Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2051) zoo8800 válasza .:Kristian:. (#2050) üzenetére


zoo8800
veterán

Ha publikus :) , mennyiért javították a féltengelyt?

rip and tear, until it is done

(#2052) Elektrosokk válasza .:Kristian:. (#2050) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Köszi. Miután rátaláltam a topicra visszaolvastam Az elejéig, kíváncsi voltam ezzel mennyire vagy elégedett.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2053) Enclave


Enclave
aktív tag

Sziasztok!

Látom van itt néhány Fiat Bravo tulaj (2007-től gyártott típusra gondolok), így szeretnék pár dolgot kérdezni:

Néhány hónapja vettem egy 2010-es Fiat Bravo Sport-ot Multiair motorral (140LE), így van pár furcsa tapasztalatom amit nem tudok mire vélni, hátha itt kapok választ rá:

1. A fékeket a sport változathoz kicsit gyengének érzem. Megmérettem őket márkaszervízben (fékerőt teszteltek) és szerintük teljesen normális, mégis én gyengének érzem őket. Előtte egy Grande Punto sport változatot vezettem sokat és állítom annak a fékje szinte "harapott", ennek a Bravo-nak a fékje inkább "nyúlik". Másnál is így van ez vagy valami gond lenne a fékekkel?

2. Alapjáraton járó motor esetén hogy is írjam: a motor "remegteti" a kormányt és a műszerfalat, mint valami dízel kocsiban, nincsen "sima" járása. Gázadásnál elmúlik de lámpánál állásnál amikor a start-stop ki van kapcsolva, akkor mindig érezni (meleg motornál is!). Más is tapasztalt ilyet Multiair esetén? És T-jetnél?

3. A motortérben a tűzfaltól (ami a szélvédő alatt van, azon ülnek rajta az ablaktörlők) az eső egy része elfolyik a csatornában ám a másik része "továbbfolyik" oldalt az akku körül rá a fényszórókat tartó merevítőkre. Az autó 4,5 éves de már "rozsdás pöttyök" vannak a fényszórókat rögzító csavarokon és picit "foltos" a merevítő. Másnál is így odafolyik az eső a motortérben?

4. 17"-os felnik vannak fent gyárilag (az "alap" fekete amivel a sport változatok nagy része készült). Miért írja a kézikönyv, hogy utólag nem lehet 18"-os felniket felrakni? (nekem nagyon tetszenek a 18"-os felnik, ezért estem gondolkodóba) Van aki szerzett és felrakatott 18"-os felniket a 17"-osok helyett? Mit tapasztalt?

5. Multiair-be való olaj: amikor hozzám került a kocsi, kicseréltettem az olajat márkaszervízben. Sajnos mint kiderült, nem pontosan azt rakták bele, ami bele való. Gyárilag "Selenia K Pure Energy for Multiair" az ajánlott 5w40 Acea C3 minősítéssel, viszont a márkaszervíz sima "Selenia K" 5w40 Acea A3 olajat töltött be. Ez tehet valami kárt a motorban? A viszkozitás stimmel (úgy tudom ez az "5w40" érték), viszont a minősítés nem: C3 helyett A3 került bele. Sajnos a Selenia olajok csomagolását nem ismerem és a kezembe nyomták a flakont, hogy "ez való bele" én pedig nem néztem meg nagyítóval, csak körülbelül, így én bólintottam rá, hogy mit töltsenek bele. Állításuk szerint a katalógus nekik "sima Selenia K"-t ír.

6. Látom egyeseknek van sötétítő fólia a hátsó ablakon, ugyan nem tudom hogy gyári-e, én utólag rakattam fel Llumar 20-ast pár napja de sajnos valami nem stimmel: a lényeg, hogy amióta a hátsó fólia fent van, a fűtőszálak nem is tudom hogyan írjam le, "csillognak" amikor egy kocsi mögöttem jön (tükrözik a fényt) és nem csak a fénycsóvát látom (villanyoszlop fénye nincs hatással, csak mögöttem haladó kocsié). Baromi zavaró, hogy a tükörben és hátrafordulva is nem csak 2 db fényszóvát látok, hanem azt, hogy a fűtőszálak csillognak/ "tükröznek" a hátsó ablakon... :(
Biztos hogy a fóliához van köze, mert előtte sosem volt ilyen. Felhívtam a céget ahol felrakták, nem akarták elhinni amit mondok, így tanácsot sem tudtak adni. Az autószerelő ismerősöm szerint a fűtőszál "kidudorodik" a hátsó ablak síkjából, a szálak mentén található fólia alá egy kis "légbuborék" került be, ami megtöri a fényt.
Viszont nem értem, mert 3 kollégám is rakatott más típusú autóra ugyanennél a cégnél és senkinek sincs ilyen gondja vele. Szerintük az a baj, hogy nem a legsötétebb fóliát választottam ezért van ilyen gondom (nekik a legsötétebb van).
Akinek Bravo-ja van, találkozott már valaki ilyesmivel, vagy hallott ilyesmiről? Esetleg valami tipp? (nagyon örülnék valami ötletnek, tippnek, tudományos magyarázatnak mert nagyon idegesít a jelenség... :O )
A fólia csak 3 napos, a munkát végző szerint 30 napig szárad viszont az autószerelő ismerősöm szerint amíg nem szárad meg tökéletesen, addig könnyen le lehet szedni a fűtőszálak sérülése nélkül, utána már sérülnek a fűtőszálak a hátsó ablakon a fólia leszedésekor... (értelemszerűen ha rossz a fólia akkor nem akarok kárt tenni a fűtőszálakban - ha már úgyis le kell szedni a fóliát)

Legfőképp a legutolsó 6-osra adott válasz érdekelne a legjobban.

Köszönöm! :)

[ Szerkesztve ]

Semmi sem állandó, csak a változás.

(#2054) Enclave válasza Enclave (#2053) üzenetére


Enclave
aktív tag

+1: Tankol valaki 140LE-s multiair-be vagy 150LE-es T-jet Sport-ba "OMV 95 Maxxmotion" prémium benzint? Tapasztal(t) valami különbséget a "natúr" 95-öshöz képest?
Esetleg valaki 100-as oktánszámút? :D

Köszönöm!

Semmi sem állandó, csak a változás.

(#2055) .:Kristian:. válasza zoo8800 (#2051) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Összesen 60k.
Következőkre lebontva:
-Féltengely csillag jobb-bal (bárdiból 40% kedvezménnyel) 20k
-Csésze feltöltése, méretre köszörülése 40k (15k/oldal + 5k/oldal ki-be szerelés)

Ja és oda-vissza 400km-t utaztam érte.

(#2056) .:Kristian:. válasza Enclave (#2053) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

4. Már hogyne lehetne, én is 17"-al vettem az autót, nem gyári volt rajta (nem tudom az enyém melyikkel jött ki), de megvettem rá a gyári 18-ast. Leszedtem és feltettem, nem kell mókolni. Ha nem gyárit szeretnél rá akkor az osztókörre figyelj és valószínűleg kell majd tehermentesítő meg esetleg új csavarok.

Hátsó 18", első 17".

5. Selenia K régebbi konstrukció, nem ehhez a motorokhoz fejlesztették ki, ahogy írtad neked a Pure Energy kell. Valószínűleg nem lesz baja ha 10e km múlva cseréled le, viszont én nem kockáztatnék és lecserélném.

6. Az elméletem megírtam priviben.

A többit meghagyom a többieknek. :D

[ Szerkesztve ]

(#2057) zoo8800 válasza .:Kristian:. (#2055) üzenetére


zoo8800
veterán

Köszi.

Enclave
Van pár válaszom, holnap bepötyögöm PC-ről

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#2058) .:Kristian:. válasza zoo8800 (#2057) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Ha kell kontaktot is tudok adni, de valaki indexen említette hogy Debrecenben cakk-pakk megcsinálják 38 körül.

(#2059) zoo8800 válasza .:Kristian:. (#2058) üzenetére


zoo8800
veterán

Köszi, már túlestem a cserén :)

rip and tear, until it is done

(#2060) .:Kristian:. válasza zoo8800 (#2059) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Újra? Na erre meg én vagyok kíváncsi, főleg ár ügyileg. :)

(#2061) Stylewars_kp válasza pit stop (#2043) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Szia,

arra nagyon oda kell figyelni, hogy a légszűrő ház fedele ne legyen eldeformálódva vagy rosszul visszatéve. Ugyanis ez egy tervezési baki benne, pici a motortér és nagyon közel van a tűzfal összefolyó vízelvezető csatornája. És ha rosszul van visszarakva vagy el van deformálódva...akkor ott be tud folyni a víz. Következményeket gondolom nem kell ecsetelni. Ha szépen karban volt tartva, be volt tartva rajta a szerviz ciklusok akkor nagy meglepetés nem érhet.

lorcsi: Hankook kinergy eco típusokat nagyon ajánlom! ;)

(#2062) hroberto


hroberto
veterán

JTD MiTo-ba cseréltem olajat. Az autósboltban ACEA C3 minősítésű olajat adtak, de az interneten úgy látom, hogy ACEA C2 az előírás. Gond ez?

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#2063) Enclave válasza Enclave (#2054) üzenetére


Enclave
aktív tag

(ha az eleje nem lenne meg: Fiat Bravo 2010-es Sport változat, Multi Air motorral)

További kérdések, amik lemaradtak a listáról :)

7. Az esetek 10-15%-ában a kocsi nem akarja bevenni az 1-es fokozatot, csak ha kétszer rátaposok a kuplungra. A márkaszerviz szerint ez normális mert nem szinkronizált az 1-es fokozat ebben a típusban, más ismerősöm szerint ez hülyeség és a mai autók 1-es fokozata már mindenhol szinkronizált. Van ezzel tapasztalata valakinek? A kocsiban kb. 44.900 km van óra szerint.

8. 1-es fokozatban gurulva vagy nagyobb tempóban haladva (30-40km/h) a váltó "sír", nem tudom másképp leírni, olyan hangja van mintha nagy tempóval hátrafelé tolatnék, a "magas tolatós hang" ismerős lehet egyeseknek szerintem. Más fokozatban nem ad ki ilyen hangot, csak hátramenetnél és 1-esben. Grande Punto-nál nem volt ilyen hang...

9. Akinek digitális klímája van, tapasztalt olyasmit, hogy a klíma "mátrix kijelzője" kifakult/behomályosodott középtájt?

(#2056) .:Kristian:. Köszönöm az infókat. A 18"-os felniknél nincs olyan gond, hogy kanyarodáskor esetleg a kerék hozzáér az ívhez? (valahol mintha olvastam volna ilyesmit, hogy nagyobb felninél előfordulhat ilyesmi, mert a gyári felnikhez van számolva a kormány szöge és nagyobb keréknél "beleérhet" a sárhányó lemezébe)
Egyébként csak gyári 18"-osakat rakatnék fel, egyrészt az tökéletesen tetszik, másrészt az osztókörrel nem akarok vacakolni. Meg szabad kérdezni, hogy mennyibe került a felni? :) (használtan vagy újként vetted?) Azt olvastam UK fórumon, hogy Lineaccessori készletből rendelve piszok drágán jön ki darabja... :(

Az olajra nekem egy másik szerviz azt mondta, hogy valóban nem bele való de ha 10ezer km-en belül cseréltetem akkor nem gond bár valóban kényes a multiair az olajra. Legközelebb már nem megyek márkaszervizbe, hanem rendelek egy "szerviz szettet" bruttó 17,5k körül az Elaforg-tól és akkor már ismerőssel cseréltetem ki őket. Utóbbi cég Selenia K. P. E. olajat ad ehhez az autóhoz, ami hozzávaló a könyv szerint.

(#2057) zoo8800 Köszönöm előre is, majd várom a válaszaid :)

(#2062) hroberto Én úgy tudom, hogy a C3-as olaj "minőségibb" (más szóval nem tudom leírni) mint a C2-es olaj, így elvileg magasabb számú tud kisebbet helyettesíteni, de kisebb számú nem tud magasabbat. Ha tévednék, valaki úgyis kijavít :)

[ Szerkesztve ]

Semmi sem állandó, csak a változás.

(#2064) Stylewars_kp válasza Enclave (#2053) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Szia, véleményem szerint a következőek.

3. Van ott egy lefolyó, azt kell kitakarítani, tele szokott tömítődni apró falevéllel meg kosszal. A rozsdát még most fogd meg rozsdaátalakítóval.
4. Puntó 2/B nél már beleér akkora a járatba, szerintem relatív használhatatlanná válik, hiába szép ha nem praktikus. Próbáld ki, ha van hozzá gyári akkor biztos jónak kell lennie.
5. Ha Castrol vagy akármi minőségi olaj menne bele se lenne baja. :) 10-15 ezer után úgy is kicseréled...akkor majd veszel bele olyat, ha már előírták.

[ Szerkesztve ]

(#2065) zoo8800 válasza .:Kristian:. (#2060) üzenetére


zoo8800
veterán

Nem. Két éve csináltattam meg 50-ért, amit azóta is sokallok, de végülis jó lett. Nekem csak az egyik oldali csillagot kellett cserélni, a másik oldalt elég volt átzsírozni.

rip and tear, until it is done

(#2066) Stylewars_kp válasza Enclave (#2063) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

7. Lol az UAZ volt nem szinkronos...ne már. Szimplán csak nem emel ki eléggé. Vidd el máshoz. Lehet csak egy kis után állítást igényel. Próbáld ki, hogy akkor is recseg ha előtte berakod hátramenetbe.
8. Nagyobb az első fokozat ellenállása. Szerintem normális hang. ;)

(#2067) .:Kristian:. válasza Enclave (#2063) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Csak nagyon széles gumi esetén érhet bele a filcbe, de mint nagyon soknál, ennél is 225/40 az ajánlás 18"-nál. Az ára nem titok, elég jó áron, 77e-ért jutottam hozzá, használt de nagyon jó állapotban van. Nincs padkázva és nem volt javítva viszont szeretnék cserélni, Tomason Tn1 4x100 18"-ra vadászok már 3 hónapja, de olyan ritka mint a fehér holló.

Ilyesmi az elképzelés, csak nekem még menne hozzá 10mm nyomtáv. :)

(#2068) Stylewars_kp válasza .:Kristian:. (#2067) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Igen, a szélesség is számít!

(#2069) zoo8800 válasza Enclave (#2063) üzenetére


zoo8800
veterán

Nekem 120-as T-Jet van, de azért leírok pár gondolatot. :)

1., Nekem igencsak harapnak a fékek, városban néha túl nagyot fékezek, még 4 év után is. Valami nem stimmel nálad.

2., 1.4 T-Jet 120. Büszke vagyok rá, olyan simán és rezzenéstelenül jár a motor. :) A kormányon nem érezni, ha jár a motor.

3., Nem rohad a merevítő. Szerintem nézd meg, nincs-e eldugulva a lefolyó. Elég szar a kialakítás, a falevelek szépen össze tudnak gyűlni ott.

4., Tuti fel lehet tenni a 18-as szettet.

5., Számodra irreleváns, de én BP-t és Castrolt használok, amik tudják a 9.55535-S2-t.

6., Nekem gyárilag sötétített

+1., Mindig sima 95-öst tankolok, jól megy vele. Egyszer tankoltam sima 98-ast, semmi változást nem tapasztaltam.

7., Nekem szépen veszi az 1-est, még 20-30-as tempónál se nehéz 1-esbe tenni. 100%, hogy szinkronos. Viszont az enyém nem szereti a gyors váltásokat, 1->2 váltáskor néha reccsen. Ez kicsit megölt a sportosabb indulások élvezetét.

8., Nekem nincs hangja

9., Még nem vettem észre, ha van is ilyen fakulás, nem feltűnő. Apropó, digitklíma: az egyik terelőmotorom kuka. :DDD

rip and tear, until it is done

(#2070) Enclave válasza zoo8800 (#2069) üzenetére


Enclave
aktív tag

Köszönöm a válaszokat.

1. Az a furcsa, hogy egy Index fórumos bejegyzés szerint az "alap" sport fékek gyengék és a feláras Brembo fékek az "igaziak", de utóbbiakra viszont nem lehet lemezfelnit rakatni. Viszont ezt a gondolatot csak egyetlen bejegyzésben találtam, máshol sehol nem írták.

2. Az egyik ismerősöm a napokban tisztíttatta ki az EGR szelepet az Opel Astrájában (H asszem), és neki azóta megszűnt ez a "remegés". Nem tudom, hogy nálam is esetleg kellene-e egy ilyen "egr tisztítás" vagy sem... Az is lehet, hogy Multi Airnél ez normális, a T-jet kicsit más motor.

3. Amióta hozzám került az autó, a lefolyót rendszeresen tisztítom, viszont a múltkori nagy esőben kinyitottam azért a motorteret, és hiába volt tiszta a lefolyó, attól még úgy látszik "nem bírta a strapát" és valahogy kifolyt a csatornából a víz az akkura és egészen a fényszóró merevítőhöz. Még másnap is állt benne egy pici víz a merevítőben, pedig már mindenhol megszáradt (még a motortérben is).

+1: Az egyik kollégámnak egy 10 éves Toyota Avensis-e van, és állítja, amióta maxxmotion 95-öt tankol, azóta városban 1L-rel, autópályán 2L-el csökkent a fogyasztása ugyanolyan vezetési stílus mellett, és kiszámolta hogy hiába +10ft literje ennek a benzinnek, így is megéri neki a többletet, ha csökkent a fogyasztása. Viszont neki 100-130 L ilyen benzin elhasználása után kezdett el érződni a fogyasztás csökkenés, nem azonnal.
Ezt szeretném én is kipróbálni, gondoltam rákérdezek hátha van róla tapasztalat, elvileg nem azonnal érződik a hatás.

7. Nálam csak az 1-es vacakol néha, a többi fokozattal nincs gond.

8. A digitklímánál nem vettem észre semmiféle motorhibát, igaz keveset is volt használva nálam.

(#2067) .:Kristian:. Köszönöm az infót, bár most a fólia dolog jobban zavar, egyelőre leteszek erről a témáról.

(#2066) Stylewars_kp "Lehet csak egy kis után állítást igényel": váltó témában nem vagyok teljesen otthon, szoktak fokozatot "után állítani"? Nem néznek rám hülyén, ha ilyen kéréssel megyek a szerelőhöz? :D
Egyébként 2-esből 1-esbe vagy máshová téve, a hátramenetet használva semmi ilyesmit nem vettem észre, minden fokozat oké csak az 1-es nem néha. Ilyenkor kétszer megtaposom a kuplungot teljesen és akkor már jó de kicsit zavaró.

Viszont fólia témában még mindig szeretnék infót gyűjteni más Bravo tulajoktól:
Senkinek nincs itt a topikban olyan 2007-es vagy újabb Bravo-ja akinek nem gyári sötétítés van, hanem utólag rakatott fel sötétítő fóliát a hátsó ablakra?

OFF:
Egy kis érdekesség: Brazíliában úgy tudom a Fiat igen népszerű márka, így az ottani piacra most is készül Bravo.

Brazil 2016-os Fiat Bravo Blackmotion, tesztvideó itt és itt :) (érdekesség: tolatókamera, bőrülés, automata váltó pillangó karokkal a kormányon ha jól látom, másik hűtőrács, új felnik, más a ködlámpa kerete, a műszerfal digitális kijelzője nem narancs-fekete hanem fekete-fehér stb...

[ Szerkesztve ]

Semmi sem állandó, csak a változás.

(#2071) Elektrosokk


Elektrosokk
addikt

sajna a jobb első küszöb spoiler-t a 156-oson cserélni kellene vagy javítani, de úgy itéltem meg inkább veszek párban rá újat. Nem Tudjátok hogy a 156 selespeed és a 156 GTA küszöb spoiler elem megegyezik? azt Tudom hogy máshogy néz ki de felmegy egyik a másikra? illetve Tudtok olyan szakit ajánlani aki budapesten fel Tudja tenni ? :R

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2072) zoo8800 válasza Enclave (#2070) üzenetére


zoo8800
veterán

+1: Az egyik kollégámnak egy 10 éves Toyota Avensis-e van, és állítja, amióta maxxmotion 95-öt tankol, azóta városban 1L-rel, autópályán 2L-el csökkent a fogyasztása

Azt meg hogy? :) Akkor szokott azonos körülmények közt 2 litert csökkenni a fogyasztás, ha valami benzines kocsi helyett dízellel meg. De még a városi -1L is elég erős kijelentés.

rip and tear, until it is done

(#2073) hroberto válasza Enclave (#2063) üzenetére


hroberto
veterán

Köszi!

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#2074) Stylewars_kp válasza Enclave (#2070) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Magán a váltón végül is nem tudnak állítani hanem a kuplungon, hogy jobban kiemeljen. Lehet nem kapcsol szét megfelelően. Egy jó szerelő kipróbálja, azonnal meg tudja oldani szerintem percek alatt. :K

(#2075) Enclave válasza zoo8800 (#2072) üzenetére


Enclave
aktív tag

Egyik ismerősöm úgy tudom "járműmérnöknek" tanul egyetemen (akik autókkal szeretnének foglalkozni - nem biztos hogy ez a hivatalos, pontos megnevezése így kéretik nem leszólni, lehet rosszul emlékszem :) ), megkérdeztem tőle mit gondol erről, azt mondta, hogy az Omv oldalán olyasmit írnak, hogy "súrlódáscsökkentő és motortisztító" anyagokat tartalmaz. Ha ezek nem "marketing dumák", akkor kell valami hatásának lennie de fogalma sincs, hogy mennyi. A surlódáscsökkentő adalék csökkenthet valami mértékű fogyasztást szerinte de mivel ezek az összetevők titkosak, így nehéz megállapítani a részletek nélkül az állítás igazságtartalmát. Szerinte az autógyártók nagy energiákat ölnek a surlódáscsökkentő kutatásokba nem véletlenül. Viszont azt is hozzátette, hogy semmilyen "utólagos adalékot" nem javasol betöltögetni a tankba, csak amit "gyárilag" (mint az Omv tehet az üzemanyagba) adnak bele és tesztelnek mérnökökkel, valamint hogy mikortól érződik, arra sincs tippje.

Én ki fogom próbálni viszont mostanában tankoltam és mivel nem akarok "keverni", így megvárom míg lefogy a "sima 95"-ös és arra rátankolni több telitankot ebből... Ez nálam több hónap is lesz valszeg...

Egyébként az a felfogás gyakori téma, hogy Ausztriában, Németországban tankolt ugyannnyi benzinnel többet lehet autózni és ebből mindig vannak viták, hogy igaz-e vagy csak a szabad utak miatt jobban lehet haladni és emiatt kisebb a fogyasztás amolyan "urban legend" kategóriában. Mindenesetre az Omv osztrák cég és mivel felmerült az ismeretségi körömben ez a téma, így ki fogom próbálni... (egyébként a napokban kérdezte egy másik ismerősöm, hogy hol tankoljon mert a szerelője a H Astrája egr szelepjét kitisztítva annyi koszt talált benne, hogy azt javasolta csak "minőségi/tiszta" benzint tankoljon mert úgy néz ki a kocsija "érzékeny" a nem megfelelő benzinre, úgyhogy most ő is kezd egy próbát ezzel...

Semmi sem állandó, csak a változás.

(#2076) Prime110


Prime110
aktív tag

Azt a HANGot!

(#2077) Cartmenn válasza Enclave (#2053) üzenetére


Cartmenn
tag

Nekem 150es sport van 18" os felnivel.1.fék szerintem nagyon jó----------2.nálam semmi remegés(ha jól tudom már itt is van kettőstömegű lendkerék)----------3.ha a csavarok rozsdásodnának örülnék:nálam a motorháztető elejének a belső pereme(ahol a külső burok rá van hajtva az alsó részre,a szélétől kb 15-20mmre) jó nagy hosszon nyomta le a festéket a rozsda!!!,nem volt törve pedig(2008as félig meddig garázsos volt az előző tulajnál),és persze javítottam--és a fórumon is írta még valaki hogy nála is megvolt ez.------------4.mivel a hahun volt eladó sima 1.4es 18as felnivel csak jó aláv :) ------------------------5.én ezt raktam bele Fuchs 5W-40 Titan GT1, selenia-t is eszegette ezt is (258ezernél)--------------6.én a fóliát leszedtem mert nem is lett meg a papírja,és jobban is tetszik így,de amit leírtál nem tapasztaltam előtte.(a fóliát simán le lehetett húzni "házilag", csak a rajta maradt ragasztó eltávolítása volt szenvedés --már értem miért is kérnek érte jó kis pénzt :)

(#2078) Cartmenn válasza Enclave (#2063) üzenetére


Cartmenn
tag

7. a régi bravom(1.6) az olyan volt mint neked hogy sokszor újra kuplungolásra vette be az 1est (a tesómé is szintén) megszoktam ,fel se tünt a végén-de ennél 1.5 év alatt max ha 2x fordult elő .-----------8.az a hang nekem se tetszene,nálam még tolatáskor sincs az a szokásos hang.----------és én is 95öst tankolok(MOL itt ez van a közelben) de mint az indexes fórumon is írtam hogy hidegindításkor mostanában erősen dadogott(mintha csak 2-3 henger menne) a motor 2-3mp-ig--most rátankoltam egy ideje a Neo-t most nincs ilyen gondom-fogyasztás se lett jobb,erőt se tapasztalok többet :) de ha a benne levő adalékok az üzemanyag rendszert "ápolják" csak nyerek valamit :) Nálam a ablakra terelés romlott el a klímánál (de persze nem a motor ha nem a törékeny közdarab) de kézzel be van állítva ahol jó nekem :)

(#2079) Cartmenn válasza Enclave (#2075) üzenetére


Cartmenn
tag

Ja és a fűtőszál azóta is fűt.pedig én fóliáztam le :) És a kocsidban biztos a KM? Amúgy én is ajánlom az indexes fórumot--mikor vettem a kocsit (sajnos utólag találtam meg,így néhány tipushibát nem figyelem) nagy részét átolvastam időt nem kímélve :) persze nem az elejétől mert hibák,tapasztalatok úgy is a Km-el jöttek elő.

(#2080) Stylewars_kp válasza Prime110 (#2076) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Ez durva! :K

(#2081) Elektrosokk válasza Stylewars_kp (#2080) üzenetére


Elektrosokk
addikt

jah komoly, sajna ennyi idősen is elég durva az ára is :D

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2082) .:Kristian:. válasza Prime110 (#2076) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

:C irigylem a tulajt.

(#2083) Geller72


Geller72
veterán

Hali. Van egy 99-es 11-es puntóm. A jelenség a következő:
hidegen legtöbbször azonnal elindul. Megyek vele akármennyit, leállítom és nem indul el többet. Teker, mint a barom, de nem indul. Aztán néhány óra múlva beleülök, és pöccre indul. Ma viszont reggel indítottam, indult is. Leugrottam vele a kútra és azóta is ott áll. Ma többször lementem, beültem, indítottam, de semmi. Semmi hibaüzi, vagy led, vagy akármi. teker, de nem indul. Még jó, hogy teletankoltam. Fullra. Az akkut már lenulláztam, most töltőn van, de a kocsi már hidegen sem indult. Egy ideje már csinálta, de nagyon ritkán. Jellemzően meleg motornál. De most már hidegnél sem indul. Nem trafó, mert ha az szarakodna, az ugye nem minden hengernél szar, hanem csak két hengernél. De ez ha megy, akkor mindegyik megy. Kissé ideges vagyok, mert hazajövök másfél hónap után egy hétre, mennem kellene, mint a barom annyit és nem tudok. A következő alkalommal a baltát is viszem magammal ma eset..ha nem indulna, ott szilánkosra darabolom. Valami ötlet?
Üdv:
G,-

(#2084) Geller72


Geller72
veterán

Kb legalább 6x lent voltam. Feltöltött akkuval sem indult, hideg motornál. Viszont este, fél tízkor odamentem és azonnal elindult. Haza is jöttem vele. Tehát nem csak a motornak kell hidegnek lennie, hanem a motor térnek is. Így igazából a jeladót és a trafót kizárnám. Egyéb ötletek? :O

(#2085) zoo8800 válasza Geller72 (#2084) üzenetére


zoo8800
veterán

Én passzolom, szerintem vidd el szerelőhöz.

rip and tear, until it is done

(#2086) Geller72 válasza zoo8800 (#2085) üzenetére


Geller72
veterán

Igen, mindenképpen az lesz. Holnap reggel viszem is. Megpróbálunk egy hibakódot olvasni belőle. Remélem, eltárolta, mi a gondja és azt is remélem, hogy ki is tudjuk olvasni. Nem látok a dologban semmi logikát, főleg ez bosszant. Pont műszakis lesz egy hónap múlva, mindenképpen a végére akarok járni a dolognak. Tavaly is csinálta, hogy mondjuk völgynek, üresbe rakva néha leállt, majd néha eljátszotta ezt, hogy nem akart indulni. Aztán egyre gyakrabban. Sajna, csak egy hetet vagyok itthon két havonta és akkor kell a kocsi, nem tudom megtenni, hogy hetekig - akár - szerelőnél legyen. Most már mindenképpen ez lesz az egyetlen járható út, és egyúttal felkészíttetem és levizsgáztatom. Köszönöm a segítséget. Majd azért megírom, hogy mi volt a gond, hátha valakinek még rajtam kívül is egy megoldási alapot képez. :D.
Üdv:
Geller
:R

(#2087) Stylewars_kp válasza Geller72 (#2086) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Szia, Én az egész üzemanyag rendszert átnézetném. Főleg ennek tudatában, hogy keveset használod.
Lehet a szűréssel van baj, eltömődött. Üzemanyag szivattyút hallod zúgni? Lehet nem adja oda a kakaót a karbinak. Alapjárati fúvóka is lehet.

Reméljük a legjobbakat, várjuk a fejleményeket!

(#2088) Geller72 válasza Stylewars_kp (#2087) üzenetére


Geller72
veterán

Injektoros. Minden megy. Amikor elindul, semmi gondja nincs. Van úgy, hogy hetekig. Menet közben, ha vezetek, soha nem áll le. Néha, ahogy említettem, üresben, alapjáraton néha, de indult utána mindig. Bontott alkatrész megoldott, helyben van haver, aki olaszból mindent mindenhez nagyon jó áron meghoz. ;). Most is beszéltem vele, azt mondta, nézzük meg, mi a rossz, mindene van hozzá..:D.

(#2089) Stylewars_kp válasza Geller72 (#2088) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Bocs injektor, abba is van alapjárati fúvóka! :D
Akkor remélhetőleg megoldódik.

(#2090) Stylewars_kp


Stylewars_kp
senior tag

(#2091) Prime110 válasza Stylewars_kp (#2090) üzenetére


Prime110
aktív tag

Szép! :)
Jó kis kocsik ezek a Punto-k, az csak a saját vesszőparipám, hogy 3 ajtós autót soha, de nem vagyunk egyformák, sokaknak ez is bőven-bőven elég.

(#2092) Elektrosokk válasza Stylewars_kp (#2090) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Szép kis Vas... :)

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2093) Geller72 válasza Stylewars_kp (#2087) üzenetére


Geller72
veterán

Olvastunk hibakódot. Motorfordulatot és generátort hozott ki. A generátor igazából a múltkori volt, azt már kicseréltük, de a hibakód nem volt kiütve. A motorfordulatra mg egyértelműen a jeladót gyanítjuk. Vettem is egy bontottan két ezerért, már ketyeg. Holnap műszaki. ;)
Köszi a helpet.
:R
G,-

(#2094) Stylewars_kp válasza Geller72 (#2093) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Király! Reméljük a legjobbakat! :)

(#2095) Geller72 válasza Stylewars_kp (#2094) üzenetére


Geller72
veterán

Műszaki kipipálva. Alig volt baja. (Fékek elöl). :R
A többit meglátjuk. Vasárnap főpróba. Irány francia..:D.
G.-

(#2096) Elektrosokk válasza Geller72 (#2095) üzenetére


Elektrosokk
addikt

srácok alfa romeo 156 2.0 TS-nél a hűtőventilátort a vízhőmérséklet érzékelő gomba indítja el ? sajnos ha rákapcsolom a klímát akkor is fáziskéséssel kapcsol be a venti, és sokszor melegszik a víz ez miatt.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2097) Geller72 válasza Elektrosokk (#2096) üzenetére


Geller72
veterán

Ha nincs meg a megfelelő szint, akkor sem kapcsol be. A hűtősapkád meg van húzva faszán? Nem kap falsot?

(#2098) Elektrosokk válasza Geller72 (#2097) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Meg. Nemrég volt egy kiegyenlítô tartály csere. Ma pl mentem kocsival láttam hogy már 100 fok körül van a víz és hirtelen leugrott 90 alá. Gondolom fázis késéssel jelzi vissza..de utána mikor hazaértem és még járt a motor akkor 90 fölé ment megint és nem kapcsolt be a venti. De ha benyomom a klímát akkor is kapcsolnia kéne nem?

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#2099) Geller72 válasza Elektrosokk (#2098) üzenetére


Geller72
veterán

Termosztátod nem ragad le? :U

[EDIT] Jól lett lelégtelenítve? A fűtés felőli oldalon is van egy légtelenítő. A fülke felől, ha jól tudom.

[ Szerkesztve ]

(#2100) Elektrosokk válasza Geller72 (#2099) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Jó kérdés, ezt nem Tudom. De a vízhôfok visszajelzô sem mûködött pár napja, megmozgattam a gombát azóta jó. Ha értesz hozzá viszem hozzád szervízbe :D nem ott nem volt... Ezt nem is Tudtam... Lehet hogy ez okozza a problémát? Alfa 156 2.0 TS.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.