Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20451) Spartacushu válasza chopin42 (#20448) üzenetére


Spartacushu
csendes tag

Magánszemélyként vettem. Esetleg tudnál küldeni egy mintát, hogy kellene kinéznie?

(#20452) chopin42 válasza asdf_ (#20449) üzenetére


chopin42
őstag

Én sajna eladásnál szívtam meg, itteni "megbízható, nem kellek hozzá stb" eladótól vettem, céges számla volt. Többszöri utánajárás, telefonálgatás után világosan kijelentették, hogy magánszemély esetén adásvételi szerződés, cég esetén meghatalmazás is kell. Tehát buktam a garit.

(#20451) Spartacushu
Tessék. 4. pontot át kell írni egy részletre, és kb kész.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20453) asdf_ válasza chopin42 (#20452) üzenetére


asdf_
veterán

Maganszemelykent nem izgatna mit mondanak, mert majd a bekelteto testulet segit nekik jogot ertelmezni, garis, ceges vevos dolgot viszont valoban nem veszunk hasznaltan adasveteli (es penztarbizonylat!) nelkul.

[ Szerkesztve ]

(#20454) chopin42 válasza asdf_ (#20453) üzenetére


chopin42
őstag

Lehet, de elmondta a fickó, hogy attól hogy leadom ,mindenképpen az eredeti tulajnak küldik vissza/utalják vissza. Tudom, hülyeség, de ők kötötték az ebet a karóhoz.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#20455) sb válasza sb (#20446) üzenetére


sb
veterán

Senki?

(#20456) Gyuri27 válasza sb (#20455) üzenetére


Gyuri27
félisten

Cserélni csak ugyanolyanra lehet. Ezt mondja a törvény.
Kalmárkodni, kufárkodni lehet. De nem kötelező.

Alapesetben 12 hónapon belül, gari újraindul. És még x év gyártói gari. A gyártó feltételeivel.

Ha teleibe kapod (mondjuk a 3 év garit) akkor értelemszerüen mind a három évre igaz ez.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#20457) sb válasza Gyuri27 (#20456) üzenetére


sb
veterán

Köszi. Akkor kb. ahogy írtam, egy kivétellel: én nem gondoltam, hogy lehet olyan eset amikor jogszabályilag több mint az előírt 1 év. "Teleibe" - ez alatt mit kell értenem erre az esetre?

Ill. akkor még egy utolsó kérdés: ez az EU-s 2 év mi lehetett amit olvastam?

(#20458) Gyuri27 válasza sb (#20457) üzenetére


Gyuri27
félisten

Adhatja a bolt kereskedő (jellemzően mm, tacskó) 2-3 év teljes garival. Erre ugyanaz vonatkozik mint az első 12 hónapban.

Nem tudom mit olvastál. Linkeld be és megnézzük.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20459) #77646080 válasza Gyuri27 (#20458) üzenetére


#77646080
törölt tag

[link]

E posztod harmadik bekezdésében olvasta a kérdéses szót. Gondolom, az automatikus javítás okozta.

(#20460) sb válasza Gyuri27 (#20458) üzenetére


sb
veterán

Ezt:
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_hu.htm

"Ingyenes kétéves szavatosság minden termék esetében

A fogyasztókat az Európai Unióban vett termékek tekintetében legalább kétéves szavatossági idő illeti meg, méghozzá díjmentesen, akár az interneten, akár üzletben, akár postai megrendeléssel vásárolnak.

Ezt a kétéves garanciát minimumjogként írja elő az uniós szabályozás – előfordulhat tehát, hogy az az ország, ahol Ön él, hosszabb időtartamú védelmet biztosít."

De közben itt is találtam ilyet:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/23589
"A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra."

Jótállás pedig 1 év.
A kulcs a gyártási eredetű hiba úgy látom. A kérdés, hogy ezt hogy kell értelmezni mert ha később romlott el akkor az lehet nem gyártási hiba... De úgy látom inkább az a megközelítés, hogy kb. minden az (azért romlik el később is, mert szarul lett legyártva. :D) ami nem bizonyíthatóan használat közben keletkezett és a felhasználóra terhelhető hiba.

[ Szerkesztve ]

(#20461) asdf_ válasza sb (#20460) üzenetére


asdf_
veterán

Jotallas: a feltetelezzuk, hogy hiba mar a gyartas soran megvolt, ez alol a kereskedo menti ki magat
Szavatossag: a vevo bizonyitja, hogy gyartasi hibara visszavezetheto a hiba. Szakvelemennyel, vita eseten birosag elott. Annak minden idejet es koltseget viselve/megelolegezve. Szerintem nem akarsz te ezen a szavatossag dolgon lovagolni...

(#20462) kovacsild


kovacsild
újonc

Sziasztok!

Magyar kereskedőtől vásárolt XBox One X 9 hónapos készülékem elromlott, a garanciajegyen feltüntetteknek megfelelően kiküldtem Németo-ba a Microsoft Support Service-be javításra. Kb. 10 nap múlva visszakaptam egy refurbished, hasonló készüléket cserekészülék címen, maradék 3 hónapos garanciával.
Panaszt tettem a Microsoft Customer Support-nál, hogy ez a magyar jogszabályok szerint nem ok, én a saját megjavított készülékemet szeretném vissza, a javított alkatrészre újrainduló jótállási idővel, ha ez nem lehetséges, akkor új készüléket, szintén újrainduló jótállással - hiszen a magyar jogszabályok szerint erre van jogom. Néhány kör levelezés után gyakorlatilag lepattantam róluk, szerintük ők mindenben a szabályaik szerint jártak el, azok pedig megfelelnek a jogszabályoknak.

Találkozott már valaki ilyen problémával? Mit tudok tenni, hová fordulni? Kivel szemben kellene tudnom a törvényben meghatározott jogaimat érvényesíteni? A bolttal (ahol vettem az XBox-ot), vagy a Microsoft-tal szemben? Ha Microsoft, akkor Microsoft Magyarország, vagy Microsoft Corp. USA?

(#20463) MaxxDamage válasza sb (#20455) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Magyarul az a gondod, hogy te gariban elküldted az eszközt (nem tudjuk mi is az konkrétan, mert nem írtad, mind1) és az kb. "javíthatatlan/gyári hibás" és te kaptál egy újat, de másik típust ? Ez a probléma forrása?

Abban az esetben, ha pl. gyári hibás és egyben javíthatatlan, vagy költség miatt nem éri meg és cserét kapsz, abban az esetben ugyanolyan termék illet meg, mint amid volt (csak új) és ha ezt nem tudják biztosítani a részedre, akkor vagy választhatsz (te) másikat, vagy kp. vissza térítést is kérhetsz.

Tudtommal ez így megy, vagy így kéne mennie...
Én is most tartok ott egy laptop ügyében, hogy kaptam utalványt (gyártótól) és azt le vásárolhatom (kisker, ha az megszűnt akkor nagyker), vagy kp. vissza (nagyker intézi) és mivel nem találtam számomra megfelelő terméket, így pénz vissza fizetést választottam (azt kapom vissza, ami fizetve lett 2017.12.-ik hóban és ami a számlán szerepel)

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20464) Superhun válasza kovacsild (#20462) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Miért nem a magyar boltnak küldted vissza, ahol vetted?

(#20465) kovacsild válasza Superhun (#20464) üzenetére


kovacsild
újonc

A bolt mondta, hogy a garanciajegyen feltüntetteknek megfelelően járjak el, a gyártónak küldjem. Ez van a garanciajegyen is, hogy XBox terméket a gyártó javítja.

(#20466) Gyuri27 válasza sb (#20460) üzenetére


Gyuri27
félisten

Várjá. A jótállás és a szavatosság hót más.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20467) Exodion válasza Gyuri27 (#20466) üzenetére


Exodion
aktív tag

9hónapos készüléknél ott nincsen szavatosság ott bizony a kereskedőt köti a 12hónapos jótállási kötelezettség csak lepattintotta a gyártó felé akinek viszont gondolom már csak termékszavatossági kötelezettsége adódott.
Hát első körben mennék a bolthoz mert őket ha törik ha szakad köti a 12hónapos kötelező jótállás és akkor cseréljék ők. Ha ott nem - márpedig szerintem nem - akkor marad a békéltető testület vagy megtartod a 3hónap garis refurbished cuccot. De vannak itt tőlem okosabbak, majd ők megmondják a frankót :) .

(#20468) sb válasza asdf_ (#20461) üzenetére


sb
veterán

Ez így leírva egyszerűnek tűnik, de mint a mellékelt ábra mutatja, elméleti síkon sem az.
Már ott vár a cseredarab. Ergo vitatkozni nem nagyon kell, ha ebből indulunk ki.

Ha viszont tovább szofisztikáljuk az eredeti kérdésem felé, akkor igen: Lehet, hogy nem gyártási hibának tekintették, csak úgy gyári-egyéni garancia keretében kaptam egy cseredarabot. Ha nem gyártási hibás akkor jótállás vonatkozik rá: Tehát igazából tökmindegy ki bizonyítja, ha jótállás alá esik mert nem gyártási a hiba akkor az lejárt, mert csak 1 év volt. :) Innentől akkor a törvényi feltételek nem vonatkoznak rá, vagyis az, hogy nem kell elfogadnom másfajta típust.

Vagy a másik ágon elkezdem én bizonyítani, hogy mégis gyártási hibás (már ha ezt lehetne...)... akkor szavatossági hiba lesz: 2év az előírás és nem vagyok köteles elfogadni.

(#20469) sb válasza Gyuri27 (#20466) üzenetére


sb
veterán

Tudom, ezzel most sokat nem mondtál. Ezt fejtegetem már egy ideje...
Bár azt nem tudtam, hogy 1 vs 2 év vonatkozik rájuk.
Ill. ami nem tiszta, hogy vajon mi minősül gyártási hibának - ez meg ugye elég képlékeny és azt lehet belemagyarázni amit kell... azért nem tudom.

(#20470) sb válasza MaxxDamage (#20463) üzenetére


sb
veterán

HDD-ről van szó. 2 éves. Szóltak, hogy cserélik, de csak másik típusra.
És itt jött a kérdésem, mert törvényi jótállásnál 1 éven belül tudom, hogy nem kell elfogadnom másik típust.
Ill. szavatosság esetén 2 év a kötelező törvényi időszak. Itt sem kell elfogadnom.

Az viszont, hogy melyikbe tartozik attól függ, hogy milyen a hiba típusa. Gyártási hiba vagy nem (és az is változik ki bizonyítja).

(#20471) kovacsild válasza Exodion (#20467) üzenetére


kovacsild
újonc

A gyártó (Microsoft)is 12 hónapos jótállást vállal, így jótállás keretében cserélték refurbished-re, és az is a garanciális feltételeiben van benne, hogy javítás/csere után további 3 hónap/eredeti határidőig jótállást vállal, amelyik hosszabb (nálam pont ugyanaz). Feltételezem, hogy az amerikai jog kevésbé védi a fogyasztót, így ezt megteheti, de a magyar jogszbály ennél szigorúbb.
A jogszabályból számomra nem derül ki, hogy a jogomat a gyártóval, vagy a bolttal szemben kellene tudnom érvényesíteni. A bolt "félrebeszél", hárítja a gyártóra.

Nekem az az érzésem, hogy ez az eljárás (hiba esetén refurbished) a nemzetközi nagycégeknél, mint Microsoft, Apple, Amazon, stb. gyakori lehet, így gondolom nem én futok itt Magyarországon először bele.

Nincs valakinek erről tapasztalata, információja, hogy hogyan kéne kezelnem, Microsofftal vitatkozni (és milyen fórumon), vagy a bolttal?

(#20472) asdf_ válasza sb (#20470) üzenetére


asdf_
veterán

A gondolatmeneted nagyon szép, de mivel nem vittél szakvéleményt, nem szavatossági esetről beszélünk. A gyártó a saját korlátozott jótállása szerint kezelte az esetet. Ha te szavatosságozni szerettél volna, akkor úgy kellett volna indítani a vásárlás helyén, hogy szavatossági igénnyel élsz, és viszed az igazad alátámasztó szakvéleményt, és akkor ennek megfelelően kezelik. Az, hogy a gyártó cserélt a másfeledik évben, az nem jelenti azt, hogy olyat játszhatunk, hogy ha ezt csináltam volna , akkor az történt volna. Nem csináltad, így kaptál egy másik típust, aminek jófejségtől függően az eredetileg vásároltál egyidőben már le a garija, vagy épp kapsz rá 2 vagy 3 évet.
De amúgy ért valami érdemi kár is, mittomén, wd black helyett egy fos zöldet kaptál, vagy csak nem tetszik, hogy más a felirat a két terméken és kötözködsz?

(#20473) Superhun válasza kovacsild (#20471) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Mondd meg a boltnak, ahol vetted, hogy a gyártói gariügyintézés nem volt elégséges a magyar jogszabályok szempontjából (új termék helyett refurbishedet küldtek, továbbá nem indult újra a gari), így szeretnéd, ha a bolt ezt korrigálná. Ha ennek nem tesz eleget a bolt, akkor említsd meg nekik a békéltető testületet. A lényeg, hogy ne hagyd magad. Sok sikert!

(#20474) Flixophobe


Flixophobe
újonc

Sziasztok! Vettem egy MSI RTX 2070-et és szeretném lecserélni a hűtást rajta, mert vettem még egy komplett vízhűtést is, GPU-ra is, de van a csavaron egy matrica, hogy warranty void if removed. Nos, utánaolvastam a témának és elvileg nem jár garanciavesztéssel ha ennek ellenére leszedem a hűtést, ha fizikai sérülés nem keletkezik a kártyán. Ez valóban így van? Köszönöm

(#20475) LuckyL válasza Flixophobe (#20474) üzenetére


LuckyL
őstag

első körben azt kellene tisztázni, mire gondolsz "garancia" alatt, mert iylen jogi fogalom nincs
magyar jótállásra? magánszemélyként vetted?
vagy valamiféle külföldi cég javítási szolgáltatására?

egyébként általánosságban szerintem oda a "garancia", azért van odaírva...

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20476) Lackooo84 válasza Flixophobe (#20474) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha bármit buzerálsz a kártyán ugrik a gari. Simple as that.

The Truth is out there...

(#20477) asdf_ válasza Flixophobe (#20474) üzenetére


asdf_
veterán

Az első évben irreleváns a matrica, bizonyítania kell a túloldalinak, hogy pl. lesarkaztad a gpu-t, nem raktál alá pasztát, és emiatt hibásodott meg. Az utána következő két évben, amit önként, a jogszabályban írtakon felül ad a gyártó, ott meg a saját feltételeik érvényesek, tehát sérült matricával elhajtanak a p-ba.

(#20478) Exodion válasza asdf_ (#20477) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ezzel nem foglalkoznak... ha nem EVGA kártyája van és megbuherálja a matricát akkor ha gondja van megy a kártya a kiskerhez, ha még azon át is megy a nagyker vissza fogja dobni a kártyát hogy tovább nem garis, de próbálkozzon a gyártónál a gyártó meg majd küldi a kiskerhez. Van most egy alaplapom amin kiégett egy LED és megfeküdt, és nem tudok rá jótállást kérni, mert lepattanok a nagykerről.
Ha valami csoda folytán kijuttatja a gyártóhoz legkésőbb ott úgyis ugrik a gari mert EVGA-n kívül minden gyártó jótállási feltételeiben bennevan hogy a matrica sérülése jogvesztésel jár. Vagy benyeli a jótállást, vagy nem piszka :)

Ha érzi magában az erőt, fog egy lapospofájú fogót és azzal kicsavarja a csavarokat ügyelve hogy még vételtenül se karcolja meg őket. Mocsok egy húzás de a gari megmarad :DD

[ Szerkesztve ]

(#20479) Spartacushu


Spartacushu
csendes tag

Ha ezzel segítek bárkinek. Az alza.hu az alábbi módon lehet átruházni terméket és annak szolgáltatásait, más személyre. A minap kaptam tőlük az alábbi üzenetet.

Számla (az első tulajdonostól tudja beszerezni, vagy az Önt megelőző tulajdonostól, ha rendelkezik azzal)
- Adásvételi szerződés (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma)
- Meghatalmazás az első tulajdonostól, hogy eljárhasson garanciális ügyintézéssel kapcsolatban (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma)

A fenti dokumentumok birtokában budapesti bemutatótermünkben van lehetősége a terméket leadni garanciális ügyintézésre, az üzlet nyitvatartási idejében.

(#20480) Flixophobe


Flixophobe
újonc

Külföldi fórumokon azt írják, hogy jogellenes a matrica, mert jogod van szétszedni a kártyát, és ha ez nem okoz fizikai sérülést a kártyán, akkor nem garvesztes. Csak azért van ott a matrica, hogy elrassza a laikus kezeket. Furcsa is lenne, mert akkor az összes vízhűtőblokkot csak úgy lehetne használni ha a zsír új kártyád, amit megveszel boltba 2-300k-ért, egyből vesztené is a garanciát. Nem érné meg így és a vízhűtőblokk gyártók meg lehúzhatnák a rólót :DDD

(#20481) Exodion válasza Flixophobe (#20480) üzenetére


Exodion
aktív tag

Az Amerikában van mi meg nem. De tök jól mondod. Megveszed az rtx2080ti -t 500.000+ ropogós magyar forintért, ráraksz egy vizesblokkot és már kis is vágtad a jótállásod az ablakon mert a kereskedő vissza fogja dobni, hogy buktad. A gyártóhoz meg csak akkor tudod küldeni ha megvan a nemzetközi gyártói jótállás - ha valaki tud olyan boltot ahonnan ilyet lehet venni fogadok tippeket, mert eddig minden bolt lokális garis ló....t adott el Romániába szóló terméktől Németországig. :C

(#20482) pubos


pubos
tag

Sziasztok!
Légyszi segítsetek!!!
Vettem mult héten vagyis rendeltem egy hp laptopot .Úgy van a hirdetés 3 év háztól házig garancia!
Mult hét kedden jött meg de mivel nyaraltunk nem tudtam elmenni érte.Ma hoztam haza bekapcsolom fél perc és elsötétül a képernyő! Majd próbáltam újra bekapcsolni venti pörög ledvilágit de kép nincs!
Nem tudom ilyenkor mi van de a három napbol elvileg kicsúsztam.De viszont a 14 nap elállástól még nem!
Vszon felhívtam a hp szervizszolgáltatót ahol azt mondták hogy nekem kell elküldeni a gépet mert nincs ez a háztól házig garancia!Akkor hogy is van ez????A hirdetésben nagy betükkel ez van irva 3 év háztól házig!

(#20483) MaxxDamage válasza pubos (#20482) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia,

Amennyiben elállással élsz, akkor neked kell vissza juttatni a gépet.
Ha csak garanciába szeretnéd, ott lehet van (ingyen háztól-házig) futár szolgáltatás.
HP laptopom nem volt (garis/új) így ebben többet nem tudok mondani, viszont az biztos, hogy elállás esetén (14 napon belül) a terméket neked (te költségeden) kell vissza juttatni. :K

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20484) pubos válasza MaxxDamage (#20483) üzenetére


pubos
tag

Az oké ha hibás a gép akkor is elalhatok a vásárlástól?Mert igazából nem örülnék neki ha már úgy kezdődne hogy javítgatnák. Akkor még a szállítási költséget is benyelném.
A másik kérdés nekem azt mondta a szervízes hölgy nekem kell eljuttatni meg a visszaküldési futár költség is az enyém.Mondtam neki hogy én nem ilyen feltételekkel vásároltam.Hanem háztól házig garancia volt rá.Erre azt mondta biztos hogy nem
[link]

(#20485) MaxxDamage válasza pubos (#20484) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

HP-vel nincs tapasztalatom, Asus esetén ingyenes a garancia időm belül. /saját magam leadva a garancia igényt/

Sokan jártak már így tudtommal.
Vettek valamit, nem volt jó vagy nem tetszett és elálltak. Jogod van rá elvileg 14 nap a szabályzat szerint (ha jó ha nem jó vagy tetszik vagy nem, mind1). :K
Azzal kell felvenned a kapcsolatot ahol vetted, nem a gyártóval, vagy hazai képviseletével.
Azt mondjad csak, szeretnél elállni a vásárlástól. (indokolni nem kell!)

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20486) pubos válasza MaxxDamage (#20485) üzenetére


pubos
tag

rendben köszi

(#20487) asdf_ válasza pubos (#20484) üzenetére


asdf_
veterán

A haztol hazig, az a HP sajat szolgaltatasa (ami a vevotol a SZERVIZBE es visszaszallitast tartalmazza), amit vagy ad egy notebookhoz, vagy nem. Ehhez a te elallasodnak es az ELADOHOZ torteno visszaszallitasnak az egvilagon semmi koze. Na, ezert te fizeted a futart. Mert te nem szervizelsz, hanem elallsz. Elallasnal pedig az ugyfel fizeti a visszapostat. Elallasnal az elallasra vonatkozokat alkalmazzuk, szervizelesnel meg a szervizelesre vonatkozokat, nem keverjuk oket kedvunkre.

(#20488) pubos válasza asdf_ (#20487) üzenetére


pubos
tag

Csak hogy értsd!Vettem egy gépet ami úgy van hirdetve háztól házig garancia 3 év.lásd feljebb a link.Gondolom eddig világos!Még használni sem tudtam mert hibàs.Megkérdeztem hogy van a garancia azt mondták nekem kell elküldeni még a visszaszálitást is rendezni.De a leírásban nem ez van érted?ha nem akkor olvasd el.A vásárlástól való elállást pedig azért írtam mert vettem egy gépet 154 Ft ami nem müködik ! És akár tetszik vagy nem nem örülnék annak ha úgy kezdődik hogy javítani kell!Ebben az esetben pedig állnám a szállítási költséget is.Nem tudom te mit olvastál vagy hol hogy a szállítási dolgokat keverném kedvére.

(#20489) asdf_ válasza pubos (#20488) üzenetére


asdf_
veterán

Akkor vagy a kisker sajat cucca a haztol hazig gari, tehat hozzajuk megy be, es majd ok beszallitjak a nagykeres szervizbe es ebbol adodoan naluk kell jelentkezni az igennyel, nem a HP-nal, vagy szimplan elfelejtettek felrogziteni az adott gyari szamohoz a CarePack-et, a HP-s ugyfelszolgalatos igy ezt nem latja, igy joggal hajt el, hogy erre nincs haztol hazig gari. De mivel te elallni szeretnel, a te szempontodbol kb. lenyegtelen, hogy melyik verzio van.

(#20490) pubos válasza asdf_ (#20489) üzenetére


pubos
tag

Azért tettem itt fel a legelső kérdést mert igazából én sem tudom vagy tudtam hogy mi van.Valamenyire most már tisztulni kezd. Már felvettem a kapcsolatot az üzlettel ahol vásároltam.Kiváncsi leszek hogy ök mit mondanak erre a háztól házig garanciára!
Az elállást azt azért amiért az előbb is leirtam fontolgatam. A másik ami még az előbb lemaradt ha én úgy veszem hogy háztól házig gari akkor az legyen ne nekem keljen már saját pénzből futárral küldözgetni.

Az elállás joga viszont továbbra is kérdés számomra. Elállhatok e ebben az esetben ha hibás gépet kaptam?
Vagy ez csak akkor él ha pl mégsem tetszik a szine.

[ Szerkesztve ]

(#20491) Exodion válasza pubos (#20490) üzenetére


Exodion
aktív tag

Teljesen mindegy hogy hibás a készülék vagy nem, 14 napon belül elállhatsz a vásárlástól. Én is álltam már el vásárlástól azért mert hibás volt a cucc és nem volt sem időm sem türelmem a 2hónapos garanciáztatásra.

(#20492) pubos válasza Exodion (#20491) üzenetére


pubos
tag

Köszönöm!Ugyan így gondolom én is.Nem azért vettem új gépet hogy utána hetekig várják hogy garrizák.Ha pedig van rá lehetőség élek vele.Mégha a futár költséget bukom akkor is.

(#20493) GZoli7 válasza pubos (#20492) üzenetére


GZoli7
senior tag

Ez hibás teljesítésnek tűnik.
A vissza szállítást is fizetnie kell az eladónak.

(#20494) Lackooo84 válasza GZoli7 (#20493) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hja, de azt rögtön jelezni kellett volna...

The Truth is out there...

(#20495) pubos válasza Lackooo84 (#20494) üzenetére


pubos
tag

Ebben igazad van.Viszont akkor a történet az elejétől.augusztus 1 megkérdeztem az üzletet ha ma megrendelném mikor kapom meg. Futárral másnap Pick pack pont 2-3 nap.mivel keveset vagyok otthon utóbbi lett.hétfőre megjön. Azért kérdeztem rá mert kedden elutazunk ezt már akkor is említettem.A gép elvileg raktáron volt de mint utóbb kiderült még sem.Várni kellett rá.Hétfön ismét megkérdeztem mikorra várható mert holnap sajna elutazunk pár napra.Feladták már jött a válasz.Kedden még is érkezett át is vettem de nem volt már vele időm foglalkozni.Tegnap este érkeztünk meg ma reggel kezdődött a történet vagyis folytatódott.Ettöl független valóban ki csúsztam a három napból.De ezen nem is lenne vita tárgya.Ha kell természetesen fizetem a szállítást ha elálok a vételtől.Márpedig most így gondolom.Ha a bolt nem cseréli.

(#20496) pubos


pubos
tag

Sziasztok.Hát nagyon ugy alakul hogy elálok a vásárlástól. Mire kell figyelni hogy a pénzemet biztosan visszakapjam? Futárt küldenek a gépért onnantól hogyan tovább?

(#20497) anderledani


anderledani
őstag

Sziasztok

Asus videokártyákat ha külföldön lett vásárolva, akkor hogyan lehet gariztatni? Számla van, garancia él. Nincs még hiba, vásárlás előtt állok.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757

(#20498) Gyuri27 válasza anderledani (#20497) üzenetére


Gyuri27
félisten

Kérdezd az asust. Elvileg ott ahol vetted azon az üzleten keresztül.
Az a baj, hogy más más országokban eltérő az ár (és egy csomó minden más, a garis feltételek is).
Ha több gyártói gari van rá mind bolti. Akkor a bolti után talán segit a magyar asus.
Biztosat csak akkor tudsz ha ők mondanak valami hivatalosat.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20499) Exodion válasza anderledani (#20497) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ha sikerül nemzetközi garanciával megvenni a cuccot akkor direktben fogod tudni küldeni a cseh szervízközpontnak. Ha lokális garanciával kapod, akkor két lehetőséged van:
- A lokális gari csehországba szól, és megint küldheted futárral a kártyát te magad
- ha nem oda szól, akkor macerásabb mert akkor a nagykereskedés fogja beküldeni a szervízbe a kártyát.
A lokális garanciájuk attól függ, hogy a tárgyországban van -e PC komponensekkel foglalkozó szervízpont vagy sem. Ha nincs akkor a lokális garis termékkel te nem tudsz csinálni semmit, ha van akkor intézheted magad. Ha szeretnél olyan kártyát venni amit a gyártóhoz tudsz küldeni akkor vegyél EVGA -t, ott nincs ez a limitáció.

(#20500) anderledani válasza Exodion (#20499) üzenetére


anderledani
őstag

Használt kártya, Angliában vette az előző tulaj, országos lánctól (SCAN Computers)
Nem teljesen értem, amit utána írtál, ki tudnád jobban fejteni? Én Magyarországon vagyok. A kártya UK-ban lett véve. Csehországban mi van?

iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.