"ami olajos, az nem rohad" Xantia a haveromnak szivárgó nagynyomásúval, annak nem rohadt az alja... csak 5000 km-enként kért egy lityi hirdaulika folyadékot.
Igen, nekem egy "család transporter" kellett (minél több extrával és autónak nézzen ki, ne UFOnak), ami évente kér egy kisszervizt (olajszűrő+4L motorolaj+légszűrő+pollenszűrő+klímabomba max 15-20rongyról beszélünk) és 5-6 évente két garnitúra gumit meg egy új akkut aztán csókolom (35k akku, 120k/garnitúra). Ezt a halálosan nagy feladatot kellett volna teljesítenie egy autógyártónak, de nem jött senkinek sem össze a Suzukin kívül... Aztán nagy a szívem mint Kozsónak, mindenki belefér, meg naiv vagyok a végtelenségig, de ne nézzen már senki sem madárnak, hogy majd a 3hengeres 1L-es változó turbós kettőstömegűs motor elmegy 200k km-t BP-en hibamentesen 20 év alatt... és még rozsásodni sem fog... aham, én meg most jöttem a 6:20-assal... de még ha nem is megyek el vele 200k km-t, nekem akkor se nyújtson be egy 100k km-t futott 15 éves autó több százezres szerviz számlákat, mert betolom a bontóba.
A gyerek teli torokból kacagott amikor apu kopaszodó fején kopogott a jégeső miközben ablaktörlő lapátot cserélt aznap már másodjára, de én annyira nem élveztem valahogyan...
A kollégám gyújtótrafó cseréjét a Szarvasi pihenőben sem értékeltem... A Poloval is voltak elektromos gondok, beakadó biztonsági öv, kontaktos hátsóablaktörlő motor (hol ment hol nem, mint a mesében), napi féklámpa izzócsere, széthulló kuplung, a Merci is megdobott néha vmi nyalánksággal (hogy az autószerelőim élete se legyen unalmas, meg tudjanak ők is sztorizni este a kocsmában), a Fiat Brava is hagyott el hátsó dobot, kerékagycsapágyat, lerugott hűtőtömlőt...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."