Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7451) MasterMark válasza focvis (#7450) üzenetére


MasterMark
titán

Hát, baloldalt 2 lebeny, jobb oldalt 3 az jobb esetben összesen 5. :DDD

Switch Tax

(#7452) focvis válasza MasterMark (#7451) üzenetére


focvis
veterán

Tényleg 5?
Ma is tanultam valamit.

szerk: tényleg.

[ Szerkesztve ]

(#7453) MasterMark válasza focvis (#7452) üzenetére


MasterMark
titán

Igen, baloldalt a szív miatt egyel kevesebb lebeny fér el, mint jobb oldalt.

Switch Tax

(#7454) Márk válasza Dluinet (#7444) üzenetére


Márk
senior tag

:R

Nagyjából fél évente cserélek olajat így 10 ezrenként, általában hidegindítástól az első leállításig megyek országúton legalább kb. 20-30 kilométert, de van úgy hogy 60-at is.

Akkor nálam a befutó az Aral Hight Tronic 5W-40 lesz.

Azért a szintet az elején még majd sűrűbben nézem, nehogy véletlen jobban fogyjon mint a 10W-40.

2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666

(#7455) Dluinet válasza Márk (#7454) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nem látok semmi okot rá, de azért jobb ha figyelsz.
Ha beválik, akkor később próbálhatsz egy 0w-40-est is.
Hidegen is pörgős lesz a motor. 🤣🤣🤣

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7456) Márk válasza Dluinet (#7455) üzenetére


Márk
senior tag

:DDD

Nos, hogyha beválik, szerintem maradok az 5W-40-nél.

Egyébként jól gondolom, hogy üzemmeleg állapotban olyan vastag lesz az olajfilm a motorban, mint a 10W-40-nél?

2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666

(#7457) Dluinet válasza Márk (#7456) üzenetére


Dluinet
nagyúr

meleg oldalon nincs változás, sőt nagyon melegen nem vékonyodik annyira el, mint egy 10w-40-es

egy elnagyolt sematikus ábrát beszurok ide (most a felírtaokkal ne foglalkozz)
kb így néz ki (logaritmikusan növekszik a vízszintesen a hőmérséklet, azért egyenesek a vonalak)
sárga a 10w-40
piros az 5w-40
kék a 0w-40

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7458) bul07 válasza focvis (#7447) üzenetére


bul07
nagyúr

Sok kocsiban máig nincs(öreg autók) és mégse halnak meg a benne utazók, és azok akik lehúzzák az ablakot azok se halnak meg, dohányzásról meg ne is beszéljünk

Ha nincs allergiás akinek nagyon fontos hogy pollenek nagyját is megfogja, vagy bármilyen légzőszervi baj, akkor szerintem szinte mindegy hogy milyet tesz be az ember
Csak legyen időben cserélve, legyen passzentos, és legyen jól berakva, hogy tényleg átmenjen a szűrőn a beszívott levegő
(Mert nem egyszer látni hogy rosszul van berakva és megvan gyűrődve, elmegy mellette a levegő)

Egy olcsóbb aktívszenes megteszi általános használatra

És ami még nálam nagy szempont szivacs körben, nem is értem sok drága szűrőn nincs körben szivacs hogy is zárhatna az tökéletesen

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7459) TommyY2 válasza Dluinet (#7441) üzenetére


TommyY2
tag

Szia!
Valóban más olaj kell a láncos motorhoz? Ha megengeded, még egy kis finomítás olaj témában (megfogadva az eddigi ajánlásaidat):

Suzuki S-Cross 1.4T (gyári olaja az EcStar 5W-30 API SM, jelenleg is ez van benn):
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 API SP, Dexos1 Gen2 (TBN 8.5). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás?

Castrol Edge 5W-30 M API SN Plus, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Lite?

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ezt felejtsem el (pedig néhány márkaszervizben ezt töltik bele). Bizonyos fórumokban írták, hogy ez még jobb is, mint az EcStar.

Suzuki Splash 1.2 (gyári olaj az EcStar 0W-20 API SN, jelenleg Eneos 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 API SN, ACEA C2 (TBN 7.9). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az Eco-Lite (még, ha olcsóbb is)?

Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SN, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Clean?

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ebbe az autóba is felejtsem el, főként, ha a Castrol jobb nála?

Renault Scenic 1.6 (gyári olaj az ELF SXR 5W-30 A5/B5, vagy az ELF SXR 5W-40 A3/B4, jelenleg Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 API SL, ACEA A5/B5 (TBN 10.2). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az X-Cess?

Motul 8100 X-Cess 5W-40 API SN, ACEA A3/B4 (TBN 10.1). Esetleg, ha csipegetné az Eco-Nergy olajat, akkor ez ajánlatos helyette?

Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SL, ACEA A3/B4, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása. Esetleg ez is megfelelő lehet bele (a szulfáthami tartalom sokkal magasabb, mint a C3-as olajban)?

Találtam egy Cactrol Magnatec 5W-30 DX API SP, Dexos1 Gen2 olajat, de ahogy nézem, ez Magyarországon nem nagyon beszerezhető.

Korábban írtad, hogy az Eneos Sustina 5W-30 API SN, ACEA C3 is jó olaj (illetve az egyetlen, ami ebből a márkából jó), azt ajánlanád valamelyik autóba?

Csak azért írtam mindenhová Castrol olajat is, mivel a mostani szerelőm Castrol mániás (mint, ahogy sokan mások is, főleg, ha nem hamisítvány. Állítólag az Unix és a Bárdi jót árul).

Köszönöm még egyszer a segítséget (remélem, most már sikerül végleg letisztázni a fejemben és nem zavarlak többet):

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#7460) Jenne


Jenne
senior tag

Sziasztok!

Régebben találtam egy olajos fórumot, már nem tudom melyik volt, ott olvastam a Mannol olajról.
Hát nem igazán kapott dicséretet. Használ valaki ilyen olajat? Tényleg annyira rossz lenne?
Mondjuk az ára az eléggé baráti.

[ Szerkesztve ]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#7461) Qru válasza Jenne (#7460) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

[link]

#nincsbennetarcsi

(#7462) forceberg válasza Jenne (#7460) üzenetére


forceberg
veterán

Itt nem szeretik a Mannolt...

Egy kollégám csak ilyen 7707-est használ a TDCi fókájába.

Most ránéztem a közös vásárlási accountra, az elmúlt 4 évben 20 feletti Mannol motorolaj rendelés volt.
Én még a rotakapába is azt vettem :))
Az accounton az 5W30 Energy Combi LL a sláger termék, ha jól emlékszem, ezt TDI-kbe viszik rendszeresen.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7463) Dluinet válasza Jenne (#7460) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Eljárást indítottak a Mannol ellen.

Mindenkinek a figyelmébe, aki úgy gondolja, hogy a Mannol egy lapon említhető bármelyik felsőkategóriás olajjal.
Igen, azért olyan olcsó, mert olcsó alapanyagokat használnak és sok esetben csalnak a specifikációkkal is.
Pl a megfelelő receptura esetén az 504/507 specifikációs olajat előállítani többe kerül, mint amennyiért a Mannolt itthon kapni lehet. Ezért a Verification of Lubricant Specifications eljárást indított ellenük.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7464) forceberg válasza Dluinet (#7463) üzenetére


forceberg
veterán

Nem is gondolják az emberek annak, de nem is kell minden motorba felső kategóriás olaj.

Egy ukrán Xado jobb, csak mert drágább? :))

A korábban említett C4/16 mennyire nehezen teljesíthető(mennyire drága) csomagot igényel?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7465) Asbee válasza forceberg (#7464) üzenetére


Asbee
veterán

Miért akarod azt sugalni, azért mert ukrán nem jó? A xado ellen indítottak eljárást? Felmerült a gyanú csalásról? Plusz a xadoról nem igazán hallani olyanokat mint a mannolról.... (nem használok xado-t úgy írom ezt)

(#7466) Dluinet válasza forceberg (#7464) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Gondolom a Mannol nem minden olaja rossz.
Csak zsákbamacska.
Nem csak az olajukkal volt gond, hanem a fagyállóval is voltak problémák, a bontatlan flakon megfagyott -6°C-on.
Ezeknek a tudatában vásárold.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7467) eTrade válasza TommyY2 (#7459) üzenetére


eTrade
tag

Renault 1.6 K4M motorba nekem nem jött be a Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30, inkább az Elf SXR 5W30-ast vedd ha mindenképpen 5W30-as olajhoz ragaszkodsz.
Motul 8100 X-Cess 5W-40 bátran ajánlom, nagyon jó olaj és olcsóbb is mint az 5W30-as Eco-nergy.

(#7468) forceberg válasza Dluinet (#7466) üzenetére


forceberg
veterán

Azért kérdeztem, hogy a C4/RN0720 mennyire igényel drága csomagot, mert pl. a Mannolnak is van két RN0720-as olaja.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7469) TommyY2 válasza eTrade (#7467) üzenetére


TommyY2
tag

Köszönöm a segítséget.
Ezt már írtad korábban is (el is hiszem), de én nem tudnám eldönteni, hogy egy olaj jó-e. Túl keveset megyek ahhoz és főleg rövid távokon. Egész eddig 5W-40 olajjal volt használva (előző szerelőm mondta mindig, szívó motorba csak 5W-40, ezért volt ilyen a Splash-ben is évekig), de a mostani szerelőm ajánlotta a Scenic-be is a Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 olajat (erről se tudom, hogy jó-e, de az autó működik 🙂). Ha úgy gondolod, legközelebb ismét maradok az 5W-40 olajnál (azt mondják az ELF-ről, hogy régen valóban jó volt, de most, ki tudja? Túl olcsó?).

Az előző szerelőm tavaly átállt az Orlen olajra, mondván, ő arra esküszik (nekem is azt töltött utoljára, 1000Ft/liter), amit egy-két hónap után le is cseréltettem (miután itt sok mindennek utána olvastam).

Azért írtam mindhárom gépkocsihoz többféle olaj választékot, hogy hiány esetén legyen miből választani, ezen kívül szerelő függő is a dolog (a mostani pl. a Castrol-t, meg a Liqui Moly-t preferálja).

Egyébként mit dolgoltok a Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30 olajról? Ez Dexos1 Gen2, esetleg mindegyik benzinesbe jó lehet (Scenic - Splash - S-Cross)?

TommyY

(#7470) Jenne válasza TommyY2 (#7469) üzenetére


Jenne
senior tag

"...Az előző szerelőm tavaly átállt az Orlen olajra, mondván, ő arra esküszik (nekem is azt töltött utoljára, 1000Ft/liter), amit egy-két hónap után le is cseréltettem (miután itt sok mindennek utána olvastam).."

Ennél már csak egy "jobb " olaj van, az A.Z. Meisterteile (Antal Zombori-Unix) olaj. Ezt is a lengyel illetőségű PKN Orlen (a lengyel MOL) gyártja mint ahogy az Orlen olajat is.

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#7471) Andrash22


Andrash22
csendes tag

Hello!
Esetleg van valakinek kuponkódja? :)
(olajwebshop.hu/)

(#7472) eTrade válasza TommyY2 (#7469) üzenetére


eTrade
tag

Ha keveset mész az autóval és főleg rövid távokra használod, akkor én Elf SXR 5W30-ast öntenék bele, jobb választás mint az 5W40.

UI: Régebben az Elf olaj qrva drága volt, mert nehezen beszerezhető volt a boltokban, most már szerencsére sok helyen lehet hozzájutni, ez jó dolog. :)

[ Szerkesztve ]

(#7473) erik365


erik365
aktív tag

Sziasztok!
Injektor tisztítót szokott valaki használni? Van egyáltalán értelme?
Benzines autóról van szó, belefutottam a Pro-Tec adalékokba és elgondolkoztam.
Igazából nem attól félek, hogy nem használ, hanem inkább árt.

1.4 T-jet M32

(#7474) Qru válasza erik365 (#7473) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ártani nem árthat de inkább csak alap (nem adalékolt) benzinhez öntsd hozzá. Elég ritka, hogy a két eltérő adalékolás kicsapódást eredményezzen de jobb nem kockáztatni.

#nincsbennetarcsi

(#7475) erik365 válasza Qru (#7474) üzenetére


erik365
aktív tag

Most épp 98-as Auchan-os benzin van benne pont jó, erre akkor ráborítom.
Majd beszámolok, hátha érdekes valakinek. Mert amúgy rendben van az autó inkább, csak a kíváncsiság hajt.

[ Szerkesztve ]

1.4 T-jet M32

(#7476) Qru válasza erik365 (#7475) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az tökéletes. Az adagolásra figyelj, hogy mennyit kell hozzákeverni a benzinhez.

#nincsbennetarcsi

(#7477) focvis válasza erik365 (#7473) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
Én szoktam injektortisztítót használni. Nem tudom, hogy van-e értelme. :) Preventív jelleggel alkalmazom évente 1x-2x. A Pro-Tec a komolyabb cuccok közül való.

(#7478) Qtya123


Qtya123
őstag

Sziasztok!

Van itthon teljesen bontatlanul egy 4 literes 5w-30 Eneos olajam. Kb pont egy éve vettem, azóta áll a tárolóban. A kérdésem az, hogy használható ez még, vagy a gyári lezárt állapotában tud sérülni/gyengülni az olaj kémiai szerkezete ennyi idő alatt?

(#7479) bul07 válasza Qtya123 (#7478) üzenetére


bul07
nagyúr

Ha bontatlan
Elméletileg
Gyártástól felhasználható
Szintetikus 5év
Fél szintetikus 3év
Ásványi 1év(ebben nem vagyok biztos lehet 2év)

Ha bontott a csomagolás(megmaradt olajcserekor a 5l kanába mondjuk 1l) akkor általában az a javaslat hogy 1év év múlva olajcserekor még belel lehet önteni és pótolni a frissen vásárolttal
Tehát bontott 1év(persze nem pontosan pár nap hét nem számít)

És ez csak akkor érvényes ha jól van tárolva(nem kint a napon, esőben, fagyban)

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7480) Motion_Blur válasza Qtya123 (#7478) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Teljesen jó az az olaj a leírtak alapján ;)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#7481) Qtya123


Qtya123
őstag

Egy alagsori tárolóban van, ahol télen úgy 18 fok, nyáron meg 2x fok van, szóval azzal nincs gond.
Majd megnézem a flakonon a gyártás idejét. Gondolom rá van írva valahová.

(#7482) molnarpeter válasza Qtya123 (#7478) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nyugodtan használd :R

(#7483) Qru válasza Qtya123 (#7481) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bőven jó az még, használd nyugodtan. :K

#nincsbennetarcsi

(#7484) bul07


bul07
nagyúr

Na akkor jövök én is
Úgy néz ki hogy megszűnik az olcsóbb olaj lehetőség és őszi olajcserére majd vennem kell rendes üzletből (halnap tutira megtudom)

(Eddig 8e kaptam meg a Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 olajat[link])

"A" eset
VW Touran 1.9 PDTDI (2005) nincs részecskeszűrő

Nekem VW 505.01 minősítés kell, és a 5W-30 olajból se evet sokat, mert van egy két párásodásom is ott el el cseppen, így 6e km alatt olyan 5dl fogyott, autópálya nagyon ritkán, nem hajtom a gépet, viszont sok a hideg járás (Havi 15x munka 4km oda és haza is 4km télen nyáron)
Én maradnék a 5W-30

Ahogy nézegetem nekem ami bejön

Vagy
Maradok a Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 4L [link]
Vagy pár száz forinttal olcsóbban Castrol Edge Titanium FST 5W-40 4L [link]

Váltok Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 (5W30) 5L [link],
Esetleg Motul 8100 X-clean 5W-40 (5W40) 5L [link]
Ugye ezek 5l és kb 700Ft-al több

Nagyon csábít a Motul

"B" eset
Édesapám

Neki Opel Meriva A 2005 (1.7 dízel 75lóerő Y17DT isuzu)
Eddig ő is ugyan azt használta mint én és neki se fogyott még annyira se, de ő többet megy évente olyan15e körül, és sok lassú járat horgászni földút. Nagy sebesség autópálya nem, 75lóerő nem is erre való.

Most ezt néztem ki neki "olcsóbbakból"
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40 [link]
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 [link]
Motul 8100 X-cess 5W-40 [link]

Itt nagyon nem tudom, Motul a legolcsóbb érdekes módon
Ehhez inkább kellene segítség hogy mi lenne a legjobb

Kinek mi a véleménye "A" és "B" esetben?

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7485) Qru válasza bul07 (#7484) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mind a két esetben maradnék a Castrolnál. Bevált és alig drágább mint a többi.

#nincsbennetarcsi

(#7486) MasterMark


MasterMark
titán

Itt a pakk:

Switch Tax

(#7487) Qru válasza MasterMark (#7486) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Honnan rendelted?

Ja latom Unix.

Alatet vettel ujat?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#7488) MasterMark válasza Qru (#7487) üzenetére


MasterMark
titán

Igen, gyári olajszűrő + leengedőcsavarhoz a tömítés emil frey-ből van (beleraktam az olajszűrő dobozába), Mahle cuccok kauffer, olaj unix. Az olaj kicsit csúszott a unix feltörés miatt.

Szerencsére még a rendes Tokyo Roki japán gyártású olajszűrő beszerezhető, csak a biztonság kedvéért vettem egy Mahle-t is, nem kell két motorolajszűrő a kocsiba. :DDD

szerk.: Ja meg van itthon már egy Filtron is, de nem tetszik. :D

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#7489) tboldi válasza MasterMark (#7488) üzenetére


tboldi
nagyúr

Toyo Roki lesz az. ;)
Ami magyarul kicsit szerencsétlenül hangzik. :D

(#7490) Qru válasza MasterMark (#7488) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kauffernel neztem alatetet de az EF is jo tipp. Thx!
Nekem Mann az olaj meg a levegoszurom is, a pollen meg Filtron.

#nincsbennetarcsi

(#7491) MasterMark válasza tboldi (#7489) üzenetére


MasterMark
titán

Nem, ez tényleg Tokyo Roki. :DDD

Qru: Jó nagy lehúzás 1500 azért az alátétért az ef-ben, de máshol még nem találtam.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#7492) Qru válasza MasterMark (#7491) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem ezeket hozta a Kauffer kereső:

Febi-Bilstein
Elring
Ajusa
Blue Print

Nem tudom melyik lenne jó minőségben, nem drágák sztem rendelek az első 3-ból. Aztán meglátom. Így első blikkre az Elring a szimpi, mert az rézszínű. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#7493) tboldi válasza MasterMark (#7491) üzenetére


tboldi
nagyúr

Jé! :D

(#7494) tboldi válasza Qru (#7492) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ajusát nekem Mágus ajánlotta, amikor az EGR-hez kerestem tömítést. :)

(#7495) bul07 válasza Qru (#7485) üzenetére


bul07
nagyúr

Igen csak "A" esetben 4l kanna lehet nem lenne elég ha így fogyogat, külön 1L meg örök áron van, és akkor már sokkal többre jön ki

Amúgy a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 (5W30) 5L hol áll minőségben a Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 4L képest?

PDF adatlap
[link]
[link]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7496) Qru válasza bul07 (#7495) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Castrolt régen nem használok (pont azért mert nem adja ki a matek), nekem most a kocsiban EFE van.

Motulban kevesebb a szulfátoshamu tartalom de mivel nincs DPF ez neked nem olyan lényeges. A Cstrolnak magasabb a visco. indexe azaz hidegen kevésbé hajlamos vastagodni de minimális a különbség.

#nincsbennetarcsi

(#7497) Laybee


Laybee
őstag

Sziasztok! Lenne két kocsi:
Nissan Primera 1995 1.6 ga16de 210ezer km. Sokáig futott 10w-40-el, legutóbb Motul X-Clean 5w-40-el lett feltöltve. Nem csipegeti.
Másik autó: Vw Polo 1998 1.4 75ezer km. Sokáig 0w-40 el futott, pár éve 5w-40, ugyanazzal a X-Cleannel. Ez se eszi az olajat.
Mi lenne a legjobb olaj mindkettőhöz? Esetleg 5w-30 mehetne mindkettőbe? Azon belül is melyik lenne jó: A5/B5 vs C3?
Mind a kettő napi 30km, de hosszabb táv sincs 150km, az sem autópálya.
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#7498) Qru válasza Laybee (#7497) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mehet az 5W30 a Nissanba. A5/B5 jobb lenne hozzá. Motul Eco-Nergy pl ha már úgyis bevált a Motul.

A Polo-t passzolom, a VW szabványokat nem vágom így fejből. Azt majd a többiek.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#7499) Laybee válasza Qru (#7498) üzenetére


Laybee
őstag

Köszi! A Polo könyvébe annyi van, hogy Vw 500 00 vagy 501 01 API SF vagy SG.

(#7500) barnam_


barnam_
nagyúr

Adott egy Hyundai IX20 típusú autó, 1,4-es dízellel (D4FC motorkód, Euro V).
Az olajcsere intervalluma 30 ezer km vagy 1 év.

Lassan ideje lesz a cserének, és nem tudom milyen olajat vegyek hozzá (még nem volt cserélve, mióta a családban van).
A címke alapján Castrol 5W30 van benne, a kézikönyv ennyit ír:
"Ha a gépkocsi karbantartási periódusa 30 000 km/1 év a normál karbantartási ütemterv szerint, SAE 5W-30 vagy SAE 0W-30 viszkozitású motorolajat használjon."
"Minőségosztály: DPF-fel (Dízel részecskeszűrővel): ACEA C3; DPF nélkül (Dízel részecskeszűrő nélkül): ACEA B4, API CH-4 vagy magasabb"

Mivel Euro V, feltételezem van alatta DPF.
Hajlanék rá, hogy legyen Castrol ha eddig is az volt benne, de úgy tudom abból nagyon sokat hamisítanak... Mindenesetre valószínűleg a filterabc.hu -ról venném, eddig velük nem volt bajom.

Ez jó lehet?
CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W30 LL

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.