Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10601) dokar válasza KisBundi (#10599) üzenetére


dokar
addikt

27. másodpercnél nagyon állat a mutatvány :C

extra - SEXRay

(#10602) KisBundi válasza dokar (#10601) üzenetére


KisBundi
őstag

Az nem tervezett volt, de az út olyan keskeny :(((
Az egyszerűség kedvéért itt van mégegyszer
YouTube

[ Szerkesztve ]

(#10603) I_Am válasza KisBundi (#10602) üzenetére


I_Am
veterán

Szép a hangja. :R

Tied?

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#10604) KisBundi válasza I_Am (#10603) üzenetére


KisBundi
őstag

Kösz. :) A Proexet meg kellett fizetni :W
Fogjuk rá. :D A sofőr én vagyok, de a haverommal ketten pénzeljük.

[ Szerkesztve ]

(#10605) I_Am válasza KisBundi (#10604) üzenetére


I_Am
veterán

Pont nem a kipuffancsra gondoltam, hanem a motortérből jövőre. :))

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#10606) KisBundi válasza I_Am (#10605) üzenetére


KisBundi
őstag

Jah...az más. Hát a Jancsurák motor sem volt olcsó. Egyébként ritkán használom közúton mert nem nézik jól szemmel (mindenről van papír).

[ Szerkesztve ]

(#10607) KisBundi válasza I_Am (#10605) üzenetére


KisBundi
őstag

Uhh, szét OFF-oljuk a topikot. :D

(#10608) I_Am válasza KisBundi (#10607) üzenetére


I_Am
veterán

Ez még kevés ahoz. :))

De tényleg, átmehetünk majd az autó technikába.

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#10609) KrAt válasza KisBundi (#10602) üzenetére


KrAt
veterán

Eszméletlen állat :R Grat :)

Amúgy visszatérve: jó az elektronikus dolgokkal telilevő autókat is vezetni, de én valahogy imádom a 22 éves Kadettom vezetni, semmi elektonika, se szervó, se semmi :) Valahogy élményt okoz :) :B

Viszont az Alekót nem igazán szeretem vezetni, az már nagyon fapad :B pedig azse rossz.. :)

[ Szerkesztve ]

(#10610) NoLF válasza KisBundi (#10602) üzenetére


NoLF
addikt

jómögyazsigcsi :D

ma 2 hét után ismét vezethettem a kisautóm, ráadásul új gumikkal...
hát csináltam jópár dolgot amiért a rendőrök kedvesen néztek volna rám, az biztos. :O

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#10611) KisBundi válasza KrAt (#10609) üzenetére


KisBundi
őstag

A polgári autóm egy 1,6-os Skoda Felicia (ez se széria :) ). És igen a leves többe kerül mint a hús, mármint a Lada kb 2x annyit ér mint a csoda, de azt is nagyon szeretem. ;) Kicsit drága játékszer, de én ráfoghatom hogy nem a közutakon élem ki magam.

Egyébként nagyjából értem miért repeszt mindenki az utakon. Kevés embernek van lehetősége úgy kiélni magát mint nekem (félreértés ne essék, nem vagyok tele pénzel, két kezi munkánkal raktuk össze a gépet). Így hát a közutakon tép mindenki, mert valamennyire mindig keressük a veszélyt. És mit mondjak jó érzés ha valamit meg tudsz úszni. (én már csak tudom mikor majdnem tetőre raktuk az erdőben a vasat :D )

(#10612) KrAt válasza KisBundi (#10611) üzenetére


KrAt
veterán

Ez a sietés amúgy egy érdekes dolog, mert pl én azért szoktam néha (nagyon néha, de tényleg) "sietni", mert egyszerűen kurvaszép hangja van az Opelnek, ha pörög :) Aztmeg ugye kettőben és háromban lehet igazán hallani, az meg nem városi tempó :B De tényleg ritkán teszem meg, aztis belátható, esetleg többsávos úton, ahol senkit nem veszélyeztetek :)

(#10613) KisBundi válasza KrAt (#10612) üzenetére


KisBundi
őstag

Ha már pörgetés. Az opelnak tényleg szép hangja van. Én is szoktam pörgetni, de a benzinár miatt már nem annyira. Egyébként ezen a szlalompályán vagy 20x mentem végig. Mit gondoltok mennyit evett a lada? Megmondom. A kannát félig megtankoltam+adalékanyag az oktánszámnöveléshez és épphogy hazáig eljutottam vele, de még alapból volt benne pár liter. :((( Nem értem, hogy a benzinár emelésével miért van egyre több autó+ még csak nem is spórolnak az üzemanyaggal. :Y

(#10614) KrAt válasza KisBundi (#10613) üzenetére


KrAt
veterán

Igen, ezért is járok mindenhova egy nyomatéktenger Volvoval :D Inkább a 3250 ft-os bérlet, mint 12-e ft benzin.. :( És csak nő, és nő, és nő... :U Amúgy azért van egyre több autós sztem, mert egyre rosszabb a BKV.. Sztájkok, meg minden ilyen.. :(

(#10615) KisBundi válasza KrAt (#10614) üzenetére


KisBundi
őstag

Nálunk roszabb a helyzet. Fapados Ikarus busz mindenhol. A ladában is zötykölődök de ott legalább jól érzem magam. :)

(#10616) KrAt válasza KisBundi (#10615) üzenetére


KrAt
veterán

Itt szerencsére amerre járok (suliba, lőtérre) ott jobb a helyzet: Siemens vili (a hannoveri), jókis ruszki metró (:D) meg volvo buszok közepesen állat sofőrökkel :D

Csak ne lenne olyan sok kamion a Hungárián, ejj de várom már a nullás elkerülőt... váááá

Amúgy múltkor akartam suliba visszamenni kocsival gyakorlatra, hát nem akkor zárták le a Lágymányosit? :D 1 órát ültem a 100 fokban, levegő megse mozdult.. Akkor bántam, hogy nem mentem busszal.. Ellenben nincs tömeg (amit annyira utálok, hogy vááá) a kocsiban, de mégse olyan jó, mert qrva drága.. :( Ezvan, ezt kell szeretni.. Egyszer úgyis fél millát fogok keresni, és még a budira is kocsival fogok menni, mert meg fogok érte dolgozni :D Ejj hol van az még.. :)

(#10617) KisBundi válasza KrAt (#10616) üzenetére


KisBundi
őstag

Nah hát a tömeg. Volt már úgy hogy a gyereket majdnem felraktuk a kalaptartóra, hogy felférjünk, de olyan is volt hogy fél lábon álltam hazáig, de legalább kapaszkodnom nem kellett, mert me se tudtam mozdulni... :((( :D

(#10618) Khelben válasza KrAt (#10612) üzenetére


Khelben
nagyúr

én azért szoktam néha (nagyon néha, de tényleg) "sietni", mert egyszerűen kurvaszép hangja van az Opelnek

nekem is azt mondták, mikor megvettem a kocsit, hogy a V6-nak milyen szép hangja van. Csak azt nem mondták, hogy belül aztán rohadtul nem hallani belőle semmit :D :D

(#10619) KrAt válasza Khelben (#10618) üzenetére


KrAt
veterán

Jahát igen, nem kell venni új csodaautót, amibe semmi nem hallatszik be :P

KisBundi: ismerős, bár én rájöttem már a trükkre, és szinte mindig tudok ülni a buszon :D

(#10620) Declare válasza nesa (#10575) üzenetére


Declare
őstag

rossz helyre kattintottam sry :)

Na jó írok akkor már témába vágót is :)

Arról tud valaki valamit hogy pl az ilyen hungaroringen megszervezett vezetőnapok azok hogy vannak? hogy lehet oda menni, milyen feltételekkel stbstb.... jó móka lehet meg nem beszélve arról, érdekes is lehet kipróbálgatni, a kocsid hogy reagál pl az ilyen félig vizes, félig száraz úton valaló fékezésre stbstb...

nesa nak meg annyit hogy a világ addig jó amíg tele van ilyen zseniális vezetőkkel, akinek a szeme mint a sas, reflexei mint a macskáé, koncentrációs képeség mindig és minden körülmény között 110% és nincs az a vészhelyzet ami megemelné a pulzusát :U

A szervókormányok meg sebességfüggőek, általában több fokozatban csökken a rásegítés majd egy bizony sebességnél = 0 .... (max a legelső szervók lehet nem, de szerintem azoknál is így volt)

[ Szerkesztve ]

(#10621) nesa válasza Declare (#10620) üzenetére


nesa
veterán

Hat papa 6-8 eve meg nemsok szervo volt sebesseg fuggo, volt utolso szerias ventonk az biza 120 nal ugyan olyan volt, szerintem piszok szarvolt vezetni akkor mar inkabb nelegyen szervo amugyse nehez tekerni a kormanyt 1 jobb kocsiba.

Ha megvalaki figyelme elkalandozott es jon a baj akkor tok mind1 van-e ABS vagy sem.

(#10622) Declare válasza nesa (#10621) üzenetére


Declare
őstag

Nemtudom, lehet, nekünk volt egy 9 éves polonk (3-4 éve kb) és abban is volt szervó, aminek a hatékonyságát ha valaki városi autónak használja, szerintem nem lehet megkérdőjelezni, engem nem zavart nagyobb sebességnél, tény hogy sosem szalalomoztam vele, de hogy ha nem is múlt el a rásegítés akkor sem zavart különösebben.

Igazából nem erre írtam, hanem az elektronikára. Lehet Neked akármekkora rutinod meg lehetsz akármilyen zseni, ha adódik egy vészhelyzet szerintem az esetek 80% ban nagyon sokat köszönhetsz a különféle fékerő elosztó, menetstabilizáló elektronikáknak. Az meg hogy vezetsz és fáradsz egyenes arányos dolog. Lehet hogy tényleg meg tudnál oldani egy vészhelyzetet ESP meg ABS meg miden nélkül amikor épp jól kipihent és koncentrált vagy, de mondjuk ha mögötted van egy húzós hét és este elindulsz hazafele, lehet hogy egy ugyanolyan vészhelyzetet nem tudsz elkerülni ezek nélkül míg ha lennének ugyanúgy megúsznád.

(#10623) lsc válasza Declare (#10622) üzenetére


lsc
nagyúr

A véleményedből kiindulva , amennyiben jobban elterjednek az alsóbb kategóriában ezek az elektronikus "hárombetűsök" akkor 10 év múlva nem is lesz baleset . Nem egy sofőrrel találkoztam , aki túlértékelte ezeket a "kütyüket" , jobbik esetben a biztosítónál kötött ki .
Félreértések elkerülése végett van köztük jó és értelmes , de a sofőr dönt és irányít , tehát ha pl fáradt vagy és elbambulsz egy abs esp és hasonlókkal felszerelt kocsival is kb annyi esélyed van a balesetre mint nélküle . Ezek a cuccok csak egy lehetőség , ha a sofőr nem tud velük élni / vagy visszaél velük/ nem sok mindent érnek .

Az élet kegyetlen .

(#10624) Carpio válasza KrAt (#10614) üzenetére


Carpio
tag

Nem csak azért van több autós, mert rossz a BKV. Ha az ország nem lenne ennyire vízfejű, akkor nem kellene naponta több tízezer embernek bejárnia Budapestre dolgoznia és rögtön egy élhetőbb várost kapnánk. De ebben az országban csak akkor történik változás, ha ahhoz valakinek valamilyen érdeke fűződik, és a falu fejlesztés nem éppen a mostani kormány vágya, de ez már egy másik történet.

A legnagyobb télben tanultam meg, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik bennem.

(#10625) Declare válasza lsc (#10623) üzenetére


Declare
őstag

ááááá ez már a szavaim kiforgatása. Persze ha elbambulsz és beledurrantasz az előtted menőbe akkor mind1 (bár ilyenkor is ott a lgzsák, az öv ráfeszítés, az ostorcsapás gátló fejtámlák..... :) ),
De nézzünk egy olyan példát hogy mondjuk kissé fáradtan mész és hirtelen elédugrik valami.
Mindenféle elektronika nélkül: beletaposol a fékbe és elrántod a kormányt (reflex) és egyenesen beledurransz. Mert akárki akármit mond meg dicsőiti magát, a sofőrök 95% ott akkor abban a szituációban nem fogja tudni megcsinálni hogy szakaszos vészfékezéssel icipici kormánymozdulattal korrigál.

ABS..... es kocsiban: Beletaposol a fékbe, elrántod a kormányt, ABS nek hála a kocsi irányítható, elkerülöd az ütközést, ESP nek hála nem landolsz az árokba pörögve, hanem visszanyered az uralmad a kocsi felett.

Persze persze bizonyos határok között minden, meg lehet mondani hogy nade hóban....akkor lehet roszabb az abs de az esp meg mondjuk méginkább felértékelődik...stb

Szal ok, én elhiszem, lehet olyan szituáció, olyan sofőrnél hogy ezek az elektronikák hátrányok, de mondjuk ez szerintem jó ha az esetek 1-2% és összeségében az előnyük és hasznosságuk nem elvitatható.

(#10626) lsc válasza Declare (#10625) üzenetére


lsc
nagyúr

Félreérted , én nem azt mondtam hogy az elektronikák hátrányok , csak azokat irányítani kell , neked kell nyomni a féket , kormányoznod , tehát az elektronika önállóan nem old meg semmit , "csak" segít . Rövidebben sokan túlértékelik , ez vele a bajom .

Az élet kegyetlen .

(#10627) Declare válasza lsc (#10626) üzenetére


Declare
őstag

Ja értelek :R persze ez így van, ugye szokták mondani hogy a fizika határai azok állandók.

(#10628) Dr. Ernő válasza Declare (#10625) üzenetére


Dr. Ernő
tag

de például az ABS nek hála a kocsi irányítható elrántod a kormány a másik sáv felé ahol éppen jönnek. Persze ez is benne van.

(#10629) Khelben válasza Dr. Ernő (#10628) üzenetére


Khelben
nagyúr

Ez kb olyan volt, mint mikor valaki nem köti be magát, mert hallott már olyanról, aki így élte túl :DDD

(#10630) nesa válasza lsc (#10626) üzenetére


nesa
veterán

Es a baj akkor jon mikor elromlik a kocsi kap 1 fapados hasonlo cserekocsit es totalcarosra zuzza mert azthitte........

Szerintem ezeket az elektronikus vackokat a vezetni nemtudo felelotlen embereknek talaltak ki ,aki tud vezeti annak nincs szuksege ilyenekre megoldja a dolgot sajat maga ...

Nekem ami a kocsiba van az a mechanikus fekero szabajzo azt slusz a tobbit en megoldom.

[ Szerkesztve ]

(#10631) Khelben válasza nesa (#10630) üzenetére


Khelben
nagyúr

ezeket az elektronikus vackokat a vezetni nemtudo felelotlen embereknek talaltak ki ,aki tud vezeti annak nincs szuksege ilyenekre megoldja a dolgot sajat maga

és mi a helyzet, azzal a nagy tömeggel, akik azt hiszik, hogy tudnak vezetni és mindent megoldanak maguk, aztán mégse? :D :D

(#10632) erdoke válasza nesa (#10630) üzenetére


erdoke
titán

Ahogy írtam korábban, a sofőrök 85 %-a hiszi azt magáról, hogy jobban vezet az átlagnál. Te a felső 5 %-ba tartozol az önbizalmad alapján. Egyszer azért fizess be egy haladó vezetéstechnikai tréningre, érnek majd meglepetések (engem is értek bőven).
Látszik, hogy sose volt még normális autód, ezért jobban érzed magad, ha az elektronikus hókuszpókuszok ellen gyakran felhozott városi legendákat magadévá téve, szívet melengető kárörömmel rötyörögsz a "vezetni nem tudó, buta burzsujokon". ;]

A legjobb aláírás a héten

(#10633) erdoke válasza lsc (#10623) üzenetére


erdoke
titán

Ez viszont nagy igazság, csak egy bizonyos hibaméretig jók a különböző kütyük.

A legjobb aláírás a héten

(#10634) ABE válasza nesa (#10630) üzenetére


ABE
őstag

Az elektronikus vackok tényleg a "bénáknak" készültek. Azoknak, akik bénaságukat vállalják, és azoknak is, akik nincsenek vele tisztában. Sőt, ezek a hárombetűs cuccok neked, nekem, mindenkinek készültek, mert az "ügyeset" is próbálja menteni a bénától. Egyszóval: mindenki érdeke, hogy legyenek. Lehet szidni, köpködni ezeket a berendezéseket, de sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy a sofőrök nagyon nagy százalékának igenis jól jönnek. Talán egyszer te is fogsz olyan helyzetbe kerülni, hogy megérted és megtapasztalod: az elmúlt 20 évben nem a sofőrök idegesítését szem előtt tartva fejlesztettek, hanem tényleges előrelépések vannak az aktív biztonság terén is.

[ Szerkesztve ]

(#10635) feel good válasza erdoke (#10632) üzenetére


feel good
aktív tag

Az, hogy az esp+abs nem véd meg semmitől, főleg nem a saját hülyeségünktől, nem urban legend. Új erőteret nem hoznak létre, a fizikát nem változtatják meg, a sok mázsás tömeget csak addig tudják uralni, ameddig tapadnak a gumik.. Erre pedig egy sofőr elektronika nélkül is képes kell, hogy legyen.
Az új Legendre azért kíváncsi lennék, hogy tényleg akkora szám-e a négykerékhajtása, mint mondják. :)

[ Szerkesztve ]

(#10636) erdoke válasza feel good (#10635) üzenetére


erdoke
titán

Az urban legend pl. az, hogy egy jó sofőr mindenre képes, amire az elektronika, sőt még többre is. A kettő valójában hol átfedi, hol kiegészíti egymást, eddig a kütyük beépítésének célja még nem volt az, hogy kiváltsák a vezetőt.
Azt azért senki ne mondja nekem, hogy egy jól belőtt modern ABS-t ki tud váltani egy jó átlagos ember. Legalábbis olyat még nem hallottam, hogy pl. ha csak az autó egyik fele mozog csúszós burkolaton, akkor XY képes az oldalakat eltérően fékezni... Nem is beszélve a jobb ESP-k képességeiről. Olvass bele az új X6 repertoárjába, kanyarban befelé eltérő mértékben fékezi a kerekeket (ez nem új), kifelé eltérő mértékben gyorsítja. Ha feltételezzük, hogy ugyanezen az autón ki lehet kapcsolni az elektronikus kütyüket, és fixálni a differenciálokat, szerinted lesz olyan vezető, aki (az elektronika megismeréséhez szükséges sok gyakorlás után) utóbbi esetben gyorsabban teljesít egy kanyargós, vizes pályát? Ugyan.

A fentiek mellett sem szabad azonban félreérteni a mondandómat, mert nem állítom azt, hogy a béna vezetőből Grönholmot csinál az elektronika, vagy hogy elektronikai hókuszpókuszok nélkül nem lehet normálisan közlekedni.

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

(#10637) nesa válasza erdoke (#10632) üzenetére


nesa
veterán

Hmm ez igy azert nemigaz, meghogy nem volt normalis autom (max a nevemen nem volt mert anyameke) passat -vento-octavia-octavia az elso sajat kocsim a ket skoda kozott vettem ABS mindbe volt az uj skodaba nemtudnam felsoroni se de ESP mar talan a ventoba is volt ,ugyhogy ez se igaz hogy nemjutok jobb kocsihoz.

(#10638) Sipi16 válasza nesa (#10637) üzenetére


Sipi16
senior tag

Ehh. Ez tetszik. Pár hsz-szel ezelőtt szidod az ABS-t és majdnem az összes kocsitokba volt. Amit elvileg vezettél is. Nem értem a logikád. Amúgy buta vagy egoista az az ember aki ezekre azt mondja, hogy felesleges. De te vegyél olyan kocsit amibe nincs és ha netán karambol után rájössz, hogy mégis kellett volna akkor gondolj majd arra a pár szerinted béna sofőrnek titulált emberre aki azt mondta: "Nem hülyeség az ABS."

Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...

(#10639) dokar válasza erdoke (#10632) üzenetére


dokar
addikt

mennyibe fájt a tréning? ugye nem a saját autóddal kellett?

extra - SEXRay

(#10640) ABE válasza nesa (#10637) üzenetére


ABE
őstag

Tudod te azt, hogy az ESP-t mikortól kezdték el beszerelni az autókba? És különben is, ha azt se tudod, hogy volt-e a Ventoban (megsúgom: nem), akkor mi alapján szidod a hárombetűseket?

(#10641) nesa válasza Sipi16 (#10638) üzenetére


nesa
veterán

Sajna nagyon szivatott mar meg az ABS es ezert nemfeltetlen szimpatizalok vele volt mar miatta problelmam sajana, kicsit se szamitottam ra hogy anyival megno a fekut amenyivel mindezt tette :((( nem hittem el utanna leteszteltuk es az ABS nelkuli kocsimal hamarabb megtudtam alni ugyan ott ugyanakora sebesegnel +3m nagyon sok .

Es korabban nemhiszem hogy szidtam volna csak aztmondtam hogy aki tud vezetni nemfeltetlen szukseges.
De szerintem kar ezen vitazni ma mar ugyis talan alapferszereles resze a mini autoknal is.

(#10642) Sipi16 válasza nesa (#10641) üzenetére


Sipi16
senior tag

Igen, ma már sok autónál alap. Aki tud vezetni az lehet, hogy ABS nélkül hamarabb megáll viszont megnéznélek egy kis jeges úton. Próbáltam tavaly hóba ABS nélkül és ABS-szel. Ég és fölt volt. (Az ABS javára)

Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...

(#10643) rii


rii
nagyúr

ma reggel állt a dugóban egy kocsi, egy bizonyos manôvere miatt bedoboltam az ablakon, de a következô, ami emléítésre méltó az inkább csak annyi, hogy aszongya: "nem mehetek el mellette a záróvonalon ba oldalt"

ámmmondom egy kocsi elmehet mellettem baloldalt én meg nem???

aszongya, hogy csak akkor ha be tudom fejezni az elôzést.

nem folytattuk tovább, de mi a viharvert álmosszûzrôl beszélt????
dugóban állt!

mondom "nem lehet haladni az autósok miatt", és otthagytam.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#10644) erdoke válasza nesa (#10637) üzenetére


erdoke
titán

Sajnos nem általános a jól belőtt ABS, és valószínűleg hasonló a helyzet az ESP-vel is.
Régi Passat, Vento, előző generációs Octavia – ezeket nem sorolnám ma a jobb kocsik közé... Az V-ös Golf alapjaira építkező kompaktok futóműve és a menettulajdonságokat befolyásoló elektronika már jobb, de utóbbi mára kissé elavult.
A kérdés inkább az, hogy ahol igazán számít, ott mennyit vezetted a több elektronikus kütíüvel felszerelt autókat. Az én lábamban is van 70-80e km ABS nélküli vezetés, de azóta közel 500e km-t vezettem ABS-es kocsikkal, ebből úgy 100-nál volt ESP is. Emellett voltam 6 vagy 7 vezetéstechnikai tréningen, és mivel egész évben közel egyforma futásteljesítménye van az autóimnak, így csúszós utakon is vezettem bőven. Ennek ellenére nem gondolom, hogy sokkal jobb lennék az átlagtól, pedig mellettem ülő tapasztalt vezetők mondtak már ilyet. Egy idő után az ember jobban érzi a saját korlátait...

A legjobb aláírás a héten

(#10645) dokar válasza rii (#10643) üzenetére


dokar
addikt

úgy sejtem kétkerekűvel voltál

extra - SEXRay

(#10646) Declare válasza Sipi16 (#10642) üzenetére


Declare
őstag

Ez mondjuk érdekes, hisz ha valahol igazán megnöveli a fékutat az abs az a jeges út, ott nincs sok értelme.

De pont ma hallottam a tv ben reggel, hogy az unio a légzsák és az abs mellett kötelezővé akarja tenni az ESP t, a gumiabroncs légnyomás ellenőrző rendszert és talán a kipörgésgátlót (ez utóbbiban nem vagyok biztos). Persze az importőrök kézzel lábbal kalimpálnak ellene, mert ugye ez így megdobja a kis kategóriás kocsik árát is legalább 200 ezerrel és ez nem épp egy nyerő dolog. De ennek ellenére én tapsolok és igazat adok nekik, remélem megteszik ezt a lépést.
Ha összeszámolnánk hogy nagyvalószínűséggel hány balesetet lehetett volna megelőzni eddig ha bent vannak a kütyük minden kocsiba, azt hiszem elkerekedne pár ember szája (legyen az vezetni nem tudó és magát vezetni tudónak mondó ember)

Nesa: Az ABS előnye nem ott jön ki hogy kimész a szép nyári napsütésben egy elhagyatott útra, meghúzol egy vonalat, gyorsítasz pl 100ra és leméred hogy hány m alatt állsz meg........erre próbáltam példát mondani is tegnap....de látom hiába...ha vészhelyzetbe kerülsz az abs nélkülivel 5m t tolod az eléd kerülő akadályt, az abs essel 8m t tolnád, de nem fogod, mert ki tudod vészfékezés közben kerülni.......de mind1 hagyjuk, szar az abs, a sok buta ember elektronikája, amivel megnő 2-3m el a fékutad és lehet hogy pont emiatt nekimész a szembejövőnek.... :U

(#10647) Declare válasza erdoke (#10644) üzenetére


Declare
őstag

Ezek a vezetéstechnikai tréningek hol voltak, hogy voltak, milyen kocsival, mennyibe fáj stbstb? :)

(#10648) rii válasza dokar (#10645) üzenetére


rii
nagyúr

jaigen .... bocsánat, nem mondtam.

kerós vagyok.

röhögve vehetnék én is autót, de amikot 5 perc/100 m a márvány utcában a kocsit haladási sebessége, akkor hova ... nem fogok beállni a dugóba +1 -nek

11 perc alatt bent vagyok a 5km-re levô munkahelyemen

[ Szerkesztve ]

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#10649) erdoke válasza Declare (#10647) üzenetére


erdoke
titán

& Re: dokar #10639
Hungaroringen belül a tanpályákon nyomtuk (előbb Gerhard Berger, majd német biztosító nevével fémjelzett oskola). Pontos árat nem tudok, cég fizette. Ezelőtt 7-8 évvel is olyan 50e Ft-ot emlegettek csoportos kedvezménnyel, azóta biztosan több.

A legjobb aláírás a héten

(#10650) nesa válasza Sipi16 (#10642) üzenetére


nesa
veterán

Epp Hoba no meg a fekut leginkabb ABS eseteben.

Megneznel hoban jegen :) most johelyen kopogtattal be azthiszem:) mivel hegyen lakom olyan reszen ahol NULLA mondom NULLA a hoeltakaritas(es nem kispalyas az ut felfele) a telen altalaban en toltam le a kocsi elejevel a havat meg volt hogy felfele is :) ami ugye idovel megolvad aztan lefagy... de en minden nap jartam dolgozni kocsival.
Amugy tukor jegen tok mind1 hogy milyen elektronika van a vasba ugyis ara megy amere akar... csak a szogesgumi a megoldas... meg szerencse hogy ritkan alakul ki tiszta tukor jeg az utakon (altalaban csak onos esso hatasara) egyeb esetben piszkos a jeg ami azert autozhato.

Es ujabb vitara adhat okot hogy miert tudok le fel kozlekedni mikor masok elakdnak ,azert mert nem 215/xx gumikat hasznalok telen hanem 155/80 mivel telen a keskeny gumi a jo, de ezen mar nemakarok vitazni en lakok hegyvideken ahol nem takaritanak.

Ja es a telen van hely-ter a sajat onkepzo treningre ugy hogy senkit nem veszelyeztetek.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.