DRM is theft
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
dabadab
titán
ABE
őstag
Az ABS-t gondolom úgy fejlesztik, hogy feltételezik a jól karbantartott futóművet, a minőségi gumikat és a normális állapotú utakat. Na, ezen feltételek gyakran hiányosak Magyarországon...
I_Am
veterán
kicsit se szamitottam ra hogy anyival megno a fekut amenyivel mindezt tette nem hittem el utanna leteszteltuk es az ABS nelkuli kocsimal hamarabb megtudtam alni ugyan ott ugyanakora sebesegnel +3m nagyon sok .
Persze TESZT. Ahol már felkészülten tudtad, hol kell fékezni. Marhanagy teszt már ne is haragudj, de ha tudom, hogy valahol baj fog érni akkor elkerülöm.
ABS2 #10641: Én is sokat vezetek télen olyan helyeken ahol ugyancsak nincs hóeltakarítás. Van olyan abs is ami ha érzékeli, hogy túlcsúszik a kerék (ezt a jeladó folyamatos adása érzékelteti) akkor kikapcsolja a rendszert és blokkoltatja a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Khelben
nagyúr
ABS2 #10641: Én is sokat vezetek télen olyan helyeken ahol ugyancsak nincs hóeltakarítás. Van olyan abs is ami ha érzékeli, hogy túlcsúszik a kerék (ezt a jeladó folyamatos adása érzékelteti) akkor kikapcsolja a rendszert és blokkoltatja a kerekeket.
arról nem is beszélve, hogy a legtöbb 20-30 km/h alatt ki is kapcsol.
Khelben
nagyúr
telen a keskeny gumi a jo
mély hóban, ja. máshol meg nem. olyankor meg cseszheted a tapadást a virsliken.
számold össze, egy télen hány km-t mész hóban meg mennyit rendes úton.
JoHnni
senior tag
Teljesen igazad van, az abs azt a célt szolgálja hogy egy átlagos sofőr vészhelyzetben besatuzik akkor tudjon vmit korrigálni, elkerülni a balesetet nem pedig álló kerekekkel csúszni... Persze aki megszokta hogy nincs abs és tapasztalatokkal is rendelkezik az elöbb megáll éés ki is védi a balesetet!
...:''[*\www.alfaamore.hu/*]'' :...
nesa
veterán
Most nagyon nagy butasagot beszeltel,de mind1.
De masreszrol te inkabb gyalog jarnal haza minthogy 155 os gumi legyen a kocsidon ,mert most ezt mondtad.
Amugy meseld el nekem kerlek 1 azonos gumikevereku 195 vs 155 os gumi kozott mennyi a huzoerobe kulonbseg szaraz uton, ugyanazon a kocsin.
Vizesuton mar ne is reszletezd mert a szeles gumi elobb felul a vizen holatyakon...
1 teny, a szeles gumi jobban nez ki ,de ez nem indok a gyaloglasra nalam.
JoHnni!
Ez igyvan, de a tema mikor indult nem ez volt a kerdes.
Anyamnak ,hugomnak nemis ajanlanak masik kocsit csak ami tele ilyen kutyukkel... mert neha meg igyse megy nekik a tema.
[ Szerkesztve ]
feel good
aktív tag
Én a saját káromon tanultam meg, hogy az abs inkább előny, mint hátrány.
Nekem speciel nincs akkora lélekjelenlétem, hogy ha hirtelen kell fékezni és izomból rátaposok a fékre és négy álló kerékkel csúszik tovább, akkor 0.2 másodperc alatt kapcsolok, és elkezdem úgy pumpálni a féket, mint az abs tenné. Fenét. Akkor szépen becsapódok álló kerekekkel abba, ami előtt meg kellett volna állni. Sajnos volt már ilyen.
feel good
aktív tag
Egyedül nem letaposott hóban jobb a minél keskenyebb gumi.
Megint fölösleges marhaságokon tépitek a szátokat..
nesa
veterán
Itt nemvolt szo arol hogy ugy kellene pumpalnod a feket mint az ABS teszi, ugyhogy ha igy vezetsz hogy csak a feket nyomod azt is keson tok mind1 mivan alattad(javaslom ilyen jelenletel ne lepd at a sebeseg hatarokat)...volt mar kalandom ilyen alvo emberekel.
En kitudom fekezni a kocsimat ugy nagysebesegrol is hogy nemfeltetlen lesz kockas a gumi es igen hatekonyan lassulok PL hugomnak ez nem menne szerintem soha...
Eagl3
veterán
"ha hirtelen kell fékezni és izomból rátaposok a fékre és négy álló kerékkel csúszik tovább, akkor 0.2 másodperc alatt kapcsolok, és elkezdem úgy pumpálni a féket, mint az abs tenné."
Ahh... hol voltál te oktatáson?
ABS nélküli autóban nem blokkolgatni kell a kereket, hanem eltalálni azt a pontot, ahol még nem fog be a fék értsd nem csúszik a kocsi és kormányozható marad az autó.
nesa
veterán
Na latod ezt hivjak kifekezesnek ami nekem meg meg jopar embernek megy valaki meg sohanemfogja megcsak felfogni se mi az ,valahogy megszerzi a rutin vzsgat 6. alkalomra azt jovan... de itt az oktatokat teszem felelose.
Lehet be kene vezeti azt hogy aki ABS kocsin vizsgazott az ne vezethesen masikat mint ahogy automata valtonal van, mert ott ugytudom ha automatan teszed mind2 vizsgat utanna elvileg csak azt vezethetsz.
feel good
aktív tag
Igazad van, hülyén fogalmaztam. Azt akartam írni, hogy felengedni a fékpedált, és újra lenyomni, de kisebb (megfelelő) erővel. Ezt hívhatjuk pumpálásnak, de tényleg hülyén írtam, sorry.
Szárazon, féket tesztelgetve megoldható ez, de veszélyhelyzetben egy magunkfajta szinte kizárt, hogy ennyire ott van fejben és lélekjelentlétben.
A lényeg, amit te is látsz, hogy meg kell találni a pontot ahol optimálisan fog de nem blokkol.
Na most, amikor a tükrös fényes, ráadásul vizes útfelületen kifordul eléd a fehér Transit az egyirányú utcából (természetesen a másik végéből ment be, ahol nem lehetett volna), és reflexből taposod a féket, akkor ennyi volt, senkinek sincs annyi lélekjelenléte, hogy elkezdje a fék fogáspontját keresni. Durr..
feel good
aktív tag
Egy más által félreértett félmondatból elég szépen beskatulyáztál hétvégi balfasznak, köszönöm szépen.
Tíz éve vezetek, eddig nyolcféle autóm volt, most van egy 300le fölötti négykerekes Toyotám, vezettem vagy 450.000 kilométert, de nyugodtan gyertek azzal, hogy az oktató a felelős azért mert nem tudok fékezni rendesen, nem probléma.
Imádom a fórumon a sok megmondóembert.
feel good
aktív tag
Az arcból visszavehetnél, tesó.
Kifékezésnek azt hívják, amikor Massa féktávon bevág Hamilton elé úgy, hogy még épp el tud fordulni.. Nem azt, amikor te megállsz a közúton 120-ról.
dabadab
titán
"ABS nélküli autóban nem blokkolgatni kell a kereket, hanem eltalálni azt a pontot, ahol még nem fog be a fék"
Es ezt hogy talalod meg anelkul, hogy blokkolnad a kereket?... Raadasul az ut nem mindenhol ugyanugy tapad, de ha az nem is valtozna, a kanyarodas hatasara megvaltozik az, hogy mennyi fekerot visel el a kerek a tapadas elvesztese nelkul, szoval a gyakorlatban igenis blokkolgatni fog az ember. A normalis ABS-hez kepest annyi lesz a kulonbseg, hogy az ember joval lassabban teszi ezt es nem tudja a fekerot kulon szabalyozni mind a negy kerekre.
DRM is theft
NoLF
addikt
személyes tapasztalat szerint megoldható a kifékezés, de persze kell hozzá némi józan paraszti ész, valamint nem kevés rutin. első csattanásomkor, vészfék, blokkolás, csatt. másodikkor vészfék, blokkolás, csatt. (elsőnél kavicsos úton, másodiknál jeges úton sikerült elszenvednem a dolgokat, pech)
harmadik csatt nem volt, mert addigra a rutin és a józan paraszti ész összeért és megcisnáltam amit kellett. vészfék, blokkol, fék kicsit felenged, egy fokozatot visszabasz, fék még jobban felenged, kormányoz, fékez, kormányos, fékez, megáll. kb 2 centire sikerült megállnom a nekem elsőbbéget (stoptáblája volt!) nem megadó taxistól, aki merőlegesen rám kb 50el jött és csak a legvégén fékezett, én meg kb 100ról indítottam a mechanizmust (igen, nagyon nagyon gyorsan hajtottam, épp krúzinolni vittem egy leányt aki szereti a sebességet, szorri, szánom bánom, én is hibás voltam meg a taxis is, de végül nem lett csatt)
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Eagl3
veterán
Ne beszélljünk el egymás mellett.
Az egy dolog, h. egyszer befog a kerék, de utánna felengedi és ott tartja, ahol a legjobb a fékhatés. Másik esetleb fokozatosan fékez a sofőr, míg nem ÉRZI! h. ha tovább tapossa a féket befog a kerék.
plömplöm
őstag
tök érdekes, hogy ez az abs-téma milyen gyakran előkerül
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
dabadab
titán
Eppen arrol beszeltem, hogy ha kormanyzol meg egyik hofoltrol a masikra hajtasz, akkor egyaltalan nem marad konstans a legjobb fekhatas pontja.
"esetleb fokozatosan fékez a sofőr, míg nem ÉRZI! h. ha tovább tapossa a féket befog a kerék"
Mi vagyunk mi, a tizmillio Uri Geller orszaga?
DRM is theft
Dr. Ernő
tag
Egy komoly szituban mire így megállsz lemegy a nap, vészhelyzetben meg nem azt pontot fogod keresgélni (azaz belőni) ahol éppen még nem blokkol erre nincs idő. (ha erre van idő az nem vészhelyzet) Satu amíg lehet majd felengedéssel iránykorrekció és így tovább. Előre fejben megtervezett, összerakott pl határon megcsinált kanyarvételnél lehet az éppen még nem blokkol technika.
brd
nagyúr
Annyira nem, ha magadévá teszed az alábbi állítást:
A Föld összlakosságának IQ-ja állandó. Ám a népesség egyre csak gyarapszik...
The only real valuable thing is intuition.
Declare
őstag
Atyaég, hova jut lassan a beszélgetés, mintha arról lenne szó, hogy akinek ABS es kocsija van az csak úgy tud fékezni hogy padlóig tapossa, mert az ABS úgyis megoldja a csúszást......Akinek ABS es kocsija van, vezetési rutinnal ugyan úgy megszerzi azt a tapasztalatot meddig nyomhatja a féket hogy az csúszáshatáron legyen, alacsony sebességnél meg amúgy sincs ABS szal az egyes meg-meg állásoknál ez a fokú autóismeret ugyan úgy kialakul. A különbség még5. ször elmondom annyi, hogy ha vészhelyzetbe kerülsz és beletaposol nem pörögsz meg, nem válik irányíthatatlanná az autód és nem az kell hogy lekösse a figyelmed hogy na most akkor mennyire nyomhatom még a féket vagy nem.
Automata váltó: Hallottál már olyat hogy automata váltós tanuló kocsi? sztem kizárt hogy ilyen legyen, meg akkor beírnák jogsidba korlátozásnál hogy csak automata? ezt elég nehezn tudom elképzelni...
erdoke: thx, én is szívesen kipróbálgatnám a kocsit egy ilyen vezetéstechnikai tréningen, bár pont múltkor láttam egy youtubos videót, ahol egy ilyen mókánál az emberünk a 3 as bmw t szépen odavágta a falhoz , elég fájdalmas látvány volt annak ellenére hogy persze az odavág az egy kocc volt...de akkor is . Mi a munkád hogy ilyen tréninget fizetnek nektek, ha nem túl indiszkrét a kérdésem ?
lsc
nagyúr
Tehát tíz év alatt mentél minden nap 126 kilométert , mert csak így jön ki . Sofőrködtél is ?
Az egy másik kérdés , hogy 450000 km alatt azért fékezni illett volna megtanulni .
Az élet kegyetlen .
ABE
őstag
Van, aki élete végéig nem képes rendesen megtanulni az autó kezelését. Érzék kell hozzá, nem pedig levezetett millió kilométer.
dragonfx
veterán
akkorén már ugyszülettem és azóta csak jobb lettem
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
ABE
őstag
Ne keverd össze a közlekedést és az autó kezelését. Az előbbiben gyanúm szerint van hova fejlődnöd...
[ Szerkesztve ]
zsid
senior tag
A 450 000 az nem is sok, nekem tavaly 170e + volt
<tRucKdriFteR>
lajafix
addikt
hát ez egyszerű! Fellépett a torrentre, letöltötte az ifnoabs_thenbrakingfuzzy.mov-ot, megnézte 3x, azóta ránéz az útra, kezével érzi a kormányállást és rögtön tudja mennyire lehet taposni a féket.
Rock'n Roll
Sipi16
senior tag
Pedig van automata tanulóautó. Szted a mozgássérültek min talulnak? Ahova jártam suliba ott is volt egy automata.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
plömplöm
őstag
a ph! iq-ja állandó. csak egyre több a regisztált tag...
valahogy így?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Declare
őstag
Ok, mozgáskorlátozottakra nem gondoltam sry, nade milyen nem fair dolog ez az autómata váltó ....azért azt nem engedném, hát basszus, lesz egy nem automata autója otthon, beül, és a Bach csomópontoton nekem gurul az naggyon izgi , vagy tényleg belepecsételik neki hogy csak automatával járhat....
Sipi16
senior tag
Igen, ha automatán vizsgázol akkor csak automatát vezethetsz.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
feel good
aktív tag
Meg is tanultam, jópofigyerek.
dr.Ernő: Erről beszélek, végre valaki érti!
Nincs idő keresgetni a pontot, hol fog.
Én befejeztem a sok nagyokossal a gyakorlati vezetéstechnikai dolgok megvitatását egy számítógépes fórumon.
[ Szerkesztve ]
I_Am
veterán
Abs nélküli autóban nöttem fel. Tapasztalatom is van ilyen téren nem 10.000 km és mégis azt mondom, hogy ha megtanul az ember abs-es autóban is fékezni, akkor sokkal nagyobb esélye van a túlélésre mint az abs nélküliben.
Mert ahol nincs abs a büdös életben nem fogsz egy fékezéssel megállni, ha meg leugrasz a fékről, akkor tudni kell váltani, kuplungolni, meg fékezés közben is ugye. Ezt meg már rutinos vezetők is nehezen csinálják.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
lsc
nagyúr
Akkor úgy látom a gyakorlat teszi a "mestert" .
Az élet kegyetlen .
nesa
veterán
En is ezt mondtam
Tovabbiakban nemakarok vitazni azon hogy mennyire vagyok toppon mikor vezetni kell tobb mint 10 eve vezetek 300k KM kornyeken tartok 1 horpadasom volt altam es belem tolatott 1 banya akinek valami csigolya szarsaga volt es nemtudta forgatni a nyakat... mondam neki akkor faszank vezet ha nemtud... 1 gyereken atment volna siman ha epp az al ott.
Khelben
nagyúr
azt még elárulhatnád, hogy hogyan fékezed külön-külön a 4 kereket, szerintem ez többünket érdekelne
NoLF
addikt
felejtsd már el...
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
dokar
addikt
És helyből induláskor hogy találják meg azt a folyamatosan mozgó pontot a dragosok, ahol az autó a legjobban húz, de éppen még nem pörög ki?
extra - SEXRay
Eagl3
veterán
Ők Uri utódai tudod... nagy poén
dokar
addikt
ha vhol is csúszik, akkor picit enged, nem pedig lábbal vadul pumpál
extra - SEXRay
feel good
aktív tag
Megnézném a laza kis pofikátokat a szakadó esőben a dzsuva úton tükörjég szerű tapadás mellett, ahogy kifordul elétek egy böszömnagy teherautó.
Megnézném, hogy ki milyen magasfokú fékezési technikát alkalmazna abban a kettő és egynegyed másodpercben, ami a megpillantás és a becsapódás között eltelik.Nem lehetne csinálni egy ilyen ph-találkozót, ahol bemutatnátok a különböző trükköket?
Szájhősök.
Valahogy a körülményeket mindegyik balfasz elfelejti mellékelni, csak puffogtatnak, hogy pumpálja a féket de béna haha, mert még írott szöveget értelmezni se tudnak, és mindent félreértenek, amit lehetséges. Belekötnek mindenbe, amibe lehet. Az őszödi beszédből egy szót ragadtak ki anno, a fél ország ezen lovagol másfél éve, egy szövegkörnyezetből kiragadott kifejezésen. Kb ugyanez a színvonal itt is.
Amúgy meg az előbb említettek járnak a 80-90 lóerős kis szarokkal, abban az öntudatban, hogy ők Ayrton Senna szellemi örökösei.
Nos hát akkor nem marad más hátra, mint hogy az egész kötözködő bagázst megkérjem, hogy ugyan kapják már be a nagyon nagy véreres faszomat.
Over and out.
[ Szerkesztve ]
Eagl3
veterán
ABE
őstag
Kend már rám...
Oké.
[ Szerkesztve ]
Eagl3
veterán
Sry, nem az volt a szándékom
nesa
veterán
Nekem most ebbol azjott le hogy mindenki levan szarva mert a te terepjarod 300csiko es ne pofazzunk a mi kis 70 lovas szarunkal (szal te ilyen kopasz kidobo fazon vagy akire meg ranezni se szabad nemam jogossan szolni neki) 1x majd azert lehet osszefutunk valahol akkor emberedre talalsz....
Tudod en nem az vagyok akire radudal 1 fekete A6 os vagy 1 BMW esetleg terepjaro es huzodik amere csak bir mert osszeszarta magat....
Azert ilyeneket ideirni neis haragudj ....
[ Szerkesztve ]
brd
nagyúr
Úgy is igaz.
The only real valuable thing is intuition.