sziasztok. megjártuk az érdi szervízt, volt gyári examiner gépük, rá is dugták, de semmi hibaüzenet nem volt. mentek vele egy kört, persze baszta produkálni a hibát akkor az autó. elmondtam részletesen mi szokott lenni vele, 2 dolgot mondtak. EGR tisztítás, illetve valami turbo VGT ellenőrzés. ez állt a papíron amit kaptam. az első résszel már volt tapasztalatom, de ez a VGT ellenőrzés ez mi? köszi
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
alázógyík
őstag
Változó geometriás turbó...
SLYM
veterán
őőő. és ez mit takarhat? drága dolog ez?
Alg
veterán
Erősen korlátozott ismereteim szerint a VGT-t vákuum vezérli - itt a vákuumcső vagy a munkahenger ereszthet esetleg valahol...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
rbalint88
addikt
legrosszabb esete egy komplett turbófelújítás. de azért gyanús nekem, hogy nem ez a probléma, mert annak lenne valami turbónyomással kapcsolatos hibakódja, illetve viselkedés szempontjából ha le van ragadva a geometria, ereje akkor is kellene legyen, csak attól függő fordulatszám-tartományban, amilyen állásban megragadt. (nyitva 1500-2000, középen 2000-2500, zárva 2500 felett)
egr tisztítás/csere/lefalazás mindenképpen megér egy ránézést, attól rosszabb biztos nem lesz, ha ki van tisztítva.
szerk: visszaolvasva az előzményeket, próbáld ki azt, hogy autópályára kimész vele és elkezded padlózni. ha bedobja magát vészüzembe nagy gázra, akkor van esély arra, hogy elhalálozott a turbód. mennyire visít? ha fütyül nagyon és nem megy, akkor tuti lehet a kasszához fáradni.
[ Szerkesztve ]
SLYM
veterán
holnap megnézem. hangja nincs egyébként, elnyomja a motorzaj ha van valami füttyögés. menni is megy, leginkább az van, hogy vagy megy rendesen, vagy semennyire se megy, nincs átmenet. de holnap csekkolom, meg ma megpróbálom rábeszélni a szerelőmet, hogy meló után még tisztítsa már ki nekem az EGR-t
[ Szerkesztve ]
Lenne egy kissé offtopic kérdésem, de hátha tudja valaki a választ.
Ha Ausztriába megyünk, vagy akár a szlovákokhoz, akár a csehekhez, az autópályamatricát fel kell ragasztani. Itthon ugye simán leolvassák rendszámról. Kérdésem, hogy mi vagyunk ennyivel modernebbek a többieknél vagy otthon nekik sem kell ragasztgatni és ha más jön ide, annak is rá kell nyomni a szélvédőre egy vinyettát? Előre is köszi, vagy ha esetleg erről tudtok valami linket, ahol van info, akkor jöhet nyugodtan
zoo8800
veterán
Szerintem egyszerűen jobb az itthon is leterjedt rendszer. Ausztriában az osztrákoknak is ki kell ragasztani a matricát. A legmodernebb persze az ingyenes autópálya lenne
rip and tear, until it is done
hobizoli
nagyúr
milyen auto ez amugy...?
(de ezt nemtom miert nem irjatok automatikusan....)
több drón kell ;P
Land
veterán
Alfa 159 1.9 JTDm 16V ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
SLYM
veterán
igen. semmi hangja nincs a turbonak amúgy pályán. csak ha nagyon odakoncentrálok hallok valamit, de ez a 2.4-esnél sokkal szembetűnőbb, annak meg most speciel ilyen baja nincs
SLYM
veterán
a sztori folytatása, hogy ma kaptam a szerelőtől időpontot az egr tisztításra, ezt megejtettük, fullon volt retekkel az egész. de tényleg fullon. mondta, hogy szerinte azért nem kaptam ezzel kapcsolatban hibaüzenetet, mert machanikus a hiba. (ezt nem értettem ezt teljesen). remélem ezzel meg is oldódik a gondom, ha lesz valami akkor egyből írok, ha semmi, akkor kb egy hét múlva csak annyit, hogy remélhetőleg megjavult
közben a másik autónak a kuplung/váltójából érdekes hangok jönnek elő, szóval lehet, hogy most a másik autóval lesznek problémák. nagyszerű
rbalint88
addikt
egr mechanikai hiba: ha annyi korom gyűlik fel benne, akkor nem tud nyitni, de próbál, a jelet kivezérli, ezért nem dob rá hibakódot. ennél már csak az a "jobb", amikor kiszakad a membránja, az tényleg csere vagy falazás.
SLYM
veterán
közben ma sem produkálta a hibát az 1.9, biztató a dolog. ma még egy 20 kilóméteres kör lesz vele, remélem addig se lesz történik semmi
közben a 2.4-es kuplung/váltójával kapcsolatban fejlemény van. a hibáról azt kell tudni, hogy nem olyan régen, ilyen max 1 hete jött elő a hiba. úgy kezdődött, hogy amikor fullon be volt nyomva a kuplungpedál nyöszörgött valami, magas hangon. majd eltelt kb 3-4 nap és ez elmúlt teljesen, helyette a kuplung pedál benyomásánál fél úton hallatszik valami egészségtelen hang. sokkal mélyebb hürrögés, vagy a fasztudja, hogy mondjam ezt . mintha a fogaskerekek felől jönne valami, a kocsi alja felől. érdekesség, hogy ha fullon be van nyomva a kuplung, akkor nincs semmi hang, ha pedig be van téve sebességbe az autó és méssz vele, akkor sincs semmi. sőt, ha gyorsan lépsz rá a pedálra (tehát rendellenesen nagy sebességgel nyomod be fullra, akkor elő sem jön a hang). leginkább akkor jön ez elő hosszabb ideig, amikor kuplungolni kell, indulásnál, dugóban, mikor sokat csúsztatod a kuplungot, akkor folyton hallom a hangot
a szerelő beült, első blikkre azt mondta, hogy valami a váltóval lesz a legnagyobb valószínűség szerint. konkrétan váltókar csapágyra, vagy kuplung kinyomócsapágyra gyanakszik, ebből az első a valószínűbb szerinte. ami még lehetséges az valami kis 3000 forintos fos, aminek nem jut eszembe a neve, ha szerencsém van, akkor ezzel lesz a baj. mondta, hogy szét kell szedni a váltót hozzá, hogy meglássa mi a hiba. mondta laza 7 órás munka a kivétel/bevétel. mondom fasza . tippek esetleg? valakinek hasonló probléma? jelenleg mint az ahogy látszik, a hiba megfejtése lenne a legjobb, de mondta, hogy ezt így látatlanba nem nagyon lehet megállípítani
HussarF szép! nem vacakoltál sokat, ahogy látom
[ Szerkesztve ]
Land
veterán
Grat! Mit lehet róla tudni?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
zoo8800
veterán
klassz
rip and tear, until it is done
2.0 JTDm 170 lóerő. 2011 év végi gyártás, szóval olyan 4 és fél éves most. Itthon lett forgalomba helyezve, nem külföldről behozott. Szervizkönyv rendben, a Kelet-Pestnél volt szervizelve folyamatosan. Egy alfamániás sráctól vettem szóval karban volt tartva. Nekem nagyon bejön. Navi kivételével szerintem minden extra benne van. A belsejében nem a sima, hanem a fekete csiszolt alumínium van (ugye a középkonzolon meg a kormányon), az ülések meg bézs bőr.
[ Szerkesztve ]
Land
veterán
Amorestól vetted, illetve regisztrálsz oda?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Igen, ALFI156-tól. Majd regisztrálok szerintem nemsokára
Land
veterán
Szép járgány. Ő mire vált?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
rbalint88
addikt
nem jósolnék, remélem olcsón megúszod a kuplungos/váltós dolgot.
HussarF: szép gép, gratulálok hozzá!
Fr0z3n
őstag
Valaki próbálkozott már a gyáritól kisebb kerékkel az autóján? Tudom, csal a km óra. De azon kívúl jár-e valami hátránnyal? Punto 2ra akarnék seicento felnit rakni. Aztán az autót lejjebb mert hülyén nézne ki
Ha kisebb felnit raksz rá, az még egyáltalán nem probléma, csak akkor jó váltóméretű gumit tegyél fel és akkor csalni sem nagyon fog.
Kalkulátor1 vagy kalkulátor2
[ Szerkesztve ]
Fr0z3n
őstag
óra szerinti 100 helyett 110 lesz a tényleges. Az még annyira nem gáz
De, az már gáz, 10% már sok
#10234880
törölt tag
jó multkor még volt tolerancia 5km/h-ig,. de mostmár úgy tudom semennyi sincs. ugyhogy ha 10et csal,akkor inkább menj 90-el vagy 85-el, és abból bajod nemlehet. ha 90-el mész 100 lesz, ha 85-el akkor 95.
Fr0z3n
őstag
Am is papásan vezetek városon kívül. Fő a spórolás. De amúgy ha innen nézem, előnye is van. Ugyan annyi fogyi, nagyobb táv. Kisebb rugózatlan tömeg. Alacsonyabb hasmagasság. Kisebb gördülési ellenállás. Na majd rápróbálom a kocsira. Ha gázul néz ki, úgyis bukta.
rbalint88
addikt
pont, hogy növeled a fogyasztást, mert egy kerékfordulatra kisebb távolságot teszel meg. emellett a km-óra a valóshoz képest többet fog mutatni, ami fiaton amúgy se jó, mert elég sokat csalnak 100 fölött. meg úgy en bloc faszság napi használatra, a talán jobb gyorsuláson kívül mindenben csak hátránya van.
csabi94
őstag
Nem akarok beleszólni, de ha kisebb lesz rajta kerék, akkor nem pont hogy többet fog mutatni az óra, mint amennyivel valóban mész? Mivel azonos táv alatt több kört tesz meg a kerék.
hobizoli
nagyúr
de, azonos motorfordulat allat kisebb kerulet forog korbe, az kisebb megtett ut, vizsont jobban gyorsul, mert rovidul a vegattetel
több drón kell ;P
csabi94
őstag
Így van, én nem is a gyorsulás témához szóltam hozzá, hanem a félreméréshez.
"ha 10et csal,akkor inkább menj 90-el vagy 85-el, és abból bajod nemlehet. ha 90-el mész 100 lesz, ha 85-el akkor 95"
Szóval ha 90-el szabad az adott útszakaszon menni, akkor óra szerint 105-110 simán bele fog férni.
[ Szerkesztve ]
Fr0z3n
őstag
Na igen, én értelmeztem félre. Gyanús is volt, csak nem gondoltam végig
Xaros puntora nincs egy értelmes felni... Alfa felnivel nagyon mutatna, de az ET miatt nem fér fel.
[ Szerkesztve ]
Nyomtáv szélesítő
spiky03
veterán
Nincs esetleg valakinek véletlenül feleslegben egy 2002-es 5 ajtós Puntóhoz csomagtér lámpája eladó?
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
hobizoli
nagyúr
melyik puntora...?
több drón kell ;P
Fr0z3n
őstag
2000-es évjárat, 2es punto.
alázógyík
őstag
Egy faja 17-es szettet rá?
.:Kristian:.
addikt
Ha városi terepjárót akarsz belőle, nekem van 18" is!
sagesz93
addikt
[link]
Eredeti felnivel mi a gond? 2-esen is szoktam látni, jól mutat!
hobizoli
nagyúr
Stilo Speedline cipoket szoktak tenni arra
több drón kell ;P
Fr0z3n
őstag
Se a 17, se a 18 nem jó rá. Beleér a dobba kanyarban.
Sagesz; gondolkoztam azon a felnin, jó az a gyári hgt, de a környéken nincs eladó.
Illetve egy speedline-t tegnap néztem, 16os 205/55 volt a gumi és nagy. Szintén nem fér el. /40-el elférne, de nem a békés megyei utakra. Lehet hagyom a télit, sima 5 küllős felnin van. Annyit úgyse megyek. 4x100ból van bőven választék, de óckodom a mozgókúpos csavartól valamiért.
[ Szerkesztve ]
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
grunge
addikt
Hasonlo volt nekem is, legtömegmeröt kicsereltek (160 juro szerelessel együtt), azota jo.
159 SW 1.9 jtdm <3
spiky03
veterán
Fiat Punto II-be gyári szubról van valakinek tapasztalata?
Érdemes venni bele, ha jelenleg nincs?
Vagy jobb lenne egy rendes láda? Mondjuk a helykihasználtság miatt gondoltam a gyárira. Meg azt olcsóbban is belehet szerezni.
Köszönöm.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
csabi94
őstag
Meg mernétek venni egy ilyen "olcsó" Alfát? [link]
Csak ha értesz hozzá, és tisztában vagy vele, hogy mit kell nézni. Nem csak az autón, hanem a papírozással is.
rbalint88
addikt
ha műszakilag rendben van, én ráalkudnék: legyen 600 névre írva és intézzék is el.
SLYM
veterán
akkor ezt lehet bejátszom én is, mert a napokban meg olyat csinált, hogy alig akart elindulni egy emelkedős részen... előtte már apám érezte, hogy 2000-es fordulatig, mintha nem lenne olyan, mint régebben. én nem éreztem addig, de onnantól, hogy figyeltem rá, én is kiéreztem valamit, kicsit mintha pörgetni kellene. tippre, mint ha vesztett volna úgy 20-30%-ot az erejéből. de eddig az EGR tisztítás óta mentünk vele kb 200 km-ert, ezalatt csak ez az emelkedős rész volt meredek, de hát még mindig nem jó az autó, pedig azt hittem. jobbnak jobb, de nem tökéletes. kösz a tippet
[ Szerkesztve ]