel és 3,5 nappal az addig tök okenak tűnő autóról kiderul hogy további károsodás nélkül nem használható, csak ha (új alkatrészeket nézve) 400k-t ralocsolok.
Ja, az is az én balfeksegem hogy nem mértük körbe a rendezést, de ettől meg emlithette volna hogy egy vaddal tortent közeli találka okán gtk közeli állapotban vette az előző tulajtol.

A korrektség kedvéért megjegyzendo h az egyik draga alkatrészből szerzett bontottat, de amikor a költségek megosztását felhoztam kb kidobott.
A cucc nyilván ott maradt, el fogja tudni passzolni, szerviz szerint mas is keresi.

Legyen az én esetem (is) intő példa, általános értelemben is.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#2241) j.bravo válasza j.bravo (#2240) üzenetére


j.bravo
addikt

Nem mértük körbe a fényezést, csak az autocorrect a mobilon rendezést javította :D

Whatever.

(#2242) zoo8800 válasza j.bravo (#2240) üzenetére


zoo8800
veterán

Ezt azért kifejthetnéd bővebben. :) akár privátban is.
A kereskedő neve pláne érdekelne.

rip and tear, until it is done

(#2243) nesa válasza j.bravo (#2241) üzenetére


nesa
veterán

Engem meg a konkret hiba erdekel?

(#2244) j.bravo válasza nesa (#2243) üzenetére


j.bravo
addikt

Vezérműtengely. Mindkettő. Dragak ehhez a motorhoz. Plusz összes (16 db) hidrotőke.
Értem én hogy a tengely bütykeinek kopását egy darabig kompenzaltak a hidrotokek, aztán egyszercsak nem, de hogy mit ad Isten, pont most, pont így, véletlenül épp vásárlás után, azt nehéz elhinni. Könnyebb elhinni hogy értő fülek hallották hogy nem százas, kapott egy a kelleténél vastagabb olajat meg valami okos adalékot, es akkor jott ki a dolog, amikor elfogyott az adalék, illetve tankolással felhigitottam (az adásvételi aláírása után hazafelé a második sarkon kigyulladt a szegenysegjelzo, ergo tankoltam bele egy fel tank (amugy prémium) benyat)

A kötelezőket (vezérlés szíjak, olajak) nem számolom, azt amúgy is cseréltettem volna.
Sőt, a márkát ismerve, a futóművel kapcsolatos, eddig nem firtatott dolgokat se.

Whatever.

(#2245) nesa válasza j.bravo (#2244) üzenetére


nesa
veterán

Megcsinaltatni a vezertengelyt nem akarod, tudom nem olyan tartos mint az uj de lenyegessen olcsobb lehet.

(#2246) j.bravo válasza nesa (#2245) üzenetére


j.bravo
addikt

Ha minden jól megy, lesz bontott, jó állapotú, amivel még 100k km-t elautozhatok. Persze megmérjük.
Gondoltam felújításra is de nem lenne elég köszörülni hanem felvinni is kéne rá anyagot, elég sokat, nem tudom hol tudnák vállalható minőségben megcsinálni.
Ha tudsz ilyen helyet, akkor B tervként azért örülnék neki és felirnam :R

Whatever.

(#2247) mokus1 válasza j.bravo (#2244) üzenetére


mokus1
addikt

Szia!
Egyébként 156 2.0 TSt vettél?

(#2248) j.bravo válasza mokus1 (#2247) üzenetére


j.bravo
addikt

2.0 JTS-t.

Ráadásul Selespeed (bár szaki szerint az nem gond, ha baj lenne vele - azzal egyelore nincs - részletekben is javítható, nem csak komplett csere játszik )

Whatever.

(#2249) mokus1 válasza j.bravo (#2248) üzenetére


mokus1
addikt

Pár képet betehetnél róla azért :)
Egyébként hol szervizeled?

(#2250) j.bravo válasza mokus1 (#2249) üzenetére


j.bravo
addikt

Majd lesz kép ha visszakapom a gépet :)

Az elektronikus dolgokkal majd alfaspecifikus szervizbe viszem, de ezekhez a mechanikus feladatokhoz pont jó lesz az a szaki (meg az amúgy alfában jártas segédje), aki a család autóit >20 éve javítja és a család minőségre kényes tagjai is elégedettek vele.

Whatever.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.