ebbe ne menjünk bele...próbáltam..
sőt, harminc éve is bicikliztem már...több, mint harminc..látom a látszat fejlődést, amivel párhuzamosan a népszerűség is nő...csak a népszerűség miatt sok, a közlekedésre alkalmatlan ember ül kerékpárra, mert pl autóval több önhibás balesete volt, vagy mert ott lehet inni..én pl soha nem ittam, és nem dohányoztam közlekedés közben, se autón, se kerékpáron...a látszat fejlesztések sok balesetveszélyes helyzetet okoznak...ez a kettő együtt, a közlekedésre alkalmatlan egyének a balesetveszélyes kerékpáros "infrastruktúrával" együtt eredményezi a mai állapotot
a fő probléma, hogy a kerékpárosokat mindenki külön akarja kezelni..a kerékpárosok is. legyen alkalmas úttest, kátyúmentes, megfelelő sávszélességgel, és nem kell külön utakat építeni, amire senki nem figyel ...a figyelmetlen autós az úton se figyel, nemhogy a keresztezendő kerékpárútra..a kerékpárutat nem takarítja senki, nem tartja karban senki, ellenben remek hely parkolásra, útfelújjításkor ott tárolni a gépeket / eszközöket, kutyát sétáltatni, babakocsit tolni, vagy bármi olyanra, ami akadályozza a kerékpárral való közlekedést. engem nem zavar, ha kerülnöm kell...de rendszeres az, hogy nincs lehetőség kerülésre, mert nincs merre menni. magasról letolja mindenki a kerékpáros közlekedést, azt mindenki egy plusz, szabadon felhasználható területnek tekinti.
amikor bedugott fülessel , telefont nyomogatva a bal oldalon teker gyök kettővel a "kollega", majd -mivel a csengetést nem hallja- nanár akkor fordul le körülnézés nélkül jobbra a zebrára, amikor elmegyek mellette...és még ő van felháborodva...mé' előzök jobbról? mondom: barátom! telefon kézben? fül bedugva? menetirány szerint baloldali sávban? irányváltoztatás körültekintés nélkül?
mellesleg, ha külön sávban haladunk, nem előzünk, elhaladunk, ráadásul én a menetiránynak megfelelő sávban és irányban...és nem értette..
'szal..sok a hüje kerékpáros.tény.de aki szabályosan akar kerékpározni, az sem tud, nem lehet minden szabályt betartani, ha közekedni akar.