Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: ASUS TUF Gaming VG27AQ - finomhangolása
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
Csak a T-Jet Bravoról tudok beszámolni, 6 éve van egy 120 lovas T-Jetem. Alapvetően inkább dinamikus, mint sportos. Se a kormány, se a váltó nem szereti a sportos vezetést, a futómű azért egész jó. Az ülés is inkább csak látszatra sportos.
A motorja komolyabb hibáktól és nyűgöktől mentes, viszont átlagban 7,5-8 liter kell neki, ami nem kevés. Van egy kis olajfogyasztásom, kb. 1 dl/1000 km. Jobb lenne, ha nem lenne, de ezzel együtt lehet élni.A kocsit 6 év után se érzem gyengének annak ellenére, hogy 120 ló azért nem tesz csodát. Egyszerűen jó vele menni.
-
426os
őstag
válasz
rbalint88 #5044 üzenetére
Nézegetem a Grande T-jet-eketek is, de két bajom van vele a Bravo-hoz képest: csak 5-ös a váltó, utolsó fokozat nem túl hosszú, ami miatt pályán nem biztos, hogy hosszú távon szeretném. Gondolom hangszigetelésben is elmarad picit a Bravo-hoz képest, na meg nagyon kevés van belőle eladó. Viszont ez lenne a legracionálisabb választás.
Q2-k már drágák, meg nagyon jól ellennék sperr nélkül is. GT nem játszik, csak 147 5dr, 156SW (utóbbiból egy külső FL-es 2.5 V6-ot nagyon adnék, de kb fehér holló kategória) -
rbalint88
addikt
ha szóba jön az 5 ajtós kasztni, akkor 147 FL mJTD 8V. olcsóbb megvenni, tartósabb, jobban húzható, mint a 16V. ha jó állapotú a motor, akkor 150 lóra füstmentesen felhúzható simán. de "kottagyáribiztosúr" editionben (hibrid turbó, esetleg egy komolyabb cooler a gyári helyen) 200 ló sem elképzelhetetlen. pályán nem hiszem, hogy érdemben többet forogna, nekem a 16v 156 6.-ban 140-nél forog 2500-at. (és 240-nél megfogja a váltó
)
Ha jót akarsz autózni, akkor Q2-t keress, az gyárilag sperres, 150 lovas 16V. Ugyanez a setup van GT-ben is, amiben nagyobb a csomagtér, utastér kb ugyanakkora. Ha a hátsó ülés nem lenne túl sokat használva, akkor az az optimális választás.
Bravo is jó, de szerintem beltéri minőségben elmarad az Alfák mögött, meg a futóműve is egyszerűbb.
Ha a T-Jet szempont, akkor ránéznék grandéra/punto evo-ra is, azok is egész tágasak (147 szint kb), futóműben meg kb ott van, mint a bravo, vagyis semmi extra, de jó a színház -
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5042 üzenetére
Nem váltórudazat. Csak az fog tönkremenni, mivel amikor nem veszi, nincs más mód, mint a feszegetés. Egyszer nyekk, aztán jöhet a tréler. Valószínűleg szinkrongyűrű lesz, de október elején megyek vele szerelőhöz, teljesen fel lesz mérve az állapota, és ami a műszakihoz (vagy azért, mert szeretném hogy jó legyen) kell, az meg lesz csinálva.
Az 5 évet azért írtam, mert 2001 óta ismerem az autó életét, nagyobb kiadás nem volt azóta. Bár minden autóm ilyen lenne, enni eszik rendesen (9,1 az elmúlt év (14.000 km) átlaga, és nem nyomom neki), de ezt leszámítva eléggé olcsón fenntartható kategória. Vizet egyáltalán nem fogyaszt, az olajat csipegeti. Szívó benzin, szerintem nem lesz meglepetés.
-
Integrale
veterán
-
426os
őstag
Bravo T-jet (150Le, esetleg 120), 156 JTD (16v vagy mJTD 16v, esetleg 2,4 20v 2004+), 147 FL mJTD (8v vagy 16v) között milyen élményfaktor*/fenntartási költség relációt állítanátok fel? Alapvetően hosszú utak (100+ km, néha több, nagyrészt autópálya), de évente max 10-15e km.
*Élményfaktor: legyen jó érzés beülni, egy kanyargósabb hegyi úton végigmenni, de semmi komolyabb állatkodás.
Vételár szerint 156<147<Bravo a sorrend nálam a(z alkalmasnak ítélt) hirdetések alapján. -
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5039 üzenetére
A műszakihoz szerintem mindenképpen kell rá költeni, és az, hogy nehezen veszi az egyest, nem játék, mert egyszer szétesik 100 km-rel odébb a váltó rudazat, és többe fog kerülni a tréler mint ha megjavíttattam volna időben. Lengőkarok, lengéscsillapítók, váltó rendbetétele, és egy kis fékfelújítás (hátha kicsit fog is majd) kéne. 100-150-ből van meg szerintem, de akkor biztos, hogy 5 évig problémamentes. Nagyon szép állapotban van, nem rohad sehol, nem ázik be. Mindezt 25 év, és 399.400 km után. A kérdés persze az, hogy megéri-e ennyit költeni rá. Nyilván nem, de ha megnézem, hogy egy újabb autónál mik a költségek, erősen elgondolkozom.
-
Integrale
veterán
válasz
csabi94 #5038 üzenetére
Alig kisebb mint a 156, a Tempra után pedig villám lesz. De egyébként te tudod, hogy mire locsolod a pénzed, adtak rengeteg tippet, hogy mit vegyél, és szerintünk (főleg akik 156 tulajok) mit ne. A Temprára sem feltétlenül érdemes költeni már, csak a nagyon szükségeset.
-
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5036 üzenetére
Kicsi, gyenge.
Megnézem szeptember végén még a fő kiszemeltet, ha az sem jön be, akkor Tempra felújításba kezdek, október végén műszaki.
Szerencsére a rozsdával nem kell bajlódni, mert az nincs rajta. Ennek különösen azért örülök, mert ma néztem pár Grande Punto-t (2007-esek voltak), és mind rozsdás volt.
-
Integrale
veterán
válasz
csabi94 #5034 üzenetére
Hidd el, hogy azért van ott az az autó, mert költeni kell rá hamarosan, hidd el továbbá azt is, hogy ha valaki rákölti a piaci értékét (lásd Bálint), akkor az tervez is az autóval, ritka az olyan együttállás, hogy felújította magának, de közbejött valami, és el kell adnia.
Szerintem felejtsd el a 156-ot, nézz esetleg egy 147 1.6 eco-t és kész, de fogadd el, hogy ezeket az autókat nem olcsó fenntartani, és amiről már beszéltem is, hogy valószínűleg az előző tulaj is szart bele, mert nem ért annyit. -
rbalint88
addikt
válasz
csabi94 #5034 üzenetére
már bocs, de nem tudom szebben megkérdezni: faszé' akarsz dízelt, ha nincs rá pénzed/hajlandóságod? nem, nem derül ki a próbaúton. akkor derül ki, amikor dobálja a checkengine-t meg lerohad meg zörög meg megáll.
keress 1.8TS-t azt csókolom. úgyse létszükség mostazonnal autót venni. én vagyok olyan lelkiismeretes/hülye/kitartó (a kívánt rész aláhúzandó), hogy amikor összefosta magát a technika, akkor rálocsoltam ennek az áránál többet (a másfélszeresét. idén.), mert tudom, hogy ki fogom autózni belőle. ha nem tudod elfogadni, hogy ezeknek az autóknak a fenntartása milyen költségekkel jár, akkorNE
VEGYÉL
DÍZELT!
EZ az autó konkrétan a (ex-)totalcaros Vályi Pistáé volt. DE tessék, itt a teljes lista, mind a 9 darab 1.8TS 2002-től: [link]
-
csabi94
őstag
válasz
rbalint88 #5033 üzenetére
Igen, ez rendben van, de mennyire kell félni egy ilyentől? Szerelőt nem tudok magammal vinni, az autó nem éri el azt az értéket (és nincs annyi pénzem), hogy állapotfelmérésre rohangáljak, viszont eddig úgy veszem észre, hogy faszán megtalálom a hibákat. Mennyire kell félni mondjuk adagoló, porlasztó, turbó, kettőstömegű hibáktól? Turbó ha rossz az ugye a próbakör alatt előjön, meg a kettőstömegűt is érezni lehet. A kérdés persze az, hogy ez az autó azért van-e ott, mert elérte azt, hogy annyit kéne rá költeni, hogy nem éri meg?
-
csabi94
őstag
156-os Alfáknál mennyire megszokott, hogy a 2 első ajtó a küszöb belső feléről leszedi a festéket? Találtam egy olyan 156-ost Tatabányán, amin nincs sok rozsda, az ívek rendben, a küszöbök is, az aljával sincs nagyon gond, ráadásul 2005-ös. Viszont az eleje valószínűleg törve volt, mert a pajzs nem egyenletes (mellékelt kép), hiányzik a motortakaró burkolat, a pótkerék mellett van egy kis vizesedés, és be van szórva egy csomó motortérben lecserélt kábel. A belső tér egész normális, a tetőablak hibátlan, de a kapaszkodók, ajtók azért kopottasak. Esély nincs megtudni, hogy mikor volt mondjuk kettőstömegű, vagy turbó cserélve, a kereskedő természetesen egy szót sem tudott mondani az autóról (jobb is, úgysem hittem volna el semmit neki
).
Szerk.: a törés miatt kérdezem ezt az ajtós dolgot. Amúgy fura, hogy ebben volt eddig a legtöbb km, de ennek az ülését éreztem a legjobbnak. Frankón nagyon kényelmes volt, nem volt kiülve, kikopva. A kormánynak is csak a bal oldala volt kopott, de az sem vész.
Megvenni nem nagyon merném (bár számít, hogy mit mondotok), de annyira nem volt lehangoló, mint amire számítottam az ár alapján.
-
Tomasso72
csendes tag
Köszegen semmi nincs
Aki meg van, ahhoz nem szivesen viszem, Szombathelyen van Fiat, de az is mar mindenfele tipussal foglalkozik. Kaptam egy Multiecuscan 3.1-es progit, a crackelt verzios, lecserelem ra az 1.7-es jelenlegi verziot, hatha többet tud
Hetvegen volt egy 300 km-es utam, egyszer se dobott hibat, igaz, nem esett az esö -
Land
veterán
válasz
rbalint88 #5026 üzenetére
Nekem is tele lett a t*köm velük.
Már ott tartottam, hogy ha csak ők az ajánlott Alfás szakemberek Pesten, akkor nekem nem kell Alfa
Nekem sem vették fel a telefont, sosem értek rá.
Legutolsó az volt, amikor út közben kiakadt a váltóbowden, eltrailereztettem hozzájuk a kocsit hétfőn és csütörtökig rá sem néztek, aztán 2 héten keresztül ment a barkóba, hogy mikor lesz kész.
Rengetek ilyen 1-2-3 hétig ott állt a kocsim eset volt és valóban drágák is voltak és nagyjából zsebbe megy az a pénz.
És fura módon amikor ott voltam náluk, akkor sosem láttam azt az írtó nagy kapkodást, elég lazán szerelgettek és persze akkor sem vették fel senkinek a telefont. -
rbalint88
addikt
Nagyobb a hang, mint a produktum
Ugyesen eladjak magukat olcsonak, mikozben nem azok
Kurvara elerhetetlenek
Siman lemondjak egy nappal elotte az egy honapja megbeszelt idopontotPlusz engem zavar az, hogy cigiszaguan kapom vissza az autot, mert lehuzott ablakkal all a muhelyben, ahol bagoznak.
Szerencsere akit talaltam, nagysagrendileg ugyanannyit ker, csak szamlat is ad, 3 hivasbol altalaban el lehet erni, emelle abszolut kulturember es eddig nem volt semmi idopontbeli varia -plusz mar akkor is elnezest kert, amikor ket hetre adott idopontot. Raadasul a muhelyben -ami sokkal tisztabb, mint dz-eknel- nincs dohanyzas. Ja es gyari diag is van, nem csak fizetos mes...
-
Land
veterán
válasz
!Overdose! #5023 üzenetére
DZ-ékkel mi a gond?
Nekem is volt, ami nem tetszett bennük, de azért ők képben vannak az Alfákkal. -
csabi94
őstag
válasz
!Overdose! #5023 üzenetére
Szóval akkor ezeket is hanyagoljam? Lassan szépen magamtól jutok el oda, ahova a csoporttagok már hónapokkal ezelőtt el akartak juttatni: hogy maradjak a jó öreg autómnál amíg megy, és örüljek, hogy olcsó hozzá minden, és még megy.
-
!Overdose!
őstag
válasz
csabi94 #5022 üzenetére
Mindkettőt megnéztem ma, sőt még egy harmadikat is. Igazából azért mentem. Ezek ilyen bő 1000 eurós autók. Egyikbe sem szívesen ülnék bele. Úgy gondolom, hogy én még igen jól jártam az enyémmel. Pláne, ha nem DZ-ékhez vittem volna az első nagyszervizre. Szerencsére azóta már van jó Alfa specifikus szerelőm...
-
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5021 üzenetére
Nem JTS amit nézek, hanem sima TS. Meg fogom majd élőben nézni, aztán meglátom.
Fontos kérdés: mennyire kell félni olyan kereskedéstől, ami a közvélemény alapján egy gyenge közepes? Erről a 2 autóról lenne szó, de ha lebeszéltek egyből róla, nem megyek el megnézni:A kereskedés olyan szempontból jó lenne, hogy a jelenlegi gépet beszámítanák úgy 150 körül.
-
Integrale
veterán
válasz
csabi94 #5020 üzenetére
A 2.0 a problémásabb, a többi kevésbé. Ha ezt megfejeled azzal, hogy a 2.0 JTS és még Selespeed is, akkor tömnöd kell a pénztárcát, ha szart fogsz ki, márpedig nagy eséllyel azt, hiszen elhanyagolja a legtöbb tulaj, aki nem, az vagy nem adja el, vagy drágán, és csak az veszi meg, aki valóban olyat keres, és hajlandó is fizetni érte, ezek többnyire elkelnek kéz alatt az Amoren belül.
-
válasz
Tomasso72 #5018 üzenetére
márkaszerviz sincs esetleg?
csak azért javaslom ezeket mert általában a márkaszerviznek és bosch szervizeknek szokott nagyon profi diagnosztikája lenni, amivel megoldják az ilyeneket
csak a bosch valószínűleg olcsóbb
nekem egy régi amerikai import jeepemel volt hasonló probléma és ahhoz is volt kábelük, műszerük -
-
Integrale
veterán
válasz
csabi94 #5010 üzenetére
Vizhofokot nem nezte? Eleg fura nekem ez a hengerfejesedes...
Szerintem engedd el a 156 vinalat!
Egy haverom vett nyar elejen 2.0 TS-t, valtoval most ment szervizbe, vezerlest 150-ert csereltek neki (ebbol 60e a vez.mod.)Nezz szerintem esszerubb modellt, akar 156-on belul is, 1.6, 1.8 manualissal.
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Van egy fiat punto 1.2 16V 2000 évjáratú kocsim.
Most lett rajta kicserélve a váltó felőli oldalon a főtengely szimering kompletten. Egyszerűen nem tudom elképzelni hogy hol, de csöpög belőle az olaj a motor és a váltó találkozásánál. Szerintetek mi lehet a gond ?
Biztos hogy nem a váltóból jön az olaj. Egyáltalán tud még valahonnan odakerülni olaj ?
Féltengely szimeringek is most lettek cserélve.Ilyenkor mit lehet még tenni?
-
Dr.Zoo
őstag
Sziasztok!
Kérdés: 1.2-es 8 szelepes 2001-es Puntóba mennyibe fájhat az elektromos kormánymű cseréje, felújított motyókkal, munkadíjjal?
Elkezdett nyekeregni. -
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5005 üzenetére
Olajcsere, szűrők cseréje, és vezérléscsere. Ha megbízható eladót találok, akkor a vezérléscserét odébb raknám. Pl. ha összejönne a 2009 óta blogban követhető autó. Ő lenne a fő kiszemelt, csak eléggé akadozik a kommunikáció az eladóval. Egyébként ma is nő az összeg 40 ezer Ft-tal. Nem sok, de pl. egy dízel vezérléscsere majdnem kijön belőle.
-
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok,
Mondjon mar valaki valamit legyen szives, mert komolyan, nekimegyek a Dunanak az autoval...
Ahogy leesik az esö, egy metert se megyek vele, maris Check engine van. Ha jo idö van,akkor semmi, vagy ha esö elall, megyek vele 2-300 km-t esö utan egyhuzamban, olyat produkal, hogy egyre alacsonyabb sebessegeknel jön elö a sarga ikon, a vegen meg mar elö se jön. Ma ejjel esett esö, inditas utan azonnal dobta a hibat. Nem fogyaszt sokat, nem rangat, nem dadog, siman megy az auto.
Hibakod nincs, ramentem MES-sel.
Fiat Stilo 1.4 16vKöszi
-
csabi94
őstag
válasz
Integrale #5003 üzenetére
800 ezer Ft úgy, hogy a legszükségesebb dolgokat kapja meg a vásárláskor, utána pedig szépen apránként tudok rá költeni. Bízok benne, hogy az én felhasználásom mellett ritkán lesz gond vele (évi 14 ezer km, ebből 10 ezer országúton, nyugis 100-as tempóval, rendesen bemelegítve, stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8v 120Le 2009
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Apple iPhone 15 Pro 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest