Lámpával együtt van.
"Bad reklám is reklám too"
Lámpával együtt van.
"Bad reklám is reklám too"
Sziasztok,
Van a páromnak egy 2011-es Lancia Delta 1.4 Turbo MultiAir. A gyárilag benne levő Blue&Me egység folyamatosan lemeríti az akksit. Egyszerű megoldásként a szervíz ahova járunk lehúzta a Blue&Me egységet, de ez azzal jár, hogy időnként meghülyül a Start&Stop rendszer, a km óra villog, és hiába írják újra a proxyrendezőt, akkor se oldódik meg.
Állítólag létezik olyan megoldás, hogy "ki lehet írni" a Blue&Me-t a computerből, mint ahogy jópáran az EGR-t is kiírják. Viszont nem találtam olyan embert, aki ezt meg is tudná csinálni.
Valaki tud olyan emberről/cégről, aki ki tudná írni a Blue&Me-t szoftveresen, hogy ne is keresse a rendszer?
JARTRONIC
Hm, ő a Csabi lesz a címből ítélve, mert az Alfámat meg ugyanoda a D.Z Tuninghoz szoktam vinni. Mikor ez felmerült, akkor Csabi is ott volt szerintem. Biztosra tudod, hogy ő tudja manipulálni a computert? Mert mint villamossági szakember nagyon jó (ha tényleg Csabiról van szó), de a computert nem tudja programozni tudtommal.
Mekkora a Delta benzintank tágulási tartálya? 80 km-t mentem vele tankolás óta és a műszer szerint még tele a tank.
(#13006) gipsztigris válasza KilgoreTrout (#13005) üzenetére
Az enyém 200 körül szokott megmozdulni. De ennek nincs jelentősége! A tank 57 liter, ebből 6-7 liternél gyullad ki a figyelmeztető lámpa.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Nálam.is kb az első 100-150 km után kezd megmozdulni, de akkor úgy, mintha muszáj lenne
2012 s&s rendszerrel szeru punyeszba milyen bluetooth egyeget lehet a fejegyseget lehet hozza csatlakoztani?
a heten mentem egy mesekört a 6-s valtossa alakult benzines 147-l
szerintem qrva jo lett azzal
nincs rajta muszaki, szoval csak a telephelyen meg az korul kerultem egyet
pont azon beszelgettunk a szerelovel, hogy igy kellett volna kiadni a TI felszereltseget alapbol, hogy ne csak belsoter csicsa legyen az elteres, es/vagy lejjebb is opcionalis extrakent kerhetove tenni
de meg szerintem az 1.6-l is jobbabb lenne, mert sokkal agilisebb lett 1-2-3-4-ben, meg orszagutra/autopalyara van egy plusz fokozata, amivel a par szazzal kisebb rpm miatt a fogyi is csokken, ami annak is jot tenne
nem ertem miert nem volt erre lehetoseg, mikozben az ennel olcsobb mk2B Punto / Stilo 1.4-nel is volt 5-s es 6-s valtos kivitel, meg az mk2A 1.2-s Punto-nal is volt 5-s es 6-s valtos
sot, meg a 176-snal is:
...es nem is volt egy tul draga extraopcio
rohej, mert a dizelbe meg siman beleraktak
ott a 150/170 lovasban ugyanez a C630-s valto van, csak mas attetelsorral
most itt is egy jo par dolog a dizele lett: a harang, a valtokulissza a bowdenekkel, a kuplung mukodteto hidraulikacso (a huzokuplung miatt)... lehet meg az olajtekno is jo lenne arrol
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Urak! 159 2.4 jtd 166 hengerfejjel megoldás a hengerfejes problémára?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
DPF van benne?
Nem hinném, de remélem van
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
vmit szoktak buzeralni a vizpumpa meghajto szijkerekevel is hogy az tobbet forogjon es gyorsabban elvigye a hőt az igy nagyobb terfogataramu hutoviz
legabbais akik tunneroljak is 300+ loerosre...es gondolom nem veletlenul csinaljak ezt
több drón kell ;P
Üdv Urak! Sajnos kilyukadt a kb fél éves utángyártott féltengelyen a gumiharang (2008-as Bravo, 1.4 T-Jet). A probléma, hogy sehol nem találok hozzá való gumiharangot, még az Akron harangok is szögletes kialakításúak, pedig a féltengelyhez radiális járt. Fiatalkatrészek nem tud segíteni, most írtam (olaszul ) a gyártónak, de ha esetleg van ötletetek azt nagyon megköszönném.
Feltengellyel egyutt cserelni?
Hatgolyo.hu lehet tud segíteni a cserében (munka nélkül nem tudom, árulnak-e alkatrészt).
Hát sajnos lehet ez lesz, csak szerettem volna megúszni, mivel még új a féltengely. Kicsit fáj a szívem újra 30k-t kiadni, amikor csak a gumi hibás .
molnarpeter: köszi, rákérdezek náluk
Lehet valami univerzális jó is lenne pont a szabályos alak miatt.
Március óta nem tud megérkezni egy ajtóhatároló a Giulia-ra, már 2x mondták a Kelet-Pestiek, hogy 2 hónapot még várni kell. Jelenleg szeptembert mondanak. Kíváncsi leszek...
Gondolom még most kell hozzá kibányászni a szenet, de remélem csak azért meg gariba kéne megcsinálni...
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Nem biztos, hogy sajnalnod kell. fel ev alatt egy gumiharang nem kopik el.
Vagy szerelesi, vagy komstrukcio hibas. Es lehet utolso darab volt.
Mas, itt is megkerdezem.
A grandepuntom, es a csomagter ajtotol nyitott jelzes van a muszerfalon.
Kicsereltem a kapcsolot, de oldotta meg a hibat. A csomagter vilagitas megjavult,a mikrokapcsolo mar egy ideje rakoncatlankodott. Merre keresgeljek?
A kabel koteget mozgatva gumis atvezeto harmonikaba nincs valtozas. Ami erdekes, hogy alap helyzetben 7.5V van kint allandon. De ha a nyitogombbal nyitok akkor a motor mukodeseneknaz idejere feludrik 12V-ra.
4pines canbus csati.
[ Szerkesztve ]
Miért, kattog vagy mi van az ajtóhatárolóval?
Alig tartja az ajtót, legkisebb lejtő és folyamat becsukódik.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Köszi ez jó ötlet, elvileg egy teljesen kerek belsejű jó lehet, megpróbálok méretben megfelelőt keresni. Érdekességképp: válaszolt a gyártó, elküldte a cikkszámát a szerintük jó harangnak, de az sem a megfelelő kialakítású... Most házi gányolás címszóval beragasztottam a lyukat, hogy tudjam használni a kocsit, amíg megoldódik az ügy.
Az a plusz rezonancia nem kevés, cserébe én nem igazán érzékeltem semmit a vélt előnyökből.
És igen, okkal van ott. Kb annyi pluszt adna a hiánya, mint egy homasitás tuning kupuff.
Az 1.9 twinturbóról tudnátok részletesebben írni pár sort? Eléggé tetszik a Delta és heti 2 x 100 km pályázásra keresek éppen valami kényelmes és gazdaságos dieselt (190 centi vagyok). Egy ismerősöm hozott be egyet Oalszból és addig nem hirdeti meg még nem mondok neki választ, de nem ismerem ezt a kivitelt. Mivel másabb, mint az 1.6, 2.0? Annyit tudok, hogy két turbós, de picit részletesebben érdekelne, mennyire zsákbamacska. Tudtommal nem hajtva ez se eszik többet 6 lityinél.
Köszi
[ Szerkesztve ]
• Honor Magic5 Pro •
Szia!
Őszintén szólva -miután elég ritka az 1.9 twinturbó-, nem sok személyes tapasztalat van vele kapcsolatban.
Annyi tudok, hogy a turbó élettartama semmivel sem több mint egy hagyományos turbóé, viszont az ára nagyjából a duplája egy normál turbóénak. Hozzájön még a reaktív lengéscsillapítóval ellátott futómű, aminek felújítása 50-70 eFt/db (és nem biztos, hogy tökéletes lesz) , vagy pedig a lengészcsillapítók cseréje bőven 100 eFt-on túl van darabonként.
Sokkal jobb választásnak tartom a 2.0 16V Multijet motort, ami alapból 165LE és egy icipici optimalizálással bőven fölé lehet vinni a twinturbó teljesítményének, viszont a fenntartása sokkal gazdaságosabb.
Így néz ki a twinturbó feltöltője.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Melyik androidos alkalmazas jo obd2 kod olvasashoz? Grandepunto 2012
AlfaODB támogatja: [link]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Köszi a válasz!
Ez a reaktív lengéscsillapítás az összes 1.9 TT-ben van? Nem is hallottam erről... Az 1.6 és 2.0-ban nincs ilyen aktív rendszer?
Fb csoportban elég jókat találtam erről a blokkról:
"Utolsó nagyszelepes, kovácsolt főtengelyes, majdnem mindent is kibíró 1.9, konkrétan eu3 blokk. Ezeket még sokszázezer km-re gyártották."
Akkor ezek valami fanatikustól származhatnak? Vagy csak ez a turbó és lengéscsillapítás miatt macerás a fenttartás?
[ Szerkesztve ]
• Honor Magic5 Pro •
"Fb csoportban elég jókat találtam erről a blokkról:
"Utolsó nagyszelepes, kovácsolt főtengelyes, majdnem mindent is kibíró 1.9, konkrétan eu3 blokk. Ezeket még sokszázezer km-re gyártották."
Ez így van! Viszont az 1.6 és 2.0 literes dízelek ugyanolyan megbízhatóak, és van 25 év technikai előnyük.
1.6-ban biztosan nincs, a 2.0-ben előfordulhat, a twinturbó tudomásom szerint mind reaktív futóműves.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
a 1.6 es 2.0 JTD is szenved az olajszivattyu O gyuru tomites hibajatol, ami tizeneves korara osszezsugordik es elkezd szivarogni
nem oda megy az osszes olaj ahova kene neki
nem lathatoan folyik vhol kint, hanem a szuivattyubol az olaj egy resze nem megy be a fo olajnyomoagba, hanem a tomitesnel korben visszaomlik az olajkarterba, ez miatt nyomas es a volumen is csokken
ez olajkarter le -legalabb ki lehet takizni is....-, es O gyuru csere
fel ora alatt megvan
olajcserenel be kell iktatni, preventiven
....az 1.75TBI motornal is ugyanez van, a 159-ben (is)
ezt kell kicserelni egy ujra
vagy van egy ilyen tunnnnerebb db, ami oldalt tomit es ket Viton gyuru van benne:
ezittaz
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
" nem megy be a fo olajnyomoagba, hanem a tomitesnel korben visszaomlik az olajkarterba, ez miatt nyomas es a volumen is csokken"
Pontosabban falsot szív a nyaknál, és ezért lesz elégtelen az olajnyomás és szállított mennyiség. De a lényegen nem változtat, hogy időnknt cserélni kell az ajakos tömítést.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Ez az O gyűrűs dolog most az a jelenség, amikor először hidegben elkezdi bedobni az insufficient oil pressure-t indításnál? Aztán már nem olyan hidegben is, stb.
olyasmi
kollegamnak az 1,75TBi 159-n azt csinalta
kivette ezt a tomitest, es az ~2mm alacsonyabb volt a regi az uj melle rakva, annyit osszesugorodott a meleg olajtol az evek alatt
azert itt tudni kell, hogy 100-110fokos normal uzem kozben az olaj...
o ismerte ezt a hibat, de hallogatta rpeventiven megcsinalni, aztan gyorsan kicserelte, amikor eloszor kijelezte neki
több drón kell ;P
Mas:
A dizel motorok kozul az 1.3 Mjet es 1.6 Mjet jobbak mint az elod Jtd?
Euro besorolas teren igen.
Mire erdemes figyelni egy hasznalt vasarlasa eseten?
Jtd motorknal volt kettos tomegu? Gondolom ezek is annyjt birnak mint a marka tarsak?
Vegyes hasznalatra tervezem.
igen, Euro5-6
a legputribb teljesitmenyunel nem volt DMF
több drón kell ;P
Srácok ez a TCT nevű dolog az alfa giulietta QV-ben ez miféle teremtmény, sima automata, dupla kuplungos vagy valami robotizált istenverése? Érdekelne használat szempontjából milyen (tök jól működik vs nem szabad ilyet venni) illetve megbízhatósag terén mit tud (ill. ha javítani kell ért-e hozzá bárki is hány számjegyre kell készülni).
[ Szerkesztve ]
Twin Clutch Transmission, száraz, duplakuplungos váltó. 350Nm max nyomatékra méretezve.
Állítólag jól működik, gyors, öntanuló. Egyebet nem tudok mondani.
"Bad reklám is reklám too"
Én csak olvastam róla. [milyen autót vegyek - TCT találat]
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Üdv. 147 1.9jtd.
Valami intenzíven csöpög a kocsiból, belenyúltam nincs színe szaga, nem olaj, nem illékony. Motortérbe benéztem, a műszerfal előtti filcnél jelenik meg valami buci alatt, a fotón a piros kupakos tartály alatt 20 centire, de nem látni milyen csőből jönne. Mintha a csöppenés épp rajta lenne a fotón.
[kép]
Beugrott, hogy a klíma kondenzvize lehetne, ment előtte de csak kis hőmérsékletkülönbséget kértem, épp csak egy kis friss levegőt, így szerintem ennyi víz nem jöhetne belőle: 10 másodpercenként csöppent.
Change engine oil hibaüzenet van még, de nemrég cserélte a szerelő, mondtam neki az üzenetet, azt mondta csak ki kell törölnie amikor legközelebb arra járok.
Sárga kupakosban megvan a szint, a pirosba nem látok bele, meg ki kell várnom h lehűljön. Hűtővíz jó, 90fok volt.
Mi csöpöghet akkor?
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
ablaktorlok alatt nezd meg nem allt-e meg az esoviz...
elvileg kene legyen ott vmi elvezeto jarat es az el tud dugulni a kosztol
mk2 Puntonal is eloferdul ilyen szitu
több drón kell ;P
Sziasztok,
1 hónapja vettem 1.4 t-jet motorral szerelet Bravot.
Elolvastam minden fellelhető cikket,bejegyzést mire figyeljek amikor megveszem.
Leömlő már Abarth
Turbó cserélve volt repedés miatt (valamikor..)
Féltengelyekről nincs info, de nincs vele gond eddig, nem lógnak
Hátső nyereg volt cserélve, ez látszik is rajta
Digit klíma is már javítva és működik is rendesen
A következőkkel nem vagyok kibékülve jelenleg:
Nagyobb fordulaton benzin szag jön be az utastérbe. Nem folyamatosan, csak 1-1 pillanatra. Benzinnek nem találtam nyomát a motortérben sehol, átnéztem minden csövet és bilincset, de sajnos semmi kézzel fogható. Okozhat a benzinszivattyú tömítése ilyet?
M32
Nem búg egyik sebesség sem, de ami zavar, hogy 2-5-6. sebességet borzalmasan nehezen lehet becibálni a helyére 3000 fordulat felett. 2000 körül ha elváltok, minden sebesség olyan mintha vajban csúszna és szinte beugrik a helyére gond nélkül. Nem versenyezni akarok vele ezt hozzá tenném.
1-est rakva, állóhelyzetben néha érezhetően megmozdul a kocsi és van amikor nehezen lehet betenni sebességbe, mintha nem emelne ki a kuplung. Ez miatt egyelőre a kuplung cserét fontolgatom mivel a 2. sebesség is reccsen néha amikor gyorsabban/sportosabban váltok vele, de hátha van más ötlet is.
Ezzel kapcsolatban az utolsó, hogy 2-3-4. fokozatokban pici megmozdul a váltókar. Ez talán valamelyik bak?
Az utolsó, hogy 120km/h felett ráz a kocsi. Gumik újak, kerekek frissen centírozva. Amire most felhívták a figyelmem a gumisok, hogy ráférne egy futóműállítás mert ferdén voltak kopva az első gumik, talán ez megoldja vagy találnak valamit amit cserélnem kell.
Bárki bármelyikkel találkozott már? Legjobban a váltó idegesít
Olajleválasztó (más néven karter szellőztető) membrán szakadás esetén előfordulhat benzinszag.
Benzinszivattyú a tankban van. Ülést felszeded és megnézed nincs-e könnyezés a szivattyú tetején, esetleg nincs-e elrepedve a műanyag leszorító anya.
"1-est rakva, állóhelyzetben néha érezhetően megmozdul a kocsi és van amikor nehezen lehet betenni sebességbe, mintha nem emelne ki a kuplung. Ez miatt egyelőre a kuplung cserét fontolgatom mivel a 2. sebesség is reccsen néha amikor gyorsabban/sportosabban váltok vele, de hátha van más ötlet is."
Először a felső munkahenger működését kell megnézni. Ha szorul, cserélni kell! Utána, ha nem javul, lehet fontolgatni a kuplung cserét. De készülj, hogy 200 eKm környékén a kettős tömegű is gatya lesz.
"Ezzel kapcsolatban az utolsó, hogy 2-3-4. fokozatokban pici megmozdul a váltókar. Ez talán valamelyik bak?"
Lehet billentő bak lógás is, de amikor gázelvétel-gázadáskor mozdul a váltókar, az sajnos a váltó (M32) hibájára utal.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
khm...olaj van benne eleg?
ha mar le lesz szedve a kuplung miatt a vatlo, akkor azt csak felujitatnam egyuttal...
kit
több drón kell ;P
Szerk: többiek gyorsabbak voltak
Az ac pumpa tömítését könnyen csekkolhatod, a hátsó ülés alatt van. Ennek hibája szerintem inkább a benzinszinttel függene össze, nem fordulattal. Nem lehet, hogy kifúj valahol a kipufogó? Ha nem lenne cserélve a leömlő, arra gyanakodnék...
A váltót, ha még nem volt felújítva, lehet majd eztán kell. Szinkrongyűrű hiba valószínű, de lehet még kopott kuplung, elfáradt váltóbowden vagy ezek tetszőleges kombinációja is a kar billenését klasszik m32 hibának szokták titulálni. Bak szerintem nem valószínű, legalábbis annak más tünete is lenne. Futóműveshez menj el mindenképp (új gumival nekem első utam mindig oda vezet), ha azzal és a kerekekkel minden rendben, akkor féltengelyekre gyanakodnék (főleg, ha gyorsításkor erősödik a rázás)
[ Szerkesztve ]
.
A 95 LE verzióba is van kettős tömegű?
#13044 hobizoli Van Én cseréltem miután megvettem és pár decivel több ment bele. Ajánlott gyári, az javított rajta valamennyit. Felújítás lesz majd, de egyelőre nem a nagyokkal akarom kezdeni.
#13045 426os Ülések alatt néztem, száraz, de piszkálták és ezért gondoltam hátha az is okoz ilyet. Kipufogó teljesen jó állapotban van, azt végig néztem énis és már szerelő is.
A váltón a csavarok újnak néznek ki, bár tudom, hogy ez semmit se jelent, de mivel hangja nem volt egyik sebességben sem, így meg mertem venni.
Bowden lógott, de csak az egyiket cseréltem ki eddig, ez nem sokat javított a helyzeten sajnos. Itt olvastam a kövezkezőt: "Another common misconception is that people know of the gear stick symptom but notice it in 2nd 4th and 6th and think their gearbox has the fault. This is not the case and is simply engine movement transferring through the linkage."
Ha szinkron baja van akkor nem kéne minden alkalommal recsegnie, fordulattól függetlenül?
Hétfőn a futóművesnél kezdek."Csak" 120-túl ráz és gázadásra inkább csökken a rázás. Alacsonyabb sebességnél még hasonló sincs.
#13043 gipsztigris Az olajleválsztóra ránézek. Azt láttam, hogy olajos több helyen, cseréltem is rajta csöveket és tettem rá új bilincseket. Nem sziszegett (csoportban rákerestem) ahogy másoknak, ezért annyira nem foglalkoztam vele.
Ha végül kuplungot kap akkor mindent megcsináltatok rajta, kuplung, kettős és váltó felújítás.
Köszi mindenkinek!
A szívó benzinesben nincs.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Ha szinkron baja van akkor nem kéne minden alkalommal recsegnie, fordulattól függetlenül?
Nem feltétlenül, vagy legalábbis a hiba mértékétől függően nem biztos. Nem vagyok nagy szakértője a témának, de nekem is van kis akadás 1-2-3-ban, ami nagyobb fordulatszámnál, illetve hideg időben jobban kijön. Az enyém korai szériás C635 váltó (bár gyártási dátum alapján nem kellene az legyen), amiben ezek a szinkronok lehetnek bajosak. Váltóbowdenek cseréje után sokat javult, de nem szűnt meg teljesen a hiba, kizárásos alapon a szinkronokat találtuk bűnösnek a szerelővel.
De majd jövő héten lehet kérek egy másodvéleményt Gipsztigriséktől is, ha megyek klímajavításra
[ Szerkesztve ]
.