Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
-
LOGOUT.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
benvolio
őstag
válasz R1200GS #3546 üzenetére
Otthonra ezt a kettőt ajánlanám: Roland CUBE 20X vagy a Line6 IV. 15W . De én a Line6-re szavazok. Esetleg van itt jó kis lábkapcsoló hozzá: [link] .
[ Szerkesztve ]
-
R1200GS
aktív tag
A Line 6 Spider IV 15 W tetszik, valószínű az lesz. 15w-nál nem akarok többet, úgy is csak szobában használnám. Egyébként nem most akarom venni, majd február, március környékén.
A Kustom-ról, Behringer-ről mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz R1200GS #3553 üzenetére
Behringert inkább nem ajánlanám, Kustom-ot hallgasd meg ha van lehetőséged rá. A line 6-ból ha sikerül találnod 30W-osat azt azért ajánlanám mert abban 12"-es hangszóró van nem 8"-es mint a 15W-osban. Próbáltam egy 30W-osat és nagyon szuperül szólt azzal a nagyobb hangszóróval.
-
R1200GS
aktív tag
Kicsit filoztam a dolgon lehet 30 W-os lesz belőle.
Line 6 Spider IV 30 -55k
Vox VT30 (félcsöves)- 65k
Roland CUBE 30X -59k
Marshall MG30FX -54k
Kustom Dual 30RC -44k
Laney LX35D 30W -54k
Randall RX25RM -42kEzek közül melyik szól a legjobban? A features nem érdekel, csak a hangja számít. A Vox Vt- ben ugyan az az előfok cső van mint a Kustom TUBE 12-ben(12AX7). Ha meg tudom hallgatni, és tetszik akkor lehet a mellet döntök, itt ott jókat írnak róla, és az ára is egész elfogatható, de már inkább 30 W-ban gondolkozom.
-
R1200GS
aktív tag
válasz benvolio #3556 üzenetére
Még úgy is odébb van mire erősítőt veszek, meg azért szeretnék kipróbálni néhányat. A másik mire én addig eljutok hogy próbálni, fellépni kell évek fognak eltelni. Ha tavaszra lesz annyi pénzem akkor egy jobb 30 W-ost veszek, ha nem úgy jön össze akkor Line6 Spider IV 15 vagy Kustom TUBE 12.
Egyébként a felsorolt 30 w-osakról mi a véleményed?
-
M@trixfan
addikt
Nem létfontosságú a nagy láda, hanem a teljesítmény illesztés szempontjából más, a hangszóró túlméretezése befolyásolja a hangot. Nem mindegy, hogy egy hangszóró mennyire van terhelve. Én "sound" oldalról közelítem meg a dolgot ízlésformáló szándékkal, valóban könnyebben elhelyezhető a kisebb láda és olcsóbb is.
Jól írod, hogy a hangláda tervezés tudomány, mérnökórába kerül. Te sem szeretnél tervezőmérnökként annyit és úgy keresni mint egy betanított munkás. Az eldobható borotva hétköznapi fogyasztási cikk amit óriási példányszámban gyártanak és adnak el percenként a világon. A fajlagos költségei sokkal kisebbek a gitárhangfalhoz képest. Azt kell észrevenni, hogy a borotván is ugyanúgy nyereség van.
Többe kerül mérnökóra, a művészi együttműködés (ha valamilyen signature modellről, vagy csúcs kategóriás modellről van szó), minőségi asztalosmunka és faanyag, hangszórók. Egyéb faktorok: kézimunka, USA vagy EU gyártás, saját csőgyártás kézi válogatással és teszteléssel.
JSX-nek minden csatornája jól használható halkan. Nagyon el van találva a hangerő szabályozás: előfokonként + master. Laposan indul a hangerő karakterisztikája, sok szabályozási lehetőség van a halk tartományban.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
kaoszpapja
aktív tag
válasz R1200GS #3557 üzenetére
én az Orange Crush CR30R-t (előfokcsöves) ajánlanám, vagy a Hiwatt G50-et (50w-os), mert mindkettővel a bluestól, a metálig mindent lehet csinálni és még próbákra is elég. a line6-et hanyagolnám, mert elég ocsmány hangjuk van az alsóbb kategóriákban. el is adtam egy hónap után az enyémet.
-
benvolio
őstag
válasz R1200GS #3557 üzenetére
Amit ismerek, hogy a Line6 és a Roland beépített torzítói, effektjei igen jók, nagyon jól használható erősítők. A többit nem hallottam még, de a VoxVT30-t is dicsérték már. A fentebb említett Hiwatt G50-ről én is hallottam, hogy megéri az árát, sokan dicsérték, bár szerintem több effekt kéne bele /ha jól tudom csak "reverb" van benne/, és ha egyelőre nem akarsz külön pedálokra költeni és szeretnél hangzásokkal kísérletezgetni jobb az amibe gyárilag több van pl. chorus, flanger, phaser, delay..... /lásd a listád/.
[ Szerkesztve ]
-
kaoszpapja
aktív tag
válasz benvolio #3560 üzenetére
valóban jól hangzik, hogy van benne ennyi meg annyi effekt, de szerintem elég gyérül szólnak és a beépített digitális torzítók se működnek olyan jól. line6-et magasabb árkategóriában érdemesebb venni. a hiwatt-ot meg megveszi és ha majd lesz pénze, vesz hozzá valami jóféle analóg effektet, amivel tényleg nagyon szépen szól. viszont a line6-hez használhatatlan az analóg. ott vannak a behringerek is, amikben analóg torzítók vannak és digitális effektek, szal amíg nincs pénze jóféle analóg effekthez, addig tudja használni a beépített dolgokat (a roland is ilyen, sőt abban boss féle torzító van!!).
[ Szerkesztve ]
-
R1200GS
aktív tag
válasz kaoszpapja #3561 üzenetére
Nekem elsősorban a hangzás számít. Lehetőleg szóljon minden stílus jól rajta. A beépített effektek nem igazán fontosak, nem árt ha van benne néhány, de úgy is veszek effektpedált. Persze addig jó a beépítet effekt míg nem igazán tudok játszani, és csak próbálgatom, de inkább a hangminőséget akarom megfizetni, nem az egyéb kiegészítőket.
Az Orange Crush CR30R egészen megtetszet, csak az a baj azt nem hiszem hogy lesz lehetőségem kipróbálni, kevés helyen árulják. Hiwatt G 50 szerintem meg már túl sok gyakorláshoz, de viszont azt meg tudom hallgatni hogy szól, egy hozzám közeli üzletben árulják.
Az előfok csöves erősítők mivel szólnak máskép, mint a sima tranzisztorosak?
Játékban maradt az Orange Crush CR30R, Hiwatt G50, Vox VT30, Marshall MG30FX.
Cort VX-4V-t gyári hangszedőkkel használod? Ha igen, meg vagy elégedve vele? A közép kategóriás Cort-oknak jó a minősége, mármint, a test, tremolo…? Filozom EVL-X4, X-11, esetleg G280-on.
-
kaoszpapja
aktív tag
válasz R1200GS #3562 üzenetére
igazából nem tudom, hogy hangzásban mi a külömbség az előfokcsöves és a teljesen tranzisztoros erősítő között, mert nem hallottam még két olyan erősítőtt ami ugyanegyforma, de az egyik előfokcsöves és a másik nem, de annyi biztos, hogy amiket próbáltam ott mindíg jobban szólt az előfokcsöves. az én marshall-om is előfokcsöves és nagyon durca . a cort-ot a gyári emg h4-es hangszedőkkel használom és tökéletesen megvagyok vele elégedve nagyon profi cucc. überkényelmes ragasztott nyak, mahagóni test, emg-k és pontos floyd. egy bajom van vele, mint minden floyd-os gitárral, hogy sokáig tart a hangolás. én 30k-tól 150k-ig csak cort-ban gondolkodnék. minden cort gitár minőségi darab. amiket felsoroltál, mind verhetetlen ár/érték arányú profin összerekott hangszer.
-
benvolio
őstag
válasz kaoszpapja #3561 üzenetére
Hát az én véleményem az, hogy a Line6 legolcsóbbjába is lévő effektek igen jól szólnak, nagyon is jó hangzások keverhetők vele. Én ahhoz max. egy torzítópedált vennék amit az egyéni ízlés szerint választ. A külön effektpedálból csak a drágábbak azok amik igazán jók. Az elején egy kezdő, otthoni jó gyakorló cucc kellett, 30-40-ből, de ha így halad tovább bőven a duplája lesz és nem is lesz kihasználva. És megmerem kockáztatni azt is ha később bejön a zenélés /próbaterem, kisebb szereplések/, akkor úgyis cucc csere lesz amit a saját füle, stílusa, ízlése szerint választ. Ez csak egy szubjektív vélemény. Jó húrtépést mindenkinek.
-
R1200GS
aktív tag
válasz benvolio #3564 üzenetére
Február környékén veszem, addig még lesz időm átgondolni. Abban igazad van hogy felesleges ennyi pénzt kiadni, mert lehet soha nem fogom kihasználni. Ki kell próbálnom néhányat, csak úgy lehet ezt eldönteni mire van szükségem. Sajnos nem igazán van tapasztalatom, eddig csak egy klasszikus gitáron gyakoroltam.
-
X2N
őstag
Keresgéltem és találtam még egy erősítőt ami szóba jöhetugera V55HD 55W zengetős, csöves gitárerősítő fej 77 ezer körül van, néztem még a KOX M 50 fejet (99ezer)és a Laney Cub10-t(60eFt). A Bugera-ról nem tudok sokat. Valaki hallott ilyet már esetleg?
-
cucka
addikt
válasz R1200GS #3562 üzenetére
Nekem elsősorban a hangzás számít. Lehetőleg szóljon minden stílus jól rajta.
Olyan erősítőt nem fogsz találni, ami minden stílusban jól szól. Ha mindenképp fontos szempont, hogy bármely stílusban megfelelő hangzásod legyen, akkor inkább valamilyen modellezős cuccot javaslok.beépített effektek nem igazán fontosak, nem árt ha van benne néhány, de úgy is veszek effektpedált.
Egy jó erősítő effektek nélkül is jól, élvezetesen szól, nincs olyan nagy szükség effektekre.Az Orange Crush CR30R egészen megtetszet, csak az a baj azt nem hiszem hogy lesz lehetőségem kipróbálni, kevés helyen árulják.
Youtube-on találsz demókat mindenféle erősítőről, többek között olyat is, amit profin vettek fel. Amúgy a 30 watt elég haszontalan. Gyakorláshoz hálószobába túl sok, próbaterembe dob mellé meg túl kevés. A másik dolog, hogy szerintem ez sima tranzisztoros erősítő, nem előfokcsöves.Az előfok csöves erősítők mivel szólnak máskép, mint a sima tranzisztorosak?
A gitárerősítő azért különleges állatfaj, mert torzít. Hagyományosan a gitárerősítők csövesek, pontosan azért, mert a csöves erősítők torzítanak. Ezért nem szólna sehogy zenehallgatáshoz egy gitárerősítő, mint ahogy a hifire rákötött gitár is ocsmányul szól. A tranzisztoros és a modellezős erősítők is a csöves erősítők torzítását utánozzák. Az előfokcsöves erősítőben van egy elektroncső, a végfok viszont tranzisztoros. Előnye, hogy olcsóbb konstrukció és mégis közel áll a teljesen csöves erősítők hangzásához.
(Amúgy önmagában egy előfokcső nem jelent sokat, a lényeg a hangzás, nem pedig az, hogy mi van az erősítőben. Dimebag Darrel tranzisztoros erősítőket használt és kb. nulla effektet, mégis állatul szólt a kezében a gitár) -
X2N
őstag
Az előfok csöves erősítők mivel szólnak máskép, mint a sima tranzisztorosak?
Összevetve a gitár és a hifi erősítőt:a hifi erősítő célja hogy 20Hz-20KHz-ig erősítse a hangokat a lehető legkisebb torzítás nélkül. Egy hifi erősítőnek minden egyes frekvenciatartományt ugyanolyan erősen kell megszólaltatnia hogy ne mossa el a hangképet. Továbbá a hifi hangszórók sem szólnak bele a hangképbe, nem korlátozzák a dinamikát. Egy gitárerősítőnek elég ha 100Hz-10kz- között erősíti a hangot, az erősítő frekvenciafüggése azonban eltér a hifi erősítőétől mert a középfrekvenciát hangsúlyozza ki, plusz az erősítő EQ-ja is állít a hangzáson. A gitárerősítők egyik leglényegesebb része a hangszóró, mert ezek a hangszórók papírmembrános, kemény felfüggesztésű(tehát nem gumifelfüggesztéses mint a hifi esetében)és strapabíró hangszórók. Ezek a hangszórók kis időre képesek kis időre túllépni az elméleti maximális teljesítményüket károsodás nélkül. Ezek a hangszórók általában eléggé más karakterisztikával rendelkeznek mint a szokványos hifi hangszórók, továbbá csökkentik a dinamika tartományt. Azt tudni kell hogy azonos végfoknál egy tranzisztoros és egy csöves előfokot összemérve a végfok már nagyon kicsit szól bele a hangba, csak akkor hallható a különbség amikor teljesen kivezéreled a végfokot és az is torzítást visz a jelbe. Ez a torzítás csöves végfoknál, és előfoknál kellemesebbnek érzi az agyunk. A mai tranzisztoros végfokok ideális esetben nem szólnak bele a hangba, csak az előfok hangját erősítik fel. Ha csöves előfokot bekötünk egy jó tranzisztoros végfokra kaphatunk közel olyan hangot mint egy csöves végfokozat+ előfok esetében. Egyébként nem csak tranzisztor létezik az erősítőkben hanem FET is, ennek kb. 90%-ban csöves hangja van. Képes ugyanazt a dinamikát és felharmonikusokat hozni mint egy elektroncsöves kapcsolás. Erre egy jó példa a DR. Boogey nevű Mesa Dual Rectifier Solo csatornáján alapuló kapcsolás. A modellezős erősítőkről is írhatok ha valakit érdekel. -
X2N
őstag
Tömören és egyszerűen:azért különbözik a hangjuk mert más a kettő. az elektroncső áll egy anódból és katódból ami közé rácsot teszünk, a tranzisztor meg félvezetőkből:n-p-n áll.
-
X2N
őstag
Dimebag:Ő azért használt tranzisztoros Randall fejeket mert állítása szerint nem tudta elképzelni a Pantera zenéjét azokon a meleg hangú csöves erőítőkön. Neki teljesen megfeleltek a "hideg" hangú tranzisztoros erősítők amiknek a torzítása plussz agressziót váltott ki az agyban
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Igen, de érdekes módon más, hasonló zenét játszó zenekaroknál a gitárosok szinte kizárólag csöves cuccokon játszanak, Dimebag-en kívül nem ismerek más nagy nevű gitárost, aki tranzisztoros erősítőkön játszott volna.
Amúgy azért hoztam fel Dimebag-et, mert azt állítom, hogy egyetlen dolog számít egy erősítőnél: a hangja. Teljesen mindegy, hogy csöves, tranzisztoros vagy modellezős, a lényeg, hogy jól szól-e (az adott stíluson belül természetesen). A másik dolog, hogy nem mindig van lehetőség a legjobb hangzást elérni. Egy fél millás Mesa Boogie fej nyilván állatul szól, de otthoni gyakorláshoz meg egyszerű demó felvételéhez talán mégis elég egy pár tízezres modellezős cucc, ami szinte ugyanazt a hangzást tudja hozni. (És ezért nem értem pl. a te kérdésedet, miszerint kizárólag fullcsöves erősítőben gondolkozol, ráadásul szűk anyagi keretekkel. Például ha darabolós metált szeretnél játszani, akkor biztos vagyok benne, hogy egy normális modellezős erősítővel jobb végeredményt fogsz kapni, mint egy gagyi hangú csöves erősítővel meg valami Metalzone színvonalú torzítópedállal.)
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Azért gondolkodok csöves erősítőben mert van modellező erősítőm(Line 6 Spider II), de az overdrive hangjával nem vagyok megelégedve. Kellene egy olyan erősítő aminek a hangja tudja hozni azt az overdrive hangot ami a csöves erősítőknél van.Nekem csöves erősítőnél nem is lenne gond hogy nem a nagy nevek erősítőit veszem meg, mert utólag is beletudok nyúlni az erősítőbe, tehetek bele jobb csöveket(3-4eFt), eredeti marshall végtrafót (20eFt), jobb minőségű kondikat, potikat...egy csöves erősítő nem az a kategória mint pl a Line 6 erősítőm mert abban van 2db TDA végfok, és egy dsp effektproci.
-
M@trixfan
addikt
FET is tranzisztor: Field Effect Transistor. Vannak jó JFET-es pedálok amik hasonlóan jók mint a DR- Boogey,ajánlom az AMT Electronics pedálokat amik inkább már előfok pedálok mint torzítók és vannak csöves pedáljaik is. Ezeket érdemes a loop return-be dugni az erősítőn, kihagyva a beépített előfokot. Azért hallani az analóg modellezést is mert hiába hasonló a JFET karakterisztikája de nem tudnak akkora áramok átfolyni rajta és olyan feszültségtartományban üzemelni mint egy csöves fokozat.
Nagy gyanúm van rá, hogy a csöves clear és overdrive azért olyan jó mert egyszerű és visszacsatolástól mentes az erősítés kevés fokozattal, ezáltal nem ront bele a fázisba. Ilyen szempontból a visszacsatolt műveleti erősítő a leggusztustalanabb.
Szvsz elsőre nagyon jó dolog egy kisebb Line 6 Spider IV mert minden hangzást meg lehet tapasztalni és gyárilag össze van lőve a digitális modellezés a ládával és a hangszóróval. Később pedig jó lesz tartaléknak vagy ha átjön valaki játszani.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
cucka
addikt
Azért gondolkodok csöves erősítőben mert van modellező erősítőm(Line 6 Spider II), de az overdrive hangjával nem vagyok megelégedve.
Az újabb, 4-es sorozatú spider-ek állítólag sokkal jobban szólnak. A hangkártyádhoz adott modellezős szoftver hangja sem elég jó? (Ott mégiscsak több lehetőséged van megtalálni a keresett hangot, mint egy kombóban).Nekem csöves erősítőnél nem is lenne gond hogy nem a nagy nevek erősítőit veszem meg, mert utólag is beletudok nyúlni az erősítőbe
Ez esetben szerintem akkor járnál a legjobban, ha megépítenéd magadnak az adott erősítőt. Egyrészt olcsóbb, másrészt akkor pontosan olyan lesz, amilyet szeretnél. (Nyilván valamilyen nagy nevű erősítő másolatát érdemes megépíteni) -
X2N
őstag
Az újabb, 4-es sorozatú spider-ek állítólag sokkal jobban szólnak. A hangkártyádhoz adott modellezős szoftver hangja sem elég jó?
Lehet hogy jobban szól az új széria de sose lesz olyan hangja mint amit én szeretnék, legalábbis egy ideig biztosan nem. A hangkártyához adott erősítőmodellezős programmal meg elég sok dolgot lehet csinálni, múltkor csináltam benne egy pedálsort és azt kötöttem rá gitárerősítőre hát elég nagyot szólt, minden késés nélkül, teljesen használható volt. Az erősítőmodellekől nem tudok objektíven véleményt mondani mert csak hifin és fejhalgatóval próbáltam eddig a hangjukat de ezek nekem nem hozták a kellő szintet, lehet benne 2 erősítő hangját keverni különböző mikrofonállásokban, ládamodelleket berakni de még nem sikerült azt a hangzást ami nekem tetszen. Ezeknek meg pláne modellezős hangjuk van.Ez esetben szerintem akkor járnál a legjobban, ha megépítenéd magadnak az adott erősítőt.
Jobban járnék bizony mert olyan erősítőt másolnák le amilyet szeretnék, csak attól tartok kinézetre nem tudnám olyan igényesen megcsinálni, és ez a nehezebbik út mert mindent be kell szerezni, a hangot ki kell kísérletezni, csöves végfoknál még probléma a végtrafó tekercselése, ha boltban veszem még úgy is húzós kicsit az ára, aztán kitudja beválik-e. Már elkezdtem csinálni egy JCM900 előfokot,(potméterek kellenek még bele, azt is külföldi oldalról kell rendelnem mert itthon nem sok bolt van ahol lehet minőségit szerezni) tda2030(10W)-as végfok is van itthon (2db), csak dobozt nem csináltam még. Sajnos nincs itthon műhely és lassan haladok az ilyen munkákkal. -
Gyick
őstag
Sziasztok!
Jazz zenéhez milyen húr való inkább vastagabb vagy vékonyabb?(elektromos) -
cucka
addikt
A húr vastagsága a menzúrától és a kívánt hangolástól függ, nem pedig a stílustól. Például standard hangolásban hosszabb menzúrára (25.5") 9-es, rövid menzúrára (24.75") 9-es vagy inkább 10-es húrt szokás használni. Ha túl vastag a húr az adott hangoláshoz/menzúrához, akkor túlságosan meg kell feszíteni, ha túl vékony, akkor pedig túl laza lesz.
-
anonameuser
csendes tag
Sziasztok!Boldog új évet mindenkinek4
Egy kezdő gitáros volnék, van egy akusztikus gitárom régóta, meg most vettem egy elektromos gitárt erősítővel.
A Youtubeon van egy videó, a címe Best Guitar Improvisation Ever, David Meshow játszik benne.Elég ügyes a csávó.Namost miközben gitározik, mindig az adott riffhez illő dobolás hallatszik benne.Amikor pedig egy-egy pillanatra a gitározást is abbahagyja, akkor a dob is elhallgat.Azt szeretném kérdezni, hogy ezt ilyen pedállal csinálja a srác?
A másik kérdésem pedig az lenne hogy mi a neve annak a zenének, amit direkt gitárosoknak csináltak, hogy egy számról levették a gitárszólót és azt az embernek kell rájátszani a számra?
A válaszokat előre is köszönöm! -
Daweee
őstag
válasz anonameuser #3579 üzenetére
Helo
Gitársáv nélküli zenéket itt találsz, elindíthatod böngészőből, de akár MP3-ban is letöltheted a számokat. Másik lehetőség ha GuitarPro-ban lenémítod a gitársávot, de azért na, az soha nem fog úgy szólni mint egy rendes felvétel -
cucka
addikt
válasz anonameuser #3579 üzenetére
Azt szeretném kérdezni, hogy ezt ilyen pedállal csinálja a srác?
Valószínűleg úgy csinálja, hogy ismeri a háttérben futó zenét, esetleg előre összerakja fejben, hogy mit fog játszani rá. (Ha a háttérzenében nem csak dob van, hanem dallam is, akkor nyilván könnyebb dolga van, mert tudja, milyen hangnemben kell játsszon, hogy jól szóljon)A másik kérdésem pedig az lenne hogy mi a neve annak a zenének, amit direkt gitárosoknak csináltak, hogy egy számról levették a gitárszólót
Már kaptál linket, de amúgy a "guitar backing track" keresőkifejezést javaslom. -
ReJim
őstag
válasz anonameuser #3579 üzenetére
Meshownak van egy otthoni kis stúdiója, profi hangkártyával, midivel, frankó mikrofonokkal.
Ő szerintem már előre összerakta a számot, feljátszotta a dobot a midi-s szintivel, és amikor a gitárt rögzítette, akkor azt felvette kamerával. (de az sem kizárt, hogy a dobot a videó után vette fel.)
tudtommal nem használ sok pedált. legalábbis szám közben.</end.?>
-
cucka
addikt
Megnéztem három improvizációs videóját, szerintem übergáz a csávó. Egyrészt vastag bőr kell ahhoz, hogy ezt improvizációnak hazudja, másrészt nem is játszik semmi érdekes dolgot, harmadrészt meg nagyon erőltetett, ahogy vágja a pofákat és poénkodik. Mondjuk a gitárja, na az gyönyörű darab, szó nélkül elfogadnám .
-
magno
csendes tag
válasz anonameuser #3579 üzenetére
Amit használ kb:
Dell Inspiron 9400 - T2500 2Ghz-s proci 2Gb ram + külső vinyó. Egy sony kamerát. Cubase Sx3 -at a felvételhez és a mixeléshez egy M-audio fast track pro usb-s (50-60 ezer ft) hangkártyát egy M-audio DMP3 -as előfokot (45 ezer körül) egy két jó kondenzátor mikrofont. Elektromos dob cuccot is használ (egy jól használható Roland cucc 600 ezer ft) MIDI-s + hozzá a szoftverek. Ez a jóember éppen Ezdrummer-t és AddictiveDrums-ot használ. De szerintem a Native-nak a Battery -je jobb. Villanygitárhoz Guitar rig 3 vagy 4-et használ. (Én személy szerint mindkettőt használom itthonra felesleges erősítő meg pedál stb stb). Piano tech -et is használ a zongorás és egyéb betétekhez. Láttam ottan MIDI keyboard-ot is, az is jó dob szerkesztéshez. Egyebek :d Gibson supreme SG - midnight burst azt hiszem ez limitált széria volt már nem gyártják, 59-es slim taper nyakkal. (kipróbálnám :d). Van valami basszus gitárja is meg akusztikus is. Meg még a fene tudja mi.
Korrekt cucc höm. Ami meg a zenét illeti hát nem egy Petrucci de összeségében véve vannak jó "pillanatai". Szerintem vicces figura. Persze megírt mindent előre nem volt itt semmi impro. Nézi a monitoron a peak file-t. Más nem tud csinálni. Főleg ha ilyen darabolt hülyeségek is vannak benne . Látod éppen hogy hol tart a dob. Volt olyan pl hogy nem volt elég hosszú a gitárkábel azt hiszem 9m-es volt de az nem volt elég hogy beérjen a monitorig és még csak a dob sáv volt meg én meg háttal tudtam csak állni a monitorhoz képest. váááá. Nem azt mondom hogy állandóan bámulni kell felvétel közben de azért jó ha látja az ember.forever hardcore
-
M@trixfan
addikt
Azt figyeltem meg nála, hogy erősen épít a zengő húrokra mint alaphangokra a 4/4 egyik felében. Jó ritmustartása van és feszesek a riffjei, szerintem tőle ezt lehet tanulni. Amúgy nem baj ha nem mindenki Petrucci.
Azzal azért vigyázz, hogy "itthonra felesleges erősítő meg pedál"! Anyagi megfontolásból és praktikusságból abszolút jogos, hosszú ideig vívódtam én is mire rájöttem, hogy mindkettő kell. Egyre jobbak a szoftverek, a Revalver III nagyon mozgatja a fantáziámat nekem is. A praktikusság mellett viszont jótékonyan kompresszálnak és elfedik a hibákat a multik és a programok. Ezt úgy tudnám megfogalmazni, hogy szinte mindegy milyen gitárt dugsz bele, ugyanúgy szól a 100 dolláros és a 2000 dolláros gitárral is ami igazi cuccnál nem így van.
Ha egyszer lesz pénzem komolyabb hangkártyára ki fogom próbálni a szoftveres előfokokat az erősítő végfokával és hangszóróival. Nagyon érdekelne mit tudnak.
[ Szerkesztve ]
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
cucka
addikt
válasz M@trixfan #3586 üzenetére
Ezt úgy tudnám megfogalmazni, hogy szinte mindegy milyen gitárt dugsz bele, ugyanúgy szól a 100 dolláros és a 2000 dolláros gitárral is ami igazi cuccnál nem így van.
Szerintem ez előny. Úgy tippelem, hogy a topiklátogatók hangszereinek értéke közelebb van a 100 dollárhoz, mint a 2000-hez.
(Például a Meshow csávó nyálcsorgatós Gibson-jának hangját biztosan rontja a szoftveres modellezés, az én alapkategóriás Cort-om hangját meg inkább javítja)[ Szerkesztve ]
-
magno
csendes tag
válasz M@trixfan #3586 üzenetére
Azt figyeltem meg nála, hogy erősen épít a zengő húrokra mint alaphangokra a 4/4 egyik felében. Jó ritmustartása van és feszesek a riffjei, szerintem tőle ezt lehet tanulni. Amúgy nem baj ha nem mindenki Petrucci.
Most az a videója amiről éppen szó volt ott inkább csak hülyül de azért van fent elég sok videója ahol megmutatja hogy tud mást is. Meg még jó hogy nem mindenki Petrucci elég unalmas lenne Kell a változatosság ez a srác meg csinált valami olyat amit más még nem. Pont azért nézik sokan. Ennyi.
Azzal azért vigyázz, hogy "itthonra felesleges erősítő meg pedál"! Anyagi megfontolásból és praktikusságból abszolút jogos, hosszú ideig vívódtam én is mire rájöttem, hogy mindkettő kell.
Tényleg csak praktikusságból használom a guitar rig-et mert ugyan van egy zoom multi effektem de nem használom. Ez amolyan vésztartaléknak van (egyszer már jól jött). Mondjuk nem vagyok egy pedál mániás bár kipróbáltam párat és még egy Damage Control Solid Metal pedálra ácsingózok . Volt több féle Boss pedálom de egyikse jött be igazán.
Volt egy Marshall JCM 900 4501 -es 50W-os kombóm egy plusz 1912-es ládával. Azt már koncerteken meg próbateremben használtam. Aztán később vettem hozzá mégegy Marshall ládát egy 4x12-es új fajta valvestate ládát. Meg volt itthon egy Fender Fm65R-es kombóm azt használtam itthon aztán azt is eladtam nemsokkal a marshall kombó után. A ládát a 4x12-est megtartottam még egy ideig utána azon játszottam a Peavey fejjel. Amit meg most használok lassan már 3 éve az az előbb említett Peavey VK100-as fej a hozzá tartozó Peavey 4x12 ládával, amibe először Celestion V30-at vettem de nem tetszett annyira most pedig Eminence Governor van benne. De támadt egy öteletem mert még mindíg nem az igazi hogy egy Marshall 1960-as ládába akarom belerakni az Eminence hangszórókat. És ki is fogom próbálni csak idő kell amig szétszedtem meg összerakom . Aztán ha beválik akkor szerványolok egy saját 1960-as ládát és a peavey-t meg passzolom, majd kiderül. A GT75 -öt nem szeretem iszonyat keni a hangokat. Tényleg nem sok pedált használok van egy sima Boss Tu2-es hangolóm egy Artec EQ pedálom effekt loop-ba kötve egy Artec compresszor meg egy Artec APW7-es Wah pedálom. Ezek mellé szeretnék majd egy Solid metal pedált. (mielőtt megkérdezné valaki hogy miért nem tartottam meg a marshall ládám - azért mert az egy XS méretű láda volt ugyan 4x12-es de kisseb a normál 4x12-esekhez képest). Tehát ha innen nézzük van minden fej is láda is pedál is szoftver is .Egyre jobbak a szoftverek, a Revalver III nagyon mozgatja a fantáziámat nekem is. A praktikusság mellett viszont jótékonyan kompresszálnak és elfedik a hibákat a multik és a programok. Ezt úgy tudnám megfogalmazni, hogy szinte mindegy milyen gitárt dugsz bele, ugyanúgy szól a 100 dolláros és a 2000 dolláros gitárral is ami igazi cuccnál nem így van.
Nos kérem alássan úgy szól a guitar rig-en egy gitár hogy a 100 dolláros mint a 100 dolláros a 2000 dolláros meg mint a 2000 dolláros . Persze nem 100% de megközelítőleg úgy. Ha otthon guitar rig-ezel egy ismeretlen gitárral és leviszed nagy cuccra ládára akkor kb azokat a tulajdonságokat kapod vissza amit itthon. Bár ezek olyan dolgok amik hangszedő függők. Pl a gibson sg supreme-ben egy 57-es burstbucker van ami tök jó ős rock hangzás és ugyanazt kapod ha ezt a hangszedőt belerakod egy epi sg400-ba. De szerintem nem kell ezt mondanom biztos te is tisztában vagy ezzel. Tehát a guitar rig korántsem nyúl bele úgy a hangképbe mint azt elsőre gondolná az ember. Először én is azt hittem de rájöttem hogy nem. Lehet hogy egy próbát megérne a guitar rig. Hátha . Multi effektekről meg annyi tapasztalatom van hogy őő iszonyat Egyik barátomtól kölcsön kaptam még annó egy Boss Gt6-ot hát nem jött be. Aztán egyik próbaterem tulaj barátom-nál mielőtt még nyitotta a termet bevásárolt pár db Korg AX 3000G-t, persze eggyet kölcsön kértem pár napra. Hát ez sem jött be . Össze vissza szól bénán digit egyszerűen nem jó. Nekem legalábbis nem. Innentől kezdve nem érdekeltek . Egyébként nagyon jó kompresszorok vannak a guitar rig-ben .
forever hardcore
-
M@trixfan
addikt
Na most jól megkérdezlek, hogy milyen hangkártyát használsz illetve szerinted mit érdemes otthonra venni gitárhoz ami már kicsit komolyabb?
Amit nagyon várok már az a Fractal Audio Axe-FX plugin változata ami egyben interface is. A rendes AXE-ot még csak felvételeken és videókból hallottam, de már így is átjön, hogy ennek bizony erősítő hangja van.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
magno
csendes tag
válasz M@trixfan #3589 üzenetére
Na most jól megkérdezlek, hogy milyen hangkártyát használsz illetve szerinted mit érdemes otthonra venni gitárhoz ami már kicsit komolyabb?
Semmi extra egy asus xonar ds. Egy ideig használtam a sima alaplapit is. Érdekes hogy különbséget nem nagyon hallottam a kettő között. ASIO driver kell hozzá ennyi. Windows 7-et használok. És az egész cucc egy hifi-re megy. Amit már kb 12 éve használok . (Ja meg fejhallgató az is kell persze.) Számíráshoz felvenni dobbal eggyüt sztereóban + szóló (bár nem én vagyok a szólós arra elég. Ha sok pénzem lenne biztos berendeznék magamnak itthonra egy kis házi stúdiót. De akárhogy is számolja az ember akkor is a végén milliós tétel lesz belőle ha jó minőségben szeretne az ember itthon rögzíteni mindent, sőt. Úgyhogy nem ajánlok semmilyet. Nincs tapasztalom ezzel kapcsolatban. Legalábbis nekem teljesen jó ez ami van. Majd egyszer talán benevezek egy drágábbra fene tudja. Meg az összes cuccom már évek óta lent van a teremben inkább arra költök mint az itthoni pc-s dolgokra.
Amit nagyon várok már az a Fractal Audio Axe-FX plugin változata ami egyben interface is. A rendes AXE-ot még csak felvételeken és videókból hallottam, de már így is átjön, hogy ennek bizony erősítő hangja van
Ja ezek a modellezős cuccok egyre jobbak lettek az évek során. 2007-ben mikor egy 3 számos EP-t vettünk fel akkor kipróbáltam a stúdióban egy Line6 rack-es cuccot. De nem használtuk nagyon csak a szólókhoz. Arra jó volt. Olyan rendes csöves hang nem jött ki belőle. Maradtunk a jól bevált csöves erősítőnél . Mondjuk ez a Axe jó húzós árú. Tényleg jól szól. Meg szóljon is már jól ennyiért . Ez a minimum . Én is kiváncsi lennék egy ilyen plugin-es cuccosra. Hátha jobb lesz mint a guitar rig .
forever hardcore
-
nap
addikt
Olyan 30 ezer környékén láttam Squier stratocastert. Érdemes-e megvenni, vagy keressek valami mást?
browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
X2N
őstag
válasz M@trixfan #3589 üzenetére
Nekem Line 6 Studio UX2-esem van, ez elég jól használható otthonra. A legfontosabb talán hogy ASIO drivere legyen a kártyának hogy késés nélkül tudj felvenni akár 24bit-es hangot is. Ha neked nincs szükséged kondenzátor mikrofonokkal működő hangkártyára akkor az UX1 jó vétel.
Ezekhez adnak gitárerősítős programokat, kb. olyan mint a Guitar Rig, de persze ha a hozzá adott program nem tetszene működik szinte az összes ilyen gitáros programmal meg zeneszerkesztővel. Ha ennél komolyabb hangkártya kellene akkor szerintem az E-Mu 0404, vagy 1212M jöhet még szóba. -
Ataxia
tag
én csak ajánlani tudom a bullet stratot.
Használtan tokkal együtt 20 ezerért vettem és a tisztacsatornája nagyon jól visszaadja fender hangját.20-30 ezer között a legjobb választás. -
Enton
addikt
Ha valaki még nem látta volna:
Elég érdekes egy fejlesztés, viszont sokaknak lehet jó gyakorlásra kiss helyen, plusz erősíőt sem igényel ha jól értettem, szal simán fejhallgató és mehet az ökörködés.
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
cucka
addikt
És ezzel mégis mit lehet gyakorolni, gitár hírót? Észrevetted, hogy a nyakán nincsenek húrok, hanem a műanyagot kell nyomkodni a bal kezeddel?
(Ez max. arra lehet jó, hogy a guitar hero rajongók megvegyék és azt higgyék, hogy a primitív játékuknak bármilyen köze van a valódi gitározáshoz) -
magno
csendes tag
Boiiiiing
forever hardcore
-
nap
addikt
Köszi a hozzászólásokat strat ügyben!
Eredetileg valamilyen telecastert kerestem, de mikor bementem a boltba, és ott volt ez a falon, akkor elgondolkoztam. Ez egy bullet strat, amit az ára ellenére szinte mindenki csak dícsért. Nem kőris, hanem amerikai hárs (basswood) a teste, kínai összeszerelés. Állítólag a hangolókulcsokat érdemes cserélni, a pickup cserével meg egészen olyan lesz, mit egy eredeti strat.
Az affinity strat meg már egészen olyan, mint, amilyennek az eredeti stratot képzelem. Igaz, az drágább is.browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest