Ezt a blogot érdemes lesz követni, Marea HGT...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] AMD Radeon undervolt/overclock
- [Re:] Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
zoo8800
veterán
Annak a motornak tényleg olyan hangja van, hogy hűűű
rip and tear, until it is done
Stylewars_kp
senior tag
Mindenre gondoltam (mert követtem az előző cikket) ,de erre pont nem! Most már így tényleg még izgalmasabb lesz követni!
Elektrosokk
addikt
ezt sasoljátok, ultra brutál.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Prime110
aktív tag
Ez négyesben visszaváltva is kipörgeti a kereket, de szerintem ha 5-ösben is parkettát nyom neki talán akkor is!
Elektrosokk
addikt
csak nem, alatt van a 4x4 is
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Stylewars_kp
senior tag
Sziasztok,
érdekes dolog történt a vonóhorog feltétele után. Érdekesmód ahogy elhoztam a szerelőtől elkezdet világítani a jelzőlámpa a műszerfalon fékezéskor, hogy hamarosan kiég az izzó. Húztam halasztottam, mert nem volt időm megcsinálni. Kb 3 napja égetővé vált a dolog mikor is ha jobbra indexeltem (állítólag klasszikus hiba) fékezéskor akkor szaporábban villogott az index és ha csak indexeltem akkor is égett a jobb oldali féklámpa...elég zavaros volt.
Leszedtem a hátsó lámpaburkolatot és érdekességet fedeztem fel. A saruk egyike ami érintkezik a csatlakozóval meg volt oxidálódva, de ha már arra jártam kicseréltem az összes izzót. Máris megoldódott a hiba.
Elektrosokk
addikt
Azt Tudjátok hogy még a 2000 körüli 1.9 JTD és 2.4 JTD miben különbözik? csak 4 vs 5 henger ?
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
alázógyík
őstag
A 75 lovas fix geometriájú turbós, a 90-es változó geometriájú.
A 90 lovasban kettős tömegű lendkerék van.
Elektrosokk
addikt
köszi !
akkor egyértelmű hogy az 1.9 a jobb választás
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Elektrosokk
addikt
Ez a kedvencem!
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Prime110
aktív tag
"Leütötte, mint a büdös sz@rt"
Am tényleg szépen pakolja az Alfa.
Elektrosokk
addikt
Igen, már már vonzó ez a dízel.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
sagesz93
addikt
sziasztok!
fiat punto classic, 1,2 8v, várnám az ajánlatokat, ki milyen olajjal hajtja?? Elkövetkezik az olajcsere ideje, és kicsit szeretnék okosodni ez ügyben, és emberi tapasztalatokat olvasni, mi kell ebbe a csodába. Illetve ki milyen periódusonként szokta az többi cserélendő dolog cseréjét? Köszi előre is a válaszokat!
mod: illetve érdekelne még, kinél hogy alakul a fogyasztás? Nekem 5 és 6l között van, ehhez dinamikus vezetési stílus társul, és város.
[ Szerkesztve ]
Stylewars_kp
senior tag
Castrol vagy Synth-x Alco. Most utóbbira cseréltem meg egy MANN olaj szűrőre. MANN gázolaj szűrőt is használok, nem lehet tudni mi van a gázolajba néha...
alázógyík
őstag
Édesanyám ugyanilyen motorral szerelt Puntojába 12 éve Castrol megy.
Elektrosokk
addikt
Tegnap kiment a tompított, minden más működik, ma átnéztem a vonatkozó biztosítékokat, nincs kiégve egyik sem. Mi lehet a probléma ? relé? Vagy vigyem is a szerelőhöz ? Alfa 156
köszi.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Zozzant
addikt
? cseréld ki az izzót
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Elektrosokk
addikt
ok, megyek veszek izzót. remélem ez lesz a gond.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
zoo8800
veterán
Ez ám a kérdés
Vagy egyszerre szállt el mindkét izzó?
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
Elektrosokk
addikt
jaja. ködlámpával mentem haza...
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
(#2022) Stylewars_kp válasza Elektrosokk (#2017) üzenetére
Stylewars_kp
senior tag
Szia,
egyszerre nagyon ritka. Vagy relé vagy világításkapcsoló!
Várjuk a további fejleményt, hogy mi volt a baj!
Szép napot!
Zozzant
addikt
Off autón nekem már ment egyszerre, máig nem tudom mitől.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
(#2024) Elektrosokk válasza Stylewars_kp (#2022) üzenetére
Elektrosokk
addikt
égőket kicseréltem és működik. az egyik láthatóan hibás volt, a másik jónak tűnt. De nem értem hogyhogy nem a bizti ment ki. . . ?
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Prime110
aktív tag
Mert párhuzamos terhelésre van ezek szerint bekalibrálva, tehát nem lesz "félszemű" az autó egy izzó hibánál hanem inkább nem világít, amíg a megfelelő terhelést meg nem kapja a biztosíték.
Elektrosokk
addikt
ahha, így már értem
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
sagesz93
addikt
Selenia 20k 10W40 vagy Castrol Magnatec 10W40 az, amikről sok jól olvasok, az tényleg igaz, hogy "csak" 2,6-3 liter olaj kell a kocsiba?
Illetve még abban kérném segítségetek, hogy mit, mikor, és mivel együtt érdemes cserélni?
Gondolok itt vezérlés, szűrők, olajak, folyadékok, amik úgy leginkább a megtett táv vagy idő alapján cserélendő.
Ha jól olvastam 12hónap/20ezer km a csereperiódus az olajra, az előző tulaj 10 ezrenként cserélte. Érdemes tartani ezt a szokást?
Elnézést a kezdő kérdésekért, első autóról van szó.
Stylewars_kp
senior tag
Én is erre tudok még gondolni...!
Örülök, hogy megjavult!
(#2029) Elektrosokk válasza Stylewars_kp (#2028) üzenetére
Elektrosokk
addikt
Köszi! Én is.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
autóvásárlást tervezgetek és az eddig nézett szokásos típusok (golf 5, h astra, mazda 3, focus ii) közé bekerült a fiat bravo is. ahogy nézem elég rosszul tartja az árát, fiatal példányokat lehet kifogni másfél milla környékén. kell valamire különösen figyelni? melyik motorral lehet érdemes megvenni? nekem mindegy, hogy benzin, vagy dízel, a jobb konstrukciót venném.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
alázógyík
őstag
Szia!
A T-Jetet ajánlanám, 120 v. 150Le-s verzióban.
Ismert hibák :
- Levegőbefújás állító kis motorok törése (ezt onnan lehet észrevenni, hogy összevissza fújja a levegőt, hideget és meleget a két oldalra v. nem tudod változtatni hogy az ablakra v. a lábra menjen a levegő)
- Féltengely elkopása (remegés gyorsításkor)
- Leömlő megrepedése (furcsa hangja..)
- Hűtővíz csepegés (korai példányoknál volt ilyen hiba a bilincsek miatt..)
A motor, turbó tartós, a futómű se kényes. Ha bőrkormányos, ne riasszon el a kopott látványa, mert akár 70K km után is rongyosra kophatott a rossz műbőr miatt....
Rozsdásodás nincs, max. a kipufogón.
zoo8800
veterán
Hátőőő
7 éve 4 MFt körül lehetett megvenni a nem fapad Bravokat, most pedig olyan 1,6-1,7 körül mennek. Ez szerintem nem olyan rossz értéktartás.
Én tuti nem a szívóbenzinest venném, inkább az 1.4 T-Jet, vagy a 1.6 Multijet a jó döntés. Dízelt még nem vezettem, de állítólag jó. A szívóbenzin elég lomha, mint úgy általában az összes. Az 1.4 T-Jet alapja ugyanaz, mint a szívó benzinesnek. Szíjas vezérlése van, szívócső befecskendezéses (nem közvetlen), és nincs okoskerék, fix a szelepvezérlés. Elég strapabíró darab.
szeret tönkremenni:
Amit a kollega is írt, a digitklímás kocsik terelőmotorja. Javítása kb. 40-50 ezres, műszerfalat kell bontani a legtöbb esetben.
Leugrik a belső féltengely gumiharang, emiatt elkopik a csillag. Szintén 50 ezer körül javítják
Ezeken kívül vannak még apróbb szarságok, de semmi komoly:
Egy kis műanyag takaró bizbasz letörik a kézikfék mögött, szépséghiba
Az embléma beázik, szépséghiba
A termosztátok gyakran rosszak, télen nehezen melegszik a víz
Hidegen, gyorsítás közben néha rángat a motor (T-Jet), sokak szerint a gyertyacsere megoldja, szerintem nem. 1 perc járatás után semmi baja.
rip and tear, until it is done
ACAB95
tag
Üdv
Miben különböznek a 1998-2005 között gyárott Fiat JTD motorok az Alfáétól?
"Ami nem öl meg, az megerősít."
nagyon köszi, és neked is alázógyík ezek abszolút nem vészes tételek. az értéktartása meg így valóban nem olyan rossz, akkor az újkori ára volt alacsony. nem igazán vagyok autóbuzi, vigyen el a-ból b-be és kész, ezek szerint ezek a gépek erre tökéletesek, és a korábban említett kompaktoknál mégis 4-500 ezerrel olcsóbbak. jó vételnek tűnik. köszönöm még egyszer az infókat
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
lorcsi
veterán
Ti milyen nyári gummat használtok?
165/70 r14 méret kellene nekem
Majdnem lehidaltam, hogy a 15 éves verdam gumiztatasa 60-át súrolja
Prime110
aktív tag
Így első blikkre azt mondanám, hogy az égvilágon semmi, ugyanaz a blokk kerül az Alfa-ba is, mint a Fiat-ba.
.:Kristian:.
addikt
Riken Maystorm 2 B2 XL 225/40 R18 - újonnan 60k volt a szett. Elvileg a Michelin gyártja, de minősége vetekszik a kínaival. Német pályán nem autókáznék vele 200-al, de itthonra jó, viszonylag gyorsan kopik, szerintem 2-3 éven belül le is kell cserélnem.
A következő szettem nem ilyen lesz.
alázógyík
őstag
(#2039) Elektrosokk válasza .:Kristian:. (#2037) üzenetére
Elektrosokk
addikt
Mi lett végül a GT helyett ?
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
zoo8800
veterán
Megint csak hátőőő
A Focus II és a H Astra átlagban azonos áron van a Bravoval, ezeknél nem látok 4-500 eFt ártöbbletet. A Golf tényleg drágább. 2008-2009-es évjáratot nézek.
rip and tear, until it is done
alázógyík
őstag
Neki is egy fehér Bravoja van, ha jól tudom.
akkor én nézegettem csak rossz modelleket az előbbieknél, fene tudja. elég kezdetleges állapotban van még a vásárlás projekt
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
pit stop
addikt
Fiat panda (első generációs) 1.3 JTD-re van esetleg valami tapasztalat? Mire érdemes figyelni vásárlásnál ezzel kapcsolatban és általánosságban Pandánál?
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
(#2044) .:Kristian:. válasza Elektrosokk (#2039) üzenetére
.:Kristian:.
addikt
lorcsi
veterán
a te méretedben még bőven vállalható a 60k
de nem bírom elhinni hogy a jóval kisebb 165/70/r14 is uyganennyiért megy
[ Szerkesztve ]
.:Kristian:.
addikt
Valószínűleg nem az olcsó kategóriából származik, azért 15k/db az ára.
Enyémhez hasonló minőségű: Infinity Eco Pioneer 165/70 R14 - 37.160HuF a szett. [link]
Nem kerestem sokat, legelső találat a 165/70 R14-re, úgyhogy lehet van ettől még olcsóbb is.
Viszont van ellenpélda is, ez már azért komolyabb abroncs, Vredestein T-Trac 2 165/70 R14 - 103.816.-
Ja és gumistól soha nem vásárolnék.
(#2047) .:Kristian:. válasza .:Kristian:. (#2046) üzenetére
.:Kristian:.
addikt
Az ellenpélda rossz volt, a vredestein valószínűleg el van árazva, máshol jóval olcsóbb, de a lényeg, hogy vannak gumik ilyen méretben 100k környékén is.
lorcsi
veterán
a jelenlegim is valami hasonló (még az előző tulaj vette rá)
de van egy falken itt az általad linkelt listában, ami halkabb..és árban nem túl vészes
asszem ez lesz
(#2049) Elektrosokk válasza .:Kristian:. (#2044) üzenetére
Elektrosokk
addikt
Szép. Na és milyen Az elsô benyomás? Ez a turbóval szerelt verzió? Mik a fô különbségek a Grande punto meg a bravo között?
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
(#2050) .:Kristian:. válasza Elektrosokk (#2049) üzenetére
.:Kristian:.
addikt
Feleve van meg, 15 ezret tettem eddig bele, panaszra nincs okom, 1-2 dolgot kellett rajta csinaltatni, de betudthato annak hogy sokat futott. kikopott belso feltengely, kikopott motorolaj leereszto, szelvedocsere kavicsfelverodes miatt.
Megbizhatobb mint az alfa volt.
Turbos egyebkent, nehez is lenne 1.4-es motorbol 150lovat kihozni nelkule
A kulonbseget nem tudom koztuk, csak annyit hogy a bravo nagyobb.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)