- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- Gurulunk, WAZE?!
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- sh4d0w: Vigyázz a háttértáradra...
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha – bevezető - igényfelmérés
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
válasz
blakey #82892 üzenetére
Nekem az LG C8-am nézett ki hasonlóan, amikor költözéskor a dobozában állt sokáig, majd újra bekapcsoltam. Másnapra rendbejött és azóta is jó, lefutott egy kompenzáció, gondolom.
Mondjuk az az S95B valószínűleg egy hibás darab sajnos. (Amennyire látom, AVS-en pl. alapvetően is más az S95B megítélése mint itt. Sok panaszba futottam a mindenféle hibák miatt.)
-
Grawens
senior tag
A múlt hónapban, egyik ismerősömmel beszélgetve szóba jöttek az OLED tv-k. El is panaszolta, hogy vett egy 65-ös S95B-t, ami a második napon feldobta a talpát, majd a cserére kapott példány egy napot sem bírt. Zölden villogott és ki-be kapcsolgatott. Választott helyette inkább egy LG-t. Még viccesen meg is jegyeztem neki, hogy a Samsung annyira zöld akar lenni, hogy már lassan minden vackát újrahasznosított üvegből és műanyagból gyárt, hogy a hiba is zöld fényként jelenik meg a tv-n.
Erre ma mi jön velem szembe? [link]
Délelőtt felhívtam és a poén lelövése nélkül megkérdeztem, hogy milyen tartalmat nézett, vagy mivel járatta mielőtt megdöglött a tv? Válasz: "hát mit.. XSX-en Halo-ztm"
Eléggé furcsa véletlen.
Valaki akinek van mindkettő, nem próbálná ki a közösség érdekében? -
Skylukos
tag
LG C2 G2 új firmware?:
https://www.xlr8yourmac.com/audio/LG_firmware_updates.html#LG_C2_G2_OLED_FW_Update6 -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Skylukos #82885 üzenetére
Erdekes, kevesen panaszkodnak ilyenre. Meg mindig azt tanácsolom hogy vedd lejjebb az ooled pixelek fenyerejet, magától a kontraszttol nem kellene rossz érzésnek lennie.
A projektornak azért természetesebb a képe, mert nem világít a szemedbe mint egy tv hanem a vászonról verodik vissza a fény mint ahogy valóságban is mindenről. A tv egy kicsit olyan mintha közvetlenül a lámpába néznénk.
-
Skylukos
tag
válasz
Vhiktor #82884 üzenetére
Hát igen, ezért vettem oled-et mert szeretem a valósághoz hű szélsőséges fény viszonyokat, (kontrasztot) csak hát ez a szememnek ugyan olyan nehezen elviselhető mint a valóságba, azért nem akarom lebutitani a kontrasztot hogy kellemesebb legyen a szememnek, tudom kicsit mazohista a hozzáállásom.
Ahogy írtad is ez csak az oled-en előforduló szinte végtelen kontraszt miatt igényel megszokást, de természet ellenesnek nem nevezném mert a természetben előfordul. Ez nem gond csak megszokást igényel a sok év "szürke, meg szürkés kékes fekete" után a valódi fekete.
Én azt mondanám a projektornak nem "természetesebb" hanem a szemnek kényelmesebb képe van. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Skylukos #82883 üzenetére
Úgy érzem, hogy akkor mégis csak a feketével van a problémád, mert a valóságan nem igazán van olyan, hogy nagy fény mellett abszolút fekete, elleneben kis túlzással oleden igen.
Emiatt természetellenesnek látod a képet, túl digitálisnak.Nem véletlenül vannak olyanok akik a projektort soha nem cserélnék le, sokkal természetesebb képe van a szem számára.
-
Skylukos
tag
válasz
Vhiktor #82882 üzenetére
Nem vitatkozni akarok a tagadhatatlan szakértelmeddel, csak laikusként arra gondolok, az oled a hatalmas kontrasztjával képes azt a valóságban is előforduló hatást majdnem reálisan megjeleníteni, mint amikor egyszerre látunk egy tárgyat a szabadban a napfényben tündökölni, de a képernyő másik felén egy nyitott ajtón keresztül belátunk egy sötét szobában és ott áll valaki alig látható félhomályba. Ez ugyan ugy kihívás a szemünknek az oled-en is mint a valóságban, szerintem.
"Persze vannak idióta módon gradelt tartalmak, de ott meg így akarták láttatni vagy egyszerűen csak kóklerek voltak a készítők"
Hát ez az, erre kellett a legtöbb idő, hogy megértsem ezekre nincs jó beállítás, mert ugye a hiba nem az én készülékemben, vagy beállitásaimban van. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Skylukos #82877 üzenetére
Ha bántja a szemed akkor azt a környezeti fényviszonyoknak nem megfelelő beállítás okozza és nem a kontraszt arány.
"egy egy jelenet furcsa fény viszonyainál az ember sosem tudhatja, hogy a készülékének beállításai vagy éppen a kódolt streaming, vagy az alkotók furcsa elképzelése a hibás."
A tömörítés sokmindenbe beleszól, de ha eltekintünk tőle akkor egy jól beállított tv-n nincs ilyen érzet. Persze vannak idióta módon gradelt tartalmak, de ott meg így akarták láttatni vagy egyszerűen csak kóklerek voltak a készítők.
-
Skylukos
tag
Ugy látom az rtings új video csatornát nyitott a "nagy tesztnek".
https://youtu.be/sIuADqHNEt8 -
Skylukos
tag
válasz
Vhiktor #82869 üzenetére
Igy 1 1/2 hónap után sikerült kb egy kompromisszumos beállítást találni az általad is írt logikával. Persze a feketékből nem szeretnék szürkét, mert pont azért vettem oled-et mert 95%-ban sötét környezetben nézem és imádom a valódi feketéket amik az lcd-ből hiányoztak. Az oled óriási kontrasztja néha szinte bántja az ember szemét, ezt nem akarom tompítani, mert akkor miért vettem oled-et, ezt meg kell szokni!
Nekem fényerő hiányom nincs a c2-vel még nappali fényben sem. (Persze minden energia, meg oled védő vacak kikapcsolva!)
A mai televíziózás legnagyobb hibája a nyersanyagok óriási különbségei, hdr és dv anyagoknál (az sdr-ről nem is beszélve) egy egy jelenet furcsa fény viszonyainál az ember sosem tudhatja, hogy a készülékének beállításai vagy éppen a kódolt streaming, vagy az alkotók furcsa elképzelése a hibás. Az fps problémákról most nem beszélek, mert az itt a forumon szinte csak engem zavar, pedig itt a legnagyobb hátrány manapság. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Northlorien #82874 üzenetére
Mindent, még ezen a 2-n kívűl is.
-
ricsip
addikt
válasz
Skylukos #82870 üzenetére
2012-es toyota avensis: nem szólt soha, 2016-os mazda6: nem szólt soha, 2011-es audi a4: nem szólt soha, 2019-es turbos benzines kia: nem szólt soha (ebben is van részecskeszűrő tudtommal, hiába nem dízel)
Ez még hagyján, de az automatikus start-stop rendszer is szar mindegyikben: amint ralépek a fékre, már állítja is lefele a motort. Ki nem tudok hidegen gurulni a mélygarázsból, 100métert nem megyek, már állítja lefelé. Az összes fenti ugyanezt csinálta. Szar megvalósítás van az összes gyártónál úgylátom (pedig volt a merítésben német is, japán is, kóreai is). -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Northlorien #82872 üzenetére
Természetesen én ezeket tudom.
De alternatív white pointot csak a matemarizmus miatt használnak, hogy az OLED-en a fehér ugyanúgy nézzen ki mint a régi CRT illetve LCD tv-n. Mert a kijelző technológiájából kifolyólag a D65 nem néz ki ugyanúgy pl egy WOLED-en mint egy régebbi referencia LCD studió monitoron. De ott csak az a lényege, hogy a D65 szemmel nézve ugyanaz legyen mint amit már megszoktak és ezt a matemarizmus okozza.
Ezért nem jó keverni több kijelzős rendszer esetében a háttérvilágítás technológiákat, mert egy psf foszfor kijelzőn máshogy fog mutatni uyganaz a fehérpont mint egy white leden, ekkor jön a perceptual matching és az alternatív white point.
-
Northlorien
tag
válasz
Vhiktor #82869 üzenetére
A fehér mondjuk relatív, mert használnak alternatív whitepointot is sokan stúdiókörnyezetben. Professzionális fényelő monitorokhoz konkrétan van gyári ajánlás, alternatív fehér pontra. Illetve a gyári kalibrált módok sokkal használhatóbbak már, mint voltak régebben. A trónok harca éjszakai csatajelenete óta, szinte minden tv gyártó készít filmmaker módot - ezek nem tökéletesek, és kalibrációra szorulnak, de nem annyira drasztikus a helyzet mint volt. Illetve utómunka esetében is van amikor megemelik az oled feketéit 0,02-0,05-re, nemcsak az LCD-hez való közelítés, hanem a projektorok feketéi, és arányai miatt is.
-
Skylukos
tag
válasz
ricsip #82866 üzenetére
Nem nagy gond ha megszakad, mert nem akkor kezdi csinálni amikor a telítettség 100% hoz közelít, ha nem már 60-70 körűl igy majd legközelebb megcsinálja. Akár kétszer háromszor is elhalaszthatja a rendszer gond nélkül. Persze jelezhetné igazad van, de azzal befolyásolna téged.
Nem tudom milyen évjáratról van szó, de az euro6-okat már nagyon jól megcsinálta némelyik gyártó.
Na most biztos én leszek leb@..va az off topicért. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Skylukos #82865 üzenetére
Azért állítgatod állandóan a tv-t, mert nem kalibrált, sehogy sem jó, mindig hiányérzeted van.
Külön kell végpontozni a tv-t a sötét és világos környezethez (még a gamma is játszik), de a fehérnek fehérnek kell lennie (D65) fényviszonyoktól függetlenül.
Persze az más kérdés, hogy kinek tetszik a klaibrált kép és kinek nem.
Ha LCD jellegű képet szeretnél, akkor emled meg a feketeszintet hogy az OLED-en is szürkék legyenek a feketék
és akkor már nem lesz furcsa a kép dinamikája. De ebben az esetben felesleges volt OLED tv-t venni.
Esetleg még az is lehet, hogy az LCD tv-dnek nagyon nagy volt a fényereje amit az OLED nem tud hozni bizonyos ADL szint felett, ezért kevésnek érzed a fényerőt akkor amikor a képernyő nagy részét világos tartalom fedi le.Pontosan milyen tipusú tartalmakkal van gond? SDR, HDR, Dolby Vison?
Minden dinamikus és energiatakarékos opciót kapcsolj ki.
-
Skylukos
tag
Ezt a kalibrálás dolgot nem igazán értem, természetesen a stúdiókban ahól képanyagokat készítenek ott értem a szükségességét, mert ott egy rosszul beállított monitortól függhet az egész elkészült képanyag minősége.
Otthoni készüléknél az alap kalibrált állapot viszont csak kiindulási alap lehet esetleg, mert ott a világos vagy sötét nézési környezet, a néző vagy nézők szín intenzítás , a fényerő, a fehér egyensúly stb. Intenzitás igénye a mérvadó szerintem.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy két SDR vagy két HDR adás is tud elég sokban különbözni ezért nekem egy kompromisszumos beállítás kell hogy ne kelljen állandóan állítgatnom a tv-t ha lehet.
A másik dolog az LCD-ről OLED-re váltás "problémája", a sok év lcd-zés után a szemem ugy veszem észre megszokta az lcd megjelenítési karekterisztikát és azt keresi az oled-ben is, idő kell az átszokásra és hogy az igényeimre hangoljam a beállításokat, mert ezért is tettek a gyártók a menübe erre beállításokat. Az csak bonyolítja a dolgokat esetemben, ha az ember az este felén oled-et majd lcd-t néz.
Végezetül, ettől az Oled-eknél minden második menű pontban rád erőltetni akaró kímélő és védő beállításoktól kivagyok. -
Gicz
addikt
Ez sajnos a mai társadalom miatti "gondozás mentesség igény". A pana az egyetlen aki picit elmegy a hozzáértőbb userek irányába. Nagyon örülnék ha pl a kocsim kiirná, hogy a következő 50km-ben szüksége van egy DPF regenerálásra és akkor úgy intézném az utat, mert szeretnék rá figyelni, nem csak elindítja 1km-rel a haza érés előtt.
Nekem tetszene ha úgy működne pl, hogy a következő 50km-ben szeretne regenerálni, akkor meg tudnám nyomni neki menüben mikor már kiértem az autópályára, h na most mehet.Persze a gyártónak sem az az érdeke hogy "végtelen" km -ig bírja a DPF szűrő, valsz a garit kibírja így is, utána meg vegéyl újat.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
bzoley #82859 üzenetére
Semelyik tv gyártó nem ajánlja a manuális pixelfrissítést, csak akkor, ha képvisszamaradást lehet észlelni. Egyébként is másik tévénél (pl LG) gyakran kapcsoltam be a tv-t, miközben a kompenzáció futott, mert egyszerűen nem figyeltem erre, de így biztosan tudom, hogy addig nem kell csesztetni a Pana-t, míg visszavált pirosra.
Nekem pluszban az sem tetszik a Sony-ban, hogy alvó állapotban is áram alatt vannak az USB portok. A szoftveres baromságai meg egyenesen kiakasztóak számomra, egy lényegében high-end besorolású tévénél. Én már többször írtam, egyetlen terméket sem fogok bevédeni, mert az birtoklom, nem úgy mint a többi hardver tulaj ezen a fórumon, nemcsak a tévékre értem. Persze ilyenkor nagyban korrigál a jó oldalra, a DV képminőség, a DTS, a Bravia core blu ray minőségű tartalmak, amibe még mindig, legalább 10-ből 5-ször nem tudok belépni, csak ha kilövöm az applikációt.
És 1 hónapja nem volt semmilyen! frissítés, mármint egyetlen új film nem került fel Bravia Core-ra..
Mostanában leginkább azt vettem észre, hogy a legjobb filmeket (sorozatokat), az Apple készíti.
Nem a rengeteg zs kategóriás mennyiségre mennek mint a Netflix, hanem minőségi tartalmakat gyárt, amit aztán küld 40M körül, de csak a saját hardverén, tv applikáción észrevehetően ez nincs annyi.. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
Májkiboy #82860 üzenetére
Azért sárga mert gyárilag valóban abba az iránybá mászik el a W50. Be kell kalibrálni. Addig meg vedd lejjebb a színhőmérsékletet hideg irányba amíg nem tetszik szemmel, de kalibrálás nélkül soha nem lesz teljesen jó. A TCL sem volt az, csak ott valószinűelg jobban tetszett a szemednek a gyári színhőmérséklet ami egy kicsit hidegebb, ha meg miniled volt akkor sokkal hidegebb.
-
Májkiboy
csendes tag
Sziasztok
Tudom láma vagyok....vettem egy TV ét LG c2 oled mert a Macska dec 24 .én leverte az előzőt TCL volt megsirattam ...a párom macskája meg röhögött (csak a párom miatt él még). Mertem nagyot álmodni és megvettem ezt. Hiba volt maradtam volna a TCL nél nem ér annyival többet ez a TV (nem esett le az állam) és szenvedek a jó beállítással....annyi van hogy mindenki másképp állítja be az SDR és HDR tartalmakat ... Tudna e valaki egy olyat mutatni amire megesküszik. Tudom mindenki szeme más és másképp csinálja...például nálam a WARM 50??? nem is értem hogy az a valósághoz közel álló az nálam nagyon sárga minden sárga.
-
bzoley
veterán
válasz
alaves #82858 üzenetére
Azzal nincs is gond. Csak a tesztből maradt ki a 4 óra alvás biztosítása és nem értették miért van látványos képvisszamaradás a Sony tévéken.
ΞΔGLΞ
Amikor alszom, olyan mindegy, hogy világít-e valami a tévén. Végezze al amit el kell, és akkor nincs baj. A Sony amúgy is eléggé más utakon jár. Ők nagyon nem ajánlják a manuális pixelfrissítést sem évente egy alkalomnál többször. -
alaves
addikt
válasz
bzoley #82856 üzenetére
Éjszaka vagy nappal azért nyilván alszol legalább 4 órát, erre gondolt a Sony, az nem probléma ha kevesebbszer fut le, mint pl. az LG-n. Az üzemóra növekedtével egyébként sem lesz 4 az időköz, nálam 10000 óra környékén már simán felmegy 9-re (a nagy napi üzemóraszám miatt).
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
bzoley #82856 üzenetére
Tejesen hülyén működik - ha egyáltalán működik- a sony A95K-n a kompenzáció.
Tehát a tévének minimum 4 órát ki kell kapcsolva lennie, hogy a pixelfrissítés végbe menjen.
Hogy ez a QD OLED-ek saját el...ott hülyesége, vagy csak a Sony-é azt nem tudom. De a véleményem szerint, ez hosszútávon nem fog jót tenni a tévének.
És azért írtam, ha egyáltalán működik, mert erről semmilyen tájokoztatást nem ad a tv, sőt lényegében semmiről. Egyedül a Panasonic-nak jutott eszébe az az apró okosság, hogy amíg a pixelfrissítés tart, addig a led narancssárgán világít. -
bzoley
veterán
válasz
alaves #82852 üzenetére
Olyasmit írtak korábban, hogy át kellett ütemezni, be kellett iktatni egy négy órás pihit, mert a Sony tv-k nem "állnak egyből munkába" kikapcsolás után, csak négy óra múlva(vagy valami ilyesmi). Az eredeti program szerint kb soha nem futott volna le a frissítés. Még így is azt írják, hogy míg az LG egy hét alatt 21-szer végezte el, addíg a Sony négyszer.
Mod: megvan, a napi program táblázat mellett írnak róla -
alaves
addikt
válasz
dgyuri0123 #82853 üzenetére
Minden automatikus (WOLED):
- 4 üzemóránkénti kompenzáció (küszöbfeszültség a pixeleken) készenléti módban (az sem gond ha később fut le 8-10-12 stb. óra múlva a legközelebbi készenlétre kapcsoláskor)
- 500 üzemóránkénti pixelfrissítés (áramerősség a pixeleken) készenléti módban (itt sem gond ha később fut le) -
alaves
addikt
-
bzoley
veterán
-
alaves
addikt
válasz
bzoley #82847 üzenetére
Ezért írom évek óta, hogy 12+ napi üzemóránál nem biztos, hogy elég a gyárilag beállított üzemóránkénti pixelfrissítő (pl. 2000). Ha jól tudom, a C2/G2-nél már 500, S95B-nél nem tudom. Tehát a teszt esetében 1200 üzemóránál a C2-nél már egyszer v. kétszer lefutott a pixelfrissítő, az S95B-nél pedig még nem biztos.
-
-
bzoley
veterán
Követi valaki a 100 tv-s nyúzós tesztet? Mintha már az elején beégés nyomokat(vagy valami furcsát) látnék a qd-oledes tv-ken(Samu, Sony).
-
Matt89
junior tag
Na elvileg a Sony 1 hét múlva jelent be új, idei TVt, tippre megint keveredni fog náluk az LG display (woled) meg a Samsung display (qdoled).
Kíváncsi leszek.
Szerintem a Samsung (electronics) most nyagyon durván agresszívan árazta az S90Ct meg S95Ct, mármint nagyon alacsonyra...Lehet ezzel a véleménnyel nem vagyon többségben
Nem tudom mi lehet mögötte, csak furcsa azért, hogy nincs semmivel árban megkülönböztetve mondjuk a G3-tól így majd. Miközben a Panánál az "elavultabb" woledből meg a 65-ös lesz annyi, mint a 77es Samu qd-oled kb. -
sub71
aktív tag
Hirtelen 2 dolog jutott az eszembe.
1: Nem tudjuk az LG Display árképzéset.
Lehet, az LG- nek olcsóbban adja a paneleket, mint a többi gyártónak (erre utal, hogy a többi gyártó oled tévéje vagy kicsit, vagy nagyon, de drágábbak) ezért viszont a többi gyártó joggal várja el a pénzéért a "minőséget". Itt a fórumon csak LG tévékkel kapcsolatban olvastam olyan kommentet, hogy egy év alatt 2x kellett panelt cserélni, más gyártó termékeiről nemigen hallani ilyet.
2: az éttermes példád nem jó! Lehet, hogy a legszebb, legjobb minőségű cuccokat megtartom a saját éttermemnek, de azt is ott kell eladnom, ami határeset minőség, vagy esztétikai okokból, mert más nem fogja az tőlem átveni. -
Calogero
addikt
válasz
dgyuri0123 #82767 üzenetére
Az országot próbáld Egyesült királyságra vagy Svédországra állítani.
Csatorna hangolásnál mit lett kiválasztva Vodafone/Digi/Egyéb? -
blakey
titán
válasz
dgyuri0123 #82838 üzenetére
Szerinted innen megállapítom, hogy mit rontasz el? Biztos vagyok benne, hogy nálad is jónak kell lennie, ha meg ragaszkodsz ahhoz, miszerint biztos, hogy sz@r, akkor kérj kártyacserét. De az sem biztos, hogy a kártya a sz@r, a TV is lehet hibás. Ha eddig jól működött és valóban 15 éves, akkor frissítsd (kérj) egy újra. Én 30 TV-vel a hátam mögött írom, hogy biztosan működnie kell a magyar karakterkódolásnak is mindenféle ország állítás nélkül, de kizárólag szolgáltató kiválasztásával, az egyéb kiválasztása már karakterkészlettel dolgozik így nehéz megtalálni a megfelelőt. Soha nem kellett egyebet választanom.
-
Vhiktor
Topikgazda
Nem ugyanannyi darabbal hanem az arányok voltak kb. ugyanazok.
Az hogy mi hibás más kérdés, én a "hibát" a tintingre és vertical bandingre, pixel hibára értettem.Jártam egy ügyfélnél ahol LG CX és Sony A90J volt, amíg nem voltam ott azt hitte az A90J hibátlan, mire eljöttem már azon is felfedezett legalább ugyanannyi pixelhibát mint az LG-n, valamint tintinget és bandinget miután megmutattam.
Én nem tudom, hogy jobb vagy rosszabb panelt kapnak-e más márkák és nem is tudom bizonyítani, illetve nem is érdekel.
Amelyikkel baj van, márkától függetlenül vissza kell küldeni.
De azt többször is tapasztaltam már, hogy a márkahűség sokszor szemellemzővel jár együtt.
-
#72042496
törölt tag
válasz
dgyuri0123 #82838 üzenetére
"Akkor mesélj, mit rontok el?"
Valószínűleg semmit. Anno nekem is hibásan jelentek meg az ékezetek, akkor még Samsung KS8000-em volt. Egy Technistar K2-t is vettem, hátha azzal jó lesz, de nem lett jó. Nekem az segített, hogy nem néztem kábeltévét, ill. már a Vodától is leléptem.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
blakey #82835 üzenetére
Akkor mesélj, mit rontok el? Mert a hálózati azonosítót is megadtam, azaz utcaszinten tudja a modul, hogy ki/hol vagyok. Aztán beállítottam az országot és a nyelvet. Mit kéne még tennem ahhoz, hogy jó legyen? Végezzek a Kandón valami kurzuson, hogy be tudjak állítani egy qrva CI+ kártyát, ami egyébként 15 éve jól működött eddig és akkor is én állítottam be mind az 5 plazmatévémhez és az előző oledemhez. De akkor győzz meg, hogy dilettáns f@sz vagyok, mert most az istennek sem tudom beállítani. És a Vodafonos hibebejelentőnek miért nincs halvány fogalma sem arról, hogy ilyenkor mit illene tenni?
-
válasz
Vhiktor #82774 üzenetére
Hol találkoztál ugyan annyi panelhibás Sony és Philips készülékkel ha megkérdezhetem? Ezek szerint ( szerinted)10 darab Sonyból és Philipsből ugyan annyi a hibás( tinting/ banding) panel mint LG ből...
Amit írtál a tv gyártásnál biztos nem igaz és ezt személyes tapasztalatból tudom, le írtam már itt : [link]
10 évig voltam gépésztechnikus a Philips fehérvári bedolgozó gyárában, Sharp is Loewe is itt készült. -
blakey
titán
válasz
dgyuri0123 #82833 üzenetére
Minden kétoldalú dolog.
A te kártyád is kezeli az ékezeteket, ekkora hülyeséget ne írj.
Nem kell Szlovákra állítanod, mert f@szság, illetve csak akkor rossz a karakterkódolás, ha nem szolgáltatót választasz, hanem egyebet, ilyenkor a kódolás áltanlános lesz és itt már az országok kódjai sem biztos, hogy megfelelnek a kártyának. Rengeteg TV-m volt, különböző márkák, és soha a "büdös" életben nem volt karakterproblémám, szerintem neked sincs, csak épp nem megfelelően állítod be. Nem csak a Vodafone lehet problémás, hanem az ügyfélis és ez akkor a legrosszabb, amikor az akarás erősebb a hozzáértésnél. -
válasz
Celtis #82771 üzenetére
Hitelesnek tekinthető forrást én erre nem tudok hozni, mert ha nem igaz akkor a topikban már ezerszer lerágott csont [link] ment újra végig most éppen rajtam.
Állítólag maga Vincent is kijelentette ezt már Chros kérdésére reagálva,[link] így bátorkodom elhinni ezt,de jobban hajlok arra hogy a MEO metódus más egyes gyártóknál , ami természetesen nem jelent 100% -os szűrést..
Az szerintem nem igaz hogy mennyiség miatt van több hibás és tintinges LG panel, mert amikor valakinek 3x cserélnek panelt valamint a házhoz vitt kijelző is hibás az gáz. jelenleg én a fórumban a mostani Philips OLED vásárlók között nem találkoztam durván tintinges TV vel ( az enyém is teljesen homogén az első naptól kezdve)és ez nem azt jelenti hogy nincs. Szerintem a tinting egyszerűen a gyártás velejárója sajnos,amit megfelelő minőségbiztosítással lehetne kiszűrni. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
blakey #82822 üzenetére
Örülök, hogy a Vodafone ennyire rugalmasan megoldotta a gondodat. Akkor én is hadd mondjak el valamit a Vodafonról. Nem nagy dolog, de az én seggem nem lett kinyalva.
Tegnap hívtam őket, mert a CI kártyám nem kezeli az ékezeteket, csak ákombákomokat ír ki a műsorújságban. Kb. 10 perc mire emberrel tudtam beszélni. Elmondom neki mi van, erre ő: fogalmam nincs, hogy ez mitől lehet. Kérdem tőle: akkor mi legyen? Mondja, hogy nem tudja... ÉÉÉS, a kábeltévé hibabejelentőjét hívtam, nem Marikát a pénzügyön. Na, arre ma feltettem a kérdésemet itt a PH-n a Vodafon "tévés" fórumon, mire jött a válasz, hogy állítsam Szlovákra az országot és jó lesz...... és ezt a hibabejelentőn senki nem tudta megmondani, hogy a CI kártyát állítsd Szlovákra te paraszt, mert a UPC annak idején baxott szoftvert gyártani a magyarhoz, a Vodafon meg pont annyira kakál rá, mint az elődje.És akkor ne általánosítsak. Az általánosításhoz elég egy egy kiragadott eset, mert ettől lesz valami rossz, ha akár csak egy esetben is nem téged szolgálnak és nem érted vannak azok, akik korábban elfogadták a pénzedet. Havi 10 rugót fizetek nekik. Évek óta nem panaszkodtam semmire. Egyetlen tanácsot kértem volna, de azt sem tudták, mit mondjanak. És nem az a baj, hogy a srác nem tudta, hanem az, hogy meg sem próbált volt később visszahívni, hogy : uram, utánajártam és ez a megoldás. Vagy hogy kiküld egy szerellllőt, hogy ránézzen. Egyszerűbb volt lerázni. Én ilyenkor csak általánosítani tudok.. mert olyanok az alkalmazottak, amilyen az elvárás a cégvezetés részéről, de ez már tényleg nem idevaló téma....
-
blakey
titán
válasz
junior19 #82829 üzenetére
Nem hinném, hogy ezt itt kéne kitárgyalni, de pl. nekem 0 problémám van az IPv4-gyel és a Vodával. Nálam eddig mindent megoldottak, megtalálták a hibát, kijavították, stb. Tehát nem szolgáltató a rossz, hanem az épp ott lévő sz@ki, de ilyet mindenhol, bármikor kifoghatsz, ilyenek vagyunk mi emberek, te sem vagy mindenben profi, én sem, ami neked kiváló az, lehet, hogy nekem még a sz@r szintet surolja, stb.
-
dgyuri0123
nagyúr
Erős szavak ezek... rágalmazás???? Nem gyilkossággal vádoltam őket és nem mondtam neveket sem, sem címet. De ha valaki magára ismert volna, az legyen az ő baja.
De az ügyfélszolgálatosnak az a dolga, hogy kedves legyen. A szerviznek meg az, hogy ha lehet, hárítson. Más az amikor konkrétan bajod van a termékkel és már az aspektus, mikor mosolyogva megkérdezik, hogy elégedett vagy e. Ha hibát jelzel, akkor jön a szakértő, akinek az a dolga, hogy kiderítse, van e hiba és milyen erdetű. Na itt szokott elvérezni a dolog, mert pl 1-2-3-4 pixelhibát el sem fogadnak, merthogy "az benne van a technológiai tűrésben", hogy bizonyos számú rosszul, vagy nem működő pixel nem minősül gyárihibának. Na.... te egy 2 millás tévénél nem kapnál agybajt 4 állandóan világító pixel miatt, amit nem fog orvosolni a Panasonic szerviz? Merthogy ez nem hiba, ez technológiából fakadó "állapot" és ezt kell nézned még évekig. Mert az LG 1 hibás pixel esetén cserél/t panelt.. Bár esetedben egy 2 miliós tévénél talán tennének valami gesztust, hogy egy ilyen drága tévénél ne kelljen 10 évig nézni a hibás kijelzőt.... csak ne legyen ilyen, azt kívánom.
De mondok mást... autó... Hívom az ügyfélszolgálatot, mit tudnak a hibáról? (mindegy a hiba jellege) Ügyfélszolgálat egyáltalán nem tud semmiről és soha nem is hallott még a hibáról. Fészbukon', interneten, bel és külföldin meg fent vannak aemberek akik fényképekkel igazoltan jelezték a hibát a márkaszervizek felé és történt is nem egy esetben garanciális csere ezügyben!!!! DE az xxx magyarország soha még nem is hallott a hibáról. Az az xxx magyarország, akin keresztül megy minden garanciális igény... érted? Ez a mindent tagadók országa.
-
junior19
senior tag
válasz
blakey #82822 üzenetére
Én szeptember óta küzdök a voda nettel, IPv6-ban normálisan működik, IPv4-ben nem. Ezért mielőtt elmegyek itthonról, átrakatom IPv4-be, ha pedig hazajöttem, visszarakatom IPv6-ba. Ezt 2023-ban így kell csinálni.
Az ügyfelesek rendesek, de ránéznek a rendszerre, minden rendben, nem tudnak mit csinálni, szerelőt küld.
A szerelő nem tud mit csinálni, megméri a jelszintet, mér egy sebességtesztet, rendben van. Ő is látja, hogy mennyi a különbség a két opció között, de nem lát rá a rendszerbeállításokra, ennyit tud csinálni. A héten már kétszer volt szerelő, de minden rendben van. Modemet nem tud cserélni, mert csak arra tudja, ami most is van. Másikra csak ha előfizetek a nagyobb csomagra.Október végétől február elejéig amíg folyamatosan IPv6-ban voltam, semmi bajom nem volt az internettel. Most mióta próbálják az IPv4-et, 1-2 napig megy maximum, azután vissza kell kapcsoltatni 6-ba, ha a netet szeretnénk használni.
Mindenki kedves, meg aranyos, csak a problémát nem tudják megoldani, s még megoldást sem tudnak. -
bnorci71
addikt
mindegy miről beszélünk steak/fagylat/csoki TV stb.
az egyik mennyiséget akar produkálni darabonként kicsi haszonnal a másik minőséget akar produkálni nagy haszonnal darabonként
ezt ennél jobban én nem tudom neked elmagyarázniAz alap hogy hová akarod magad pozícionálni a piacon.
#82797
nem a szakács jobb hanem én 10db adok el olcsóbbanaddig amíg ő egyet drágábban,
más a vásárlóközönség
-
krepp
tag
"akkor fogod tudni sikerrel üzemeltetni, ha jobb vagy valamiben, mint a többi ugyanilyen cég" pontosan!
pl árban jobb, nem minőségben.
Szerintem akad Sony, Pana, tv ugyan azzal a panellal mint LG és még drágábbak is,
akár válogatott panellal akár nem. Tesz mellé másik képfeldolgozót, más os-t.Más gyártó meg ugyanahhoz a panelhoz gyengébb cuccokat rak és próbálja olcsóbban, más ársávban/ más közönségnek eladni...
oled téren az LG az atyaúristen (volt eddig) tényleges konkurencia nélkül, ezért kb azt csinál amit akar. Lehet neki jobb üzleti stratégia fixen eladni más gyártóknak egybe több tízezer panelt, akár válogatottat is. Végeredményben mindenki tudni fogja hogy az is "csak" LG.
A te elméleted szerint, ha annyira első akarna lenni az LG, akkor nem adna senkinek panelt. -
blakey
titán
válasz
dgyuri0123 #82819 üzenetére
Szerintem az ilyen-olyan elméleteket inkább tartsd meg magadnak, mert nem tudhatod, hogy mi miért van/történik. Veszélyes elmélkedni és azt még le is írni, mint konkrét dolgot. Csak a biztosat írd le, tehát ebben az esetben elég annyi, hogy te gyárilag leragasztottat kérnél, ha van rá mód, nem kell megindokolnod, főleg, ha nem tiltakoznak, tehát pozitívan álltak a dologhoz. Ráadásul az MM nem magyar cég, központilag irányított és mindennek oka van.
Nekem is van egy hétvégi ügyfélszolgálati/ügyfélkezelés élményem, az történt, hogy 11-12 óra között bekapcsoltam a TV-t és a következő üzenet fogadott: "A smart kártya érvényessége lejárt", kérdem, "mi a f@sz?", hívom a Vodafone üfsz-t (ami sokak által szidott), 2 perc múlva élő személyt kapcsoltak, mondta, hogy ráküld egy frissítés, várjak 20 percet, majd a kártya ki/behelyezése elvileg megoldja, sajnos nem oldotta meg, így megint telefonáltam, most 3 perc múlva kapcsolták az élő személyt, mondta, hogy, akkor szerelőt küld, persze tiltakoztam, de végül okéztam, pár perc múlva mondja, hogy ma (vasárnap) du. 4-8 között lenne időpont, mehet-e? Mondom igen, fél óra múlva hív a szerelő, hogy korábban végzett egy helyen így már 3 körül nálam lenne, megoldható-e, igent mondtam, jött is, 10 perc alatt megoldották, természetesen frissíteni kellett a kártyát, állítólag másképp. Tehát én, mint ügyfél rendesen "ki lettem nyalva", egy sokak által szidott, pocsék szolgáltató által és mindez Magyaroszágon. Mi ez, ha nem megfelelő kiszolgálás? Tehát nem szabad semmiről és senkiről általánosítani, mert abból jó nem származik. -
torma1981
veterán
válasz
dgyuri0123 #82819 üzenetére
Én 2 éve kb amikor a CX-et vettem rendes gyári dobozosat kaptam az MM-től. Lehet valami miatt nyitották ki őket. Nem hiszem, hogy mind nyitva lenne.
-
Farkassacred
őstag
Ez meg a másik dolog. Az ügyfélszolgálatos rendes és jó fej dolgozó nem egyenlő a szervizessel és az adott cég üzletpolitikájával a hibával kapcsolatban.
Nem egyszer estem már pofára, pedig az ügyfélnél rendesek voltak. Na mindegy, kemény egy világ.dgyuri0123: Grat hozzá, nem tudtam, hogy ilyet is lehet.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Farkassacred #82814 üzenetére
Vasárnap vettem a C2-t a MM-ban. A boltba kirakott dobozolt oledek/LCD-k fele MM ragasztóval volt lezárva. Mondtam az eladónak, hogy én olyat kérek, amin LG ragasztószalag van. Erre mosolygott (somolygott) és hátrament a raktárba és hozott egy original dobozosat. Az viszont biztos, hogy csak az van MM ragasztóval lezárva, amit egyszer már felbontottak. Hogy miért írom ezt, ki lehet találni... mert ha én ezt a tévét futárral rendelem meg, akkor mennyi eséllyel kapok egy visszaragasztott (csomagolt) darabot? Ezért inkább elmentem érte és betuszkoltam az autómba egy gyári darabot.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #82816 üzenetére
Felhívtam az előbb a Panasonic magyarországi képviseletet és a hölgy teljesen el volt képedve. Kérdezte, hol olvastam ezt, mert ez így már rájuk nézve, szinte rágalmazás.
Azt mondtam, hogy már nem emlékszem rá valamelyik fórumban, de mindenképpen rá akartam kérdezni, hogy mi a garanciálisügyintézés menete, mert több Panasonic termékem is van, bár eddig soha nem volt gondom, de aggasztó számomra, amit olvastam.Amikor bediktáltam neki a két Lz2000 tévém szeria számát, kimondottan VIP ügyfélként tekintett rám. Megkérdezte, hogy megvagyok elégedve a tévékkel, segíthet-e bármiben és ekkora tévéket csak akkor szállítanak el, ha nem lehet helyben megoldani, mert kellenek műszerek, professzionális műszerek, speciális szerszámok, illetve több szerelő kell hozzá, vagy a tulaj nem engedi etc. De előtte...
Kiküldenek egy képviselőt/szerelőt, aki megállapítja a hibát. Ha a hiba valós és lakásban elvégezhető a javítás, akkor nem szállítják el a tv-t, de olyan nem létezik, hogy valamire ne figyelnének, vagy vigyáznának főleg ilyen kiemelt termékeknél.
Lehet, hogy valamikor volt ilyen tapasztalatod, de talán jobb lenne, ha töröltetnéd a hozzászólásod, ami 2023-ban nem így működik. -
Farkassacred
őstag
válasz
Sasi001 #82815 üzenetére
De ott egy egész paletta értendő a megrendelés gomb megnyomása után, míg a többinél csak egy termék a dobozában a hibáival együtt..lehet ez black friyday vagy csak egy szimpla akció, az eredmény ugyanaz. Szelektálják a szarokat, nehogy rajtuk maradjon.
Egyszerűbben, egy Sony-t vagy Panát egész biztos, hogy okkal akcióznak le, ők maguktól a sajátjukat biztosan nem adnák olcsóbban.Premium szegmens.
-
Sasi001
senior tag
válasz
Farkassacred #82814 üzenetére
A 300 körüli Lg nem?
-
Gabor970
addikt
válasz
dgyuri0123 #82800 üzenetére
Max Inkéig mennek el, esetleg Pogányszentpéterig
(mivel Nagykanizsáról indulnak)
-
blakey
titán
válasz
dgyuri0123 #82808 üzenetére
Az általánosítás azért kemény dolog. Nem mindenki tapasztalja ugyanazt. Bécsben, Münchenben is átb@sznak, nem egy ismerősöm járt pórul kinti szervizeléssel vagy vásárlással. Az ember mint "állat" mindenhol jelen van. Nekem eszembe nem jutna Bécsbe menni szervizeltetni. Panasonic központilag szervizeltet, "f@sz" mindenhol van.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #82808 üzenetére
Bocs, de erről (is) a NÉP tehet, ha ez "nálatok" így megy.
Volt Panasonic tévéd, hogy ilyen jól tudod? -
dgyuri0123
nagyúr
Nem lehet eltérés?
Már hogy a fenébe ne lenne eltérés. Menj csak be egy autószervizbe és meglátod, hogy megy ez minálunk. Akik tehetik, Bécsben szervizeltetnek, mert össze nem lehet hasonlítani a két oldalt. Itthon megy a tagadás, meg a hülyének nézés.
Egyedüliként az LG szerviz az, aki beköldött kép alapján megrendeli az új panelt a tévédhez. Pana előbb "próbálkozik", mielőtt elviteti a tévét, amit napokig/hetekig nem látsz viszont és ki tudja, hogy kapod vissza. Akkor inkább várom szeretettel a szerelőt nálam, a lakásomon, aki 1 óra alatt kicseréli a panelt. Kevésbé kellemetlen, mint várni a futárt oda/vissza és újra be-ki csomagolni + ismét összerakni a tévét oda/vissza. Ettől mentsen meg a Jóisten...#82807Gabor970 elhiszem. Nem arról van szó, hogy ne lehetne abszolút tinting mentes. Én inkább csak poénosan kérdeztem, hogy létezik e ilyen oled.
Viszont tegnap este már nem találtam azt kis elszíneződést, ami a legelején még látszott. Jó lenne, ha így maradna, mert most csodás a C2 képe.
-
Gabor970
addikt
válasz
dgyuri0123 #82733 üzenetére
szerintem a 65oled806-os philipsem abszolut tinting mentes.
-
Skylukos
tag
válasz
dgyuri0123 #82802 üzenetére
Köszi!
Azt viszont elég zavaróra sikerült a lg-nek megoldani, hogy minden tv bekapcsoláskor dob egy ablakot a rádugott merevlemez miatt, amibe mindig külön be kell lépni, majd ki kell lépni az eltüntetéséhez. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #82800 üzenetére
Azt nem tudom, hogy magyarországon, hogy szevizel a Pana, vagy a Sony, de mivel európaiúniós ország, nem lehet eltérés, mint pl spanyol, vagy németországban.
-
Skylukos
tag
Használ esetleg valaki 2,5-es külső merevlemezt (nem ssd) folyamatosan a tv-re dugva, okozhat ez a tv-nek vagy a merevlemeznek hosszú távon meghibásodást esetleg? Főleg a tv adás megállítása lehetőség miatt használom.
Az ssd használata rossz, vagy jobb megoldás volna?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Autós topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- BestBuy topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG Gram 14 WUXGA IPS i7-1360P 5.0Ghz 12mag 32GB DDR5 1TB SSD Intel Iris XE 10óra Akku Win11 Garancia
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest