Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2751) Kornel válasza alázógyík (#2750) üzenetére


Kornel
veterán

Csak tjet 150 ps, ellenorizheto multtal, tokeletes allapotban.
Gaz raer kesobb is, most olcso a nyal

(#2752) mokus1 válasza rbalint88 (#2746) üzenetére


mokus1
addikt

Ennyi tortent de volt mar madar a hutomben ezert feltem hogy felere addig ne hogy ott ragadjon.

(#2753) Kommy


Kommy
veterán

Sziasztok!

Autó vásárláson gondolkodom. Lenne itt egy Fiat Grande Punto 2007-es 1.4-es 8 szelepes motorral és 210e Km-rel, ~950e Ft-ért a környéken. Manuális klímás az autó. Szerintetek érdemes egy ilyen autóba belefektetni, mennyit mehet még el, mít móbírnak ezek a motorok?

(#2754) hobizoli válasza Kommy (#2753) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a motorral nincs gond tartossagban, csak fosgyenge ebbe a 1200kg-s bodeba foleg klimaval
ecceruen nem_megy vele, varosban meg szo-szo, de azonkivul felejtsd el

meg a 16v, 95lojjos is eppencsak jo hozza

ami igazan jo az a TJET meg a JTD, de azok tobbe is kerulnek, es persze nem veletlenul

ennek a motornak a lete egy olasz tv-nek koszonheto csak, miszerint ott 23evnel fiatalabb nem vezethet 80lonal erosebb autot

mk2 Punto-bol a 1.9JTD is ezert pont 80loeros meg a 1.2 16v is pont annyi

több drón kell ;P

(#2755) Kommy válasza hobizoli (#2754) üzenetére


Kommy
veterán

Nagy átlagban úgyis városban lenne használva, most egy Peugeot 106-ot vezetek 50 lóerővel, tehát ehhez képest szerintem biztos csak jobb lehet, nekem ezzel sincsen bajom.

(#2756) Cartmenn válasza sagesz93 (#2686) üzenetére


Cartmenn
tag

A bravo fóromon írtam :Próbálom összeszedni az előforduló hibákat amit a fórumon olvastam-tapasztaltam(itt mondjuk a legtöbb benzines) ha már előfordult legalább 2embernél és jól is emlékszem rá :) : A ködfényszóró foncsor belső-alsó része idővel bebarnul-----a motorháztető elejének a belső(alsó) peremének a rozsdásodása-----hűtővíz szivárgás-----az enyémmel együtt már volt 180e környékén vagy 3 turbócsere-----előfordul olajfogyasztás-----a motor elindulása után rövid ideig egyenetlen,dadogó alapjárat-----a környezetvédelmi tálca, a motor alatt ha van, könnyen leér-----a bőrkormányon,bőrváltókaron,bőrkézifék karon szétmállik a bőr----klímaterelő hiba,a terelőmotorok közdarab törése----kézifékkar burkolat törés----hátsó üléseknél zörgés-----hátsó ajtónyitó embléma beázás,kifakulás-------hátsó lámpák párásodása belül----- hátsó ablaktörlőkar rögzítésénél törés-----távirányítóval nem mindig nyit a központizár------váltó gondok??--- az "A" oszlopok környékén zizegő műanyag.Ha valamit nem jól írtam majd javítotok, meg ha van még amit nem írtam hozzá.Majd írni akarok népítéletet inkább ezeket összefoglalva ,a leendő tulajokat "segítve" Nekem most van benne(tjetsport) 262e ezresenként olyan1.5inkább 2deci olajat eszeget,190nél volt turbócsere(az olajcsere periódusok be voltak túlságosan tartva(én 10enként cserélem), főként autópályás volt,kopó alkatrészeken kívül a generátor volt cserélve,klima javítás itt is volt egyik alsó terelés volt rossz,most nálam a szélvédőre nem működik ha csak kézzel nem fordítom a fogaskereket :) a belselyén nem mondanád meg hogy annyi van benne, még a vez. ülés is elfogatható,kormány-váltókar volt már bőrözve,tempomatnak hálás vagyok,a xenonról se mondanék le már, mint az elején :) más javára(nincs riasztó), Blue&Me rendszer van nálam, a hifi szerintem elfogadhatóan szól.A fogyasztás az tág fogalom,ki hogy vezet,én általában 15-20kmre járok(14e kettő év alatt) annyival amennyivel lehet,néha nem :) de nálam mindig 6.5 alatt jött ki jó pár ezres átlagokból-légkondival is .

(#2757) hobizoli válasza Kommy (#2755) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ritka a 77lovas, nincs vele annyi tapasztalat se, mint a 95lovas 16v-vel
en biztos nem vennem meg a 8v motorral ezt se, ahogy az mk2 Punto-t se, azt is csak a 16v-vel

a TJET meg mar egy masik dimenzio
ha tudod probalj ki egyet, utana a 8v-t de meg a 16v-t is ugy el fogod felejteni, mintha nem is jott volna szoba sosem egyik se :K

több drón kell ;P

(#2758) Kornel válasza hobizoli (#2757) üzenetére


Kornel
veterán

1.4 t jet 150 ps-nek milyen hibai lehetnek?
Vetelnel hogy szurned ki, hogy jo-e, vagy nem?
Ajanlanad?

(#2759) Cartmenn válasza Kornel (#2751) üzenetére


Cartmenn
tag

2éve vettem 247ezerrel 1.6ért téli garnitúrával(16os egy teles 205/55) ezzel mindig javítom az árat mert egy százast megért :) (nincs riasztó,hátsó el.ablak--de van xenon,tempomat ,hill holder,Blue&Me.,18as kerék meg ami a sporthoz van :) )

(#2760) hobizoli válasza Kornel (#2758) üzenetére


hobizoli
nagyúr

elso evben gyartottaknal neha lejott vmi vizcso, de ezt mara kijavitottak nyilvan

amgy semmi motorikus nyugje nem szokott lenni, max az idiota juzer hidegen is tiporja vagy leallitja veretes utan visszahutes nelkul, akkor a turbo elobb-utobb lekoszon rola
de se nem kormolodik a szelepeknel, mint a TSI-k, nem szakad a vezerlese se...

ja olajcsere 10k-kent, es nem a gyari ajanlas szerint

a 150lovas teljesen jo, abban asszem mar 6-s a valto is

több drón kell ;P

(#2761) Kornel válasza hobizoli (#2760) üzenetére


Kornel
veterán

Tobb helyen is olvastam injektorhibarol, errol valami?
Milyen jele lehet?

(#2762) hobizoli válasza Kornel (#2761) üzenetére


hobizoli
nagyúr

rangat a motor, erotlen, nem megy, ilyenkor alig van turbonyomas is
ez altalaban koszos uzemanyag miatt lehet

de ilyenrol en nem nagyon hallottam ezeknel eddig

több drón kell ;P

(#2763) Kornel válasza hobizoli (#2762) üzenetére


Kornel
veterán

Ket helyen is panaszkodtak ra, ahogy olvasgatok utana.
Mondjuk egy hideg es egy meleg inditas meg egy probakor alatt kijohet, ha baja van.
Hogy erdemes ellenorizni vetel elott?
Markaszerviz szerintem kb. semmit sem er, de azert valami komolyabb atvizsgalas se artana, van valami hozzaerto ember, szerelo?

(#2764) rbalint88 válasza Kornel (#2763) üzenetére


rbalint88
addikt

sima diag is megmutatja, hogy milyen állapotban vannak az injektorok, ha már ennyire tudományosan vásárol az ember ;)

(#2765) hobizoli válasza Kornel (#2763) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a Lurdy-nal szokott kint lenni egy 50+ eves Laciba, aki Fiat markaszervizes volt, de ma mar szabaduszo

neki is egy TJET GP-ja van
de mar nem voltam kint 3-4 honapja

csak ott szoktam talalkozni vele, elerhetoseget nem tudok

több drón kell ;P

(#2766) alázógyík válasza hobizoli (#2760) üzenetére


alázógyík
őstag

Minden 1.4-be, legyen az sima vagy T-Tjet, 6-os váltó van.

Injektor hibáról én méh nem hallottam sose.....

(#2767) alázógyík válasza hobizoli (#2762) üzenetére


alázógyík
őstag

"rangat a motor, erotlen, nem megy, ilyenkor alig van turbonyomas is
ez altalaban koszos uzemanyag miatt lehet"

Ezt azzal szoktál orvosolni, hogy félig megtankolják a gépet, és adnak hozzá 2-3L E85-öt. Utána mint a svájci bicska. :K

(#2768) Kornel


Kornel
veterán

No.
Miert ne bravot vegyek, az a kerdes.
Tetszik, pedig egy sima dynamicot neztem 150 ps.

(#2769) rbalint88 válasza Kornel (#2768) üzenetére


rbalint88
addikt

Mert #csakahonda ;]

(#2770) Kornel válasza rbalint88 (#2769) üzenetére


Kornel
veterán

Csak lenne jobb helye annak a 800k-nak, es tenyleg tetszik ez is.
Van itt olyan vallalkozo szellemu egyen, aki ert is hozzay es megnezne velem majd a veglegesen kiszemelt peldanyt?
Vagy mindenkeppen markaszerviz?
Diag erdemes? Valamit ki lehet deriteni vele?

(#2771) mokus1 válasza Kornel (#2770) üzenetére


mokus1
addikt

Szia!
Én mivel kereskedésben dolgoztam egy ideig segítettem már fórumtársnak de ezzel a típussal sok tapasztalatom nincs.
Biztos lesz olyan fórumtárs aki szívesen segít. Nincs véletlenül szervizes ismerősöd?
Én egy független szervizbe vinném el megnézetni nem márkaszervizbe.
2 okból: 1. Nagyon drága
2. Ha jó függetlent szervizt találsz rá akkor sokkal lelkiismeretesebbek mint a márkaszerviz. ( Pesten tudok rá adni tippet.)

Diag érdemes, de a szervizek általában rádugják és megnézik milyen hibakód van esetleg.
Ha van ügyfélkapud rendszámot érdemes lekérdezni. Ebben tudok segíteni ha véletlenül nincs regisztrációd.

(#2772) j.bravo


j.bravo
addikt

Urak, mekkora szívás ablakmosó tartályt cserélni?
Alfa 156, 2.0 jts, fel akartam tölteni és hallom hogy alul csöpög is ki ezerrel.
Persze tudom, lehet csak lecsúszott valami cső, csak kíváncsi vagyok, mi lenne a worst case...

Whatever.

(#2773) .:Kristian:. válasza Kornel (#2770) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Én szívesen segítenék, de nem vagyok autószerelő, 1-2 dolgot tudok mint tulaj, mire érdemes odafigyelni, de ezzel ki is merült. :)
Márkaszervizben mindenképp nézesd át, ha tetszik.

(#2774) Kornel válasza .:Kristian:. (#2773) üzenetére


Kornel
veterán

Megosztanad azt, hogy mire figyeljek?

(#2775) rbalint88 válasza j.bravo (#2772) üzenetére


rbalint88
addikt

gyere át vasárnap és megszakértjük. szerintem én is ügyesen elqrtam a fényszórómosó ágát, amikor belefagyott a nyári lé... :(

(#2776) hobizoli


hobizoli
nagyúr

124 Spider

több drón kell ;P

(#2777) mokus1 válasza hobizoli (#2776) üzenetére


mokus1
addikt

Nem rossz, kezdenek magukra találni az olaszok. A Giulia is egyelőre jónak tűnik :)
Még dobnak bele egy valamire való sor5 vagy v6 dízelt és elég erős alternatíva lesz-

(#2778) Cartmenn válasza Kornel (#2774) üzenetére


Cartmenn
tag

Én kicsit hosszabban leírtam mire kell figyelni a bravonál,de ha valamit ott részletezni kell én is leírom amit tudok :)

(#2779) alázógyík


alázógyík
őstag

Tipo Kombi

Szerintem gyönyörű. :B :K

(#2780) zoo8800 válasza alázógyík (#2779) üzenetére


zoo8800
veterán

Tényleg klassz. Meg jól is mutat a 3,5 millás indulóár, csak ha erre rászámoljuk a kombi felárát, a meg egy erősebb (ne adj' isten T-JET) motort, akkor máris 4,5-5 millánál járunk majd :O

Szerk
Sedan árlista

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#2781) zamar


zamar
csendes tag

Sziasztok!

Leginkább az Alfa tulajdonosok felé szólna egy kérdésem. Az alábbi videóban látni, hallani a problémámat. Hidegen/hidegben ez a visító hang hallatszik. Hosszbordásszíj és az ahhoz tartozó görgők, valamint a vezérműszíj is ki lett cserélve feszítővel, vízpumpával. A generátorcsapágy is ki lett cserélve, de a hang nem változott. Én kinyomócsapágyra gondolok, de addig nem szeretnék nekiállni, amíg nem vagyok benne biztos. Persze akkor lesz 100%, ha megjavult, de feleslegesen nem szeretném megvenni, kicserélni. Inkább a váltó, kuplung felől jön egyébként a hang. Az autó egyébként 2001-es 147 1.6TS 105 le.

Találkoztatok már ilyennel?

[ Szerkesztve ]

(#2782) alázógyík


alázógyík
őstag

Érdekelne-e valakit itt Fiat Bravo 2-re való használt 15"téligumi+lemezfelni szett?
Michelin Alpine4 gumik 195/65R15, k.b. 5,5mm mintamélységgel? Ajándékba adok 4db új, de nem dísztárcsát.

(#2783) Land válasza zamar (#2781) üzenetére


Land
veterán

Láthatóan a kuplunghoz van köze. Volt már amúgy cserélve a kuplung vagy még elvileg nem tartanál ott?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2784) .:Kristian:.


.:Kristian:.
addikt

:))

(#2785) zoo8800 válasza .:Kristian:. (#2784) üzenetére


zoo8800
veterán

Még mindig jobb, mintha egy TDI-t raktak volna bele :))

rip and tear, until it is done

(#2786) SLYM válasza Land (#2590) üzenetére


SLYM
veterán

végre eljutottam odaáig, hogy lesz időm foglalkozni a dologgal:

(alfa 159 2.4 dízelemben az EGR úgy néz ki halott, mert tisztítás után is dobja a hibaüzenetet)

szóval azóta beszéltem a szerelővel, kérdeztem milyen opciók vannak. mondta, hogy ha cseréltem az 40-50.000 forint körül lesz. mondta le tudja dugózni, az 10. szerinte csak környezetvédelmi okai vannak ennek a cuccnak, ha ledugózza nem lesz fogyasztáskülönbség. igaz ez? rengeteget megyek a kocsival, elég hamar kijönne az az 50.000 forint. mondta egy gond lehet, hogy a dugózás után is éghet még a check engine lámpa. na most ez nem opció, nekem ne égjen ez semmiképp. de 50k az 50k, ha meg lehet spórolni, akkor miért ne, szóval hogyisvanez? van valakinek tapasztalata az EGR szeleppel kapcsolatban? köszönöm

(#2787) Alg válasza SLYM (#2786) üzenetére


Alg
veterán

Check engine lámpát ECU-ból ki tudják lőni a chiptuningos szakik. Így EGR és DPF is kiiktatható elvileg.

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2788) SLYM válasza Alg (#2787) üzenetére


SLYM
veterán

köszönöm. ez úgy nagyságrendileg milyen költség? illetve műszakin átmegy így a gép? részecskeszűrő már ki van ütve, azzal nem volt gond

(#2789) Alg válasza SLYM (#2788) üzenetére


Alg
veterán

Fogalmam sincs, én még pár hétig csak fotelból nézegetem a 159-eseket de még idén tervezek egyet venni. :B

If you have a 1.9 or 2.4 JTDM, blank (or partially restrict) the EGR. 90% of engine problems are related to the EGR! This will also improve performance (including mpg), but mainly it will reduce engine issues with time (swirl flaps, gunked up manifold), clean the map sensor a the same time. Blanking the EGR will need an engine map also, a partial blanking plate (help, but not exlcude issues), can be had for £4, and a simple DIY job. DPF can also be removed, but is a contentious issues (search for threads on the matter) due to the MOT.

Forrás

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2790) Land válasza SLYM (#2786) üzenetére


Land
veterán

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az EGR kiíratása hosszú távon a legjobb megoldás.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2791) hentes555


hentes555
senior tag

Szép napot!

Srácok, valaki meg tudja mondani, hogy egy gyári Punto 2/B Sportingnak mennyire kemény a gyári futóműve? Csak úgy nagyjából, hogy mondjuk egy 300 km-es túra alatt mennyire rázna szét vagy azért lehet vele kényelmesen utazni és ép belső szervekkel kiszállni?

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#2792) hobizoli válasza hentes555 (#2791) üzenetére


hobizoli
nagyúr

az nem olyan azert
annal meg van kemenyebb, a HGT-e

es a tunner futomuvek meg annal is rajabbak

több drón kell ;P

(#2793) rbalint88 válasza hentes555 (#2791) üzenetére


rbalint88
addikt

156-ra is azt mondják, hogy ráz, de igazából csak a csillapítása van felkeményítve. szerintem utazósnak jó lesz a punto, inkább városban lesz rázós.

(#2794) hentes555 válasza rbalint88 (#2793) üzenetére


hentes555
senior tag

Az a baj jó részt használnám városban is, konkrétan azzal mennék naponta dolgozni, valamint havonta kétszer egy Szolnok-Nyíregyháza út, nyáron pár hosszabb kirándulás :/

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#2795) rbalint88 válasza hentes555 (#2794) üzenetére


rbalint88
addikt

nézd, ha sétahajót szeretnél, akkor ne sporting puntot vegyél, hanem bálnamercit. abszolút élhető szerintem így látatlanban is. nekem a gewinde már túlment az ingerküszöbömön, de a gyári sportfutóművek még élhető kompromisszumot jelentenek. az autónak így is, úgy is kurvára fájnak a magyar utak, a kérdés csak az, hogy te ebből mennyit viselsz el, mert a sportosabb futómű téged is jobban meglötyögtet.

nekem a futómű jövő évi projekt lesz, idén még jó lesz így (egy kattanás van benne, de az is csak padkára állásnál, jobbra kitekert kormánnyal bal elölről). aztán lehet, hogy ha megszalad addig a szekér, akkor beugrik egy koni fsd szett, az még jót dobna a kanyarsebességeken :P

(#2796) hroberto


hroberto
veterán

Egy ismerősöm véletlenül látott egy Brerát, amiről eddig azt sem tudta, hogy létezik. :B
Most épp autó vásárlás előtt áll, és annyira megtetszett neki a Brera, hogy potenciális jelölt lett. A 2.4 JTD-ket nézegeti.
Mit lehet tudni ezekről, és úgy általában a Breráról?

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#2797) Land válasza hroberto (#2796) üzenetére


Land
veterán

159-es technika. Nagyon nézze meg mit vesz, mert sok az agyonhajtot, motorcsere előtti 2.4-es. Meg mindenképpen gondos gazdától vegye, szánjon rá elég időt. Amoren érdemes lehet szétnézni, hátha valamelyik normális Brera tulaj épp eladni készül a kocsiját.

Még annyit, hogy a városozást nem szereti maga a 2.4-es motor (EGR és DPF vacakolhat), pályázásra teljesen jó vagy az említett 2 alkatrész kiiratása a megoldás.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2798) hroberto válasza Land (#2797) üzenetére


hroberto
veterán

Kösz! Kintről szeretne hozni egyet. Itthoniakat nem is nagyon nézegeti. Az összes 2.4-esben benne van a DPF?
Csak mert én is szoptam egy jókorát a MiTo-val a DPF miatt. Ráadásul a kiíratás sem volt egyszerű történet. Egy ECU csere lett belőle.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#2799) Alg válasza hroberto (#2796) üzenetére


Alg
veterán

Amorén ha jól láttam van egy itthon újonnan vásárolt Brera eladó valami 2,4-ért. Egy megnézést esetleg megér, legalább az előéletét könnyebb kideríteni.

Mondjuk ez is a "klímát csak fel kell tölteni" dologgal jön, illetve mintha kissé olcsó lenne :U

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2800) hroberto válasza Alg (#2799) üzenetére


hroberto
veterán

Köszi, továbbítom!

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.