Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Milyen mosógépet vegyek?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Autó vásárláson gondolkodom. Lenne itt egy Fiat Grande Punto 2007-es 1.4-es 8 szelepes motorral és 210e Km-rel, ~950e Ft-ért a környéken. Manuális klímás az autó. Szerintetek érdemes egy ilyen autóba belefektetni, mennyit mehet még el, mít móbírnak ezek a motorok?
-
hobizoli
nagyúr
a motorral nincs gond tartossagban, csak fosgyenge ebbe a 1200kg-s bodeba foleg klimaval
ecceruen nem_megy vele, varosban meg szo-szo, de azonkivul felejtsd elmeg a 16v, 95lojjos is eppencsak jo hozza
ami igazan jo az a TJET meg a JTD, de azok tobbe is kerulnek, es persze nem veletlenul
ennek a motornak a lete egy olasz tv-nek koszonheto csak, miszerint ott 23evnel fiatalabb nem vezethet 80lonal erosebb autot
mk2 Punto-bol a 1.9JTD is ezert pont 80loeros meg a 1.2 16v is pont annyi
több drón kell ;P
-
Cartmenn
tag
válasz sagesz93 #2686 üzenetére
A bravo fóromon írtam róbálom összeszedni az előforduló hibákat amit a fórumon olvastam-tapasztaltam(itt mondjuk a legtöbb benzines) ha már előfordult legalább 2embernél és jól is emlékszem rá : A ködfényszóró foncsor belső-alsó része idővel bebarnul-----a motorháztető elejének a belső(alsó) peremének a rozsdásodása-----hűtővíz szivárgás-----az enyémmel együtt már volt 180e környékén vagy 3 turbócsere-----előfordul olajfogyasztás-----a motor elindulása után rövid ideig egyenetlen,dadogó alapjárat-----a környezetvédelmi tálca, a motor alatt ha van, könnyen leér-----a bőrkormányon,bőrváltókaron,bőrkézifék karon szétmállik a bőr----klímaterelő hiba,a terelőmotorok közdarab törése----kézifékkar burkolat törés----hátsó üléseknél zörgés-----hátsó ajtónyitó embléma beázás,kifakulás-------hátsó lámpák párásodása belül----- hátsó ablaktörlőkar rögzítésénél törés-----távirányítóval nem mindig nyit a központizár------váltó gondok??--- az "A" oszlopok környékén zizegő műanyag.Ha valamit nem jól írtam majd javítotok, meg ha van még amit nem írtam hozzá.Majd írni akarok népítéletet inkább ezeket összefoglalva ,a leendő tulajokat "segítve" Nekem most van benne(tjetsport) 262e ezresenként olyan1.5inkább 2deci olajat eszeget,190nél volt turbócsere(az olajcsere periódusok be voltak túlságosan tartva(én 10enként cserélem), főként autópályás volt,kopó alkatrészeken kívül a generátor volt cserélve,klima javítás itt is volt egyik alsó terelés volt rossz,most nálam a szélvédőre nem működik ha csak kézzel nem fordítom a fogaskereket a belselyén nem mondanád meg hogy annyi van benne, még a vez. ülés is elfogatható,kormány-váltókar volt már bőrözve,tempomatnak hálás vagyok,a xenonról se mondanék le már, mint az elején más javára(nincs riasztó), Blue&Me rendszer van nálam, a hifi szerintem elfogadhatóan szól.A fogyasztás az tág fogalom,ki hogy vezet,én általában 15-20kmre járok(14e kettő év alatt) annyival amennyivel lehet,néha nem de nálam mindig 6.5 alatt jött ki jó pár ezres átlagokból-légkondival is .
-
hobizoli
nagyúr
ritka a 77lovas, nincs vele annyi tapasztalat se, mint a 95lovas 16v-vel
en biztos nem vennem meg a 8v motorral ezt se, ahogy az mk2 Punto-t se, azt is csak a 16v-vela TJET meg mar egy masik dimenzio
ha tudod probalj ki egyet, utana a 8v-t de meg a 16v-t is ugy el fogod felejteni, mintha nem is jott volna szoba sosem egyik setöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
elso evben gyartottaknal neha lejott vmi vizcso, de ezt mara kijavitottak nyilvan
amgy semmi motorikus nyugje nem szokott lenni, max az idiota juzer hidegen is tiporja vagy leallitja veretes utan visszahutes nelkul, akkor a turbo elobb-utobb lekoszon rola
de se nem kormolodik a szelepeknel, mint a TSI-k, nem szakad a vezerlese se...ja olajcsere 10k-kent, es nem a gyari ajanlas szerint
a 150lovas teljesen jo, abban asszem mar 6-s a valto is
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #2762 üzenetére
Ket helyen is panaszkodtak ra, ahogy olvasgatok utana.
Mondjuk egy hideg es egy meleg inditas meg egy probakor alatt kijohet, ha baja van.
Hogy erdemes ellenorizni vetel elott?
Markaszerviz szerintem kb. semmit sem er, de azert valami komolyabb atvizsgalas se artana, van valami hozzaerto ember, szerelo? -
Kornel
veterán
No.
Miert ne bravot vegyek, az a kerdes.
Tetszik, pedig egy sima dynamicot neztem 150 ps. -
Kornel
veterán
-
mokus1
addikt
Szia!
Én mivel kereskedésben dolgoztam egy ideig segítettem már fórumtársnak de ezzel a típussal sok tapasztalatom nincs.
Biztos lesz olyan fórumtárs aki szívesen segít. Nincs véletlenül szervizes ismerősöd?
Én egy független szervizbe vinném el megnézetni nem márkaszervizbe.
2 okból: 1. Nagyon drága
2. Ha jó függetlent szervizt találsz rá akkor sokkal lelkiismeretesebbek mint a márkaszerviz. ( Pesten tudok rá adni tippet.)Diag érdemes, de a szervizek általában rádugják és megnézik milyen hibakód van esetleg.
Ha van ügyfélkapud rendszámot érdemes lekérdezni. Ebben tudok segíteni ha véletlenül nincs regisztrációd. -
j.bravo
addikt
Urak, mekkora szívás ablakmosó tartályt cserélni?
Alfa 156, 2.0 jts, fel akartam tölteni és hallom hogy alul csöpög is ki ezerrel.
Persze tudom, lehet csak lecsúszott valami cső, csak kíváncsi vagyok, mi lenne a worst case...Whatever.
-
Kornel
veterán
válasz .:Kristian:. #2773 üzenetére
Megosztanad azt, hogy mire figyeljek?
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
alázógyík
addikt
Szerintem gyönyörű.
-
-
zamar
csendes tag
Sziasztok!
Leginkább az Alfa tulajdonosok felé szólna egy kérdésem. Az alábbi videóban látni, hallani a problémámat. Hidegen/hidegben ez a visító hang hallatszik. Hosszbordásszíj és az ahhoz tartozó görgők, valamint a vezérműszíj is ki lett cserélve feszítővel, vízpumpával. A generátorcsapágy is ki lett cserélve, de a hang nem változott. Én kinyomócsapágyra gondolok, de addig nem szeretnék nekiállni, amíg nem vagyok benne biztos. Persze akkor lesz 100%, ha megjavult, de feleslegesen nem szeretném megvenni, kicserélni. Inkább a váltó, kuplung felől jön egyébként a hang. Az autó egyébként 2001-es 147 1.6TS 105 le.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
addikt
Érdekelne-e valakit itt Fiat Bravo 2-re való használt 15"téligumi+lemezfelni szett?
Michelin Alpine4 gumik 195/65R15, k.b. 5,5mm mintamélységgel? Ajándékba adok 4db új, de nem dísztárcsát. -
zoo8800
veterán
válasz .:Kristian:. #2784 üzenetére
Még mindig jobb, mintha egy TDI-t raktak volna bele
rip and tear, until it is done
-
SLYM
veterán
végre eljutottam odaáig, hogy lesz időm foglalkozni a dologgal:
(alfa 159 2.4 dízelemben az EGR úgy néz ki halott, mert tisztítás után is dobja a hibaüzenetet)
szóval azóta beszéltem a szerelővel, kérdeztem milyen opciók vannak. mondta, hogy ha cseréltem az 40-50.000 forint körül lesz. mondta le tudja dugózni, az 10. szerinte csak környezetvédelmi okai vannak ennek a cuccnak, ha ledugózza nem lesz fogyasztáskülönbség. igaz ez? rengeteget megyek a kocsival, elég hamar kijönne az az 50.000 forint. mondta egy gond lehet, hogy a dugózás után is éghet még a check engine lámpa. na most ez nem opció, nekem ne égjen ez semmiképp. de 50k az 50k, ha meg lehet spórolni, akkor miért ne, szóval hogyisvanez? van valakinek tapasztalata az EGR szeleppel kapcsolatban? köszönöm
-
Alg
veterán
Fogalmam sincs, én még pár hétig csak fotelból nézegetem a 159-eseket de még idén tervezek egyet venni.
If you have a 1.9 or 2.4 JTDM, blank (or partially restrict) the EGR. 90% of engine problems are related to the EGR! This will also improve performance (including mpg), but mainly it will reduce engine issues with time (swirl flaps, gunked up manifold), clean the map sensor a the same time. Blanking the EGR will need an engine map also, a partial blanking plate (help, but not exlcude issues), can be had for £4, and a simple DIY job. DPF can also be removed, but is a contentious issues (search for threads on the matter) due to the MOT.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
hentes555
senior tag
Szép napot!
Srácok, valaki meg tudja mondani, hogy egy gyári Punto 2/B Sportingnak mennyire kemény a gyári futóműve? Csak úgy nagyjából, hogy mondjuk egy 300 km-es túra alatt mennyire rázna szét vagy azért lehet vele kényelmesen utazni és ép belső szervekkel kiszállni?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
rbalint88
addikt
válasz hentes555 #2794 üzenetére
nézd, ha sétahajót szeretnél, akkor ne sporting puntot vegyél, hanem bálnamercit. abszolút élhető szerintem így látatlanban is. nekem a gewinde már túlment az ingerküszöbömön, de a gyári sportfutóművek még élhető kompromisszumot jelentenek. az autónak így is, úgy is kurvára fájnak a magyar utak, a kérdés csak az, hogy te ebből mennyit viselsz el, mert a sportosabb futómű téged is jobban meglötyögtet.
nekem a futómű jövő évi projekt lesz, idén még jó lesz így (egy kattanás van benne, de az is csak padkára állásnál, jobbra kitekert kormánnyal bal elölről). aztán lehet, hogy ha megszalad addig a szekér, akkor beugrik egy koni fsd szett, az még jót dobna a kanyarsebességeken
-
hroberto
veterán
Egy ismerősöm véletlenül látott egy Brerát, amiről eddig azt sem tudta, hogy létezik.
Most épp autó vásárlás előtt áll, és annyira megtetszett neki a Brera, hogy potenciális jelölt lett. A 2.4 JTD-ket nézegeti.
Mit lehet tudni ezekről, és úgy általában a Breráról?Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
Land
veterán
válasz hroberto #2796 üzenetére
159-es technika. Nagyon nézze meg mit vesz, mert sok az agyonhajtot, motorcsere előtti 2.4-es. Meg mindenképpen gondos gazdától vegye, szánjon rá elég időt. Amoren érdemes lehet szétnézni, hátha valamelyik normális Brera tulaj épp eladni készül a kocsiját.
Még annyit, hogy a városozást nem szereti maga a 2.4-es motor (EGR és DPF vacakolhat), pályázásra teljesen jó vagy az említett 2 alkatrész kiiratása a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
hroberto
veterán
Kösz! Kintről szeretne hozni egyet. Itthoniakat nem is nagyon nézegeti. Az összes 2.4-esben benne van a DPF?
Csak mert én is szoptam egy jókorát a MiTo-val a DPF miatt. Ráadásul a kiíratás sem volt egyszerű történet. Egy ECU csere lett belőle.Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
Alg
veterán
válasz hroberto #2796 üzenetére
Amorén ha jól láttam van egy itthon újonnan vásárolt Brera eladó valami 2,4-ért. Egy megnézést esetleg megér, legalább az előéletét könnyebb kideríteni.
Mondjuk ez is a "klímát csak fel kell tölteni" dologgal jön, illetve mintha kissé olcsó lenne
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest