Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38051) 8th


8th
addikt

(#38052) Kolondrum válasza 8th (#38051) üzenetére

Mutatom - Éveken át tartó pereskedés lett a vége amikor a bicajos felhasalt a kocsira, mert lendületből jött. A másik oldalról igaz. Érdekes most már nincs tábla ha a másik irányból érkezel.

(#38053) Byk01 válasza 8th (#38051) üzenetére


Byk01
senior tag

Nem értem a második helyszínnél a táblázást. Kint van a gyalog- és kerékpárút vége tábla meg egy macisajt. A gyalog- és kerékpárút egy gyalogosátkelőhelyben folytatódik, ahol gyalogosként kell áthaladni. Akkor kinek szól a macisajt? A kerékpárosnak nem, mert neki le kell szállnia, így gyalogossá válik. A gyalogosoknak meg elsőbbségük van a gyalogosátkelőhelyen, tehát nem merülhet fel számukra elsőbbségadási kötelezettség.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38054) mezis válasza TaaT (#38042) üzenetére


mezis
nagyúr

"a nappali fénynek készült LED-es cuccok ellátják a feladatukat, a helyzetjelzőnek készült ledek nem. Attól hogy ez utóbbiakat is nappali fénynek használják az 100%-ban az user hibája."
Csak 50%-ban. A másik 50% a közlekedés rendészet mulasztása. Leállítva az autót egyszerű szemrevételezéssel megállapítható, hogy az csak dekoráció. Készülhetne a csekk.
Hajdanában a tompítoott nem használata miatt állítgattak le. Csak ezért dolgozni is kell, meg aprópénz.

mezis

(#38055) Lauda válasza Byk01 (#38053) üzenetére


Lauda
félisten

Azt gondolom ennek figyelem felkelto hatasa van inkabb, amugy jol gondolod, helyes amit irtal. Ilyen pl a korforgalom tabla is. Ott is tudjuk, hogy behajtaskor elsobbseget kell adni, megis kiteszik az elsobbsegadas kotelezo tablat. ;)

(#38056) Byk01 válasza Lauda (#38055) üzenetére


Byk01
senior tag

A körforgalom táblának nincs ilyen jelentése. A körforgalom sima útkereszteződés, amiben macisajt vagy stop tábla nélkül a körforgalomba behajtónak lenne elsőbbsége.

c) „Körforgalom” (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;

Ennyi, és nem több.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38057) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

"És most ismerkedjünk a párhuzamos közlekedés szabályaival"

"Jelentősen enyhítené a vasárnapi forgalmat az M7-es utópályán, ha az autósok betartanának néhány szabályt; ezek közül az egyik, hogy használják a Székesfehérvártól Budapestig tartó harmadik sávot - írta Magyar Közút Nonprofit Zrt. szombati közleményében."

Én nem tudom, a német autópályakezelők ezt egy olyan huszárvágással oldották meg (helyenként nem 3, hanem 4-5-6 sávon, jellemzően nagyobb városok körüli csomópontoknál, elkerülő szakaszokon, hogy a digitális tábláira kiírja, hogy mindenki egységesen mekkora sebességgel halad (forgalom sűrűségétől függően általában 80-100-120), amit a kamerák persze figyelnek is. Nem mondom, hogy egy Nürnberg körüli soksávos szakasz nem tud így is bedugulni, de ebben közrejátszanak általában a balesetek és az útjavítások, úthibák miatti sávlezárások is, másrészt azért itt az Eu gyakorlatilag legfontosabb közúti csomópontjáról beszélünk, ahol nem tudom, hogy óránként mennyi autó halad át, de érzésem szerint kicsit több, mint 3000.

Igazából azt nem értem, hogy miért arrogáns és bunkó hangvételű közleményeket kell kiadni, ahelyett, hogy megnéznék, hogy máshol erre milyen megoldások vannak, és választani egy viszonylag jól működőt...

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#38058) Lauda válasza Byk01 (#38056) üzenetére


Lauda
félisten

Oke.

Akkor nezhetjuk innen is. A gyalog es kerekparut vege tablanak van olyan jelentese, hogy annak vegenel elsobbseget kell adni?

Van barhol leirva olyan szabaly, hogy a gyalogos atkelohelyen nem szabad kerekparozni?

[ Szerkesztve ]

(#38059) bitpork válasza parandroid (#38057) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Attól hogy a levél olyan amilyen, a tény még tény marad: a magyar autósban benne van a városi fíling hogy a külső sáv az szar oda nem megyünk.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#38060) tibcsiworld válasza Byk01 (#38053) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Megint csak minden tiszteletem a bicajosoké! Rend szerint úgy kell közlekedni, hogy egy utcát nem tud végig tekerni, mert 5-15m-t tolni kell! De az útra sincs kivezetve a bicikliút! ???

Ezért is írom, hogy sokkal jobb a szlovák helyzet! Nincs bicikliút, és kész! Minden sokkal egyértelműbb! Vagy van, vagy nincs, de ez a magyarországi helyzet, ...

(#38061) Lauda válasza tibcsiworld (#38060) üzenetére


Lauda
félisten

Szoval az a rosszabb, hogy van egy csomo kerekparut, ami megfeleloen ki van tablazva? Csak annyit kellene tennie a kerekparosnak, hogy figyelje a tablakat, de azt is lexarja. Minden tisztelet az autosoke talan, hogy ezt a sok banga idiotat elni hagyja.

(#38062) brd válasza 8th (#38051) üzenetére


brd
nagyúr

Én egyre kevésbé értem az embereket. :( Bazze', tényleg nincs annyi túlélési ösztönük, hogy jól láthatóan közút van keresztben, jön a tonna+-os doboz rajta, így tán' meg kellene állni, mert meghalunk?

The only real valuable thing is intuition.

(#38063) Kolondrum

Macera megállni és leszállni, egyszerűbb fent maradni és menni. Ennyire egyszerű.

(#38064) Lauda válasza 8th (#38051) üzenetére


Lauda
félisten

Egyebkent egy tok egyszeru megoldassal meg lehetne ezt oldani az ilyen veszelyes helyeken. Oda, ahol vege a kerekpautnak, betenni ilyen lassitokat, ezen nem tud attekerni, le kell szallnia. Melleje 10 meter lerites, hogy ki se tudja kerulni, balesetek megszuntetve.

(#38065) brd válasza Kolondrum (#38063) üzenetére


brd
nagyúr

Én sem szállok le ilyen helyeken, de úgy is közlekedem a kerékpárral, mintha minden autós meg akarna ölni. Megállni meg egy oszlopot fogva is lehet.

The only real valuable thing is intuition.

(#38066) tibcsiworld válasza Lauda (#38061) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Én 100%-ban csak vezetek, amióta ellopták a bringám (15 éve), és van mit kacskaringóznom a hülye bicajosok miatt, aki kereszteződésben simán elém fordul, mert még befér, én meg vakarom a fejem, hogy kerülöm ki 1m-re, mert ugye szembe is jönnek autóval!

Nem a hülye bicajosról beszélek, hanem arról, aki tud, és szeretne bicajozni! Egy egészséges hobbi biciklisnek, aki nem részegen és nem a boltba jár a biciklivel, szerintem a bicikliutak csak lassítás! Mert ott járnak a gyalogosok, mert hol máshol, ... .... ...

Nálunk, Felvidéken nincs (vagyis én még nem láttam) bicikliutat, és szépen teker mellettem, ha tetszik, 40-el a városban, és ő teker az út közepén is néha, de nem lassít! (ez ritka eset)

Szerintem a legjobb megoldás a közúthoz egy fél sávot hozzácsapni (nem tudom, mi a neve), és ott tekerjenek! Ha az autós jobbra kanyarodik, látja, nem bokor mögül jön ki, soha nem kell haszálniuk a zebrát.

De ez az egyszer itt-egyszer ott, és az autós csak les, hogy mit keres előtte, holott oda van kivezetve a bicajsáv, ... ...

Nem védek én senkit, csak szerintem ez az egész rendszer van kesze-kuszán megoldva! És nagy odafigyelést igényel!

(#38067) Lauda válasza tibcsiworld (#38066) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem aki tud es szeretne kerekparozni, annak nagyon jo dolog a kerekparut. Vedve van az autosoktol (veszelyeztetve a tobbi oda nem figyelo kerekparostol). Minden szepen ki van nekik tablazva. Amikor olyan reszre er, akkor leszall, elsobbseget ad stb. Szerintem ez sokkal jobb es biztonsagosabb, mint tekerni valami forgalmas ut szelen. Amikor a kozuton kerekparozol, akkor is kell elsobbseget adnod, nem ertem ez miert jelent nagy problemat, ha kerekparuton kerekparozik valaki.

[ Szerkesztve ]

(#38068) Byk01 válasza Lauda (#38058) üzenetére


Byk01
senior tag

Van barhol leirva olyan szabaly, hogy a gyalogos atkelohelyen nem szabad kerekparozni?

Az 54.§ 1) leírja, hogy hol lehet kerékpározni. A gyalogos átkelőhely nincs benne.

(#38066) tibcsiworld Szerintem a legjobb megoldás a közúthoz egy fél sávot hozzácsapni (nem tudom, mi a neve), és ott tekerjenek! Szerintem is ez a legjobb megoldás (nálunk kerékpársávnak hívják), csak a sok tahó autós meg ráparkol, folyton kerülgetni kell őket.

[ Szerkesztve ]

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38069) Lauda válasza Byk01 (#38068) üzenetére


Lauda
félisten

A szembeszomszedomhoz attekerhetek keresztbe az uton?

(#38070) TaaT válasza Lauda (#38064) üzenetére


TaaT
veterán

Give them hell Ukraine!

(#38071) Byk01 válasza Lauda (#38069) üzenetére


Byk01
senior tag

Nem
Át kell tolnod a biciklit. Szóval egyszerűbb bicikli nélkül menni hozzá :)

Hacsak nem tanyán laksz, és 500 m-re van az országút, a szembeszomszéd mg újabb 500 m-re :)

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38072) Lauda válasza Byk01 (#38071) üzenetére


Lauda
félisten

Konkretan miert nem? :) Melyik szabaly melyik pontja szerint nem? :) Az 54/1-ben nincs erre utalas, szoval? Ha megfordulni meg szabad az uton (kiveve ltn-kivul foutvonalon), akkor miert ne keresztezhetnem azt?

[ Szerkesztve ]

(#38073) Kolondrum válasza brd (#38065) üzenetére

Dettó.

úgy is közlekedem a _______, mintha minden autós meg akarna ölni.

Persze van kivétel. :R

[ Szerkesztve ]

(#38074) Byk01 válasza Lauda (#38072) üzenetére


Byk01
senior tag

Szerintem az 54/4 utolsó mondata az, amit ilyen kiterjesztve értelmeznek, mert olyan elbaltázott a szöveg szerkesztése, hogy nem egyértelmű, hogy ez egy általános megfogalmazás, vagy az 54/4 b)-hez tartozik-e (szokásos jogi megfogalmazás, amit úgy értelmezek, ahogy akarok)

Egyébként tőlem úgy mész a szembeszomszédhoz, ahogy akarsz, ha engem nem zavarsz vele :)

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38075) Lauda válasza Byk01 (#38074) üzenetére


Lauda
félisten

Szo sem volt most kerekparutrol. ;) Sima ketsavos ut lakott teruleten belul, nem is foutvonal. Hiaba bongeszem a paragrafusokat, nem talalni ilyesmit. ;)

Az egyertelmu persze, szabalyokrol beszelgetunk most. Nekem pl nem kell kitenned semmilyen tablat, akkor is korulnezek, ha olyan utat keresztezem, amit egyebkent nem latok be. ;)

(#38076) szebe válasza Lauda (#38064) üzenetére


szebe
őstag

Szerinted nem kerülnék ki ezt úgy ahogy van? Nagyon sokan így is körülnézés nélkül, 2 méter körüli kilengéssel csapnak ki az útra, aztán még én vagyok a bunkó, ha dudálni merek.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#38077) Lauda válasza szebe (#38076) üzenetére


Lauda
félisten

Hogyan keruli ki a 10 meteres keritest?

[ Szerkesztve ]

(#38078) szebe válasza Lauda (#38077) üzenetére


szebe
őstag

Az előtte lévő kereszteződésnél kikóvályog az útra, vagy mint a linkelt képen is látni, van a kerítés előtt egy kitaposott nyom ki az útra.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#38079) Lauda válasza szebe (#38078) üzenetére


Lauda
félisten

Semmi gond. Idonkent odaallitani rendoroket es minden kerekparost 100 ezerre megbuntetni. Ha van kerekparut, akkor azon koteles kozlekedni. Igy jart. Amugy a konkret peldam arra vonatkozott, mint a masodik esetben is lathato, hogy nincs amugy keresztezodes, csak a kerekparut keresztezi az uttestet. Persze ezt nem irtam oda.

(#38080) Calogero


Calogero
addikt

Négyen meghaltak két autó ütközésekor Somogyban a 66-os főúton :[link] :(

(#38081) amargo válasza Lauda (#38064) üzenetére


amargo
addikt

az autosoknak meg a stop tabla ele 50cm fekvorendor akkor tuti lassit :)

ui a vonatatkeloknel van ilyen.

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#38082) TaaT válasza amargo (#38081) üzenetére


TaaT
veterán

Vagy valami hasonlót, kicsit nagyobb buckákkal. :)) [link]

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#38083) tibcsiworld válasza TaaT (#38082) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ez nagyon tetszik! :):):)

(#38084) Kolondrum válasza TaaT (#38082) üzenetére

Ez sok, túlzás. Pesten szaladtam bele többe. Az alső felé keresztbe csúszva érkeztem. Fene gondolta, hogy kiraknak. A legkisebb f.rendőr vagy kátyú koppal jár. Szorítani kell a kormányt.

(#38085) 8th válasza TaaT (#38082) üzenetére


8th
addikt

Eközben Oroszországban [link] :D

(#38086) Avicularia válasza amargo (#38081) üzenetére


Avicularia
veterán

Malmöben ez a trend, lassan minden zebra és bicikliútkereszteződés elé ahol nincs lámpa durva fekvőrendőröket építenek, így kényszerítve ki az autósokat, hogy megálljanak a zebra előtt. Kicsit romlott a közlekedési morál, mióta hivatalosan is kisebbségben vannak a svédek a városban :U

(#38087) Ivan15 válasza 8th (#38085) üzenetére


Ivan15
senior tag

az csak nem egy mentökocsi a 45. masodperc körül?

(#38088) Gépötty válasza rgeorge (#38050) üzenetére


Gépötty
senior tag

"...A buszok közül épp az utolsó mellé értünk (Volánbusz), még az első kereke előttünk volt, amikor láttuk, hogy egyre közeledik, előzni akart úgy, hogy simán mellette voltunk. Még szerencse, hogy vészfékezéssel el tudtuk kerülni a korlátra-passzírozást és a mögöttünk jövő és észnél volt, látta, hogy mi fog következni. Aztán a buszt az előzése után persze lehagytuk, néztünk fel a sofőrre, fel sem fogta mi történt majdnem."...
Arra gondoltál, hogy annak az irdatlan behemótnak mekkora holttere van? Persze ez nem menti fel a buszsofőrt a körülnézés alól, te magad is tehetsz azért, hogy ilyen ne történjen meg. Mondjuk nem mész a busz mellett. Vagy figyeled a sofőrt a tükörben. Ha látod, ő is lát téged. Nehéz értelmet találnom a szitunak, mert ha nem mentek előtted, akkor miért nem előzted már rég meg a buszt, ha pedig mentek (ahogyan írod is), akkor miért akart a busz sávot váltani?

(#38064) Lauda
Azzal a lassítóval egyetlen baj van: ki lehet kerülni. Felfestéssel, vagy más módon (a biciklis elé beugráló, kiabáló elsőbbségadás-tábla lenne a legjobb) tudatosítani kellene, hogy át fognak menni a nyakán ha szarul jön ki. De igazából ehhez is fejben kellene változni.

[ Szerkesztve ]

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#38089) Byk01 válasza Gépötty (#38088) üzenetére


Byk01
senior tag

Szerintem ilyen esetben, mint ez a buszos a dudálás sokkal biztonságosabb megoldás, mint a vészfékezés. A buszvezető nyilván nem vett észre, azért indult meg, a dudálással fel lehet hívni a figyelmét, hogy valami baj van. Általában több százezer km-t levezettek már, nem fognak kapkodni, meg figyelmen kívül hagyni a jelzést. De legalábbis az utasok szólnak neki, hogy valami nem kerek.
Ellenben vészfékezésnél a mögötted jövő is beléd szállhat, vagy az autód is instabillá válhat, és kész a baj.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#38090) amargo válasza TaaT (#38082) üzenetére


amargo
addikt

azert ez eleg kemeny, megneznem, ahogy az itteni kis autok egy ilyenen megpróbálnak at evickelni :)
Avicularia: tulzaskent irtam en is, hatha fogja a jelet :)
Gépötty: par eve az M1 ram is remhuzta egy kamion, az egy irgalmatlan rossz érzés.

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#38091) Avicularia válasza amargo (#38090) üzenetére


Avicularia
veterán

Sajnos itt nem túlzás, hanem valóság. Sok helyen 50-100 méterenként lassíthatsz majdnem állóra :((

(#38092) Lauda válasza amargo (#38090) üzenetére


Lauda
félisten

Avicularia: tulzaskent irtam en is, hatha fogja a jelet :)

:) Kerlek olvasd el ujra, amit irtam, minden szot. Nezd meg hozza a korabban linkelt videot is, erteni fogod mire gondoltam. Ha ezutan sem tiszta minden, allok rendelkezesedre. ;)

[ Szerkesztve ]

(#38093) parandroid válasza amargo (#38090) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Hajjaj, én a németeknél az A3-on láttam már 911-es Porschét baloldali kerekekkel a fűre menekülni a belső sávban, miközben éktelenül nyomta szegény a dudát. Pont mögötte mentem, én is tapostam a féket ezerrel, mert fogalmam sem volt, hogy oldják meg a kamionnal kettesben a szitut, de a dudálásra szerencsére észbe kapott a kamionsofőr. Mindenesetre a kezemet nem tettem volna be a Porsche tükre és a szalagkorlát közé. Szerencsére nem ment gyorsan, elég sűrű volt a forgalom, tudott manőverezni, de azért gondolom teli lett neki is a gatyája.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#38094) rgeorge válasza Byk01 (#38089) üzenetére


rgeorge
addikt

A vészfékezés nem satu volt, és figyeltem a tükörben a mögöttem jövőt, volt ideje rájönni, hogy neki is lassítania kell. Ha csak a dudálásra néz körül a buszvezető, akkor az már régen baj.
A holttér adott egy jármű esetében, a vezetőnek ezzel tiszában kell lennie. Én is tudom, hogy nagy a holttere, de hogy pontosan ez hol is van, azt neki kell tudnia. És négy-öt autónyi sor gyűlt már fel a belső sávban előttünk, a külsőben meg egymást érték a buszok, teherautók, ha úgy vesszük éppen előztük a buszt, csak nem tudtuk 130-al, csak mondjuk 120-al.

[ Szerkesztve ]

Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."

(#38095) amargo válasza Avicularia (#38091) üzenetére


amargo
addikt

Kb mint egy bringás Magyarországon :K

(#38092) Lauda: Minek?

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#38096) Sotho


Sotho
őstag

[link] ;] Remélem azér túlélte.

(#38097) TaaT válasza Sotho (#38096) üzenetére


TaaT
veterán

Kicsit karcos lett a bömös. :) [link]

Give them hell Ukraine!

(#38098) mephi666


mephi666
nagyúr

ezen vagyok leakadva már egy bő napja :U csak a 6éves lány élte túl

megnéztem googlemaps-en és a 2 település kb 1.5km-re lehet egymástól... van talán 3 íves kanyar köztük... mi a francot csinált a hülyegyerek? rommá tört mindent... fel sem lehet ismerni, milyen kocsija volt... a megkérdezett srác meg csak kertel a kérdésre, hogy "általában gyorsan vezetett?"

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#38099) AMD Power válasza mephi666 (#38098) üzenetére


AMD Power
titán

Nagyon brutál módon kellett menni. Az ő Audijából és a G Astraból is semmi nem maradt.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#38100) htc07 válasza mephi666 (#38098) üzenetére


htc07
addikt

Az ilyet feltámasztanám és én verném agyon.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.