- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
McDoug6lak
tag
Sziasztok fórumtársak!
Valaki hozzáértő emberke, meg tudja nekem mondani, hogy a heti Lidl akció keretében kapható emelő, felemeli e normális magasságba a G astra elejét is? Kérdésem lehet hülyén hangzik, de tavaly vettem egy szerkezetet, és bizony annak az emelési magassága igencsak soványka az első két kerék lecseréléséhez. Isten igazából az érdekelne, hogy a meghirdetett szerkentyű 357 mm emelési magassága elegendő e a kerekek le. és visszapakolásához, avagy ez is kevéske? Segítségeteket előre is megköszönöm!
Ui.: Kapott a drágaságom egy pár Njoy lámpát (kis morcoska lett), meg egy nyár végi pasztázást is -
trassher
addikt
Urak a jobb első fényszóróm párásodik eső és mosás után. A pipák nincsenek eltömődve, szemrevételezés során nem találtam olyan helyet ahol bejutna a víz. Hasonlót tapasztalt már valaki?
-
elistvan
őstag
Milyen 2 dines fejegységgel lehet szerintetek bővíteni az A merivát ami esztétikus, és okos is? (Tolatókamera, navi van benne). 100 ezer alatt.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
mohabá 007 #77686 üzenetére
Igen, mindkettőt használjuk. Azért az új jelentősen le veszi a terhet a régiről. Pl most hétvégén sem azzal megyünk a rokonokhoz/szüretelni. (a C-n éves pályamatrica van, szóval adja magát a helyzet, hogy melyiket használjuk)
De nem adtuk el a régit, jó ha van 2 autó. Az előélet ismert, meg az ember szívéhez is hozzánőtt (hiába ütött kopott).Mivel Bp belvárosában lakunk (figyelem a kép megtévesztő, az az ősöknél készült!) így néha okosabb bkv-zni (a dugók miatt). Szóval hogy mennyire van használva az nagyon attól függ. Valamikor egyik autó sincs itthon, valamikor meg mindkettő 2-3 napig áll.
Ha kisebb távokra megyünk, akkor nyilván a benzines adja magát (ez a szabály fölül tud íródni, ha a megjelenés is fontos)
Luck Dragon: Köszönöm, egyre jobban hízik a májam
. Az a baj, hogy nincs túl sok jó képem a kocsiról, és most már be is van horpadva a bal hátsó ajtó (mea culpa), illetve sok kicsi karc is van rajta (késésben rohanás a nagyvárosban)
Anno volt esküvői kocsi is (én voltam a sofőr). Azután pár nappal meghajtottam az autópályán díszítéssel (van előtte utána képem, ha érdekel valakit).
Télen síelésre menet meg igazi túraautó (900l-es tetőboksszal a tetején). És még így is ment Olaszországba menet gond nélkül (160-180) (akkor még új volt nálunk a kocsi, első nagy túra, a konvojból a többiek nyomták a gázt)
A nyári alufelni (17-es), a téli acél (16-os dísztárcsával, a 2. képen az látszik). (a 2. kép az otthoni parkolóban készült). -
válasz
mohabá 007 #77692 üzenetére
Elvileg a Bárdinál rendelhetőek. De majd megkérdezem tőlük jövő héten. Úgy is megyek hozzájuk.
-
válasz
mohabá 007 #77692 üzenetére
Hát ez tényleg nem jó hír
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #77691 üzenetére
Nem hogy megszüntették volna,de pl: az újabb A12NET - NEL, A14NET - NEL szelepfedelekbe is ezt a megoldást alkalmazzák
(van minek elromlani,az meg jó a szervizeknek...
.)
A belevaló membránt,mivel csak filléres cucc,nálunk senki nem forgalmazza... -
válasz
mohabá 007 #77690 üzenetére
Akkor elnézést kérek, neked van igazad. Rosszul tudtam.
Bár nem így rémlik. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #77689 üzenetére
De,ugyanis ebben is az van a Cromax szerint.(is )
-
válasz
mohabá 007 #77688 üzenetére
Nem, ugyanis ebben már nincsen. Csak a twinportosban volt utoljára.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #77687 üzenetére
Negatívum még a szelepfedélben lévő membrán átszakadása.
-
Szóval ahogy ígértem:
Ennek a motornak az érdekessége az úgynevezett VVT – Variable Valve Timing, azaz váltakozó szelepvezérlés.
Ezt az Opel (és több másik gyártó) is úgy érte el, hogy a vezérműtengelyen a sima vezérlő kerekek úgynevezett „okos kerekekre” cserélte.
A vezérlés tövében található a szívó és kipufogó oldalon is 1-1 szolenoid (mágnes) szelep, ami a kereket hivatott vezérelni/állítani (másnéven vezérlés állító szelep).A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket, amik a vezérműtengelyeket állítják, ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje is.
A másik fontos alkatrésze a rendszernek a két vezérlés kerék, amiről előzőleg írtam.
A szolenoidok és a két vezérlés kerék alkotja együttesen a váltózó vezérlés rendszerét.
Ennek a rendszernek az egyik hátránya, hogy a gyári szolenoid szelepeken a szűrőbetétek több darabból álltak még emiatt el tudtak fordulni, amivel részben lezárták az olaj útját, ilyenkor a vezérlés állítása nem volt megfelelő a terheléshez képest.
Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.
A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak.
Ha ez megtörténik, akkor hallható eredménye van, ugyanis indításkor Opel-es szlenggel élve „traktor” hangot ad, tehát úgy csattog, mint egy dízel.
Kezdetben csak indításkor hallani és 1-2 másodpercig tart, később, ha romlik a helyzet, akkor már folyamatosan adja a hangot és veszít az erejéből a motor.
Az esetek 99%-ban a szívó oldali kerék megy tönkre ilyenkor, ezeknek jelenleg darab ára 55-65 ezer ft között mozog kedvezmény nélkül, bolttól függően.Ennek hibának az egyik megoldása az, hogyha a szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük.
Maga a kerék is ellenőrizhető, le kell bontani hozzá a vezérlést, és kézzel mozgatva óra mutató járásával megegyezően és fordítva, ha nem áll stabilan, hanem kotyog/mozog akkor sajnos már megkoptak a kerekek és csak a csere segíthet.
Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél.Ha már indításkor traktorozik a motor, akkor némileg segít enyhíteni a problémát, ugyanis a 0W-s olaj előbb felér a szelepekhez az 5W-s társaikkal szemben így előbb állítódnak a kerekek és megszűnik a hang, persze ez nem megoldás, csak javít valamit a helyzeten, amíg a tulajdonos összeszedi az ülés alól és a résekből a cserére az összeget.
Amíg viszont nem szól bele a motor működésébe nem szükséges feltétlenül cserélni, de ekkor már a fent említett olaj használata nagyon ajánlott.
Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
Z18XER Negatívum:
- Visszacsapó szelep hiba
- Elforduló szűrő a gyári szolenoid szelepeken
- Hibás gyári olajhűtő(#77671) legelek
Nagyon szép, szerintem a legszebb Zafira.tutis
Hát így esti kép alapján is tényleg patikának látszik. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
ArthurShelby #77671 üzenetére
"..Előtte benzines 1.6-os A zafiránk volt…"/ami még jelenleg is megvan..
/ Napi használatban van mind a kettő?
-
-
#81556480
törölt tag
válasz
mohabá 007 #77682 üzenetére
jóvan de értsétek már meg hogy én nem tudtam milyen az Ő motorkódja, azt hittem az enyémhez hasonló 1.8.
egyébként most nagy para van, mert megyek külföldre, itt hagyom a kocsit anyáméknak és vezérlést kéne cserélni mert 5és fél éves, de csak 20e km van benne. pénz másra kellene, de így nem hagyom itt ( és menetel előtt 600km, reptér oda vissza út még benne lesz) szóval előtte vez csere.. úúúgy örülök neki..
-
#81556480
törölt tag
válasz
Luck Dragon #77680 üzenetére
Jóvan, nekem mindegy, mondtam neki hogy ne vegye szentírásnak mert nemtudom. a sajátom x18xe1 az 60e és 4 év. az bizti mert az opelben lekérdeztem..
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #77678 üzenetére
Mert nem egy olyan kategóriába sorolnám a járgányt, ahol ez megszokott/elfogadható/megengedhető lenne. Annál azért egyszerűen jobb járgány szerintem.
Úgy alakul a kedded ahogy alakítod.
De ígérem meglepődünk majd.
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #77673 üzenetére
Meglepő a negatív lista, de tényleg.
Az ablakmosó tartályod pedig valóban a fényszórómosó miatt ürül gyorsan. Az Astrába is szinte a teljes 5 literes belemegy.
Október 3 topiktali, csak mondom. -
ArthurShelby
addikt
válasz
Petyyyyy #77672 üzenetére
Most hízik a májam a dicsérettől
Egyébként szerintem is szép. Mikor kijött első ránézésre fura volt, de szokni kellett. Nekem most nagyon tetszik, az a lényeg.(A népítélet cikkem még csak az első, látszik rajta. Másrészt akkor nagyon elfogult voltam épp, mostanában kevesebbet vezetek, most talán józanabb vagyok a kocsival kapcsolatban
)
Ami sok pozitívum mellett negatívum:
Az összeszerelési minőség tényleg rossz. Nagyon recseg, ropog, mikor valamit megnyomogatok a beltérben.
Ami furcsa, hogy majdnem 5l belemegy az ablakmosó tartályba, de ahhoz képest hamar elfogy (valószínűleg a lámpamosás visz el sokat).
Az eső szenzor tényleg nem a legpontosabb néha, de azért általában jó.
A navi 900 cd lejátszáson kikapcsolva bekapcsoláskor le be tud fagyni
A flexride futómű (sport/tour gomb) nem nagy szám, de nem rossz. Félek hogy drága lesz, mikor elromlik.
Tele van rekesszel, de egyik sem hatalmas (a 2 kesztyűtartó kicsi) (az újnál már a felső kesztyűtartó megszűnt, de az alső ugyanolyan kicsi)
Ami pozitívum:
Panoráma üvegtető, panoráma szélvédő nagy élvezet (amíg be nem törik és kapjuk a számlát)
Az AFL fényszóró iszonyú jól világít (néha kicsit későn veszi le a reflektort magától, de lehet van már rá frissítés)
Szerintem felfele csaltak, és több mint 130 ló (CDTI). Egyesben még lassú (elég rövid is), kettesben viszont már nagyon megindul. Azért a súlya érződik, nem egy kanyarvadász
Kényelmes, jól rugózik, és ha kell megy is rendesen. Néha este csak kimennék vele az országútra és mennék... -
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #77671 üzenetére
Ez a C Zafira az egyik legszebb szerintem, talán épp a bumeráng első rész miatt.
-
JasL
őstag
válasz
Luck Dragon #77669 üzenetére
Megköszönném, ha megírnád! Mondtam a szerelőnek, nagygenerálozás lesz, kerül amibe kerül. Rozsdát is el fogom tüntettetni 99%ban, csak ott hagyom meg, ahol nagyon fájna a bontás. Aztán uánta egy ideig nem akarok hozzányúlni.
-
Ha 1.8-140 pacis akkor az Z18XER a motor. Itt a vezérlés csere mindennel olyan százezer forint,. Azt ne feledd el majd hogy a vízpumpa a vezérlésen kívül helyezkedik el, de célszerű a vezérléssel együttesen cserélni.
A szolenoidott is tessék utánna nézni, mert a XER mociknál szeret makacskodni. Ilyenkor főleg indulásnál kerepel. Stb de ha kell megírom az egész motor hibákat. -
HoaryFox
őstag
Akinek esetleg hiányzik a brümbrümje az összefoglalóból, esetleg kiegészítené / új képe van róla az dobjon egy PÜ-t vagy hozzászólást és beteszem szívesen
Szolgálati közleményemet olvasták!
- llwynog
-
WZP
aktív tag
-
AMD Power
titán
válasz
diegho #77652 üzenetére
Mondtam neki ,hogy eladó lesz ha meglesz az új gép. De az már csak 2018 lesz.
Egy ilyen autóba ez a 3 hengeres 1.2 Turbo Ecotec motor (130Le) olyan vicces nem?
-
diegho
nagyúr
válasz
AMD Power #77648 üzenetére
Én mikor a Carinát vettük ezer éve faterral, meghoztam az autót, nem álltam be az udvarba, jött a Family Frost-os srác, megáll (ismertem). Mondja, hogy ez mi? Mondom most vettük. 150k felárral el akarta vinni azonnal kp-ra, de nem kapta meg, következő héten már 350k felárral jött, de akkor sem járt sikerrel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Milyen videókártyát?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megjelent a OnePlus 13T
- 3D nyomtatás
- A héten érkezik az Xbox alkalmazás az LG okostévékre
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Packeta
- 500 millió eurós bírságot kapott az Apple az App Store okán
- További aktív témák...
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- DUALSHOCK 4 WIRELESS Controller PS4 / használt állapotban / 3 hónap jótállással
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad T495 üzleti notebook - R7 Pro 3700U 32GB RAM 512GB SSD Radeon Vega 10 W
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8600K 16GB DDR4 960 GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest