Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#19251) Chereiose


Chereiose
addikt

Ma vettem egy fejhallgatót a Media Marktban, pick pack pontra kértem, így netes vásárlásnak számít, elvileg ugye megillet a 60 napos visszavásárlási jog. Ha elviszem pl. a budaöri MM-ba, ott visszatérítik a pénzt / levásárolhatom? Kinyomtatom az E-számlát és minden tartozékát viszem. :F

(#19252) #77646080 válasza Chereiose (#19251) üzenetére


#77646080
törölt tag

Biztos, hogy erre gondoltál? Visszavásárlási jog, a Wikiről.

A netes vásárlás esetén 14 napig van lehetőséged arra, hogy elállj a szerződéstől, indoklás nélkül. Ez teljesen más, mint az említett visszavásárlás.

A részleteit az értékesítővel beszéld meg (e-mail, telefon).

(#19253) LuckyL válasza Chereiose (#19251) üzenetére


LuckyL
őstag

milyen 60 nap? 14!
amugy pedig sokkal gyorsabb felhívni a mediát és megkérdezni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19254) asdf_ válasza Chereiose (#19251) üzenetére


asdf_
veterán

Megrendeleskor csatolmanykent megkaptad az aszf-et, en azt olvasnam el eloszor, mielott kerdezek.

[ Szerkesztve ]

(#19255) asdf_ válasza LuckyL (#19253) üzenetére


asdf_
veterán

Az MM 60 napot vallal onkent.

(#19256) LuckyL válasza asdf_ (#19255) üzenetére


LuckyL
őstag

és tényleg, megnéztem!
nagyon baráti akkor

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19257) Chereiose válasza asdf_ (#19254) üzenetére


Chereiose
addikt

Elolvastam, az nem derül ki, hogy személyesen be lehet-e vinni, vagy postán kell szórakozni...Ez érdekelne, mert azt tudom, hogy a 60 napos elállás az él.

Szerk.: Az ügyfélszolgálat pedig csak holnaptól elérhető ismét.

[ Szerkesztve ]

(#19258) asdf_ válasza Chereiose (#19257) üzenetére


asdf_
veterán

Nemtom, az enyem 2+ eves, abbban ez van:

Áru visszajuttatása a következ ő címre lehetséges:
MS E-Commerce Kft. 1239 Budapest Ócsai út 7.
Továbbá az összes magyarországi Media Markt áruház (elérhetőségek a www.mediamarkt.hu oldalon megtalálhatóak)

(#19259) Chereiose válasza asdf_ (#19258) üzenetére


Chereiose
addikt

Na akkor ezek szerint vissza lehet vinni személyesen is. Köszi.

(#19260) Integreat


Integreat
tag

Sziasztok!

Asus laptopomat gariban visszaküldeném merevlemez-hibával. A merevlemez(hdd) nem formázható, annyira nincs jó állapotban. (Kiszedtem, külső hddként egy pillanatig megjelenik minden adat/partíció, de pár mp múlva már nem észlelhető.) Féltem az adataim, és nem tudok így formázni. Vannak torrentek, személyes adatok rajta. merjem így visszaküldeni?
Az, hogy szétcsavaroztam (csavarok feje kicsit deformálódott), veszélyezteti a garanciát? (hdd csak így érhető el)

[ Szerkesztve ]

(#19261) LuckyL válasza Integreat (#19260) üzenetére


LuckyL
őstag

én biztosan nem küldeném így vissza, ott is emberek dolgoznak, ha oylat fogsz ki, simán átnézegeti

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19262) Rattanee


Rattanee
csendes tag

Sziasztok! Egy kis tanácsot szeretnék kérni mielőtt bírósághoz fordulok.

Vásároltam egy i7 8650K (~190e ft) procit tavaly Januárban, magánszemélyként, a PCDiszkont elnevezésű webshopból, mely boldogan dübörgött egy Asus alaplapban jópár héttel ezelőttig.

Nos beütött az X99-es krakk (hivatalosan nem elismert, de közismert szériahiba LGA2011-V3-nál), alaplap is, proci is halott. Az alaplapot az Asus kicserélte, ellenben ezzel sem éled a proci, tehát egyértelműen az is halott. Itt megjegyzem mivel ez a hibajelenség ismert, az Intel szó nélkül cseréli a procikat. (Addenda: Nem volt soha húzva, még XMP is ki volt kapcsolva az alaplapon.)

Mivel az ASUS nemzetközi garival is több kört kellett fussak, hülye fejjel gondoltam az Intelnél nem akarom megvárni a két hetes átfutási időt, majd a bolt megoldja hamar, leadom oda. Nos ez 7.hó 31.-én volt, tehát 32 napja.

Mikor bevittem azt az infót kaptam hogy szervízesek gyorsan ránéznek és vissza is szólnak hogy m lesz a procival.

14-15. nap környékén írtam nekik először, hogy ugyan jelezzék már, mikorra várható a cseredarab, mert már nagyon kellene. A válasz az volt hogy online kapcsolatban vannak a szakszervízzel, csak annyit látnak hogy ügyintézés folyamatban, vagy lebonyolítva. Várjak még egy kicsit türelemmel, biztosan hamar meglesz.

Néhány nappal később megkértem őket hogy ugyan hívják már fel a szakszervízt, érdeklődjenek utána hogy mikorra várható... Azt az igéretet kaptam hogy úgy lesz, majd visszaírnak hogy mi a szituáció.

A 31. napon lett végleg elegem a dologból. Írtam egy felszólító, de kultúrált, levelet, melyben leírtam, hogy az ügyintézésre nem-hajlandóságuk miatt, illetve az irreális ideje cseredarab nélkül húzódó garanciális ügyintézésre való tekintettel, a vásárlástól elállok, mivel mást kell vennem helyette, nem halogathatom tovább a dolgot, utalják vissza a vételárat és felejtsük el egymást békében. Természetesen ezt ők nem akarják, megértem hogy nem akarnak kifizetni ennyi pénzt, de ettől függetlenül még mindig nem telefonáltak oda a szakszervizbe rákérdezni hogy mi is van a procimmal...

Azt sem hajlandóak közölni, ismételt kérésemre sem, hogy hol van a szakszerviz, hogyan elérhető...Forduljak bírósághoz ha akarok, ő álláspontjuk szerint nem állhatok el a vásárlástól.

Nem tudom velük mi lenne ha 31 napra lelőném a webshopjukat "processzorcsere" címen a netről... de gyanítom nem lennének boldogok. A lényeg hogy effektíve semmi számítási teljesítményt igénylő feladatot nem tudok csinálni, muszáj valamit vennem, már folyamatban van az új alaplap/proci kombináció kiválasztása.

Közben az Intelnek is írtam, megírtam a proci LOT számát és azonosítóit, hogy van e RMA folyamatban rá, azt a választ kaptam hogy nincs, de lehet hogy csak más néven van. Mivel nem árulják el a szerviz kilétét, nem tudom ellenőrizni, de konkrétan azt sem tudom hogy hol van a 190000 Ftos szilicium-hulladék-kockám...

Azt tudom hogy fogyasztóvédelemmel mint olyannal hiába is próbálkoznék, már írtam emailt a járási hivatalnak, de még csak annyi válasz sem jött hogy levelemet fogadták volna...

Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, ha kell valóban bírósághoz fordulok. A kérdés, hogy van e értelme a dolognak, vajh jogosan követelném e vissza a vételárat, akár érdekmúlásra hivatkozva? Vagy indítsak kártérítési pert külön? Még sosem pereskedtem, de most eljutottam arra a pontra hogy hajlandó vagyok belemászni a dologba... Egy 60k-s kommersz procinál nem foglalkoznék vele, de ez már azért komolyabb összeg...

Köszi,
Joc

Ja, slusszpoén: E-számlás, a számla letöltő linkje már nem él (mert persze nem PDF-ben küldik el, csak egy szaros linket küldenek, nehogy fogyjon a broadband...), a letöltött másolat a jelenleg üzemképtelen gépemen van, ahol striping raidben volt két SSD, tehát amíg az a gép nem éled, nem is fogom viszont látni... Külön garancialevelet nem kaptam hozzá...

:W :W :W :W :W :W

(#19263) Attix82 válasza Rattanee (#19262) üzenetére


Attix82
őstag

Üdv.

Meglehet, hogy egy BIOS frissítés kell a kapott lapra....mi a pontos típusa a lapnak?

(#19264) LuckyL válasza Rattanee (#19262) üzenetére


LuckyL
őstag

kellemetlen!
leírom, én hogyan indulnék el ilyen esetben

a vásárlásról a számla nagyon kellene, sajnos a raid témában nem vagyok otthon, más ugyanolyan foglalatú (esetleg kölcsön) procival nem tudod visszaállítani? -ha nem, akkor nem is mennék tovább, maradnék a bolt sürgetésénél

alapvetően 1 éven belül állhatsz el a vásárlástól, később csak akkor, ha a bolt 1 éven túli garanciális feltételei ezt lehetővé teszik (kisebb boltoknál gyakran semmilyen szabály sincs erre megfogalmazva)

ha megvan a számla és valami infó arról, hogy 1 éven túl mit vállalt a bolt, akkor pedig a helyi békéltető testülethez fordulnék, de az ilyen szakkifejezéseket amiket felsoroltál azonnal elfelejteném, annyit mondanék, hogy a vásárolt processzor NEM működik. (felesleges bonyolítani a dolgokat, nincs erre szakértő stb.)

ezután ha a békéletető testület számomra kedvező döntést hoz, de még mindig nem kaptam új vagy javított (tudom hogy processzornál ez szinte kizárt, de mégis ez a szabály, hogy ez is jó) processzort, akkor fordulnék bírósághoz

sajnos a békéltető ülés is sok idő mire sorra kerülsz, a per pedig évekig eltarthat, és a per költségeit neked kell megelőlegezned (ebben az esetben nem lesz olcsó, ha az alperes elkezd vitatni dolgokat, mert a szakértők brutál költségekkel dolgoznak)

sajnos tudom, hogy nem feltétlenül ezt a választ vártad, de ez egy szar helyzet sajnos, a jövőben esetleg megfontolnám hogy picit drágábban nagy, befutott cégtől vásároljak (bár az sem garancia mindenre)

ha további kérdésed van kérlek ne írj privátot, ide írj a fórumba

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19265) LuckyL válasza Attix82 (#19263) üzenetére


LuckyL
őstag

ez jó ötlet, ha eddig nem volt, nekem is tiszta szar volt a rendszerem, mindig összeomlott összeszerelés után, amíg meg nem csináltam
(igaz nekem csak i7 7700 van)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19266) Rattanee válasza Attix82 (#19263) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Szia,

Nem a lappal/proccal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hidd el, PC szervizben dolgoztam évekig, ráadásul mikor megállt, az ASUS supporttal amúgy is duplán megfutottam minden kört. 00 a diagnosztikai kijelző, meg sem próbál indulni vele a lap. Ez egy el-nem-ismert szériahiba, ha van kedved guglizd meg az X99-et meg a 00-ás diagnosztikai kijelzést.
DE... még ha valamit ki is felejtettünk volna az ASUS supporttal, akkor sem tudnék mit csinálni, mert a proci nincs nálam, nem tudom hogy hol van "szakszervizben", azt pedig pláne nem tudom hogy mit csinálnak vele már több mint egy hónapja, mert az Intel RMA nem tart ennyi ideig...

A helyzet az, hogyha hétfőn írnak hogy itt a csere proci menjek érte, már akkor sem kell. Ilyen értéknél ne már a vásárló legyen a csicska, mert ennyi erővel nem vásárolok itthon semmit soha többet. A németeknél mindent olcsóbban megkapni és az esetek 80%-ában szállítanak közvetlen hozzánk, ráadásul ott nem szaroznak a garanciával sem. Ezek szerint márpedig külföldre kiküldeni is gyorsabb bármit mint itthon legaranciáztatni... siralmas... :(

[ Szerkesztve ]

(#19267) Rattanee válasza LuckyL (#19264) üzenetére


Rattanee
csendes tag

A kellemetlen enyhe kifejezés... :(

LGA2011-V3-as procija senkinek nincs a környezetemben, használtan is még mindíg 50-60000 Ft környékén indul ha egyáltalán találni valamit, úgyhogy nem alternatíva sajnos, akkor már inkább megveszem az utódot.
A vásárlást igazoló emailek megvannak, tehát azért nem olyan rossz a helyzet, csak ez kellemetlen. Azt nem tudom én sem, hogyha másik raid-vezérlőre dugnám a két SSD-t azzal visszanyerhetem e az adatokat, ennek még utánanézek, de gyanús hogy tipusazonos vezérlőnek kell lennie.

A procit illető technikai részleteket nem akarom én taglalni, ide csak azért írtam le, hogy tisztán lássatok.

Az nem jogalap az elállásra hogy nem hajlandó a bolt megfelelő időben végrehajtani a garanciális ügyintézést? mert az én olvasatomban a PTK ezt írja le...

Az a gyanúm hogy a nagykerbe küldték vissza, ahol vagy nincs alaplap amiben teszteljék, vagy valami hasonló hülyeség miatt kispolcon van... De a dologban az a szomorú hogy nem tudom ki a nagyker/szakszervíz, és nem kaptam meg azt az infót ismételt kérésemre sem...

(#19268) Rattanee


Rattanee
csendes tag

Most kicsit olvasgatom a honlapjukon található infókat... ez megütötte a szemem:
"Felhívjuk a figyelmedet arra, hogy ha úgy nyilatkozunk, hogy az eljáró tanács döntését kötelezésként nem fogadjuk el, akkor a Békéltető Testület határozata ránk nézve csak ajánlás. Kötelezést tartalmazó határozattá csak akkor válhat, ha az eljárás kezdetekor, vagy a határozat kihirdetésekor nyilatkozatunkban a Békéltető Testület döntését magunkra nézve kötelezőként ismerjük el (alávetés)."

Akkor mire is jó a békéltető testület? Mert ez kb annyi hogy "ha nekünk nem tetszik amit a békéltető testület határoz, akkor nem fogadjuk el, és nem hajtjuk végre"... nevetséges ez az ország...

(#19269) asdf_ válasza Rattanee (#19267) üzenetére


asdf_
veterán

Az nem jogalap az elállásra hogy nem hajlandó a bolt megfelelő időben végrehajtani a garanciális ügyintézést? mert az én olvasatomban a PTK ezt írja le...

Igen, de a vasarlas elso eveben tortent meghibasodasra irja, vagy a fennmarado ket evben arra az esetre, amikor te szakvelemennyel szavatossagi igennyel elsz. Egyik eset sem all fenn.
Csak a szokasos itt a topikban: te azt hiszed, hogy 3 ev jotallassal vasaroltal termeket, es ebben a 3 evben ved a jogszabaly, a valosag ezzel szemben az, hogy a cpu-ra, mint tartos fogyasztasi eszkoz (szamitogep) alaktreszere a jogszabaly egyetlen ev kotelezo jotallast ir elo. Te ebbol egy tavaly januari vasarlassal mar kifutottal, tehat a jog nem nagyon vedi mar a segged. Jelenleg az Intel onkent vallalt korlatozott jotallasanak idoszakaban vagy, megtoldva ezt azzal, hogy a kiskered az isten tudja honnan es hogyan szerezte be a termeket, jo esellyel nem abbol a par nagykerbol van a termek, amely az intel aldasaval forgalmazza Magyarorszagon azokat, bonuszkent pedig egy bazidraga cumorol van szo, tehat senki nem akarja bebukni, igy szepen vegigmegy az eladasi lancon oda is, megvissza is, ez meg ido. Intelnel te csak a termek csomagolasan levo gyari szam alapjan tudsz erdeklodni (bal also vonalkod), de lehet, hogy meg azzal sem, hanem a procin talalhato 2D vonalkod ertekevel (ezt ertelemszeruen, mivel nincs nalad a proci, gondolom nem fogod tudni prezentalni).

De a dologban az a szomorú hogy nem tudom ki a nagyker/szakszervíz, és nem kaptam meg azt az infót ismételt kérésemre sem...

Ne vedd magadra, de ezt nem is fogod megtudni, mert ad1, semmi kozod hozza, ad2, a nagyker nem all szoba veled, mert semmi koze hozzad, ad3 nagy esellyel a nagyker ugyanazt latja, mint a kiskered, hogy a beszerzesi forrasanal folyamatban van az ugy, es meg nincs kesz, csak egy lepcsovel lentebbrol.

(#19270) Rattanee válasza asdf_ (#19269) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Igen most konstatáltam én is a dolgot, hogy volt időm végigolvasni részletesen az ASZF-et is meg a PTK-t is. Az Intel szerződésben azt írja egyébként, hogy árvisszatérítés is lehet, de nyilván ez akkor lesz ha ő is azt mondja.

Ezzel az egésszel az a nagyon NAGYON nagy baj van, hogy amennyiben én közvetlenül az Intelhez fordultam volna, már több mint két hete vége lenne a történetnek és mindenki boldog. Feltételezem a beszállító/szakszerviz/akármi ugyan úgy az Intel felé fogja visszaküldeni, és kap helyette másikat, tehát pénz nem fog megfordulni. Akkor miért is olyan nehéz ezt gyorsan lebonyolítani? Illetve mit bukhat ebben be bárki is? A 4000 ft alatti EU-n belüli postaköltséget? (Annyit sem mert biztos hogy nem darabonként küldi vissza a termékeket) Mert mást nem bukhat be, ha az Intel leteszteli és jónak találja úgyis visszaküldi, ha rossz akkor meg úgyis cseréli...Vicc...

A procit is, meg a dobozát is lefotóztam mielőtt visszaadtam, biztos ami biztos alapon... úgyhogy elvileg minden jelölés megvan, azok is csatolva voltak az Intelnek (bár a proci kicsit homályos, az összes a hővezetőre írt szám látszódik).

Az hogy nem adja ki hogy ki a szakszerviz az nekem nem kerek. Jótállási jegyen (amit persze nem ad ez a bizonyos bolt) amúgy is fel kellene legyen tüntetve az illetékes szakszerviz...Ha az én termékem, az én tulajdonom van ott, akkor úgy hiszem igen is jogom van tudni hogy hol van...

Mindenesetre megkeresek egy ügyvédet, ha mást nem kártérítési per lesz belőle...

Kezd bennem tehetetlen dühvé alakulni ez az egész történet... :W

(#19271) Rattanee


Rattanee
csendes tag

És most látom hogy minden a honlapjukon fentlevő tételhez az van írva hogy nem rendelhető... Most az lesz a legjobb ha kiderül hogy eltűnik a cég...

(#19272) asdf_ válasza Rattanee (#19270) üzenetére


asdf_
veterán

Az hogy nem adja ki hogy ki a szakszerviz az nekem nem kerek. Jótállási jegyen (amit persze nem ad ez a bizonyos bolt) amúgy is fel kellene legyen tüntetve az illetékes szakszerviz.

Garjegyet kellett volna kapnod -kotelezo adni a kotelezo jotallas ala sorolt termekekhez- de semmivel nem lennel elorebb, az ertekesitohely lenne rajta ahol vetted, naluk garis, intel procihoz nincs gyartoi garjegy es szakszerviz sem.

Áru átadás:
Az Átadópontunk 2018.08.13.-tól zárva tart.

Hmm, ez valoban nem sok joval kecsegtet. Cegjegyzek szerint meg jok, de en surun neznem, hogy vegrehajtas/felszamolas ala kerult-e :(

[ Szerkesztve ]

(#19273) Rattanee válasza asdf_ (#19272) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Wunderbar... tehát ihatom a hidegvizet, és csak reméljem hogy valaha lesz még belőle valami... :\

A bolt azt írja hogy nem ad garjegyet, a számla alapján elismeri a vásárlás/garancia tényét vagy mifene.

Szerintem sincs szakszerviz, procin nincs is nagyon mit javítani, ezért nem is értem hogy mit variálnak. Felmész az intel.com-ra, regisztrálsz, beírod a lot számot, csinálsz kis troubleshootingot esetleg velük, már kapod is az RMA számot meg hogy hova küldd cserére.

Az ipon is nyamnyogott a VGA garin kicsit több mint két hetet, de azok legalább nem szenvedtek vele, mikor rákérdeztem hogy mi van már, azonnal visszafizették az árát (a VÉTELI árat, nem a hasraütés szerint meghatározott jelenlegi értéket!), pedig az is egy éven túl volt, nem is szaroztam velük, megvettem náluk egy majd 100k-val drágábbat.
Ahhoz képest hogy úgy vettem a gépet hogy akkor most 5 évig megint nem fejlesztek semmit, már csak a ház, a hűtés, meg a ramok az eredetiek... nagyon úgy érzem hogy végleg el fogok pártolni az asztali PCk világától...
:W :F :W

Nincs valakinek egy LGA2011-V3 procija fölöslegben :D

Nabasszus ezt ha nem mondod nem is látom hogy zárva tart... vicces is hogy sehova nincs kiírva csak ide apró betűkkel.. Ha megszűnik a cég akkor leszek igazán meglőve... nagyonjó....

[ Szerkesztve ]

(#19274) LuckyL válasza Rattanee (#19273) üzenetére


LuckyL
őstag

figyelj ez nem asztali pc specifikus
alapvetően a 3-5 év garik amiket látsz a hirdetésben mind ilyenek
van vagy vagy nincs

1 év jótállás a tuti
és külföldön is ez van, ez nem magyar specifikus

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19275) Rattanee válasza LuckyL (#19274) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Hát... erről annyit hogy az Asus 24 órás DHL-el cserélte a másfél éves alaplapot, a Cseh depóból.
Vagy mikor a németeknél vásárolt alkatrésszel gond volt, a kinti bolton át, nemzetközi szállítást belevetve is megúsztam 3 hét alatt.
De itthon is van pár tisztességesebb csapat, a FocusCamera, itthon, a hasonló korú EVGA tápot 2 hét alatt lesztornózta (VÉTELI ÁRON!), levásároltam. Az iPon kicsit több mint két hét volt, de ott is visszaadták a lét vételi áron, levásároltam.

De hogy lejárt lemezként ismételgessem magam, az Intellel közvetlenül kommunikálva már rég lezongoráztam volna, mert szó nélkül cserélik ezeket a proccokat, e helyett most nem tudom hogy hol van a processzorom, nem tudom hogy mi a garanciális ügyintézés státusza, és a bolt (ami ezek szerint lehet hogy meg is szűnik nemsokára) nem hajlandó semmi információt szolgáltatni. Egy kártérítési pert mindenképp lehetne indítani úgy érzem, de ha megszakad a bolt akkor nem is érdemes belekezdeni...

OFF: Az asztali PC-től elpártolást hogy értsd: Az elmúlt 20 évben mindig úgy vettem magamnak PCt hogy egy high-end gép legyen, és nem nyúlok hozzá 5 évig.Eddig minden gépem tudta is tartani ezt, ami túlélte az első évet, azzal általában nem volt már gond (kivétel nyilván pár vinyó), konkrétan azokból lett mindig a fileserver, a filmes pc, stb. A tavaly minden eddiginél is komolyabb összegből összeállított gépemen már a vízhűtés, a ramok, meg a gépház kivételével -mindent- cserélni kellett... Annyira le van rohadva a gyártási minőség, hogy siralmas...Lassan az lesz, hogy minden gamelést meg PS-re korlátozok vagy valami, a filmvágást meg végülis macen is meg lehet csinálni, nem tudom ott most mennyire jó a helyzet hardver minőségben...

(#19276) LuckyL válasza Rattanee (#19275) üzenetére


LuckyL
őstag

fröccsözök, végre van egy szabadnapom
elég befolyásolt vagyok már, ezért kérdezném:

van most konkréten további kérdésed vagy csak panaszkodnál hogy mennyire nincs garancia itthon :)
Mert ez utóbbiban partner vagyok ;]
összejárhatunk szidni cégeket, a story-k végtelenek :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19277) chopin42


chopin42
őstag

Kb amilyen sztorikat olvasok itt, az alapján a garancia Mo.-n olyan, mint a kórház...Bár onnan hazajutsz, nem úgy, mint a cuccod a szervizből ;] De a "javítás" kb hasonlóan alapos.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#19278) Rattanee válasza LuckyL (#19276) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Kérdés már nincs, szar van. Benne vagyok (ezek szerint a szarban is :D ) , csak akkor legyen fröccs... szárazon csak phelbas szigetére visznek a sztorik is :D

(#19279) Chemistry


Chemistry
csendes tag

Sziasztok!

Egy új asus laptopba még vásárlás után tettem ssd-t. Ehhez le kellett csavaroznom a laptop hátulját, kb. 8 csavar tartotta, gondoltam, megoldom szervíz nélkül. Ez volt fél éve, az ssd remekül működött. Azonban most úgy néz ki, a gyári merevlemez elromlott, így visszaküldeném garanciába, ki is szedtem az ssd-t. Így azonban a fekete, matt csavarokon látszik a 'kopás', fém színű lett a csavarok feje, tehát egyértelműen látszik, hogy szét volt szedve. Így még szerintetek érvényes a garancia?

(#19280) asdf_ válasza Chemistry (#19279) üzenetére


asdf_
veterán

A jog szerint igen, hogy az asus szerint is, az majd kiderul.

(#19281) GZoli7 válasza Chemistry (#19279) üzenetére


GZoli7
senior tag

Fekete filctoll csodákra képes. ;]

(#19282) Josi válasza GZoli7 (#19281) üzenetére


Josi
aktív tag

Meg egy megfelelő méretű és minőségű csavarhúzó. :D

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#19283) GZoli7 válasza Josi (#19282) üzenetére


GZoli7
senior tag

;] :K

(#19284) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Van egy ddr3-as rampárom és eladnám. Aláírt papíros gari elvileg 2019.11.19-ig él, de az eladó időközben megszűnt létezni HA-n, törölték a felhasználót.
Hirdessem gari nélkül vagy ez ilyenkor hogy van?

A felhasználó/eladó megszűnésének okát nem tudom, korábban szinte minden új pc hardvert tőle vásároltam. Ha gond volt, gariban cserélte, semmilyen negatívumot nem tudok mondani róla. Most vettem csak észre az eltűnését.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#19285) 313313


313313
addikt

Ma beszéltem fogyaztóvédőkkel. Rákérdeztem mi van a 2-3-x év Jótállással hírdetett termékekkel. Teljesen jók, megkapod a garijegyet, azon meg részletezve van hogy mi mi (ugye 1 év kötelező x év önként vállalt) és önként azt vállal, "amit akar".

[ Szerkesztve ]

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#19286) Rattanee válasza flymi (#19284) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Esetek 99%-ában úgy kezdődik hogy a garancia át nem ruházható, csak az eredeti vásárlóra érvényes...
Ettől független, ha gyártóhoz kell visszaküldeni, ők nem szoktak vele szöszölni... A magyar nagyker már kóstolgathat érte ha ők vannak megjelölve a garipapíron...

(#19287) Rattanee válasza Rattanee (#19262) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Nos annyit az én ügyemről, hogy a pcdiszkont.hu a mai nappal a JTC nagyker honlapjára irányít át...

Az Intel nem okozott csalódást, visszajelzett, vonalkód alapján megtalálták a procimat, Augusztus 28.-án RMA-zták, 31.-én küldték vissza a cseredarabot (a miheztartás végett: Júliusban adtam be...), remélem azt is megmondják hogy kinek, mert innentől azt hiszem a "szakszerviz"-ben van minden reményem...

Nagyon gondolkodom rajta hogy azért ha meg is találom a proccom, a Boltpartner Kft. ellen még indítok egy kártérítési pert (valahogy azt érzem hogy ez a mókus nem fogja a céget leépíteni, csak valami új arculatot csinál vagy valami hasonló...)

[ Szerkesztve ]

(#19288) asdf_ válasza Rattanee (#19287) üzenetére


asdf_
veterán

Szokott olyan lenni, hogy nagykertol webshopot lehet berelni, kivalsztja, hogy miket arul, berakja az ember a szorzot a termekekhez, aztan csak fel kell skinezni, meg kitolteni a cegre vonatkozo adatokkal es a juzer rendel, es csak menni kell az aruert (vagy meg azt sem, mert a nagyker dropshippingel a kisker neveben). Tekintve, hogy a hetvegen volt elseje, en erosen sanszosnak latom ezt a scenariot (bar nem latom a ceg weboldalan, hogy lehetoseget biztositananak erre). Ha esetleg ez a helyzet all fenn, akkor meglesz a procid is, a jtc-be megy vissza, es onnan kene atvennie a most nagyhirtelen eltunt boltnak, majd kerulne hozzad. Bar a korulmenyek ismereteben en mar most azonnal irnek a jtc szerviz kukacara, rakerdezve, hogy ok toltak-e a webshopot a pcdszikont ala, es amennyiben igen, kitoro orommel fogadnad, ha a 100e feletti garis cuccodat nem az epp eltunoben levo boltnak szolgaltatnak ki, hanem belenyomnak a kis kezedbe.
Mar csak a szamlat kell valahogy elovarazsolni a gepedbol (masik gepbe bele ne rakd az eredeti ssd-ket, csak bitrol bitre copy-val probalkoznek) Bar ha ok toltak a webshopot alajuk, akkor lehet, a szamlaadatok is meglesznek a jtc-nel.

(#19289) Rattanee válasza asdf_ (#19288) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Köszi az infot, én is valami ilyesmire gondolok, remélhetőleg holnap visszajelez az Intel is és megerősíti a dolgot.
Közben találtam egy ilyet is: http://boltpartner.hu/ Ilyen tettszhalott állapotban levő valami, cég is stimmel, emberke neve is stimmel, cégjegyzék szerint a cég is létezik még, úgyhogy gyanús hogy nem fog ez megszűnni, csak valami új hakni lesz belőle... volt ez már online könyvesbolt is az alapján amit a gugli kidobált...
Mondjuk ez alapján a muksónak saját dizájnja lehetett a webshop, de az üzleti modell hasonló lehetett... a facebookon 7000+ like de szinte hozzászólások nélkül azért elég gyanús... Facebookon lehet likeokat venni, így felmerül a kérdés, Árukeresőn lehet vajh értékelést venni?

Azt remélem hogy nem szükséges az a konkrét raid vezérlő ami az arrayt csinálta, elég a tipusazonos, mert az alaplap is cserés volt...
De egyébiránt van garis átadási jegyzőkönyvem is, meg azért a vásárlást igazoló mailek is megvannak, csak a konkrét számla pdf nincs, úgyhogy talán lesz még ebből énekes halott.

(#19290) flymi válasza Rattanee (#19286) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ok, akkor nincs gari.
De ezek szerint anno mikor a vga-t vettem használtan apróról akkor nem is volt rá 2,5 év gari, mert nem ruházható át? :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#19291) asdf_ válasza flymi (#19290) üzenetére


asdf_
veterán

Akkor van garid, ha van szamlad es jotallasi jegyed, ami a te nevedre szol. Ha hasznalt cuccot veszel, akkor meg adasveteli szerzodest kell(ene) irni rola. Ez a ket eset biztositja kizarolag, hogy van garid. A HA-n sefteles akar hasznalt akar uj cuccra (ujnal ugye rogton bejatszik igen nagy esellyel egy adocsalas is az elado reszerol) minden papir nelkul, ott alapesetkent ugy kell elkonyvelni, hogy nincs gari, aztan max kellemesen meglepodni, hogy megis van

[ Szerkesztve ]

(#19292) flymi válasza asdf_ (#19291) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Tehát ha nincs adásvételi, de a terméket és a garipapírt megkaptam, viszont gariidőn belül meghibásodik, akkor az első tulaj tudná gariztatni? Jól értem?

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#19293) asdf_ válasza flymi (#19292) üzenetére


asdf_
veterán

Hova szol a garjegy, az a kerdes (mert olyan csencselo is van, aki odaadja a nagykerbe szolo garjegyet a vevonek). Rakas bolt egyaltalan nem foglalkozik semmivel, lo egy gyari szamot a termekrol, ugyviteli rendszer mutatja, hogy mikor lett eladva, hogy garis-e meg, es ha igen, beveszi anelkul, hogy barmi papirt mutattal volna. Mashol kernek garjegyet, leszarjak ki adja le, ki kapja vissza, harmadik helyen meg amikor oda jutott a trotenet, hogy se cserelni sem javitani nem tudtak, akkor a penzt adtak volna vissza, es ott lett a nagy koppanas, hogy helloka, te nem az eredeti vevo vagy, neked nem adunk vissza penzt*. Csak lattam en mar olyan HA-s csencselot, akinel a termek atvetele a nagykertol egy utcasaroknyira volt, ott meg azert eleg egyertelmu, mi tortenik...
De az alapvetes az, hogy amirol nincs szamlad vagy adasveteli szerzodesed, az jogilag nem a tied, valamint ebbol kovetkezoen nem te vagy a jotallasra jogosult.

* ok, szamtech cuccoknal rendkivul ritka a penzvissza, de azert van ra pelda.

(#19294) flymi válasza asdf_ (#19293) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Oks, ez tiszta. Feltettem hirdetésbe a rampárt, ami xy-hoz szól, aki nagykerből szerezte, de az illető már nincs jelen aprón. Ergó lenne még a ramokra gari hozzá, de így mégsincs.
A vga-ra meg csak annyit tudnék mondani, h bolti gari volt rá, ha bibi lett volna, attól akitől vettem szerintem rendezte volna, megbízható tag.
Elég kuszán értelmezik akkor ezt az egész garancia kérdés témakört.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#19295) Rattanee válasza flymi (#19294) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Az az igazság, hogyha olyantól veszed aki megbízható és elérhető, rajta keresztül biztos lehet gariztatni, de mindig benne van a pakliban hogy az illető eltűnik.
-Hivatalosan-, csak saját névre kiállított számlával, garlevéllel lehetne. Sok esetben nem nézik hogy saját neves, illetve ha hajlandó vagy a gyártóval közvetlen boltolni, azok nem nagyon nézik a számlát ha szériaszám alapján tudják hogy van még rá gari. (Pl Intel egyből kidobja LOT szám alapján hogy meddig garos a cucc.)
Mikor valaki azt írja hogy "még garos", az ugyan úgy lutri mintha nem garosat vennél, annyival jobb hogy -valamennyi- esélye van hogy neked is lecseréli a nagyker/gyártó.

(#19296) asdf_ válasza Rattanee (#19295) üzenetére


asdf_
veterán

illetve ha hajlandó vagy a gyártóval közvetlen boltolni, azok nem nagyon nézik a számlát ha szériaszám alapján tudják hogy van még rá gari. (Pl Intel egyből kidobja LOT szám alapján hogy meddig garos a cucc.)

Igen, de azert ilyennel honapokat is lehet bukni (a gyarto gyartas ido + x honappal inditja a gairt, ha valahol honapokat hevert, akkor szamla elleneben irjak csak at a gyari rendszerben. Vagy pl. WD HDD-nel a nem magyarorszagra szant vagy OEM-eknek eladott hdd-k gyartoi gariztatasara pedig nincs mod.

[ Szerkesztve ]

(#19297) Rattanee válasza asdf_ (#19296) üzenetére


Rattanee
csendes tag

Persze, ezért is lutri a dolog, de egyébként nagyobb gyártók némelyikénél neten rá lehet keresni szériaszám alapján hogy a gyártónál mennyi garija van a cuccnak még. Lényeg hogy az hogy a használt cucc garis, nem feltétlenül értéknövelő tényező.

(#19298) trichie16


trichie16
csendes tag

Sziasztok! Egy másik topicban már feltettem a kérdést, ide lettem irányítva, hátha nagyobb sikerrel járok. Szóval:
Üdv!
Egy ismerősöm még Július 12.-én rendelt egy gépet iPon-ról, amely hosszú várakozás után csak Július 25.-én jött meg. Persze kicsomagoltuk, rendben mindben, Windows telepítés, és hoppá a képernyőn vertikális csíkok, meg még miegymás.
Garanciára bejelentés, ők is úgy látják hogy a videókártya a hibás, de ugyebár ki tudja, ezért a komplett számitógépet elvitte a garanciafutár július 30.-án.
Augusztus 5.-én újabb e-mail feléjük, hogy megérkezett-e vagy valami, bármi információ, erre válaszul következő nap, hogy tényleg a videókártya bizonyult hibásnak és "leadtuk a beszállítónak,átlagosan 15 munkanap után várható eredmény javítás vagy csere formájában"
Ezután Augusztus 30.-ig semmi, akkor már rákérdeztünk e-mailben megint hogy mi van..Válaszul elnézést kérnek, valamint a beszállitónak átadta és ő sajnos még nem rendezte a dolgot valami okból kifolyólag..e-mail végén azt irják, hogy kérnek róla felvilágosítást hogy mégis mi történik és majd értesítenek..

Azóta megint csak csend. Szóval kiküldenek egy hibás Asus RX580-at ami azért nem 20ezer Ft, és utána még mi várunk rá 2 hónapot, úgy hogy kb egy büdös szót nem szólnak róla, és könyörögni kell a legkisebb információért is? A gép egyébként sem olcsó, mellette egy Ryzen 5 2600 minden pontot eléggé tiptop gép, összesen 360ezer.

A végső kérdés az, hogy lehet-e azt mondani nekik, hogy akkor vége ne küldjék vissza a gépet, mi visszaküldjük a hardverek dobozait (gépösszerakást kértünk, pont azért hogy ne legyen probléma, működött :C ) és akkor egy refundot kérni az egészre?
Elég frusztráló, hogy előrefizetéssel kifizettél közel fél milliót, és 2 hónapig nem látsz belőle semmit, és még azt sem tudod hogy mi lesz belőle, ha lesz egyáltalán, pláne hogy azóta már pár alkatrész ára lejjebb ment, stb..

Előre is köszönöm(jük) a segítséget, lehet kicsit hosszú lett, de úgy éreztem fontos, hogy minden világos legyen.

(#19299) Rattanee válasza trichie16 (#19298) üzenetére


Rattanee
csendes tag

14 napig van elállási jog webshopnál. Ha 14 napon belül bejelentettétek a hibát, akkor elvileg teljesen jogosan visszakérhetitek az árát.Ha nem akartok várni, egy levélben leírjátok hogy 14 napon belül lett visszavive, azóta nem volt nálatok a gép, elállnátok a szerződéstől, vagy adjanak egy másik gépet SOS-ben.

Én egy procival jártam így most, végre úgy néz ki előkerül a cseredarab, de 6 és fél hét... magyar cégek finoman fogalmazva is nincsenek a helyzet magaslatán.

Egyébként az ipon még a jobbak közé tartozik, mikor nem tudták cserélni/javítani a videokártyám, ők ajánlották fel hogy visszafizetik a teljes vételárat (másfél éves volt a kari), bár az is 3 hét alatt zajlott le, de az még asszem tolerálható.

[ Szerkesztve ]

(#19300) LuckyL válasza trichie16 (#19298) üzenetére


LuckyL
őstag

az a helyzet hogyha neked a helyzet jelentős kellemetlenséget okozott, akkor elállhatsz a vásárlástól
a gondot az jelenti, hogyha a bolt ebbe nem egyezik bele, akkor békéltetőkhöz kell fordulnod, végső esetben pedig pereskedned kell

cryptot minden termékemért elfogadom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.