Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38601) Byk01


Byk01
senior tag

Kezdek egyre inkább félni a budapesti utakon.
Az utcánk végén ma elkezdték felújítani a villamos síneket, így lezárták az út végét. Állnak a nem kis gépek (teherautók, daru, stb.) kereszteben, hosszában, melyiknek hogy van dolga, és ki is van téve az út közepére egy mindkét irányból behajtani tilos tábla. Az utca elején ott a zsákutca tábla, és egy terelést jelző sárga tábla is. Ennek ellenére az autósok tömege jön, nyomja a gázt, és az utolsó 50 m-en kezd fékezni, mert akkor kezdi felfogni, mi is a helyzet.
De az a suzukis is jó volt, aki be akart kanyarodni a lezárt kereszteződésbe a lezárt jobbra kanyarodó sávból. Szépen kikerülte a terelést, és, (gondolom azon egyszerű gondolattól fűtve, hogy abban a sávban zöld volt a lámpa), ment tovább egyenesen az arra az irányra vonatkozó piros ellenére.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38602) raczger


raczger
őstag

[link]
"román rendszámú nyerges vontató áttért a szemközti sávba" :U

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#38603) AMD Power válasza raczger (#38602) üzenetére


AMD Power
titán

Ezek a ... már megint. :(((

[ Módosította: philoxenia ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#38604) Calogero válasza raczger (#38602) üzenetére


Calogero
addikt

5 évvel ezelőtt történt.

(#38605) philoxenia válasza AMD Power (#38603) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

2010-es hír, tehát nem már megint... Ráadásul emlékeim szerint a mikrobusz is abból az országból származott... :(

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#38607) Gépötty


Gépötty
senior tag

Közúti közlekedés biztonsága ellen elkövetett veszélyeztetés vétsége.
Vagy valami ilyen.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#38608) Lauda válasza Gépötty (#38607) üzenetére


Lauda
félisten

Valamelyik ruszki osszeallitasban is volt egy motoroscsaj, aki meztelenul motorozott es meg be is mutatta a muffost az erdeklodo autosnak.

(#38609) MaciG válasza AMD Power (#38600) üzenetére


MaciG
addikt

Valóban nagy tahó a bmw-s, ugyanakkor azt én is utálom ha a mentő nem használja a hangjelzést (szirénát). Értem én hogy őket is zavarja, de így meg balesetveszélyes. Nem véletlenül van az kitalálva. Pár éve volt egy olyan baleset, hogy a busz zöld jelzésnél jött egy mellékutcából egyenes, a főúton meg a pirosnál döngetett egy rendőr aki a hangjelzést az utolsó pillanatban kapcsolta be mielőtt nekicsattant a busznak... :U

BANZAII

(#38610) Byk01 válasza MaciG (#38609) üzenetére


Byk01
senior tag

A magyar KRESZ.ben pl csak akkor mehet mindenen keresztül a mentő/rendőr/tűzoltó/stb., ha a megkülönböztető jelzéseIT használja, szóval villog is, meg szirénázik is.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38611) Chris Kiki válasza Byk01 (#38610) üzenetére


Chris Kiki
senior tag

Én úgy tudom, csak akkor számít megkülönböztető jelzésnek, ha a szirénát és a fényt is használja egyszerre. Tehát nincsen IT. A másik dolog pedig, hogy akkor sem mehet keresztül mindenen csak úgy. Ha tilos jelzésen áthajt és balesetet okoz, akkor az övé a felelősség.

Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever

(#38612) Lauda válasza Chris Kiki (#38611) üzenetére


Lauda
félisten

A hang es a feny is megkulonbozteto jelzes, kulon kulon is. Elsobbsege a tobbi jarmuvel szemben viszont csak akkor van, ha egyszerre hasznalja mindkettot.

(#38613) Sotho válasza Lauda (#38606) üzenetére


Sotho
őstag

Pff.. 70 éves szarral kell mutatványozni. Jól benézte az idiótája. Ez a highly skilled? Akkor milyen lehet a többi?

(#38614) Byk01 válasza Chris Kiki (#38611) üzenetére


Byk01
senior tag

Nyilván a piroson nem rongyolhat keresztül csak úgy, de ebben a felelősség kérdésben nem lennék ilyen biztos.
Egyik oldalon ott van az ő felelőssége, hogy meggyőződjön arról, hogy megkapta-e az elsőbbséget, viszont meg kell adni neki minden helyzetben.
Ez kb. olyan, mint a lakott területen a megállóból elinduló busz, amit szintén el kell engedni, de ő nem indulhat el, amíg meg nem győződött arról, hogy elengedik (aztán bizonyítsa mindenki az igazát)

(#38613) Sotho Ha az a "70 éves szar" nem lett volna biztonságos repülésre alkalmas, nem kapott volna repülési engedélyt. Egyébként meg nem csak a 70 éves gépek szoktak lezuhanni, hanem új, rendszerben álló gépek is: [link], [link], [link], [link]

[ Szerkesztve ]

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38615) Sotho válasza Byk01 (#38614) üzenetére


Sotho
őstag

Nem azt mondtam hogy műszakilag szar, hanem hogy elavult.

(#38616) Byk01 válasza Sotho (#38615) üzenetére


Byk01
senior tag

Nem háborúzni akarnak vele, hanem bemutatót repülni. Erre most is ugyanúgy képes, mint újkorában.
Egy harci gépnél az elavulás jellemzően abban jelentkezik, hogy az újabb fegyverrendszereket nem tudják adaptálni rá. Esetleg az jöhet még a képbe, hogy a harci repülési doktrínák változásával, másféle repülési tulajdonságokra van szükség. Az 50-es években jellemzően a sebesség növelés volt a cél, ennek rendeltek alá szinte mindent (nézd meg pl. az F-104-et!
Aztán később a 70-es évektől fontossá vált a manőverezés, és persze folyamatosan a minél nagyobb hatótávolságú, minél pontosabb és minél több célt megsemmisíteni képes fegyverrendszerek.

Szóval egy repülő nem fog azért lezuhanni egy repülőnapon (se máshol), mert elavult, viszont mindig is kíváncsiak lesznek a régi gépekre is az emberek, hisz azokat másol nem fogják látni repülni, csak egy-egy repnapon.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38617) Sotho válasza Byk01 (#38616) üzenetére


Sotho
őstag

De igen, ha olyan manőverbe kezdesz amit a gép az elavultsága, gyenge képességei miatt nem tud megcsinálni. Hiba ilyen döntést hozni, ez meg a pilóta hibája volt.

(#38618) Byk01 válasza Sotho (#38617) üzenetére


Byk01
senior tag

Akkor miért a "70 éves szar" és "elavult" gépet hibáztattad?
Minden gépnek vannak korlátai, amikkel a pilótának tisztában kell lennie, és aszerint repülnie.

[ Szerkesztve ]

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38619) Sotho válasza Byk01 (#38618) üzenetére


Sotho
őstag

Ne fárasszál már, és off vége.

(#38620) MaciG válasza Sotho (#38615) üzenetére


MaciG
addikt

Azért elég masszív volt ha pilóta ezt túlélte. :Y

BANZAII

(#38621) biker válasza MaciG (#38620) üzenetére


biker
nagyúr

ja, csak nem műrepülőgép, hanem vadászgép
elég sokat jártunk régen bemutatókra, alapesetben 1000m a hurok minimum magassága, bemutatón, műrepülőknek 300m (red bull air race más tészta)
ez meg kezdte kb 100m magasból?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#38622) TaaT válasza Sotho (#38613) üzenetére


TaaT
veterán

Ahogy korábban írták, semmi köze egy repülőgép korának hogy lezuhan-e vagy sem. Külföldi repülőnapok rendszeres résztvevői szoktak lenni első és második világháborús repülőgépek.

Repülőiparban nem úgy avulnak el a dolgok mint az autóiparban, az F16 (1974) és F15 (1972) pl még mindig korszerű gépeknek (negyedik generáció) számítanak.

biker: "csak nem műrepülőgép, hanem vadászgép"

Műrepülni vadászgéppel is lehet. :)) [link]

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#38623) Gépötty


Gépötty
senior tag

Itt egy érdekes eset, ha kocc lett volna, akármi is lehetne a végkifejlet, attól függően, kinek hisz a bíróság.
A Youtube videón nem látszik annyira mint az eredetin, de a Puntos leindexelt jobbra, még a lakott terület tábla előtti balos kanyarban, aztán észrevette, hogy nyitva van a kapu. Átpattintotta az indexet balra, és még jó, hogy figyelte a tükröt, mert a Skodás már előzte.
Helyben én sem láttam az előzményeket, csak a videót nézve lett tiszta a történet.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#38624) Lauda válasza Gépötty (#38623) üzenetére


Lauda
félisten

A felvetel nelkul 50-50%, a felvetellel 100% punto.

(#38625) Lauda


Lauda
félisten

:U

(#38626) bitpork válasza Lauda (#38625) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Erősebb kutya b@szik. Kész. Pont. Totyik zárható :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#38627) mezis válasza Lauda (#38625) üzenetére


mezis
nagyúr

Anno, amikor egy tyúk fölött átzúgott egy Trabant, felállt a tyúk, megrázta magát és azt modta:
" Ejha, de nagy kakas volt!" :D

mezis

(#38628) updog válasza mezis (#38627) üzenetére


updog
senior tag

bocs, nem válasznak szántam, hanem újnak :)

Még ennyire se kéne méltatnom hogy ide leírom, de fel tudnak húzni a hülyék, főleg ha erőszakosak... :(

[link] képen jobbra a zebránál vártunk páran gyalogosok. Nézek föl, autóknak sárga, majd piros. Nézek előre, gyalogosoknak zöld. Mivel már volt szerencsém hülyékhez, még egyszer néztem balra, és milyen jól tettem, o:ko:rállatja látom hogy rámarkol a kormányra és áthúz a piroson/gyalogoszöldön. Azt még tudni kell, hogy (neki)jobbról nem csak gyalogosok kapnak zöldet, hanem jobbról mindenki, többek között a 74-es troli is....

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#38629) mephi666 válasza updog (#38628) üzenetére


mephi666
nagyúr

írtam már: itt kecskeméten eljárok egy középiskola mellett bringával nap mint nap melózni, kb 2naponta hasonlóval találkozok... a gyalogos zöld olyan rövid, hogy a zebra felénél járva villogni kezd és legalább 2percig piros marad... kocsival nem nagy kunszt várakozni, mert nem is kereszteződésről van szó, másra sem kell várni, max a zebrának kell(ene) elsőbbséget adni... :U ha majd nagyon le akarom cserélni a bringát, egyszer tuti itt fogom kitolni egy barom elé, amikor már zöld a zebra... rohadtul fel tud bosszantani: talán akkor raknak majd ki ide egy kamerát, ha kivasalnak egy óvatlanabb iskolást, aki csak a zöldet figyeli

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#38630) Lauda


Lauda
félisten

[link]

Es meg neki allt feljebb! :C

(#38631) Gépötty válasza Lauda (#38630) üzenetére


Gépötty
senior tag

Ha a balkormányos autóban ült volna, biztos jobban meggondolja.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#38632) Sotho


Sotho
őstag

Én meg szétdudáltam egy taxist miközben neki volt elsőbbsége, de nem baj megérdemelte amúgy is. ;]

(#38633) negroo válasza Sotho (#38632) üzenetére


negroo
aktív tag

Taxisok külön állat fajták.:) A darwin elméletben sajnos nem kategoriázható csoportba.xD

[ Szerkesztve ]

(#38634) mezis válasza negroo (#38633) üzenetére


mezis
nagyúr

Még soha nem volt gondom taxissal az elmúlt évtizedekben. Nagy gyakorlat, jelentős helyismeret, persze, hogy gyorsabban tud haladni az átlag autósnál.

(Nagyon régen volt egy olyan vicc, hogy az utas a taxiban látja, hogy piros a lámpa, taxi átzúg. Következő lámpa ugyanúgy. A harmadik zöldre vált, taxis satuzik. Utas kérdezi, most miért álltunk meg ? Taxis: most keresztben jönnek a taxik. :DDD )

A rendszerváltás után sokan próbálták ezt a "piroson még átférek"-et. Nem mindenkinek sikerült. Mostanában már ritkábban látok ilyet. Bizonyára a kameráknak, büntetéseknek, jogszabályoknak is jelentős szerepük van ebben.

mezis

(#38635) negroo válasza Lauda (#38612) üzenetére


negroo
aktív tag

Kivétel este.:) Akkor is köteles meg gyözödni az elsöbségéröl, de csak piros lámpánál használhatja este addig fény jelzéssel mehet, de elsőbsége van

(#38636) negroo válasza mezis (#38634) üzenetére


negroo
aktív tag

Ne haragudj, de fényes nappali teli piroson át menős videoim vannak. Taxisok mindig is örültek voltak tisztelet a kivételnek, de nem te fékezel padló fékkel, mert jönnek? Van olyan felvételem is, hogy a zebrán álltam a gyalogos miatt dudáltam, mert a taxis gyorsan jött. Utána utas elött anyázott meg akart ölni. AZ ilyen kérem szépen ha idegbeteg és nem hogy meg köszöné a segítséget ne szolgáltason. Talán jobban járna a leendő hulla jelöltnek.

(#38637) Lauda válasza negroo (#38635) üzenetére


Lauda
félisten

A jogszabalyban nincs ilyen meghatarozas.

(#38638) mezis válasza Lauda (#38637) üzenetére


mezis
nagyúr

Este is kell az a hangjelzés.
Nekem volt olyan esetem, hogy este, olyan 50 - 60 körüli sebességgel közeledtem egy alacsonyabb rangú útkereszteződéshez. (Ott általában nappal is alig volt forgalom.)
A fák törzsén láttam olyan fényeket, ami egy balról gyorsan jövő járműtől eredhetett, ezért lassítottam.
Szerencsére. Így "lemaradtam" a csak a kék villogóját használó rendőrautóval való találkozóról. Volt egy olyan érzésem, hogy a kéket is csak akkor kapcsolta be.

[ Szerkesztve ]

mezis

(#38639) Lauda válasza mezis (#38638) üzenetére


Lauda
félisten

Az idevonatkozo jogszabaly 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

Eleg egyertelmuen fogalmaz:

42. § (1)267 A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

negroo forumtars majd attanulmanyozza.

(#38640) negroo válasza Lauda (#38637) üzenetére


negroo
aktív tag

de van. Csak nem pontosan írtam le.:)

ui: és ez nem kreszbe keresétek.:)

[ Szerkesztve ]

(#38641) Lauda válasza negroo (#38640) üzenetére


Lauda
félisten

Ez esetben mutasd meg legy szives hol.

(#38642) negroo válasza Lauda (#38641) üzenetére


negroo
aktív tag

Belső szabályzás, mert egyszer rá dudáltam egy rendőre aki el magyarázta nekem.:) Majdnem garamboloztam is. csak éjjel szokták csinálni

(#38643) Lauda válasza negroo (#38642) üzenetére


Lauda
félisten

Marhasag mar bocs. En nem ismerhetem a belso szabalyzasukat, ezert azt sem tudhatom, hogy elsobbsege van. Nekem a kreszt kell betartanom, nem egy olyan szabalyzast, amit nem ismerhetek. Legkozelebb pedig ird fel a rendszamot es jelentsd be a keruleti kapitanysagon, aztan majd elmagyarazzak neki, hogy mikor van elsobbsege es mikor nincs.

[ Szerkesztve ]

(#38644) mezis válasza negroo (#38642) üzenetére


mezis
nagyúr

Egy belső szabályozás (rendelet) nem írhat felül egy törvényt. Márpedig a törvényben ÉS kapcsolat szerepel.
(Az más dolog, hogy olyan belső utasításuk lehet, hogy éjszaka a lehetséges mértékig minimalizálják a megkülönböztető hangjelzést. Ezt nappal is megtehetik, sokszor csak a kereszteződés közelében kapcsolják be vagy amikor nem nagyon akarják észrevenni őket.)

mezis

(#38645) negroo válasza mezis (#38644) üzenetére


negroo
aktív tag

én nem azt mondom, hogy nem kell használni a fény és hang jelzést hanem indiktalanul nem szabad használni. a piroson kell müködtetni mind kettőt. Ha tiszta a terep akkor ki kell kapcsolni a hangot. és meg kell győződni a tovább haladás biztonságát.

[ Szerkesztve ]

(#38646) Elemental válasza negroo (#38645) üzenetére


Elemental
addikt

Nekem meg mentős mondta, hogy azért nem szokták használni éjjel, hogy ne verjék fel feleslegesen a környéket, de csak úgy szabályos, ha villog is és szirénázik is.

(#38647) Elemental válasza Elemental (#38646) üzenetére


Elemental
addikt

Megcsörgettem a sógorom, aki tűzoltó, hogy mit szoktak csinálni. Hajtott a kíváncsiság, na :) Mondta, hogy este 10 után csak villognak és ha veszélyes, vagy beláthatatlan útszakaszhoz érnek, vagy olyan kereszteződéshez, ahol nem működik a lámpa, vagy működik, de nem nekik van zöld jelzés, akkor kapcsolják csak be a hangot. Városon kívül pedig alapból nem használnak szirénát nappal sem, csak ha épp ott van valaki előttük, aki nem veszi észre őket.
Persze azt is mondta, hogy ez a kresz szerint szabálytalan, és ha bármi van, akkor alapból a sofőr a hibás, mert csak a sziréna és a villogó együtt érvényes. Annak ellenére így szokták.

[ Szerkesztve ]

(#38648) negroo válasza Elemental (#38647) üzenetére


negroo
aktív tag

De te magad is mondtad a lényeget köszik.xD

(#38649) Lauda válasza negroo (#38648) üzenetére


Lauda
félisten

Csak kerlek ne terjessz marhasagokat nyilvanos forumon. Meg valaki komolyan veszi.

=> Kivétel este.:) Akkor is köteles meg gyözödni az elsöbségéröl, de csak piros lámpánál használhatja este addig fény jelzéssel mehet, de elsőbsége van <=

Hangsulyozzuk ki, hogy nincsen elsobbsege. Csak ha mindketto jelzes egyszerre mukodik.

[ Szerkesztve ]

(#38650) Elemental válasza negroo (#38648) üzenetére


Elemental
addikt

"Persze azt is mondta, hogy ez a kresz szerint szabálytalan, és ha bármi van, akkor alapból a sofőr a hibás, mert csak a sziréna és a villogó együtt érvényes."
Ez a lényeg. Szabály szerint együtt érvényes.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.