Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3601) nyogo83 válasza Kommy (#3600) üzenetére


nyogo83
senior tag

OBD hibakodot altalaban mindegyik kitud jelezni. Jelen esetben P01XX valami lehet a hibakod.
Azert kerdezem, mert igaz hogy szabvany hibakodok, de sokszor a gyartospecifikus leiras kozelebb visz a megoldashoz.

Egyebkent benne van a pakliban, hogy csak siman elfaradt a szonda ("belassult") illetve nem tud a szukseges feszultseg hatarok kozott dolgozni.
Nekem volt ilyen problemam, ott a fogyasztasban kb 1-1,5l ill. volt hogy 2l plusszt okozott.

(#3602) norbert1998


norbert1998
veterán

Felkerült diagnosztikára a gép, hibakód nem volt benne, a szenzorok nem mutattak furcsa jeleket.
Ma kipucoltuk tenylegesen, mélyrehatóan a fojtószelepet és a lz alapjárati motort. (amúgy az normális, hogy az alapjárati motoron lévő kis műanyag darab a motor tengelyéhez képest kis holt játékkal rendelkezik forgásban? Mert az feltűnt, hogy egy rugó nyomja a motortól el, és oda–vissza tud csúszni). De nem volt az sem koszos.

Az alapjárat mintha megjavulgatott volna talán, de a rángatás nem maradt abba.

A szerelő azt is mondta hogy mivel a fojtószelepet megkerülő cső mállik (teljesen be van tekerve szigszalaggal, erősen), ott nincs meg a vakumja, az okozhat rangast. De gondoltam magamba, ha oda akadalytalanul, mindenféle szelep nélkül jut a levegő, akkor kit érdekel ha nem a legszűkebb keresztmetszeténél esetleg egy hangyanyi levegőt be tud szívni?
Bár nem tartom beloszinunek, mert annál jobban szigetelne a szalag, ha szívja a motor.

(#3603) rbalint88 válasza norbert1998 (#3602) üzenetére


rbalint88
addikt

Rengeteg hibalehetoseg van ilyenkor. Pl nekem mikor anlegtomegmerovel volt gond, nem dobott ra hibat, csak elo adatnal latszott, hogy azzal van a problema.

(#3604) nyogo83 válasza norbert1998 (#3602) üzenetére


nyogo83
senior tag

Alapjarati motoron nem baj ha elforog a vege, az csak ki be "csuszkal", ugy zarja nyitja az alapjarati levego csatornat. Egyebkent az szokott tonkremenni, de annak nem csak a rangatas a jele, hanem nem all be stabilan az alajarat. Hol leesik, hol meg fentragad.

A masik, hogy minden csovezet csinalj meg/cserelj le ahol falsot szivhat meg igenis befolyasolhatja az alapjaratot is, illetve a normalis mukodest.
Tudom, hogy macera de en keresnek egy cartarsat (akar a fiatbravo.hu-n is) a kozelben es mielott felesleges dolgokat kicserlnel jopenzert, a gyertyakabeleket meg esetleg trafot atdobnam egy teszt erejeig.
Ha esetleg a szerelonek van nyomasmero oraja(illene lenni) akkor egy benzinnyomast is mernek.

Mas nagyon bonyolult technika nincs azon a motoron ami szivathat. Legtomegmeroje nincs ha jol remlik(1.2-1.4-1.6 Bravokon), csak MAP-szenzora, de az ha doglodik se okoz rangatast.

(#3605) norbert1998 válasza nyogo83 (#3604) üzenetére


norbert1998
veterán

A rágás jelensége üresben másképp jelenik meg, mégpedi úgy, hogy nyomom a gázpedált egy helyben tartva, stabilan úgy, hogy olyan 2300 környékén legyen a fordulat, na ekkor ezt csinálja non-stop:
2500-ig elpörög, majd 2000-re visszaesik, aztán ujra 2500-ig felmegy és vissza is esik 2000-re. Menet közben ez nyilván nem érezhető, mert nem tud visszaesni a fordulat, csak motorfékezni tud az autó arra az időre, majd ezután újra gázt adni. Tulajdonképp ez az a rángatás, amiről beszélek, hogy, főleg ennél a fordulatnál (mert ugye ekkor van az említett kis gázas pozícióban pedál) rángat. De egy hangyával feljebb vagy lejjebb van a pedál, akkor nem rángat, viszont ha kijjebb van egy hangyával a pedál, akkor már nem is ad semennyi gázt.

Szerelő szerint a benzinyomás nem lehet hibás, mert akkor a felsőbb fordulatok nem lennének hibátlanok.

(#3606) nyogo83 válasza norbert1998 (#3605) üzenetére


nyogo83
senior tag

Diagnosztival ilyenkor kellene megnezni elo adatokban mit lat a motorvezerlo.

Szepen ki lehet olvasni, hogy az adott problemas fordulatnal mi nem tetszik neki. Egyik gyanusitott az alapjarati motor, ennek a poziciojat kellene figyelni, a masik pedig a pillangoszelep pozicio szenzora (TPS szenzor). Mindkettonek stabil erteken kell allnia ha a gazpedal fix pozicioban van tartva az adott problemas fordulatszamon.

Lehet a TPS szenzor ellenallas csuszkaja van kikopva az adott pozicioban es ezert pont azon a ponton hibasan erzekeli, mennyire is van nyitva. Elo adatban ez latszik.

De igazabol ez a tavgyogyitas igy eleg nehez, ezeken szepen vegig kellett volna zongorazni mikor keznel volt az auto :(

(#3607) norbert1998 válasza nyogo83 (#3606) üzenetére


norbert1998
veterán

Álló motornál végig lett nyomva a gázpedál, szép egyenletesen emelkedett a TPS jele. Járó motorná lez már kimaradt.
Viszont ma én is vettem egy olyan diagnosztozálót, amivel a szerelő ügyeskedett, azért 3 autóval a családban nem ártana, főeg ha 10 rongy volt alin. Egy drágább helyen ennyi eg diagnosztika/hibakód törlés. Az ELM327-esem meg csak a thalia-t ismerte fel. WOW Snooper

(#3608) Geri89


Geri89
aktív tag

Sziasztok! Adott egy 2004-es Punto II/B 1.2 8V autó. Most a hideg beköszöntével vettük észre, hogy a vízhőfok szinte soha nem éri el a normális szintet, a mutató kb. negyedénél megáll. Próbáltam légteleníteni a rendszert (olvastam, hogy esetleg ez is okozhat ilyet), ám a hiba ugyan úgy megmaradt. A légtelenítés közben vettem észre, hogy ahogy melegszik a motor, a hűtőradiátor mindkét végén lévő cső kb. azonos ütemben melegszik. Ha jól sejtem, akkor ez azt jelenti, hogy a termosztát mindig nyitva van. Ezek alapján a hiba egy termosztát cserével orvosolható lenne? Köszi! :R

(#3609) zoo8800 válasza Geri89 (#3608) üzenetére


zoo8800
veterán

Üdv.
Jó eséllyel igen

rip and tear, until it is done

(#3610) sagesz93 válasza Geri89 (#3608) üzenetére


sagesz93
addikt

Ez termosztát lesz , nekem ugyanez volt. Ajánlott minőségit venni, hogy egy darabig jó legyen !

(#3611) lorcsi


lorcsi
veterán

elképesztő miylen formát tudnak kitalálni ezek az olaszok :))
fiat 124 spider

(#3612) hobizoli válasza lorcsi (#3611) üzenetére


hobizoli
nagyúr

azert rakhatnanak bele vmi rendesebb motort is, pl a 4C-ben levo 1.8T-t, sperrel

500-sban is van komolyabb 1.4TJET motor mar ennel, az Abarth SS Asetto Corse valtozaban: 200lo 300Nm

több drón kell ;P

(#3613) Integrale válasza hobizoli (#3612) üzenetére


Integrale
veterán

Szerintem a Mazda koti a kezuket ilyen teren.
A belteren azert latszik az Alfa/Fiat beleszolasa.

"Bad reklám is reklám too"

(#3614) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Sziasztok!

Távirányító programozásban kit érdemes keresni? Nem működik nekem sem (156) és húgomnak sem (147). Mindkettőnkében jók a mikrokapcsolók és ad is jelet.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#3615) Integrale válasza !Overdose! (#3614) üzenetére


Integrale
veterán

Neked 156? :Y :C

"Bad reklám is reklám too"

(#3616) rbalint88 válasza !Overdose! (#3614) üzenetére


rbalint88
addikt

Csatlakoznek Integralehoz. Ez meg igy a corporate bebaszas kozben is felakasztja a szemoldokot

(#3617) zoo8800 válasza rbalint88 (#3616) üzenetére


zoo8800
veterán

Pedig már egy ideje Alfa van Honda helyett, már írta.
Én VW-t cseréltem Fiatra, hogy aztán Citroent és Volvot nézegessek. Mi ezen a furcsa :DD

rip and tear, until it is done

(#3618) !Overdose! válasza Integrale (#3615) üzenetére


!Overdose!
őstag

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#3619) hacki87 válasza !Overdose! (#3618) üzenetére


hacki87
senior tag

jó az utca kép :D

(#3620) rbalint88 válasza !Overdose! (#3618) üzenetére


rbalint88
addikt

Gracc!!! Csak igy tovabb a kulturmisszioval :DDD

zoo8800: nalunk is volvo lesz a masodik, egy szolid picike xc70 v xc90

(#3621) Integrale válasza !Overdose! (#3618) üzenetére


Integrale
veterán

Szep! :)

Miota van meg? Hogy tetszik eddig?

"Bad reklám is reklám too"

(#3622) HussarF válasza !Overdose! (#3618) üzenetére

Regelj be amoréra. Többre mész egy kimondottan erre létrehozott oldallal, mint egy tech oldal off-topic fórumával :)

(#3623) !Overdose! válasza Integrale (#3621) üzenetére


!Overdose!
őstag

Július végén kapott rendszámot. Az ügyintézés hosszadalmas volt, mert svájci az autó. Egyelőre imádom. Nem ért még meglepetés. Van néhány hibája, de a vásárlás óta semmi új nem jött elő.

Egyébként 2004-es, 140 lovas JTD 16V, Distinctive. 1 tulajos, végig vezetett szervizkönyves, 220k km-el.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#3624) sagesz93 válasza !Overdose! (#3623) üzenetére


sagesz93
addikt

Én is sikerrel jártam, ma írattam át az új szerzeményt, 2003-as 10 szelepes 2,4jtd 156SW. Amore tagtól származik, full extrás, eddig nagyon bejön![link] Egyelőre ez az egy nyomi képem van.

(#3625) alázógyík válasza sagesz93 (#3624) üzenetére


alázógyík
őstag

10 szelepes?

(#3626) rbalint88 válasza alázógyík (#3625) üzenetére


rbalint88
addikt

a 175 ló alattiak mind azok :K

(#3627) zoo8800 válasza sagesz93 (#3624) üzenetére


zoo8800
veterán

Klassz

rip and tear, until it is done

(#3628) !Overdose! válasza sagesz93 (#3624) üzenetére


!Overdose!
őstag

Szép! :R

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#3629) grunge


grunge
addikt

Atgondoltam a dolgot, inkabb standard rugokat vennek a kocsiba, nem hianyzik a leültetes. Lehet akkor leernek a melygarazsban...
Melyik gyerotol ajanlotok rogokat ill. lengescsillapitokat 159 1.9 SW-hez?

159 SW 1.9 jtdm <3

(#3630) roberto211


roberto211
őstag

Sziasztok. Olasz autó specialistaktol kérnék tanácsot :D

Vennem kell átmenetileg egy kisfogyasztasú megbízható autót egyrészt a zasszony miatt is másrészt magam miatt is mert így több melót nezegethetnek és szóba vagyis képbe jött az I és punto mivel Magyarországon is elég jó árba van.

Ha erre esne a választásom akkor I es puntoknal mire figyeljek gondolok itt az átlagos dolgokon kívül tiousjellemzokre stb stb..? Milyen tipushibai vannak mit tudnak elrejteni stb ?

Köszönöm előre is.. :R

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#3631) rbalint88 válasza roberto211 (#3630) üzenetére


rbalint88
addikt

Rozsda. Mas baja nem nagyon lehet, nincs mi elromoljon benne :DDD

Grunge: talan bontott gyari rugo. Ujonnan dragabb, mint egy normal minosegu sportrugo.

(#3632) hobizoli válasza roberto211 (#3630) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ne rohadjon
amugy 1.2 8v SPI 58le, vagy MPI 73le motor a vilagbol kimegy, a 1.1-s 54lojjos fosgyenge

olaj-viz legyen benne, meg vezerlescsere
a FB-s csoportban sorba jonnek a jaaaaaj elszakadt a vezermuszijam, 1-1.5-2 eve vettem az autot, de aszondta az elozo tulja, hogy most volt kicserelve...

több drón kell ;P

(#3633) hyperspace


hyperspace
őstag

Sziasztok,

Szeretnék én is tanácsot kérni. Nem találtam Lancia Ypsilonnal kapcsolatos hozzászólást. Mire kell figyelni a 2000 körüli szériánál? Úgy tudom, hogy Punto alkatrészek jók hozzá, hasonló lehet a hibalistája is a két autónak? Első autónak szeretném megvenni, munkába járni Pesten.

ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)

(#3634) Fboy


Fboy
aktív tag

Sziasztok,

Grande puntónál okozhat olyat a kormányszög jeladó hibája, hogy néha megy a szervó, néha nem?

(#3635) lorcsi válasza Fboy (#3634) üzenetére


lorcsi
veterán

ez inkább akksi probléma
nálam volt iylen gond aztán meghajtottam 1-200 km-en és minden ok lett

a city szervó problemet gondlom tudod-hallottad..az meg a motor problem miatt lehet

mod: jah grande...simával kevertem..de talán segít

[ Szerkesztve ]

(#3636) alázógyík válasza Fboy (#3634) üzenetére


alázógyík
őstag

Igen, ez pont annak a jele. :K

(#3637) Fboy válasza alázógyík (#3636) üzenetére


Fboy
aktív tag

Köszi,

Ha jól látom ez legalább 40-50 ezres tétel :(

(#3638) alázógyík válasza Fboy (#3637) üzenetére


alázógyík
őstag

Van hely ahol csináltatnád?

(#3639) sagesz93


sagesz93
addikt

Sziasztok,

Valaki tud ajánlani helyet gumiszőnyeg beszerzéshez? Az alfába szeretnék egy szettet... benne van egy vacsi új alfa szövet szőnyeg szett, rá van téve egy tescos gumiszőnyeg.... ami becsülendő, de ehelyett szeretnék egy szép peremes méretpontosat, és feketét.. (mert a mostani szürke és ocsmány :)) )

Nézegettem..: [link]
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#3640) Land válasza sagesz93 (#3639) üzenetére


Land
veterán

link

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#3641) rbalint88 válasza sagesz93 (#3639) üzenetére


rbalint88
addikt

Tok jol birja a szovet, hasznald azt es ha elkopik veszel masikat.

(#3642) sagesz93 válasza rbalint88 (#3641) üzenetére


sagesz93
addikt

Azt nem szeretném használni a latyakban sárban mindenben.. sokkal nehezebben takarítható SZVSZ.

(#3643) hroberto válasza Land (#3640) üzenetére


hroberto
veterán

Én is itt vettem a MiTo-ba. Jó vastag, strapabíró.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#3644) rbalint88 válasza sagesz93 (#3642) üzenetére


rbalint88
addikt

tapasztalatból mondom, hogy simán kiporszívózható belőle a trutymó. legrosszabb esetben meg magasnyomásúval kicsapatod és vársz, míg megszárad.

(#3645) hroberto válasza rbalint88 (#3644) üzenetére


hroberto
veterán

Télen nem túl optimális, Nehezen szárad, átnedvesedik a hólétől, amit aztán beszív a kárpit, és büdösödik.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#3646) nesa válasza sagesz93 (#3639) üzenetére


nesa
veterán

Nekem eddig ahány kocsim volt mindbe volt gumiszőnyeg valamelyikbe tálcás is anno 20 éve kb 1 évig próbáltam megszokni de nem tudtam, azóta az az első hogy kidobom a francba, egyszerűen utálom hogy mindig előre csúszik amelyik beakasztós az is elmozog, mást ez nem zavar?

(#3647) Integrale válasza nesa (#3646) üzenetére


Integrale
veterán

Dehogynem. Raadasul kifejezetten csunya is egy gumiszonyeg, foleg a kromos kazanlemez hatasu borzalmak..

"Bad reklám is reklám too"

(#3648) nesa válasza Integrale (#3647) üzenetére


nesa
veterán

Attól rosszul vagyok a krómozott csatornafedél imitációtól:D

Értem én hogy vigyázzuk a kárpitot, de egyrészt tapasztalatom alapján nagyon tartós padló kárpitokat raknak a kocsikba, meg amúgy is megvettem használom, nem érdekel, és a mostani beige padlókárpit is jól bírja nem koszolódik, jól tisztítható.

(#3649) qkaleko válasza nesa (#3646) üzenetére


qkaleko
tag

Engem a szövet zavar az csúszkált be a pedálsor alá, okozott izgalmas pillanatokat, vágtam is ki a francba. A gumi viszont teljesen oké.

(#3650) j.bravo


j.bravo
addikt

Urak, Alfa 156 facelift fényszórónál mekkora a különbség hasznos fényerőben (azaz nem amennyire vakít, hanem amennyire látni lehet vele) a sima halogén meg a projektorosított halogén között?

Jelenleg xenon van, de a jobb oldalit cserélnem kell, és még mivel egy db jobbos bontottat szerezni kb esélymentes, az újhoz képest még mindig költséghatékonyabb vsz ha párban downgrade-elem.
A projektorosítás megéri, mondjuk 30k-ért? (40-ért rögtön angyalszemesítené a srác, igaz egy-egy karika lenne, nem kett-kettő mint a propelleres német márkánál)

[ Szerkesztve ]

Whatever.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.