Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2851) spiky03 válasza mokus1 (#2849) üzenetére


spiky03
veterán

Köszi a választ.
Egy ilyen fejegység van a kocsiban: Pioneer MVH-150, erősítő az nincs.

De amúgy valami ilyesmikre gondoltam volna:
JBL GT7-96

Pioneer TS-G6932i

Crunch GTI-69

De természetesen minden egyéb tanácsot szívesen fogadok. :) :R

[ Szerkesztve ]

SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!

(#2852) Kornel


Kornel
veterán

Sziasztok!

Szóval 159 SW 1.9 16V JTD nézelődésben vagyok...
Hozzáértőktől kérdezném, hogy mennyire gáz, ha az olaj következőképpen volt cserélve:

30k km-nél
60k km-nél
90k km-nél
124k km-nél
138k km-nél
159k km-nél
173k km-nél
195k km-nél

Ezek elvileg biztosak, most van 208k km benne.
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy még rosszabb lehet, egy bizonytalan eredetű példány?

Köszi a válaszokat! :R

(#2853) Land válasza Kornel (#2852) üzenetére


Land
veterán

Céges autónak tűnik. Nem túl jó betartani a 30.000 km-t... Az nem lehet, hogy közben is volt, de azt nem publikálták a garancia miatt?
124k után is ugyanoda hordták vagy 2. tulaj már sűrűbben hordta? Enyém ilyen volt: 30-60-92k. Aztán vette meg a magyar tulajdonos.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2854) mokus1 válasza Kornel (#2852) üzenetére


mokus1
addikt

Hát nem túl sűrűn, volt 34ezres periódus is. Kérdés az mennyi idő alatt ment bele. Ha autópálya még a jobbik de ha szinte csak város és a kilométerekből kiindulva valószínűleg az nem túl egészséges. Én félnék tőle de lebeszélni sem akarlak. Viszont a többi szerviz se lehetett túl lelkiismeretes ebből kiindulva.

(#2855) Kornel


Kornel
veterán

Sokallom én is ezt, de legalább ennél biztosan megtörténtek, legalábbis biztosan le fogom kérdezni, ha ennél maradok...
Ha egy olyat találok (a felhozatal 99%-a), aminek nincs, vagy hamis szervizkönyve van, akkor abban sem lennék biztos, hogy még ennyiként megtörtént-e a csere...
Az évi átlag 30k km-t valószínű nem városban futotta, talán ennyi legyen a mentségére mondva.

Land: a 2. tulaj már sűrűbben hordta, úgy néz ki...
ott már a szerviz is más.
Akkor nálad is hasonló lehet a szervizelés, max. a turbo bosszulja meg itt is, és fel kell majd újítani, nem?

[ Szerkesztve ]

(#2856) Land válasza Kornel (#2855) üzenetére


Land
veterán

Ez melyik autó? Van róla linked?
Amúgy én keresnék tovább. Körülnézek Amoren...

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2857) Kornel válasza Land (#2856) üzenetére


Kornel
veterán

nincs róla link, még nem eladó, csak 1-2 hét múlva, szóval ilyen "dugi" autó :D
amúgy fullos, minden van benne, elvileg sérülésmentes, stb.
ez a szervizperiódus zavar, hogy tudom kiszűrni, hogy nem-e nagyon kopott a motor ettől pl.?

Légy szíves kérdezz már körbe nekem az Amorén, hogy 1 hónapon belül kinek lesz eladó :R

[ Szerkesztve ]

(#2858) Land válasza Kornel (#2857) üzenetére


Land
veterán

A blogomban olvashatod, hogy milyen állapotú a motorom úgy, hogy 92k-ig ilyen tré módon cseréltek benne olajat, a következő 120k km meg nagyon bizonytalan tekintettel arra, hogy több valótlan van a szervízkönyvben sajnos és simlis volt az előző tulajdonosa.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2859) Land válasza Kornel (#2857) üzenetére


Land
veterán

Ez azaz autó amit az ismerősöm hoz be?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2860) Kornel válasza Land (#2859) üzenetére


Kornel
veterán

Nem, az meg itthon sincs...
Ha itthon lesz, azt is megnézem!
Elvileg csütörtök, vagy péntek...
Viszont szombaton még jövő héten nem tudok autót sem kérni, így ha nincs itt neki péntekig, akkor megnézni sem tudom.
:(

(#2861) Land válasza Kornel (#2860) üzenetére


Land
veterán

Megkérdezem a fórumban a fent leírt olajcserés verziódat, hogy mit szólnak hozzá a srácok.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2862) Kornel válasza Land (#2861) üzenetére


Kornel
veterán

Köszi!!!
Rendes vagy!
Kérdezz még eladó verdat is ;)

(#2863) Land válasza Kornel (#2862) üzenetére


Land
veterán

Többen keresnek ott is eladó 159, és a többségük csak romokat talál...

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2864) Kornel válasza Land (#2863) üzenetére


Kornel
veterán

Fasza, jó kilátások...
Akkor semmi eladó...
:(
Az ismerősöd vajon megbízható?
Azt mondja nem is látta még a verdat, csak képeken...
Szóval érdekes, bár attól egy megnézést mindenképpen megér!

(#2865) Land válasza Kornel (#2864) üzenetére


Land
veterán

Elvileg az és gondolom vannak kint emberei. Haver TBI-jét is ő intézte és az nagyon patent autó.

Amúgy ahova én viszem a kocsit mérnek kompressziót, nekem is ők mérték. 20-ból biztos megvan. Kérdés akié az autó belemenne-e ebbe.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2866) Kornel válasza Land (#2865) üzenetére


Kornel
veterán

Amiről most beszéltem, az kaposvári...
Egyelőre még itthon sincs, 1-2 hét múlva jön haza, szóval azt max. arra felé tudnám megnézni.
Viszont kérdés, hogy az ismerősöd hajlandó lenne-e vételi szándék esetén bp-en atnezetni az ismerős szerelodnel a verdat...
Gondolom ugye forgalomba se lesz helyezve, csak majd az új tulajdonosnak, igy gondolom necces lenne, trailer nem 5 ft fehérvár bp kozott... :(

(#2867) Land válasza Kornel (#2866) üzenetére


Land
veterán

Lehet van fehérvári kontaktja, szóval bármi lehetséges. Ha biztos benne, hogy jó a kocsi, akkor belemehet.
Erre a kocsira hogyan bukkantál rá, ha még nem is árulják?:)

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2868) zoo8800 válasza Kornel (#2852) üzenetére


zoo8800
veterán

Nem hinném, hogy sok baja lenne pusztán attól, hogy betartották a 30 ezres periódust (főleg ha rövid idő alatt ment sokat, pl pályáztak vele). Nem törvényszerű, de a szar olajtól általában a turbo fekszik ki először. A JTD blokk elég jól bírja a strapát. Ha hidegen könnyen indul, és nincs csapágy hangja, akkor olyan nagy baja nem lehet. Valaki említette a kompresszió mérést, azzal is beljebb vagy.
Feleslegesen rugózol ezen, mert tökéletesen bevizsgálni sosem fogod, és valamilyen szinten minden használt autó zsákbamacska. :)

rip and tear, until it is done

(#2869) SLYM válasza Kornel (#2864) üzenetére


SLYM
veterán

60 eladó 159 1.9 dízel van eladó a hahu-n. nézz meg párat és ami rendben van vedd meg. kész. mi itthon nem értünk ezekhez, de az utóbbi 6-7 évben vettünk 8 autót. annyi volt a terv mindig, hogy a hangok (motorhang, váltó, futómű felől jön-e valami) és az érzet (motor mennyire húz, milyen a váltás, egyenesen megy-e a gép, ilyenek) jó legyen, ne legyen hibaüzenet, meg ne legyen rozsdás. és ennyi. és soha nem szoptuk be eddig igazán, nem kellett motort, turbo-t, váltót szerelni semmilyen autónál se. szerintem laikusként ennél többet nem tehetsz. ha valaki át akar vágni és ért is hozzá, biztos megoldja valahogy. vagy ha van hozzá értő ismerős, ő azért talán több hibát megláthat mint te, de ő se fogja neked garantálni, hogy tutibiztos, hogy ezzel a verdával semmi komoly gond nem lesz

(#2870) Kornel


Kornel
veterán

Koszi srácok :R

Szerintem mindenképpen kibulizok egy teljes átvizsgálást, kompresszióméréssel, az azert tényleg jo képet ad majd.

Sajnos nem olyan bő a választék, mivel jó lenne fullost venni, a bőr nem fontos, de xenon, tetősin, stb. jó lenne...
Így már alig van pár találat.

(#2871) Alg válasza SLYM (#2869) üzenetére


Alg
veterán

Erre +1

Illetve arra ne is várj hogy olyat találsz amiben újkora óta 10ezrenként cseréltek olajat, egyébként meg garázsban tartották selyemkendő alatt és a bőrüléseket szűzlányok kenegették bálnazsírral minden holdtöltekor :DDD

Az eladó autók 99%-a kintől került be és/vagy cégautó volt, az első 100k km-en szinte biztos a 30ezres periódus.

2m körül azért már nem az alja van, és van plusz 500e-ed rendbetenni, ebbe azért elég sok minden belefér.

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2872) hobizoli válasza Alg (#2871) üzenetére


hobizoli
nagyúr

azert nagyon nem mind1 mennyi olaj futja 30k km-t

nekem a 2.4-be 5.5 liter olaj kell pl

altalaban 4 liter szokott lenni egy 4 hengeres motornal, azaz ez olyan mintha kb 20-22k-s periodusu lenne az olaj

ami szinten "sok"-nak szamit meg, de az 1.3CDTI-nel az Opel a 3(!!!) liter olajra irt 50k km-t....eleinte
meg a Renault a DCi-kre irt 30k km-t, aztan voltak is belole csapagy- es turbogondok 120-150k km korul az 1.5 meg az 1.9DCi-knel is
persze azert is, mert ruppotlanjabbja ezt a 30k-t is ugy kezelte, hogy jo az 40k-nak is, mert ugyis rapotoltunk kozben mar vmennyit

több drón kell ;P

(#2873) hobizoli válasza Alg (#2871) üzenetére


hobizoli
nagyúr

amugy ja
vetel utan olajcserekor tekno le, kitakarit, es ha tutira akarsz menni, akkor egy csapagysorcsere alulrol

2 max 3 ora alatt megvan az egesz

több drón kell ;P

(#2874) Kornel


Kornel
veterán

Ismet én :)
Beszéltem egy ajánlott alfas szerelővel, hogy miként érdemes bevizsgalni egy 159 1.9 JTD-t.
Kérdeztem, hogy érdemes-e kompressziót mérni, azt mondta, hogy lehet, de mire ennek motornak kompresszió bajai lennének, addigra már egyéb látványos baja is lesznek 100%-ra. (Befecskendezés, turbó, stb.)
Kérdés, hogy ezek után erőltessem-e a kompressziómérést(ennek minden kockázatával, pl. beletorik a gyertya), vagy egy ilyen hozzáértő szerelővel átnézetem alaposan, ha jónak látja, akkor meg lesz ami lesz...
Az a baj, hogy helyben nem vallalnak kompressziómérést, mire elvinnenk messzebre, addigra meleg motornál tuti nem jönne ki a gyertyák...

(#2875) mokus1 válasza Kornel (#2874) üzenetére


mokus1
addikt

Kihez mentél egyébként?

Viszonylag meleg motornál szoktak gyertyát cserélni egyébként. / Legalábbis nekem mindig úgy cserélték és sosem volt probléma./

Egyébként valóban rendkívül tartósak a JTD-k nem nagyon szokott probléma lenni a kompresszióval.

(#2876) Kornel válasza mokus1 (#2875) üzenetére


Kornel
veterán

Csak telefonos körbekérdezés volt egyelőre.
Egy motorgeneraltol azért faznek :(
Nem akarok bele választani...

(#2877) Land válasza Kornel (#2876) üzenetére


Land
veterán

2 motorcserés tagról biztosan tudok. Egyik céges autó volt hosszú olajcsere periódussal. Az sokáig küzdött, mire bedobta a kulcsot. A másik osztrák buherált kocsi volt. Valamit beleöntöttek és egy darabig ment (max pár 1000 km-t), aztán letérdelt.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2878) hobizoli válasza Kornel (#2874) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem kell fosni tole, ha nincs rendellenes hangja hidegen, meg nem fustol kekesen, akkor nagy baja nem lehet

több drón kell ;P

(#2879) Land válasza hobizoli (#2878) üzenetére


Land
veterán

Zoli neked mennyit mondanak a hidegen mért hengerenkénti veszteségmérés adatok? Priviben bemásolnám neked a motorom állapotát. Kíváncsi vagyok milyennek számít...

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#2880) Kornel válasza Land (#2879) üzenetére


Kornel
veterán

Legyszi nekem is!

(#2881) hobizoli válasza Land (#2879) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nekem a dizele kb semmit
benzinest azt lattam, mar Punto-nal tobbszor is

eleve a CR es a vegnyomas az nem ugyanaz, sokan osszekeverik, vagy egynek hiszik a kettot

pl a 9:1 CR az 11-12bar-s vegnyomast jelent kb, ha jo a motor

több drón kell ;P

(#2882) rover45


rover45
senior tag

Srácok, Grande Puntohoz kell vennem két első dobbetétet. Tudtok olyan bontót Budapesten, ahol nem futok ezzel lyukra? Egyáltalán mennyibe kerülhet az új hozzá?

(#2883) sagesz93


sagesz93
addikt

sziasztok

2/B puntóm 1.2 60 lovas motorja gázadásnál hallhatóan kattogó hangot ad. Szerelő szelephézag állítást mondott, de nem tudja megcsinálni mert nincs hozzá szerszáma. Valami lapkakészletet mondott meg hogy haláli a meló. De szerinte nem is muszáj még, mert nem vészes. De engem rohadtul zavar a hang. Valaki tud segíteni?

(#2884) alázógyík


alázógyík
őstag

Érdekelne valakit 4db 17'-es könnyűfém felni Bravora?
Ez lenne, grafit szürke színben.

(#2885) .:Kristian:. válasza alázógyík (#2884) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Nekem pedig van egy szett eladó 18-asom. :) [link]

(#2886) HussarF

Sziasztok!

Gondolkozok egy Alfa 159 16V JTDm vásárlásán. Mire érdemes odafigyelni? Gondolom kettős tömegű, turbó, talán EGR szelep, nagynyomású olajszivattyú. Esetleg egyéb tipp vagy jó tanács?

(#2887) Alg válasza HussarF (#2886) üzenetére


Alg
veterán

Hali!

Én ezt találtam a leghasznosabbnak: alfaowners buyer's guide

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#2888) HussarF válasza Alg (#2887) üzenetére

Köszi, ez jó!

(#2889) Fabianus


Fabianus
tag

Sziasztok!

Vettem egy 2009-es Lancia Delta-t 1.4 t-jet motorral. Nagyon szép nagyon finom. Még csak 57 ezer van benne.
Azt gondoltam, legalább is a felhasználói utasítás alapján, hogy egy vezérléscsere mindenféleképp ajánlott az autó kora miatt. Jól gondolom? Érdemes erőltetni a gyári vezérlés szettet? Utángyártottban mi lehet jó?
Esetleg egy jó szervizt tudtok ajánlani, ahol esetleg át is néznék az autót, hogy mit érdemes még rajta cseréni? Budapest, Pest-megye, de akár Kecskemét is lehet.
Itt a fórumon, amennyit visszakerestem a D.Z. szervizt találtam a XX. kerületben, illetve a gyári szervizek közül a budaörsi Olasz Autók Házát találtam még ajánlottnak.
Egyéb vélemény esetleg? Akár szervizre, akár cserélendő alkatrészre.

Előre is köszönöm a segítséget!

(#2890) zoo8800 válasza Fabianus (#2889) üzenetére


zoo8800
veterán

Üdv.
5 év/120 000 km a csereperiódus, ha minden igaz. Cserés az már.
Utángyártottban sokféle jó lehet, de a "gyári" se drága. Nekem 60 000-ért cserélték a szettet márkaszervizben. Számlával persze :)
Fiat Szabó Érd, ők is jók.

rip and tear, until it is done

(#2891) alázógyík válasza Fabianus (#2889) üzenetére


alázógyík
őstag

Szia!

Gratula az autóhoz, gyönyörű gép.
Az öregedés miatt célszerű a csere, sőt vízpumpát is cseréltess.
Dolz vízpumpát, Dayco vezérműszíjat és Dayco vagy INA feszítőt ajánlok. Hosszbordás szíjba is a Dayco ment bele.
Kecskeméten(Ballószögön) nekem a Faragó autószervizben cserélték, hiba nélkül.
Ott át is nézik, ha kéred, van jó futómű állítási lehetőség is.
Jaa, és gyertya csere, ami nem lesz olcsó.

(#2892) Fabianus válasza zoo8800 (#2890) üzenetére


Fabianus
tag

Köszönöm!

Az nagyon jó ár. Én kértem ajánlatot másik márkaszerviztől (III. kerület), de ott 130 ezer felett lenne a vezérléscsere.
Ezek szerint márkaszervizeknél is ennyire szórhat az ár.
Volt valami különleges kedvezményed? Vagy ez az ár egy sima mezei "flottamentes" halandóra vonatkozott?

(#2893) Fabianus válasza alázógyík (#2891) üzenetére


Fabianus
tag

Köszönöm!

Ballószög még jó oldalán is van Kecskemétnek. (Persze ha éppen arra járok pl. szülőlátogatáson.)

Gyertyákat a webshopokban olyan kb 4000,-Ft/db áron látok. Majd meglátom szervizek mit kérnek érte.

Erre esetleg tipp?
Azt tudom, hogy valamelyik iridiumos NGK a gyári, de pontos motortípusra szűrve is többféle, számomra a megadott paraméterek alapján, semmiben nem különböző NGK gyertyát dobnak fel a webshopok.

(#2894) alázógyík válasza Fabianus (#2893) üzenetére


alázógyík
őstag

Nekem éppen Denso Iridium Power IXU27 ment bele, azóta is teszi a dolgát.
Nem olcsó, de legalább drága. :DDD

(#2895) hroberto


hroberto
veterán

1.3 JTD motornál mennyi a vezérműlánc csereperiódusa? Mert riogatnak, hogy már 80-90 ezer tájékán is szakadhatnak. Létezik ez?

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#2896) mokus1 válasza Fabianus (#2889) üzenetére


mokus1
addikt

DZ-ék nagyon korrektek. Én mióta ismerem őket csak oda járok, előtte sajnos sok volt a lehúzós szerviz.
Viszont ebből fakadóan rengeteg munkájuk van és sokszor megúsznak vele. Az elején bosszantott a dolog de mivel tudom nélkülözni a kocsit 1 hétig is így nekem nem probléma.
Én személyesen Zolira szoktam bízni az autót de a többi szerelő is profi.

(#2897) zoo8800 válasza Fabianus (#2892) üzenetére


zoo8800
veterán

Nincs semmi spéci kedvezményem, a szíj + csapágy + vízpumpa és a munkadíj volt ennyi. (meg a fagyálló, ami elfolyt) A kocsi kora miatt volt valami kedvezmény, de ez mindenkinek járt.
Gyertyából azért van kétféle NGK, mert az egyik cikkszám (IKR9F8???) megszűnt, és a IKR9J8 van helyette. Ez csereszabatos a fent említett Densoval. Ezt épp a napokban fogom cserélni, már a futárnál van a cucc :)

rip and tear, until it is done

(#2898) Cartmenn válasza Fabianus (#2889) üzenetére


Cartmenn
tag

A gyári vezérlés szettet is legyártja valamelyik gyár(ak). ( Ina készletben a görgö az Ina de a szíj az másik márka de így van más gyártókkal is, egyik se gyárt mindent a vezérléshez)Ezt találtam :Milyen vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket érdemes választani?

Sajnos, a mai világban tudom, hogy itt mindig is a pénztárca dönt, de szeretnék segíteni egy pár szóval ennek a döntésnek a meghozatalához. Három nagy és neves vezérműszíj és vezérműszíj készlet gyártó van a piacon: GATES, CONTITECH, SKF. Én személy szerint nem tudok köztük különbséget tenni, inkább mindig az ár alapján teszek a három közül egy javaslatot. Mindegyik gyári beszállító, de sok szerelő az egyiket, mások meg a másikat javasolják, de ez szerintem csak megszokás kérdése. Én szívesen ajánlom még a DAYCO, RUVILLE, FEBI, NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, BOSCH vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket. A vezémuszíj görgőibol három nagy márka van INA, RUVILLE, SKF, de itt is léteznek olyan kevésbé neves márkák, melyeket szívesen ajánlunk NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, GMB, NTN, OYODO, FEBI, QH. Most éppen itt vízszivattyú márkát nem említett meg.

(#2899) Cartmenn válasza Fabianus (#2889) üzenetére


Cartmenn
tag

Nálam most a bravo-ban INA készlet,Graf vízszivattyú van 30volt az anyag 15ért cserélték (2éve persze, vidéki magán műhely)

(#2900) Sheld


Sheld
senior tag

'99es Twingómat szeretném egy hasonló korú Puntóra cserélni. Szerintetek megérné? Twingóval nincs különösebb bajom, csak relatíve hosszú utakat teszek meg, és kényelmetlen vezetni a szerencsétlen kormány + pedál elrendezés miatt.

Az a vezeték, amiben van áram, pont úgy néz ki, mint amelyikben nincs, csak más a fogása!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.