Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20751) Jakab66[hun] válasza MaxxDamage (#20750) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Nem, valahogy ez nem jutott eszembe, főleg hogy a kasszánál előttem kivették, megnézték, még mutatta az elemeket is, hogy azt ajánlja vegyek bele normálisat mert az nagyon gagyi.

Kinézetre ugyan az mint a másik, a típusa viszont nem. Valahogy nehezen hiszem el, hogy bármit eladhatnak, és nem kell a felelősséget vállalniuk... :(

(gondolom te amikor autót veszel, akkor is megnezézed még a váltóban a fogaskerekeket is, hogy minden rendben van-e..)

[ Szerkesztve ]

Gipsz Jakab

(#20752) Lackooo84 válasza Jakab66[hun] (#20751) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát azért a típust nem árt beazonosítani. :U Ez a "megveszem és napokig elő sem veszem" már csak azért is problémás, mert ha csak soká próbálja ki az ember, akkor a 3 napból is kicsúszik, és a vadi új 0km cucc max javított lehet. Ha veszünk valamit, azért csak van annyira fontos a termék, hogy leellenőrizzük/ működését kipróbáljuk.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20753) LuckyL válasza Jakab66[hun] (#20751) üzenetére


LuckyL
őstag

"Valahogy nehezen hiszem el, hogy bármit eladhatnak, és nem kell a felelősséget vállalniuk.."
a gond az hogy nem tudod bizonyítani hogy náluk vetted a rossz eszközt, ők pedig nem hiszik el neked
nem túl ügyfélbarát a dolog, és egy 10 ezer ft-os cuccnál nem is értem a problémázást, de jogilag nincs gond

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20754) Jakab66[hun] válasza Lackooo84 (#20752) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Magyarországon vásároltam, a TV itt van Ausztriában. Nem tudtam azonnal próbálni. De látom csak nekem van itt bizalmam abba az irányba, hogy 2019ben nem igazán verik át az embert egy komoly üzletláncban. :(((

Gipsz Jakab

(#20755) asdf_


asdf_
veterán

Ha jol guglizom, ugyanannyiba kerul a ketto, igy nem lesz gond. Ha normalis ugyviteli rendszeruk van, akkor pedig vissza is tudjak nezni a ket cikk eloeletet, hogy esetleg valakinel csere volt, vagy valamelyik elado emlekszik, hogy kibontott kettot, es akkor igy osszeall, hogy igy lett osszecserelve, neadjisten a "parod" mar volt bent, naladnal korabban asztalt verni, vagy veginezik a bontott dobozokat, es megtalaljak a masodik elkevertet. Szerintem nem lesz problema, csak ha halaltokerol jossz, akkor zongorazz le mindent elore telefonon.

(#20756) asdf_ válasza asdf_ (#20755) üzenetére


asdf_
veterán

Rosszul guglizok (illetve a gugli szar, es olyan talatot hoz, ami nem jo, ha leklikkelem, akkor mar latni, hogy nem egy arban van a ket keszulek, mindegy, menj neki.
Ha nincs leragasztva, akkor persze ilyenkor meg lehet az is, hogy valami kocsog ugyeskedo kibontott ketto, megcserelte a tartalmat, majd az olcsobb araban kivitte a dragabbat :/
Mindegy, van gyari szama a termeknek, ergo ismet, ha normalis ugyviteli rendszeruk van, akkor SN alapjan beazonosithato, hogy ok vettek, megvan az is, hogy kitol, meg az is, hogy meg nem adtak el, tehat nem is lehetne nalad.

[ Szerkesztve ]

(#20757) Lackooo84 válasza asdf_ (#20756) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ja tuti vmi ilyesmi lehetett, ha kint van a termék az eladótérben. Az a baj, hogy khm euronics.... ezeknél trehányabb üzletük/rendszerük nem sokaknak van... Pl. weboldalon szerepel, hogy adott termék ebben és ebben a boltban van raktáron. Bemész, aztán a képedbe vágják, hogy még nem is hallottak róla, ha és amúgy a webshopuk szar, és tudják.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20758) fricz19 válasza Jakab66[hun] (#20754) üzenetére


fricz19
őstag

Gyáriszáma van? Számlán vagy garancia papíron szerepel ?

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#20759) LuckyL válasza asdf_ (#20756) üzenetére


LuckyL
őstag

ha van egyáltalán szeria száma...

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20760) Jakab66[hun] válasza fricz19 (#20758) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Este munka után megnézem, így nem tudom fejből.

Mindenkinek köszönöm a válaszokat.

Igen nekem is eszembe jutott, hogy valaki így vett olcsóbban drágább készüléket. :((

Gipsz Jakab

(#20761) Jakab66[hun] válasza Jakab66[hun] (#20760) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Gipsz Jakab

(#20762) bucihost válasza Jakab66[hun] (#20761) üzenetére


bucihost
senior tag

Mikor jelentetted le a "hibát"? Mert eszerint benne vagy a 3 munkanapban...

(#20763) Lackooo84 válasza Jakab66[hun] (#20761) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Jah, amúgy én is most kapcsolok, hétfő még benne van a 3 munkanapban.

The Truth is out there...

(#20764) N€T0X|N


N€T0X|N
őstag

Sziasztok! Félrement egy kérdésem, belinkelem ide.

Sent from my keyBoard

(#20765) LuckyL válasza bucihost (#20762) üzenetére


LuckyL
őstag

milyen hibát? ez nem hiba szerintem, hanem egy más eszköz

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20766) Superhun válasza N€T0X|N (#20764) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Ez a szokásos cipős sztori, amiből már számtalan van ebben a topikban. Nincs sok lehetőséged. Elviheted a cipőt független szakértőhöz, aki kiállít neked egy szakvéleményt, hogy a hiba oka már a vásárlás időpontjában fennállt, de ez a bolt nem köteles elfogadni, és ilyenkor jön a probléma: a vitás helyzetet csak egy polgári perrel lehet feloldani, ami évekig is elhúzódhat. Neked kell eldöntened, hogy bevállalod-e ezt a sok macerát egy 20 ezres cipőért.

[ Szerkesztve ]

(#20767) bucihost válasza LuckyL (#20765) üzenetére


bucihost
senior tag

Mint láthatod is, macskakörömbe tettem... :R

"Hiba": Gondatlanságból, tudatlanságból, lustaságból, feledékenységből, tévedésből eredő kifogásolható tett, eljárás, magatartás, amely rendsz. káros következményekkel jár.

(#20768) N€T0X|N válasza Superhun (#20766) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Gondolom, ha így adódik, akkor nem fizetik ki nekem a szakvélemény költségét sem? A jegyzőkönyv kitöltése során nyilván nem említették, hogy egyébként esetleg hiába jövök vissza számomra pozitív kimenetelű szakvéleménnyel.

Sent from my keyBoard

(#20769) Jakab66[hun] válasza bucihost (#20762) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Hétfőn délelőtt telefonáltam ezzel kapcsolatban.

Gipsz Jakab

(#20770) Jakab66[hun] válasza Jakab66[hun] (#20769) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Megkérdeztem ezt a 3 munkanapos dolgot, azt mondja kedden vettem, szerda, csütörtök, szombat, én pedig hétfőn jeleztem.

Gyári szàm nincs, vonalkód alapján követik, ez a fajta készülék ami nekem a dobozban volt, már egy éve nem kapható náluk.

Gipsz Jakab

(#20771) bucihost válasza Jakab66[hun] (#20770) üzenetére


bucihost
senior tag

Ennek utána kell kérdezni, Nem találok erre hivatkozást, de tudtommal a 7vége nincs számolva. (nálunk a vodafone-ban se számoltuk soha. Ha pénteken vettek valamit akkor H-K-SZ volt a 3 munkanap...)

(#20772) Lackooo84 válasza Jakab66[hun] (#20770) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ne hagyd magad megetetni, szombat az törvényileg soha nem volt munkanap (csak akkor az, ha ledolgozás van de arról találsz naptárt mikor az, a kormány jóval előre közzéteszi a hivatalos szombati munkanapokat), szombat az szabadnap péntek + vasárnap pedig munkaszüneti nap. Be kell menni és a vásárlók könyvében leírni, és hozzá ezt is, hogy el akarják sunnyogni valamint hazudoznak.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20773) Jakab66[hun] válasza Lackooo84 (#20772) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Azt adta be egyből, hogy szombaton nyitva voltak, tehát az is beleszámít.

Gipsz Jakab

(#20774) LuckyL válasza bucihost (#20767) üzenetére


LuckyL
őstag

csak azt akartam mondani, hogy semmi jelentősége sincs hogy 3 nap vagy 30, ha a cég azt mondja hogy ők a jó eszközt adták

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20775) Jakab66[hun] válasza LuckyL (#20774) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

ezek utàn bármit is veszek, alapos átvizsgálás után fizetem ki, az biztos. (De milyen érdekes, hogy itt Ausztriában mikor hibás volt a RAM modul amit vettem, egy hét múlva visszavittem számlával együtt, azonnal vizsgàlódás nélkül cserélték)

Gipsz Jakab

(#20776) bghistvan


bghistvan
senior tag

Üdv, sziasztok!

Sajnos már túl vagyok pár (de szerencsére sikeres) fogyasztói panasz ügyintézésen... és sajnos egy újabb dologba futottam bele, leírom a rövid történetet.
Már több mint másfél hónapja vásároltam egy közel 400eFt-os kanapét a Kika áruházban, helyszínen rendeztem a számlát egy összegben bankártyámmal, majd a bútor igencsak óriási paramétereit figyelembevéve kértem egy házhozszállítást is.
A bútor pár napon belül megérkezett, a csomagolás sértetlen ép állapotban volt, így a további dokumentációk aláírása is megtörtént részemről.... majd a szállítók távoztak és elkezdtem kicsomagolni a terméket (cirka 15 percig tartott, nyilván nem várták meg a szállítók), majd igen gyorsan kiderült, hogy hiányos a szerelék, de a legnagyobb probléma az volt, hogy egy nagy fekete folt (volt/van) az amúgy világosszürke kanapén nagyon is látható helyen.
Megpróbáltam telefonon felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, de nem sikerült, majd valamikor másnap mikor időm engedte újra próbálkoztam és nagy nehezen eltudtam mondani a problémát.... telefonon keresztül arról biztosítottak, hogy megteszik a bejelentésem alapján a szükséges lépéseket, megnyugtattak, hogy mihamarabb orvosolva lesz a probléma.

Nos eltelt 1 hét, majd miután érdemben nem történt semmi kommunikáció részükről, így sokadik próbálkozásra sikerült újra felvennem a kapcsolatot velük telefonon, majd egy másik ügyintéző tájékoztatott arról, hogy az ügyemről nem lát a rendszerben semmit, ezért miután újra elmondtam a problémát, és elküldtem az ominózus hibás termékről a képeket is, felvett eg reklamációs jegyzőkönyvet, majd közölte hogy a gyártó felé továbbítja, és pár napon belül valószínű cserére számíthatok, pár napon belül megkeresnek.(a gyártó cég Szerbiában székel, ott is állítják elő a bútort Matiz Mebl márkanév alatt)

Eltelt több mint 2hét, de semmi reakció!!!

Újabb telefonhívást indítottam, emailt küldtem (sajnos kevés a szabadidőm a személyes ügyintézésre), és cinikus lerázós hangnemben tudatták velem, hogy a gyártót kötelezték a 44. heti válaszadásra.
Az én gyógyszerem már kezd elgurulni, hiszen nem egy darab rongyot vásároltam, és az nem létező ügyintézés, a garanciális eljárásuk kritikán aluli!

Megfogalmaztam már egy levelet, melyben a fogyasztói jogaimra való hivatkozásokat is részletesen leírtam,nyomatékosítva tartalmában azt is, hogy amennyiben nem hajlandók 15 napon belül orvosolni a fennálló problémát, úgy elállok a szerződéstől, és visszakérem a teljes vételárat.

A bökkenő az, hogy nincs a cég oldalán feltüntetve PONTOS levelezési cím megadva(nyilván ajánlott levél formájában küldeném el a levelemet, nem elektronikus úton), pontosan az ilyen esetek kivédésére a fogyasztói panaszokkal szemben(sajnos csak a negatív rossz panaszokról hallottam eddig cégről, a békéltető testület fekete listáján is listavezetők)

Lenne esetleg tanácsotok, milyen úton-módon tudnék mihamarabb előre haladni ebben az ügyben? Nagyon megköszönném!

[ Szerkesztve ]

(#20777) Lackooo84 válasza bghistvan (#20776) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Vásárlók könyvébe beírás, mindent részletesen, majd békéltetőhöz menni. Mást sajnos nem nagyon tudsz.

The Truth is out there...

(#20778) asdf_ válasza bghistvan (#20776) üzenetére


asdf_
veterán

https://www.kika.hu/shop/hu/kikahu/aruhazak Ott a cim mindegyiknel.Impresszumban meg kika Lakberendezési Kft. cegjegyzek alapjan pedig egy ceg van, es ez visszi az osszes telephelyet. Nem olyan bonyolult ez.

[ Szerkesztve ]

(#20779) bghistvan válasza Lackooo84 (#20777) üzenetére


bghistvan
senior tag

Hmmm..... az odáig ok, hogy beírok a vásárlók könyvébe, de mint említettem a békéltető testület nem közreműködő fekete listára helyezte őket, tehát tőlük szinte semmire sem számíthatok.

Ergo vettem egy majdnem 4kilós terméket amiről kiderült hogy hibás, aztán magyarul kenjem a hajamra, ez most tényleg komoly??

(#20780) asdf_ válasza bghistvan (#20779) üzenetére


asdf_
veterán

A nem kozremukodo az imho mintha csak azt jelentene, hogy a ceg nem veti ala automatikusan a bekeltetos dontesnek (elozetesen, a dontes ismerete nelkul, ilyet amugy szerintem csak hulye ember csinal). Ettol fuggetlenul engem pont nem erdekelne, hogy rajta van-e a lsitan vagy sem, ha a jogi lehetosegem az, hogy a vasarlok konyvebe irok, melyre x napos valaszadasi kotelezettseguk van, akkor oda irok.

[ Szerkesztve ]

(#20781) qqzs válasza asdf_ (#20780) üzenetére


qqzs
őstag

Megneztem a fekete listat. Hat ezen mindenki rajta van :)

Eladó: GTS450

(#20782) bghistvan


bghistvan
senior tag

Köszi a hasznos tanácsokat, sziasztok.....

(#20783) Superhun válasza N€T0X|N (#20768) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Csak bírósági végzés kötelezheti őket a szakvélemény kifizetésére.

(#20784) beholder00


beholder00
tag

Sziasztok!

Garancia ügyben szeretnék tájékozódni.
Adott lenne egy korábban vásárolt (kb 1 éve) de új Nvida videókártya számla nélkül. Ezzel ha baj lenne a későbbiekben hogy tudnám gariztatni? Egyrészt hivatalos papír kellene arról, hogy szerelő rakta be és utána be kellene még regisztrálni Nvidia oldalára? Így működne?
Egyéb tipp? Vagy inkább felejtsem el és vegyek boltban számlával.
Köszönöm a segítséget előre is.

(#20785) LuckyL válasza beholder00 (#20784) üzenetére


LuckyL
őstag

itt többminden is kérdéses
egyrészt van annak a kártyának valami márkája (pl asus, msi stb.), tehát az adott márkánál kellene elolvasni a feltételeket, hogy egyáltalán foglalkoznak-e direktben ezzel, vagy csak a kereskedelmi partneierken keresztül, ami neked eleve bukó, emrt azt sem tudod honnan van.
vagy persze lehet nvidia saját kártya is, márka nélkül, de tuomásom szerint ezeket csak komplett gép gyártóknak (pl hp) adják el.

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20787) N€T0X|N válasza Superhun (#20783) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Köszönöm. Akkor lényegében az "így jártam" esete a legesélyesebb. Azért megpróbálom, hátha szerencsém lesz és se a szakvizsgálaton nem bukik el, se a bolt nem genyózik majd. Bíróságig azért nem viszem el.

Sent from my keyBoard

(#20788) Narxis


Narxis
nagyúr

Sziasztok!

Garancia ügyben szeretnék tájékozódni.
Adott lenne egy korábban vásárolt (kb 1,5 éve) biciklinyereg. A bolt a honlapján 3 év garanciát írt. A nyeregnek eltört a vas része biciklizés közben, ott ahol rögzíteni kell a nyeregbilincshez. Elküldték a magyarországi forgalmazóhoz aki elutasította a garancia érvényesítését mondván, hogy nem ott volt rögzítve a nyereg ahol a jelölés volt, ami szerintem egyébként nem igaz de a másik probléma, hogy nem is én szereltem fel hanem a bolt, vásárláskor a nyugtán(amit el is kértek és lefénymásoltak) rajta van a felszerelési díj is. Ilyenkor mi a helyzet? Most nyilván mondhatják, hogy én otthon leszereltem és rosszul raktam vissza, nekem ez nagyon ilyen lekoptató indoknak tűnik ha nekem kellene bizonyítanom, hogy nem nyúltam hozzá. 23 ezer forintos bicikli nyeregről van szó és másfél évet bírt...

Thanos was right.

(#20789) Narxis válasza Narxis (#20788) üzenetére


Narxis
nagyúr

Na, írjatok!

Thanos was right.

(#20790) LuckyL válasza Narxis (#20789) üzenetére


LuckyL
őstag

ismerni kellene a 3 év "garancia" feltételeit, mert a kötelező jótállás csak 1 év, és ilyen jogi kifejezés nincs hogy "garancia"
kérdés hogy mit vállalnak ezen címszó alatt?
sajnos ezt a választ megadjuk itt a topikban gyakorlatilag minden nap, ezért már kicsit unalmas...

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20791) Narxis válasza LuckyL (#20790) üzenetére


Narxis
nagyúr

De nem a bolt vállalja ha már a termék forgalmazójára mutogat, hogy megtagadta a jótállás érvényesítését. Magának a boltnak a honlapján Gyakori kérdések Garancia résznél ez szerepel(kivettem a bolt nevét a szövegből, egyelőre nem akarom besározni őket):

Mennyi a garancia a termékekre, és a kerékpárokra? Garanciális feltételek és kategóriák.
Az általunk forgalmazott termékekre a magyarországi hatályos jogszabályok szerinti (általában 1 év, vagy 6 hónap szavatosság) és a törvény által előírt garanciális feltételek kiegészítésével 3 év jótállást (10.000 Ft felett) vagy 3 év kellékszavatosságot (10.000 Ft alatt) vállalunk. Ami ez alól eltér, az minden esetben többlet szolgáltatást nyújt a kötelező garanciális szabályokon túl. Ilyen például a nálunk vásárolt és általunk beüzemelt kerékpárok esete, melyre mi szintén 3 év ALKATRÉSZ garanciát vállalunk vagy a pedelec kerékpárok, amire szintén 3 év alkatrész garanciát biztosítunk. Bővebben ITT tájékozódhatsz róla.
3 év kellékszavatosság: A vonatkozó jogszabályban foglaltakon túl, az üzletben vásárolt termékekre (10.000 Ft fogyasztói ár alatt) egyedülálló módon, 3 év kellékszavatosságot vállalunk. A meghosszabbított kellékszavatosság csak a szakszerűen használt, külsőleg sértetlen, és a bolt számlájával és/vagy pénztárgép blokkjával igazolt, 10.000 Ft alatti tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.
3 év Jótállás: A törvény által szabályozott 1 év kötelező jótálláson felül (10.000 Ft felett) az üzletben vásárolt minden termékre 3 év jótállást vállalunk, ezalól kivétel: a pedelec, elektromos kerékpárok, és a robbanómotoros kerékpárok (ezekre a 3 év alkatrész garancia vonatkozik).

Mit kell tennem, ha meghibásodik a kiegészítőm, alkatrészem (10.000 Ft feletti értékű)?
Ez gyártónként eltérhet, azonban nem nálunk! 3 év Jótállást vállalunk: a törvény által szabályozott 1 év kötelező jótálláson felül (10.000 Ft felett) az üzletben vásárolt minden termékre 3 év jótállást vállalunk, ezalól kivétel: a pedelec, elektromos kerékpárok, és a robbanómotoros kerékpárok. Javasoljuk Neked, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot az Kapcsolat menü alatt, mi pedig segítünk eligazodni a garanciális szabályok útvesztőjében.

Thanos was right.

(#20792) LuckyL válasza Narxis (#20791) üzenetére


LuckyL
őstag

ez jó hír, akkor van jótállásod
akkor mivel elutasították az igényedet, a következő lépcső a békéltető testülethez fordulás
ha neked adnak igazat és mégsem cserél/javít a bolt akkor polgári pert kell indítanod majd
fontos tudni, hogy te ne foglalkozz a forgalmazóval és azzal, hogy mit mondd állítólag, te a bolttal vagy jogviszonyban
mivel ők szerelték össze a cuccot, ezért eleve képtelenség hogy hibás szerelésre hivatkoznak

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20793) Narxis válasza LuckyL (#20792) üzenetére


Narxis
nagyúr

Kösz, még bemegyek velük beszélni meg akkor visszaadják a törött bicikli nyerget de akkor kérnem kell tőlük a magyarországi forgalmazó vagy az esetemben a bolt írásos elutasító válaszát? Mást nem? Utána megyek a békéltető testület honlapjára ahol online eljárást indítok?

Thanos was right.

(#20794) sb


sb
veterán

Sziasztok!

Adott egy szerintem hibás termék amit 3 munkanapon belül jeleztem.
Elvileg 6 hónapon belül az eladónak kell bizonyítani, hogy a hiba nem áll(t) fenn, ill. a 3 napos határidőn belül ahogy olvasom mérlegelési joga sincs, azonnali cserét kell biztosítani (vagy ha az nem megy akkor 15 napon belül?)
(Egyébként nem így állnak hozzá, kb. leszarják ill. azt gondolják elég ha ők hibátlannak nevezik.)

A gondom az, hogy ez egy rendelt termék volt, rohadt sokat kellett rá várni. A javításra/"azonnali" cserére is sokat kellene. Ráadásul olyan jellegű a probléma ami miatt eleve nem lenne jó új/javított termékre várni, esélyes, hogy az is szar lesz.
Maga a probléma is elég súlyos.

Normál esetben úgy tudom nem lehet elállni - bár ez elég fura számomra mikor ilyen 3 napos/azonnali hibás történetről van szó. Így kb. leszállít valami sz*rt az eladó, kifizetted de használni nem tudod a 0. perctől. Csak vársz a későbbi esetleges helyes teljesítésre... ill, ha rendelés volt akkor eleve vártál rá. Nulla teljesítés idő és pénz ellenében.

Vagy ez a kitétel esetleg használható?
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Ha nem akkor mire lehet hivatkozni?
- Várakozási idő (eddig is vártunk rá, továbbra sem lesz termékünk, sőt, igazából már lehet, hogy idén máshol sem tudom megrendelni...)
- Egyéb okozott "kár"?
- Kár jellege/súlyossága? Pl. penészes bútor esetén egészségkárosítás ami azért komolyabb téma mint pl. egy összekarcolt bútorlap.

Köszönöm!

(#20795) LuckyL válasza sb (#20794) üzenetére


LuckyL
őstag

próbáld meg konkrétan leírni mirőpl van szó mert ez így túl általános
amire tudok válaszolni ennyire általános kérdés esetén is:
egyedi megrednelésre készült termék vásárlásától nem lehet elállni indoklás nélkül, akkor sem ha interneten keresztül rendelted
penészes nem gyártási hiba, hanem inkább rossz/nedves környezet miatt lesz egy bútor általában

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20796) bullseye válasza LuckyL (#20795) üzenetére


bullseye
addikt

Asszem robotcsaj lehet, és ráz...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#20797) sb válasza LuckyL (#20795) üzenetére


sb
veterán

Ok, bár amit leírtam az tök független a terméktől szerintem. Jogszabályokról beszéltem, hogy kinek mikor kell bizonyítania bármit.

De konkrétan dohos/penészes szagú ágyról van szó.

A gyártási hibát nem tudom mire vélni mit akartál mondani vele. Ha így tárolták, szállították ilyen volt az alapanyag akkor mi más lenne. Vagy úgy egyébként kinek a hibája lehetne még 0. napon?
Megrendeltem a bútort, vártam rá 5 hetet. Kihozták és dohos szagú. Bizonyos pontokon, nem mindenhol... ez is azt erősíti, hogy gond van, nem valami más szagot érzek bele.

1. Ezek után arról beszélnek, hogy "mi bizonyítja" meg "hogy bizonyítom". Első pont, hogy szvsz nem nekem kell bizonygatni jótállás/szavatosság és főleg 3 munkanapon belüli jelzésnél. Az eladó felelőssége, 3 naposnál nem is mérlegelhet tudtommal.
2. És utána a köv. kérdésem az volt, hogy a 3 napos cserét hogy tudnám kikerülni.
Egyrészt csere nem lesz mert gyártották, nincs cseredarab. Újat tudnak gyártani, ez megint idő amire több okom is van, hogy miért extra sz*pás, azon kívül csak plusz idő...
3. Maga a "hiba" is úgy gondolom, hogy elég extrém. Nem a sarka van letörve ami zavar, vagy nem nyílik rajta valami.
- Ha penész akkor egészségkárosító. Bónuszként a terhes feleségem feküdne rajta (végre nem a földön 5 hét után...)
- Simán el is terjedhet a lakásban, már a lepedő is átvette a dohos szagot pedig fóliát is tettünk közé. (most költöztünk másik lakásból ahol épp ez volt az elsődleges indok, a penésztől való menekülés)
Stb, stb...

Ezért szeretnék nem további heteket várni, hátha sikerül teljesíteni végre.
Világos, hogy a 3 napos sem arról szól, hogy visszakérhetem a pénzt de ez így rohadtul nem korrekt egy normál termék/hiba esetén sem. Így meg főleg súlyosnak érzem annyira, hogy "érdekmúlásról" beszélhessünk. De nem tudom mi fér bele ebbe, ezt csak gondolom, hogy ennyi szarnak már adnia kellene...
Tehát ez a kérdés.

(Egyedi termékről is beszélhetünk, de nem hiszem, hogy releváns lenne hiába rendelt cucc. Az, hogy 5 színből lehet választani meg fix/rugós rácsból még nem lesz tök egyedi. Más is ugyanebből a párból fog választani, a rács is cserélhető, bárkinek eladható... kb. ugyanaz az eset ami a fogyvédelem oldalán is le van írva PC-re. Hiába rakatod össze egyedileg, attól még ugyanúgy továbbértékesíthető darabban is, másnak is...
Nomeg az is felmerül ha ez penészes akkor ki a ráknak kéne biztosítania a továbbértékesíthetőséget.

szerk: Még egy gap-re rájöttem sajnos, így nem is fogok semmit rendelni többet.
Személyesen rendeltem, innentől a távollévőkre vonatkozó 14 nap se él rá.
Pedig előre rendeltem, pont ilyen terméket nem láttam. Sőt, a végszámlát is 1 nappal előtte fizettem ki minthogy a konkrét terméket megkaptam volna. Szóval kb. ugyanaz az eset mint netes rendelésnél, erre mégsem vonatkozik ugyanaz... (Az már hab a tortán, hogy az adott boltban van netes rendelés is, ha ott adom le ugyanezt és nem az eladó pötyögi be a gépen akkor máshogy állnánk...) De ez már nyilván csak érdekesség.

[ Szerkesztve ]

(#20798) LuckyL válasza sb (#20797) üzenetére


LuckyL
őstag

az a baj hogy nincs az a jogszabály, ami minden helyzetre megoldás kínál
ez akkor egy ágykeret vagy egy matrac? vagy egy iylen komplett kanapé féle?
ha penészesen érkezett akkor ez hibás teljesítés és van helye elállásnak
ezt jelentsd be tértivevényben az eladónak
nem ártana valahogy dokumentálni a dolgot, hogy később bizonyítható legyen
utána a következő lépcső a békltető testület és utána végső esetben a polgári per

viszont a pontos menetére, hogy ki hogyan szállítása el stb én nem mennék bele, mert iylen bútor reklamációhoz még nem volt "szerencsém"
eleve nem is értem hogyan lehet egy frissen gyártott bútor penészes
esetleg arra tudok gondolni hogy elázott szállítás közben?
nem lehet hogy ez történt és csak van egy kis dohos szaga amíg kiszárad?

szerk: nem vagyok specialista de egy kis penész irtó spray és egy tisztítás nem segít rajta?
nem elvenni akarom a kedved, de éveket pereskedni egy bútor miatt...ellenségnek se kívánnám

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20799) Tigi


Tigi
őstag

Sziasztok

Nekem a négy hónapos 5 év garanciás BEKO hűtőm romlott el, ráadásul a vezérlő panel halt meg benne amiből valami rejtélyes oknál fogva nem tartanak raktáron, mivel a szerviz szerint nagyon ritkán romlik el.
Már lassan egy hónapja, hogy rossz, kb. két hete mondták, hogy egy hónap a beszerzési idő, persze mondanom se kell, hogy se cserekészülék se semmi, a levelemre nem válaszolnak.
Az Auchan-ba vettem. Ilyenkor piszkálhatom az Auchan-t is vagy a szervizzel kell vergődjek?

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#20800) Mázli01


Mázli01
kezdő

Sziasztok

Nemtudom h jó helyen járok-e csak olyan kérdésem lenne, hoogyha veszek egy RAM kitet számítógépbe és utólag kiderül h nem fér be a proci hűtő miatt. Akkor visszaküldhetem és visszaadják a pénzt vagy levásárolhatom?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.