Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
Új hozzászólás Aktív témák
-
ProdyG
őstag
köszi a válaszokat!
A bőség zavara nem igazán áll fenn, mert sajnos nekem csak a 159-es tetszik, de nem nagy a választék országunkban. 200 lóerő körüli motorral szeretném venni, ha már veszek, igazából egy erős kocsit szeretnék, és dízel fronton a 2.4 a legerősebb.
Benzinből csak az új, turbós (1.8 TBI) jöhetne szóba, ezt venném legszívesebben, de nincs megfelelő eladó számomra (kombi kizárt).
Szóval úgy tűnik a 2.4-es dízel az egyetlen opcióm. Mindig is ódzkodtam a dízelektől, de nem nagyon van más...
Ha egy ilyen nem jön össze valahogy, akkor inkább nem veszek, vagy várok valami más ajánlatra.Viszont van lehetőségem Alfa márkaszervizben átvizsgáltatni kocsit (Nyíregyháza), így lehet adnék egy lehetőséget annak, amit kinéztem. Volt-e törve, van-e baja a motornak stb...
a baj csak annyi, hogy nem igazán értek ehhez a dízelmotor dologhoz. Mennyire bízhatom magam rá a szervizre szerintetek? -
Hego
tag
válasz
Enclave #2198 üzenetére
Elolvastam, de így se jött össze.
Remélem nem a zár rossz. Egyébként a távirányító se működik a legjobban a kp-i zárhoz, csak egy bizonyos szögből működik, közelről, akkor is csak úgy 5. próbálkozásra. Elemet cseréltem benne, de még mindig ugyanezek a szimptómák. Valakinek volt már hasonló?
-
Enclave
aktív tag
Zárás a fordítottja: rátenni a sapkát a töltőnyílásra, sapkát elfordítani (asszem óramutató járásával megegyező irányba) amíg nem "kattog", ha már kattog, akkor zárat elfordítani benne a kulccsal, miközben lefogod a sapkát.
Egyébként elvileg a könyvben mindent pontosan leírnak, még azt is, hogy a slusszkulcsot merre kell fordítani indításkor
-
Land
veterán
Igen az ismertebb Amoresok közül most ő árulja. Nagyon nem lehet mellé nyúlni.
Más : Automata váltója 200 ezer km után mekukulhat és iszonyat drága rendbe rakni. Ezt is mérlegelni kell. Ha sűrűbben cseréltek benne olajat, akkor az egy jó pont a jövőre nézve.
Olcsóbb 2.4-eseket nagyon nézzétek meg. Nehogy egy halálán lévőt vegyetek. 1.9-esből nagyobb eséllyel lehet kifogni jót 2 millió környékén. -
mokus1
addikt
Szia!
Nem normális dolog, én sajnos csillaggarázsban parkolok mégsem hámlik az autó. Pedig nem 5 éves.
Feszítő miatt is adhat hangot vagy más görgő miatt.Nem tudom milyen árkategóriában nézelődsz reggel linkeltem Piritu autóját. 2010-es, 2,0 jtdm, 190eKm-el. Ez valós, nem valami tekergetett valami. Érdemes megnézni az ülést, a váltót, a kormányt mennyi kopás látszódik rajta. Amelyiknél ennél nagyobb kopása van, az valószínűleg jóval többet futott.
-
ProdyG
őstag
Sziasztok,
Alfa Romeo 159-est szerenték vásárolni, jelenleg a nézelődés fázisában vagyok. Van egy, ami tetszene (2.4 JTDM, 5 éves, automata váltó), de van vele 1-2 dolog, ami zavar:
- az első és hátsó lökhárítón is jön le a lakkréteg, vagy fényezés, vagy nem tudom mi ennek a pontos neve. Maga a szín megmarad, csak a fölötte levő réteg pereg le. Szóval foltosak a lökhárítók. Egy 5 éves kocsin ez mennyire normális? Állítólag nem volt törve, gyári minden stb... Tapasztalt már valaki ilyesmit? A hátsó lökhárító is kopik, pedig azt elvileg nem nagyon éri semmilyen külső hatás. Autómosáskor kezdett el kopni állítólag.
- kipróbáltam a kocsit, vezettem kb 5 percet, és egyszer, talán fékezéskor/kanyarodáskor, nem emlékszem pontosan, furcsa hang jött a motor felől 1-2 másodpercig. Egy tesztben mintha olvastam volna, hogy a szervókormány ad ki hangot néha, de ezt nem tudom... erről esetleg vélemény?
köszi a válaszokat!
-
Geller72
veterán
Nekem mindenképpen a diesel a cél, mert külföldön szignifinkánsan olcsóbb a diesel, mint a benya. Franciában 1.06 Euróért tankolok dieselt. Az Insigniával egy tankkal hazajöttem az 1200 km-ről. Tíz lityi tartalék mindig van nálam. A benya, ha a pályán fogy el, nem ritkán 1.5 euró körül van, ami azért elég nagy difi, eleve már literenként. Az Ufó kuvik nem kicsi, annyira csalóka, mint kb a puttony. Mazda hatot nézegettem, öcsémnek az előző kocsija az volt, V6-os. Nem volt azzal más gond, csak iszonyatosan rohadnak. Szívó benyásban én is az Accordot venném. De a Toyotának is jók a benzinesei. A japán alkatrész drága, de sokkal ritkábban kell, valamint ha türelmes vagy, majdnem mindig vannak kiskapuk.
. Nem szabad rögtön megvenni az első Kayabát 70-ért, ha elfossa magát a lengéscsillapítód.
.
A 159 egyszerűen tetszik. Nagyon. Meglátjuk. Lehet, hogy bevállalok egy 150 lovast. Németből, vagy olaszból.
A vezérlés, szűrők, olajok, azt én nem számolom, mert azt mindegyiknél meg kell adni neki. Ott én nem spóroltam soha. (Meg máshol sem). Minden autóvásárlásomnál eleve cserélem, még ha azt mondja a tag, hogy tegnap cserélte, akkor is. A vezérlést megnézetem és annak függvényében döntök. Ezért jó egy végig vezetett szervizkönyves autó, mert ott látod, mikor mit cseréltek. Én csak ilyet veszek meg. Ilyenek meg ugye még mindig szinte csak külföldön léteznek..
-
-
-
Hego
tag
Punto Evonak hogy kell zárni a tanksapkáját? Hiába dugom bele a kulcsot, meg forgatom akármerre kulcsra nem tudom zárni
Ui: Most vettem, még ismerkedünk -
mokus1
addikt
Ez is nagyon szép. [link] Igaz 3 millió az irányár. 2010-es.
Viszont aki ismeri Piritut tudja, hogy korrekt és az autó előélete ismert. 5 év alatt 17 oldalt sikerült írnia az autójáról, azért ez árulkodó hogy mindent megadott neki, és nagyon szerette,,életkor: 1.756 nap
- km óra állás: 188.213 km
- össz. menetidő: 2.682,12 óra (111,75 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.595,75 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,36 %" -
Land
veterán
válasz
Geller72 #2184 üzenetére
Mennyiért vennél?
Elég sok van 1.8 millió környékén 159-esből. 2 millió környékén már el lehet csípni jó gazdától gondozott példányokat. Több gondos Amores tag mostanában adta el a kocsiját. Tőlük bomba vételt lehetett volna. Ha mostanában vettem volna, akkor őket céloztam volna meg. Van még 1-2 tag, aki mostanában fog újabbra váltani.
Japán vs Alfa kérdésre... Ha nem Alfát vettem volna, akkor Mazda vagy Honda lett volna. Többi japán autó 2 millióig elég vérszegény kívül belül nekem. Tehát szívó benzineseket nézegettem amúgy. Mazda 6 2005-2007, 2.0-ás 147 LE, 6 sebességes váltóval. Ez 2 millióért lenne, de ritka. Honda Accord 2005-2007 2.0 155 LE. Ezek már inkább 2.5 millió Ft környékétől vannak elég magas futással. Azért a japán autóban lévő alkatrészek is elfogynak egy idő után és akkor eléggé zsebbe nyúlós. Végül az 1.8-as benzines Ufo Civic volt még, de azok is 2.5 millió Ft felett voltak és az kicsi is lenne nekünk. Tehát a Mazdán kívül + 500 ezer Ft lett volna a vétel és ugye azokra is kell költeni. Igazából, ami költséges lehet az maga a turbo dizel mivolta. Egy 200k+ km-t futott turbo dizel márkától függetlenül elég zsebbe nyúlós mulatság lehet. Sajnos én sem kötöttem meg az évszázad üzletét, így eddig költöttem rá szépen. Mai tapasztalattal már tudnám, hogy tovább kellett volna nézelődnöm. Nem volt ez a kocsi "hibátlan" ahogy mondták 2 millióért. Le tudom neked írni a típushibákat, de inkább a dízel nyavalyáit írom le. Ha érdekel a konkrét típushiba, akkor szólj.
Amire lehet számítani vétel után: vezérlés+szűrők+olajok cseréje. Ez ugye alap kellene, hogy legyen.
Aztán esélyes, hogy a szívósor retkes lesz, turbo is retkes lehet és beállhat (nekem szerintem most ez a gond), EGR dzsuvásodik, elég sok hiba forrása, DPF városban eldugul, porlasztókra is rá kell nézni.
Tehát szívósor tisztítás, ha a turbo kotlik akkor kipucolni és ha kell, akkor felújítani. Ha nem cserélték időben az olajat, akkor az adhatott a porlasztóknak, EGR tisztítás.
A váltója GM termék és annak is van típushibája, de azt már utólag mondva érezni lehetett vásárláskor. Megint csak a tudatlanságomon múlott, hogy elhittem, hogy csak szimplán sportos a váltás és nem arról van szó, hogy vacakol a váltó.
Egy szó mint száz a vételáron felül nem árt 300 ezer Ft tartalék, aztán ha nem trógertől veszed, akkor a fele is elég lesz a hibák javítására.
Tehát ha szívó japánra gondoltál, annál bármelyik turbo dízel szopósabb (lehet).
De én a formájába beleszerettem, nem találtam nekem jobban tetszőt és bevállaltam. Egy szívó benzines racionálisabb lett volna, de nem lehet mindig racionálisan dönteni.+159-esből ha benzinest vettem volna, akkor TBI jöhetett volna szóba, de az majd duplája árban a "szardízelnek".
-
Geller72
veterán
Öcsémnek van egy 147-es 1.9 JTDm-je, ami 120 lovas. Kérdezgettem őt is, meg ugye itt is beszéltük puttony helyett, de több okból is kiesett. Egyrészt azért, mert míg a puttony megvan 500k körül, a hasonlóan jó állapotú 147 inkább egy milla lenne. Másrészt kicsit tartok tőle, mert öcsém egy vezetett szervizkönyves, első tulajos példányt vett, de el fogja adni, mert retteg tőle, hogy valami mindig elő fog jönni. A szervizkönyv hibalistája olyan terjedelmű, mint a nagy indiánkönyv. A 159 nekem is nagyon tetszik, de egy kicsit én is félek attól, hogy megégetem magam. Vajon mi az olcsóbb, Egy drágább, de megbízható autó, néha előforduló hibákkal, vagy egy olcsóbb, de sokkal szervizigényesebb márka?
Azaz maradjak a japánnál, vagy kóstoljak bele az alfába?
-
Land
veterán
válasz
Geller72 #2182 üzenetére
Sokak szerint az 1.9 150 ló az arany középút. Kevesebb vele a nyűg, nem fogyaszt sokat, megyeget. 2.4-ből elég sok a lerúgott példány sajnos. Akik olyat vettek sok esetben nem kímélték, a céges verdáknál pedig sajnos betartották a gyári 30k+ kmes olajcserét, amiből motor csere is lehet idővel.
-
Geller72
veterán
Az "egykilencben" a 150 ló azért nem olyan vicces. A 2.4 egy literrel mindenhol többet eszik nagyjából (legalább, de van ahol ez több is) mint a kisebb 1.9-es blokk. Persze máshogy is megy. Az ufó Civicek a 2.2-es, alapon 140, gyári tartalommal 170 lóra chippelt motorral még kevesebbet is esznek, de jóval drágábbak is. Az nekem 160-170-es tempomattal nem kajált meg hatot. Tempomat nélkül 5.8 körül evett ténylegesen. A 2.4 frankó utazóautó, a 159-ben 200 lóval elég meggyőző is lenne, de nekem az átlagfogyi sok.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
A 8V nem nagyon vérszegény azzal a 120 lóval abban a kasztniban? Érdekes, de alig eszik kevesebbet papíron, mint egy 16V a 150 lóval..
-
Geller72
veterán
..nem hiszem el, hogy a 159-ből, csak SW van a piacon..
. (Dieselben).
-
mokus1
addikt
szia!
nekem 66os van ezzel a motorral. egyelore csak jot tudok mondani. a fogyi az 5,5-7,2 kozott alakul nekem 40000km alatt. fenntartasa nem egy nagy dolog. amire figyelni kell hogy a feszitot is cserelni kell ha hangja van. 10enkent csere jo minosegu olajra.(nalam nem selenia van de van aki arra eskuszik. egyebkent nagyon megbizhatonak tartjak. a 20v kicsit macerasabb lehet.nagyon dinamikusanmozgstjs a kasztnit nyomatekos nem mellesleg gyonyoru hangja van. nem lehet egy negy hengereshez hasonlitani
. a 136 lovason sima turbo a 140/150en pedig geos ez letapadhat de ugyanugy kiforott technika.a 20 szelepesrol szemelyes tapasztalatom egyebkent nincs. ha teheted es szereted az autok hangjat mindenfelekeppen az ot hengerest valaszd. fogyaaztas meglwpoen alacsony. gyanitom a 156ban meg kevesebb tekibtettel arra hog korulbelul 100kg elonye van.reszletesen a fogyi: 140-150 palya 5 szemely 6,7 90-100 5, varos telen 10kmen 7,2 -
Geller72
veterán
A 2.4 5 hengeres. Erős, természetesen, a nagyobb kocsikba rakják. Nem fogyaszt olyan sokat, ha nem nyomod ki a szemét. Sokat számít, honnan, kitől veszed, mint bármelyik más autónál. Sokszor mondtam már, de most is azt mondom, itthon csak első tulajdonostól vennék autót, vagy nem itthon vennék. Franciában, ha megfognak, hogy tekergetted az órát, két év sitt. A most behozott 407-re fél év gart adott a tulaj. Írásban.
A 2.4 JTD és JTDm-es motorral szerelt kocsikról vannak tesztek fent. Ez a cikk elég sokat segíthet a döntésben. Átlagfogyi ~6.4l/100 km.
G,- -
-
Hego
tag
Sziasztok!
Hétfőn veszem át az új használt autóm, egy Fiat Punto Evot
Valaki tud jó Fiat szervízt Debrecenben? Cseréltetnék olajat. Valami mást nézessek meg?
-
Na úgy néz ki rájöttek, hogy csillag.
-
ACAB95
tag
Alfa 1gen 156, 166 2.4JTD motorjai ugyanolyan megbízhatóak, mint az 1.9 JTD. Miben különbözik az 1.9 estől? Mennyi a valós fogyasztása? Előre is köszönöm!
-
válasz
zoo8800 #2156 üzenetére
A bravonál ez típus hiba, ha azt mondják teljes féltengely csere kell elhozzuk onnan. Ha tényleg az kell abba csak második vélemény után egyezem bele. Mindegy már, hogy 200k plusz egy szétszerelési díj de az nem lenne mindegy, hogy 50 vs. 200. A rohadt életbe, hogy nincs egy normális fiat szerviz ahol nem a sötétben tapogatóznak legalább.
-
-
-
Ma végre volt idő elvinni a kocsit, az erős rázás miatt szervizbe. Elvitték próba körre persze ők is féltengelyre gyanakodnak, de azt mondták nem minden esetben látszik a hiba ha szétszedik. Mit tanácsoltok? Mire hívjuk fel a figyelmüket, vagy mire figyeljünk oda? Milyen hibákat szoktak elkövetni. Érdemes-e utángyártott alkatrésszel próbálkozni vagy gyárit jobban megéri? Illetve azt mondták 80000 km-nél nem nagyon szabadna, hogy féltengely meghibásodjon ezzel kapcsolatban mik a tapasztalatok bravonál? Volt egy szálszakadásunk azzal mentünk párszáz km-t az okozhatta-e esetleg?
-
Winne
nagyúr
Ez már volt?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GTA VI
- Óra topik
- Bemutatta a Helio G200-at MediaTek
- Rendszergazda topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- GTA IV
- További aktív témák...
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- NVIDIA Quadro M2000 4GB 128bit GDDR5 videokártya
- Tuningold PC-det most! Szupergyors G.SKILL RAM AKCIÓ Kèszleten!
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Galaxy A15 5G / 6/128GB / Gyári független / 12 hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest