Csupán példa gyanánt, nem valamiféle bolti reklámként írom, ha valakinek fontos lehet, hogy ilyen "élő" ellenőrzésre hazai viszonyok között például az Oáziscomputer üzletében opcionálisan van lehetőség és nemcsak monitorokra, hanem az adott laptop kijelzőjére is.
A pixelgarancia oldalon többek között ezt írják kérdés-felelet formájában (habár konkrétan monitorral kapcsolatban):
Egyébként mennyi monitor szokott pixelhibás lenni? Tényleg van, hogy több hiba is van egy monitoron?
Ez nagyon változó. Van, hogy egész héten nem bontunk ki egyet sem ami hibás lenne, azután meg kibontunk egymás után kettőt, vagy egy nap három-négyet. Egyébként egymás utánban öt pixelhibás monitor a rekordunk Jellemzően egy-két subpixel hiba van a monitorokon, ennél többet talán egyszer láttunk eddig. De szerintünk ez is éppen elég baj.
Monitort és laptopkijelzőt is ellenőriztettem már így és sokkal megnyugtatóbb volt átvenni a hibátlan árut. Természetesen pixelhiba jóval később is kialakulhat és akkor nincs mit tenni. Abban az esetben egy jó hosszú, éves szintű pixelhiba-garanciaidővel még jobban járna a vásárló.
[ Szerkesztve ]