Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3551) HussarF válasza LaptopSystem (#3550) üzenetére

De lehet. Alfaamore.hu-n a Giulia meg a 159-es topicban is volt már több beszámoló is róla.

(#3552) LaptopSystem válasza HussarF (#3551) üzenetére

találkozón igen,de jelentkezni egyik márka képviseletnél sem lehet rá :N

Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!

(#3553) norbert1998


norbert1998
veterán

Ma reggel egy kellemes meglepetés várt. Még szerencse hogy előbb akartam beérni. :W
Be nyomtam a kuplungot higy elforditsam a kulcsot, és egy koppanas várt a pedalnal, az a fajta, amit akkor hall az ember, amikor nem sikerül az ülés allitojat lyukba tenni és utána beleakad.

Ezek után a kuplung nem jött fel, mert a rugó vagy mi nem felfelé , hanem lefelé húzta. Kézzel visszajött a kuplung, és ekkor egy fehér műanyag le is esett onnan.

A műanyag így nézett ki:
Hosszan volt el törve, kb 3-4 cm hosszú volt a darab, és 1 cm széles, 3-4 mm vastag. Egy műanyag téglatest. Viszont az egyik végén volt egy gomba alakú dolog. Feltételezem rugó mehetett arra?

A kerdes: tudna valaki linkelni képet egy ép ilyenről, vagy legalább a nevét?
Előre is köszi :R

(#3554) alázógyík válasza norbert1998 (#3553) üzenetére


alázógyík
őstag

Megjöttek a hűvösök. Az Olasz gépek nagy ellensége. :DDD ;]

(#3555) norbert1998 válasza alázógyík (#3554) üzenetére


norbert1998
veterán

Nade ennyire? Hogy ilyen 10 fok környékén már törik a pedál feszítő akármi? Mi lesz mínusz 15-ben? Beülök és a földön kötök ki? :Y

(#3556) zoo8800 válasza norbert1998 (#3555) üzenetére


zoo8800
veterán

Beülök...

be se tudsz majd ülni ;]

rip and tear, until it is done

(#3557) HussarF válasza LaptopSystem (#3552) üzenetére

Nem csak a találkozókon, csomó amore-s vezette már. Amúgy a honlapjukon is lehet jelentkezni, nem tudom mennyire hatékony. De pont ma lett posztolva még egy tesztvezetési beszámoló: 2247-es hozzászólás

(#3558) norbert1998


norbert1998
veterán

Így néz ki, ami leesett.
Úgy tűnik mégsem rugó lehetett a gombán, inkább valami tengely szerű lehetett az a gomba, mert zsíros.


[ Szerkesztve ]

(#3559) alázógyík válasza zoo8800 (#3556) üzenetére


alázógyík
őstag

;] :P

(#3560) hroberto


hroberto
veterán

A Mannol olajat ismeri valaki? Nagyon jó áron van, de nem tudom bele merjem-e tenni a MiTo-ba.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#3561) nesa válasza hroberto (#3560) üzenetére


nesa
veterán

A csomagtartóba barmikor, a motorba csak öblítésnek raknám, amúgy megoszlanak vélemények, en Totalt használok a citromba, a fiatnál meg a helix Hx5 meg hx7 használtam....

Erről nekem mindig a manna jut eszembe, olyat meg nem eszek....

(#3562) hroberto válasza nesa (#3561) üzenetére


hroberto
veterán

Nekem most Fuchs van benne, de annyira ajánlják ezt a Mannolt, hogy gondoltam csak utána nézek.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#3563) rbalint88 válasza hroberto (#3562) üzenetére


rbalint88
addikt

alapvetően nem rossz a mannol, nézd meg van-e olyan gyári speckója, mint pölö a motuloknak. nekem az megy bele, mert legyen az egyik legjobb ("a" legjobbat nem hirdetnék, motortól és hitvallástól is függ, hogy kinek mi, de top 5-ben benne van tutira), az 1.3 jtd meg kényes is az olajra, nem azon spórolnék pár ezrest.

(#3564) nesa válasza hroberto (#3562) üzenetére


nesa
veterán

Ja hogy nem az alfa mito, hanem a mito traktor, annak barmit.

Én 20 éve a zastavaba is helixet használtam, aztán utána a mazdamba is míg meg nem utáltam ....annyira gyűlöltem hogy a TSZ-nél MTZ-böl leengedett olajat is beleraktam (bele a motorba), autót nem gyűlöltem még úgy, többször megfordult a fejembe hogy felgyújtom a picsába hátha az örömet okoz..

Ja és változóan 3 hetente vagy max 2 havonta lecserélem az olajat, tuti ami tuti....

[ Szerkesztve ]

(#3565) alázógyík válasza hroberto (#3560) üzenetére


alázógyík
őstag

:Y :N

Tegyél bele Motult. Mi is azt teszünk a Grande Multijetbe, tökéletes. :K

(#3566) hroberto válasza alázógyík (#3565) üzenetére


hroberto
veterán

Úgy tűnik ez a Mannol felejtős.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#3567) norbert1998


norbert1998
veterán

Én elf-re szavazok. 190 ezer km óta az van az 1.5 dCi-ben, semmi gondja, ebbe is elfet tettem. :K

(#3568) norbert1998


norbert1998
veterán

Na, fejlemények. A fojtószelepet nem szedtuk le, mert a csövet lehúzva, be lenézve faja volt és tiszta mint a fene.
A csatlakozókat fémtisztító sprevel befujtuk, kuplungot megcsináltuk.

Ma bementem a városba moziba, semmi gond.
Indultam volna hazafelé, nem volt képes feljönni az autó az alsó garázsból (konkrétan fulladt egyben padolgaznal). A dolog úgy volt, hogy mentem szépen felfelé a lejtőn, egyszer csak elkezdett visszafelé esni a fordulat. Adtam egy kicsit több gazt, még intenzívebben csinálta. Kuplung be nyom, gázpedál pockolget majd mikor már képes volt 3000 feletti fordulat elérésére, csúsztatott kuplunggal meg nagy gázzal feljottem.
Egy parkolóban megalltunk hugomra várni, kb 1.5 órát, majd mikor indultam volna, ugyanezt csinálta az autó. De még vízszintes talajon is visszaesett a fordulat. Konkrétan kettőben mentem, de vissza kellett tegyem egybe, és még ott is 1500-ig lement a fordulat, mire visszanyerte az erejét. Utána ment mintha mi sem történt volna.
Utána álltam 10 percet, nem csinálta. Hazajöttem, nem csinálta útközben sem, viszont másfél óra után csinálta, bár akkor nem is melegedett fel a motor, mert kb 3-4 km-t mentem csak.

Az egyik gyertyát kivettem, okesnak tűnt, viszont a dugattyú teteje tiszta fekete kátrány szeru trutyi volt. És az autó gond nélkül ment. Ez is, mi?

A rángatás a gázpedál be nem nyomott és épp csak benyomott állapotának küszöbén még mindig jelen van, és pl egyben brutális

Üresben padló gázt nyomni nem kellene, hogy előidézze a tutututututu hangot, nem? Hanem stabil, rendes hangú tiltást elérni. Legalábbis van a családban egy 1.4 i e ibiza, az stabil tiltason, nem tututu

[ Szerkesztve ]

(#3569) rbalint88 válasza norbert1998 (#3568) üzenetére


rbalint88
addikt

a tiltás szabályzása gyártóként változik.
viszont el kellene vinni egy rendes szervizbe az autót és diagnosztikával kezdeni, nem csak így lövöldözni bele a vakvilágba, mert egyrészt érdemi infokat nem nagyon osztasz meg, ami alapján normálisan tudnánk segíteni, másrészt valaki idejön, akkor azt látja, hogy "na ez a szerencsétlen is mennyit szop az olasz szarával, akkor nem veszek puntót". szóval a legjobb tanácsom az , hogy több gondolkodás, több informálódás (nem kérdezés, hanem guglizás útján először), kevesebb picsogás, kevesebb barkochbázás, több normális szervizelés.
no offense, peace meg minden :R

(#3570) norbert1998 válasza rbalint88 (#3569) üzenetére


norbert1998
veterán

Persze, értem, csak a szerviz nálam az utolsó utáni dolog. Fizetni, hogy szetb@sszak az autót :(

Van pár tapasztalat a közeli szervizekrol amiket hallottam, olyan eltűnik egy funkció működőképessége, tönkremegy egyszerre 3 alkatrész, eltűnik egy kanna olaj 10 perccel a csere után és hasonlók. Úgyhogy amit lehet, azt magunk.

De ebből diagnosztika kell legyen, igen, sajnos.

Annyit szerettem volna, hogy hátha valaki tud mondani valamit, amin el tudok indulni. Mert így nem igazán megyek semmire.

(#3571) rbalint88 válasza norbert1998 (#3570) üzenetére


rbalint88
addikt

sok dologhoz nyúlok én is az autón, de csak akkor kérdezek, ha a keresés (magyarul és angolul, esetleg németül) nem dob eredményt. plusz be kell látni, hogy az embernek vannak korlátai és adott problémák elhárítását szervizre kell bízni. erre egy kitűnő megoldás például, ha márkatopikokban/fórumokban utánanézel ajánlott szervizeknek.
de hogy ne legyek elkönyvelve egy utolsó kecsegének, segítek is: szerintem a motorral van gond ;]
komolyra fordítva: légtömegmérőtől elkezdve tényleg kb bármi lehet, diagnosztika nélkül meg nagyon tippmix, a diag 5-10e Ft, viszont jó eséllyel kiderül egyből a hiba, nem csak a fél motortér cseréje után.

[ Szerkesztve ]

(#3572) Mágus2 válasza norbert1998 (#3570) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Amikor nem bír menni, remeg a motor, vagy csak fullad? Alapjárat van ilyenkor?

(#3573) norbert1998 válasza Mágus2 (#3572) üzenetére


norbert1998
veterán

Nem bír menni, és egyszerűen csökken a fordulat mintha nem nyomnam a gázt. Alapjárat meg nincs. Összevissza ingadozik, ma reggel pl 2000 is volt.

(#3574) ACAB95


ACAB95
tag

Üdv
Adott egy Fiat Stilo 1.9 Multijet, hidegen nehezen indul. Indítás után semmi gond jól húz, keveset fogyaszt, szépen jár.... Egyik hidegindításnál kijelzett az izzító ikon és jelezte hogy víz van a tartályban... ezt csak 1x produkálta. Gázolajba már töltöttem dízel rendszer tisztítót, cseréltem gázolaj filtert is de semmi eredménye. Másik nagy hátrány, hogy az autó képtelen kommunikálni a számítógéppel, ezért nem tudok rájönni a hiba pontos okára. Köszönöm a javaslatokat.

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#3575) rbalint88 válasza ACAB95 (#3574) üzenetére


rbalint88
addikt

Izzitogyertya, izzitorele. Gyertya lehet meg a gyari. Villogo izzitasikon nincs?
Ha bpn/budaorson vagy, ki tudom olvasni en is.

(#3576) norbert1998 válasza Mágus2 (#3572) üzenetére


norbert1998
veterán

Szóval, a motor nem remeg, de alapjárat is hol van, hol nincs. Ma reggel csinálta a nem menést, délután meg nem. :F

(#3577) Mágus2 válasza norbert1998 (#3576) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem kap anyagot. Eldugult az üzemanyag szűrő, hibás az üzemanyag pumpa reléje, vagy maga a pumpa. Szerviz. :K

Vagy a fojtószelep döglődik.

[ Szerkesztve ]

(#3578) norbert1998 válasza Mágus2 (#3577) üzenetére


norbert1998
veterán

Üzemanyagszűrőt már vettem, tegnap akartuk betenni, de idő híján elnapolódásra került. Plusz közben azt olvastam, hogy az 1.2 16v variánsnál az üzemanyagszivattyúban van a szűrő, amit nem lehet szétszedni, csak tejes csere.
ez így igaz?

(#3579) Mágus2 válasza norbert1998 (#3578) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha vettél hozzá szűrőt, akkor miért kérded,hogy hol van? Motorkód alapján vetted,vagy valami általános cucc?

Ha hengeres alakú, akkor a tank oldalán lesz kívül. Az újabbakon van a tankban az úszóház részeként, de az is cserélhető. Nem tudom se az évjáratot, se a motorkódot, csak vízből nem sok mindent lehet főzni.

[ Szerkesztve ]

(#3580) hacki87 válasza Mágus2 (#3579) üzenetére


hacki87
senior tag

Amikor a 2001 fl bravohoz akartam venni akkor az autós bolt simán akartak adni mert hozta a rendszer... de ebbe már az üzemanyagszivattyú alján lévő fémes rács a szűrő. Fl előtt még volt benne cserélhető a jobb hátsó kerék előtt. Lehet a puntonál is variáltak.
Mondjuk nekem az üzemanyagszivattyút cserélni kellett mert hol volt benne delej hol nem. Az produkált olyat, hogy gázadásra fulladt, rángatott.

[ Szerkesztve ]

(#3581) norbert1998 válasza Mágus2 (#3579) üzenetére


norbert1998
veterán

Motor kód alapján vettem, és nem néztem meg hol van, mert el nem tudtam volna képzelni, hogy nem cserélhető, később kerestem rá valamennyire és láttam ezt a lehetőséget.

(#3582) nesa válasza norbert1998 (#3573) üzenetére


nesa
veterán

És az nem lehet hogy valóban nem nyomod a gázt csak te képzeled úgy hogy nyomod?

Gázpedál állas jeladó ok?
Az 16v nem bovdenes, a 8v igen.

[ Szerkesztve ]

(#3583) hobizoli


hobizoli
nagyúr

mai

több drón kell ;P

(#3584) norbert1998 válasza nesa (#3582) üzenetére


norbert1998
veterán

Hát mikor padlón nyomom és mintha nem is nyomnam, az elég jelentős jel, nem? :D

Azt nem tudom, hogy milyen, az utastérből különböző kanyarokkal, de egy fémpálca megy be és ki a motortérbe, hosszában alternáló mozgással ahogy a pedált nyomkodja az ember, a fojtószelepet meg bowden formájában éri el. Ennyit tudok, annyira nem néztem még.

(#3585) nesa válasza norbert1998 (#3584) üzenetére


nesa
veterán

Értem akkor az bovdenes, érdekes nekünk a 16 os az elektromos, a 8 as bovdenes.

#3583) hobizoli

x1/9 nagy kedvenc 2000 korul majdnem vettem is de a közelben elérhető példány gebaszos volt, vagy a váltó vagy a motor, már nem tudom, de nem mertem megvenni mert mind 2 alkatrész csak majdnem ugyanolyan mint amiből ezrével van bontóba, ezekbe fordítva forog a motor.

[ Szerkesztve ]

(#3586) norbert1998


norbert1998
veterán

Az a helyzet alakult, hogy valószínűleg a rángatás oka ugyanaz, mint a gyökér alapjarate. Azaz 2-2500 között ugrál, de ranyomok egy max def-et és még a kormányt is forgatom egy helyben, és egyszerre be is áll 800-ra, majd mikor gázt adok, utána nem megy le újra 800-ra,hanem fent marad az alapjárat. És ezt hidegen és elegen is.
Diagnosztikára még egy jó darabig nem kerülhet sor (diagtool hiány).

Folytoszelepet teljesen szét szedem, alapjárati motorral együtt, kipucolom, gyertyát cserelek, mindezt holnap és kiderül mire jutok. Mondjuk a gyertya nem igazán lehet ennek oka.

(#3587) hobizoli válasza nesa (#3585) üzenetére


hobizoli
nagyúr

a motor-valto a legkonnyebben potolhato ezekbe, Ritmo vagy mk1 Uno 1.5SX motor az ugyanaz

a kaszni a nyugos tema inkabb ezeknel

3eve lattam egyet ponyva alatt utcan a 16ker-ben, kilatszott a eleje alola, arrol ismertem fel
megkerdeztem a tulajt 400k-ra tartotta a technikat es le volt mallva rola a festek ugy rohadt
es az csak az 1.3-s 4speed-s volt :U

több drón kell ;P

(#3588) nyogo83 válasza norbert1998 (#3586) üzenetére


nyogo83
senior tag

Jo otlet volt a pucolas.Egyebkent 1.2-esnel surun elofordulo problema ennyi idosen az alapjarati motor hibaja.
Sajnos normalisan nem fogod tudni megcsinalni diag nelkul, mivel takaritas utan ujra kell tanitani az alapjarati motort.
Addig nem lesz tokeletes.

(#3589) norbert1998 válasza nyogo83 (#3588) üzenetére


norbert1998
veterán

De nem takaritottuk, mivel nem tűnt koszosnak a folytoszelep.

(#3590) nyogo83 válasza norbert1998 (#3589) üzenetére


nyogo83
senior tag

Az okes, de ha szetszedted, akkor kell az ujratanitas.

Szerk: most latom, hogy meg csak tervezed, hogy szetszeded. Amugy eleg eselyes, hogy az alapjarati motoroddal lesz gubanc.

[ Szerkesztve ]

(#3591) norbert1998 válasza nyogo83 (#3590) üzenetére


norbert1998
veterán

Ertem. És akkor ha szét szedem, mit takar az ujratanitas? Az is lehet hogy cserés volt és nem tanították újra, azért ilyen?

(#3592) nyogo83 válasza norbert1998 (#3591) üzenetére


nyogo83
senior tag

Diagot ra kell kotni es Multi EcuScan-ben van ilyen funkcio. Egy kattintas kb.

(#3593) norbert1998 válasza nyogo83 (#3592) üzenetére


norbert1998
veterán

3pin -bol obd2-re átalakítóval az elm327 megeszi?

(#3594) nyogo83 válasza norbert1998 (#3593) üzenetére


nyogo83
senior tag

Mennie kell, van hogy en is azt hasznalok.

(#3595) norbert1998 válasza nyogo83 (#3594) üzenetére


norbert1998
veterán

Mondjuk azzal tanítani nem fogok tudni, legalábbis androidrol biztosan nem.

(#3596) nyogo83 válasza norbert1998 (#3595) üzenetére


nyogo83
senior tag

Jaaa, androidrol biztos nem. Laptop, aztan leszeded a MES-t innen [link].
Most hirtelen nem vagyok benne biztos, hogy az ingyenes verzioban is engedelyezett-e az alapjarati motor ujratanitas, de valamiert ugy remlik, hogy igen.

(#3597) Kommy


Kommy
veterán

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy rádugtam gépre az autót és lambda szonda hibát ír a következő szöveggel.
Lambda sensor
The oxygen sensor signal indicated by the code is incorrect, out of range or missing. This Lambda sensor monitors the residual Oxygen in the exhaust, after the HC, CO and NOx eliminating reactions, and enables the ECU verify both the converter and the pre-cat. Lambda sensor functions. Depending on system, the sensors may be of the 0-5V or 0-1V type.
Usually, if the system is in good working order there is a small quantity of oxygen in the exhaust and the signal rarely reacts. Mostly, a signal reaction can be seen by e.g. snapping the accelerator quickly several times (strong enrichment).
Before replacing the sensor, check:
- Check the post-cat. Lambda sensor signal behavior from the data parameters or with a Multimeter or Oscilloscope: enrich strongly the mixture with repeated throttle snaps
- the exhaust for excessive O2 with an exhaust analyzer
- the exhaust system for leaks between and near the lambda sensors and at the converter to exhaust joints
- Aux. Air system (if present) for leaks or excessive air supply.

Ezután lehúztam a lambda szondát és elindítottam az autót, de semmi változást nem vettem észte, és mintha amúgy sokat fogyasztana. Jól sejtem hogy kéne változásnak lennie ha nincs rádugva a lambda szonda?

(#3598) norbert1998 válasza nyogo83 (#3596) üzenetére


norbert1998
veterán

Rendben. Köszi szépen. Bt-s dongle-lel megy pc-rol is, nem? Mert csak pc-m van a műhelyben.

(#3599) nyogo83 válasza norbert1998 (#3598) üzenetére


nyogo83
senior tag

Megy azzal is. Kicsit macerasabb eloszor osszeloni az Elm-et az adapterrel(van hogy a MES nem talalja meg automatikusan) de mukodik vele.

Kommy: Mi a pontos hibakod? (P0130?) Probald meg eloszor torolni a hibakodot es nezd meg visszajon-e.
Tul altalanos ez a leiras, ez alapjan akar doglott szonda is lehet(szakadt) vagy egyszeruen a kabel a szondaig szakadt.
Ha ez a helyzet, akkor azert nem veszel eszre valtozast lehuzott szondaval, mert eleve az ECU a hianyzo szonda jel miatt egy kozepertekkel szamolva mukodik.

(#3600) Kommy válasza nyogo83 (#3599) üzenetére


Kommy
veterán

Természetesen töröltem a hibát és visszajön. Lehet kimondott hibakódot nem ír ezt netről szedtem de a szöveg ugyan az. Sőt élő adaton is változik a lambda szonda értéke, ebből gondolom, hogy nem szakadt a kábel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.