Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20351) MaxxDamage válasza Dyingsoul (#20347) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nekem is FixDirect-nél van egy 700+ ezres laptop (már negyedszer) és a múltkor is a külföldi gyártó (Asus) elutasította a cserét újra. Most kp. vissza amit kértem (vagy csere újra is jó) de csak az a kérdéses az esetemben, hogy ha kp. vissza lenne vagy csere újra, akkor azt ki fogja intézni / kitől kapom meg? (bolt ahol véve lett, az megszűnt végleg) :U

Ezekre a kérdésekre valaki tudja a választ esetleg, azt megköszönném! :R
/ne bambán álljak, ha kapnék csere vagy kp. vissza ajánlatot/

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20352) Gyuri27 válasza asdf_ (#20350) üzenetére


Gyuri27
félisten

Azt nem tudjuk, hogy a hrp mennyi garival adta el a kiskernek.
Másrészt 12+12. Azaz ott a 12 hó gari. A vevőnek az tovább van adva. De ez gyártói gari. Aminek a kiskerhez semmi köze.

MaxxDamage: pénz visszát csak a kisker tud.
Ugyanolyant cserétlehet a nagyker, forgalmazó, disztributor, gyártó. Ezen a volnalon kell mókolni.
Ilyen esetekben rendes cég egyből küld egy másikat (ha nincs olyan egyeztetéssel valami mást).
Azaz az sus felveszi veled a kapcsolatot és rendezi veled.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#20353) MaxxDamage válasza Gyuri27 (#20352) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Köszönöm!
Magyarországi szakszerviz (azaz a FixDirect) intézi a külföldi gyártóval az én megbízásomból.
Akkor a cserén legyek (újra) mindenképp? (mivel kp.-t nem kapnék vissza, hacsak az INGRAM mint Nagyker, aki behozta vissza nem fizetné (eladási árat) :B )

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20354) Gyuri27 válasza MaxxDamage (#20353) üzenetére


Gyuri27
félisten

Az a baj, hogy velük semmilyen jogviszonyba nem állsz (szervizzel se).
Te a kiskerrel és a gyártóval (gyártó képviseletével) állsz csak.
Nem mondom, hogy lehetetlen. Csak marha nehéz.
De azt gondolom, hogy ha kapsz egy vatta új gépet garival akkor szavad nem lehet.
Az asus-nak van itthon képviselete. Gondolom velük beszéltél.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20355) MaxxDamage válasza Gyuri27 (#20354) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Igen, Asus hazai képviseletével kezdtem, azok a FixDirect-hez írányítottak a továbbiakban. (Asus Magyarország csak Ügyfélszolgálat) FixDirect intézi az ilyet. Holnap felhívom a szakit aki foglalkozik vele és ragaszkodom a csak cseréhez. Elvileg holnap kapja kézhez a csomagot, ő intézte a beszállítást tőlem. (bekérővel)

RAMIRIS is egy nagy cég és velük is fel tudtam venni korábban a kapcsolatot és segítettek mindenben (rajtuk keresztűl ment ki az Asus VGA a csehekhez és cserélték szó nélkül) csak a megfelelő helyre kell írni a cégen belül :K

(#20356) Gyuri27: Remélem én is sikerül megfelelően intézni! :R
Eddig bármit is kellett intézni, kisker, nagyker, külföldi cég vagy gyártó.
Mindent el tudtam a nekem legkedvezőbb módon.

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20356) Gyuri27 válasza MaxxDamage (#20355) üzenetére


Gyuri27
félisten

Persze ismerem a ramit (is).
Nekik érdekükben áll ilyen nagy cégekkel jóban lenni.
Ez kedvesség a részükről és nem kötelesség.
Remélem cserélik a cuccod. Mert 700k nem kevés pénz.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20357) asdf_ válasza Gyuri27 (#20352) üzenetére


asdf_
veterán

Mivel a hrp hivatalos asus partner, termeszetesen 2 ev garival adta el a kiskernek. Sőt, saját garjeggyel, ami a termék csomagolására felragasztott zacskós fülben van.

(#20358) Lackooo84


Lackooo84
nagyúr

Sajnos itthon sok terméknél csalnak a jótálással. Anno egy 100 ezres fülest azért nem buktam el, mert írtam USA-ba a gyártónak. Ráadásul gyárilag alulméretezett volt az egész és ezért elfáradt majd tört a műanyag, szó nélkül cserélték RMA-ba. Itthon megetettek volna az "1év gari" dumával..

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20359) Gyuri27 válasza asdf_ (#20357) üzenetére


Gyuri27
félisten

És? A kisker teljesitette amit a törvény előírt.
12 hónapig adott garit. A másik 12-t meg átadta a a vevőnek. De ő nem köteles intézkedni.
Ezen a nagykerek, forgalmazók, gyártók tudnának változtatni.
Sajna mikor változott a törvény megette a fene az egészet egy nyomorult sor miatt.
Nem tudom ez kinek volt jó. A vásárlónak nem az biztos.

Lackooo84: nem csalnak. Szarul fogalmazták, változtatták meg a törvényt.
Egyébként a legtöbb gyártó 12 hónap után is korrektül áll hozzá (már amennyiben több garit ad rá).
Időben egyébként nem több. Talán költségben picit.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#20360) MPowerPH válasza Gyuri27 (#20349) üzenetére


MPowerPH
félisten

Uh, akkor az igy kemeny lesz. :( Tokom tele van, pedig megfogadtam, hogy nem vasarolok noname boltoktol, de csak ott volt elerheto statuszban.

Don't Tread On Me

(#20361) Gyuri27 válasza MPowerPH (#20360) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nagy boltokban is van ilyen. Egy fokkal jobb, de nem sokkal.
De igaz, inkább másik termék egy viszonylag rendes helyen.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20362) Lackooo84 válasza Gyuri27 (#20359) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De csalnak. Mert a gyártó úgy adja a cuccot, hogy "2 year warranty", nem úgy, hogy "2 year warranty, but only 1 for Hungary". A bolt a gyártónál kevesebbet nem írhat rá, fogyasztók felé csakis kedvező irányban térhet el. Vagy szerinted az okés lenne, ha venni akarnék mondjuk egy routert, aminek a dobozán ott virít, hogy 5 year warranty, aztán a bolt azt mondja, hogy náluk csak 1? Nem ilyen nincs. Külföldön nincs ilyen szarakodás, hogy 1 + X év meg tököm tudja, ott x év gari és jónapot.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#20363) asdf_ válasza Gyuri27 (#20359) üzenetére


asdf_
veterán

A feneket. A kisker 2 evvel vette meg a termeket. Az all a szamlajan, az all a nagyker oldalan a termekinfonal, az all a termekre ragasztott zacsiban levo hrp-s garjegyen. Ilyenkor nincs olyan, hogy en felteszem a kezem, hogy csak egy evet adok, mert annyit ír a törvény.
Egy dolgot persze lehet tenni, nem odaadni a HRP-s garjegyet es elsunnyogni a +1 évet. De mondom, ez csak akkor áll, ha az adott kisker direktben a HRP-től vásárolta a terméket.

(#20364) asdf_ válasza Lackooo84 (#20362) üzenetére


asdf_
veterán

Külföldön nincs ilyen szarakodás, hogy 1 + X év meg tököm tudja, ott x év gari és jónapot.

Igen, csak ott az x év gari azt jelenti, hogy a termék megvásárlásától számított x évig ingyen javítanak/cserélnek, utána meg bármi előzmény volt, elhajtanak a vérbe. Mivel nálunk ellenben a kötelező egy évnél alkatrészcsere esetén a kicserélt dologra újraindul a gari, emiatt a plusz x év további gyártói garit meg kell különböztetni valahogy, mert ha a két és feledik évben kicserélnek egy notebookkijelzőt, arra átlagjóska azt gondolja, hogy arra neki újraindult a 3 év gari, pedig kurvára nem, arra a maradék fél év gyártói korlátozott, ami maradt neki, amit az előző hibás kijelzőtől örökölt (jó, kiscsillagban van erre általában 90 nap, szóval ha a 2. év 360. napján cserélnek, akkor nem 5 nap marad neki, hanem 90-et kap, de ez csak az utolsó 3 hónapban számít). Emiatt vannak az 1+1, 1+2, 1+4 év garis termékek. Illetve hát kellene, hogy legyenek, ehelyett jellemzően a kiskerek 2, 3, 5 évvel tévesztik meg a vevőket, és még a nagykerek sem átallanak 2 évet írni (a fenti hibás billkóra pl. pont).

[ Szerkesztve ]

(#20365) Gyuri27 válasza Lackooo84 (#20362) üzenetére


Gyuri27
félisten

Mégegyszer mondom szar a törvény. A kisker 12 hónap ad. Mert ez van a törvényben.
A maradékot meg mókázd le a gyártóval. Azaz törvényszerint megkaptad a garit. Mert van. Csak ebben az időben nem a fogyvéd törvény a mérvadó hanem a gyártó feltételei és nem a kiskerrel boltolsz hanem a gyártóval.
Jó ez így? Nem.
De ezt már akkor megirtam mikor változott a törvény.
Az előbb is leirtam, hogy nem jó.
Az hogy külföldön mi van sajna itthon nem releváns. Más a jogi, gazdasági, kulturális környezet.

asdf_: azt még mindig nem tudjuk a kisker mennyivel vette meg. Nem láttuk a papirokat.
De a hatályos törvény szerint 12 hónapot adott rá. A maradékot meg adta gyártóiba akkor minden jogszerű.
Félreértés ne essék. Nem pártolom ezt. De jelen pillanatban ez jogszerű.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#20366) LuckyL válasza Lackooo84 (#20362) üzenetére


LuckyL
őstag

a garid megvan, csak magadnak kell intézned adott esetben, külföldre küldéssel (az első éven túl)
teljesen szabályos, 12 hónap a kötelező, utána minden csak bónusz

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20367) Lackooo84 válasza Gyuri27 (#20365) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A jogszabály nem azt mondja, hogy CSAK 12 hónapot kell adni, hanem, hogy MINIMUM annyit. Tehát ha valamire a gyártó többet vállal, akkor azt a kisker nem bírálhatja felül, hisz ő is úgy kapja. Amikor egy teszem azt 5 év gyári garis terméket 1 év garival ad tovább, azzal igen csak csalást követ el.

The Truth is out there...

(#20368) MaxxDamage válasza Lackooo84 (#20367) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Kisker 12 hó garit ad mindenre, azzal teljesen jogszerű, mert törvényileg azt írják neki elő.... (Hungary) :K
Max. ezzel azt éri el, hogy kb. senki nem vásárol nála (aki garira megy rá)

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20369) asdf_ válasza Lackooo84 (#20367) üzenetére


asdf_
veterán

Annyiban helyesbitenem, hogy a kiskernek nem azt kell tovabbadnia, amit a gyarto iger, hanem azt, amit o kapott (a beszerzesi lancban az elotte levotol). Tehat szurkeimportos samsung ssd-nel termeszetesen 1 vagy 3 evet kap az ember, es nem pedig 5-ot, ami a magyar ertekesitesi lancbol szarmazoakra van. Tehat lehet teljesen franko is az 5 ev garis cuccot 1 evvel adni, de csak akkor, ha mar maga a kisker is ennyivel vette.

(#20370) Gyuri27 válasza Lackooo84 (#20367) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nem azt irja sajnos. "A kötelező jótállás időtartama 1 év".
És ez itt a baj. Mert ezzel az egy mondattal tönkre lett baszva az egész.
Az előző törvényben nem ez volt.

Szóval megint ott tartunk ahol előtte.
Sajna a törvény nem kötelezi a kiskert a "gyártói" gari betartására.
Sem arra, hogy ennek intézésében segítsen.
Szóval te meg kapod az egy évet a magyar törvények szerint. A maradék négyet meg a gyártótól.

Pöröghetsz ezen még egy kicsit. Nem változtat semmin.
Mert nagyon kevés bolt annál is kevesebb termékre adja meg az egy év utáni garira az egy éven belüli jogokat. Ez így pedig teljesen törvényes.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20371) Exodion válasza Lackooo84 (#20367) üzenetére


Exodion
aktív tag

És ez a legkisebb problémád egyébként. A gyártó honlapján kikeresed a "Where to buy" menüpont alatt a viszonteladókat, és ha nem rajtuk keresztül vásároltál a gyártó olyan gyönyörűen utasítja el a garis ügyintézésed mint a szél. Lásd Corsair és BestMarkt. Nem foglalkoznak vele mert a BestMarkt nem "authorized reseller".

(#20372) Lackooo84 válasza Exodion (#20371) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ja hát résen kell lenni hol és mit vásárol az ember.

The Truth is out there...

(#20373) Gyuri27 válasza Exodion (#20371) üzenetére


Gyuri27
félisten

A corsair egy gyökér.
A legtöbb cég kiskerekkel alig foglakozik. Nagykerekkel és forgalmazókkal, képviseletekkel állnak kapcsolatban. Akik tovább értékesítik a kiskereknek.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20374) MPowerPH válasza Exodion (#20371) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ez nem igaz... A Corsair nekem ugy cserelte ki a tapomat, hogy meg eppen benne volt a 7 ev gariban, es nem tudtam nekik szamlat mutatni, mert egy review -eket keszito oldal tesztelesre kikuldott tapja volt, amihez nem jart szamla.
Most is nekik kuldtem volna vissza kozvetlen, mar regen vege lenne a garis proceduranak. De pont toluk tudom, hogy az adott tap mar nincs forgalomban, nem lesz cseredarab helyette, es a penzemet szeretnem visszakapni, amit a bolt tud csak visszaadni.
Egyszeruen csak normalisan kell hozza allni, es ertelmes levelezest kell lefolytatni.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#20375) Exodion válasza MPowerPH (#20374) üzenetére


Exodion
aktív tag

Normális levelezéssel 2éve Corsair H100i v2 eresztett rögtön dobozból, Corsair elutasította az ügyintézést BM számlával mondván "non-authorized dealer" Magyarországon, vigyem vissza a boltba. A bolt instant visszaadta a pénzt. Rengeteg ilyen problémát lehet találni redditen, tomshardwaren corsair fórumon, ticketben is meg lehet őket kérdezni. Ha mákod van talán átcsusszan, de nagyobb esélyed van hogy elutasítják és ezt Corsair ticketre kaptam válaszként. Magyarországon az egyedüli regisztrált viszonteladójuk az ipon.

Egyébként ez le is van írva: https://www.corsair.com/ww/en/warranty
CORSAIR provides a non-transferable warranty to the purchaser of CORSAIR hardware product purchased from an authorized CORSAIR reseller.

[ Szerkesztve ]

(#20376) xjj


xjj
csendes tag

Sziasztok!

3 éve vettem egy LG 24MP48HQ-P monitort. Egészen jól működött úgy kb. egy hónappal ezelőttig, amikor is ~2 centis sötétszürke foltok jelentek meg a jobb alsó sarokban (a bal alsóban is egy, csak kisebb). Mivel még épp garanciális volt, bevittem szervízbe. Ültek rajta sacc 2 hetet, hazahozom, bekapcs, és hát ugyan kisebbek lettek a foltok (meg kicsit más az elosztásuk is), de nem szűntek meg. Mivel eközben a garancia lejárt, rohadt boldog vagyok h ha megint beviszem, akkor már fizetni kéne, plusz megint 2 hétig ülnének rajta... :( Képet csatoltam, ez volt az eredeti állapot (jobb alsó sarok látható). A nagyobb folt eltűnt, ami a sarokban van, nem. (Természetesen a rózsaszín pöttyöket koszfoltok okozzák, a sárga színt meg nyilván optikai okosságok, olyat nem csinál a monitor.)

Kérdés, hogy érdemes-e visszavinni, van-e sansz arra h rendes munkát végeznek? Van-e valakinek ilyen irányú tapasztalata? Meg egyáltalán mi okozza a hibát?

[kép]

(#20377) bullseye válasza xjj (#20376) üzenetére


bullseye
addikt

Tudtommal a garanciaidő meghosszabbodik annyival, amit a szervízben töltött a készülék.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#20378) Gyuri27 válasza bullseye (#20377) üzenetére


Gyuri27
félisten

Igen.
Elvileg a munka lapon az is fel lett tüntetve mit csináltak.
Arra a javitásra is van gari.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20379) Superhun válasza bullseye (#20377) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Az első évben igen, utána a gyártó feltételei érvényesek, aki előírhatja, hogy a javítás idejével nem hosszabbodik a garancia. El kell olvasni a garanciális feltételeket, az a biztos.

[ Szerkesztve ]

(#20380) bullseye válasza Superhun (#20379) üzenetére


bullseye
addikt

Kezdem úgy érezni, hogy ezzel a kiskapuval a honlapon hirdetett 5 éves garanciánál a kiküldött garancialevélbe simán beírhatja a cég kisbetűvel, hogy ebből 4 évig még én fizetek nekik, ha gond van a termékkel.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#20381) asdf_ válasza bullseye (#20380) üzenetére


asdf_
veterán

Nem kell, eleg elolvasni a felteteleket a weben. Most megy pl. a Whirlpoolnak egy akcioija, hogy 5 meg 10 ev kompresszorgaranciat ad a bizonyos hutogepeire. Aztan ha elolvasod a kisbetut, tenyleg te fizetsz:

...kizárólag a kompresszorra, mint főalkatrészre vonatkozik, ugyanakkor nem mentesíti a vásárlót a motorhoz kapcsolódó jótállási kötelezettség teljesítése során felmerülő kiszállás és munka díjának valamint egyéb költségeknek a megfizetése alól.

Tehat ingyen kicserelik a kompresszort, de fizetheted a kiszallast, a munkadijat es szerintem meg a hutokozeg dijat is, mert az valoszinuen nem fogjak lecsapolni grammra, utana meg visszatolteni.

Mosogepnel is nagy szedites a 10 ev motorgarancia (ezt is tobb gyarto is uzi), a legutolso utani alkatresz egy mosogepben ami elromlik: a motor.

(#20382) Dyingsoul válasza Gyuri27 (#20349) üzenetére


Dyingsoul
veterán

Köszi a tanácsot! :R
Sok telefon és rámenősség után az 5. ember végre tudott segíteni és meg is küldték az új billentyűzetet aminek ráadásul újra is indult a garanciája, ismét 2 évem van rá! :DDD Remélem azért ez tovább húzza majd. :)

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#20383) Gyuri27 válasza Dyingsoul (#20382) üzenetére


Gyuri27
félisten

Diablós komáknak mindig. :K

Amd - Radeon - Ryzen

(#20384) Dyingsoul válasza Gyuri27 (#20383) üzenetére


Dyingsoul
veterán

:R

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#20385) omfgk


omfgk
addikt

Sziasztok.

Aqua-ban vett tápegységgel kapcsolatban kérdeznék.

Elromlott. Garanciális, Bevittem és a szerviz pedig továbbküldte a gyártónak.

A tárgyban feltüntetett termékét előrelátható időn belül nem tudja beszállítónk cserélni. A leggyorsabb ügyintézés érdekében kérjük keressen önnek megfelelő csereterméket majd rendelje meg a Váci úti üzletünkbe. Mielőtt átvenné új termékét az üzletből kérjük fáradjon be a munkalappal szervizünkbe nyitva tartási időben, hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között, ahol eredeti termékét jóváírjuk majd ennek vételárát beszámítjuk új termékébe.

Tehát nem tudja cserélni a beszállító. Viszont az Aqua-ban van belőle raktáron, de úgy látszik ,hogy ők nem ajánlanak fel cserét.

A probléma : 4 ezerrel drágábban van ugyanez a típus és már nem is az 5 év garival ahogy azt még én vettem hanem 3 évvel. Más tápegység meg nem érdekel.
Köteles vagyok elfogadni a levásárlást, vagy kérhetném KP-ban?

(#20386) LuckyL válasza omfgk (#20385) üzenetére


LuckyL
őstag

ha az első évben vagy, akkor kérheted a pénzt
egyéb esetben a garanciális feltételek szerint, és csere esetén sem valószínű hogy újra 5 év gari lenne

cryptot minden termékemért elfogadom

(#20387) Gyuri27 válasza omfgk (#20385) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ahogy írta a kolléga úgy kerek.

Annyit hozzá, hogy lehet hogy van listában. De mint az ár és a gari mutatja nem ugyanattól a nagykertől.
Nyilván ha csak azt nézed, hogy van az bassza az ember csőrét.

Ha elfogadod a tanácsom (bár jó lenne tudni milyen tápról beszélünk, mennyi a pénz és mibe kéne) ha gyorsan a karod lerendezni keresel egy jó tápot (ha nem vagy benne biztos mit is szaktopikban segitenek) öt év garival és kéred azt.

Ha nem végig viheted az egész hercehurcát. De úgy ki tudja meddig húzódik az ügyintézés.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20388) drmotto


drmotto
őstag

Sziasztok!
Elméleti segítséget kérnék egyelőre. Elromlott a hűtőnk, hétfőn tudok csak garanciális ügyintézést csinálni.
Az lenne a kérdésem hogy mi a helyzet akkor ha nem javítható? Cserélik? A készülék 4 éves, 5 év a garancia rá.
Köszönöm!

(#20389) asdf_ válasza drmotto (#20388) üzenetére


asdf_
veterán

Attol fugg, mi all a papiron. Jogszabaly szerint egy ev kotelezo jotallas es utana egy vagy ket ev (ezt sose tudom) szavatossag jar. Te mar mindkettobol kifutottal, tehat jogszabalyban eloirt dolog nekd mar nem jar, kizarolag az, ami a gyarto/elado a jotallasi jegyen vallalt. Ezt kell megolvasni, mert lehetnek ott kisbetus meglepetesek. A Whilrpoolnal most megy pl. egy 5 meg 10 ev kompressszorgarancia nevu szedites, ami jol hangzik, egeszen addig, amig el nem olvasod, hogy ez csak es kizarolag a kompresszorra vonatkozik, semmi masra. Tehat kiszallast, munkadijat (velhetoen hutokozeget) fizetni kell, az meg rogton huszonharmincezer forint. A Beko ellenben pl. full 5 evet ad arra, amire 5 evet ad, es a Bsoch jelenlegi promoja is korlatozasmentes. Alapbol tehat ingyen szervizre szamits, de ha javithatatlan (pl. palast mogott kilyukadt es elszokott a gaz, akkor velhetoen cserelnek egy hasonlo funkcioju hasonlo mereture a jelenlegi kinalatbol -ha a tied kifutott mar-). Fontos azzal is megbaratkozni, hogy az esetleges csere nem biztos, hogy ujrainditja az 5 ev garidat, de az is isman meglehet, hogy megkapod azt, ami egy mostani ujra jar.

(#20390) MaxxDamage válasza Gyuri27 (#20356) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Most van megint a szakszerviz felé a cucc (ötödik alkalommal)... és ha nem cserélik (Holland Asus bírálja el, Magyarnak nincs beleszólása) akkor a nagykerrel veszem fel a kapcsolatot (vagy feljebb megyek - külföldi, mint USA vagy más Asus nem kompetens, mert régió nem oda tartozik)

Ezt a választ kaptam a fogyvéd.-től (lényegében)

Tisztelt Fogyasztó!

Köszönjük, hogy panaszával irodahálózatunkat megkereste.

A vonatkozó jogszabályi előírások szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Előadása alapján a termékre még fennáll a jótállási idő.

Ez alapján elsődleges igény a kijavítás, de mivel azt a vállalkozás nem tudta teljesíteni, ezért ezt követően Ön jogosan kérte a hibás termék kicserélését.

Mivel az ASUS Magyarország Kft nem tett eleget csere kötelezettségének javasoljuk, hogy forduljon panasszal a lakóhelye szerinti Békéltető Testülethez (ezen eljárás ingyenes ld. www.bekeltetes.hu).

Másodlagosan pedig, ha nem oldódik meg a fenti eljárásban az ügy javasoljuk, hogy álljon el a szerződéstől és kérje a vételár visszafizetését. Erre vonatkozó igényét fizetési meghagyásos eljárásban közjegyző előtt érvényesítheti (ld. www.fmh.mokk.hu).

Alkalmazott jogszabály:

Polgári Törvénykönyv 6:157-174.§

Reméljük tanácsunk segítséget nyújt panasza további sikeres ügyintézéséhez.

Tisztelettel:

dr. xy tanácsadó

Ezután (07.09.-n Kedden) megírtam az Asus felé a jogosságom helyességét a Polgári Törvénykönyv 6:157-174.§ -ra hivatkozva, de a héten nem érkezett rá válasz :)

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20391) Gyuri27 válasza MaxxDamage (#20390) üzenetére


Gyuri27
félisten

Sajnos ez a menete az egésznek.
nagy kalappal aztán ird meg mi lett.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20392) MaxxDamage válasza Gyuri27 (#20391) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Konkrétan mire írod? (mint menete-re)

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20393) Gyuri27 válasza MaxxDamage (#20392) üzenetére


Gyuri27
félisten

Békéltető. Magasabb szintel való diskurálás stb-stb.

Amd - Radeon - Ryzen

(#20394) MaxxDamage válasza Gyuri27 (#20393) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Békéltető? (az semmit nem ér, csak felesleges idő húzásra jó kb.)
Nagyker, vagy ha az nem megoldás, akkor Fogyvéd. / Bíróság pl.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20395) asdf_ válasza MaxxDamage (#20394) üzenetére


asdf_
veterán

A fogyved egyedi ugyekben nem jar el, arra valo a bekelteto, egy nyert bekeltetos eljaras viszont jo ajanlolevel per esetren, a nagykerrel meg az egvilagon semmit nem tudsz -jogilag- tenni, hiszen nem alltok semmilyen jogi kapcsolatban egymassal, igy feled valo kotelezettseguk: zero.

[ Szerkesztve ]

(#20396) MaxxDamage válasza asdf_ (#20395) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Esetemben lehetséges, mert a bolt az hivatalosan nincs (megszűnt) így a Nagyker aki kompetens az ügyben. Egy próbát az is megér.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20397) drmotto válasza asdf_ (#20389) üzenetére


drmotto
őstag

Köszi a kimerítő választ!

(#20398) Pityu.


Pityu.
nagyúr

Mi a teendő ilyenkor,adott egy xiaomi mobiltelefon készülék 2 év gyártói garanciával.A múltkor be akartam kapcsolni a nemrég vásárolt telefonomat és kiesett a bekapcsoló gombja,sosem ejtettem el sőt még védve is van bőven tok,hord tok meg minden.Vissza küldtem szervizbe aztán azt mondják ez nem garanciális hiba 6000Ft ha kell megcsinálják de csak majd 2hét múlva ha nem kérem akkor visszaküldik így ahogy van.De most kérdem én mi a francra jó akkor a garancia?Önhibámon kívül tört el a bekapcsoló gomb,mi ez ha nem garanciális hiba?Vagy ma a garancia csak dísznek van?

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#20399) MaxxDamage válasza MaxxDamage (#20396) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Felvettem a kapcsolatot az INGRAM-al és ők átirányítottak a DEMAND -hoz, ők tudnak segíteni és írtam nekik is.
Ezt írták lényegében: "Amennyiben a szerviz nem tudja javítani az eszközt abban az esetben „Kártalanítási Engedély”-t fog kapni tőlük e-mail-ben és később postán is

az elektronikus verziót eljuttatva nekünk meg tudjuk kezdeni a kártalanítást, ez lehet értékegyeztetett csere vagy pénzvisszafizetés."

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#20400) chopin42


chopin42
őstag

Üdv! 14 napos elállással kapcsolatban kérdeznék. Ha írásban nyilatkozom a 14 napon belül, akkor a nyilatkozattételtől számított 14 nap áll rendelkezésre a termék visszaküldésre? Pcx, ottani ászf írta. Jogszabály alapján így van? Köszönöm!

Szakmai kérdések csak a fórumban...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.