Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2901) rbalint88 válasza Sheld (#2900) üzenetére


rbalint88
addikt

Ha csak nincs baja a kocsidnak, szerintem nem eri meg cserelni. Punto se egy utazolimuzin, meg az olasz autokbanis inkabb a gubbaszto majom pozra optimalizaltak a kornyezetet, ami sportolni jo, utazni kevesbe. Persze vannak faszagyerekek, akik szoges fadeszkan torokulesben fejen allva is levezetnek 800km-t szusszanas nelkul, de en meg Volvon kivul nem ultem olyan autoban, ami nem tor ossze hosszu tavon. A kulonbseg az volt, hogy mid es mennyi ido utan kezd fajni. Es ezek ilyen Passat, Avensis, Accord, 5er E60, S80, Alfa156 viszonylatban, mert pl a fapados gasztraban egy ora utan meg vagyok halva, sehogyse lehet ertelmesen beallitani (rovid, kemeny, rossz szogben allo ulolap, dereknal semmit se tamaszto, ellenben lapockat nyomo hattamla). Ezzel szemben beulsz egy husz eves, lefingott volvo ulesebe es mindennemu allitas nelkul olyan, mint az anyameh.
Na de lenyeg a lenyeg: egy-ket orat barmiben le lehet vezetni, egesz napos tura meg szinte mindenben meggyotor. Ha magas vagy, akkor kulonosen.

(#2902) mokus1 válasza rbalint88 (#2901) üzenetére


mokus1
addikt

Ezzel reszben egyetértek. Kisautoban általában faraszto a hosszú ut. Sőt...
Minden ember mas es mas. En nagyon sokat megyek az uj octaviaval es szörnyű. Nekem borzaszto kenyelmetlen. Pedig nem vagyok kirívó méretű. Viszont egy c4es citroenben nagyon jol erzem magam. A sajat 166osombol p1000km utan is frissen szallok ki. A hatso sorrol nem beszelek mert en ott meg jobban szeretek utazni.
Ultem E osztalyban is az is baromi kenyelmes.
Szoval embere válogatja kinek milyen pozíció kenyelmes.

(#2903) SLYM


SLYM
veterán

sziasztok. na csak lett baja az eddig 3.5 évig tökéletes alfa 159 1.9 (150 LE) JTDM-nek is itthon. eddig 80.000-et elment egy aksicserével és olaj+szűrőcserékkel, plusz az előző tulaj 18.000 km-e alatt se volt semmi gond. lehet úgy érezte a gép, hogy eljött az idő egy kis vicceskedésre, ha már itt járunk április 1 környékén

az a szitu, hogy nem is tudom, pár hónapja ilyen 2 hetente egyszer produkálgatott ilyen hibát, hogy nyomom a gázt és 2 mp-ig nem történik semmi. aztán minden rendben. nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget, egészen addig, míg apám megy a pályán (kb 2 hete), egyszer csak lassulni kezd a verda, mindegy mit csinál a gázpedállal. apám félreáll, újraindítja a kocsit, probléma elmúlik, hazajön. 1 hétig néha-néha megint előjön, hogy 2-3 mp-ig elmegy a motor ereje. kérek időpontot a szerelőtől 1 héttel ezelőtt kb. találka előtt 4 napig semmi. majd 2 napja útnak indulok, megyek 300 métert a lámpáig, majd indulnék el, nincs ereje a gépnek. 2-esben padló gázzal tolom neki, alig gyorsulunk, látom a turbo nem tölt. majd egyszer csak megindul az autó rendesen. megyek még 2 km-ert, megint elmegy az ereje, vissza se jött innetől, hiába indítottam újra. fordultam is haza kocsit cserélni, 3-asba 60 volt a max, amire képes volt az autó (padló gázzal és a fogyasztásmérő kiírt baszki 7 literes fogyasztást, mikor ilyenkor 30-nak kéne lennie...)

másnap/tegnap viszem szerelőhöz a kocsit, persze akkor minden rendben. de mikor ráköti a gépet és megy vele, neki is produkálja kb 5 mp-ig hibát. 0.8-ig tölt a turbo, majd semmi, mindegy hogy rugdossa a pedált nem történik semmi. (ez már jobb, mint amikor semmi ereje nem volt a kocsinak, de ez se jó persze). fórumozik, gondolkodik, átnézi a vákumcsöveket, majd hív, hogy vihetem, bocs, de nincs felszerelése hozzá, hogy kiolvassa a hibát, van tippje, hogy mi lehet a gond, de nem biztos benne, nem akar feleslegesen 5 alkartészt cserélni, vigyem márkaszervízbe (mert konkrét hiaüzenet az nincs, az ő gépe meg ennél mélyebben nem tud olvasni, ehez komolyabb cucc kell, ami komoly cégeknek van). szóval most a terv az, hogy elviszem érdre a fiat szervízbe, ott remélem van hozzá felszerelésük. na majd kiderül. addig tippek jöhetnek

én és a szerelőm is addot jutottunk, hogy az alfa fórumon a 159 topicban 2015 5.15.-én volt egy tag akinek hasonló gondja volt, de nem tudok neki sehogy sem írni a topicba, hogy megkérdezzem mi volt a megoldás, sőt hiába regeltem be, egy tetves hozzászólást nem tudok beírni...

: ő a tag aki írta

és itt a topic

"Sziasztok! 2.0 D ereje néha eltűnik. A turbó gázadásra lassan reagál. 0,8-ig megy és padlógáz mellett is ott áll. Majd pár másodperc után elindul. A lekérdezés lambdaszonda hibát jelez, de ez szerintem független a problémától, mivel dízel autóról van szó. Lehet, hogy rosszul gondolom és a lambdaszonda okozhatja ezt a hibát?"

[ Szerkesztve ]

(#2904) rbalint88 válasza SLYM (#2903) üzenetére


rbalint88
addikt

Alfa Ber-Do kftnek van gyari examiner gepe, ha nem akarsz Erdre kimenni.
Amugy nekem avensisen ugyanigy jott elo, nagynyomasu szivattyu csere lett a vege. De egy legtomegmero tisztitast meger a dolog, vagy esetleg megbeszelni bontossal, hogy beraksz egy masikat es ha nem oldja meg a hibat, akkor egy ezres ott marad nala es visszaveszi a cuccot.

(#2905) SLYM válasza rbalint88 (#2904) üzenetére


SLYM
veterán

én ercsiben lakom, így ez nekem messzebb van, mint érd, de felírtam őket is, köszönöm a tippet. :)

folytatva az előző postot, (ami már így is olyan hosszú lett, hogy 5-ből 1 látogató, jó ha a felét elolvassa) a szerelő szerint lehet ez lambdaszonda, EGR, vákumcső, turbó, szívócsonk repedés is elképzelhető, ezért mondta, hogy fontos lenne először egy jó gépre rákötni az autót és megnézni mi a helyzet. egy ezresért azt hittem ilyen cégeknél vissza se köszönnek, ha az érdi fiat 8000-es hibakód leolvasást és 60.000-es olaj+szűrőcsere köröket veszem alapul

(#2906) Land válasza SLYM (#2905) üzenetére


Land
veterán

Nekem tavaly Ausztriában állt be a turbo. 60-nal jöttem haza padlógázzal. A turbónyomásjelző folyamatosan nullán állt. Alig vánszorgott a kocsi, majd már Magyarországon visszajött az erő, de kaptam hibaüzenetet is, mert túltöltött a turbó.
A lényeg, hogy már nagyon le volt kokszosodva a turbó belseje és szorult, turbófelújítás lett a vége.
Én D.Z.-hez vinném a kocsit Pesterzsébetre. Neki van jó turbos ismerőse a Belfegor turbo.
Persze lehet csak valamelyik cső repedt meg. De Dudás Zoli nagyon ért a 159-hez és sokkal olcsóbb, mint egy márkaszerviz. Hívd fel, lehet telefonon is mond pár tippet: link
Ja ne lepődj meg ha elsőre nem veszi fel, elég elfoglaltak.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2907) hobizoli válasza SLYM (#2903) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Gazpedal jelado is lehet. Ket jelado van rajta az egyik 0-100 a masik 100-0 kozott jelez az ECU-nak. Ertelemszeruen az osszeguknek 100-nak kell lennie mindig.
Ezert ha az egyik beszarik, akkor nem kezd el padlon gyorsitani es felvaltani az automata valto is, mint a Toyota-k csinaltak, ahol csak egy potmeter volt...

több drón kell ;P

(#2908) SLYM


SLYM
veterán

köszi srácok. jelenkezek, hogy folytatódik a sztori

(#2909) alázógyík


alázógyík
őstag

Eladó matt grafit színű Fiat Bravo 2 17"-es felni szettem.

(#2910) rbalint88 válasza SLYM (#2905) üzenetére


rbalint88
addikt

igen, elég soktényezős lehet a dolog. bontósok között van sok normális is, nekem a toyotánál volt ez, megmondtam, hogy mi a szitu, lehet-e ezt, azt mondták oké, feleslegesen nem akarnak lehúzni.
ja, ha turbót kell cserélni, akkor má' a 2.4-é menjen fel :))

(#2911) HussarF válasza SLYM (#2908) üzenetére

Jövő héten veszek egy 159-est én is, ugyanilyen JTDm, csak a 170 lovas. Írd majd meg mi lesz, kíváncsi vagyok.

(#2912) hobizoli válasza HussarF (#2911) üzenetére


hobizoli
nagyúr

valtojaban is cserlejetek olajat, es tobbet ontsetek bele az eloirtnal

több drón kell ;P

(#2913) zoo8800


zoo8800
veterán

Nagyon megszívtam...
Otthon nekiálltam szerelni. A gyertyacsere sikerült, a termosztát csere nem... Leszedtem a termosztátról a bilincseket, de a csöveket már nem sikerült levarázsolni, rá vannak szorulva. Semmi hely nincs, hogy hozzáférjek. 5 órát küzdöttem. Nagy ötlet ez a házas termosztát... :D
Megy a kocsi szerelőhöz. Kiváncsi vagyok, mit fog lebontani, hogy hozzáférjen.

rip and tear, until it is done

(#2914) Sheld


Sheld
senior tag

Jelenlegi elhatározásom szerint, egy Fiat Bravo-t fogok venni a kis Twingóm helyett.
Elsődleges kiszemeltem egy 1.2-es 16 szelepes benzines.

Dízelesből milyet lenne érdemes vennem? Alacsony fogyasztás, és olcsóbb üzemanyagá miatt gondolkodom a dízeles példányon.
Maximum 250 ezret szánnék rá + átírás, és talán marad még egy kevés, amit az autóra tudok költeni plusszban.

Előre is köszönöm a segítséget!

Az a vezeték, amiben van áram, pont úgy néz ki, mint amelyikben nincs, csak más a fogása!

(#2915) alázógyík válasza Sheld (#2914) üzenetére


alázógyík
őstag

250k egy dizelre? :D

(#2916) rbalint88


rbalint88
addikt

[link] szép álmokat! én most azt fogom álmodni, hogy nyertem a lottón és megyek ezt megvenni járós autónak :DDD

(#2917) HussarF válasza hobizoli (#2912) üzenetére

Oké, köszi, rákérdezek majd erre is az eladónál, ma vagy holnap hozom el a kocsit.

(#2916) rbalint88
Nem kell ehhez lottót nyerni, én egy 100assal olcsóbban veszem a kocsit. Csak gyűjteni kellett kicsit :D
Mondjuk a kombiktól én rosszul vagyok. Ha pisztolyt tartanának a fejemhez, akkor sem vennék azt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#2918) rbalint88 válasza HussarF (#2917) üzenetére


rbalint88
addikt

Ehhez jelen pillanatban lotto kene nalunk :) eloszor asszonynak kell kocsi, ami kb ugyanez az arsav, aztan lehet majd nekem cserelni a 156-ot. Ahh, kene egy negyallasos garazs es azt jo ugyesen meg tudnam tolteni. Kellene egy jaros/targyalos auto (156v6 vagy 159 2.4jtd vagy maserati quattroprte v ghibli), egy varosi szuttyogo(mini cooper, fiat 500, prius) egy utazos(anyatank xc70, xc90, uj v90) es egy palyaauto (csakaporsche).

(#2919) SLYM válasza rbalint88 (#2916) üzenetére


SLYM
veterán

a napfénytetőt én is elfogadnám :)

közben azon gondolkodom, hogy nem igazán tudom mit jelent a "gyári examiner" gép :D. mert írtátok, hogy az Alfa Ber-Do kftnek van, de ugye utána írtam, hogy hozzám közelebb van érd, ahol ott a fiat. nekik is van ilyen jó gépük, vagy vigyem ehhez a céghez?

[ Szerkesztve ]

(#2920) j.bravo válasza SLYM (#2919) üzenetére


j.bravo
addikt

Mint fiat, alfa, lancia márkaizé, van nekik sztem. Ugy emlékszem, de meg nem esküszöm, h az előző tulajtól kapott szamlak kozott amit az erdi autocentrum szabo állított ki, volt amin tételkent szerepelt "examineres vizsgálat".

rbalint88:
De DZ-nek is van, nem?
Az a 159 nekem is bejonne, meg is nezem nyertem-e a lottón...

Whatever.

(#2921) hobizoli válasza SLYM (#2919) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Examiner az a gyari szerviz hibakodkiolvasogep. Nem az a ebay-s OBD2-ra szinten radughato kis szutyok.

több drón kell ;P

(#2922) alázógyík válasza hobizoli (#2921) üzenetére


alázógyík
őstag

Érdekes, nekem van egy jó minőségű OBD2 kábelem, +3 kábellel. Mindent ki tudok olvasni, hibát törölni.
Sose volt még gondom vele.

Ugyanezt csinálja a szerviz is, 8K-ért.

(#2923) j.bravo válasza alázógyík (#2922) üzenetére


j.bravo
addikt

A szoftverben ill annal adatbázisában lesz a különbség szvsz, ld az en esetemet, kábel + sima szaki laptopja annyit mond hogy p2254, a gyári megmondja hogy mi a szoszt is jelent ez ☺

Milyen kábeled van pontosan?
Egyet en is vennék.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#2924) alázógyík válasza j.bravo (#2923) üzenetére


alázógyík
őstag

Fiat Multi Ecuscant használtam. Az is kiírta a hibakódot, hozzá hogy izzító gyertya hiba.
Az autó összes paraméterét ki tudja olvasni.

Én is ezt vettem meg, mert több ismerősöm is hibátlanul használja régóta.

(#2925) HussarF válasza alázógyík (#2924) üzenetére

Ilyen kiolvasáshoz mire van még szükség? Ezt a csatlakozót csak rá kell dugni, az USB-t meg egy laptopba és a laptopra kell még egy szoftver?

(#2926) alázógyík válasza HussarF (#2925) üzenetére


alázógyík
őstag

Pontosan.

Speciális hibák kiolvasására még kellhet 3 kábel.
Itt már nem a kábelest, hanem a dobozost árulják, de ugyanaz.

(#2927) HussarF válasza alázógyík (#2926) üzenetére

És a programot honnan lehet beszerezni hozzá, ha rendelek egy ilyet e-bayről? Letölthető valahonnan?

(#2928) alázógyík válasza HussarF (#2927) üzenetére


alázógyík
őstag

Egy Free verzió leszedhető.
Ha sokat használod, érdemes megvenni a FULL verziót, amivel a készítőt is támogatod, és megkapsz minden frissítést is.

[ Szerkesztve ]

(#2929) hobizoli válasza alázógyík (#2922) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja... nekem is van FES-l
de azert en mar lattam olyat, amit a sima ODB kiolvaslo nem latott, az Examiner meg ott mutatta hogy itt van a csöcs kernemszepen

pl a Punto ABS-t a sima ODB nem olvassa, nem tud csatlakozni vele
az Examiner meg tolja azonnal

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#2930) nyogo83 válasza hobizoli (#2929) üzenetére


nyogo83
senior tag

Igen, ennyi elonye van az Examinernek. Minden tipusu ECU-t, ABS-t ismer, es azok osszes parameteret es tesztfunkciojat.
Lassan beeri a FES is, de jelenleg is foghijas sok vezerlonel ill lassan keszul. Pl. a Regi fl elotti 1.6-os Brav*/Marea (aluszivosoros) ECU-ja valamikor 1-1,5 evvel ezelott kerult bele amig a tobbi ECU meg majdnem az elejetol benne van.

Azon mulik, hogy a fejleszto hogyan tud az ECU gyari protokoll doksijahoz hozzaferni. Megvenni nemhiszem, hogy megveszi, mert horrrror arban adjak es motorvezerlo tipusonkent aruljak, nem tipus csaladhoz.

Amugy az Examinert a wiTech Plus valtotta le, az tudja a Chrysler/Alfa/Fiat/Lancia vonalat.
Eleg profi, nekem tetszik :) [link]

Alfanal illetve ujabb autoknal jonnek ki az Examiner plusz tudasai (taviranyito/riaszto programozas, uj kulcs hozzaadasa, vezerlo falsheles,stb), de egyre tobb ilyen funkciot probal a FES is belerakni, csak ido kerdese mikorra lesz teljes.

De nyilvan, itt a Fes az araval, illetve az interfesz fuggetlen mukodesevel verhetetlen.
A fentiek ugye mind csak csajat interfesszel mukodnek heroin aron, muhelyeknek eri csak meg.

[ Szerkesztve ]

(#2931) hobizoli válasza nyogo83 (#2930) üzenetére


hobizoli
nagyúr

PuntoGT gyari Motronic 2.7-s ECU-ja vmi olyan egzotikum protokollt hasznal, hogy en 12 ev alatt osszesen 2x lattam, hogy tudtak olvasni
tobbek kozt ezert is raktam bele irhato standalone-t :U

ebbol az egyik egy Bosch szervizben volt egy kezi olvasoval, a masik meg egy oldschool desktop PC nativ COM porton, notebook USBCOM adapterrel mar hellosziaszevasz, kakinuku, se kep, se hang

de az Examiner persze csuklobol loki azt is, muszaj neki :K

több drón kell ;P

(#2932) j.bravo válasza nyogo83 (#2930) üzenetére


j.bravo
addikt

Alfahoz (156 Berlina, 2004-es, 2.0jts selespeed) van olyan típus amit érdemes megvenni?

Whatever.

(#2933) nyogo83 válasza j.bravo (#2932) üzenetére


nyogo83
senior tag

Teljesen megfelel a FES + BT-s vagy USB-s ELM327 interfesz otthonra.
A FiatEcuScan(Multi Ecuscan) meg akar ingyenesen is siman hasznalhato, nem feltetlenul fontos megvenni.
Egy interfacet meg mar 3-5ezerbol meguszol.

A FiatEcuScanen kivul nem ajanlanam az altalanos diag progikat(pl Torque Androidra stb) mert sok esetben hulyeseget irnak a hibakodokhoz.

(#2934) rover45 válasza nyogo83 (#2933) üzenetére


rover45
senior tag

Tudnál olyan BT-osat linkelni, amit bátran megvehetek egy 2006-os Grande Puntohoz?

(#2935) stickrs


stickrs
senior tag

hello, egy alfa 147-es 2005-ös, 1.9-es, 150 lovas dizellel szemezgetek. Van valakinek tapasztalata vele? esetleg vélemény, mennyire ajánlott?

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2936) nyogo83 válasza rover45 (#2934) üzenetére


nyogo83
senior tag

Mindenkepp [link] ehhez hasonlot ajanlanek, aminel kiemelik hogy megy Fiat/Alfa Can-Bus rendszerrel.
Van olcsobban is ELM327, de sok esetben sajat magadnak forrasztgatni kell, hogy menjen az ujabb CAN-BUS-os protokollal. Volt nekem kb 8 ugyanolyan (klasszik kek/narancssarga) BT-s EML327, amibol 1 ment alapbol CAN-BUS-os rendszerrel.

Itt legalabb megvan a penzvisszafizetesi lehetoseg, ha megse menne, de az ertekelesei alapjan nem hiszem hogy baj lenne.

[ Szerkesztve ]

(#2937) hobizoli válasza stickrs (#2935) üzenetére


hobizoli
nagyúr

jo, de ha talalsz eladot, akkor a Q2-s valtozatot keresd

több drón kell ;P

(#2938) HussarF válasza stickrs (#2935) üzenetére

Szerintem tipikus dízeles dolgokat nézd meg rajta. Kettős tömegű, EGR-szelep, nagynyomású olajpumpa. A futóművére is érdemes ránézni. Nekem TS-em volt, de a dízel 147-esekkel úgy hallottam nem sok gond volt.

(#2939) mokus1 válasza HussarF (#2938) üzenetére


mokus1
addikt

Amennyire én tudom ismerősi körökben az elektronika viszont a 147-esnél lehet a legzűrösebb az újkori alfák közül. Így át kell nézni hogy minden úgy működik ahogy kell.

(#2940) rover45 válasza nyogo83 (#2936) üzenetére


rover45
senior tag

Köszönöm!
És ehhez elvileg kapok sw-t is, vagy azt megveszem/esetleg ingyen letöltöm?

(#2941) stickrs


stickrs
senior tag

köszi szépen a válaszokat :) q2eset nálunk(szerbia) nem találtam egyet se, vagy csak nem irják oda ha az.. :U

[ Szerkesztve ]

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2942) nyogo83 válasza rover45 (#2940) üzenetére


nyogo83
senior tag

Altalaban adni szoktak hozza CD-t amin a driverek vannak, azokon szokott neha lenni hozza progi is, de ne foglalkozz vele.

Innen letoltod a MultiEcuScan ingyenes verziot es orulsz :). Ami korlatozas van benne, boven belefer otthoni felhasznalasra (hibakod olvasas, torles)
De ha meg akarod venni, akkor se egy egetvero 50Eur-s ara van, es fullos, folyamatosan frissulo progid lesz.

(#2943) alázógyík válasza rover45 (#2940) üzenetére


alázógyík
őstag

Az szép, hogy 12-őt nem tudsz visszaolvasni, mikor erről beszéltünk.... :F

(#2944) j.bravo


j.bravo
addikt

Urak, tomiteseket keresek 156-oshoz, ajto aljára, tetoablakhoz, lehet h ajto ill ajtonyilas kore is.
Kedvenc autosboltom azt monda nehez ügy es bontonal probalkozna, esetleg a tetoablakhoz lehet gyári valahol.

Alfás bontot tudtok mondani?
Az alfa royalcar -on kívül, veluk nem ohajtok semmilyen kapcsolatba kerülni, max ha a vilagon sehol nincs mas.

Whatever.

(#2945) HussarF válasza j.bravo (#2944) üzenetére

Talán a tatai bontó: [link]

(#2946) Land válasza j.bravo (#2944) üzenetére


Land
veterán

Alfadepo

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2947) alázógyík válasza HussarF (#2945) üzenetére


alázógyík
őstag

Ez a legdrágább, ami Mo.-on van.

(#2948) sagesz93


sagesz93
addikt

sziasztok

nekem olyan gondom van a punto 2/b-mel, hogy a műszerfal közepén a két szellőzőnél belül a terelőlapátok le vannak törve. Ennek cseréjét csinálta már valaki, mennyire nagy meló? Eléggé zavar, mert a letörött elemek bent lötyögnek minden gyorsítás-fékezéskor.... [link] Egy ilyen elem beszerzésével tudom orvosolni a gondot?

(#2949) j.bravo válasza Land (#2946) üzenetére


j.bravo
addikt

Köszi Urak!

Whatever.

(#2950) rover45 válasza alázógyík (#2943) üzenetére


rover45
senior tag

Bocsánat, biztosan én fogalmaztam félreérthetően. A bluetoothos verzióhoz, okostelefonos kezeléshez létezhet valamiféle szoftver?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.