Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2801) sagesz93


sagesz93
addikt

Sziasztok,

Van-e esetleg itt valaki olasz autó tulajként aki Győrbe hordja az autóját szervizelni? Érdekelne kihez érdemes elvinni a puntómat.

[ Szerkesztve ]

(#2802) Kornel


Kornel
veterán

No.
Bravo 1.4 tjet 150 ps

Vagy

Alfa 159 sw 1.9 jtd

Vagy

Alfa 159 2.4 jtd

Edvek, ellenervek?
Keret 1,8 max. 2M.

Ez pl. Jonak nez ki.

[link]

[ Szerkesztve ]

(#2803) Land válasza Kornel (#2802) üzenetére


Land
veterán

Amorésé a kocsi.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2804) alázógyík válasza Land (#2803) üzenetére


alázógyík
őstag

120K-nál turbót kellet felújítani? :F

(#2805) mokus1 válasza Kornel (#2802) üzenetére


mokus1
addikt

Ez tőled függ de azért a két autó erősen másik liga.
Míg a bravo egy alsó-közép addig a 159 már középkategória.
Ezt érzed amikor beülsz, a bravoban rengeteg olcsó hatású kopogós műanyag van. A 159-ben azért már jóval jobb anyagminőség van.
Ráadásul az egyik dízel ráadásul 5 hengeres a másik egy benzines.
Az 1,9 jól fog fogyasztani de a hangja az semmi különleges.( Persze ez szubjektív sokan szeretik a hangját.)
A 2,4-esnek szerintem gyönyörű hangja van az utastérben, és ez a lényeg. Az 5 henger az mindig kicsit más.
Az 1,4-ben sincs semmi extra. Dolgozik, megy de egy kicsi benzinmotor.

Nem ismerem a 1,4 tjet-et csak használtam, kiadásait nem tudom. Menetteljesítménye nem rossz de 9 liter alatt nem tankoltam bele. (150lovas)

Egyébként mind a 3 motort jónak mondják.
Viszont más kávéház a két autó.

Én 159 2,4-et néznék talán nem feketében mert szörnyű tisztán tartani.

120-es turbócsere nem tűnik reálisnak de ha 2x ennyi van benne az se sok és jó eséllyel az összesben ennyi van. Ennél legalább tudod hogy a turbó friss.

(#2806) Kornel válasza Land (#2803) üzenetére


Kornel
veterán

tudsz kérni tőle egy kontaktot?
email, fb, akármi...

mokus1: tudom, hogy nem egy kategória, de...
ami fontos, az az ár/érték arány, és hogy menjen is azért a gép.
tetszik a bravo is, de tetszik az alfa is, mind a kettő másért.

a 2.4 akkor egyáltalán nem problémás?

[ Szerkesztve ]

(#2807) Land válasza Kornel (#2806) üzenetére


Land
veterán

2.4: sok a széthajtott példány. Ha a gyári 30k km-es olajcserét betartották, akkor véres lehet a torkuk. Városban az EGR-DPF sokat rakoncátlankodik. Ki kell íratni és akkor nem lesz velük gond. 2.4-nél hatványozottan igaz, hogy az előző tulajdonoson sok múlik.

A turbora már rákérdeztem, még nem írt.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2808) Kornel válasza Land (#2807) üzenetére


Kornel
veterán

1.9 problémamentesebb akkor?

(#2809) Land válasza Kornel (#2808) üzenetére


Land
veterán

Elvileg igen. Nekem a motorral semmi bajom nem volt. A 16v-s az arany középút.
8V-vel még kevesebb gond lehet, de a 16V jobban szedi a lábát.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2810) Land válasza alázógyík (#2804) üzenetére


Land
veterán

Nem kellett volna, de leömlő csavar hiány miatt megcsinálták neki, de nem lett jobb utána, mivel előtte sem volt baja. Tehát nem volt indokolt.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2811) alázógyík válasza Land (#2810) üzenetére


alázógyík
őstag

Ezért volt furcsa, mer se a Grandéknál, se a Bravoknál nem hallottam, hogy 250-300K km alatt ez tönkre ment volna....

Más.

Tegnap megvettem a Bravohoz a jobboldali toronycsapágyat, 6.200.-Ft volt, Kabaya gyártmány.
Ez a 2. futómű alkatrész, amit cserélnem kell. Volt egy talpas gömbfej cserém is, mikor megvettem. Az 2K volt. :D
8év, 9x.000km. 17"-es, 225/45R17-es felniken.

[ Szerkesztve ]

(#2812) hobizoli válasza alázógyík (#2804) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ha f@szul hasznaljak, akkor ennel sokkal-sokkal elobb is lehet, mondjuk az 1-sel kevesebbel az elejen is akar vagy meg annal is elobb

több drón kell ;P

(#2813) Land válasza hobizoli (#2812) üzenetére


Land
veterán

Az mit jelent, hogy ha faszul használják? Nekem októberben volt felújítva. Hogyan használjam, hogy sokáig jó legyen?:)

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2814) hobizoli válasza Land (#2813) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hidegen ne menj vele a toltesi rpm es gazallas felett, mintha csak szivo lenne
ha autopalyaztal vagy sportosan mentel, akkor kiesve benzinkuthoz vagy a csikorgo kerekekkel a celodhoz erve ne tepd ki egybol a gyujtaskapcsolobol a kulcsot, hanem hagyd jarni alapjaraton, hogy lehulhessen a turbo es az olaj

meg 10k km-kent legszuro es olaj+szuro csere, es nem a gyari ajanlas szerint

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#2815) .:Kristian:. válasza hobizoli (#2814) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Annyival kiegészíteném, hogy üzem meleg motornál már ne váltogasson el 2e alatt mert ha a turbonak nincs elég kenése, az is megrövidíti az időtartamát, illetve olajszintre odafigyelni!

Enyém az élő példa, hogy ha ésszel használja az ember, rengeteget elmegy. 350k van a gyári turbomban, nem volt még felújítva.

Ja és az egyik legfontosabb, ne spórolj az olaj és levegőszűrőn, megéri azt a +2e ft-ot a drágább, prémium minőség. :)

[ Szerkesztve ]

(#2816) Land válasza hobizoli (#2814) üzenetére


Land
veterán

Az első nem szokott teljesülni. Kb 1800-2000 körül váltok. 1600 körül kapcsol a turbo, az alatt tartani necces, de akkor odafigyelek.

Beindítás után és leállítás előtt mindig várok 30-60 secet. Olajcsere 10k km-ént okés.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2817) rbalint88 válasza hobizoli (#2814) üzenetére


rbalint88
addikt

Az elsot en modositanam azzal, hogy 3000-ig lehet porgetni, de csak finoman. Jobb, mintha kettes alapjaraton eroltetned felfele. Az a turbot lehet kimeli, de a motort nyirja. A turbo meg csak olcsobb...

(#2818) Mágus2 válasza Land (#2816) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Lehet pörgetni hidegen,de kis terheléssel. Nem padlón. Nem kell 1600-on elváltani, csak finoman kell gyorsítani, olyankor a turbó is csak minimálisan tölt. Ennyi a turbó hosszú életének titka,hidegen kímél, nyúzás után hűt. Sokan nem tudják,de motorfékkel hamar visszahűl a rurbó. Pályáról lefelé lassítva érdemes visszafelé kapcsolgatni. Attól lehűl a kupufogó oldal is.

[ Szerkesztve ]

(#2819) Stylewars_kp válasza Mágus2 (#2818) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Osztom a véleményed. Az sem elhanyagolható, hogy a kenés sem biztos, hogy megfelelő hidegen. Ha nem forgatod egy picit akkor az olajat sem forgatja és jobban kophatnak a felületek. Az se jó hidegen ha pörgeted padlón, mert könnyen hengerfejes lesz, meg az se jó ha alapjáraton csorogsz...

Srácok engem is vagyis a Puntómat elérte a "piros kormány betegség".
Olvastam itt is meg máshol is, hogy mi a hiba oka, de mennyire befolyásoló tényező ez a mindennapokban?
Nem csinálja egyfolytában, azt vettem észre ha álltóhelyében kormányzok akkor azonnal kivillan, de ha figyelek rá, hogy guruljon az autó akkor nem jön elő..

(#2820) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Ha már punto. A 2esnek ki lehet cserélni az üléseket a grande belsejére? Vagy a hgt sport üléseire?

(#2821) Kornel


Kornel
veterán

1.9 mjet bravo?
[link]
2 literrel kevesebbet enne, mint az 1.4 tjet.

(#2822) Cartmenn válasza Kornel (#2821) üzenetére


Cartmenn
tag

Behozott autó már nem venném meg.A tjet sportomnál az átlagom 6.5l/100km,kétlem hogy még az én stílusomban elmegy 4.5el :)

(#2823) Kornel válasza Cartmenn (#2822) üzenetére


Kornel
veterán

Tjet 150 ps?
Az komoly :)
Helyileg hol vagy amugy?
Amit neztem, az csak dynamic volt, de annak nem tetszik a bele...

(#2824) mokus1 válasza Cartmenn (#2822) üzenetére


mokus1
addikt

Milyen felhasználással? Nem mindegy általában azonos felhasználás mellett azért megvan a dízel fogyasztásbeli előnye.
Nálam minden további nélkül Budapesten 9 litereket evett és nem hajtottam szét.
Nem kétlem hogy vidéken, tud ennyit kajálni de ott értelemszerűen a dízel is tud félelmetesen keveset enni.

Ide érdemes felnézni. 150lo felett 2,2 liter az átlagos különbség. Nem tudom mennyi a tervezett kilométer.

[ Szerkesztve ]

(#2825) Kornel válasza mokus1 (#2824) üzenetére


Kornel
veterán

Eves szinten jelenleg 20k km-t megyek.
Napi 2 x 20 km fix, munkaba, az mar magaban evi 10k.
A tobbi osszejon ebbol abbol.
Nagyreszt M0 (munkaba) es palya/orszagut.
Ilyen felhasznalas mellett azert mar boven hozna a konyhara a dizel is.
Evi 160k huf sporolas kb.
Mondjuk tovabbra se tettem le a 159-rol, ott meg csak a dizel jatszik.

(#2826) Kornel válasza Kornel (#2825) üzenetére


Kornel
veterán

159-ek tajan szetnezve fogyasztasban
az 1.9 jtd 8v 6,7 liter
A 16v 7,1 liter
A 2.4 pedig mar 8 felett van boven.
Ebbol kiindulva az 1.9 16v az optimalis valasztas.

(#2827) Land válasza Kornel (#2826) üzenetére


Land
veterán

Nekem most kb. 800 km alapján 7.4-7.5-öt ír a comp. Ebben van város is bőven és nem figyelem a fogyasztást, nem érdekel annyira. Tavaly sok autópályával 6.7 L volt az átlag fogyasztásom 1000 km-re levetítve.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2828) Kornel válasza Land (#2827) üzenetére


Kornel
veterán

Ma este megyunk vissza bp-re, ha jo neked valamikor, akkor megneznem ;)

(#2829) Land válasza Kornel (#2828) üzenetére


Land
veterán

Tőlem este is jó, nincs forgalom, de 9-ig érek rá vagy holnap déltől ráérek.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2830) SLYM válasza Kornel (#2826) üzenetére


SLYM
veterán

nálunk van itthon 159 1.9 JTDM 150 LE és 2.4 200 LE is (+chip - részecskeszűrő). az 1.9-es átlag kb 5.8 körül eszik most. de ezt úgy képzeld, hogy 5.5-6 között van mindig. télen is. a 8v többet eszik, mert gyenge a motor a nagy kasznihoz. a 2.4-es meg eszik chippel 7.3-7.5-öt. most kb úgy néz ki, hogy 10% város, 50% főút, 40% pálya (140 tempomat) mindkét autóval

mokus1 igen

[ Szerkesztve ]

(#2831) mokus1 válasza SLYM (#2830) üzenetére


mokus1
addikt

Gondolom manual mind a kettő? :)

(#2832) Kornel válasza SLYM (#2830) üzenetére


Kornel
veterán

1.9 150 pacis nem elado? ;)

(#2833) SLYM válasza Kornel (#2832) üzenetére


SLYM
veterán

annyira nem, hogy most vettünk rá új nyári gumi szettet :)

egyébként az utóbbi időben elég unalmas a helyzet nálunk autók terén, 3 éve, mióta megvannak a gépek semmi új nem érkezett, értelmesen nagyon nehéz lecserélni ezeket a kocsikat. talán majd az új mazda 6, de az még drága...

[ Szerkesztve ]

(#2834) Kornel válasza SLYM (#2833) üzenetére


Kornel
veterán

Az a baj, nagyon vegyes a kinalat...
Sok a nyaka is veres darab.

(#2835) SLYM válasza Kornel (#2834) üzenetére


SLYM
veterán

igen? pedig annyira még nem régiek, hogy komoly gondokra kéne számítani, legalábbis szerintem. ha ránézel és nem rozsdás, nem dob ki valamilyen hibaüzenetet, illetve normális hangja van a motornak, váltónak, futóműnek, akkor szerintem nem érdemes aggódni. legalábbis nálunk eddig nem került horror pénzbe egyik autó se. felírtam, az 1.9-esre 3.5 év alatt 521.000 ment el, de ebből 300 volt 2 szett gumi, plusz ebben benne vannak az olaj+szűrőcserék is. a 2.4-es most 3 év alatt 850-nél tart, ebben 1 szett abroncs van benne

(#2836) rbalint88


rbalint88
addikt

új nyári gumik, egy közepesen alapos mosás és a késő délutáni fények: [link]

(#2837) hobizoli válasza SLYM (#2830) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a 2.4 a GM M32-s valtos vagy az F40-s?

több drón kell ;P

(#2838) SLYM válasza hobizoli (#2837) üzenetére


SLYM
veterán

mittudomén :D

(#2839) Cartmenn válasza mokus1 (#2824) üzenetére


Cartmenn
tag

Én nálam a "városi" használat nem mérv adó,15-20km-re járok általában,néha Szeged,vagy Békéscsaba,Orosháza,annyival megyek amennyivel lehet ( néha nem--ha nem szeretném hogy megalázzanak :) ) Erre nagyon sok az őz,szarvas (csapás) ---van cascom,de azért tartok tőlük,este főleg 90alatt járok és az utak se a legjobbak.Én 8literes átlaggal vettem át(kb egy 5000es átlag volt,sok autópálya+Bp 6évesen 247ezerrel) az első 3000-4000es átlagom 6.9 volt most ez a 6.5 állt be----és szerintem se ez egy átlagos vezetési stílus inkább tatásabb az enyém :)

(#2840) j.bravo


j.bravo
addikt

Szakik!
Alfa 156, 2.0 JTS.

az alapjárat kissé ingadozik, egyszer (üzemmelegen) a szuperóvatosnál kissé kövérebb gáznál némi enyhe rángatás mellett villogó check engine illetve motor control system failure hibaüzenet a kis kijelzőn. Utána eltűnt. Pár nappal később ugyanez.
Harmadszor már nem tűnt el hanem ottmaradt.

Szaki (nem villamosságis, jó szaki de nem alfa specialista) kiolvassa, hibakód p2254.
A praxisotokban van-e ehhez kapcsolódó emlék?
Szaki magyaráz olyasmit hogy a katalizátor előtti illetve utáni lambdaszondáktól kapott értékek különbsége nem megfelelő és ECUka nem akarja engedni a motrot szennyező üzemmódban működni, ezért kissé lefogja. Katalizátor cserével meg tudná oldani de azt javasolja ne foglalkozzak vele, a gép megy, szerinte akár a műszakin is átmehet (bár ez nyilván nem tuti amíg meg nem méretem).

Kitörli, még aznap később, nem is kövér gáznál, előjön ottmaradósan a hibajelzés.

Kérdéseim:
- szaki mondandóját kiegészítenétek-e valamivel? Szerintetek is letojhatom, vagy reális sansza van hogy egyszercsak ottragadok a géppel az úton?
- tudtok-e típus vagy motorspecifikus hibáról, ami orvosolható lambdaszonda cseréjével, vagy esetleg vezetékezés javításával, mittomén? (azaz van-e remény a katalizátor cserénél olcsóbb orvoslásra)
- az alapjárat ingadozása lehet-e emiatt?

Alapvetően lehet hogy letojnám lévén elsősorban melóba ingázok vele, de ha már egy jobb gépem van, jó lenne néha kicsit megrúgni és nem aggódni hogy lehasal alattam.

Whatever.

(#2841) Kornel válasza j.bravo (#2840) üzenetére


Kornel
veterán

Nem olasz motorral, de van erről tapasztalatom.
Az osszes 2005-2009 magyar suzuki (de más japánok is, pl. Toyota) szenved hasonló hibával, annyi különbséggel, hogy ott nem tilt le semmit az ECU, csak dob egy check lámpát.
Gagyi a katalizátor, illetve ahhoz mérten szűkre volt szabva a "fűtés", ezért a hibakod.

Rendes, de drága megoldás a katalizátor cseréje gyárira! Utángyártott annyira se való, mint ami benne van "rossz".
Családba 1.8 benzin xara picassoval ugyanez volt, szagszerviz utángyártott katalizátorral orvosolta a hibat, még rosszabb lett...
Nem NKH konform, de olcsó és jó megoldas, hogy a 2-es lambdaszondat hálózatos a motortérbe, így mindig tiszta levegőt kap, így nem lesz check engine. Suzukihoz van olyan " adapter", amit be lehet csavarni a lambda 2 helyére, és abba még bele csavarni lambda szondát, így semmit nem mer, azaz pont megint nem lesz check engine.
Az elv ugyanez minden benzinmotornal, én megpróbálkoznak ezzel.

Illetve ha ezek már jelentkeztek, akkor ranezetnek az EGR-re is, még a folytoszelepre, hátha tisztítani kell.

[ Szerkesztve ]

(#2842) nyogo83 válasza j.bravo (#2840) üzenetére


nyogo83
senior tag

Nem katalizator problema lesz.

Abban a 2.0-ban 5 lambdaszonda van. Ilyenkor jo Fiat/Alfa specifikus diaggal kiolvasni, mert abban pontosabban leirja a hibakodhoz tartozo plusz informaciot.

A p2254 a Bank 2 Sensor 1 lambda szonda jel hianyara/szakadasara utal. Ez a leomlo alatti egyik szonda, nagy valoszinuseg a kontakthiba a csatlakozonal. Eloszor ezt takaritanam meg.

[ Szerkesztve ]

(#2843) nyogo83 válasza nyogo83 (#2842) üzenetére


nyogo83
senior tag

Szerk lejart.: elirtam, csak 4 lambda van benne :)

(#2844) j.bravo válasza nyogo83 (#2843) üzenetére


j.bravo
addikt

Köszönöm! Kornelka, neked is, hasznos infó ez is.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#2845) hentes555


hentes555
senior tag

Sziasztok :)

Punto 2/B-nél megbízhatóságot és fogyasztást együttes szemlélve az 1.4-es benzines vagy az 1.3-as JTD-vel járnék jobban? Főként napi munkába járásra lenne, napi 2x10 km ebből 2 főút, többi város. Továbbá havi kétszer Szolnok-Nyíregyháza oda-vissza, nyáron országon belüli kisebb kirándulások amire használnám.

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#2846) rbalint88 válasza hentes555 (#2845) üzenetére


rbalint88
addikt

ha nem szeretsz fázni, akkor benzines. télen be se melegszik 10km alatt a kisdezső.

(#2847) hentes555 válasza rbalint88 (#2846) üzenetére


hentes555
senior tag

Igen, ezt gondoltam. Nem is az én fázásommal van baj, mert veszek kabátot vagy fűtős üléshuzatot, de a motornak sem hiszem hogy jót tenne ha heti 5x így használom :/

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#2848) spiky03


spiky03
veterán

Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy a Punto II (2002)-esnek mekkora a hátsó gyári hangszórója?
Lehet-e oda venni valami jobbat a gyári helyett? Vagy jobban járok ha veszek egy pár ovált és azt beleteszem a kalaptartóba?

Köszönöm a válaszotokat előre is. :R

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#2849) mokus1 válasza spiky03 (#2848) üzenetére


mokus1
addikt

Szia!
En nem tusom mekkora de mindenféleképpen jobban jarsza fyari helyere passzolokkal. De ehhez nem art a fejegyseg is erosebb esetleg erosito is van.
A kalaptartoba rakottat nagyon dorrogosek.

(#2850) kalmanchris válasza spiky03 (#2848) üzenetére


kalmanchris
tag

Miért akarod, hogy hátulról jöjjön a hang?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.