Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3501) rbalint88 válasza j.bravo (#3500) üzenetére


rbalint88
addikt

En bosalt vennek ezek kozul. Vagy gyartatnek valamit elejetol a vegeig szolid hanggal, ami hoz par nyihahat is akar. Nalam ez lesz :) mondjuk a dizelnek eleve nincs nagy hangja szerencsere

(#3502) dellfanboy válasza j.bravo (#3498) üzenetére


dellfanboy
senior tag

asszem a ladamon volt egy koppany markaju, en azt javaslom ha meg elerheto a piacon ;]
de amugy a viccet felreteve en akrapovic-ot tennek ala, az mar bevalt nalam motornal

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#3503) Fboy


Fboy
aktív tag

Sziasztok,

Autó vásárlása előtt állok és megtetszettek az alfa 147-esek, ezen belül is az 1,9 JTD 140-150 lovas verziókat néztem.
Olvastam a topikban, hogy lehetnek elektromos hibáik, ezek mik lehetnek konkrétan?
Vásárlásnál még mire kell odafigyelni? Lehet valamilyen típushibájuk a szokásos dízeles bajokon kívül?
Illetve Vác környékén tud valaki egy jó szerelőt, akihez el lehetne vinni a kinézett autót?

[ Szerkesztve ]

(#3504) Termi16


Termi16
őstag

Sziasztok!

Mi a bkue&me kódja bluetooth-hoz? Nem tudom párosítani. A win 10-es Lumia 1520-at..

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#3505) HussarF válasza Termi16 (#3504) üzenetére

(#3506) norbert1998


norbert1998
veterán

Üdv.
Mai napon vásároltam egy 1.2 16V SX Bravo-t, 189 ezer km-el, 250 ezer forintért. Ezzel szeretnék többé kevésbé csatlakozni a topikhoz :R

Lenne pár kérdésem is.
Milyen olajat vegyek bele?;]
És akkor most olyan kérdést is , amit komolyan is gondolok, és szeretnék is feltenni, választ kapni rá. Nyilván a fenti csak poén volt :)

1.Szóval, a motor rángat menet közben ha a gazrol leszallok, főleg 3000 környékén, de ezt 100-nal is megteszi, épp úgy mint egyben . Ennek mi lehet az oka, vagy inkább egyedi, nem típus hiba, ismert dolog?
2.A riasztó a következőt csinalja: ha távirányítóval zárom az autót és kulccsal nyitom, akkor ha az utasoldali ajtót kinyitom (ehhez már nyilván nem kell a kulcs) egyből meg is szólal a riasztó. Ennek mi az oka, mit lehet ellene tenni?
3.ablakemelo kapcsolók rosszalkodnak. Csak érintkezés a valószínű? Vagy kapcsoló csere sanszosabb?
4.gyertyabol muszáj 4 pólusú?

Előre is köszi :R

[ Szerkesztve ]

(#3507) Kommy


Kommy
veterán

Sziaszok!

Valaki nem tud, vagy nincs neki Fiat Palio Weekend-hez, 1999-es 1.6-os 74Kw-os (100le) 178B3000 motorkódú autóhoz rendszámtábla világítása. a Gyári cikkszáma: 46415234

(#3508) hobizoli válasza norbert1998 (#3506) üzenetére


hobizoli
nagyúr

1. passz, de TPS jelado lehet pl
2. ha a kulccsal nyitod ki, akkor elesitve maradt a riaszto, mikozben ajtonyitas tortenik, es azert szol. hasznald a taviranyitot
3. kontakt
4. minden gyertya 2 polusu

több drón kell ;P

(#3509) nesa válasza j.bravo (#3498) üzenetére


nesa
veterán

Supersprint, ha már olasz paripa.

(#3510) norbert1998 válasza hobizoli (#3508) üzenetére


norbert1998
veterán

Gyertya terén a pólust úgy értem, hogy az a kis karom, ami a közepe fölé hajlik. Abból muszáj-e négykarmos, mert néztünk egy másikat, ott mutogatta a gyerek a régi gyertyákat, az négy karmos volt. Viszont nem tudom mi a neve, ezért mondtam pólust, bár tudom hogy nem egészen azt jelenti.

(#3511) hobizoli válasza norbert1998 (#3510) üzenetére


hobizoli
nagyúr

tudom :DDD
de az testelektróda

a menetesrész az GND-n van az akksi negatívon
a közepe a "meleg" ér, az azért is szigetelt, ott jön be a 25kV, és ugrik át testre

ez a két pólus van csak minden gyújtógyertyán

persze van olyan is, ahol a trafo az kozvetlenul a gyertyan van, minden hengernek sajat trafoja van, ez az un Coil-On-Plug (COP) rendszer, azoknal a 12VDC megy be csak, es helyben csinal belole 25kV-t a gyertyan ulo trafo

meg olyan van is, amikor 4 hengerhez 2 trafo van csak, es nincs gyujasteloszto se
ekkor egy trafo kimenet visz ket hengert, altalaban az 1-4-es 2-3 van parban
ilyenkor a gyujtoutemben levo henger parja is szikrazik egyet, de az ekkor eppen kipufogo utemben van, haszna nincs, csak megy a levesbe az a szikra
ez errol kapta nevet, mert ez a Wasted Spark rendszer (waste=hulladek)

egy atlag negy hengeres autonal ket trafo kell csak negy helyett, nincs kopo/mozgo alkatresz se benne, barhova elfokolhato a gyujtas by ECU ennel is, mint a COP-nal, viszont mivel ugyanannyi futas km alatt 2x annyit szikrazik a gyertya, 2x gyorsabban fogy el a testelektroda is
ezt kompenzalando ezert van ezeknel tobb testelektrodas gyertya, amikor tobb helyre is kihuzhat az iv, de mindig csak egyhez fog

a a WS rendszernel, ha veletlenul forditva dugod fel a gyujtokabeleket is a hengerparokra akkoris ugyanugy fog mukodni a motor
tehat ha p az 1-s hengerre a nem az 1-s kimenet kabele megy, hanem a 4-se, sem lesz semmi
ugyanigy a 2-3 nal is felcserelheto a nagyfesz kabel

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#3512) norbert1998 válasza hobizoli (#3511) üzenetére


norbert1998
veterán

Most már ezt is tudom :D

Viszont a tps jeladó gond az úgy módosult, higy akkor rángat, mikor a gázpedál éppen csak be van nyomva. Ez egyes fokozatban olyan intenzív rangatast okoz. Hogy valami brutális, szerencsére ott nem igazán fordul elő hogy abban a pozícióban van a pedál, de negyedik és ötödik fokozatban előfordulna, ha nem rangatna. Így is tps jeladó a tipp?

(#3513) norbert1998


norbert1998
veterán

Egy kérdés, ha én nem kaptam Fiat CODE kártyát, mennyire vagyok nyakig a trutyiban?

(#3514) nyogo83 válasza norbert1998 (#3513) üzenetére


nyogo83
senior tag

Minimalisan. Azon a kartyan van az immobilisernek a jelkodja illetve hivatalosan az alapjan tudnanak csak immos kulcsot masolni(de anelkul is tudnak).
Ha pl. immo hiba miatt, vagy mert a kulcsod rakoncatlankodik es nem ismeri fel az auto, a kodot a gazpedallal "beadva" el lehet inditani az autot.

De ha gond van az immojaval, akkor megkeresel es megoldjuk. ;) Nem az elso 1.4-es vagy 1.6-os Bravo/Brava lenne ami jart nalam, mert vagy szetcsesztek az immo antennat vagy egyszeruen megfekudt az immoja.

(#3515) norbert1998 válasza nyogo83 (#3514) üzenetére


norbert1998
veterán

De ez 1.2-es :P

Értem, köszi :R
De hogy adnam be a kódot, ha nem is tudom? Hallottam valamennyire , hogy ez hogy működik, de nem igazán értem a kód ismerete nélkül hogy lehet beadni.

(#3516) nyogo83 válasza norbert1998 (#3515) üzenetére


nyogo83
senior tag

Hat marmint ha meglenne a kodkartya, akkor azon pl van egy 5 szamjegyu kod.
Ezt a kodot lehet bevinni a gazpedallal, ha a kulcsot nem ismeri fel az auto, mert igy elindithato.

Gyujtas raad, gazpedalt teljesen be kell nyomni. Ezutan a "check engine" lampa kigyullad 8-10 masodpercre, majd kialszik, ekkor felenegeded a gazpedalt. Ezutan ez a lampa elkezd villogni. Szamolni kell a villogas szamat, majd a megfelelonel lenyomni a gazpedalt(pl elso szamjegy 3, akkor a harmadik villanassnal), ekkor a lampa egy hosszabb (4-5 sec) vilagitassal jelzi, hogy bevitted az elso szamjegyet.
Ezt el kell jatszani mind az 5 szamjegynel, az utolsonal pedig egy 4 masodpercig tarto gyors villogassal jelzi, ha jol sikerult bevinni a kodot es indithato az auto.

De mondom, ez igy nem lenyeg ha nincs meg a kartya :)
Amugy ez a modszer ugye max arra jo, hogy a legkozelebbi szervizig elmenj, mert minden egyes inditasnal el kell jatszani.

[ Szerkesztve ]

(#3517) norbert1998 válasza nyogo83 (#3516) üzenetére


norbert1998
veterán

Pirosnal le fulladva vicces lehet ;]
Én amiatt aggódok, hogy mi van ha elhagyok egy kulcsot?

(#3518) nyogo83 válasza norbert1998 (#3517) üzenetére


nyogo83
senior tag

Mi lenne? Csinaltatsz masikat :DDD
A kodkartya nelkul is lehet csinaltatni immos kulcsmasolos embereknel, a kartya csak arra szolgal hogy ha a Fiat-tol rendelnel uj kulcsot, az alapjan lehet.
Amugy az a ritkabbik eset, ha valakinek megvan ez a kartya egy sokadik tulajos 15-16 eves autohoz.

(#3519) Prime110 válasza nyogo83 (#3518) üzenetére


Prime110
aktív tag

Akkor én ritka fajta vagyok, a 17 éves Kappa-mhoz megvan még a kártya, sőt a rádió riasztójához is megvan - de értelemszerűen a rádió már nincs benne, mert szeretem a retrót, de egy kazettás Lancia rádió azért inkább már csak eszmei érték - ettől függetlenül megvan a rádió is. :)
Sőt - ezt talán kevesen tudják - de a Lancia-khoz gyárilag például 4 kulcs járt - ebből az egyik pl "szállodai kulcs", ami azt jelenti, hogy ha elmész egy hotelbe és a boynak átadod a kocsit, hogy leparkoljon, azzal a kulccsal csak az autót tudja indítani, de a kesztyűtartót, a tankajtót és a csomagtartót sem tudja vele kinyitni.
Ezért szeretem az olaszokat, az ilyen finom megoldásokért :)
Ez csak úgy eszembe jutott, nem pont ide vágott :)

(#3520) Integrale válasza Prime110 (#3519) üzenetére


Integrale
veterán

Szineten! 16 eves 145-hoz is megvan a kodkartya, plusz a Lanciahoz a kulcsok, koztuk a "szallodai", ugyan a tanksapka ezen elektromos es a kesztyutartobol nyillik, de a kesztyutarto zarhato ezzel a kulccsal, ahogy a hatso ulesek es a csomagterteto is.

"Bad reklám is reklám too"

(#3521) norbert1998 válasza Prime110 (#3519) üzenetére


norbert1998
veterán

A három kulcs megvan nekem is, mester és a két mindennapi.

(#3522) grunge


grunge
addikt

Van valakinek tapasztalata Alfa 159-hez (standard 1.9 jtdm) valo Eibach Pro kit rugokkal? Egyik hatso eltört, igy ki kele cserelni az összeset. Bilstein b4 lengescsillapitokkal lenne parositva. Nemet rendszamom van, nem kel külön müszaki a cuccokra, viszont a rugok miatt kicsit lejjebb kerülne a kicsike.

159 SW 1.9 jtdm <3

(#3523) rbalint88 válasza grunge (#3522) üzenetére


rbalint88
addikt

Gyari gatloval alulcsillapitott lesz, fekvorendoron odavered. Meg eleve nem terepjaro, en gyarit vennek. Vagy legalabbis nem ultetoset, picit kemenyebb lehet.

(#3524) hobizoli válasza grunge (#3522) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Nekem a PuntoGT-ben van a piros Eibach Bilstein B4-kkel, jo :K

több drón kell ;P

(#3525) csabi94


csabi94
őstag

Klímával kapcsolatban melyik topikot érdemes zaklatni? Most nem nagyon aktuális, de jövőre az lesz, és már most irtózok a nyári kánikulától.
Két opció van a fejemben. Az egyik, hogy az öreg (de jó állapotú) Temprára nem költök egy fityinget sem, csak a minimumot majd, ami az egy év múlva esedékes műszakihoz szükséges, és elkezdek félretenni egy újabb autóra (egyetemistaként nehéz, de kivitelezhető, mivel dolgozok is). A másik, hogy nem autóra gyűjtök, mert 22 éves fejjel sokkal fontosabb lenne egy lakásra félretenni, viszont akkor meg a Temprát mindenképpen ki szeretném úgy pofozni, hogy még egy 6-7 évig autó legyen, csörgések, zörgések nélkül. Mivel maximalista vagyok, ebben benne van a klíma is sajnos. Nagy baja nincs a klímának, viszont régi fajta gáz kell bele, mert 92-es évjárat, utána elvileg már csak az elektronikáját kell cserélni/javítani, mivel hiába van feltöltve, nem indul el a klíma (direktben meg szépen hűt). Ezt leszámítva, ha hosszútávra tervezek vele, akkor kapna új lengéscsillapítókat, új első lökhárítót, új hűtőrácsot, ki lenne cserélve a vezérlés, váltóolaj, illetve megnézetném a szerelővel, hogy mostanában miért megy fel hajszálnyival 90 fok fölé a víz. Kontakthibákat úgyis hétről hétre javítom, szóval ezt leszámítva örökös a kocsi. Most kapott új olajat, új olajteknőtömítést, egy lengőkart, egy toronycsapágyat, alvázvédelmet, illetve 2 lyuk meg lett csinálva az alján. Szép állapotban van tényleg, olajat nem eszi, nem füstöl, 8-9 liter között járok vele.
Mi a véleményetek? Érdemes egy fillért is költeni rá, vagy használjam amíg megy? Egy év műszaki van még rá, állapot alapján szerintem jövőre még nem lesz gond, a legidegesítőbb hiba jobb elölről egy kopogás, ami valószínűleg egy berohadt, öreg lengéscsillapító.

(#3526) norbert1998


norbert1998
veterán

Kapok menet közben egy error üzenetet a km szamlalora. Találkozott már valaki vele?

(#3527) nyogo83 válasza norbert1998 (#3526) üzenetére


nyogo83
senior tag

A klimaval van valami gubanc. Legtobb esetben vagy a kulso visszapillantoba levo homerseklet erzekelovel van gond, vagy belul a szellozonel levo belso homerseklet erzekelo/es a vele egybe epitett pici ventillatorral.

Probald meg kiiratni vele a hibakodot, abbol meg lehet tudni, mi faj neki.

Vedd le a gyujtast.
Allitsd a homersekletet a maxra(HI), a levego elosztot a Max Def allasba, a ventillatort pedig a 0-ra.
Ezutan add ra a gyujtast, majd azonnal tekerd a ventillator kapcsolojat Auto-0-Auto-0 allasba.
Tehat ketszer kell vegallasba majd vissza tekerni egymas utan gyorsan.

Ezutan a muszerfalon az Error alatt egy ketszamjegyu hibakod fog megjelenni a Cli-felirat helyen.

Na azt jol ird ide be :)

[ Szerkesztve ]

(#3528) norbert1998 válasza nyogo83 (#3527) üzenetére


norbert1998
veterán

Rendben. Így teszek, délután. Viszont a ventilátor kapcsolója nálam így fest sorban:
0-auto-1-2-3-4

Így is 0-auto-0-auto vagy így már 0-4-0-4 tekerés kell?

(#3529) nyogo83 válasza norbert1998 (#3528) üzenetére


nyogo83
senior tag

Bocs rosszul emlekeztem, hogy az auto vegallasban van.
Igen, nem vegallasba kell, hanem 0-auto-0-auto-0.

(#3530) zoo8800 válasza csabi94 (#3525) üzenetére


zoo8800
veterán

Én inkább csak üzembiztosra csináltatnám meg.
A klíma egyébként mennyire ereszt? És mikor volt felújítva? Biztos, hogy csak egy kis elektronikai gebasz van?

rip and tear, until it is done

(#3531) norbert1998 válasza nyogo83 (#3527) üzenetére


norbert1998
veterán

Error cli. Majd átvált error 00-ra.

(#3532) nyogo83 válasza norbert1998 (#3531) üzenetére


nyogo83
senior tag

Az azt jelzi, hogy nincs semmilyen hiba :F Gondolom most gyujtas raadasakor nem irta ki hogy hiba van, nem?

Valami idoszakos hiba lehet, vagy kontakt hiba. Probald meg akkor megcsinalni ezt a tesztet, amikor a gyujtas raadasakor kiirja hogy Error Cli, mert akkor tuti talalnia kell valamit.

A ventillator kapcsolo alatt van egy kis levego rostely(a ket gomb kozott). Amogott van egy pici ventillator meg egy hoszenzor. Nekem egyszer azert jelzett hibat(viszont kiiratva szinten 00- nem talalt hibat), hogy a rengeteg szosz osszegyult a ventillator lapat es a szellozo kozott, es nem tudott forogni.
Miutan megtakaritottam, tobbet nem jott elo a hiba.

(#3533) csabi94 válasza zoo8800 (#3530) üzenetére


csabi94
őstag

Annyit tudok róla (mivel eddig nem én használtam), hogy 3 éve egy szerelő feltöltötte gázzal, és nem ment úgy sem a klíma, de amikor direktben adott a klímának áramot, akkor fújta a hideget. Az én szerelőm azt mondta, hogy rámért, így 3 év után kevés benne a gáz, de van benne valamennyi, és direktben valami hideg-szerű levegőt fújt. Ennyit tudok jelenleg, de pl. nem tiszta, hogy annó faterom szerelője milyen gázt tölthetett bele, mert R22-es való bele (amit ugye betiltottak, ezért nem használható). Van valami helyettesítőgáz, de hogy az átalakításokkal jár-e, azt nem tudom.

(#3534) norbert1998 válasza nyogo83 (#3532) üzenetére


norbert1998
veterán

Mármint a hópehely és a belső levegő forgatás között?

Gyújtás adáskor nem jön elő sosem.

(#3535) norbert1998


norbert1998
veterán

dugnék rá hibakód olvasót is, de ha jól vettem ki, OBD2 sincs a gépen. Ezek után már csak pénzért tudnám kiolvastatni vele a rángatás és a klíma hibáját is :(

(#3536) nyogo83 válasza norbert1998 (#3535) üzenetére


nyogo83
senior tag

Igen, a belsolevego kerintgetes gombja es a masik kozott van.

A hibakod kiolvasashoz kelleni fog a normal OBD2-es/K-Line kabel melle egy 3-pines atalakito is, mert csak azzal lehet rakotni a diagot, szoval nem biztos hogy mindenhol tudjak olvasni.
A klimavezerloben nem vagyok biztos, hogy ra lehet csatlakozni. A motorvezerlo diagcsatija a motorterben a jobb toronynal van.

Egy jotanacs: regisztralj a fiatbravo.hu-ra. Rengeteg hasznos leiras van, illetve segitokesz tagok. Tovabba ha ott beirsz a problemaval, akkor lehet hogy ha szepen megkered, lesz aki pesten kiolvassa neked a hibakodot (Zolee nevu srac), valamint kedvezo aron alkatreszeket is tud neked majd szerezni.

(#3537) norbert1998 válasza nyogo83 (#3536) üzenetére


norbert1998
veterán

Rendben. Köszi :R
Az a helyzet, hogy mire Pestre jutok hiba kódot olvasztani jó áron, addigra szombat helyen 4 helyen megpróbálják. szóval pest messze van, az a lényeg :)

Szombaton ha jut idő, akkor megnézem :R

(#3538) nesa válasza zoo8800 (#3530) üzenetére


nesa
veterán

Én a klíma szivárgást ezzel oldottam meg, azóta fasza.

(#3539) LaptopSystem

sziasztok

mikortól lesz elérhető Magyarországon a Giulia?

Már úgy elmennék egy jó kis tesztvezetésre :)

[ Szerkesztve ]

Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!

(#3540) qkaleko válasza LaptopSystem (#3539) üzenetére


qkaleko
tag

Úgy tudom árulják már, de egyelőre csak a dízeleket.

(#3541) norbert1998


norbert1998
veterán

Azért az mi szép már, hogy a fiat szerviz/markakereskedes szerszám híján nem tudja kivenni a 15 éves bravo-bol a rádiót? :C

(#3542) nyogo83 válasza norbert1998 (#3541) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ha jol emlekszem en eloszor 2 vajazo konyhakessel vettem ki, kb 1 perc alatt :DDD
Csak kb addig kell ket oldalra egy vekony lapos lemezt beszurni, hogy a kis kitamaszto fulek kipattanjanak a melyedesbol, utana mar kicsuszik.
De nem lep meg a dolog :))

(#3543) Integrale válasza qkaleko (#3540) üzenetére


Integrale
veterán

Nem,mar ket honapja kaphato a 200 lovas TBi is (a QV-n felul) novembertol pedig jon a 280 loeros benzines Veloce es a 210-es dizel, plusz kesobb a 330 Le. Allitolag tavaszig befut a Q4-es QV 490 loerovel.
Remelhetoleg lefele is nyitnak, mondjuk egy 1.4 170 loero meg boven elferne.

alfa156: Mar van tesztvezetes, Gyori Arkadban kint az auto is egy Tipo mellett, nagyobb kereskedesekben pedig vezethetoek is.

"Bad reklám is reklám too"

(#3544) grunge válasza LaptopSystem (#3539) üzenetére


grunge
addikt

Lattam kinnt egyet a palyan, mögöttem jött majd hagytam megelözni es megcsodaltam. Nagyon baro mozgasban a kicsike. Kivancsi vagyok hogy miylen lesz belöle az SW. :)

159 SW 1.9 jtdm <3

(#3545) norbert1998 válasza nyogo83 (#3542) üzenetére


norbert1998
veterán

És amúgy a torzítás nagyobb hangerőn az erősítő miatt van, nem a hangszórók miatt, nem? Mármint az erősítő az 2x15 w (ad 182 m2), a hangszórók meg 30w-osak,a gyariak.

(#3546) LaptopSystem válasza grunge (#3544) üzenetére

nagyon tötyögnek vele,így nem lesznek eladások :(( :((

Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!

(#3547) nyogo83 válasza norbert1998 (#3545) üzenetére


nyogo83
senior tag

Valoszinuleg igen, hamarbb kezd el torzitani az erosito amit a hangszoro elbir. Bar a gyari hangszorok se valami izmosak :)

(#3548) Integrale válasza LaptopSystem (#3546) üzenetére


Integrale
veterán

Eleg jol fogynak pedig, Papan csinaljak a belter bizonyos elemeit, a Maserati Levantenak pedig a 90%-at, durva megrendelesek vannak, az Alfae kiegyensulyozottabb, a Maseratinak egyik hetrol a masikra bekerik a tervezett duplajat. SW egyelore nem is lesz, majd ha befut, 156 edeteben is csak 3 evvel kesobb jott az SW.

"Bad reklám is reklám too"

(#3549) norbert1998


norbert1998
veterán

Kíváncsiságból, amit a spritmonitorbol nem deritettem ki:
Akinek van vagy volt 1.2 16v-je, annak mennyit evett nagyon kíméletes és sportos módban? Mert nálam nagyon hangulat függő a vezetési stílus, és emiatt érdeklődnék. Na meg mert mióta megvettem még nem tankoltam tele.
Én 60-40%-ban országút-varos használom kb.

(#3550) LaptopSystem válasza Integrale (#3548) üzenetére

akkor,hogy hogy nem lehet tesztvezetni még :F

Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.