Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#49951) TommyY2 válasza simonjoe (#49950) üzenetére


TommyY2
tag

Hát ez kellemetlen, mi volt a jelenség? Nálunk pl. nem áll vissza a kerék egyenesbe kanyarodás után, nem tudom, hogy van-e köze hozzá?

(#49952) simonjoe válasza TommyY2 (#49951) üzenetére


simonjoe
senior tag

Ne kérdezd, mert nem tudom. :) Kereskedőtől hozta haza a feleségem, majd ment szervizbe átvizsgálásra, ott cserélték egyéb mással is. Csere után azt mondta a nejem, h teljesen más lett az autó kormányozhatósága, stabilitása mint előtte. Hogy ez egy női megállapítás szerint mit jelent nemtom . :DD A lényeg, h xar volt és cserélni kellett.

Joe

(#49953) tboldi válasza TommyY2 (#49951) üzenetére


tboldi
nagyúr

Go to futóműállító műhely and check utánfutás & csapterpesztés. :)

(#49954) TommyY2 válasza tboldi (#49953) üzenetére


TommyY2
tag

Ahogy írtam, ezzel kezdtem, de minden rendben van, minden kerék jól áll, és semmilyen lötyögést nem találtak.

(#49955) tboldi válasza TommyY2 (#49954) üzenetére


tboldi
nagyúr

Akkor go to másik műhely. :D
De tényleg, nem ritka, hogy csak sokadik próbálkozásra jön össze rendesen.

(#49956) dethroner


dethroner
veterán

Tegnap láttam egy suzuki corolla-t. Parkolóból állt ki, a kereszteződésig csak a vellanymotor vitte, olyan csendben suhant, mint egy bicaj :DD

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49957) AMD Power válasza dethroner (#49956) üzenetére


AMD Power
titán

Én nem rég olvastam egy tök jó összefoglaló cikket a Suzuki Hybrid megoldásáról. Baromira megtetszett. :R

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#49958) beef válasza AMD Power (#49957) üzenetére


beef
őstag

Melyikről, a kamuról vagy a Toyota féléről?

(#49959) AMD Power válasza beef (#49958) üzenetére


AMD Power
titán

Erről...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#49960) BBke válasza AMD Power (#49959) üzenetére


BBke
tag

Még bonyolultabb rendszer, még több hibalehetőséggel... Az 1.4 turbós motorokkal is van baj, a turbó hibája miatt. Ha gariba akarod csináltatni, akkor 2 hétig nem lesz autód. Hogy miért? Kiszerelik a turbót, elküldik Esztergomba bevizsgálásra. Ha anyag hiba miatt hibásodott meg, akkor gariba cserélik. Ha nem, akkor 450 ezer a turbó ára, erre jön még a munkadíj és az olajcsere, cirka 500 ezer lesz a végösszeg. És igazából azt mondanak amit akarnak...

[ Szerkesztve ]

(#49961) 2ozzmexy válasza BBke (#49960) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ezt a turbó hibát kifejthetnéd, vagy ez a K14C-t nem érinti!? :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#49962) AMD Power válasza BBke (#49960) üzenetére


AMD Power
titán

Mint a cikkben benne van több hasonló, nagy vagy még jóval nagyobb gyártó is "ezt" használja.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#49963) beef válasza AMD Power (#49959) üzenetére


beef
őstag

Hát igen, a kicsikben (Swift, Ignis) első körben 12V 3.6Ah, amit most megnöveltek 10Ah. Ez utóbbi esetleg már ér is valamit. A nagyobbaknál (Vitara, S) 48V 8Ah.
Kíváncsi lennék, hogy a valóságban a kicsiknél milyen előny látszik. Erről semmilyen tesztet nem láttam. Tehát a K12C - K12D motor használat közben összehasonlítva.
Bár igazából mindegy, mert venni már úgy is csak az utóbbit lehet.

(#49964) SirKero válasza BBke (#49960) üzenetére


SirKero
őstag

Erre a turbó hibára én is kíváncsi vagyok. Eddig nem hallottam róla hogy bárkinek is gondja lett volna vele. Azért már pár ezer darab szaladgál belőle :U

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#49965) [CS]Blade2 válasza beef (#49963) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Próbálgatták már. Az új Swift esetén maximum durván 0,5 litert jelent 100km-enként, és főleg városban.

(#49966) csiga8 válasza BBke (#49960) üzenetére


csiga8
senior tag

Lehet rossz kontrukció a turbó, nem tudom, még nem hallottam róla. Figyelni fogom.

Azt tudom mivel tudod megölni a turbót.

1., Indítás után hagyni kell pár másodpercig alapjáraton a motort, ( 6-8) nem nyúlunk a gázhoz, hogy az olaj odaérjen a turbóhoz is, ne szárazon, félszárazon fusson a turbó tengelye

2., A longlife csereperiódussal. Az olajból előszőr mindig az adalék kopik ki. Régebben a kén és foszfor ( SAPS, azaz szulfáthamu ) adalék többszöröse volt a mostaninak. Ezek a kopás ( főleg indítás-leállítás) miatt voltak felelősek, de a kipufogáz utókezeő rendszert eltömítik, ezért próbálják más adalékkal pótolni, több-kevesebb sikerrel...

3., Rossz minőségű olaj, bár ma már szinte minden olaj képes a turbó okozta terhelésnek megfelelni, de azért van jobb-rosszabb választás

4., Ha VTG a turbó ( variálja a lapátszöget) időnként (100 km-ént minimum ) szándékosan picit mehuzatod a motort magasabb fordulatokon és nagyobb terhelésen, ugyanis akkor fog változni a lapátszög, nem fog letapadni. (Értelemszerűen üzemmemelegen)

5., Tartós autópálya után legalább két perc alapjárat. Normál terhelés esetén ( városi-elővárosi használat) a turbó kb 350 C fokos, egy autópályás rész után meg 600-650 C fok körüli.
A turbót az olaj hűti, ha leállítod, nem hül vissza, akkor az ott lévő olaj megég. Nem túl szerencsés, ha a csúszó felületen megégett koksz marad, mert rosszabb lesz a siklási tulajdonság, idővel pedig eltömi az olajjáratot...

6., Indítás után egyből nagy terheléssel használjuk az autót. Nem melegedett még át, nagyobbak az illesztési hézagok, a kenés sem jó még... ( mondjuk ezzel nem csak a turbót, hanem a motort is megölöd elég hamarl)

A Kia Ceed-nél tán a turbóhoz vezető olajcsőben szűrő van. Azt rendszeresen elfelejtik cserélni, ( szar helyen van, nehéz hozzáférni) ami ugye baj, mert ha az eltömődik, jön a turbó halál.... ( Egyébként még a Ceed-nél is teljesen normális, hogy 300-350 K után is a gyári turbó van fenn)

(#49967) beef válasza [CS]Blade2 (#49965) üzenetére


beef
őstag

Hát városban, dugóban, járó motornál bármennyi is lehet a fogyasztásod, szóval ott nem nehéz :)
Úgy tudom máshol nem is segít. Normál üzemben gyorsításkor (nem induláskor) bekapcsol egyáltalán?

[ Szerkesztve ]

(#49968) dethroner válasza BBke (#49960) üzenetére


dethroner
veterán

Azért turbó hibát kifizettetni gari idô alatt nem egyszerű. Tekintve hogy plusz jó sok évet adnak rá, nehéz megmondani a parasztnak hogy van gari de mégse.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49969) AMD Power válasza beef (#49963) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem főleg a nagyobb 48v ami tetszik.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#49970) beef válasza AMD Power (#49969) üzenetére


beef
őstag

Az jól tudom segít már gyorsításokkor is?
Önállóan még ez sem tud egy métert sem menni ugye?

(#49971) BBke válasza csiga8 (#49966) üzenetére


BBke
tag

Néha elmegy az erő a motorból, gyorsításkor nem dolgozik a turbó. Újabb gázadásra megjavul. Nem is ez a fő gond, hanem álló helyzetben 1500-2000 fordulatra emelve a fordulat számot, csörög-zörög. Nem, nem visít.

(#49972) BBke válasza dethroner (#49968) üzenetére


BBke
tag

Simàn megtudják tenni, nem rendeltetés szerű használatra hivatkozva. Pont. Vagy kifizeted zsebből, vagy megy a huzavona.

[ Szerkesztve ]

(#49973) BBke válasza csiga8 (#49966) üzenetére


BBke
tag

Sajnos ezzel sokan nincsennek tisztában. A turbós motorok nagyon érzékenyek az olaj minőségére. Ezért van a Suzukinál az 1.0 T és az 1.4 T motoroknál a 10.000 km-es olajcsere periódus.

Engem a szakszerviz le akart beszélni az 1.6-os Vitara 10.000 km (6 hónap alatt) utáni olajcserèről. Én lecseréltettem.

(#49974) dethroner válasza BBke (#49972) üzenetére


dethroner
veterán

Hogy bizonyítod a nem megfelelő használatot? Hol van a garancia feltételek között a garanciát kizáró feltétel?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49975) 2ozzmexy válasza csiga8 (#49966) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Akkor kiegészítés ha nem haragszol:
7. Start-Stop rendszer, ugyanis a Suzuki, Opel, Hyundai, Kia még a dízelben is raoltja a villanyt a vörösen izzó turbóra...

8. Vizes turbonal érdemes a hutovizet is időben cserélni, mert nem csak az olaj hűti...

9. A felhasználói tudatlanság, ugyanis a BoosterJet motorok 1500-as főtengely fordulattal már max nyomaték körül vannak és ez tart a pirosig, tehát olyan nincsen h nem tölt, ha nem tölt nem kap levegőt sem a motor, ezek már nem IFA turbók, h alul luk legyen (ami már akkor is baromság volt amikor kitalálták)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#49976) 2ozzmexy válasza dethroner (#49974) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Gepkonyvben... ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#49977) 2ozzmexy válasza BBke (#49971) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

És ezt hol olvastad? Mert ennyi baromság tuti nem a te fejedből származik... :F

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#49978) dethroner válasza 2ozzmexy (#49975) üzenetére


dethroner
veterán

Gépkönyvben le van írva, hogy ha nem hűtöd nagy menés után, akkor nincs gari? Én td subaru gépkönyvét átlapozva csak annyit találtam, hogy ajánlott utána járatni. Arról egy szó se volt, hogy ha ezt nem teszed, akkor ugrik a gari. Szóval ez így nem szabályos, szerintem.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49979) zsolti1 válasza PeterPH (#49939) üzenetére


zsolti1
csendes tag

Szia.
Casco-ra még vastagabb a ceruza.
Hátsó lökös sx4. sedan.

(#49980) zsolti1 válasza zsolti1 (#49979) üzenetére


zsolti1
csendes tag

Ezért cserélték.

(#49981) tboldi válasza zsolti1 (#49979) üzenetére


tboldi
nagyúr

:Y

Tudom, jelen esetben nem túl releváns, de nekem "csak" ~200k-be került a villanyoszloppal való találkozásom. Casco nincs, önerőből finanszíroztam, mivel én voltam figyelmetlen, és nem volt más résztvevő.
kiindulás -> ideiglenes ezüst ajtó 50-ért -> jobb állapotú piros ajtó 70-ért -> lökhárító meghegesztése, az ajtó tetejének átfényezése és az ezüstről a spoiler átszerelése 85-ért

szerk.: Ja, meg még kb. 40k Ft, mert mindkét ajtó üvegét le kellett fóliáztatnom. :D

[ Szerkesztve ]

(#49982) csiga8 válasza 2ozzmexy (#49975) üzenetére


csiga8
senior tag

Így van, kihagytam! :R

(#49983) Brogyi válasza beef (#49967) üzenetére


Brogyi
senior tag

"Normál üzemben gyorsításkor (nem induláskor) bekapcsol egyáltalán?"
Nem mindig. Pl. ha kicsi a "bohóc" akksi töltöttsége akkor nem, és még sok minden mástól is függ. Magas töltöttség mellett gyakrabban bekapcsol. Ez olyan hülye gyerekeknek való, mert nyomni kell a gázt, hogy legyen töltöttség. A jó oldala ha nyomod neki városban akkor nem hirtelen ugrik a fogyasztás.
A turbó témához még annyit. Vegyünk egy női tulajdonost aki nem műszaki, és a start/stop be van kapcsolva.
130km/h tempó után simán lekapcsolja a motort. Ez ilyen, és erre is kell hogy érvényes legyen a garancia, mert nem kibújási alap a "nem rendeltetésszerű használat". Ha CPU ilyen bután van programozva akkor az a Suzuki baja. Simán beperelném őket ha elzavarnak. A programozó hibázott, akkor fizessen a Suzuki.

[ Szerkesztve ]

(#49984) [CS]Blade2 válasza Brogyi (#49983) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

A legújabb Swift-ben ki lehet kapcsolni a StartStop-ot? Ha ki van kapcsolva, akkor mi marad a hybrid részből? Megállás előtt akkor nem állítja le a motort, helyben is jár, ennek ellenére villannyal indítja meg az autót?

(#49985) dethroner válasza [CS]Blade2 (#49984) üzenetére


dethroner
veterán

Soha nem az ülés alatti aksi indít, az csak a gyorsításba segít. Start stop nálunk mindig ki van kapcsolva, hibrid része ettől független.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49986) [CS]Blade2 válasza dethroner (#49985) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Ahol én olvastam róla, ott azt írta, hogy fékezésnél visszatölt a rendes akkuba és a li-ion-ba az ülés alá, majd valami 10km/h-nál lekapcsolja a start-stop a benya motort. Egyébként a fogyasztókat látja el az ISG, tehermentesíti a generátort. Van egy normál önindító is, hidegen az indítja a benyamotort.
Amikor leállította magát a startstop-al, az ISG generátor indítja meg az autót 0-ról.
Swift 12V-os rendszerre nem írta, hogy később tudna segíteni a hajtásban a benya motornak. Elvileg csak annyival segít, hogy ellátja a fogyasztókat, ezzel tehermentesíti a motort.

(#49987) zsolti1 válasza tboldi (#49981) üzenetére


zsolti1
csendes tag

Azért érdekes, hogy a biztosìtó miket kifizet.

(#49988) ncc1701 válasza dethroner (#49968) üzenetére


ncc1701
veterán

Az 1 éves, 27e km-t futott autóm nyöszörgő hátsó futóművét is pont ott szarták le, ahol volt. Nem kell hanyattesni a garitól, ha nagyon nagy kedved, és sok időd van, lehet pereskedni. Szerelő span tudna mesélni dolgokat, sokan nem tehetik meg, h éveket pereskedjenek, mert az autó munkaeszköz, ezért az első ilyen esettől kezdve már nem is visznek márkaszervízbe kocsit. Mert a maaszek olcsóbban tud karbantartani, folyadékokat cserélni. Mondjuk fele áron. Amit itt megspórolsz, abból évek alatt összejön egy elég szép pénz az esetleges javításokra.

(#49989) bigdigit válasza dethroner (#49985) üzenetére


bigdigit
addikt

Szerintem téves az információ.Ha be lenne legalább néha kapcsolva a start stop nálad akkor tudnád nem mindig áll le a motor.Ha kicsi a lítiumos aksi töltöttsége ki is írja nem elérhető a start stop.Ergo arról működne gondolom én.

(#49990) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

nem tudom ez egy limitalt szeria, vagy vki audi szeretne lenni? [link]

[ Szerkesztve ]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#49991) dethroner válasza [CS]Blade2 (#49986) üzenetére


dethroner
veterán

Fékezés csak az ülés akatti aksit tölti. Ha jár a motor, akkor mint minden normális esetben, az indítóaksi töltődik. Az ülés alatti aksi csak a gyorsításokba segít, semmi másra nem jó. Minden villany fogyasztó a normál aksit terheli. Ha kinyomod a start stop rendszert ( mi soha nem használjuk), akkor nem áll le a benzinmotor . Amúgy igen, ha lépésben gurulsz leáll, ha ácsorogsz leáll. Nem érdekli hogy te épp maxon pörgeted a klímát, vagy hogy alig mentél pár percet jéghideg motorral, ő akkor is leállítja, dögöljön meg minden, de akkor is megspórol 1cl benzint. Na hát nálam nem fog :P

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49992) dethroner válasza bigdigit (#49989) üzenetére


dethroner
veterán

Pár napig használtuk, kíváncsiságból. Aztán amikor éjjel ment a fűtés, az összes lámpa, zene meg mit tudom én hogy még mi minden, simán leoltotta a motort, az összes fogyasztó meg szipkáza a normál aksit. Nyáron ugyanezt eljátszotta klímahasználat közben. Na akkor mondtam azt hogy te itt többé nem fogsz működni.

A start stop megállás utáni indítás, ami a csendesebb, na az megy a kicsi aksiról. Mi den más a normál aksiról.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#49993) SyMbioTe válasza dellfanboy (#49990) üzenetére

Volt egy olyan széria, hogy Vitara S, gondolom innen a "poén" :))
Szerintem ez az, annak volt ilyen hűtőrácsa

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#49994) dellfanboy válasza SyMbioTe (#49993) üzenetére


dellfanboy
senior tag

de az ilyen Audis piros/szurke szinkomboba?lehet, de nem akarom elhinni. Audi nem perelt? :U

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#49995) dnelb válasza dellfanboy (#49990) üzenetére


dnelb
veterán

az nem gyári paket ott, nincs ott semmi alapból. Ez egy ebayes S line embléma..

(#49996) SyMbioTe válasza dellfanboy (#49994) üzenetére

Ja, nyilván az S betű nem volt rajta, az tisztán látszik, hogy Audis. Erre céloztam a poén résszel, csak nem volt egyértelmű. :B

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#49997) AMD Power


AMD Power
titán

Mentünk most Anyumhoz délután. Mi állt a házuknál. Pont abból a flottából egy példány amit kinéztem magamnak. Előben teljesen elfogadható állapotban volt, amennyire ezt utcán megnézhető...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#49998) bigdigit válasza dethroner (#49992) üzenetére


bigdigit
addikt

Igen ahogy mondod. Számomra ez a lényeg mert a start stop nyírná az aksit. Rossz hallgatni lámpánál ahogy köszörülnek mások.

(#49999) dethroner válasza bigdigit (#49998) üzenetére


dethroner
veterán

Csak a start stop, vagyis a leállítás, indítás nem biztos hogy a normál ólomsavas aksiról történik, de ezt egy multiméterrel ki lehet mérni. Ha nem megy közben más fogyasztó, és a kicsi aksi indít, akkor nem okoz gondot.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#50000) BBke válasza 2ozzmexy (#49977) üzenetére


BBke
tag

Nem olvastam, egy ismerős autója produkálja ezt a hibát. A csörgést hallottam. Egyből mondtam neki, hogy ez a turbó. Suzuki szerviz is megerősítette ebben. Mondták neki, hogy ne használja... karácsony elött. Január 4-én nyit a szerviz. Viszont az autóra szüksége van. Gondolom Te nem autószerelő vagy... velem ellentétben.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.