Sziasztok,
Van-e esetleg itt valaki olasz autó tulajként aki Győrbe hordja az autóját szervizelni? Érdekelne kihez érdemes elvinni a puntómat.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok,
Van-e esetleg itt valaki olasz autó tulajként aki Győrbe hordja az autóját szervizelni? Érdekelne kihez érdemes elvinni a puntómat.
[ Szerkesztve ]
No.
Bravo 1.4 tjet 150 ps
Vagy
Alfa 159 sw 1.9 jtd
Vagy
Alfa 159 2.4 jtd
Edvek, ellenervek?
Keret 1,8 max. 2M.
Ez pl. Jonak nez ki.
[ Szerkesztve ]
Amorésé a kocsi.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
120K-nál turbót kellet felújítani?
Ez tőled függ de azért a két autó erősen másik liga.
Míg a bravo egy alsó-közép addig a 159 már középkategória.
Ezt érzed amikor beülsz, a bravoban rengeteg olcsó hatású kopogós műanyag van. A 159-ben azért már jóval jobb anyagminőség van.
Ráadásul az egyik dízel ráadásul 5 hengeres a másik egy benzines.
Az 1,9 jól fog fogyasztani de a hangja az semmi különleges.( Persze ez szubjektív sokan szeretik a hangját.)
A 2,4-esnek szerintem gyönyörű hangja van az utastérben, és ez a lényeg. Az 5 henger az mindig kicsit más.
Az 1,4-ben sincs semmi extra. Dolgozik, megy de egy kicsi benzinmotor.
Nem ismerem a 1,4 tjet-et csak használtam, kiadásait nem tudom. Menetteljesítménye nem rossz de 9 liter alatt nem tankoltam bele. (150lovas)
Egyébként mind a 3 motort jónak mondják.
Viszont más kávéház a két autó.
Én 159 2,4-et néznék talán nem feketében mert szörnyű tisztán tartani.
120-es turbócsere nem tűnik reálisnak de ha 2x ennyi van benne az se sok és jó eséllyel az összesben ennyi van. Ennél legalább tudod hogy a turbó friss.
tudsz kérni tőle egy kontaktot?
email, fb, akármi...
mokus1: tudom, hogy nem egy kategória, de...
ami fontos, az az ár/érték arány, és hogy menjen is azért a gép.
tetszik a bravo is, de tetszik az alfa is, mind a kettő másért.
a 2.4 akkor egyáltalán nem problémás?
[ Szerkesztve ]
2.4: sok a széthajtott példány. Ha a gyári 30k km-es olajcserét betartották, akkor véres lehet a torkuk. Városban az EGR-DPF sokat rakoncátlankodik. Ki kell íratni és akkor nem lesz velük gond. 2.4-nél hatványozottan igaz, hogy az előző tulajdonoson sok múlik.
A turbora már rákérdeztem, még nem írt.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
1.9 problémamentesebb akkor?
Elvileg igen. Nekem a motorral semmi bajom nem volt. A 16v-s az arany középút.
8V-vel még kevesebb gond lehet, de a 16V jobban szedi a lábát.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Nem kellett volna, de leömlő csavar hiány miatt megcsinálták neki, de nem lett jobb utána, mivel előtte sem volt baja. Tehát nem volt indokolt.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Ezért volt furcsa, mer se a Grandéknál, se a Bravoknál nem hallottam, hogy 250-300K km alatt ez tönkre ment volna....
Más.
Tegnap megvettem a Bravohoz a jobboldali toronycsapágyat, 6.200.-Ft volt, Kabaya gyártmány.
Ez a 2. futómű alkatrész, amit cserélnem kell. Volt egy talpas gömbfej cserém is, mikor megvettem. Az 2K volt.
8év, 9x.000km. 17"-es, 225/45R17-es felniken.
[ Szerkesztve ]
ha f@szul hasznaljak, akkor ennel sokkal-sokkal elobb is lehet, mondjuk az 1-sel kevesebbel az elejen is akar vagy meg annal is elobb
több drón kell ;P
Az mit jelent, hogy ha faszul használják? Nekem októberben volt felújítva. Hogyan használjam, hogy sokáig jó legyen?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
hidegen ne menj vele a toltesi rpm es gazallas felett, mintha csak szivo lenne
ha autopalyaztal vagy sportosan mentel, akkor kiesve benzinkuthoz vagy a csikorgo kerekekkel a celodhoz erve ne tepd ki egybol a gyujtaskapcsolobol a kulcsot, hanem hagyd jarni alapjaraton, hogy lehulhessen a turbo es az olaj
meg 10k km-kent legszuro es olaj+szuro csere, es nem a gyari ajanlas szerint
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Annyival kiegészíteném, hogy üzem meleg motornál már ne váltogasson el 2e alatt mert ha a turbonak nincs elég kenése, az is megrövidíti az időtartamát, illetve olajszintre odafigyelni!
Enyém az élő példa, hogy ha ésszel használja az ember, rengeteget elmegy. 350k van a gyári turbomban, nem volt még felújítva.
Ja és az egyik legfontosabb, ne spórolj az olaj és levegőszűrőn, megéri azt a +2e ft-ot a drágább, prémium minőség.
[ Szerkesztve ]
Az első nem szokott teljesülni. Kb 1800-2000 körül váltok. 1600 körül kapcsol a turbo, az alatt tartani necces, de akkor odafigyelek.
Beindítás után és leállítás előtt mindig várok 30-60 secet. Olajcsere 10k km-ént okés.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Az elsot en modositanam azzal, hogy 3000-ig lehet porgetni, de csak finoman. Jobb, mintha kettes alapjaraton eroltetned felfele. Az a turbot lehet kimeli, de a motort nyirja. A turbo meg csak olcsobb...
Lehet pörgetni hidegen,de kis terheléssel. Nem padlón. Nem kell 1600-on elváltani, csak finoman kell gyorsítani, olyankor a turbó is csak minimálisan tölt. Ennyi a turbó hosszú életének titka,hidegen kímél, nyúzás után hűt. Sokan nem tudják,de motorfékkel hamar visszahűl a rurbó. Pályáról lefelé lassítva érdemes visszafelé kapcsolgatni. Attól lehűl a kupufogó oldal is.
[ Szerkesztve ]
Osztom a véleményed. Az sem elhanyagolható, hogy a kenés sem biztos, hogy megfelelő hidegen. Ha nem forgatod egy picit akkor az olajat sem forgatja és jobban kophatnak a felületek. Az se jó hidegen ha pörgeted padlón, mert könnyen hengerfejes lesz, meg az se jó ha alapjáraton csorogsz...
Srácok engem is vagyis a Puntómat elérte a "piros kormány betegség".
Olvastam itt is meg máshol is, hogy mi a hiba oka, de mennyire befolyásoló tényező ez a mindennapokban?
Nem csinálja egyfolytában, azt vettem észre ha álltóhelyében kormányzok akkor azonnal kivillan, de ha figyelek rá, hogy guruljon az autó akkor nem jön elő..
Ha már punto. A 2esnek ki lehet cserélni az üléseket a grande belsejére? Vagy a hgt sport üléseire?
1.9 mjet bravo?
[link]
2 literrel kevesebbet enne, mint az 1.4 tjet.
Behozott autó már nem venném meg.A tjet sportomnál az átlagom 6.5l/100km,kétlem hogy még az én stílusomban elmegy 4.5el
Tjet 150 ps?
Az komoly
Helyileg hol vagy amugy?
Amit neztem, az csak dynamic volt, de annak nem tetszik a bele...
Milyen felhasználással? Nem mindegy általában azonos felhasználás mellett azért megvan a dízel fogyasztásbeli előnye.
Nálam minden további nélkül Budapesten 9 litereket evett és nem hajtottam szét.
Nem kétlem hogy vidéken, tud ennyit kajálni de ott értelemszerűen a dízel is tud félelmetesen keveset enni.
Ide érdemes felnézni. 150lo felett 2,2 liter az átlagos különbség. Nem tudom mennyi a tervezett kilométer.
[ Szerkesztve ]
Eves szinten jelenleg 20k km-t megyek.
Napi 2 x 20 km fix, munkaba, az mar magaban evi 10k.
A tobbi osszejon ebbol abbol.
Nagyreszt M0 (munkaba) es palya/orszagut.
Ilyen felhasznalas mellett azert mar boven hozna a konyhara a dizel is.
Evi 160k huf sporolas kb.
Mondjuk tovabbra se tettem le a 159-rol, ott meg csak a dizel jatszik.
159-ek tajan szetnezve fogyasztasban
az 1.9 jtd 8v 6,7 liter
A 16v 7,1 liter
A 2.4 pedig mar 8 felett van boven.
Ebbol kiindulva az 1.9 16v az optimalis valasztas.
Nekem most kb. 800 km alapján 7.4-7.5-öt ír a comp. Ebben van város is bőven és nem figyelem a fogyasztást, nem érdekel annyira. Tavaly sok autópályával 6.7 L volt az átlag fogyasztásom 1000 km-re levetítve.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Ma este megyunk vissza bp-re, ha jo neked valamikor, akkor megneznem
Tőlem este is jó, nincs forgalom, de 9-ig érek rá vagy holnap déltől ráérek.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
nálunk van itthon 159 1.9 JTDM 150 LE és 2.4 200 LE is (+chip - részecskeszűrő). az 1.9-es átlag kb 5.8 körül eszik most. de ezt úgy képzeld, hogy 5.5-6 között van mindig. télen is. a 8v többet eszik, mert gyenge a motor a nagy kasznihoz. a 2.4-es meg eszik chippel 7.3-7.5-öt. most kb úgy néz ki, hogy 10% város, 50% főút, 40% pálya (140 tempomat) mindkét autóval
mokus1 igen
[ Szerkesztve ]
Gondolom manual mind a kettő?
1.9 150 pacis nem elado?
annyira nem, hogy most vettünk rá új nyári gumi szettet
egyébként az utóbbi időben elég unalmas a helyzet nálunk autók terén, 3 éve, mióta megvannak a gépek semmi új nem érkezett, értelmesen nagyon nehéz lecserélni ezeket a kocsikat. talán majd az új mazda 6, de az még drága...
[ Szerkesztve ]
Az a baj, nagyon vegyes a kinalat...
Sok a nyaka is veres darab.
igen? pedig annyira még nem régiek, hogy komoly gondokra kéne számítani, legalábbis szerintem. ha ránézel és nem rozsdás, nem dob ki valamilyen hibaüzenetet, illetve normális hangja van a motornak, váltónak, futóműnek, akkor szerintem nem érdemes aggódni. legalábbis nálunk eddig nem került horror pénzbe egyik autó se. felírtam, az 1.9-esre 3.5 év alatt 521.000 ment el, de ebből 300 volt 2 szett gumi, plusz ebben benne vannak az olaj+szűrőcserék is. a 2.4-es most 3 év alatt 850-nél tart, ebben 1 szett abroncs van benne
új nyári gumik, egy közepesen alapos mosás és a késő délutáni fények: [link]
a 2.4 a GM M32-s valtos vagy az F40-s?
több drón kell ;P
mittudomén
Én nálam a "városi" használat nem mérv adó,15-20km-re járok általában,néha Szeged,vagy Békéscsaba,Orosháza,annyival megyek amennyivel lehet ( néha nem--ha nem szeretném hogy megalázzanak ) Erre nagyon sok az őz,szarvas (csapás) ---van cascom,de azért tartok tőlük,este főleg 90alatt járok és az utak se a legjobbak.Én 8literes átlaggal vettem át(kb egy 5000es átlag volt,sok autópálya+Bp 6évesen 247ezerrel) az első 3000-4000es átlagom 6.9 volt most ez a 6.5 állt be----és szerintem se ez egy átlagos vezetési stílus inkább tatásabb az enyém
Szakik!
Alfa 156, 2.0 JTS.
az alapjárat kissé ingadozik, egyszer (üzemmelegen) a szuperóvatosnál kissé kövérebb gáznál némi enyhe rángatás mellett villogó check engine illetve motor control system failure hibaüzenet a kis kijelzőn. Utána eltűnt. Pár nappal később ugyanez.
Harmadszor már nem tűnt el hanem ottmaradt.
Szaki (nem villamosságis, jó szaki de nem alfa specialista) kiolvassa, hibakód p2254.
A praxisotokban van-e ehhez kapcsolódó emlék?
Szaki magyaráz olyasmit hogy a katalizátor előtti illetve utáni lambdaszondáktól kapott értékek különbsége nem megfelelő és ECUka nem akarja engedni a motrot szennyező üzemmódban működni, ezért kissé lefogja. Katalizátor cserével meg tudná oldani de azt javasolja ne foglalkozzak vele, a gép megy, szerinte akár a műszakin is átmehet (bár ez nyilván nem tuti amíg meg nem méretem).
Kitörli, még aznap később, nem is kövér gáznál, előjön ottmaradósan a hibajelzés.
Kérdéseim:
- szaki mondandóját kiegészítenétek-e valamivel? Szerintetek is letojhatom, vagy reális sansza van hogy egyszercsak ottragadok a géppel az úton?
- tudtok-e típus vagy motorspecifikus hibáról, ami orvosolható lambdaszonda cseréjével, vagy esetleg vezetékezés javításával, mittomén? (azaz van-e remény a katalizátor cserénél olcsóbb orvoslásra)
- az alapjárat ingadozása lehet-e emiatt?
Alapvetően lehet hogy letojnám lévén elsősorban melóba ingázok vele, de ha már egy jobb gépem van, jó lenne néha kicsit megrúgni és nem aggódni hogy lehasal alattam.
Whatever.
Nem olasz motorral, de van erről tapasztalatom.
Az osszes 2005-2009 magyar suzuki (de más japánok is, pl. Toyota) szenved hasonló hibával, annyi különbséggel, hogy ott nem tilt le semmit az ECU, csak dob egy check lámpát.
Gagyi a katalizátor, illetve ahhoz mérten szűkre volt szabva a "fűtés", ezért a hibakod.
Rendes, de drága megoldás a katalizátor cseréje gyárira! Utángyártott annyira se való, mint ami benne van "rossz".
Családba 1.8 benzin xara picassoval ugyanez volt, szagszerviz utángyártott katalizátorral orvosolta a hibat, még rosszabb lett...
Nem NKH konform, de olcsó és jó megoldas, hogy a 2-es lambdaszondat hálózatos a motortérbe, így mindig tiszta levegőt kap, így nem lesz check engine. Suzukihoz van olyan " adapter", amit be lehet csavarni a lambda 2 helyére, és abba még bele csavarni lambda szondát, így semmit nem mer, azaz pont megint nem lesz check engine.
Az elv ugyanez minden benzinmotornal, én megpróbálkoznak ezzel.
Illetve ha ezek már jelentkeztek, akkor ranezetnek az EGR-re is, még a folytoszelepre, hátha tisztítani kell.
[ Szerkesztve ]
Nem katalizator problema lesz.
Abban a 2.0-ban 5 lambdaszonda van. Ilyenkor jo Fiat/Alfa specifikus diaggal kiolvasni, mert abban pontosabban leirja a hibakodhoz tartozo plusz informaciot.
A p2254 a Bank 2 Sensor 1 lambda szonda jel hianyara/szakadasara utal. Ez a leomlo alatti egyik szonda, nagy valoszinuseg a kontakthiba a csatlakozonal. Eloszor ezt takaritanam meg.
[ Szerkesztve ]
Szerk lejart.: elirtam, csak 4 lambda van benne
Köszönöm! Kornelka, neked is, hasznos infó ez is.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
Sziasztok
Punto 2/B-nél megbízhatóságot és fogyasztást együttes szemlélve az 1.4-es benzines vagy az 1.3-as JTD-vel járnék jobban? Főként napi munkába járásra lenne, napi 2x10 km ebből 2 főút, többi város. Továbbá havi kétszer Szolnok-Nyíregyháza oda-vissza, nyáron országon belüli kisebb kirándulások amire használnám.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
ha nem szeretsz fázni, akkor benzines. télen be se melegszik 10km alatt a kisdezső.
Igen, ezt gondoltam. Nem is az én fázásommal van baj, mert veszek kabátot vagy fűtős üléshuzatot, de a motornak sem hiszem hogy jót tenne ha heti 5x így használom :/
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy a Punto II (2002)-esnek mekkora a hátsó gyári hangszórója?
Lehet-e oda venni valami jobbat a gyári helyett? Vagy jobban járok ha veszek egy pár ovált és azt beleteszem a kalaptartóba?
Köszönöm a válaszotokat előre is.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Szia!
En nem tusom mekkora de mindenféleképpen jobban jarsza fyari helyere passzolokkal. De ehhez nem art a fejegyseg is erosebb esetleg erosito is van.
A kalaptartoba rakottat nagyon dorrogosek.