Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz tboldi #49798 üzenetére
Nem ismerem őket, egyszer vetem előre bekevert fagyállót. ( és utoljára)
Olaj, fagyálló, ha nem a "legalja.hu", hanem azért egy közepes minőség, akkor inkább azt sűrűbben cserélem, azzal ugyanis többet érek. ( Mindig az adalék kopik ki előszőr, a friss folyadék, olaj viszont tele van adalékkal)
4 db német autónk van, olajból Fuchs-ot veszek. / Próbáltam az Eneost is, hogy azért legyen valami Japán is / Az olaj adatlapján a viszkozitási indexet a dinamikai és kinematikai viszkozitást nézem ( a jóváhagyásokon kívűl) [link]
/ itt pont nincs a viszk. index, de ha rákeresel, más adatlapon meg van, 170-es értékkel, ami már azért jó. /
"Gyári" olaj biztos jó, de általában mind drága ( túlárazott). Nem mindig, általában.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csiga8 #49801 üzenetére
Olajból én Shell Helix Ultra ECT 0W30-at veszek a WagonR-be és a Jazz-be egyaránt, mert tetszik a földgázos alapolaj. De alapvetően motulbuzi vagyok, sokáig a 8100 Eco-nergy 0W30-at nyomattam.
A Suzukinál tartjuk a gyári 15k-es periódust, napi 2x40 km-t fut, kevés a hidegindítás, a Hondánál meg félévente cserélem, sok a városozás, erre ez az előírás.Váltóolajból mondjuk a Hondánál kötelező a gyári MTF-3-at választani, mert kizárólag az tartalmaz olyan adalékot, amire szükségük van a szinkrongyűrűknek.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #49800 üzenetére
Én az ioncserélt vízre gondoltam... Azért a -37C így Palotán kicsit overkill lenne. Nem szibériai kisváros ez a főváros na.
Most itt tartok:
nagyszerviz (4 évente):
fékfolyadék DOT4 vagy SAE J1704 (Castrol Brake Fluid DOT 4 fékfolyadék 3.150HUF / L x valahány flakon = ????)
váltóolaj 2,8L 75W GL4 (Castrol Syntrans FE 75W 3.050HUF / L x 3 flakon = 9150HUF)
hűtővíz 5,5L (Motul Auto Cool G13 fagyálló (-37°C) 9.490HUF / 5L)
gyertya (NGK ILZKR7D8 ~35.000HUF / 4db)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49804 üzenetére
Jó dolgokat írtál, a gyertya árán meglepődtem, főleg, hogy csak 60e km a csereperiódus.
A váltó olajat előbb-utóbb én is lecserélem, csak a garancia miatt várok még.
Én DOT4 Plusz fékfolyadékot választanék (ebbe több kell, mivel arról megy a kuplung is), valamint kék fagyállót, mivel gyárilag is az van benne (még soha nem használtam rózsaszínt, lehet, hogy jobb?).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #49805 üzenetére
Lehet hogy elég, passzolom, én ha ilyet kellett csinálni akkor vittem egy 500ml-es flakonnal és még kaptam is vissza...
@TommyY2: passzolom mennyi kell bele, sehol nincs erről infó, úgy vélem egy max 2 lityi elég lesz és még marad is. A fagyálló színe régen volt csak fontos, mert a rózsaszín volt az alubarát, ha jól tudom. A gyárit tuti nem veszem meg mert drága a motulhoz képest. Én 4 év alatt fogok 12-15ezer között betenni.
@ncc1701: gondolom nekem is ennyit csináltak eddig az autókerelők... Hasonló az én tervem is, lelazitom a legtelenitoket sorban, jh, bh, je, be és türelmesen várok amíg kifolyik, ha már tiszta jön akkor elzárom és megyek a következő kerékhez. Mivel nem keveredik ezért először kipumpalok a szappanadagolos trükkel a kiegyenlítőből és ráöntöm a frisset, így felülről légmentesen lezarja a friss. Ha jól tudom akkor a friss nehezebb, szóval le süllyed a tartály aljába, de ez csak hallomás, nem tudom működni fog e tervem, az ABS-Ben meg menetkozben a sok gyökér miatt úgyis mozogni fog...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49808 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ebben a fajta ABS kockában (az ESP miatt is) különleges eljárással kell kicserélni a fékfolyadékot.
Állítólag szárazra kell szívni a teljes rendszert, hogy a szennyeződések kikerüljenek a kockából. Utána lehet átmosni és az új folyadékkal feltölteni, majd ODB-n keresztül megjáratva az ABS-t, kilégteleníteni.
Ha hülyeséget írtam, majd a szakértők kijavítanak, nekem így mondták.Egyébként nem tudom, hogy pumpálás nélkül gravitációval kifolyik-e?
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #49811 üzenetére
Én fordítva tenném fel ezt a kérdést, hol csinálják így!? Mutass már egy olyan szervizt ahol van hozzá diagnosztikai berendezés és idejük is h egy autóval egy órát tököljenek fékfolyadék cseréjével...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #49810 üzenetére
Költői kérdés egy másik wannabe autoszerelőtől:
Mennyi esélyt látsz rá hogy ezt a folyamatot a 24 hónapos szerviz alkalmával így is fogják csinálni? És mennyit arra h a számlán rajta lesz?
Szerintem sok 💩 nem lehet benne, mivel ez ugye egy zárt rendszer... Szóval a semmi leengedésére nem áldoznék, főleg hogy itt a fővárosban senki sem fogja előszedni ezért a KT-t... Novoth Tibi is meg mondta h most minden szerelő az ő anyját fogja emlegetni... Amúgy a wagonban van külön legtelenito szelep a hűtőnek, de vajon a BoosterJet motorok már legtelenítik magukat!? Bár a váltóolaj csere is vicces lesz a parkolóban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #49811 üzenetére
Nekem a 2 évesen cseréltek fékolajat, vákumosan átszippantotta. Én jövöre segítővel a felpumpálós módszerrel fogom cserélni. Pont szervíz elötti napon láttam a Novoth Tibor féle fékfolxadék cserét, azt hittem majd úgy csinálják, de "természetesen" nem.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49813 üzenetére
A számlán rajta lesz, hogy csere, meg az ára :-)
Volt korábban egy hszed váltó olajjal, hogy gl4 vagy jobbat teszel bele. Talán így írtad, de nem emlékszem. A gl5 az nem jobb hanem más. Az a hipoid fogaskerekű difibe kell, de nem jó a váltóba mert megeszi a bronzot tehát a szinkront.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49813 üzenetére
Ja és sok szar nincs a fékolajba csak víz meg kopadék, le kell cserélni kétévente vagy pápá abs kocka. Én nem aggódok a Novoth féle cserén, nekem radaros autóm van, mindig dolgozik az abs kocka mozog benne az olaj. Más telente 2x mozdítja meg a szelepeket benne, ha tényleg megcsúszik az autó.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
válasz TommyY2 #49809 üzenetére
Én csak abból tudok kiindulni, h az olaj akkor fárad, mikor, és ahol hőterhelést kap. Az meg a fékeknél van, ezért is van, h az első fékcsőből több retek jön, mint a hátsókból. És ahogy töltöm utána, úgy az abs kockába is muszáj, h valamikor, valahogy új olaj kerüljön. De ez csak az ócska paraszti logikám, érdekelne egy olyan ember tényállása, aki konkrétan tudja, mi-hogyan működik.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #49815 üzenetére
Nem így értettem, hanem van API GL4 és van GL4+ is.
Nem szart akartam írni hanem koszt, de az android kijavította kakira amit képpel szúrt be.... fel sem tűnt amíg ki nem jelentkeztem... Nálam sajnos be-be kapcsolgat az ABS, mert elég lendületesen autózok és olykor a balfékek miatt dolgozik minden... Vasárnap keresztbe fordult elém egy bamba vén hülye, mert ő az úttest jobb széléről fordul balra... előttem indexelt jobbra, majd fékezett egy Merci, gondoltam akkor balról megindulok, erre három autóval előrébb elkezdett balra fordulni én meg ugye lendületben a sínen az Erzsébet királynén, úgyhogy vészfék, kattogott minden szegény Vitarában... A régivel vagy a cégessel lehet nem fékeztem volna, mert azzal meg sem tudtam volna állni... max lerajzoljuk a kék-sárgára...
@laca891: BP-en egy kezemen meg tudom számolni hány szervizben állhatsz az autó mellett amíg csinálják... Van itt tőlem nem messze egy Bosch Service, majd benézek hozzájuk és megkérdezem mennyi a munkadíj ha rendesen kicserélik.
@ncc1701: Van abban valami amit írsz, csak ez nem teljesen így működik, a jobb folyadék mindig a kiegyenlítőben lesz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dReFiX
senior tag
2021. január 1-től Across 2.5 PHEV GLX AWD JAVASOLT
KISKERÁR
(BTTO)19 300 000 -
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49812 üzenetére
Amikor a Renault Scenic-ben (ami már 19 éves, de van bent ESP is) cseréltettem fékolajat a Renault szervizben, igaz, hogy pumpálva cserélték, de rátették a számítógépet, ami bekapcsolta a gépkocsin a légtelenítés funkciót.
Végre sikerült találnom egy lelkiismeretes magán szerelőt, aki mindent szépen el is mond, ismeretsége révén megkérdezi a márkaszervizeket is, és annak megfelelően elvégzi a javításokat, folyadék cseréket.
Egyébként hozzád hasonlóan én is keveset megyek (évi 3-4e km, főként rövidtáv), valószínű, hogy én se fogom igényelni a +7 év garanciát (nem szeretnék feleslegesen rengeteg pénzt kidobni, főleg, ha ott se lehetek mellette).
Azért még arra nem "vetemedek", hogy saját magam szervizeljem (esetleg, ha lenne egy aknám, de nincs, utcán meg végleg nem).
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #49822 üzenetére
Igazából én nem szeretek olyanért fizetni amit én magam is meg tudok csinálni egy csupán köztudatban lévő tapasztalat miatt. Bszéltem már néhány autószerelővel, de egyik sem az anyatejjel szívta magába a tudást meg a rutint.
Az ESP/ABS kocka (hívhatjuk ahogyan akarod, mondjuk hidroaggregátnak ) tulajdonképpen egy hidraulikus szeleptömb, ami közvetlen kapcsolatban áll a féknyergekkel (pl a Te S-Cross-odon is). A féknyergekhez egy tömlő megy tudtommal, kiegyenlítőből sincsen csak 1, tehát valahol becsatlakozik az üzemi fékvezetékbe, a nagy számok tövénye alapján oda fog érni egyszer a fentről betöltött friss folyadék, bár ezt csak a józan paraszti logikám diktálja...
Amikor légtelenítik a diagnosztikai műszerrel, akkor kivezérlik nyitásra az összes szelepet benne és így átjárhatóvá válik, tulajdonképpen ennyi a trükk, amit otthon nem tud senki megcsinálni megfelelő műszerezettség hiányában.Nekem az autó karbantartása nem nyűg, hanem hódolhatok a bütykölési kattanásomnak, aknával és csáposemelővel nem kihívás olajat cserélni például, de lehet hogy a fék kapcsán nem fogom megúszni a szervizt, most néztem hogy egy BP-i szerviz 13ezer forintért cseréli az általad írt módszerrel az összes folyadékot és ebben az anyagár is benne van, ennyit talán megér, de még rákérdezek a régi szerelőimnél is, ha van gépük, akkor hozzájuk viszem, mert oda vihetem én a folyadékot (és azt öntik bele amit én viszek) és ott állhatok az autó mellett.
A garanciát meg itt már leírták páran, h mennyire készségesek a márkaszervizek, de nekem az nem éri meg, hogy 4 év alatt elköltök 40+100+40+100 = 280k-t szervizre egy hibátlan autóra ami addigra fog futni 10-15ezret... és ha például én cserélek olajat, akkor tuti friss olaj lesz benne és ki is lesz cserélve pl a pollenszűrő...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Scross akkucsere második beszámoló. Megkérdeztem szervizben, ők is csak simán cserélik, nem kell semmi extra (folyamatos áramellátás máshonnan). Elvittem az akkushoz, 2 perc alatt kicserélte (eggyel nagyobb még biztos befér) a varta silverre. Addig volt táp nélkül amíg ment 10 métert a régit raktárba tenni és berakta az előzőleg már bemért (biztos jó legyen) új akkut. Utána elindíttatta, rámért a töltésre (gázadás mellett is). A kocsi se időt, se fogyit nem felejtett el, lehet valami kis háttért valami erre (mint a számítógépekben az alaplapon, mondta is a srác hogy úgy tudja 15 percen belül nem felejtenek ezek az új suzukik legalábbis az scross meg a vitara). Szóval eddig tőlem ajánlott az ember, és az akkucsere sima volt.
-
beef
őstag
Valakinek van ötlete hol próbálkozzak fűtőradiátort beszerezni (Ignis, 2017)?
Márkakereskedésben biztos van gyári, horror pénzért. Utángyártottat sehol sem láttam.
Úgy néz ki a fasza gyári hűtőfolyadék eltömítette a jobb oldali részét, azért nem fűt ott.
Kitakarítani nem tudom lehet-e, elég vékonyak a csövek. Nem hiszem, hogy van olyan anyag ami így át tudná mosni. -
BBke
tag
Nem lehet átmosni, sajnos csere.
Itt nézz körül fűtőradiátor ügyben:
Suzuminn: [link]
SumoSuzuki: [link]
Suzuki Alkatrészek: [link]Ha nincs a webshopban, akkor telefonon kell őket felhívni, van Suzuki alkatrész programjuk, és cikkszám szerint látják az alkatrészeket. Kapcsolatban állnak Esztergommal, onnan jönnek az alkatrészek.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49823 üzenetére
Én pár járműben légtelenítettem már féket, nem sikerült így kinyitva leengedve. De azoknál nem arról volt szó, hogy csak lecserélem az olajat hanem szerelés után légtelenítés.
Szerintem ha így zéró tapasztalattal ugranál neki inkább vidd be a szervízbe, ez itt a fék, ha lenyomod a pedált az jó, ha működik.
Motorolajat ha magad cseréled akkor könnyen megspórolod a szervízdíj felét akár. Itt ha valami nem sikerül, valahogy sikerül fellevegősíteni, akkor lehet vakarni a fejet.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
BBke
tag
Egyébként nem biztos, hogy a fűtőradiátor a hibás. Ha eldugult volna, akkor sehol sem lenne meleg. Inkább a fűtésbox, vagy valamelyik fűtéscső a ludas. Nézesd meg egy hozzáértő szerelővel. Tudom, mert ezzel is foglalkozom. Látatlanban senki nem tudja megmondani, hogy mi a baj. A 3 éves hűtőfolyadéktól nem fog eldugulni. A fűtőradiátor vagy kilukad és akkor folyik, a sima víztől a vízkő miatt megy tönkre, vagy ha olaj kerül a rendszerbe, attól el tud dugulni.
-
2ozzmexy
senior tag
[link] ilyesmi volt már? Léteznek öblítő koncentrátumok amik direkt arra vannak h atmosd vele a hűtő rendszert... Mint utolsó szalmaszál egy próbát meger, hátha kioldana a dugulást... Max tényleg marad a radiátor csere ami nem egy leanyalom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
Nem digites, sima buta egykörös radiátor van benne és biztos, hogy az a ludas, mert a jobb oldalra fűt rendesen, a bal meg hideg.
A be/kijövő cső rendben meleg. Ventilláció jó.
Most úgy is kikerül belőle (már darabokban az autó) és akkor kiderül, mindehol egyformán melegszik-e. -
pigmeus
tag
válasz KubanitoS #49821 üzenetére
ezt még mindig cégek veszik, nagy kedvezménnyel.. sokan írják, hogy drága, csak hát nem egyszerű emberknek van kitalálva. A céges kedvezmények miatt nagyon olcsón el lehet hozni, eleve ott van, hogy nincs rá súlyadó, áfa visszatérítés, ingyenes parkolás stb... már amíg el nem veszik.
-
2ozzmexy
senior tag
Valóban... 2007-nek olvastam hirtelen, akkor nem ez lesz a baj. Annyira írta h a gyári folyadék okozza h elgondolkoztam a legutóbbi ilyen szerelésemen (Stilo, annál ki is lukadt később). Ott az volt a baj, h sosem cseréltek és amikor a haverom lecserelte a 16 éves gyári vizet akkor hallgatott valami fórumos arcra és ioncserelt helyett csapvizzel töltötte fel... (fagyálló nélkül term.) Természetesen levegős maradt és hol fűtött hol nem majd később győzött a kémia és kirohadt, úgyhogy nem volt mese, ki kellett cserélni.
Valaki írta korábban h az s-crosst üres kiegyenlítővel vette át, lehetséges h fellevegősödött és azért nem melegszik csak az egyik oldala mert oda szorult be a buborék!? Tudom elvont, de ha egy 3 éves autó nem fűt, ott a baj már nem kicsi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
-
őstag
válasz Brogyi #49836 üzenetére
De Exide volt, és a halott az túlzás de most már nem bírt ki egy sok rövid utas karácsonyi előtti hétvégét ( a végén vasárnap este volt még 1 db 1 méterrel arrébb állás is hogy feleségem autója is a ház elé tudjon állni). Hétfő reggel éppen de nem indult be. Rásegítéssel beindítva kicsit hosszabb utakon járva még indult utána. De nekem ez nem volt elég ezért cseréltem.
-
-
simonjoe
őstag
válasz Tom1939 #49841 üzenetére
..nem tudom, h miért ennyire szarok az új akkuk, nekem a 2év nyolc hónapos Exide Prémium minden előzmény nélkül beadta a kulcsot. Az autó többnyire hosszú utakat ment. Egy vasárnap 400km után álltunk le, majd hétfőn teljesen kuka, 8,7V-os kapocsfesszel. Beszéltem a kereskedővel, aki azt mondta, h ez teljesen normális "futás" idő az akkunak. Azt azért érdemes megemlíteni, h az új autókban az akkuk közel tíz évet kibírtak. Lehet, h a 4 év optimista jóslás, de legyen igazad!
Joe
-
-
válasz Tom1939 #49837 üzenetére
Hát igen. Itt EU-ban az Exide kerül bele. Nem rossz név, csakhát panaszkodnak rá. Szerencsére az enyém nem esztergomi. Így Yuasa, vagy annak clone-ja van benne. Három év után még 100% egy teszter szerint.
"Hétfő reggel éppen de nem indult be." Ez egy átlag autósnak halott. Tapasztaltnak pedig csak jel, és hogy mit kezd vele az már más téma. -
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49823 üzenetére
Épp most jöttem a szerelőtől, a Splash-en cserélt hűtőfolyadékot és fékfolyadékot.
A fékolajat egy kicsi vákuumot csináló kézi pumpás-tartályos eszközzel cserélte (lehet ilyet kapni a boltokban), szerintem az neked is jó lenne. DOT4 LV (tabletről nem tudok képet feltenni) fékolaj került bele, ami jobb minőségű és hosszabb csereperiódusú (akár 5 év).Van valami gond a Splash hátsó fékrendszerével, mert, ahogy szívta a fékolajat, állandóan levegős volt és a vákuumot se tartotta meg. Amikor pumpáltam a fékpedált, akkor meg fura berregő hang jött a főfékhengertől. Érdekes módon a fék jól fog, legalábbis az elsők a pedál nem esik be.
Tudja esetleg valaki, hogy mi lehet a gond, illetve hogy lehetne kideriteni? ABS kocka, vagy főfékhenger?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
válasz csiga8 #49847 üzenetére
Köszönöm, lehet, hogy csak ennyi volt a baj, mivel a pedál nem esett be és látszólag a fék is jól fog. Hiába, az ember mindig tanul, kár, hogy nem élünk örökké.
Egyébként a szerelő ugyan ilyen mérőórás műszerrel dolgozott.
A permetező se rossz, de inkább vennék egy gyárit műszerrel, ha magam akarnám csinálni.
TommyY
-
dethroner
veterán
Rosszul képzeled ezt a dolgot. Egyrészt nincs benne 2 fűtőradiátor, másrészt olyan sincs a radiátor egyik oldala eldugul és ettől egyik oldalra fűt, másikra nem. Ha az egyik oldalra ad meleget, akkor ott a radiátorról lefújt levegő útját fizikailag elállja valami a műszerfal mögött. Akár egy oda véletlenül bekerült tárgy, akár egy levált és hibásan működő terelőlamella. Olyan meg végképp nincs hogy a hűtőfolyadék tömít el valamit. Ha így lenne, akkor a kocsid orrában lévő hűtőradiátor is pont annyira el kéne tömődve legyen. Ami tömíteni tud, az a vízkő. Nekem a rönóban volt 2 éve radiátorcsere, na azon semmi nem jött át, egy napon keresztül mostan sósavval, forralt ecettel, piszkáltam dróttal. A végén kitisztult, szóval ha valakit érdekel, R19-ben van egy újszerű fűtőradiátorom
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen notebookot vegyek?
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ingatlanos topic!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest