Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#19701) rasotamas válasza GZoli7 (#19699) üzenetére


rasotamas
veterán

De akkor kifizetni nekem miért nincs 14 napom? Miért nem köteles kifizetni ahogy a kezébe kerül?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#19702) GZoli7 válasza rasotamas (#19701) üzenetére


GZoli7
senior tag

Mert a jogszabály ezt írja. Gondolom az utalás, stb ideje miatt.
Van olyan bolt, aki a beérkezéstől szereti számolni, és pont 14 napra utal, na ők netto jogszabálysértést követnek el. (220V)
Ez van. :)

(#19703) bullseye válasza gedikart (#19698) üzenetére


bullseye
addikt

30 napjuk már évek óta nincs rá, ha jól tudom. 14 nap a hazai törvény. Már ha hazai a webbolt, és nem csak egy fióküzlete van az országban (de talán még akkor is vonatkozna rájuk?).

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#19704) bullseye válasza rasotamas (#19701) üzenetére


bullseye
addikt

Mert te tudatosan rendelted, ő nem tervezte előre, hogy visszaviszed. Meg mert joga van megnézni, kárt tettél-e benne.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#19705) Superhun válasza GZoli7 (#19702) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ipon is a beérkezés napjától számolja a 14 napot. Legalábbis néhány hónapja még így volt, amikor visszaküldtem nekik valamit. Úgy néz ki, hogy ez a bevett gyakorlat a webshopok körében és ezt szó nélkül hagyja a fogyasztóvédelem...

(#19706) asdf_ válasza Superhun (#19705) üzenetére


asdf_
veterán

Költői kérdés: bejelentetted?

(#19707) GZoli7 válasza asdf_ (#19706) üzenetére


GZoli7
senior tag

Igen, ez jó kérdés, hogy jelentette-e.
Bevallom én is férfiasan, hogy miután pár nappal később megkaptam a pénzt, igyekeztem elfelejteni a dolgot.
Jelenteni kellett volna nekem is, mert csak akkor lesz változás (vagy akkor se). :D

[ Szerkesztve ]

(#19708) Superhun válasza asdf_ (#19706) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Fontosabb dolgaim is voltak akkor és nem nagy értékről volt szó. Utólag tűnt csak fel, hogy később utaltak, egész pontosan a termék hozzájuk való megérkezésétől számított 14. napon.

(#19709) Jackie_Chan


Jackie_Chan
senior tag

Üdv az Uraknak!

Lenne egy garanciális csere problémám.
Adott egy Sony 55W829B típusú tv amit 2015ben vettem meg 2 év +5év jótállással.Másfél év múlva elromlott és cserélték a tv-t egy ugyan olyan tipusra,de mint kiderült 2 hete (akkor vettem elő,mert ez a tv is elromlott) az új sorozatszámát nem írták át az 5 éves jótállásra.Én akkor azt gondoltam,hogy a régi jótállási jegyen úgy is rajta van a régi és az új serial number és ez igy van jól.Emiatt a szerviz nem vitte el. Meg reklamáltam a Sony ügyfélszolgálatán akik átírták és küldték is az új papírt. Eddig minden ok.
Ez a tv is javíthatatlan és cserélni akarják. Nyilván ugyan azt a modellt nem tudják adni számomra ezért felajánlották a Sony 55XE7096 tipusú tv-t mondván,hogy ez 4K és mennyivel jobban járok vele.
Utána néztem a dolognak és sajna az én tvmtől sokkalta rosszabb paraméterekkel rendelkezik a 4K felbontáson kívül.Nem azonos liga a kettő (szerény véleményem és több szakmai oldal szerint is). A 70-es széria csak natív 50Hz-es,az enyém meg 100Hz-es, volt.A Sony által felajánlott típus 8 bites az enyém 10 bites panellal rendelkezett és nincs triluminos se és ezek csak a fontosabbak amiben különböznek.
Kérvényeztem a csereutalványt mondván,hogy azt kipótolom és veszek egy magasabb kategóriájut,de azt megtagadták és erősködnek,hogy csak a 55XE7096-ot adják helyette,amit én nem szeretnék.
Mit tehetek?
A fogyasztó védelem honlapján ezt irják:
"Csere alatt egy minden tulajdonságában teljesen megegyező terméket kell érteni, ha bármivel is eltér az újonnan felajánlott termék az eredetitől (pl. színében), úgy Ön nem köteles elfogadni a cserét, hanem akár a szerződéstől is elállhat."

de találtam ilyet is:
"A fogyasztó választása szerint kijavítást, vagy kicserélést kérhet szavatossági jogainak érvényesítése első lépésében. Nem dönthet azonban a vásárló, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen (pl. már nem lehetséges a termék javítása, vagy már nem gyártják, ezért cseréje ellehetetlenül, nem tartják készleten), vagy ha az a vállalkozásnak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. a javítás költséghatékonyabban megoldható, mint a csere), figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet."

Kérdésem az lenne most akkor mire számíthatok?
Mindenképpen köteles vagyok elfogadni azt amit adnak még ha rosszabb is a legfontosabb tulajdonságaiban és ezáltal sokkal rosszabb képet produkál?

[ Szerkesztve ]

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19710) Lackooo84 válasza Jackie_Chan (#19709) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nálam tök ugyanez volt, a 2014-es W szériásom meghalt, és egy tavalyi 4K-s alap szutykot akartak adni, amit nem fogadtam el. Van náluk pár "pótkészülék", aztán csuka, sajnos a régi készülékek helyett csak szarabbat kaphat az ember. De nekem kedvesek voltak, és azt mondták egyből, hogy vagy elfogadom, vagy nézek olyan egy most kapható készüléket +-50000Ft ártartományban ami megfelel, vagy csereutalványt kapok, ez a három lehetőségem van. Melyik szervizzel beszéltél? Őket hívd, itt tuti elintézi a hölgy a csereutalványt.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#19711) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19710) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

Miskolci vagyok és itt intéztem az itteninél,de nem ők erősködnek. A szervizes mondta is,hogy a Sonynak ki kell,hogy odaja neki az engedélyt,hogy csereutalványt adhasson és az ügyfélszolgálat tagadta meg.

[ Szerkesztve ]

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19712) Lackooo84 válasza Jackie_Chan (#19711) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Azt hagyd a csipába, ezeket hívd, és majd mennek a tévéért. Én is vidéki vagyok. Ja, és a plusz garimból is volt még hátra másfél év, először azt mondták átvihetem az új tévémre, (átvihettem volna, csak nem a csereutalvánnyal vettem újat, hanem azért kp-t kaptam vissza és utána), de még így is kiharcoltam, hogy a fennmaradó gariidő árát is arnáyosan visszaadták. :)

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#19713) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19712) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

A baj az,hogy a tv már nincs nálam.A szervizben van.

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19714) Lackooo84 válasza Jackie_Chan (#19713) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Semmi gond, kérd vissza utána hívd őket.

The Truth is out there...

(#19715) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19714) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

és ha ott is ugyanez lesz? Mi a garancia,hogy ők utalványt adnának? A customersupporthu@eu.sony.com emailen keresztül irták nekem,hogy nem áll módjukban csere utalványt adni. Ne érts félre nem akadékoskodni akarok csak már kicsit elegem van a huza-vonából és tvm meg nincs 2 hete.
Egyenlőre ott tart a dolog,hogy írtam a supportnak,hogy van 3 tipus amibe bele mennék,de azt is elutasitották. Erre írtam,hogy akkor megyek a fogyasztóvédelemhez erre az a válasz jött,hogy továbbitották az ügyet az ügyosztályukhoz és hamarosan válaszolnak. Most erre várok.

[ Szerkesztve ]

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19716) Lackooo84 válasza Jackie_Chan (#19715) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát érdekes, mert én is először a customerblabla email című Sony ügyfélszolgálatot hívtam, elmondtam, hogy rossz a tévé, erre kedvesen közölték, hogy vegyem fel a kapcsolatot egy számomra legközelebbi hivatalos Sony szervizzel, így is tettem, először a Hireltechet hívtam, de mivel már tele lett a tököm, hogy hetente 1x vették fel a telefont, átpártoltam emide, ahol flottul ment minden. A másik az, hogy ha nem tudnak sem javítani (enyémnek is csak kijelzőt kellett volna cserélniük, mert foltosodott, de nem a Sony úri cég ilyet nem csinál), sem UGYANOLYAN terméket adni, akkor a más, az eredeti terméknél főleg gyengébb paraméterekkel rendelkező cseretermék az csak egy opció lehet, ha az ügyfélnek megfelel, semmiképp sem kötelező, a következő lépés pedig a vételár vissza a jogszabály szerint. Az én esetem egyébként áprilisban volt, hogy nem hiszem, hogy azóta ennyire gázabbak lennének. Engem nem ráznának le az tuti.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#19717) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19716) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

Hát nekem semmiképpen nem felel meg az tuti.

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19718) asdf_ válasza Jackie_Chan (#19709) üzenetére


asdf_
veterán

Ha veszel egy tevet, akkor arra jogszabaly szerint a kovetkezo jar:
- 1 ev kotelezo jotallas a vasarlas datumatol
- 2 ev szavatossag a vasarlas datumatol (ennek elso felet lefedi a jotallas, ami szamodra kedvezobb, igy azzal nem foglalkozunk).

Jotallas: a szerviz javit, cserel, es rajta van a bizonyitasi teher, hogy szakertoi velemennyel bizonyitsa, hogy a hiba nem gyartasi hiba, hanem pl. a vevo okozta, vagy akar idegen kar (villam, tulfesz, zarlatos pendrive, ilyesmk).
A szavatossagnal a bizonyitasi teher megfordul, te viszel szakvelemenyt, hogy nem te tetted tonkre a kezuleket, addig szoba sem allnak veled, es ha nem ertenek egyet a szakvelemenyeddel, akkor -kezdemenyezesedre- talalkoztok a bekelteto testuletnel, utana meg esetlegesen a birosagon.

Ha a termeket kicserelik, ezek ujraindulnak.

A fentieket biztositja a jogszabaly, a gyarto/forgalmazo altal tovabbi onkent vallalt "garancia" felteteleit -termeszetesen amennyiben a fentieket azok nem tiporjak- a tuloldal ugy szabja meg, ahogy akarja, olyan felteteleket es feltetelrendszert szab hozza, amilyet kivan.

Namost, amin elkezdhetunk szkanderozni, az, hogy a masfel evesen megdoglott keszulekre ujraindul-e jotallas es a szavatossag? Szerintem ez lesz itt a sarkallatos pontja a dolognak. En bizonytalan vagyok benne, mert azt a keszuleket neked nem szavatossagban csereltek (tehat nem te vitted el a TUV-hoz vagy az isten tudja ki most a felkent szakerto, fizettel egy vagyont egy birosag elott megallo szakvelemenyert, majd ezzel beallitottal az eladas helyere), hanem a szakszerviz cserelte a jogszabalyban irtakon tul, a Sony onkent vallalt feltetelrendszere alapjan*. Amennyiben jol gondolom, akkor viszont a te szempontodbol teljesen lenyegtelen, hogy mit ir a jogszabaly**, az a lenyeg, hogy a Sony garjegyen mit irnak a sok ev gari melle vallalasi felteteleknek.

* ugyanakkor nezhetjuk ezt a masik oldalrol, azzal, hogy a masfeledik evben onkent kicserelte a keszuleket a gyarto, azt felfoghatjuk beismeresnek, hogy tenylegesen hibas a keszulek es nem a vevo hibajabol ugyanez lett volna a kimenetele egy szavatossagi ugyintezesnek is, csak egy kicsivel tobb torturaval

** Ha a jogszabalyban irtak vonatkoznanak az esetedre, akkor javitas, csere (kizarolag ugyanolyanra), penz vissza a javitasra kotelezett teljesitesi sorrendje. Tehat ha a most meghibasodott keszulek meg nincs egy eve nalad, akkor nyero lehetsz egy penz visszara, ha tobb mint egy eve, akkor a penz visszahoz neked kell szakvelemenyt szerezned, bar ugye ha cserelnek, akkor mar nalad van egy papir sajat maguktol, hogy tenylegesen rossz (a kerdes persze, hogy a 2015-ben vasarolt es a most cserere felajanlott keszulek arban hogyan alakul egymashoz, erdemes-e egyaltalan elkezdeni vele foglalkozni, vagy kis bukoval eladod gari nelkulinek a kapott tv-t, aztan veszel egy olyat, amilyet szeretnel)

[ Szerkesztve ]

(#19719) Jackie_Chan válasza asdf_ (#19718) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

Nah igen de én vettem még + 5 év jótállást rá. Igy 2020 áprilisig garanciális.És miért lenne gari nélküli a kapott tv?

[ Szerkesztve ]

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19720) asdf_ válasza Jackie_Chan (#19719) üzenetére


asdf_
veterán

Erdemes elolvasni mit vettel. En nem tudom, a Sony mit ir meg mit vallal, de pl. a hiperekben meg nagy elektornikus termekeket arusito boltokban ertekesitett kiegeszito garancianal biztositasi szerzodesnel pl. ugy indul a hirado, hogy a vasarolt + x ev, az az eredetileg megvasarolt elso keszulekre vonatkozik, ha masfel eves koraban kifingik a keszulek, a gyarto kicsereli, akkor a vasarolt garinak lehet integetni, az ment a levesbe, mert a cserekeszulekre nem ervenyes. Tehat nem alapvetes, hogy a cserelt keszulek orokli a vasarolt garit.

Gari nelkuli meg azert, hogy a vevot ne szivasd olyannal, amiben most epp benne vagy, hogy a csere cserejenek a cserejet kell majd esetleg garizni. Eladod nullkilometeres bontatlankent (egyutt felbontjatok persze, hogy az uzemkepessegerol meggyozodhessen a vevo) es azt mondod, hogy nincs ra gari, es megszabadulsz tole. Vagy csaladon belul megszabadulsz tole.

(#19721) Jackie_Chan válasza asdf_ (#19720) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

"Tehat nem alapvetes, hogy a cserelt keszulek orokli a vasarolt garit."
Nálam szerencsére örökölte,mert írtam,hogy átírta rá a Sony a cserélt készülék gyári számát.

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19722) Lackooo84 válasza asdf_ (#19720) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A Sony kiterjesztett garancia, a teljeskörű 2 év gyári jótállást hosszabbítja meg 1-2-3 évvel.

The Truth is out there...

(#19723) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19722) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

Igen én is azt vettem +3 évet rosszul írtam pár hsz.-el ezelőtt. A 2 év gyári gar +3 év gyári jótállás igy van 2015töl-2020ig.

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19724) LuckyL válasza Jackie_Chan (#19723) üzenetére


LuckyL
őstag

a fogalmakat egy picit tisztázni kellene
1 év a kötelező jótállás, ahol nagyon erső fogyasztói jogaid vannak
ezen túlmenően minden más csak "garancia", ahol az adott cég dönti el hogy mit nyújt
meg kellene nézni az ő feltételeiket, de gyanítom hogyha nem hajlandóak mást adni, akkor el kell majd fogadnod ezt a cserét

személyes véleményem, hogy anyagilag nagyon jól jársz a cserével, mert a sok éves használt tv-dért kapsz egy újat, amit akár el is adhatsz és vehetsz egy másik újat, ami neked megfelel

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19725) Lackooo84 válasza LuckyL (#19724) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ja engem is ezzel akartak "nyugtatni", de nem, nem jártam volna jól, mert a felajánlott készülék köszönő viszonban sem volt tudásban az enyémmel. Én pl. konkrétan a PiP/PaP miatt vettem az adott modelt, ezt már egyik készülékük se tudja, de már a 3 HDMI port is luxus, márpedig én nem fogok kábeleket dugdosni meg elosztókkal bohóckodni. Valamint már szinte az összes Sony androidos fos, meg ips paneles.

The Truth is out there...

(#19726) Jackie_Chan válasza Lackooo84 (#19725) üzenetére


Jackie_Chan
senior tag

Az újak már nem tudják a PIP-et? A W829B tudta. Kerestem én is a leirásokban ,de csodálkoztam is,hogy nem találtam. Arra gondoltam,hogy ez olyan alap dolog,hogy fel sem tüntetik.

[ Szerkesztve ]

"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."

(#19727) GZoli7 válasza LuckyL (#19724) üzenetére


GZoli7
senior tag

Ha már a fogalmak tisztázásánál tartunk:
A magyar jogszabályok nem ismerik a garancia kifejezést.
Van jótállás és szavatosság.
Ismerni kellene valóban azt a szerződést, amit a Sony adott.
Amennyiben (feltételezem) szavatosság volt több évig, csak a bizonyítási teher van a felhasználón.
Viszont itt ez nem kérdés.
SZvsz amennyiben nem tudja azonos típusra cserélni, el lehet állni a szerződéstől.
Javaslom figyelmesen elolvasni a tulajdonosnak a szerződést.

(#19728) Crucio


Crucio
aktív tag

Sziasztok!

Vásároltunk az Edigitálnál egy Candy márkájú hőszivattyús szárítógépet, amit
október 31.-én vettünk át,
november 13.-án tettünk egy bejelentést a Candynél, hogy valami nem okés, mert párásodik a panelnél az állítógomb, illetve az ajtón belül, a tömítőgyűrűn kívül is vizes, ahol a lemezek közötti résen valószínűleg a panelbe szivárog a víz - később a kijelző elkezdett vibrálni.
november 15.-én jött egy szerelő és megnézte
november 26.-án elvitte javításra (állításuk szerint csak a tömítőgyűrűt kellett cserélniük, holott megkértem őket hogy a panelt is cseréljék, mert folyamatosan ázik, ehhez képest azt nem cserélték, viszont a vízgyűjtő tartályból egészen biztos nem a sajátunkat kaptuk vissza)
november 29.-én meghozta, de továbbra is hibás (este szárítottunk, megint bepárásodott a gomb, igaz, kevésbé mint azelőtt)

Nincs kedvem életem végéig ezt játszani velük, szóval szeretnénk visszakérni az árát. A garanciapapírra azt írták, hogy november 29.-től +16 nap garancia, ezt nem tudom mire értik, lehetőségünk van visszakérni a pénzünket az Edigitáltól?

[ Szerkesztve ]

(#19729) Attix82 válasza Crucio (#19728) üzenetére


Attix82
őstag

Üdv.

Egyenlőre nincs, ha a szerviz ad egy papírt , hogy nem javítható akkor igen.

(#19730) Lackooo84 válasza Crucio (#19728) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Online rendeltétek? Mert én akkor tuti inkább elálltam volna.

The Truth is out there...

(#19731) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Mindegyik kisker ilyen hogy kimaxolja a 14 napos pénzvisszafizetést?

(#19732) Crucio válasza Lackooo84 (#19730) üzenetére


Crucio
aktív tag

Igen, online. Ezen mostmár kár rugózni.

(#19733) LuckyL válasza GZoli7 (#19727) üzenetére


LuckyL
őstag

szerinted miért tettem idézőjelbe a garancia szót tanult barátom? :)
elállni akkor lehet, ha a szerződés megengedi, de gyanús hogy 1 éven túl bárki is önként iylesmit vállalna

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#19734) GZoli7 válasza LuckyL (#19733) üzenetére


GZoli7
senior tag

Én meg azért írtam, hogy ismerni kéne a részleteket.

Kicsit elvonatkoztatva. Olvastam talán már itt is olyanokat, hogy a kötelező egy év után azt vállal a bolt, amit akar.
Ez azért nem teljesen így van. A szavatossági időn belül is pont az vonatkozik a cserére, pénz visszafizetésére, mint előtte, csak bizonyítás teher fordul a vásárló felé.

Induljunk ki abból, hogy a szavatosságot terjesztette ki, nem a jótállást. (nem biztosító)
Akkor mivel a hibát senki nem vitatta, mindegy egy, vagy három év telt el a vásárlástól. Ez még leértékelt termékre is vonatkozik. Televíziónál ez tudtommal két év alapból.
Hangsúlyozom, fogalmam sincs, hogy mit vállalt a forgalmazó.

(#19735) 1eske


1eske
tag

Sziasztok!

Találkozott innen valaki olyannal, hogy az E-mag 2x is feladta a csomagot amit rendelt, de csak egyszer fizetett érte?

A héten megjött BF idején vásárolt termékem és ma kaptam e-mailt és SMS-t hogy dec 1-3 között fog jönni még egy. :F (ugyanaz a rendelési szám és termék)

Ti mit csinálnátok ilyen esetben? Átvennétek és így járt az Emag vagy pedig tájékoztatnátok, hogy valami hiba van a rendszerben.

:R

(#19736) #77646080 válasza 1eske (#19735) üzenetére


#77646080
törölt tag

Szia,

személy szerint én biztosan jelezném feléjük, hogy mi történt. Szerintem így helyes.

(#19737) AxBattler


AxBattler
félisten

Üdv!

Néhány kérdésem lenne elállás témában:
- a 14 napot a netes megrendelés, vagy a termék átvételének napjától számoljuk?
- akkor is elállhatok, ha Erzsébet ajándékutalvánnyal fizettem?
- ragaszkodhatnak ahhoz, hogy csak bankszámlára utalnak vissza, ha én KP-ben (Bözskében) fizettem a termékért?

Köszi!

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#19738) Gyuri27 válasza AxBattler (#19737) üzenetére


Gyuri27
félisten

Átvétel.
Fizethetsz te ajándékutalvánnyal is.
Erzsébet jegyet nem adnak vissza. Sőt abból vissza se lehet adni (kevesebbet kell adni és pótolni kp-vel). Ahogy kitéped és elszámolják abban a pillanatban érvénytelen.
Szóval szerintem kp-t kapsz vissza. Ha jól gondolom az egészet.
De szeretni nem fognak. Hiszen a jegyből mire pénz lesz a boltnak ott van némi bukovári.
Ugyanis azt el kell vinni a megfelelő helyre (az költség főleg ha valami biztonságis cég viszi).
Ráadásul az 1000 forintos jegyért nem 1000 kp-t kapnak (mert a jegyes cégnek is élni kell valamiből).
Annó mikor több cég volt meg több fajta jegy ez olyan 5-10% minusz volt.
Azaz a bolt 1000 forintonként min bukik egy százast (de inkább többet).

Ha lehet ne így váltsd be a jegyet kp-ra legközelebb. :N

Amd - Radeon - Ryzen

(#19739) asdf_


asdf_
veterán

Szerintem csak bozsit kaphat vissza, hiszen ha penzt kapna, akkor az kvazi adocsalas ;) Ha vissza nem adhatnak par tiz-szaz forintot, elkepesztoen logikatlan lenne, ha elallasnal viszont akar tobbtizezret meg visszaadnanak kp-ben. Szerintem vagy bozsit kap, vagy le kell vasarolnia, forintot halalbiztosan nem fog latni belole.

(#19740) AxBattler válasza Gyuri27 (#19738) üzenetére


AxBattler
félisten

Ha elviszik aprón a cuccot, akkor nem viszem vissza, de egyébként sem szoktam ezzel élni (eddig egy 1db VGA nálam a mérleg, de azt is használatlanul juttattam vissza).

Nem tudtam, hogy ennyi "levonás" jár az utalványhoz, de akkor érthető, hogy miért nem fogadják el olyan sok kereskedésben. Egyébként nagy cég, nem hiszem, hogy az alkalmazottak nagyon szívnának... meg különben sem járok gyakran hozzájuk.

(#19739) asdf_
Bözsét biztos nem adnak, 100%.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#19741) rasotamas


rasotamas
veterán

Ipon RMA ennyit írt:

A termék garanciális ügyintézése befejeződött, az üzletünkben átvehető, illetve GaranciaFutár szolgáltatás esetén 2 napon belül küldjük Önnek. Kérjük az átvételi bizonylatot mindenképpen hozza magával.

Most javították, cserélték, vagy mi a fene van? Vagy direkt nem írják le, hadd utazzak be Pestre aztán ne akarjam még egy körre otthagyni az üzemanyagköltség miatt, fogadjam el amit csináltak?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#19742) GZoli7 válasza rasotamas (#19741) üzenetére


GZoli7
senior tag

Telefont nem veszik fel?

(#19743) MaxxDamage


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Segítséget szeretnék, rendelnék egy bolttól és ott a "termékszavatosság" és "jótállás" résznél azt vettem ki, hogy 2 évig élhetek a "csere vagy javítás" lehetőséggel (esetleges meghibásodás esetén, ami nem felhasználói hiba miatt keletkezett) ÁSZF /2018.11.30.-tól él/

Jól értelmeztem? :F

Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Szerződéses alapú a jótállás, ha a kötelezett (akár a gyártó, akár a kereskedő) vállal saját maga, az általa meghatározott feltételek szerint jótállást a termékre. Ilyen esetben a jótállási (garancia) feltételeket kell elolvasni a jótállással kapcsolatban és a jótálláshoz jótállási jegy is jár.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Ha Ön vásárolt egy terméket, akkor az alábbi jogok illetik meg:

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#19744) asdf_ válasza MaxxDamage (#19743) üzenetére


asdf_
veterán

Kb. 1:1 jogszabaly sablonszoveg, barhol vasarolsz, ket ev szavatossag van, apro piciny problema, hogy szavatossag eseten a bizonyitasi teher rajtad van, tehat kereshetsz (es fizethetsz) szakertot, aki birosag elott megallo pecsetes szakvelemenyt allit ki arrol, hogy a termek hibaja nem a te beavatkozasod/mulasztasod/szakszerutlen hasznalatod kovetkezmenye, hanem gyari hiba. Ezutan ezt lenyomhatod az elado torkan, vagy sikerul vagy nem, ha nem, akkor mehetsz bekelteto testulethez, az hoz egy dontest ajanlast, ha ennek nem veti magat ala az elado, akkor pedig beperelheted, es ugy 1-2-3 ev mulva buszke pernyerteskent johetsz ki a tortenetbol. Ebbol adodoan hatszamjegyu vasarlasi osszeg alatt kulonosebben nem hiszem, hogy barki is foglalkozna a szavatossag temakorevel.

Amit te garancia alatt ertesz, annak jotallas a neve (idotartama pedig egy ev).

(#19745) MaxxDamage válasza asdf_ (#19744) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Hmmm... akkor nem jó ez ahogy van (az egész) :D
Köszi! :R /bőven 6 számjegyű vásárlás lenne/

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#19746) rasotamas válasza GZoli7 (#19742) üzenetére


rasotamas
veterán

Nem találtam telefonszámot de hamar visszairtak, sajnos javitva lett tehát nem ismerték el a másik hibát. Persze simán lehet hogy kicserélik de javitást irnak rá hogy a garancia ne induljon újra. Ingyen házhoz hozzák, az azért korrekt.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#19747) GZoli7 válasza rasotamas (#19746) üzenetére


GZoli7
senior tag

Legalább valami jó hír is van. :R

(#19748) rasotamas válasza GZoli7 (#19747) üzenetére


rasotamas
veterán

Az a helyzet reménykedtem egy cserében, pár esetben találkoztam érdekes textúrákkal és pár újraindulással. És ugyebán 460 már nincs tehát minimum 560 lett volna, és el is adtam volna bontatlanul szerintem, mert nekem jó a garis használt kártya.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#19749) jonaspeti


jonaspeti
újonc

Sziasztok!

A következőképp jártam: vettem év elején egy nvidia gtx 1060 / 6Gb ASUS videokarit. Egy ideig gond nélkül ment, de nyár végére elkezdett fagyogatni.

[tünetek, akit nem érdekel, ugorja át]
Elmegy a kép (fekete lesz a képernyő), és mindkét ventillátor 100%-on kezd el pörögni, játék közben, vagy a windows login screen-nél is. A rendszer ettől megy tovább, le lehetett kapcsolni "vakon" szabályosan pl.

Fagyott néhány percenként pl. a Mass Effect 3-ban. Az ugye ma már nem egy videokártya-gyilkos játék. MSI afterburner szerint nincs feszültségingadozás, alig használ videoramot (700mb), ventillátorok meg minden rendben volt.
Fagyott a Witcher 3-ban, a Tom Clancy Wildlands-ben, de ezekben nem rendszeresen, hanem csak néhanapján.
Fagyott a STALKER COP-ban (tudom, az gyakran fagy :D ), mindig akkor, amikor lens flare effect volt (tehát ha napnak háttal közlekedtem, akkor ez a hiba nem jött elő :D )

Ki lett próbálva teljesen másik számítógépben. Azzal először elindult, de pl. a számítógép reset után már bootoláskor csinálta ezt a fenti blackscreen+100% fan speed dolgot.

A másik gépen tunningolva volt kicsit a proci órajele, ez alapra vissza lett állítva, és akkor teljesen használhatatlanná vált a kártya: a gép indulásakor, konstans csinálta ezt a fagyást.
Órajel "vissza-tunningoláskor" megint elindult a gép, de gyakran fagyott, resetre mindig, és már bootoláskor.

Ki lett próbálva a második gépben egy gtx 1080-as kártya, azzal tökéletesen és hosszú távon (órákon át) működött hibátlanul.
Az én gépemben most egy AMD RX 580-as van, az is gond nélkül muzsikál hetek óta.

Ezek után szerintem feltételezhető, hogy a kártyával van gond.
[/tünetek vége]

3 év gari van a kártyára, így bevittem oda, ahol vettem (egy nagyobb áruházlánc). 1.5 hónapig szöszöltek vele, Csehországba kellett kiküldeni szervízbe.

Mai napon közölték, hogy hétfőre ér vissza a kártya, és: semmi baja sincs. :Y
Szerintem nyilvánvalóan hibás a kártya, gyakorlatilag használhatatlan.
Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor hova lenne érdemes fordulni, mit lehetne tenni?
Volt már valakinek hasonló helyzete?

Köszönöm!

(#19750) nzozz


nzozz
aktív tag

Sziasztok!
Abban az esetben mit lehet tenni, ha egy szlovákiai székhelyű cégtől rendelt termék (gitárerősítő) sérülten érkezett (valamelyik alkatrésze törött volt)? A cég vállalta, hogy cserélik (vagy javítják) a terméket illetve vállalja a visszaszállítás költségét is. A visszaszállítás megtörtént, azonban az új termék kiszállítását hetek óta csak ígérgetik. Így most ki van fizetve több 10 000Ft, termék pedig sehol.

Köszönöm

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.