Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20501) Exodion válasza anderledani (#20500) üzenetére


Exodion
aktív tag

PC komponensekkel foglalkozó szervízközpont Európában Csehországban van ASUS-éknál. Nemtudom hogy a SCAN milyen garanciával adja el a komponenseket, írsz az ASUS ügyfélszolgálatnak és rákérdezel, hogy milyen garancia van rá megmondják. Ha lokális Angliába akkor a SCAN-en keresztül tudsz intézni jótállási igényt az ASUS felé. Ha nemzetközi, akkor te magad beküldheted a szervízbe a kártyát, és kihagyhatod a SCAN-t a sorból.

(#20502) Gyuri27 válasza Exodion (#20501) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nemzetközit pl notira meg ilyenekre szoktak adni.
Gyanitom a vga az üzleti politikája nem ilyen.
De nem kell találgatni. Egy 5-10 perces dumcsi a magyar asussal és megmondják.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20503) kovacsild válasza kovacsild (#20462) üzenetére


kovacsild
újonc

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Nincs valakinek tapasztalata az alábbi témában, hogyan, mire hivatkozva tudom a bolltal szemben érvényesíteni a jogaimat?

Magyarországon vásárolt XBox One készülékem 9 hónap után meghibásodott, a garanciajegyen feltüntetettek szerint elküldtem a gyártóhoz (Microsoft) javításra. Visszakaptam egy másik refurbished (felújított) készüléket, amire van 3 hónap maradék garanciám.

Ez az eljárás totálisan nem felel meg a magyar jogszabályoknak, mert 1) nem a saját készülékemet kaptam vissza megjavítva, 2) nem új készüléket kaptam csereként, és 3) a szavatossági idő nem indult újra a javítás/csere után. Reklamáltam a Microsoftnál, de mondhatni lepattantam.

A magyar bolttal szemben szeretném érvényesíteni a jogaimat, ezt hogyan tehetem meg? Problémám, hogy a vásárolt, de meghibásodott készülékem már nincs meg - hiszen a Microsoft megtartotta, viszont van egy működő, de használt készülékem, ami nem az, amit a bolttól vettem. Ezt mire hivatkozva vihetem vissza, hogyan követelhetem a bolttól a készülékcserét - hiszen a javítást már nem tudom követelni... ??

(#20504) weres78


weres78
senior tag

Üdv!

Vásároltam itt ph-n egy ipon garis hdd-t, ami kuka. Az eladó korrekt, segítőkész, legalábbis eddig. Nála működött a cucc...
Ezt a terméket egyszer már cserélte a bolt.
Kérdésem : hivatalosan intézhetem én a garanciáztatást? A gari a termékre vonatkozik, ugye? Tehát nem vész el a tulajdonos váltás miatt?

(#20505) MaxxDamage válasza weres78 (#20504) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Üdv,

Igen intézheted, csak eredeti számla / gari doku legyen meg. :K

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20506) weres78 válasza MaxxDamage (#20505) üzenetére


weres78
senior tag

Minden megvan... Köszönöm szépen a gyors választ! :R :R :R

(#20507) peti_s


peti_s
addikt

Üdv Emberek!
Az összefoglaló alapján próbálok pontosan kérdezni. :)
Adott egy Samsung S7 telefon, aminek be van égve a kijelzője, és az üveg rajta meg is van repedve.
(a kettő között nincsen összefüggés) Tehát tökéletesen látszik hogy be van égve a kijelző, a telefon teljesen működőképes, csak van az üvegen egy repedés.
Nos, azt pontosan tudom hogy ha be van égve a kijelző, a Samsung garanciában cseréli, de ha meg is van repedve? :F
A telefon 1,5 éve lett véve Telekom üzletben, első magánszemély tulaj, 2 év garancia van rá, semmilyen korábbi, illetve más hiba, sérülés, nincs. Biztosítás nincs rajta, előfizetés sincs, kp-ban vettem.
Köszönöm előre is, :))
üdv. peti_s

(#20508) Lackooo84 válasza peti_s (#20507) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Fizikai sérülés esetén a jótállás sajnos ugrik.

The Truth is out there...

(#20509) peti_s válasza Lackooo84 (#20508) üzenetére


peti_s
addikt

Köszönöm a választ, hát nem a legjobb hír. :D

(#20510) Pubszon


Pubszon
veterán

A Seagate egy merevlemez garanciázás után, mennyi garanciát vállal a visszaküldött merevlemezre?
Konkrétan egy 6TB-os IronWolf-ról van lenne szó.

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#20511) asdf_ válasza Pubszon (#20510) üzenetére


asdf_
veterán

Ha az elso evben vagy, akkor csere utan ujraindul mindene.
Ha tul vagy az elso even, akkor vagy az lesz, hogy nem indul ujra, nem toldodik ki, hanem a meghibasodott vasarlasi datuma + 3 evvel lejar minden (gy.k.: ha 2 ev harom honapos koraban meghibasodottat cserelnek, akkor a cseredarab a fennmarado 9 honapot orokli) de akar ujra is indulhat.

Jogszabaly szerint hdd-re egy ev kotelezo jotallas jar.

(#20512) Pubszon válasza asdf_ (#20511) üzenetére


Pubszon
veterán

1 év és 5 nap van még garancia.
De ha cserélik, minimum jár az 1 év, igaz?

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#20513) asdf_ válasza Pubszon (#20512) üzenetére


asdf_
veterán

Az az 1 ev 5 nap jar biztosan, amennyi hatravan az jar majd (melyet nem novel a garis ugyintezes ideje), tehat ha aug 28-an vetted anno, akkor aug. 27-evel majd kampo, de siman elofordulhat, hogy egy nullkilometerest kapsz vissza cserekent, ujraindulo garival.

(#20514) Pubszon válasza asdf_ (#20513) üzenetére


Pubszon
veterán

Nos, meglátjuk.
Ezek szerint biztos akkor lesz, ha megkapom a másik HDD-t ehelyett. :)
Köszi.

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#20515) chopin42


chopin42
őstag

Valaki igazolná nekem, hogy ez a "webáruház" nem jogszerű?
Babymama.hu
Miért kérdezem:
szállítás,"pénzvisszatérítés". Sehol egy rendes székhely, cégadat, elállásról való tájékoztatás, nevetségesek a határidők, stb...utánvét nincs, csak bankkártya előre.
Telefonos ügyfélszolgálat NINCS (legalábbis nem találtam sehol), emailre automata reakció jön válaszként, melyben egy link egy facebookos chatbothoz irányít. Itt automatikus válaszok vannak, emberrel nem tudsz beszélni.
A gondom az, hogy sajnos innen rendeltünk (a körülményeket nem részletezem, nem volt lehetőségem utánanézni). A vásárlásról elektronikus számla nem jött, csak egy rendelésszám. Mint kiderült a bottal való csevegésből, a termékek KÍNÁBÓL jönnek. Tehát egy sima alis/bangoodos/stb oldalról berendelik a te címedre, ennyit tesznek, csak ugye saját haszonnal. Felteszem áfacsalók is. Elállni már nincs lehetőségem, mert "úton van": 15 napja rendeltük, most jött először adat a 17trackon (ma adták fel, Kínából). 5k mindössze, de sürgős lett volna, nem ilyen 40+napos cucc, meg aliról én is be tudom rendelni, csak 2k, nem 5.
Mik a lehetőségeim? A rendelés törlésére (facebook bot automata válasz) ez jött vissza:
Sajnos a megrendelésed törlésére már nincs lehetőséged, a csomag már szállítás alatt van.
A csomagot megpróbáljuk visszahívni, ha sikerrel járunk 7 napon belül a rendelés összege megérkezik a számládra.
Amennyiben nem járunk sikerrel, a csomagot át kell vennned.
Ha a termékre nincs szükséged, azt bizonyos esetekben elküldheted cégünk székhelyére, viszont a szállítási költséget neked kell állnod.

Baromi mérges vagyok...Mit tehetek? Köszönöm! :W :W :W

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20516) asdf_ válasza chopin42 (#20515) üzenetére


asdf_
veterán

A 14 napos elallasi jog EU jog, te egy amerikai szekhelyu cegtol vasaroltal, igy szerintem igyjaras. A bankkivonatod az adott tranzakciojanal fizetesi oldalan ki volt a masik fel? Az amerikai ceg, vagy valami magyar szamlatulajdonos (nyilvan az amcsi ceg, de biztosamituti)?

(#20517) chopin42 válasza asdf_ (#20516) üzenetére


chopin42
őstag

ARBITRAGEFUNNEL LLC. , amcsi fasz cég, euróban. Oké, ezt vagy átveszem, vagy bukta. De amúgy ez egy magyar oldal, de a jogszabályok alól kibújik, mert a tulajdonos amerikai?

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20518) LuckyL válasza chopin42 (#20517) üzenetére


LuckyL
őstag

attól hogy magyar nyelvű az oldal, még nem magyar illetőségű, ha külföldi cég üzemelteti
ha le van írva az oldalán hogy kínából jönnek a cuccok, akkor szerintem nincs semmi probléma
ha bankkártyával fizettél, megpróbálkozhatsz bankkártya panasszal (chargeback), de ehhez kellene valami konkrét ok, kifogás, az kevés, hogy te nem olvastad el hogyan működik a vásárlás az adott boltban

szerk: amugy az áfacsalást miből feltételezed? az áfát majd te fogod megfizetni, ha megállítják a csomagodat a vámon...kínainak, amerikainak semmi köze a magyar áfához

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20519) asdf_ válasza LuckyL (#20518) üzenetére


asdf_
veterán

Evi 4-5 millionyit kell kulfodrol egy adott EU orszagba forgalmazni, es a kiszolgalo orszagebol atesik az afafizetesi kotelezettseg a celorszageba -elkerulendo az eltero afas orszagbol ugyeskedunk olcsoer' cimu dolgot-, ergo 27%-os afaval kell szamlaznia az adott cegnek, es az afat be is kell fizetnie a magyar feneketlen kasszaba, hogy legyen eleg stadionokra. Korulbelul ez az egyetlen fogasi pont a ebben a tortenetben.

(#20520) LuckyL válasza asdf_ (#20519) üzenetére


LuckyL
őstag

ez csak eu-s cégekre vonatkozik és szerintem 100 ezer euró, de nem vagyok biztos az összegben

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20521) asdf_ válasza LuckyL (#20520) üzenetére


asdf_
veterán

Nem vagyok biztos a csak EU-s cegekre, de tuti, hogy kavarom is, mer kulon szabalyozas vonatkozik a digitalisan nyujtott szolgaltatasokra meg kulon a fizikaira. A digitalisnal a nem EU forrasbol szolgaltatoknak ertekhatar elerese nelkul automatikusan a celorszag afajat kell beszednie, majd befizetnie.

(#20522) chopin42 válasza LuckyL (#20518) üzenetére


chopin42
őstag

A kínából rendelés csak az "ügyfélszolgálatos" bottal való beszélgetésből derült ki. Az áfacsalást onnan feltételezem, hogy a "miért ilyen hosszú" kérdésre leírta, hogy azért jön Kínából, mert olcsóbb így nekem. Valamint egy biztosítást is be lehetett jelölni rendelésnél, ami kb a vámbukó ellen van a bangoodon/alin, stb. M1, szimplán felháborít kissé, hogy (nem teljesen önhibámból), de megszívtam. A .hu és teljesen magyar nyelvű weboldal azt a látszatot kelti, hogy magyar. Lehet, sokan megszívták már, de sehol nincs vélemény a boltról, facebookon sem.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20523) LuckyL válasza asdf_ (#20521) üzenetére


LuckyL
őstag

nem akarlak én meggyőzni, de azt gondold végig, milyen alapon szabhatna meg az EU bármiylen harmadik országnak eu-s áfa beszedést, ha nem működik itt az adott cég ;)
és még ha meg is szabhatna, hogyan lehetne ezt betartatni

képzeld már el, ha neked lenne webshopod amiben kínaiak is vásárolnak, úgy hogy neked amugy semmilyen közöd nincs az országhoz és kínába kéne bejelntkezned áfa alá :D

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20524) LuckyL válasza chopin42 (#20522) üzenetére


LuckyL
őstag

hát figyelj rákattintottam a boltra, tényleg nem írja a kínát, viszont világosan ott van a szállítás menüpontban:

A TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSI IDEJE: A Szolgáltató a megrendelt árut a megrendelést és a sikeres pénzügyi teljesítést követően 10-40 munkanapon belül 8 és 17 óra között házhoz szállítja a Magyar Posta igénybevételével. Meghatározott időpontra, órára történő kiszállítást nem áll módunkban vállalni!

szerintem ez egy nem szokványos üzleti modell, de nem nevezném megtévesztésnek, csalásnak pedig főleg nem

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20525) asdf_ válasza chopin42 (#20522) üzenetére


asdf_
veterán

Emagnál is csak utólag csodálkozik mindenki, hogy jééé, az román? (meg sok éve volt még egy Francia cég is, már nem emlékszem a nevükre, de ők már kiivonultak hálistennek)

(#20526) asdf_ válasza LuckyL (#20523) üzenetére


asdf_
veterán

Businesses established outside the EU
If you are based outside the EU and supply digital services to consumers in the EU, the place of supply will be where the consumer is located.
You’ll either have to:
register for the VAT Mini One Stop Shop (VAT MOSS) in an EU member state register in each EU member state where your consumers are located
The £8,818 digital services threshold does not apply and you’re responsible for accounting for VAT on the supply regardless of the value of the sales.

Adalék, patreon (ami full amcsi dolog, mert hoznám példának a goggle zenevásárlásaimat, de az angol vagy ír cégen kereszül működk), az is 27%-os áfával számláz)

[ Szerkesztve ]

(#20527) LuckyL válasza asdf_ (#20526) üzenetére


LuckyL
őstag

kb néhány nagy multival lehet ezt betartatni, akik amugy is jelen vannak az eu-ban amugy nem reális a dolog

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20528) chopin42 válasza LuckyL (#20524) üzenetére


chopin42
őstag

Mint írtam, én már csak a rendelést adtam le, alaposabb utánajárásra nem volt lehetőségem. Sajnos. Mi után leadtam, nem foglalkoztam vele, viszont akivel rendeltem, érdeklődött, miért nem jött meg 10 nap után sem. Írt e-mailt, sablon válasz jött, akkor kezdtem komolyabban utánanézni. Konkrét csalásnak én sem nevezném ,de ha mondjuk a rendelés leadása előtt tájékoztat a kínai rendelésről, illetve küld számlát, valamint van utánvét, mindjárt más lenne...de egyik sincs. M1, megvárom, remélhetőleg 2 hét alatt megjön...Mindenesetre az is sokatmondó, hogy törlik/szűrik a facebook kommenteket, és nincs lehetőség véleményezésre sem.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20529) Josi válasza chopin42 (#20528) üzenetére


Josi
aktív tag

A babymama.hu domain whois rekordja

Domain: babymama.hu
Domain-használó: Természetes személy
Névszerver: ns4.dns24.hu
Névszerver: ns3.dns24.hu
Névszerver: ns1.dns24.hu
Névszerver: ns2.dns24.hu
Regisztrálva: 2019-06-18 19:01:20
Módosítva: 2019-06-27 00:01:38

Ez egy nagyon friss weboldal. :)
Sajnos már nem közölnek részletesebb adatokat a domain tulajdonosról. :(

"Oline számlázás:
KBOSS.hu Kft. (www.szamlazz.hu)
Székhelye: 2000 Szentendre, Táltos u. 22/b.
Elérhetősége: info@szamlazz.hu
Az adatkezelő a számlák kiállítását a szamlazz.hu szolgáltatással végzi."
Tehát elvileg ad számlát, gyakorlatilag meg akkor mégsem.
Esetleg egy jelentés a NAV felé.

És a jövőben tessék jobban megnézni, hogy hol is rendelsz.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#20530) chopin42 válasza Josi (#20529) üzenetére


chopin42
őstag

Nagyon köszönöm! Sajnos gyakorlatilag én már csak a fizetésnél kapcsolódtak a rendelésre, nem én kezdtem... Általában rendben van a dolog, legközelebb alaposabb leszek. :W

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20531) RoyalFlush


RoyalFlush
őstag

Sziasztok,

Szükségem volna némi tanácsra. A történet: 2019. június 26-án vásároltam egy műszaki terméket, amelynek vételára meghaladta a 10 eFt-ot. Két hetet követően meghibásodott. Jeleztem az eladó üzletnek. Visszavittem, leadtam. Jegyzőkönyvet, hogy mi a hibája nem vettek fel. Hogy miért nem, az volt a válasz, a szervíz majd úgy is megállapítja. Siettem, mentem melóba, illetve akkor még nem voltam kellően tájékozódott. A számlára került felirasra, hogy a készülék szervizelés miatt 2019. július 19- én átvételre került. Aláírás, pecsét. Teltek múltak a napok, érdeklődtem, hogy megtudják-e javítani vagy csere lesz. Az volt a válasz, hogy mivel nem tudták felvenni a kapcsolatot a hivatalos magyarországi szervizzel ezért cserélni fogják, de mivel külföldről szerzik be, várni kell az újra. Eltelt két hét, írtam nekik, hogy megérkezett-e az új készülék. Az volt a válasz, hogy közben sikerült felvenniük a kapcsolatot a szervizzel, így elsősorban a javítás élvez prioritást és ha ez rövid időn belül nem lehetséges, akkor lesz csak csere. 2019. augusztus 16-án írtak egy mailt, hogy elkészült a készülék. Válaszomban jeleztem, hogy remélem jótállási jegy kerül majd kiállításra, ha már a jegyzőkönyvet elmulasztották felvenni. Itt már jogszabályból hivatkoztam. Erre az volt a reakció, hogy ha ilyen mélységű dokumentációra van szükségem, azt előre is jelezhettem volna, mert így ők is csak egy számlát kaptak a javításról. De a hivatalos magyarországi forgalmazó végezte a javítást és természetesen új alkatrész került bele, a lézerfejet kellett cserélni, de a pirossal egyébként is sok gond van, gyakran tönkre megy. Írtam nekik, hogy ezt nekem feléjük nem kell előre jeleznem, hanem a törvény kötelezi őket arra, hogy a jótállási jegyen miket kell szerepeltetni és ez véd engem, mint fogyasztót. Jótállási jegy nélkül nem vagyok hajlandó és köteles átvenni a javított készüléket. Mi legyen? Lesz jogszabály szerint kitöltött jótállási jegy vagy nem? Illetve, ha igen, akkor mikor?

Erre nem kaptam választ. Gyanúm: valakivel csinaltattak rajta valamit, hogy addig működjön, amíg átvészem. Utána, ha újra jelentkezek, hogy probléma van, elhajtanak, hogy én szedtem szét és cseréltem ki benne valamit.

Mit tegyek szerintetek?

[ Szerkesztve ]

“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

(#20532) Lackooo84 válasza RoyalFlush (#20531) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Jótállási jegyet a vásárláskor kellett volna, hogy kapjál, de annak hiánya nem mentesíti a boltot a jótállási kötelezettségei alól, erre elég a számla is. Jegyzőkönyv nélkül meg nem adunk le semmit javításra. Amikor átveszed a készüléket ugye jótállási jegy hiányában kapnod kell egy dokumentumot amin szerepel a szervizben töltött idő, valamint a hiba és a javítás, valamint a cserélt alkatrész(ek).

The Truth is out there...

(#20533) RoyalFlush válasza Lackooo84 (#20532) üzenetére


RoyalFlush
őstag

Köszönöm. Ha ilyen dokumentumot nem hajlandóak kiállítani, én pedig annak hiányában nem vagyok hajlandó átvenni a készüléket, akkor hogyan lehet ebből a patthelyzetből előrébb mozdulni?

“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

(#20534) Lackooo84 válasza RoyalFlush (#20533) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A helyileg illetékes békéltető testülethez lehet fordulni.

The Truth is out there...

(#20535) asdf_ válasza RoyalFlush (#20533) üzenetére


asdf_
veterán

Beírni a vásárlók könyvébe. Ha nem szabadon hozzáférhető, hanem kérni kell, akkor rögtön ezt is rögzíteni benne.

(#20536) RoyalFlush válasza asdf_ (#20535) üzenetére


RoyalFlush
őstag

Szerintem olyat nem tartanak, de ez csak feltételezés. Amikor a terméket vásároltam futárral kézbesíttettem ki, amikor szervizelés céljából leadtam derült ki számomra, hogy az "üzlet" egy alagsori raktárhelyiség tele holmival.

[ Szerkesztve ]

“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein

(#20537) asdf_ válasza RoyalFlush (#20536) üzenetére


asdf_
veterán

Nem opciós a tartása, hanem kötelező. Mint ahogy jegyzőkönyvet felvenni fogyasztói kifogásról, és azt lefűzni, és valami öt évig tárolni, ellenőrzés esetén pedig átadni a hatóságnak.

(#20538) modflow


modflow
veterán

Van egy kültéri kamerám a szervizben.. Már vagy 2 hete.
Van valami határidő a javításra törvényileg?

(#20539) asdf_ válasza modflow (#20538) üzenetére


asdf_
veterán

Torekedni kell a 15 napra. a 2 het meg messze nem olyan kiugro ido, hogy teli szajjal verhesse az ember az asztalt. Nekem legutobb 3 het alatt lett elintezve pont egy biztonsagi kamera, ugy, hogy en nem a vevo vagyok, hanem az elado, tehat a nagykerben leadastol a indult a ketyego, nem akkor, amikor bekerult. Csak az, hogy eljusson a nagykerbe meg vissza, nem pesti cegnel siman tud jelenteni 2x2-3 nap pluszt.

(#20540) modflow válasza asdf_ (#20539) üzenetére


modflow
veterán

Köszi!

(#20541) gyáliSanyi


gyáliSanyi
őstag

Sziasztok!

Vettem egy még 5 hónapig garanciális Vga-t. Sajnos nem a PH-ról.
I(OFF)gazából azt mondta a tulaj, hogy irodai gépbe volt nem erőltetve, garipapírral. Gondoltam én mi baj lehet. Ennek már kB. Egy hónapja, nem is használtam szinte semmi terhelővel.
Most kipróbáltam terhelésnén és nagyon zajosak a vetik sőt minta 1 perc alatt kifagyna no videó inputAl kilépés és pörögnek a ventilátor. Furmarkot se bírja 1 percnél tovább.(/OFF)

A lényeg az, hogy szerintem hibás lesz, így élnék a garanciáztatással.
Viszont sose csináltam még ilyet. A gari levél meg csere termékre van kiírva. 7. Ker Aqua-ba.

Ilyenkor mi a gariztatás menete? Személyesen vagy postán is lehet érvényesíteni?

Live poor, die ritch.

(#20542) sequator válasza gyáliSanyi (#20541) üzenetére


sequator
senior tag

Csak annyit tudok segíteni, hogy az Aqua elköltözött a 7. ker Dohány utcából a 13.ker Váci útra a Westenddel szembe.

sautia

sequator

(#20543) gyáliSanyi válasza sequator (#20542) üzenetére


gyáliSanyi
őstag

Köszi.
Vajon postázással el lehetne küldeni a garanciális terméket? Vagy inkább ne mert úgy csak félválról veszik.

Live poor, die ritch.

(#20544) tlala


tlala
addikt

Fiam vett egy New Balance cipőt az officexxxxx.hu -ról.
3,5 hónap alatt kilyukadt az orrán az a hálós rész, úgy, hogy sohasem sportolt benne, gyakorlatilag csak utcán használta, nem is minden nap. Az a típus, aki kifejezetten vigyáz a cuccaira.
A forgalmazó elutasított minden garanciális javítást, cserét, kártérítést - mondván, hogy a lyukat "lábsajátosság" okozta. (Semmi gond a fiam lábával.)
Közölték, hogy békéltető testülethez fordulhatunk, de előre kijelentik, hogy ők nem vetik alá magukat a testület döntésének.

Szerintetek mit lehet tenni ilyenkor?

[ Szerkesztve ]

(#20545) LuckyL válasza tlala (#20544) üzenetére


LuckyL
őstag

1, nyugodtan le lehet írni hogy office shoes, ismerősi körben is volt 2x is hasonló eset
2, ezek ilyenek, minden garanciális igényt elutasítanak
3, békéltető testületi döntés után perelned kell majd, máshogy nem fogsz tőlük pénzt látni, ez az "üzletpolitikájuk"

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20546) asdf_ válasza tlala (#20544) üzenetére


asdf_
veterán

Bekelteto utan -ha javadra dontottek- akkor csak a peres ut marad (ahol viszont jo belepo egy javadra szolo bekeltetos ajanlas).
Most nem emlekszem pontosan, ok-e azok, akik ugyanazzal a "fuggetlen" szakertovel szakertoiztetttek az osszes cipojuket ugy 5+ evvel ezelott, de en akkor siman tiltolistara raktam oket, anelkul, hogy engem kar ert volna, hogy na ott sosem vasarlok es kesz.

[ Szerkesztve ]

(#20547) tlala válasza asdf_ (#20546) üzenetére


tlala
addikt

De akkor ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag nincs semmilyen fogyasztóvédelem, egy kilyukadt cipőnél is bírósági jogi per az egyetlen út?
És ez így remekül működhet, hiszen senki sem indít kétes kimenetelű bírósági pert egy 25e Ft-os cipőért, hogy előre meghitelezze a szakértőt, ügyvédet, stb.?

Köszönöm a válaszod, és neked is LuckyL!

(#20548) GZoli7 válasza tlala (#20547) üzenetére


GZoli7
senior tag

Amennyiben nem telt el a vásárlástól 6 hónap. Azt írtad 3,5 hónapos.
Akkor a független szakértői véleményt először a boltnak kell bemutatni.
Ennek vannak formai és szakmai követelményei.
A békéltető előtt, kötelező megjelenniük, attól, hogy nem fogadják el a döntést.
Te is kérhetsz fel független szakértőt, ha cinkes az övék, előtte lehet konzultálni is szakértővel.
Békéltetőknél elég "ismert" cég és nem pozitív értelemben. Utána, de ezek nélkül is lehet közjegyzői fizetési meghagyást kezdeményezni, ami ellen, ha kifogással él, akkor automatikusan perré alakul.
Ott a bizonyítékaiddal könnyen a pénzedhez juthatsz. Minden költségedet téríteniük kell, ha nyertes az ügy.
Arra játszanak, hogy ezt gyakorlatilag csak a legelvetemültebbek csinálják végig. Tényleg erre épül az üzleti modelljük, ahogy már írták. Playersroom stb. ugyanez.

[ Szerkesztve ]

(#20549) asdf_ válasza GZoli7 (#20548) üzenetére


asdf_
veterán

Azaz, a playersroom az, nekik volt a fix szakértőjük és tőlük nem vásárlok. De az a hálókiszakadás, hát, nemtom, bármikor véletlen beleakadhatott az valamibe, úgy, hogy észre sem veszi az ember. Saját példa, nekem nem a háló, hanem a cipő orra lyukadt ki, de annak ellenére, hogy nincs meg, hogy mikor és hogyan történt, kb 90%-ra tuti vagyok benne, hogy valamibe beleakadtam, így hiába 4 hónapos, elengedtem...

(#20550) GZoli7 válasza asdf_ (#20549) üzenetére


GZoli7
senior tag

Valóban nem ismerem a részleteket.
Régebben én is így jártam a kedvenc cipőmmel. Mondjuk az több éves volt. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.