Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7001) Integrale válasza kisza25 (#7000) üzenetére


Integrale
veterán

Melyik az az 5?

"Bad reklám is reklám too"

(#7002) kisza25 válasza Integrale (#7001) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Így hirtelen:
Tipo mirror, Tipo street
Tipo s-design
[tipo sport]
[abarth]
Aztán még van, de már nem utcai
Tipo tcr

[video]

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#7003) kisza25 válasza kisza25 (#7002) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Tipo tcr az ilyen lett

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#7004) Integrale válasza kisza25 (#7002) üzenetére


Integrale
veterán

Ebbol csak a Sport sportos, a tobbin semmi plusz nincs.

"Bad reklám is reklám too"

(#7005) kisza25 válasza Integrale (#7004) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Kicsit megkevertek ezek:

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#7006) 426os válasza kisza25 (#7005) üzenetére


426os
őstag

Szerintem ez már bazári. Hétköznapi köntösben a Tipo egy kifejezetten szép autó, de így felspoilerezve sok nekem...

.

(#7007) LZs?! válasza j.bravo (#6999) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@j.bravo

Tegnap este beszéltünk, majd szerdán lesz időm elmenni érte.

Olajfogyasztás: jeleztem, vették, beszélgettünk róla. Abban maradtunk, hogy térjünk vissza rá a következő olacsere után: ezt márciusra tervezem, addigra csak benne lesz 5-6k km; és innentől kezdve vissza tudok állni a nálam 'megszokott' tavaszi olajcsere/revizió rutinra. Papírforma szerint is júliusig mindenkép' garanciás a mutatvány, de Zsoltról egyébként sem hiszel el, hogy 'rámbaxná' az ajtót.

Hűtővíz: elrepedt a kiegyenlitő tartály. Megint! Eddig ez lesz a harmadik csere mióta megvettem a kocsit... WTF!?

CHK engine: katalizátorhatásfok (t.i. döglött, de már szerintem vételkor is az volt a kipuff szagból ítélve), illetve a 'hátsó' szondák fűtésjeladói (dafakk!?).

Katalizátorárak:

- OEM új: 700k
- OEM új okosban: 130k
- OEM bontott: 40k
- aftermarket: 20-50k vagy "tuggya-a-rosseb"

Lexarni ingyen van, de ott a CHK Engine.

Na, most: az első lambdák vezérlőszondák, de a hatsók csak monitoring.

Fix jelre kötni/írni a hátsó szondák értékeit, illetve a leömlőtől hátra mindent átrakni nem lenne ingyen, de ehhez lenne kedvem. Racionális értelme nem sok, de így lehetne szép hangja, mikor átvágtázom a Váralagúton... :P

Szóval a kérdés: decat-ra, át/kiírásra, illetve hátsó rendszerre ötletek bárkitől? :)

Szívem szerint olyasmi duplát szeretnék, mint ami az első képen van, de akkor ki kéne kapni a vonószemet a jobb oldalon és megoldani a csövezést; így val'sz'eg marad a második képen látható.

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#7008) Integrale válasza LZs?! (#7007) üzenetére


Integrale
veterán

Második képen levő felállás nekem személy szerint, jobban tetszik.

Ki tudják ütni úgy a katalizátort és a sallangot körülötte, hogy átmenjen műszakin?

"Bad reklám is reklám too"

(#7009) LZs?! válasza Integrale (#7008) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@Integrale

Jó kérdés...ha azt vesszük, hogy 2017-ben is ezzel a katalizátorral ment át, akkor talán; t.i. még anélkül is a Euro IV határétékeken belül maradhat.

De a hüvelykujj-szabály szerintem itt (is) az lehet, hogy a lényeg nem az, hogy az autó papírforma szerint mit tud, hanem hogy mit fognak (akarnak) észrevenni. Utóbbit mindig lehet motiválni a megfelelő irányba... :B

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#7010) alázógyík válasza LZs?! (#7007) üzenetére


alázógyík
őstag

Igazság szerint a legjobb megoldás, hogy aproért eladod az autót nekem. :D

Plusz egy szavazat a 2. képre.

(#7011) j.bravo válasza LZs?! (#7007) üzenetére


j.bravo
addikt

Kösz az update-et!
A katalizátor téma érdekel kifejezetten, bár jelenleg én gyík vagyok teljesen mellőzni ezt az eszközt.
A bébifókák sorsa mellett, lehet hogy egy idő után zavarna ha jelentősen erősebb a hangja, mivel jelenleg mindennap használom az autót.

Nálam megjelent egy remek, magas, fordulatszámmal arányos erejű hang, amit jobb elölről hallok.
Mehetek Zsolthoz hamarosan, ujjé :O

A kipufogót illetőleg, kinézetre szerintem egyik sem rossz, még épp az ízlésem határain belül van mindkettő.
A vonószem stb miatti plusz fúrás-faragást, fényezést vsz nem vállalnám én sem.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#7012) HussarF válasza 426os (#7006) üzenetére

Jó ez, ha belepakolnak egy minimum 250 lovas motort. Anélkül vicc.

(#7013) HussarF

Na, a múltkor volt itt szó arról, hogy mennyiért lehet venni jó 159-est. Egy srác az amore-n épp most futott bele egy elég csúnya bukóba. Tanulságos történt azoknak, akik azt hiszik, hogy 2 milla alatt jó kocsit kapnak. Ez a kocsi, asszem 1,7 milla volt. Bemásolom az összefoglaló kommentjét, de el kell olvasni az utána következő kommenteket is, nagyon jól összefoglalja az aktuális használtautópiaci helyzetet, a vevők irreális elképzeléseit, stb. Akinek van ideje, az még visszafelé is olvasgasson. (Hint: az amore-n felül vannak az újabb kommentek, nem úgy, mint itt):

Balu1990 2019-01-26 17:37:57 // 114280

Kedves Cartársak.

Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.

Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.

Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.

Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.

Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.

Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.

Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.

Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.

A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.

Fórum link

[ Szerkesztve ]

(#7014) LuckyL válasza HussarF (#7013) üzenetére


LuckyL
őstag

nekem inkább az a tanulság hogy se műszakilag se jogilag, semmi figyelmet nem fordított az autóra és az adásvételre
aki hülye ugyebár...

cryptot minden termékemért elfogadom

(#7015) Mr X válasza HussarF (#7013) üzenetére


Mr X
veterán

A szart is kirakhatják drágán, a vételár semmire nem garancia. Át kell nézni vétel előtt a kiszemeltet.

(#7016) máyköl


máyköl
veterán

Megnéztem ma ezt a kocsit.

Szép, szép, de még mindig szívom a fogam az ára miatt, még is csak alapjaiban egy 2004 -es konstrukció az autó...

(#7017) Integrale válasza máyköl (#7016) üzenetére


Integrale
veterán

Miért mikori legyen egy 2009-es modell? 2009-es konstrukció?
Ez már facelift utáni modell, én inkább kiforrottnak nevezném, mint elavultnak.

(Egy 2014-es Seat Exeo esetében inkább aggódnék, hiszen az pedig egy 2000-es konstrukció.)

"Bad reklám is reklám too"

(#7018) máyköl válasza Integrale (#7017) üzenetére


máyköl
veterán

Túlárazottnak érzem minden szempontból, ettől függetlenül jár az agyam, mert jó kis kocsi.
Pl. A4 -ből 3,3m -ért kb. már a B8 faceliftjét kapod, (2012-2013).

Persze a Tbi miatt ennyi, az eladó is agyon dicsérte.

(#7019) Integrale válasza máyköl (#7018) üzenetére


Integrale
veterán

Azok inkább 4 milliótól indulnak, és jóval felette. 4 körül a kínálat alja van.

"Bad reklám is reklám too"

(#7020) bear_ válasza máyköl (#7016) üzenetére


bear_
aktív tag

Ez inkább pozitívum kellene, hogy legyen. Az egyik kedves szerelő ismerősöm szerint minél újabb konstrukció egy autó annál szarabb. És ha belegondolunk ez igaz is, az egyre szigorodó euronormák miatt nehezebb tartósabb, megbízhatóbb autót fejleszteni.

(#7021) HussarF válasza máyköl (#7016) üzenetére

Az újpesti nepper :)
Titka, hogy maxra húzza a szaturációt a képein. Amúgy meg alkudni kell belőle, ha jó

(#7022) máyköl válasza HussarF (#7021) üzenetére


máyköl
veterán

Nem enged egy forintot sem.

(#7023) Elektrosokk válasza máyköl (#7018) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Ilyet olcsóbban nem nagyon fogsz találni pedig.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#7024) Zewa


Zewa
senior tag

Sziasztok,

eljön lassan az ideje hogy elbúcsúzzak a Puntomtól és továbblépjek. Tudom nem egy nagy hűha de én szeretem és innen szeretnék előre lépni. (Sporting, 1.4 95ló) Próbáltam konkurens járműveket járműveket, amik után élmény volt visszaszálni a 'szarolaszba' (Polo 1.4 101ló, Corsa 1.4 90ps)

Szóóval maradnék a digó fronton. A 147FL-el és Grande Puntokkal szemgetek. A szívem a 2.0TS vagy 1.4 T-jet felé húz. Az előbbiről ovalstam hogy csapágyosodásra hajlamos. A főtengely vagy hajtókarcsapágy a bajos? Egy vezérléscserével együtt ez mennyire fáj? Ezen kívűl vannak még betegségei?
Egy sperrt idővel mindenképpen szeretnék, típustól függetlenül. Ennek a beszerzése, beépítése menynire bajos illetve fájdalmas a két típus esetében?

...esetleg kezdjek el barátkozni a "Jet Turbo Diesel" kifejezéssel? :B

Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#7025) hobizoli válasza Zewa (#7024) üzenetére


hobizoli
nagyúr

TS olajteknot le kell szedni igy tizenpar evesen es kitakaritani, csapagysor sem egy osszeg amugy ezekhez

2.0TS-ben sok a SeleSpeed (SS) felautomata valtos, nemelyiknel meg a kormanyon iott vannak a valtofulek, ha kertek bele azt a opciot is anno

JTD-bol van gyarilag sper-s verzio, a Q2
ez 1.9 16v JTDm 150lo
jobban felszerelt a Ducati Corse kivitel
az mind alapbol Q2-s is, es azoknak 170lovas melle a motorjuk is

facelift-sbol az a legerosebb motoros auto, mert FL-bol mar nincs Busso 3.2 V6 24v GTA kivitel

több drón kell ;P

(#7026) LZs?! válasza j.bravo (#7011) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@alázógyík

OK, deal.

Azt autót megszámolom egy deákban, hisz' a nap végén ez csak egy Alfa...örüljek, ha elviszik. Viszont szerződéskötési díjra, kulcsátadásra, gépjárműátadásra, átadáshoz történő megjelenésre, megjelenéshez előzetes időpontbiztosításra, időpontbiztosítás adminisztrációjára, stb. még lehet, elmegy pár guriga. Tételes számla biztosítása most akcióban 0 Ft! :P

@j.bravo

Azóta még én is futtotam pár kanyart fejben...illetve megkértem Zsoltot, hogy nekem, mint laikusnak szájbarágósan mondja el, hogy wassup.

A katalizátor a leömlőben van, nem külön elem a kipuff soron...gondolom ez mindenki másnak evidens, nekem nóvum. Ez kissé komlikálja a dolgokat.

130k HUF az új gyári katalizátor Zsoltnál, szereléssel. Ehhez van a két monitoring szonda cseréje a kipuff oldalon: még 2x ~18k, de legyen 20k; az még 40k, összesen 170k. Ha már ott járok, akkor a végdob cseréje az esztétika kedvéért; ez mennyi lehet: 30-50k?

Tehát valahol 200-250k magasságában állna meg.

Alternatíva: a katalizátor hatásfok jelének (hátso szondák) fixre írása, illetve átkötése: előbbihez kell egy értelmes ECU író mókus, utóbbihoz egy jó elektroműszerész mókus. Magyarul a kat. marad xar és a kipuff 'büdös', de a kocsi nem foglalkozik vele.

...plusz természetesen a hátsó dob cseréje; abból nem adok. :)

Ez valahol (ex-has becsléssel) 100k körül állhat meg. Cserében mókusokat kell kajtatnom...

Nevermind...

(#7027) LZs?! válasza LZs?! (#7026) üzenetére


LZs?!
aktív tag

Kicsit off: most kezdek rájönni, hogy a racionális autózás tekintetében én életből felmentett vagyok...

Ha esetleg vennék másik autót, az nagy valószínűséggel egy komplett paradigmaváltással járna: egy nagyon puha, nagyon kényelmes utazóautó lenne az alternatíva, amolyan guruló fotel, ami ugyanakkor mutatós és kitűnik az utcaképből...és itt jön képbe a Citroen C6. :DDD

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#7028) Integrale válasza LZs?! (#7027) üzenetére


Integrale
veterán

Tamogatom a C6-ot!!
Reszemrol a Thesis es a C6 az E szegmens legjei.

"Bad reklám is reklám too"

(#7029) alázógyík válasza LZs?! (#7027) üzenetére


alázógyík
őstag

"és itt jön képbe a Citroen C6"

Úgy látom, te szereted ha fáj, nagyon fáj! :DDD

(#7030) Integrale válasza alázógyík (#7029) üzenetére


Integrale
veterán

C6 nem egy problemas eset, vannak nyugjei, de nem tobb az atlagnal abban a kategoriaban.

"Bad reklám is reklám too"

(#7031) HussarF válasza LZs?! (#7027) üzenetére

Emlékeztető ;] :C

Az egyetlen C6 amibe beleülnék

[ Szerkesztve ]

(#7032) LZs?! válasza HussarF (#7031) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@HussarF

Oh, emlékszem én... ;)

Mindenestre érdekes konondrum...hisz' 4,9m és technikailag szedán, de megfelelően pozitív csível végülis GT-nek is elmegy... :DDD

Egyébként mind a Thesis, mind a C6 nagy kedvenc.

Bár kétlem, hogy variálnék...egy ötéves ciklusra egy acid-train bőven elég. A jelenlegi szerelőfelhozatallal (legalábbis Bp és környékén) nem vennék megint 'törődős' autót egy darabig.

Évekig figyeltem az autós piac depressziós korszakát; és lehet annyira hozzászoktam, hogy fel sem tűnt, hogy a végét járják a boldog békeidők (ügyfél szempontból ofc), így sikerült belenyúlnom a felszállóág közepébe - így most minden rész-project egy kissé drágább, de legalább sokkal tovább tart kivitelezni...

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#7033) Cartmenn


Cartmenn
tag

(#7016) máyköl Amúgy tényleg szép az a kocsi :) Bár kereskedőtől én se vennék ,behozottat meg pláne ---- 159e van benne persze ,az én magyar 2008as bravomba van 275e ,van pénz megvenni aztán meg nem megyünk vele :)

[ Szerkesztve ]

(#7034) hobizoli válasza Cartmenn (#7033) üzenetére


hobizoli
nagyúr

tesom 2004-s Ignis-eben 137k km van ;)

2008-ban vette, ugyhogy eleg regota nalunk van

több drón kell ;P

(#7035) HussarF válasza hobizoli (#7034) üzenetére

Egy olyan autóról akár el is hihető. Kisautókat nem feltétlenül azért vesznek az emberek, hogy hatalmas távokat tegyenek meg velük. Bár lehet inkább vennék 200 ezret futott, pályán használt autót, mint kevés kilométerest, amit folyton hideg motorral, városban nyektettek.

De azért egy 10+ millás autót 200 lóerős motorral nem azért vesz meg valaki, hogy néha ide-oda el tudjon vele ugrani, meg tudja a gyereket oviba vinni.

(#7036) retesz147 válasza hobizoli (#7034) üzenetére


retesz147
addikt

2001-es AR 147-ben 144e km van. 0 kilométeres korától a miénk 😀

Xiaomi 13 eu dev...

(#7037) sagesz93 válasza hobizoli (#7034) üzenetére


sagesz93
addikt

Apum ignise 2003-as, 2005 februárban vettük 42ezer km-el, most van benne 114 ezer :C :))

[ Szerkesztve ]

(#7038) alázógyík


alázógyík
őstag

Édesanyám 2-es Puntoja 2003-as, ő az első tulajdonos. 45K km van benne. :B

(#7039) Integrale válasza retesz147 (#7036) üzenetére


Integrale
veterán

2003-as 1.9 JTD Lybra 114e km. ;)

"Bad reklám is reklám too"

(#7040) máyköl válasza Integrale (#7039) üzenetére


máyköl
veterán

Nem tartották a hosszútávokra vegyél dízel szabályt... ;]

(#7041) sesztakbence


sesztakbence
tag

Üdv!
Nagyon szemezek az Alfa 159-el, nem vagyok előítéletes egyik motorral sem, de főleg a JTD-k érdekelnek. Jó konstrukció, vagy "olaszos"? JTD-nél olvastam az örvénycsappantyúkról, valós probléma ez napjainkban? JTS-nél van valami buktató? Gondolom kokszosodás előfordul, valamint angol oldalakon találtam, hogy a 2.2-nél a vezérműlánc feszítő nem tuti, valamint sokan írják hogy gyenge, bár 160~180 lóerős autóknál nehéz ezt elhinni. Van egyéb komoly nyűgje ezeknek a kocsiknak? A forma megvett, a tartalomról nem sokat hallani. Nem elvakult "jó ez, sz*r Bosch" kommentek érdekelnek, hanem valós tapasztalatok, észrevételek.

[ Szerkesztve ]

(#7042) retesz147 válasza alázógyík (#7038) üzenetére


retesz147
addikt

A mai nap győztese Alázógyík. :R

Esetlehes eladásnál előre kell tekerni, különben nem hiszik el. ;]

Xiaomi 13 eu dev...

(#7043) HussarF válasza sesztakbence (#7041) üzenetére

Egy lényeges kérdés. Mennyi pénzed van rá?
És aztán mennyi fenntartásra?

(#7044) sesztakbence válasza HussarF (#7043) üzenetére


sesztakbence
tag

2 millió körül nézegettem 159-et. Fenntartásról annyit, hogy most Renault hajtok, annál rosszabb szerintem nem lehet :D

(#7045) Winne


Winne
nagyúr

Sziasztok!

Egy 2005-ös benzines 1.4 95 lovas Punto II/B-m van, egy random ellenőrzésnél kiderült, hogy eltűnt belőle több, mint egy liter olaj, eddig sosem fogyott belőle, 2 évente szoktuk cserélni gyári Selenia olajra. Nyoma a motortérben nincs, a kocsi alatt nincsenek cseppek sem.

A kérdésem, hogy ez ebben a korban várható-e illetve ha eszi az autó, akkor minek a hibájára utalhat?

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#7046) kisza25 válasza Winne (#7045) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

2évente? :Y ebben a kérdésben a válasz.
Mondjuk azt nem írtad, hogy évente mennyit mész.
Ajánlott évente/ max minden15ekm cserélni, ha sokat mész helyben, akkor inkább minden 10-12ekm-n,
ha csak 5-6ekm mész akkor is évente
Gondolom az 1,4 95 16V fire motor.
Ha fogy az olaj és külső nyoma nincsen akkor a dugattyúnál megy el. Nagyobb gázra nem füstöl?
Mondjuk 2 év alatt futástól függően 1 liter olaj még akár normális is lehet
Évente cseréld az olajat és minden 1000- km-en ellenőrid.
Ennyi idős autónál én minden 10 e km/éventr cserélném (amelyik előbb van

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#7047) molnarpeter válasza Winne (#7045) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Véletlenül nem rövid távokat megy az autó, illetve volt mostanában hosszabb út?

(#7048) Winne válasza kisza25 (#7046) üzenetére


Winne
nagyúr

Keveset megyek vele, 5-6e km max és rövid távok főleg. :K
Cseréltünk eleinte évente is, de volt, hogy úgy lett leengedve, hogy kb fekete sem lett. :DDD
Nem füstöl, bár ezt max abból ítélem meg így télen, hogy nem büdös, de ha nem lesz ilyen hideg többet tudok mondani.
130k km lesz benne nemsokára, ami valós.

@(#7047) molnarpeter: rövid távokat megyek vele általában, 5-6km a meló, aztán uez vissza, de ahogy mondod mostanában volt egy 7-8 alkalommal 100 oda 100 vissza túra is. :K

Konklúzió?

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#7049) Patrick


Patrick
addikt

Winne

Bár nekem még nem olasz autóm van, de én 2 évente cseréltettem az olajat és évi 5000-et megyek, ebből 80% város 20% 5-7 km, + városon kívül. Nekem is eltűnt 1 liter olaj, se csepp, se folyás, se semmi az autó alatt, 2001-es évjáratú szívóbenzinesnél ez így működik. :D Most már évente cserélem, ezt mondta a szerelő, az a biztos.

Egyébként a fed comp kijelzi, mikor kell a következőt cserélnem, ugye 20 000 vagy 2 év van írva a kézikönyvben, a fed comp már 17 700-at ír, hogy annyit mehetek még ezzel az olajjal. :D Nyáron csere.

A Giulia-val többet fogok menni, de ott éves cserét írnak már, nem is kérdés, nem léphető túl, vagy 15 000 km.

[ Szerkesztve ]

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#7050) molnarpeter válasza Winne (#7048) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem eddig is ette, csak pótolta a kicsapódó víz és hengerfalon lejutó benzin. Utóbbiak a bemelegedés után távoztak kartergáz formájában, maradt az olaj - pluszban felhígulva jobban fogy amúgy is, nameg az állandó nagyobb fordulat és terhelés szintén hozzájárul. Néhány tankolásonként nézz rá az olajra, gumikra :) A rövid távok kémiai szempontból végzik ki a kenőanyagot, váltanék longlife olajra (ha van megfelelő minősítéssel), vagy évente csere.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.