Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Hyperion #51582 üzenetére

    Üzemi segédfázisú motornál nem elég belökni, állandóan igényli a segédfázis áramát. Úgy is szokták megkülönböztetni a kétféle motort, hogy az indítórelés akkor morog / melegszik, ha feleslegesen kapja a segédfázist (indítás után is), az üzemi pedig akkor, ha nem kap segédfázist, illetve túl kicsi a kapacitás.

    Szakadt kondenzátorral el sem indul, kapacitásszegény kondenzátornál produkálhatna ilyen hibát, de menetzárlatnál is. Úgyhogy legjobb lenne kimérni.

    Saccolásra van lehetőség egyébként ellenállásmérővel is, némi rutin birtokában. Nagyobb kapacitásnál a sípoló részével, kisebb kapacitásnál (mint ebben az esetben is) nagyobb méréshatárra kapcsolva. Ilyenkor először zárlatot mutat, majd folyamatosan növekvő értéket. Utána megfordítani és kezdődik elölről, pontosabban a negatív tartományból, mivel előzőleg már feltöltődött egy feszültségre. A változás gyorsasága a kapacitástól és a méréshatártól (vagyis a mérőáramtól) függ, így lehet végezni akár összehasonlító mérést is, másik kondenzátorral, amiről tudjuk, hogy jó.

    Mivel egy kondenzátor sok esetben vagy jó, vagy rossz (esetleg minimális kapacitású), ennek eldöntése így is lehetséges.

    De ezt inkább csak szakmai fogásként írtam le, egyfajta "túlélő trükk", szükséghelyzetre.

    (#51581) Lompos48

    Pedig először én is IGBT-re gondoltam, de az adatlapon nem láttam erre utalót, ezért írtam a másik verziót.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés