Kiegészítés: az utód a c635 váltó lett, de igazán tuti csak 2011.07 után lett, addig azzal is voltak bajok.
.
Kiegészítés: az utód a c635 váltó lett, de igazán tuti csak 2011.07 után lett, addig azzal is voltak bajok.
.
Sziasztok!
Fiat 1.3 multijet Diesel motorról mi a vélemény? Vadiúj, vagy max 1-2 éves kisteherautó (Fiorino) lenne a kiszemelt. Saját részre venném, vigyáznék rá, max 10 ezres olajcsere intervallum. Be merjem vállalni?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Szia!
Nekünk újonnan vett Grande Puntoban volt ez a motor(75Le-s verzió, 2 tömegű nélküli ill. fix geos. turbóval). Szintén 10K volt a max., utána mi is cseréltük mindig az olajat.
Gázolajszűrőt minden 2. olajcsere után.
Soha semmi gond nem volt a géppel. Egy izzitógyertya hibát azért dobott, de nem vettünk észre semmit. De mind a 4et kicserélteük.
Azóta az új tulajdonosnál már 250K km felett jár, hibátlanul.
Én nagyon ajánlom.
eleg sok teruleti kepviselos meg pizzafutar autoban is muxik, kulonosebb elhiresult hibak nelkul
azok meg nem szoktak kimelni...
több drón kell ;P
Ha nincs elhanyagolva, örök mint a nyomorúság! 10 ezrenként olajcsere, vezérműláncra odafigyelni, ha a legkisebb hangja lesz, cserélni és nem lesz vele gond. Jó hír, ha mégis elszakadna a lánc, a szelepek nem szoktak sérülni, "csak" a könnyített himbák törnek el.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Köszi a segítséget!
Ha új autót vennék, akkor a "környezetvédelem oltárán" lenne olyan plusz hibaforrás a kocsiban, amely pl egy használtban még nem került beépítésre x évvel ezelőtt?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
AdBlue jelenleg kb alap, 2018-tól Euro 6D kedvéért. Euro 5 a részecskeszűrőt hozta magával kb 2010-től, az ezelőtti 2 év gyakorlatilag ami DPF mentes egyszerűbb Euro 4, abból létezett Citroen és Peugeot emblémája verzió is a szíjas 1.4 HDI-vel, az is korrekt motor (szerelők talán jobban kedvelik, szíjat egyszerűbb cserélni ).
1.3-rá visszatérve Euro 5-6 DPF érzékeny pont, érdemes figyelni, hány km-enként regenerál. Ha valaha szükséges kényszerített regenerációt indítani, akkor utána kötelező olajcsere, különben be is állhat a gázolajjal hígult olajtól a motor. A befecskendező rendszer Bosch, megbízható és jól javítható, de két olajcserénként egy márkásabb üzemanyag szűrőt ajánlott cserélni. EGR szelep eltömődésre lehet számítani, kis motoron kicsik a járatok, euro 4 alapján általában tisztítás segít. A vezérműlánc gyakori probléma, motor oldalán van kémlelő nyílás, a feszítő kiállását kell figyelni (max 20 mm, már 100 ezer km körül is lehet gond, tartó bakot kell hozzáféréshez bontani). Ennek is jót tesz, de általánosságban is javasolt 10 ezrenként olajat cserélni, itt nagyon fontos a megfelelő gyári előírás betartása, mert a nem részecskeszűrőhöz való kenőanyag is okozhatja annak hamuval eltömődését. Nekem pl gyári lánc 188-nál jár (E4), de flottában volt sok garis csere, stb fele ennyinél is akár (azok E5). Torony csapágy hibájára érdemes számítani. Akku kicsi, hamar le tud merülni, szóval ha pár hetes állás van tervben, saru le és tölteni kell néha (ügyes kis gyorsszorítós a test úgyis), egyébként pedig vásárlásnál fontos, hogy magasabb 190 mm-es fajta való bele a rögzítés miatt. A légszűrő mintha belógna a szélvédő/levél rács alá, ha így van, a szűrő cseréjekor kis tömítő szilikont érdemes adni a peremének, víz a motorba jutva drága móka tud lenni. Belül a levegő rostélyokra nem érdemes rakni semmi telefon tartót vagy hasonlót, törékenyek. Alul a pótkerék kapja a vizet rendesen, nem árt otthoni kényelemben egyszer leszedni és mindent jól bezsírozni, hogy szükség esetén lejöjjön könnyen. Esetleg gumiszőnyeg az ülésekhez, hátra pedig alul-oldalt rétegelt lemez burkolat nem árt, könnyen puklis tud lenni a vékony fém, illetve megkophat a kárpitozás elöl. Volt közöm több tíz darabos flottához, azok alapján hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
Köszi az infót neked is!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Sziasztok!
Lenne egy 2014es Giuliettam azzal a problémával hogy ha rákapcsolom a világitást akkor a menetfény csak az egyik oldalt müködik és írja is hogy ellenőrizzem a menetfényt, de ha leveszem a világitást akkor megy mind 2 oldalt. Ezt mi okozhatja?
Felújítok egy 166-osról származó Brembo féknyerget, nagyjából mindent találtam hozzá ami kell, kivéve ezeket a "fékbetét tartókat" - nem nagyon tudom mi a magyar neve, az angol caliper shim/pad-ként hivatkozik rájuk. Nem tudja esetleg valaki, hogy honnan tudnék kis hazánkban emberi összegben szerezni ilyeneket?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
fekmester.hu -t probaltad?
több drón kell ;P
Nekem viszont lenne egy eladó féltengely csukló vadi új Fiat Bravo 2 1.4 T-Jet. Autó már nincs meg, viszont hátha valakinek jó lehet. Priviben az árról. Remélem ez még elfér itt.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
igazan vehettel volna egy hozzavalo autot
több drón kell ;P
Jaja, majd egyszer, ha olyat is adnak el ahol a típushibák nem egyszerre jönnek ki.
Amúgy meg a FIAT kezd elkárhozni. Most olvastam hogy a Puntot Giugiaro tervezte az elejét pedig a Maserati 3200GT-re mintázta.
Hol vannak manapság ilyenek az összes kocsi egyforma. Illetve nem, egyre rondább az összes.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
ez mar akkor tiszta volt, amikor kijott
a 198-s Bravo detto arra hajaz
több drón kell ;P
Visszavitted?
"Bad reklám is reklám too"
Webáruházukban nincs foglalkoznak külön beszerzéssel is?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Másik kereskedés vette be. Persze nyomott áron. Nem is mondom mennyit buktam a dolgon. De kevesebbet mintha 800k-ért az összes hibát megcsináltattam volna.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Mondanám, hogy rakd fel a bravos csoportba, de nincs bravod, így kérdés nélkül kivágnak mint a macskát...
Egyébként meg a 9L-es fogyasztás sem tetszett 90%-ban autópályán. Volt ilyen autóm másik városban is megállt 8.4L-nél. Eléggé sok volt a "kérdés".
Most egy Peugeot 207-es VTi 1.4 95LE-et nyúzok. Meglátjuk. Annyira nem vészes így elsőre mint ahogy leírják ezeket a kocsikat. Persze egyik sem olyan formás mint a Bravo. De feleségemnek megmaradt a Grande Punto így azért maradt valami digo is a háztartásban. Lehet egy 1.8-as Stilo-val kevesebb gondom lett volna ? Úgy érzem hogy a hahu-n azok a Bravo-k vannak meg amiknél nem vállalják be a macerás típushibákat.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Típushibák bármikor előjöhetnek. Az a jó a régebbi autókban, hogy ilyenkorra már valószínűleg az összes típushiba kiderül és lehet rájuk készülni. Deltánál is előjött a klíma javítás, rugótörés.
Ami költségesebb volt, az egy kormányműcsere.
Illetve ebben már nem M32 van szerencsére.
Ezek a javítások sem fájtak, mert megvételkor alkudtam annyit, hogy ezek beleférjenek
Olyan árat mondtak M32 javításra, hogy majdnem leestem a székről. ~350k környéke.
Mondom egy sz...os FIAT-om van nem BMW/Mercedes/Audio trioból.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Ennek nagy része a munkadíj.
Váltó levesz, szétszed, csapágyak kivesz, cserél, hézagol, visszarak, összerak, váltó vissza, váltóolaj betölt, teszt.
Sajnos ez ennyi. De már sokan javítják, van ahol cseredarabot is adnak ha beviszed a régit.
Illetve azt mondta még a szerelő, hogy nem biztos hogy 1-2 év múlva nem találkozunk ismét mert előjöhet ugyanez a hiba.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
olaszautobonto.hu - próbáld őket hívni, igaz nem szerviz, de biztos tudnak segíteni ha alkatrész is kell.
Fiat Grande Punto 2009 - van valami link / leírás hogy hogyan lehet valami normális hangzást kihozni a gyári helyett ? Video, akármi. Elég a hangszórókat cserélni ? Vagy fejegység is kell másik ? Azt gondoltam hogy a volt vasaló swiftben ordenáré a hangzás. Hát nem.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Köszi, de ezt nekem akartad? Nincs szükségem alkatrészre, most patika a kocsi
Delta, középkonzol, terelőgombok -> panelrész csere ? 12009-es hsz.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Fiat Grande Punto Audio Upgrade
Megtaláltam.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Ja már értem. Köszi, majd rákérdezek náluk
kollegam fianak vagy a sogor ZF automatavaltos BMW-jeben ez ket olajcsere aranal kevesebb...
es nagyon nem 200k km-kent kell elkovetni benne
aztan ugyanoda visz el csak az is
azert mondja, hogy 1-2ev mulva talalkozunk, mert nem az upgarde kit-t rakja bele ennyiert, hanem csak csapagyszettet cserel
140k hozza a nagycsapagyas modosito kit
le-szet-ossze-fel ahhoz is annyi melo, es ugyanugy szet kell boritani hozza
en mondjuk siman megcsinaltatnam
kettostomegu + kuplungcsere is siman fajhat ennyibe, DMF meg lassan miben nincs?
most belegondolsz egy autocsere atiras elso lightos szerviz is siman 150-200k-ban
masik kollegam is egy 50-60k-s hibanal mar ideges es autot akar cserelni
mondtam neki, hogy barmit vennel helyette, csak az atairatasa tobbe kerul ennel, plusz olaj+ vezerlescsere...es meg a bizonytalansagi faktor ott van akkoris
tipushibaja meg annak is tuti van vmi
erre egybol lenyugodott
több drón kell ;P
Akkor ő hasonló ember mint én. Csak én meg is tettem párszor. Most nyugodtam le.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Új autót kell venni és ott nem lesznek nem tervezett, magas kiadások. Csak tervezettek
.
A minap eléggé meglepődtünk, mert egy Bravo-s cartárs -amikor megtudta, hogy mennyibe kerül a digit klíma terelőmotorok javítása-, azt mondta neki ennyit nem ér meg, hogy legyen fűtés-hűtés a kocsiban, inkább meghirdeti az autót.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
(#12035) molnarpeter válasza gipsztigris (#12034) üzenetére
Gondolom nem annyival olcsóbban, mint a javítás
Igen, mert varázslót kell keresni aki megcsinálja. Lehet hogy Pest és környékén hemzsegnek az ilyen szerelők de vidéken offolják. És pont ez a gond hogy annyiba kerül majdnem mint egy motorfelújítás. Főleg ha nem csak a terelőmotor a problémás, hanem esetleg a maga a klíma egység is. Ráadásul ha az ember sokat akar költeni a kocsira akkor nem FIAT-ot vesz hanem BMW-t vagy Audit. Abból is dízelt ha lúd legyen kövér. Hobbi autó helyett valakinek a munkaeszköze és nem lehet az hogy heteket vár, vadászik szerelőt aki megtudja csinálni.
A 90LE-el semmi gondom nem volt 3 év alatt 2007-es volt. Hátsó kerékagycsapágy meg egy önindító ennyi volt. Aki megvette a téli tappacsokat annak is 90LE-s verzió volt és az sem panaszkodott. Minden jó.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Sajnálatos, hogy amerre te laksz, a szerelők csak a könnyű pénzt szeretik és az olyat el sem vállalják amivel egy kicsi macera van! Arra gondolni sem merek, hogy félnek egy ilyen munkától.
"És pont ez a gond hogy annyiba kerül majdnem mint egy motorfelújítás."
Ezt miből gondolod? Mármit azt, hogy egy motorfelújítás kijön cca.120 ezerből?
Egy motorfelújítás 500 + ezernél kezdődik! És nem a prémium autókról beszélek. Egy teljes felújítás (fúrás, csapágyazás, hengerfej, új dugók, turbó, stb.) nagyon könnyen belelóg a millióba.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
A herceghalmi Vicze György mondott 100e-t csak a munkára (aki biztos meg is tudja csinálni). Ezen felül az alkatrészek. Meg esetleg ami még kiderül menet közben.
Na jó kicsit túloztam, de nem hibáztatom azt aki túlad ezen a típuson. 2x megpróbáltam, 2 különböző autóval nem sikerült.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Én amúgy azért választottam anno a FIAT-t (Punto 2) mert megbízható volt, kevés problémával, olcsó javítással és alkatrészekkel. Generátort megette 2x de ez volt a típushibája. Bravo az szaros ebből a szempontól és semmivel sem olcsóbb mint a többi márka. Féltengely csere is majd 200k volt a csuklókkal együtt. Váltó upgrade....pfff...azt sem tudják a szerelők hogy létezik ilyen. Mintha az egész autót alulméretezték volna. Jah az egyiknél a fűtőradiátor tömődött el. Egyik eddigi autómnál sem volt ilyen gond. Szerencsére ahhoz is műszerfalat kell bontani. És annak a költségei is vagy +100k munkával együtt.
(Sajnálom a 2006-os 1.6-os Seat Leont hogy eladtam. Pici olajon kívül nem kért semmi mást.)
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Mi egy kicsit olcsóbban csináljuk. ....és mi is meg tudjuk csinálni....és még számlát is adunk.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Most már megkérdezem, hol ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Pest Megye/Pilis
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
facelift 166 2.0TS-hez 6-s valtot tucc?
több drón kell ;P
Sziasztok,
Alfa Romeo Stelvio, 20e km-el. Ma egy elindulás után felváltva villogott a generátor üzemzavart és a start-stop rendszer hibásodást jelző lámpa, majd amikor lassítottam, csikorgó-zörgő hang jött a kerekek felől. Megálltam, később újra elindultam, a hibaüzenet nem jelent meg, de a hang újra előjött. Megint megálltam, majd újra elindultam, hibaüzenet nincs, csikorgó-zörgő hang van, de nagyobb sebességnél szűnni látszik (vagy csak a motorhang elnyomja, nem tudom). Letekert ablak mellett mindkét oldalról hallom.
Mi lehet ez? Holnap viszem szervizbe, de itt olyan okos és segítőkész fórumtársak vannak, hogy gondoltam, megkérdezem...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Ha esetleg valakit érdekel: kavics szorult a féktárcsa mögé...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Köszi az infót.
„Aki barátot talál, kincset talál."
És arra miért dobott SS meg generátor hibaüzenetet?
Megkérdeztem, az volt a viszontkérdés, hogy előtte nem használtam-e az autót álló motorral. A válasz de, tudom nem bölcs, de míg a feleségemet vártam álló motorral ment a klíma és szólt a rádió elég sokáig. Utána elindultam, volt a két hibajelzés - nem tudom, mi az összefüggés, jogász vagyok, ilyen dolgokhoz nem értek . De a hibajel kb. negyed óra autózás után eltűnt, utána jött a csikorgás. Véletlen egybeesés, vagy az autó ezzel jelezte nekem, hogy neki lelke van...
Plusz pont az Autócentrum Szabó érdi szervize részére (garancia miatt hordom ide), hogy a kavicsot kivették pár perc alatt, majd ellenőrizték, hogy okozott-e kárt a tárcsában, és bár ez nem garanciális ügy, nem kellett fizetnem semmit.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."