Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Head88
addikt
#34576640
törölt tag
Nem tudtam!!! Ők később közölték velem, hogy milyen monitort hoztam el és mekkora az ár különbség.
De fogyasztóként nekem mi kötelességem van a bolttal szemben? Most komolyan. Azért vannak ott a szakképzett eladók, nem?
Ha egy orvos rosszul műt, akkor arról a beteg tehet?
[ Szerkesztve ]
#34576640
törölt tag
Nekem üzemanyag költségem keletkezett, a rendőrséggel való fenyegetés engem idegileg kikészít és semmi kompromisszumot nem látok a cég oldaláról. Ez normális? Komolyan besz#rok.
vargalex
félisten
Ha a számládon az olcsóbb termék szerepel, akkor szerintem az a korrekt, ha ők küldenek egy embert az általad kifizetett monitorral együtt a nálad lévőért cserébe.
Ha az a monitor szerepel a számlán, ami nálad van, csak kisebb áron, akkor szerintem semmi alapjuk.
Alex
#34576640
törölt tag
Én nem értek a monitorokhoz. Nem akarom már visszaadni. Inkább kifizetnék különbséget. De még mindig nem értem, hogy milyen modelt kaptam ahhoz képest amit állítólag kifizettem.
Head88
addikt
Jelezd ezt a szándékodat az üzlet felé és kérj tájékoztatást, hogy ez a modell miben különbözik attül amit eredetileg rendelzél.
vargalex
félisten
Megnézed a monitoron, vagy dobozon feltüntetett típust, illetve a számlán szereplőt.
Alex
Gyuri27
félisten
De ember. Neked is meg kell nézni mit kapsz. Ha a te károdra tévednek ennyit te sem hagynád.
Ha nem kell a monitor saját költségükre cseréljék ki. Ha kell nekik fizesd ki ami jár. Adjanak egy jó számlát meg garlevelet.
Mert ugye itt az is fontos, hogy most a monitorra gyakorlatilag nincs garanciád.
Amd - Radeon - Ryzen
Attix82
őstag
Mit rendeltél és mit kaptál?
-Ben-
veterán
Sziasztok!
A hardveraprón vettem használtan egy MSI GTX 1060 típusú videokártyát. Elméletileg még van rá 2 év garancia, ami az AQUA -hoz szól. Viszont felmerült bennem a kérdés, hogy vajon élhetek -e a garanciával, ha problémám adódna az eszközzel? Ugyanis a számla- és jótállás egy cég nevére szól, amely nagy tételben vásárolta a kártyákat. A garancia ugyan él, de nem tudom, hogy egy „cég nevében” vihetek -e bármit is garanciáztatni? Esetleg meghatalmazást kérhetnek?
Magánszemély nevére szóló számla esetében nyilván nem lenne probléma.
Késő bánat, erre előbb kellett volna gondolnom, de utólag is jobb tisztán látni...
[ Szerkesztve ]
zsoltip
őstag
Sziasztok Fórumtársak,
Tanácsot kérnék a következőben.
Samsung Galaxy S7 és Telenor topicban korábban már írtam, most a fórum topic gazda ide irányított.
Telenor szolgáltatói kártyám és az S7 készülékem nem hajlandó a tökéletes együttműködésre. Időnként rövid időre (!), de hálózatszakadás történik.
Telenor SIM immár 6. alkalommal cserélve.
Telemax szerviz, mint központi szerviz, immár 2. alkalommal küldte vissza az Oktogon szervizbe a készülékem. Hibátlan(!) jegyzőkönyvvel.
Egy hete, amikor az 1. Telema bevizsgálásból visszakaptam, még az Oktogon szervizben behelyezve a SIM kártyát, egyből bekapcsolást követő percben ledobott a hálózatról.
Ezt egy gyors fotóval igazolom, már ami látszik rajta, valamint egy bejegyzést tett erről az ügyintéző kollegina.
Így ott hagytam, és tegnap jött értesítés, hogy visszaérkezett, és ismét minden ok.
Na, jelenleg nem tudom mitévő' legyek.
Békéltető testület, vagy Fogyasztóvédelem?
Ha igen, melyikkel kezdjek?
Köszönettel,
zsoltip
Gyuri27
félisten
A baj nem ez.
Hanem, hogy egy cég nem minősül fogyasztónak. Igy a fogyvéd törvény nem érvényes.
Elvinni elviheted XY cég nevében a vga-t. De hogy milyen feltételekkel gariznak azt az dönti el, hogy a két cég milyen szerződést kötött.
Ezért nem veszünk ilyen termékeket.
Amd - Radeon - Ryzen
-Ben-
veterán
Értem. Viszont a garancia papíron 2020.12.27 -ig érvényes garancia szerepel. Ha nem minősül fogyasztónak, akkor miért van rá 2020 végéig garancia a papír szerint? Elképzelhető, hogy kötöttek külön szerződést?
[ Szerkesztve ]
BornToBePuli
aktív tag
Szia! Ha minden ok, akkor vedd át kezdetnek.
Read only felhasználó
Gyuri27
félisten
Garancia van rá természetesen. Csak más feltételekkel.
A törvény a fogyasztókra nézve taglalja részletesen a jogokat és kötelezettségeket.
Viszont mint irtam a céges vásárlás nem minősül fogyasztónak.
Így két cég megállapodik a feltételekben.
Amd - Radeon - Ryzen
-Ben-
veterán
Értem.. Köszönöm. Akkor marad a remény, azaz, hogy nem lesz vele probléma..... Legközelebb már okosabb leszek.
chopin42
őstag
Én egy új állapotú gtx 1060 eladásnál buktam a "nem kellek hozzá, intézheted" gari miatt. Volt még rá másfél év nettó gari, patika kártya volt, de nem lehetett volna érvényesíteni rajta, mivel alzás céges számlám volt. Annó nem én vettem át, az eladó eltűnt, miután kerestem ezzel kapcsolatban, elérhetetlen lett. Szóval annyiért ment el, mint egy lutri bányász kari. Vagyis majd 10 rugóval kevesebbért...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-Ben-
veterán
Kellemetlen. Ennél nagyobb szívás, ha teljesen bedöglik és minden belefektetett pénzed elúszik... Ez is előfordulhat bármikor, mert ami el tud romlani, az el is fog. Csupán idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
chopin42
őstag
Drukkolok, hogy ne így legyen
Szakmai kérdések csak a fórumban...
Murphy törvénye.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
zsoltip
őstag
Igen. Viszont legutóbb is ugyanez volt a lapon, hogy náluk minden ok.
Aztán beletettem a kártyám és már meg is volt az első bekapcsolás után a hiba.
Amennyiben most is ez lesz, márpedig vélhetően igen, akkor mi a túrót kezdjek?
313313
addikt
Add le úgy, hogy teszteljék kártyával. Meg eleve ne javításra, hanem cserére mivel már sokadik alkalom (talán a 3 is megvolt) és meginogott a bizalmad a tipusban és a szervízben, inkább kérnéd vissza az összeget.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
zsoltip
őstag
Adatvédelmi oko miatt nem tesztelik a kártyával.
Csere és pénzvisszafizetés kérés is megvolt.
Mivel ún. szervizkörülmények között kell tesztelni, és ott nem produkált hibát (csak a szerviz ügyfélterében, ami senkit nem érdekel ), így nem tudnak tenni semmit.
Ezért akadtam meg. :/
-ZeeZee-
senior tag
Megérkezett a vasárnap rendelt A4Tech B120-as billentyűzetem a Média Markttól. Viszont a "háttérvilágítás" nem működik a billentyűzet 1/3-án. Írtam a Medianak, hogy kérem a cseréjét. Ilyenkor nekem kell fizetnem a postaköltséget?
Josi
aktív tag
Elvileg nekik kellene, hibás teljesítés miatt.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Volna egy mosogatógépem ami elromlott. (garanciális)
2019 01.18. án be jelentettem a hibát. Majd vártam................
Nem kerestek semmilyen formában
2019 01. 25. én fölhívtam a szervizt hogy mikorra várhatom őket, kaptam is időpontot 2019 01. 28.
Vártam őket .................................nem jöttek.
-Meddig kellene várnom?
-Van erre valami határidő?
-Illetve ha van határidő akkor fogyasztóvédelem adott nap után?
Amennyiben végre jön valaki és elszállítja javításra a készüléket, mennyi nap múlva kell végezniük a javítással?
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
Hogy érdemben tudjunk segíteni, adj meg légyszi annyi adatot a téma tudnivalókban szereplő listából, amennyit csak tudsz.
ati888
senior tag
Sziasztok!
Abban az esetben mit lehet tenni, ha vásároltam akciósan egy márkás villanyborotvát és az első használatkor derült ki, hogy gyakorlatilag szenvedés vele a borotválkozás számomra? Ilyenkor vissza lehet vinni?
Köszi
Ati
Attix82
őstag
Üdv.
Szerintem ez egészségügy miatt nem vehető vissza.
Lackooo84
nagyúr
Lidlben visszavették a hajvágót, ami tépett.
The Truth is out there...
asdf_
veterán
Ha szemelyesen vasaroltal, akkor nem lehet visszavinni, csak ha hibas, ha neten, akkor pedig szerintem mehet, ezek a cuccok vizalloak ha jol remlik, ebbol adodoan meg lehet kinalni alkohollal, es mar fertotlenitve is van (hogy teljesen es megbizhatoan-e, azt nemtom, nem vagyok eü-s).
Afaik amugy ha pengerol ter at az ember elektromosra, akkor kell adni 2-3 hetet, mire atszoksz te is.
Gyuri27
félisten
Ha hibás nem jól vág mert életlen vagy egyéb gondja van az garis bibi.
Ha a te bőröd nem birja az nem garis.
Amd - Radeon - Ryzen
miroon
aktív tag
Sziasztok!
Garanciában visszaküldtem egy webshopnak az elromlott routerem, aminek a garanciális ügyintézése befejeződött. A webshop az akkori vételárat adná vissza, vagy ezt levásárolhatnám náluk. Amikor én vásároltam a routert 29.900ft volt az ára, most 39.900 Ft. Ilyenkor köteles vagyok elfogadni a pénzt / levásárlást, vagy kérhetem a terméket? Mivel szükségem van rá, így értelemszerűen nem a pénzre van szükségem, hanem egy működő routerre... Kértem tőlük levélben, hogy se levásárolni, se pedig a pénzt nem szeretném, hanem egy működő routert, de lekezelő válaszként azt kaptam, hogy rendeljem meg újra és fizessem ki a különbözetet a futárnak.
Köszönöm a segítséget.
iPhone 13 Midnight Black
a pénz visszatérítést köteles vagy elfogadni, a levásárlást nem
cryptot minden termékemért elfogadom
miroon
aktív tag
szóval azt nem követelhetem, hogy küldjenek egy új terméket... király mindenhol jelentősen drágább lett azóta.. na mindegy, köszi a segítséget!
iPhone 13 Midnight Black
asdf_
veterán
Az ilyen mogott az allhat -ha a termeket jelenleg is forgalmazza a ceg-, hogy a te termeked A beszallitotol szarmazik, mely a termeket nem javitotta/cserelte, hanem visszaadta a kiskernek a vasarlasi osszeget (az ilyen amigy feher hollonal is ritkabb), igy a kisker is visszaadja neked, amit meg jelenleg ertekesitenek, az meg B beszallitototol van, a ketto "nem er ossze", ezert nem kapsz ujat abbol, mert akkor tenyleg bukik a kereskedo egy tizest. Ez mondjuk teged vevokent nem kene erdekeljen, es megvallva az igazat, en azert beulnek egy probaperre, amikor azt dontik el, hogy ez amugy jogszeru-e, hiszen a fogyasztoi jogok sorrendje a javitas, utana a csere, es aztan a penz vissza, ha a termeket mindekozben ertekesiti a bolt, akkor nem vagyok benne biztos, hogy nem dontenenek ugy, hogy mivel lehetoseguk van ra, cserelniuk kellene es nem terhetnek at onkent a penzvisszara (ennek persze a kesobbiekre nezve csak annyi eredmenye lenne, hogy aminel ilyen tortenik, azt a termeket arra az idore, amig teged ertesitenek es te a penzert mesz, leveszik a webshopbol).
Na meg persze amugy az is elofordulhat, hogy nyereszkedik a kisker, es a tiedert cserebe kapott egy zsirujat, ujraindulo garival, es azt meg eladja egy tizessel dragabban a kovetkezo vevonek. Ha nem volt meg egy eves a termeked, es epp olyanod van, lehet, hogy erdemes lenne egy bejelentest tenned ezugyben, legalabb vegre megtudjuk, mi a szitu ezugyben a hatosag szerint .
[ Szerkesztve ]
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Már lassan 1,5hete visszaküldtem Hardverkernek egy merevlemezt, elálltam a vásárlástól mivel hibás volt.
Mennyi időn belül kötelesek visszautalni a vételárat?
asdf_
veterán
Az elallasrol valo tudomasszerzestol szamitott 14 napon belul.
Intruder A 6
aktív tag
Szia!
Még mindig nem érkezett meg a vételár a számlámra, telefonon ne tudtam őket elérni.
Mi a teendő ilyen esetben? nem szeretnék fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni meg hasonló, de szeretném visszakapni a pénzem békés módon.
Lendova
őstag
Vissza kell vinnem garanciáztatni Xonar U7 hangkártyámat, viszont ahogy nézem, már nem nagyon kapható ugyanez, csak az MKII változata.
Szóval, ha nem teljesen ugyanaz a termék, el kell fogadnom csereként?
Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!
attól függ hogy mennyi idő telt el a vásárlás óta. 1 éven belül vagy?
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
Lendova
őstag
Nem. Közel 2 éve vettem, még kicsit több, mint 1 év garancia van vissza.
Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!
akkor a forgalmazó feltételei az irányadóak, tehát valószínűleg bármiylen megoldást el kell fogadnod amit felajánl, nem válogathatsz
cryptot minden termékemért elfogadom
Lendova
őstag
Köszönöm!
Sajnos az összes U7-nél előjön ez a hiba, így kényelmesebb lenne nekem egy levásárlás, mintsem a csere eladása. Mondjuk az MKII-nél ez már nem biztos, hogy így van, de nem találltam eddig infót róla.
A bolt viszont mindig jól és rugalmasan áll a vevőkhöz, ahol vettem, szóval említem majd nekik.
Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!
asdf_
veterán
Tertis levelben jogszabalyi idezettel lehet reklamalni, vagy ugyanezt emailben, hogy ennek mennyi hatasa lesz, azt fene tudja. Utana mar csak az jon, hogy bejelentesz.
#32577792
törölt tag
Sziasztok
Leírom a történetünket. Ez lehet okulás is akár.
Fiam az oázis computernél online vásárolt egy alaplapot, de nem úgy működött, ahogy az várható lett volna. Gondoltunk sok dologra de úgy döntöttünk, eláll az egésztől. Jelezte email, telefonon és bevitte. Ekkor jött szarakodás. Elkezdte célirányosan vizsgálni az eladó majd elvonult vele, és jött vissza, hogy a CPU tokozat 1 lábát elhajlítottuk. Ezért nem veszik vissza és a garit is megszüntetik. (megjegyzem, hogy Asrock lapról beszélünk, mely mint kiderült, nem a hazai képviselettől származik, hanem németből, így segíteni sem tudtak)
Vásárlók könyve beírás, ott leírták, hogy mi csesztük el!
Ezek után még egyszer próbálkoztunk élni az elállási joggal, elhajtottak, persze minden beszélgetés felvételre került.
Miután eredménytelen lett a dolog, Békéltető testülethez fordultunk. Az idézést az oázis nem vette át, nem jelent meg. Így a békéltető csak Ajánlást tudott hozni. Ez azért fontos, mert így nem kötelező a vállalkozás számára. Elment a fiam az ajánlással, ahol közölték, hogy még nem kapták meg, majd ha igen, jogászuk átnézi, de úgysem fognak fizetni! hangfelvétel erről is.
Ezek után léptünk tovább, Kormányablaknál panasszal éltünk, amit hivatalból vizsgálni kell nekik. Eközben panaszt írtam az illetékes minisztérium felé, mert mégis milyen állapot az, hogy van egy törvény, és tesznek rá.
A jogszabály egyértelmű, vissza kell vennie. Nincs mérlegelési joga neki, ha úgy érzi, hogy a visszaadott árú értékcsökkent lett, polgári peres eljárásban van lehetősége ezt visszakövetelni, de rajta a bizonyítási kényszer és ő nem lehet szakvéleményt kiállító.
A minisztérium válaszolt és vizsgálatot rendelt el az oázis összes üzlete ellen. Közben felkerültek az együtt nem működő vállalkozások fekete listájára.
A homárnak is írtam, na ők nem kicsit körülményesek, eddig nem jelent meg a cikk, pedig minden iratot megkaptak.
Ma felhívták a fiam, küldik a futárt és visszaveszik.
Beszéltünk ügyvéddel aki kitöltötte volna közjegyző számára egy fizetési meghagyási beadványt ellenük.
Szóval ne ijedjetek meg az ilyen senkiházi vállalkozásoktól. Sok idő, és energia, de ne hagyjátok magatokat!
Attix82
őstag
Üdv.
Amúgy valóban el volt hajolva a láb? Meg mi nem működött egy lapon ami várható lett volna?
lumpy92
aktív tag
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
Köszönjük a beszámolót! Örülök, hogy végül sikerült érvényesítenetek a jogaitokat.
#32577792
törölt tag
Állításuk szerint igen.
De az egész menete:
1: majd átvizsgáljuk és szólunk mennyit tudunk visszaadni, de alap kb. -10%!
2: Ezt egy másik lappal is eljátszották
3: Elvonult egy a vásárló által nem látott helyre, ahol "megvizsgálta" majd jött a leírt dolgokkal.
edigital: vettem egy telefont, ami hát nekem nem jött be, nem volt kiállítóteremben, nem tudtam előre megnézni.
Visszavittem, áttörölgette, átnézte, ELŐTTEM! Majd átvette és 5 nap múlva jött a pénz is.
Érzed a különbséget?
Azt állították, hogy ezt csak mi okozhattuk, gyárban robotok dolgoznak ott nincs hiba.
DE! A törvény ebből a szempontból egyértelmű:
- Nincs joguk és lehetőségük megtagadni az átvételt - kivételek nem vonatkoztak ránk - és a visszafizetést.
Ha úgy gondolják dolog lenne, leírtam a lehetőségeit a vállalkozásnak.
Az egy másik jogi ügy, amiben független szakértői vélemény kell, melyben bizonyítja, hogy elgördült egy láb, ha igen, ki okozhatta, miért 1 láb járt így, miért vonult el vele?
De azt nem teheti meg, amit tett. Szerencsére minden telefont, minden beszélgetést tudunk bizonyítani.