Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2951) SLYM válasza SLYM (#2919) üzenetére


SLYM
veterán

sziasztok. megjártuk az érdi szervízt, volt gyári examiner gépük, rá is dugták, de semmi hibaüzenet nem volt. mentek vele egy kört, persze baszta produkálni a hibát akkor az autó. elmondtam részletesen mi szokott lenni vele, 2 dolgot mondtak. EGR tisztítás, illetve valami turbo VGT ellenőrzés. ez állt a papíron amit kaptam. az első résszel már volt tapasztalatom, de ez a VGT ellenőrzés ez mi? :D köszi

(#2952) alázógyík válasza SLYM (#2951) üzenetére


alázógyík
őstag

Változó geometriás turbó...

(#2953) SLYM válasza alázógyík (#2952) üzenetére


SLYM
veterán

őőő. és ez mit takarhat? drága dolog ez?

(#2954) Alg válasza SLYM (#2953) üzenetére


Alg
veterán

Erősen korlátozott ismereteim szerint a VGT-t vákuum vezérli - itt a vákuumcső vagy a munkahenger ereszthet esetleg valahol...

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2955) rbalint88 válasza SLYM (#2953) üzenetére


rbalint88
addikt

legrosszabb esete egy komplett turbófelújítás. de azért gyanús nekem, hogy nem ez a probléma, mert annak lenne valami turbónyomással kapcsolatos hibakódja, illetve viselkedés szempontjából ha le van ragadva a geometria, ereje akkor is kellene legyen, csak attól függő fordulatszám-tartományban, amilyen állásban megragadt. (nyitva 1500-2000, középen 2000-2500, zárva 2500 felett)
egr tisztítás/csere/lefalazás mindenképpen megér egy ránézést, attól rosszabb biztos nem lesz, ha ki van tisztítva.

szerk: visszaolvasva az előzményeket, próbáld ki azt, hogy autópályára kimész vele és elkezded padlózni. ha bedobja magát vészüzembe nagy gázra, akkor van esély arra, hogy elhalálozott a turbód. mennyire visít? ha fütyül nagyon és nem megy, akkor tuti lehet a kasszához fáradni.

[ Szerkesztve ]

(#2956) SLYM válasza rbalint88 (#2955) üzenetére


SLYM
veterán

holnap megnézem. hangja nincs egyébként, elnyomja a motorzaj ha van valami füttyögés. menni is megy, leginkább az van, hogy vagy megy rendesen, vagy semennyire se megy, nincs átmenet. de holnap csekkolom, meg ma megpróbálom rábeszélni a szerelőmet, hogy meló után még tisztítsa már ki nekem az EGR-t :D

[ Szerkesztve ]

(#2957) HussarF

Lenne egy kissé offtopic kérdésem, de hátha tudja valaki a választ.

Ha Ausztriába megyünk, vagy akár a szlovákokhoz, akár a csehekhez, az autópályamatricát fel kell ragasztani. Itthon ugye simán leolvassák rendszámról. Kérdésem, hogy mi vagyunk ennyivel modernebbek a többieknél vagy otthon nekik sem kell ragasztgatni és ha más jön ide, annak is rá kell nyomni a szélvédőre egy vinyettát? Előre is köszi, vagy ha esetleg erről tudtok valami linket, ahol van info, akkor jöhet nyugodtan :)

(#2958) zoo8800 válasza HussarF (#2957) üzenetére


zoo8800
veterán

Szerintem egyszerűen jobb az itthon is leterjedt rendszer. Ausztriában az osztrákoknak is ki kell ragasztani a matricát. A legmodernebb persze az ingyenes autópálya lenne :)

rip and tear, until it is done

(#2959) hobizoli válasza SLYM (#2951) üzenetére


hobizoli
nagyúr

milyen auto ez amugy...?
(de ezt nemtom miert nem irjatok automatikusan....)

több drón kell ;P

(#2960) Land válasza hobizoli (#2959) üzenetére


Land
veterán

Alfa 159 1.9 JTDm 16V ha jól tudom.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2961) SLYM válasza Land (#2960) üzenetére


SLYM
veterán

igen. semmi hangja nincs a turbonak amúgy pályán. csak ha nagyon odakoncentrálok hallok valamit, de ez a 2.4-esnél sokkal szembetűnőbb, annak meg most speciel ilyen baja nincs

(#2962) SLYM válasza SLYM (#2961) üzenetére


SLYM
veterán

a sztori folytatása, hogy ma kaptam a szerelőtől időpontot az egr tisztításra, ezt megejtettük, fullon volt retekkel az egész. de tényleg fullon. mondta, hogy szerinte azért nem kaptam ezzel kapcsolatban hibaüzenetet, mert machanikus a hiba. (ezt nem értettem ezt teljesen). remélem ezzel meg is oldódik a gondom, ha lesz valami akkor egyből írok, ha semmi, akkor kb egy hét múlva csak annyit, hogy remélhetőleg megjavult

közben a másik autónak a kuplung/váltójából érdekes hangok jönnek elő, szóval lehet, hogy most a másik autóval lesznek problémák. nagyszerű

(#2963) rbalint88 válasza SLYM (#2962) üzenetére


rbalint88
addikt

egr mechanikai hiba: ha annyi korom gyűlik fel benne, akkor nem tud nyitni, de próbál, a jelet kivezérli, ezért nem dob rá hibakódot. ennél már csak az a "jobb", amikor kiszakad a membránja, az tényleg csere vagy falazás.

(#2964) HussarF

Már át is írattam a drágaságot *.*

(#2965) SLYM válasza rbalint88 (#2963) üzenetére


SLYM
veterán

közben ma sem produkálta a hibát az 1.9, biztató a dolog. ma még egy 20 kilóméteres kör lesz vele, remélem addig se lesz történik semmi

közben a 2.4-es kuplung/váltójával kapcsolatban fejlemény van. a hibáról azt kell tudni, hogy nem olyan régen, ilyen max 1 hete jött elő a hiba. úgy kezdődött, hogy amikor fullon be volt nyomva a kuplungpedál nyöszörgött valami, magas hangon. majd eltelt kb 3-4 nap és ez elmúlt teljesen, helyette a kuplung pedál benyomásánál fél úton hallatszik valami egészségtelen hang. sokkal mélyebb hürrögés, vagy a fasztudja, hogy mondjam ezt :D. mintha a fogaskerekek felől jönne valami, a kocsi alja felől. érdekesség, hogy ha fullon be van nyomva a kuplung, akkor nincs semmi hang, ha pedig be van téve sebességbe az autó és méssz vele, akkor sincs semmi. sőt, ha gyorsan lépsz rá a pedálra (tehát rendellenesen nagy sebességgel nyomod be fullra, akkor elő sem jön a hang). leginkább akkor jön ez elő hosszabb ideig, amikor kuplungolni kell, indulásnál, dugóban, mikor sokat csúsztatod a kuplungot, akkor folyton hallom a hangot

a szerelő beült, első blikkre azt mondta, hogy valami a váltóval lesz a legnagyobb valószínűség szerint. konkrétan váltókar csapágyra, vagy kuplung kinyomócsapágyra gyanakszik, ebből az első a valószínűbb szerinte. ami még lehetséges az valami kis 3000 forintos fos, aminek nem jut eszembe a neve, ha szerencsém van, akkor ezzel lesz a baj. mondta, hogy szét kell szedni a váltót hozzá, hogy meglássa mi a hiba. mondta laza 7 órás munka a kivétel/bevétel. mondom fasza :D. tippek esetleg? valakinek hasonló probléma? jelenleg mint az ahogy látszik, a hiba megfejtése lenne a legjobb, de mondta, hogy ezt így látatlanba nem nagyon lehet megállípítani

HussarF szép! nem vacakoltál sokat, ahogy látom :)

[ Szerkesztve ]

(#2966) Land válasza HussarF (#2964) üzenetére


Land
veterán

Grat! Mit lehet róla tudni?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2967) zoo8800 válasza HussarF (#2964) üzenetére


zoo8800
veterán

klassz

rip and tear, until it is done

(#2968) HussarF válasza Land (#2966) üzenetére

2.0 JTDm 170 lóerő. 2011 év végi gyártás, szóval olyan 4 és fél éves most. Itthon lett forgalomba helyezve, nem külföldről behozott. Szervizkönyv rendben, a Kelet-Pestnél volt szervizelve folyamatosan. Egy alfamániás sráctól vettem szóval karban volt tartva. Nekem nagyon bejön. Navi kivételével szerintem minden extra benne van. A belsejében nem a sima, hanem a fekete csiszolt alumínium van (ugye a középkonzolon meg a kormányon), az ülések meg bézs bőr.

[ Szerkesztve ]

(#2969) Land válasza HussarF (#2968) üzenetére


Land
veterán

Amorestól vetted, illetve regisztrálsz oda?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2970) HussarF válasza Land (#2969) üzenetére

Igen, ALFI156-tól. Majd regisztrálok szerintem nemsokára :)

(#2971) Land válasza HussarF (#2970) üzenetére


Land
veterán

Szép járgány. Ő mire vált?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2972) rbalint88 válasza SLYM (#2965) üzenetére


rbalint88
addikt

nem jósolnék, remélem olcsón megúszod a kuplungos/váltós dolgot.

HussarF: szép gép, gratulálok hozzá!

(#2973) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Valaki próbálkozott már a gyáritól kisebb kerékkel az autóján? Tudom, csal a km óra. De azon kívúl jár-e valami hátránnyal? Punto 2ra akarnék seicento felnit rakni. Aztán az autót lejjebb mert hülyén nézne ki ;]

(#2974) HussarF válasza Fr0z3n (#2973) üzenetére

Ha kisebb felnit raksz rá, az még egyáltalán nem probléma, csak akkor jó váltóméretű gumit tegyél fel és akkor csalni sem nagyon fog.

Kalkulátor1 vagy kalkulátor2

[ Szerkesztve ]

(#2975) Fr0z3n válasza HussarF (#2974) üzenetére


Fr0z3n
őstag

óra szerinti 100 helyett 110 lesz a tényleges. Az még annyira nem gáz :DDD

(#2976) HussarF válasza Fr0z3n (#2975) üzenetére

De, az már gáz, 10% már sok :D

(#2977) #10234880


#10234880
törölt tag

jó multkor még volt tolerancia 5km/h-ig,. de mostmár úgy tudom semennyi sincs. ugyhogy ha 10et csal,akkor inkább menj 90-el vagy 85-el, és abból bajod nemlehet. ha 90-el mész 100 lesz, ha 85-el akkor 95.

(#2978) Fr0z3n válasza #10234880 (#2977) üzenetére


Fr0z3n
őstag

Am is papásan vezetek városon kívül. Fő a spórolás. De amúgy ha innen nézem, előnye is van. Ugyan annyi fogyi, nagyobb táv. Kisebb rugózatlan tömeg. Alacsonyabb hasmagasság. Kisebb gördülési ellenállás. Na majd rápróbálom a kocsira. Ha gázul néz ki, úgyis bukta.

(#2979) rbalint88 válasza Fr0z3n (#2978) üzenetére


rbalint88
addikt

pont, hogy növeled a fogyasztást, mert egy kerékfordulatra kisebb távolságot teszel meg. emellett a km-óra a valóshoz képest többet fog mutatni, ami fiaton amúgy se jó, mert elég sokat csalnak 100 fölött. meg úgy en bloc faszság napi használatra, a talán jobb gyorsuláson kívül mindenben csak hátránya van.

(#2980) csabi94 válasza Fr0z3n (#2978) üzenetére


csabi94
őstag

Nem akarok beleszólni, de ha kisebb lesz rajta kerék, akkor nem pont hogy többet fog mutatni az óra, mint amennyivel valóban mész? Mivel azonos táv alatt több kört tesz meg a kerék. :U :)

(#2981) hobizoli válasza csabi94 (#2980) üzenetére


hobizoli
nagyúr

de, azonos motorfordulat allat kisebb kerulet forog korbe, az kisebb megtett ut, vizsont jobban gyorsul, mert rovidul a vegattetel

több drón kell ;P

(#2982) csabi94 válasza hobizoli (#2981) üzenetére


csabi94
őstag

Így van, én nem is a gyorsulás témához szóltam hozzá, hanem a félreméréshez. :)

"ha 10et csal,akkor inkább menj 90-el vagy 85-el, és abból bajod nemlehet. ha 90-el mész 100 lesz, ha 85-el akkor 95"

Szóval ha 90-el szabad az adott útszakaszon menni, akkor óra szerint 105-110 simán bele fog férni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#2983) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Na igen, én értelmeztem félre. Gyanús is volt, csak nem gondoltam végig :D

Xaros puntora nincs egy értelmes felni... Alfa felnivel nagyon mutatna, de az ET miatt nem fér fel. :W

[ Szerkesztve ]

(#2984) HussarF válasza Fr0z3n (#2983) üzenetére

Nyomtáv szélesítő :D ;]

(#2985) spiky03


spiky03
veterán

Nincs esetleg valakinek véletlenül feleslegben egy 2002-es 5 ajtós Puntóhoz csomagtér lámpája eladó? :)

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#2986) hobizoli válasza Fr0z3n (#2983) üzenetére


hobizoli
nagyúr

melyik puntora...?

több drón kell ;P

(#2987) Fr0z3n válasza hobizoli (#2986) üzenetére


Fr0z3n
őstag

2000-es évjárat, 2es punto.

(#2988) alázógyík válasza Fr0z3n (#2987) üzenetére


alázógyík
őstag

Egy faja 17-es szettet rá? :D

(#2989) .:Kristian:. válasza Fr0z3n (#2987) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Ha városi terepjárót akarsz belőle, nekem van 18" is! :D

(#2990) sagesz93 válasza Fr0z3n (#2987) üzenetére


sagesz93
addikt

[link]
Eredeti felnivel mi a gond? 2-esen is szoktam látni, jól mutat!

(#2991) hobizoli válasza Fr0z3n (#2987) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Stilo Speedline cipoket szoktak tenni arra

több drón kell ;P

(#2992) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Se a 17, se a 18 nem jó rá. Beleér a dobba kanyarban.

Sagesz; gondolkoztam azon a felnin, jó az a gyári hgt, de a környéken nincs eladó.

Illetve egy speedline-t tegnap néztem, 16os 205/55 volt a gumi és nagy. Szintén nem fér el. /40-el elférne, de nem a békés megyei utakra. Lehet hagyom a télit, sima 5 küllős felnin van. Annyit úgyse megyek. 4x100ból van bőven választék, de óckodom a mozgókúpos csavartól valamiért.

[ Szerkesztve ]

(#2993) hobizoli válasza hobizoli (#2991) üzenetére


hobizoli
nagyúr

több drón kell ;P

(#2994) grunge válasza SLYM (#2903) üzenetére


grunge
addikt

Hasonlo volt nekem is, legtömegmeröt kicsereltek (160 juro szerelessel együtt), azota jo. :)

159 SW 1.9 jtdm <3

(#2995) spiky03


spiky03
veterán

Fiat Punto II-be gyári szubról van valakinek tapasztalata?
Érdemes venni bele, ha jelenleg nincs?
Vagy jobb lenne egy rendes láda? Mondjuk a helykihasználtság miatt gondoltam a gyárira. Meg azt olcsóbban is belehet szerezni.

Köszönöm.

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#2996) csabi94


csabi94
őstag

Meg mernétek venni egy ilyen "olcsó" Alfát? [link]

(#2997) HussarF válasza csabi94 (#2996) üzenetére

Csak ha értesz hozzá, és tisztában vagy vele, hogy mit kell nézni. Nem csak az autón, hanem a papírozással is.

(#2998) rbalint88 válasza csabi94 (#2996) üzenetére


rbalint88
addikt

ha műszakilag rendben van, én ráalkudnék: legyen 600 névre írva és intézzék is el.

(#2999) SLYM válasza grunge (#2994) üzenetére


SLYM
veterán

akkor ezt lehet bejátszom én is, mert a napokban meg olyat csinált, hogy alig akart elindulni egy emelkedős részen... előtte már apám érezte, hogy 2000-es fordulatig, mintha nem lenne olyan, mint régebben. én nem éreztem addig, de onnantól, hogy figyeltem rá, én is kiéreztem valamit, kicsit mintha pörgetni kellene. tippre, mint ha vesztett volna úgy 20-30%-ot az erejéből. de eddig az EGR tisztítás óta mentünk vele kb 200 km-ert, ezalatt csak ez az emelkedős rész volt meredek, de hát még mindig nem jó az autó, pedig azt hittem. jobbnak jobb, de nem tökéletes. kösz a tippet

[ Szerkesztve ]

(#3000) atenza


atenza
senior tag

Alfa Mito 1.4T benzinesről mik a tapasztalatok? Mennyire vannak gyerekbetegségei, illetve milyen vezetni, magyar utakra mennyire alkalmas a futóműve, kanyarokban milyen az úttartása?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.