Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20801) asdf_ válasza Mázli01 (#20800) üzenetére


asdf_
veterán

Ha bemesz a boltba, megveszed, akkor IJ kategoria, csak ha jofejek, akkor cserelik/adjak vissza a penzt, semmi nem kotelezi oket ra.
Ha online rendelted, akkor 14 napon belul a visszaut postajat vallalva visszakuldheted indok nelkul.
Ha meg nem vasaroltad meg, akkor pedig tessek korbenezni a gyarto weboldalan a meretek irant, meg mericskelni es nem a kiskert szivatni ilyenek miatt visszakuldott cuccal.

(#20802) valeno


valeno
tag

Sziasztok

Nem tudom idevaló kérdés-e, de ha esetleg nem akkor ajánljatok légyszi másik topikot!
Rendeltem Emag-ról egy bakancsot, megjött, szép és jó de sajnos töri hátul az achilles-ínnál a lábamat, mert túl kemény a bőr. Két nap járkáltam benne városban, próbálgattam de nem lett jobb. Nyilván megtakarítom amennyire tudom, viszont mivel bőrről van szó látszódik a lábujjak vonalánál egy vonal, ahogy picit ,,betört" járás közben.Emag honlapján divat terméknél azt írja, hogy nem viselt állapotban lehet visszaküldeni.
Neten keresztül rendeltem, online fizettem kártyával, 11.05-én vettem át, tehát még benne vagyok a 14 napban. Vajon így ha visszaküldöm elfogadják és visszautalják a pénzt, vagy ez próba-szerencse?

(#20803) LuckyL válasza Tigi (#20799) üzenetére


LuckyL
őstag

abszolút az auchant kellene piszkálni, hiszen tőlük vetted
az egy hónap jelentős kellemetlenésg már egy hűtő esetében
de mivel eddig nem is tudtak a problémáról jó eséllyel ezért jelen pillanatban nem vagyok benne biztos hogy megalapozott lenne elállni a vásárlástól

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20804) LuckyL válasza valeno (#20802) üzenetére


LuckyL
őstag

nehéz ügy, azt kellene eldönteni, hogy a 2 nap hordás belefér-e kipróbálás kategóriába
leginkább nem kellett volna utcán hordani, de ez a hajó elment
a kereskedő szemszögéből azt mondom nem, a saját szemszögemből ha vennék iylet aztmondanám igen :)
én visszaküldeném, menteném a levelezést és a visszaküldés nyomkövetését és ha nem adják vissza a pénzt akkor megpróbálnék bankkártya panasszal élni (már cska azért is mert rühellem az emagot)
vagy odaadnám családtagnak akinek jó a lábára

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20805) Mázli01 válasza asdf_ (#20801) üzenetére


Mázli01
kezdő

Online rendelném, azért nemtudom lemérni a méretet, mert még a proci hűtő sincs meg. full uj gépet vennék.
de ok 14napon belül visszaküldhetem
14 napon belül kell feladnom vagy megerkeznie a céghez? De nem baj ha felbontom?

(#20807) Madgamer001


Madgamer001
csendes tag

Sziasztok.

Van egy ulefone armor 6e telefonom, ip69k és mégis beázott..
B-tel től van. Írták küldjem be és bevizsgálják. Ha nem sérülés, hanem gyártási hiba, akkor elvileg garanciális.. De nem bízom bennük, sok más dologgal volt már problémám garanciális ügyben, igaz nem beázásos. Nem igazan bízom a szervizekben.
Csak nem tudják azt állítani majd hogy sérüléstől ázott be ha nem is, nincs megrepedve se semmi ilyen. Vagy azt mondják ütéstől vagy bármi, de ennek még azt is bírnia kell.. Tegyük fel szét szedik.. ráfogják hogy sérülés, szétszedik és már olyan se lesz mint most ..

[ Szerkesztve ]

(#20808) LuckyL válasza Madgamer001 (#20807) üzenetére


LuckyL
őstag

minek vásárolsz olyan helyről, ahol előre tudod hogy befognak csapni garanciális ügyintézésnél? ki tudhatná előre mi lesz a bevizsgálás eredménye?
nem is igazán értelek...

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20809) Madgamer001 válasza LuckyL (#20808) üzenetére


Madgamer001
csendes tag

NEm itt volt problémám, pont hogy ezért nem vásárolok egyik másik boltba.
Itt még nem vettem ez előtt semmit, csak aggódom, mert amúgy is olvastam hogy nagyon szeretik sok helyen vásárlóra kenni a hibát. Főleg beázásnál hiába IP szabványos a telefon.

(#20810) LuckyL válasza Madgamer001 (#20809) üzenetére


LuckyL
őstag

hát értem én, de ha nem adod le, akkor sose derül ki :F
meghát gondolom hogy előfordulhat hogy tényleg a vásárló hibája

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20811) MaxxDamage válasza Madgamer001 (#20809) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nekem B-Tel az korrekt volt, bevizsgálták, felhívtak és tájékoztattak, aztán azt is mondták küldik a központi márkaszervizbe, közbe futár oda-vissza ingyen volt (200km+ távolságra tőlem) szóval korrektek voltak.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20812) asdf_ válasza Mázli01 (#20805) üzenetére


asdf_
veterán

A termeknek van weboldala, a sima ramnak standard a merete, amire bazinagy hutobordat raknak, ott megtalalhato a meret is. A nonstandard cpu coolerek mereteit szinten meg lehet talalni a gyarto weboldalan.

(#20813) Soma01


Soma01
veterán

Meg tudnátok nézni nekem egy webáruházat? [link]
Szlovák cég és a kérdésemre válaszul azt írták, hogy a termékre 6 hónap garancia van. Lehet, hogy jótállásnak kellene nevezni, nem tudom. De nekem ez a 6 hónap kevésnek tűnik. 10.000 ft felett nem 1 év a kötelező jótállás? Vagy az számít valamit, hogy külföldi a cég?

(#20814) LuckyL válasza Soma01 (#20813) üzenetére


LuckyL
őstag

új termékere 1 év jótállás, használatakra 6 hónap szavatosság ami kötelező
jótállást csak 10.000 ft bruttó vételár fölött kötelező adni
de cska ha maygar a cég

a szlovák szabályokat sajnos nem ismerem

midnenesetre azt is kalkuláld be hogyha elrmlik valami, kapásból vagy 4-5 ezer ft a visszaküldés szlovákiába

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20815) Soma01 válasza LuckyL (#20814) üzenetére


Soma01
veterán

Igazad van. Valószínű, hogy nem veszem ezt innen meg. Plusz ott van az is, hogy nem egy ismert márka és fogalmam sincs milyen minőséget képvisel. A jótállás is csak 6 hónap.
Itt helyben (Debrecen) is árulják amúgy, pár ezressel drágábban. Megnézem az itteni kereskedőnél. Ezek szerint ha itthoni cégtől veszem, akkor jár az 1 év jótállás is. Így minden képpen jobban járok.

(#20816) Madgamer001 válasza MaxxDamage (#20811) üzenetére


Madgamer001
csendes tag

Örülök hogy korrektek voltak. Nekem azt írták küldjem el, vagyis nem küldenek futárt. Neked ingyen is vitték? Nálad mi volt a hiba?

(#20817) MaxxDamage válasza Madgamer001 (#20816) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Jaja.
Nálam egér (13 ezres) kapcsoló gond volt (vétel után 1.5+ évvel) és futár vitte fel és utalták az árát vissza.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20818) Tigi válasza LuckyL (#20803) üzenetére


Tigi
őstag

Hali

Köszi a választ.
Nem akarok elállni a vásárlástól, de legalább egy csere hűtő az jó lenne.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#20819) _drk


_drk
őstag

Sziasztok!

Pénteken Media Markt üzletben black friday alatt vettünk egy mosógépet.
Itthon kibontva láttuk, hogy a termék durván meg van sérülve. Egyik oldala durván behorpadva másik oldalán "kimeneti" sérülés. De még az elején is van belülről kifelé levő kitüremkedések.
Személyesen én szállítottam a készüléket. Becsomagolva átvéve, mivel ha kibontom el se tudom vinni. Ma azaz szombaton sikerült felvinni a lakásba mivel mentem éjszakára dolgozni, addig kocsiban pihent a készülék.
Egyértelmű nem én okoztam rajta ilyen mértékű sérülést.
Kérdés!
Telefonálgassak a garancia ügyintézőknek hétfőn? Még +3 éves Silver nyavalyát is kötöttünk rá.
De az telefonos, távoli, mire kijönnek elfogynak a tiszta ruhák.
Holnap beb@szom a kocsiba és viszem úgy ahogy van vissza? Hangosan csapkodva az asztalt hogy adhattak el nekem ilyen terméket? :W Azonnali cserét reklamálva de lehet inkább a pénzt kérném vissza, és megyek másik boltba.

Ez a probléma kivédhetetlennek tűnik nekem. Maximum ha fizetek házhozszállítást és lakásba való felhozatalt majd előttük bontom ki és csak úgy veszem át a terméket. De ha megtudom a szállítást akkor minek?

Tanácsokat szeretnék kérni!
Köszönöm!

(#20820) Toobee


Toobee
veterán

Sziasztok!
Én is Media Markttal jönnék. Azért esett rájuk a választás, azon belül is egy adott gépre, mert csak ők adták 5 év garanciával. Egy KITCHENAID 5KSM7591XESM az áldozat. Rendben meg is érkezett, szuper cucc, viszont feltűnt, hogy nem töltötték ki a garanciajegyet, ezért írtam az ügyfélszolgálatnak, miután ellenőriztem, hogy a számlán nem szerepel a gép szériaszáma, sem a garancia hossza. Szóltam nekik, hogy kérnék szépen egy kitöltött garanciajegyet, illetve felhívtam a figyelmüket az 5 évre is, ugyanis a gépben lévő, de kitöltetlen jegy típusonként felsorolja, hogy mire mennyit vállal a gyártó, ami az enyém esetén 2 év.

Itt jön a lényeg, ezt a választ kaptam tőlük:
Tisztelt xy

Köszönjük türelmét!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy illetékes osztályunktól kapott információ szerint a rendelésben szereplő termék adatlapján beviteli hiba történt, a készüléket webáruházunk 24 hónap gyártó garanciával forgalmazza, nem pedig 60 hónappal.

A kellemetlenségért szíves elnézését kérjük!

Továbbá kérjük, a garanciajegy meglétét legyen kedves ellenőrizni még egyszer, mert a beszállítótól kapott információ szerint az minden esetben megtalálható a használati útmutatón belül.

Amennyiben a terméket a fentiek tudatában nem szeretné megtartani, úgy kérjük, legyen kedves és küldje vissza a nem kívánt termékeket webáruházunk raktárába, melynek címe:

Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.
1239 Budapest, Ócsai út 7.

A csomaghoz mellékelt levélben írja meg rendelési számát, valamint a visszaküldés okát, és azt, hogy másik terméket szeretne, vagy a befizetett összeg visszautalását szeretné (ebben az esetben szükséges elkérnünk a banki adatait).

Továbbá tájékoztatjuk, hogy hibás teljesítés esetén a postaköltséget utólag megtérítjük, melyhez kérjük, küldje el e-mailben a feladóvevény másolatát (akár lefényképezve), illetve azt a belföldi bankszámlaszámot, melyre a visszafizetést kéri, valamint a számla tulajdonosának és a számlát vezető pénzintézetnek a nevét.

Megértését, együttműködését köszönjük!

Továbbiakban is készséggel állunk rendelkezésére.

Üdvözlettel:zy

A visszaküldés nem opció, ajándékról van szó, meg nem is akarok foglalkozni már ezzel, azt szeretném, ha vállalnák a szerződés rájuk eső részét, ugyanis visszaigazolták a 60 hónap garanciát, ezeket le is mentettem nekik természetesen. Most ezt a választ küldtem, érdekelne, hogy ki mit tenne még hozzá, hogy egyértelműsítsem nekik, nem a 25. Terike nénit kell most átbaszni.

Tisztelt zy,
Köszönöm a válaszát! Tisztában vagyok a lehetőségeimmel, jogaimmal. Nem csak a megrendelésben, de a visszaigazolásban is szerepel a 60 hónap garancia (az egyszerűség kedvéért csatoltam is), innentől kezdve pedig egészen más fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak Önökre, idéznék innen: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/
"A vásárló és a webáruház közötti szerződés akkor jön létre,
ha a vásárló termék/szolgáltatás megrendelését követően
olyan visszaigazoló levelet kap, amely tükrözi a vállalkozás
egyértelmű szándékát a megrendelés elfogadására.
Vagyis, ha az e-mail tartalmazza a vevő nevét, címét, a
rendelés számát, a megrendelt termék/szolgáltatás díját és
az egyéb költségeket."
Természetesen kompromisszumkész vagyok, nem balhézni szeretnék. Átadott ajándékot nem fogok visszaküldeni Önöknek. Árleszállítást szeretnék kérni (15%-ot) vagy a visszaigazolásban megadott 5 év garanciát.

Garanciapapír pedig volt a dobozban, csak éppen kitöltve nincs. Mivel a garanciának nem feltétele a garanciapapír, elég a számla is, ezért a kinyomtatott visszaigazolásukkal, illetve a számlával érvényes kell, hogy legyen. Ennek ellenére szeretnék kérni egy kitöltött jótállási jegyet. Szintén a fogyasztóvédelem oldaláról idéznék:
"Javasoljuk, hogy a jótállási jegyet mindig töltesse ki és érvényesíttesse az eladóval, a későbbi jogérvényesítési problémák elkerülése érdekében. Ugyanakkor a jótállási jegy szabálytalan kitöltése, vagy át nem adása miatt a fogyasztót - jogszabályi védettségből adódóan - joghátrány nem érheti. Jótállási jegy hiányában a számla bemutatásával érvényesítheti a kifogást."
Várom a megtisztelő válaszukat! Kérem írják meg, hogy az 5 évet szeretnék teljesíteni vagy az árleszállítást.
Köszönettel,
xy
ui.: még egy kis jogszabályi áttekintés:
Hibás teljesítés
A termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a vevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis, tehát érvénytelen az a kikötés, amely a vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

[ Szerkesztve ]

https://barbieripnk.hu/

(#20821) LuckyL válasza Toobee (#20820) üzenetére


LuckyL
őstag

azzal hogy visszaveszik és visszatéritik az árat, telejsen rendben van a dolog, midnenütt előfordulhatnak hibák
az hogy neked ez nem opció azzal nem sokat lehet kezdeni
esetleg kérj egy iylan garancia biztosítást kedvezményesen, bár mosógépnél nem tartom jó ötletnek

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20822) LuckyL válasza _drk (#20819) üzenetére


LuckyL
őstag

pedig amikor átveszed az árukiadónál akkor is lehet kérni hogy bontsák ki, utána vissza is csomagolják neked
sajnos itt úgy gondolom a jóindualtukra vagy utalva...
nem tudom miylen biztosítást kötöttél, de lehet hogy az fizikai sérülésre nem is vonatkozik

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20823) _drk válasza LuckyL (#20822) üzenetére


_drk
őstag

Kicserélték. Vagyis választottunk mást ami volt raktáron.
De miskolci media marktban NEM CSOMAGOLJÁK KI A TERMÉKET. Nincs rá opció!
Fel se merült hogy mi okoztuk a sérülést. Leginkább a 3 napon belüli vissza vitel volt a lényeg. De a sérülés egyértelmű volt, hogy valami össze nyomta.
De a jó indulatra nem hagytam volna majdnem 100 ezret, azért nem egy törvény védi a fogyasztót.

(#20824) LuckyL válasza _drk (#20823) üzenetére


LuckyL
őstag

aha, rájöttél volna mennyire védenek :)
maradjunk annyiban, hogy tanulj ebből és máskor ragaszkodj az ellenőrzéshez, mert nem biztos hogy iylen szerencséd lesz legközelebb is

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20825) DarthPeeter


DarthPeeter
aktív tag

Sziasztok!

Tud valaki segíteni abban, hogy a Gigabyte-nak van-e magyar képviselete? Szeretnék venni egy vga-t amire még 1 év garancia van, de a bolt aki a számlát adta közben megszűnt. Ilyenkor mi a teendő? Köszönöm a segítséget előre is! :R

(#20826) asdf_ válasza DarthPeeter (#20825) üzenetére


asdf_
veterán

Nincs, a nagykert kene kinyomozni, ha garizni kene, amelytol a megszunt kisker vette, meg utana szkanderozni, hogy mi meg hogy legyen vele, meg veled mezitlabassal egyaltalan szobaalljanak, kulon szoposzorzo, hogy nem is rad szol majd a szamla, meg ilyesmik. Nagyon nyomott aron menj csak ilyenbe, mert ha megdoglik, akkor nem azt mondom, hogy tatott szajjal a faszerdobe, de azert nem fogod elvezni. En ugy mennek ilyenbe bele, hogy olyan aron, mintha gari nelkul vennem, azzal a tudattal is, hogy nincs ra gari, aztan ha megkotlik, es sikerul legarizni, akkor max kellemesen csalodtam.

[ Szerkesztve ]

(#20827) MaxxDamage válasza DarthPeeter (#20825) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Gyártóval vedd fel a kapcsolatot, ők meg fogják tudni mondani ki is hozta be/adta tovább országon belül. Aztán lehet próbálkozni (nevezett) hazai nagykernél. (vagy-vagy)
Kártya típusa/SN száma kell hozzá.

Sok sikert! :K

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20828) DarthPeeter


DarthPeeter
aktív tag

Köszönöm a válaszaitokat. :RGondoltam hogy elég nagy cumi így ez az egész... :( Átgondolom még hogy így megéri e nekem ez a vétel.

(#20829) MaxxDamage válasza DarthPeeter (#20828) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Ha engem kérdezel, akkor lehet nem mennék bele ilyenbe.
Ha gond lenne, akkor sok macera as futhatsz a pénzed után és vehetnél új kártyát (jó tanuló pénz) :U

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20830) DarthPeeter


DarthPeeter
aktív tag

Nagyon vacillálok, mert eddig egy nvidia kártyámmal sem volt baj és jó áron tudnám megvenni megbízható eladótól, na persze az ördög nem alszik és ami elromolhat....

(#20832) Superhun válasza LuckyL (#20814) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Melyik jogszabályban van az leírva, hogy a használt termékekre 6 hónap szavatosság a kötelező? Én a PTK-ban csak ennyit találtam:

"Ptk. 6:163.§ (2) bekezdés: Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; de egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen."

Korábban is már ment erről vita itt a topikban, de akkor sem tudta senki linkelni a jogszabályt, amiben a 6 hónap szerepel. Szóval most már komolyan érdekel... :D

(#20833) LuckyL válasza Superhun (#20832) üzenetére


LuckyL
őstag

a bizonyítási kényszer van a vállakozáson 6 hónapig , rosszul írtam

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20834) DarthPeeter válasza #40993792 (#20831) üzenetére


DarthPeeter
aktív tag

Köszönöm a válaszod. Futtattunk 3DMarkot szépen futott a kártya, bevállaltam, remélem bírni fogja a strapát és nem kell a gariztatással szívnom...

(#20835) Toobee válasza Toobee (#20820) üzenetére


Toobee
veterán

Fejlemény a lenti levelemre. Az életben nagyon sokszor bebizonyosodott már, hogy első, második, sokszor harmadik körben is megpróbálják elnyomni, lepattintatni az embert, de végül célba lehet érni. Azt kell csak eldönteni, hogy megéri-e befeketetni az energiát vagy nem. 40e Ft-ról van szó, veszek belőle valami kiegészítőt a géphez.

Tisztelt xy!

Köszönjük türelmét!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy illetékes osztályunk visszajelzése alapján a 71745937 számú rendelésében található 1281599 cikkszámú KITCHENAID 5KSM7591XESM Heavy Duty robotgéphez tartozó garancia idő végett, kérésének eleget téve, biztosítjuk a termék 15%-át MediaMarkt által kiállított elektronikus ajándékkártyán.

A fentiekben leírtak végett, kérjük adja meg azon e-mail címét, melyre továbbítani tudjuk a kártya leírását és adatait.

Együttműködését köszönjük!
További kérdés esetén állunk rendelkezésére!

Üdvözlettel:
zy
MediaMarkt Online Ügyfélszolgálat

https://barbieripnk.hu/

(#20836) tobias88888


tobias88888
őstag

Sziasztok!

Ma (vagyis pontosabban péntek reggel) vettem át reggel az interneten megvásárolt monitort a futártól. Bekapcsolás után látom, hogy vagy 5 halott és 15 hibás pixel van egy kis területen, gondolom megsérült.

- Ilyenkor kérhetek 3 napos cseregaranciát vagy csak a 14 napos elállást? (ISO szabályok szerint is bőven hibás a monitor)
- Ha péntek reggel vettem át akkor kedd estig élhetek a 3 nappal? Ha igen, akkor emailben kell jeleznem? (gondolom nem számit hogy válaszolnak e rá a bolttól)
- Ha kérhetek 3 napos cseregaranciát, akkor egy esetleges csere monitornál újraindul a 3 napos cseregarancia annak átvételekor? (nem szeretném azt, hogy a csere terméken legyen 1 pixelhiba és ne tudjam visszaküldeni)
- Akciós termék esetén kell különbözetet fizessek a csere termékre? (már drágult 10%al a termék)
- Kinek kell fizetnie ebben az esetben a termék és a csere termék szállitási diját?

Előre is köszi!

[ Szerkesztve ]

(#20837) psg5


psg5
veterán

Sziasztok!

Bf en rendeltem az alábbiakat.
Az alábbi visszaigazoló jött.
Ez minősül szerződés elfogadásnak vagy visszatáncolhat?
Rendelt hely emag, de egy marketplaces roman cég az értékesítő.
Kb képben vagyok e-ker tv vel és unios harminizalással, de azt nem vágom, hogy a szerződés ezzel megköttetett-e.

F.K.T.

(#20838) LuckyL válasza psg5 (#20837) üzenetére


LuckyL
őstag

visszatáncolhat, de ha ki is küldi, gondolom tuti hamis, majd jókis bőrbetegséget kaptok tőle

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20839) psg5 válasza LuckyL (#20838) üzenetére


psg5
veterán

Mire alapozod, hogy visszatancolhat, illetve azt mire alapozod hogy ilyen parfümöket evek ota forgalmazó roman ceg hamisítványt forgalmazna pont BF ideje alatt?

F.K.T.

(#20840) LuckyL válasza psg5 (#20839) üzenetére


LuckyL
őstag

mert ezek az olcsó parfümök mind hamisítványok, csodák nincsenek
hetente tonnaszámra buknak le
össze kell hasonlítani egy eredeti testerrel douglasban, majd meglátod

ez hogy a rendelés rögzítették nem minősül visszaigazolásnak
ha kaptál is emailt az is csak egy autoamta megerősítő

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20841) psg5 válasza LuckyL (#20840) üzenetére


psg5
veterán

Ezek nem olcsó parfümök jelenleg is ugyanez a cég ugyanezeket 10-20e-30ezer forintos határban árulja. Alapvetően elírásnak vagy reklámfogásnak tartom, ez a része tiszta.

ez már elfogadható nekem is ezzel van felvetésem, hogy ez csak egy automatának minősül vagy visszaigazolásnak. Még pénteken hívtam fogyasztóvédelmi gurukat ők azt mondták, ha minden egyértelműen szerepel, cikszámmal, névvel, összegekkel az már elfogadható visszaigazolásnak nem csak egy automat üzenet a rendelésről. Azonban az én jóhiszeműségem is tudom képbe kerül, hogy látom az ésszerűtől eltérő árakat. Azonban BF alkalmával nem feltétlenül áll meg ez mert az eredeti BF pontosan erről szól. Vagyis a kérdés a szerződés létrejötte.

Esetleg más vélemény? Nem magamat szeretném erősíteni, hogy jaj biztosan jár nekem, de ez nekem kevés, hogy ez egy automata mert úgy tűnik azért ez nem ilyen egyszerű.

F.K.T.

(#20842) Attix82 válasza psg5 (#20841) üzenetére


Attix82
őstag

De egyszerű, az automatikus email csak egy szándék , hogy ezeket szeretnéd megvenni amit a cég is megkap. Ha kapsz egy megerősített emailt az számít elfogadásnak.

(#20843) psg5 válasza Attix82 (#20842) üzenetére


psg5
veterán

Visszanéztem nem BF-es rendeléseimet. Ugyanilyen e-mail jött mindig is a rendelésről és után a termék.
De más cégnél sem látom, hogy két e-mail jött volna. Max a kiszállítás időpontjára jött mindig még egy, de az már Magát a szállítást érintette.

"amint rendelésed elküldtük"
Esetleg ez lehet a kulcsmondat? Ez a többiben nem szerepel illetve nem így.

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#20844) Attix82 válasza psg5 (#20843) üzenetére


Attix82
őstag

Kiszállítás időpontja már annak számít, de amíg nem kapsz semmiféle visszajelzést lóg a levegőben.

(#20845) psg5 válasza Attix82 (#20844) üzenetére


psg5
veterán

Nos ebben van a kétely. Szerintem a levél tartalmának van jelentősége. Idézet egy fogyasztóvédelmi állásfoglalásból:
"Amennyiben az eladótól egy részletes, a szerződés lényeges elemeit tartalmazó e-mail érkezik meg a fogyasztóhoz, úgy azt tekinthetjük a szerződés létrejöttét jelentő nyilatkozatnak, tehát egyéb megerősítésre (pl.: további telefonhívás vagy e- mail) nincs szükség."

Plusz az Ektv. 6. § (2) bekezdése, valamint a Ptk. 6:84. § (2) bekezdése értelmében a szolgáltató köteles a rendelést elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Vagyis nem az automata levelet kell csupán haladéktalanul hanem magát a visszaigazolsát.

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#20846) Lackooo84 válasza tobias88888 (#20836) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

- Amelyik neked szimpatikusabb.
- Igen.
- Igen.
- Nem.
- Ha 14 napos elállással küldöd vissza akkor neked, ha a meghibásodással, akkor a boltnak.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20847) tobias88888 válasza Lackooo84 (#20846) üzenetére


tobias88888
őstag

Köszi!

"- Akciós termék esetén kell különbözetet fizessek a csere termékre? (már drágult 10%al a termék)
- Nem."
Gondolom ők is elállhatnak arra hivatkozva, hogy az az akciós készlet elfogyott?!

Plusz arra hivatkozva elállhatok, hogy hibás a termék és nem bizok meg benne? (~20 pixel hiba azért nem kevés) Úgy a bolt fizetné a szállitást :U

[ Szerkesztve ]

(#20848) asdf_ válasza psg5 (#20845) üzenetére


asdf_
veterán

Román cég esetén miért idézgetjük a magyar ptk-t?

(#20849) psg5 válasza asdf_ (#20848) üzenetére


psg5
veterán

Mert itt fejti ki a tevékenységet.

F.K.T.

(#20850) psg5 válasza asdf_ (#20848) üzenetére


psg5
veterán

Azonban ha nem lenne lehetséges a Ptk hatályának ekkénti érintettsége ,akkor is e-kerrel kapcsolatos harmonizált szabályok tekintetében mely esetében Románia is végigvitte ezt , ugyanott vagyunk. Plusz szerintem emag mint közvetítő szerepe is fennáll, mégha ezt előre próbálja ledobni magáról különböző tájékoztatókkal (Tudva hogy nem velük szerződöm és nem is ebbe az irányba mennék).
Egyebekben más meglátásod az üggyel kapcsolatban? (Rád vártam)

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.