Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34101) Matska válasza gorgo (#34100) üzenetére


Matska
senior tag

Nincs, csak mindenki eglobival szívatja magát gondolom :DDD

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#34102) Teasüti válasza gorgo (#34100) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nemtom magyar viszonylatban hogy alakul az összehasonlítás (eGlobal székhelye is angol?), de nekem E-infin pikk-pakk szállított eddig mindent és már nem emlékszem, de eGlobal-ról vmiért nincs jó benyomásom. Vagy csak épp olcsóbb volt E-infinen az ami akkor nekem kellett? Passz, a legtöbb cuccom két éves már, régi emlékek ezek. Én azóta csak az E-infin...

[ Szerkesztve ]

(#34103) lugosi válasza gorgo (#34100) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Igazából én mindig úgy vagyok ezekkel, hogy ha megnézem, hogy ott mennyiért mennek a dolgok, akkor kivételes esetektől eltekintve kb. az itthoni nettó ár, esetleg mínusz nagyon kicsi, amennyiért nem igazán éri meg (ha cég a vásárló). Ennyit nem ér az aggódás és a szállítási idő egy hazai forgalmazóval szemben, ahol adott esetben még valószínűleg az áfa is jobban be van fizetve.

(#34104) madgie válasza lugosi (#34103) üzenetére


madgie
titán

Nem minden cég áfás, ráadásul ha cégként veszed, dobod az itthoni beszerzés egyik legjobb érvét most, a 250 ezer forint feletti értékhez járó 3 év garanciát.

(#34105) aginor válasza lugosi (#34103) üzenetére


aginor
addikt

Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy az itthoni használt árban kapsz onnan új, bontatlan motyót, persze időnként vannak kivételek.
Eddig nekem mindig rendben szállított mindkét cég, gariztatni semmit nem kellett, így etekintetben nincsen tapasztalatom, de Eglobal alkalmanként több garit ad (e-infinityn egy év minden, ha jól emlékszem).

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34106) mikrofon válasza lugosi (#34103) üzenetére


mikrofon
addikt

"valószínűleg az áfa is jobban be van fizetve."
Ha visszaigényli valaki akkor mi van befizetve??? Hiszen ezért jut hozzá nettó áron.
Ráadásul, ha nem valóban munkaeszköz, hanem magáncélra használja és magán célra vásárolta, akkor pontosan ugyan akkora "adócsalás" mint a szürke. Csak az egyiket maga a felhasználó követi el, míg a másik esetben pozitív élvezője, ártatlanul egy csalásnak, hiszen még hivatalos számlát is kap róla... A fogyasztónak meg ez a kötelező feladata, hogy blokkot számlát kérjen, ha nem kap....

[ Szerkesztve ]

(#34107) lugosi válasza madgie (#34104) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Több helyen olvastam mostanában a fórumon, hogy egyes kereskedők - önként - adnak ugyanilyen garanciát jogi személyeknek is. Ez szuper lenne. Valóban egyébként nem minden cég áfás, amit én írtam az csak abban az esetben előny, ha az.
Nálunk most annyiból éppen kapóra jön, hogy idén remélhetőleg már el tudjuk kezdeni azt az ötletet megvalósítani egyfajta hobbiprojektként, ami tavaly elhalasztódott, és pont szeretnénk hozzá egy nagyobb felbontású gépet (a másik illető amivel dolgozik az nagyobb felbontású mint az enyém, nekem ugye a Lumix GX80 van). Annyira nem nagy dolog hogy milliós beruházást megérjen, de annyira meg igen hogy ne 16 megapixeles képekkel csináljuk, szóval egy 26 megapixel lelkileg már megnyugtatna.
Csak attól félek hogy ez az idei év is elmegy, sok tekintetben egyáltalán nem érdekel a nyitás/nemnyitás kérdése (valószínűleg alig vannak ilyenek mint én), de e tekintetben hiányzik, jó másfél éve érik az ötlet.

(#34108) #16820480 válasza mikrofon (#34106) üzenetére


#16820480
törölt tag

Egyébként imádom, amikor jönnek emberek azzal, hogy hát áfa nélküli árat nézzünk, mert úgyis "bárki le tudja írni/vissza tudja igényelni", mintha mindenki ebben az országban full spektrum vállalkozó lenne, hogy a fényképezőtől a mosógépig mindent elszámolhat. Aztán amikor rákérdezek, hogy oké, itt ez a pár százezres motyó, akkor el tudod nekem számoltatni? Ja hát az nem megy, mert nem olyan termék :U

(#34109) lugosi válasza mikrofon (#34106) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Általában nem igényli vissza, csak levonja az általa befizetendőből.
Nem jut hozzá nettó áron, bruttó áron jut hozzá (az áfás árat ki kell fizetni).
Az eladó az értékesített termék áfáját azért befizeti. Gondolom tudod, hogy működik az áfa.
Az esetünkben egy olyan munkaeszköz lenne, amit lehetne magáncélra is használni. Szerintem fotózásban, vagy rokon háztartási elektronikában, számítástechnikában ritka a tiszta céges használat, ezt se szürkének, se adócsalásnak nem nevezném.

(#34110) mikrofon válasza lugosi (#34109) üzenetére


mikrofon
addikt

Most ez komoly????
"Általában nem igényli vissza, csak levonja az általa befizetendőből."
"Az eladó az értékesített termék áfáját azért befizeti."
Tehát igen befizeti, a kereskedő az államnak, a vevő kifizeti a kereskedőnek, de aztán a vevő, majd ennyivel kevesebbet fizet be a saját adójából az államnak. Tehát ugyan más formában de pont az ÁFA értékével kevesebb lesz az államkasszában és több marad a vevő számláján.
Vagy te máshogy tudod?

Pont ezért az is alapfeltétel, hogy jólmenő vállalkozás legyen, hogy a sok elektronikai cucc ÁFA-ját legyen miből nem befizetni....
Arról ne is beszéljünk , hogy milyen nagy előny ha valaki másnak a számláját fogadja el jófejségből, és fizeti neki ki az ÁFA-t, vagy fél ÁFA-t. Hiszen a számlát lekönyveli, és mivel papíron már van kiadás, ezért a termék értékét egyszerűen kiveszi és kp-ban zsebre rakja.... Remélem ennek az előnyeit már nem kell tovább magyarázni....

Amúgy direkt nem személyeskedve írtam, hanem általánosságban, hiszen én nem feltételezem senkiről. Csak egyszerűen, mikor a sorban állok, és látom hogy előttem miről kérnek ÁFA-s számlát, milyen nevű cégekre, akkor nem nehéz kitalálni, hogy saját magát jobb esetben még a kollégáit is jutalmazza, ajándékozza az illető.

[ Szerkesztve ]

(#34111) lugosi válasza #16820480 (#34108) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

"Aztán amikor rákérdezek, hogy oké, itt ez a pár százezres motyó, akkor el tudod nekem számoltatni? Ja hát az nem megy, mert nem olyan termék"

A mi cégünkhöz is jönnek folyamatosan az ilyen "megkeresések" a cégtulajdonosok ismerősei, rokonai részéről. Általában mi is azt szoktuk mondani, amit te is kaptál kifogásként, vagy hogy az adott időszakban már túl sok olyan beszerzésünk volt és már többet nem tudunk elszámolni, de ezek nem igazak. Sokan nem szeretnének senkit megbántani azzal, hogy nem azért hoztak létre és működtetnek egy céget, hogy ismerősöknek, rokonoknak legyen hol a saját használatra szánt cuccaikat elszámoltatni, áfamentesen vásárolni. A többség nyilván megértené ezt, de jópárszor lenne rossz szájíz a vége, ha elhangozna az igazság.
Valószínű sok esetben te is ezért kapsz elutasító választ az "akkor el tudod nekem számoltatni?" kérdésre.

"hát áfa nélküli árat nézzünk, mert úgyis "bárki le tudja írni/vissza tudja igényelni", mintha mindenki ebben az országban full spektrum vállalkozó lenne"

Igen nyilván ez egy rossz attitűd, ebben teljesen igazad van, ez tévedés, ha alapszemléletté válik.

(#34112) lugosi válasza mikrofon (#34110) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

"Most ez komoly????"

Igen, komoly, de látom hogy ugyanarról beszélünk, miután te is pontosítottad, hogy nem nettó vásárlásról és visszaigénylésről van szó.

"Arról ne is beszéljünk , hogy milyen nagy előny ha valaki másnak a számláját fogadja el jófejségből"

Igen, erről ne is beszéljünk, erről írtam éppen az előbb én is. Erről kb ugyanaz a véleményem, mint ami úgy látom, hogy neked.

(#34113) madgie válasza lugosi (#34107) üzenetére


madgie
titán

A kereskedő hiába ad önként több garanciát jogi személynek, a hivatalos szerviz általában bekéri javításkor a számlát is (a sávos gariidő óta pláne), akkor meg kiderül, hogy gari nincs az 1 éven túl rá (mert jogi személy van a számlán), esetleg olyan megoldás létezik, amikor a bolt majd valamikor, valahogy, ismeretlen helyen önerőből megoldja a javítást... pont mint az e-infi/eglobal :DDD

(#34114) aginor válasza lugosi (#34107) üzenetére


aginor
addikt

"egyes kereskedők - önként - adnak ugyanilyen garanciát jogi személyeknek is." - ennél sokkal bonyolultabb a helyzet, miközben mégis rém egyszerű. Egyfelől fontos tudni, hogy ahogy elenyésző a tudatos vásárló, úgy a tudatos kereskedő is. Legtöbb kereskedő azért ad "önként" garit jogyi személyeknek és közületeknek, mert nem tudja értelmezni a törvényt, vagy még soha nem vette rá a fáradtságot, hogy egyáltalán elolvassa. Jó ha tudod, hogy aztán ezek a "jófej" kereskedők megpróbálják a hülyeségeikkel szívatni a nagykert/disztribútort. Ha nem sikerül neki, akkor vagy benyeli a mókát, vagy visszaadják neked a készüléket valami mondvacsinált indokkal, hogy ne bukjon
.
Ugyanakkor nagyon sok komoly márka esetében bevett gyakorlat (mondjuk úgy, hogy márkavédelemből), hogy a leadott garanciális igények esetében nem vizsgálják annak fogyasztói státuszát, hanem minden terméket ugyanúgy kezelnek, mintha azt fogyasztó adta volna le. Ez tök jó dolog, de elég rizikós erre alapozni, mert bármikor megváltozhat, akár csak egyedileg is.
Vagyis ilyen esetekben csak akkor van garantált jótállás a termékre, ha azt egy egyedi szerződésben vállalja a kereskedő. Ha a számlán/garlevélen a fogyvéd törvényre hivatkoznak, akkor csak bízhatsz benn, hogy nem hajtanak majd el.

Tehát, ha nem természetese személyként vásárolsz, akkor törvényi jótállás nem vonatkozik rád (csak szavatosság a PTK szerint), ettől eltérhet pozitív irányba a kereskedő/forgalmazó, úgynevezett szerződéses garanciát vállalva, viszont annak feltételeit a kötelezett határozza meg.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34115) #16820480 válasza lugosi (#34111) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez teljesen fair, hogy nem akar másoknak áfázni, csak akkor meg ne hirdesse nagy mellénnyel, hogy bárki megteheti és/vagy bárki talál olyat, aki megteszi.
Olyan kontextusban jött fel amúgy a dolog, hogy meghirdettem valamit használtan és megkaptam, hogy túl drága mert úgy kell számolni, hogy eleve mindenki nettó áron tudja venni és még abból engedjek a használtság miatt 20-30%-ot, hát kösz.

Az természetesen teljesen rendben van, ha valaki munkaeszköznek veszi, erre van kitalálva ez az áfa szabály amúgy is. Csak itthon már kb nemzeti sport az ilyesmivel visszaélés sajnos.

(#34116) gorgo válasza #16820480 (#34115) üzenetére


gorgo
őstag

Summa summárum, a világrekorder magas ÁFA itt a fő gond, ami ugye azért annyi, hogy lehessen vele csalni. Mindegy hogy politikus atyáink, vagy mi magunk, kár is ezen filózni. Aki meg nem tud, az bosszankodik (tkp. joggal). Én pl. nem tudom elszámolni/tatni így választhatok, hogy 175€-val drágábban veszem itthon (biztos jó gazdája lesz a befizetetett áfának), vagy kevesebb garival "szürkét". És ez így is lesz, amíg ebben az országban élünk... Örülök, hogy van választásom, legalább ebben!

"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"

(#34117) taranis válasza gorgo (#34116) üzenetére


taranis
addikt

Mondjuk a szürkével már tele a tököm, legutóbbi eglobal rendelésem "trackingje" már méteres a "we apoligize" kezdetű soroktól.

colorizer.net

(#34118) lugosi válasza madgie (#34113) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Na ezt nem gondoltam, ez kellemetlen. Akkor valóban könnyen lehet, hogy az ilyen plusz gari nem igazán ér sokat. Adott esetben nagyon bosszantó lehet. :/

aginor:
"Ugyanakkor nagyon sok komoly márka esetében bevett gyakorlat
[...]
Ez tök jó dolog, de elég rizikós erre alapozni, mert bármikor megváltozhat, akár csak egyedileg is."

Igen tényleg. Ebben egy kicsit akkor el voltam tévedve, akkor erre akkorát nem kell alapozni.

[ Szerkesztve ]

(#34119) madgie válasza lugosi (#34118) üzenetére


madgie
titán

Az emag-gal kapcsolatban merült ez fel még az év elején, ők pl az Apple cucconál 36 hónap jótállást írtak jogi személyekre is (250 ezer forint felett, természetesen), aztán mikor páran rákérdeztek náluk erre, akkor a válaszuk az volt, hogy jogi személyeknek a törvényi 1 év a hivatalos, a másik kettőt ők vállalják. Aztán azóta meg is szűnt ez náluk, ha jól látom, inkább az lehetett, hogy nem állították át rendesen az adatbázist...

Szerk: az említett Apple-nél hivatalosan amúgy az van, hogy magánszemélyeknek, akárkinek is 1 évet ír a warranty check oldalon, aztán akkor jár a többi, ha megvan a vásárlást igazoló számla.

[ Szerkesztve ]

(#34120) lugosi válasza #16820480 (#34115) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Igen ebben teljesen igazad van amúgy.
Én is láttam már a közeli ismeretségi körben amikor 2 toalettkacsa tisztítót a családi vállalkozás nevére áfás számlára vettek (otthonra természetesen) és mikor mondtam hogy szóval na, akkor én voltam az élhetetlen stb. Sőt, régebben olyan is volt hogy fordítva volt, lecsesztek azért mert nem kértem a saját vásárlásomról számlát az ismerős cégének, mert ők ezt el tudnák számolni. Ilyenkor megjátszom a hülyét, hogy már megint elfelejtettem. :((

(#34121) aginor válasza madgie (#34119) üzenetére


aginor
addikt

"hogy jogi személyeknek a törvényi 1 év a hivatalos" - megmutatod, hogy hol, melyik törvény ír ilyet?

lugosi: nézd, a márkák általában nem csinálnak se**et a szájukból, és hogy elkerüljék az arcvesztést és az ajtócsapkodást, gariznak rendesen. De hogy egy szép szóvirággal éljek, céges vásárlók esetekben nincs semmi garancia a garanciára. :B
Ugyanakkor azt nem tudom, hogy az idei törv. változások miben, és milyen mértékben szólnak majd bele az eddigi gyakorlatba, mivel ráirányította a figyelmet erre a kérdésre -is-, ill. lehet, hogy a hosszabb kötelező gar miatt egyes cégek jobban megnézik majd, hogy mit fogadnak el, és mit nem.
Egyelőre nincs értékelhető tapasztalat a kérdésben, de remélem minden megy úgy tovább, ahogy eddig volt. :K

[ Szerkesztve ]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34122) Mr.Csizmás válasza madgie (#34119) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

alzánál is 2-3 évet adnak számlán, és az RMA menüben is 2-3 évre van a határideje az idén vásárolt 100k alatti cuccoknak. közben a terméklapon meg a qrmányrendelet van hivatkozva.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#34123) #16820480 válasza gorgo (#34116) üzenetére


#16820480
törölt tag

Magas az áfánk, ez igaz, de mondjuk a svédeknél meg 25%, az azért nem egetverő különbség.

lugosi: Hát igen, nincs meg a vállalkozási kultúra a vállalkozásokhoz. Kb olyan ez is, mint amikor a kínai főnököm kivett laza 2 milliót a kft kasszájából és elment vásárolni, mert éppen kellett neki pénz, és nem értette, hogy ez nem így működik, az nem az ő pénze, hanem a cégé, hiába ő a cégvezető, nem kezelheti úgy.

(#34124) Zanik válasza #16820480 (#34123) üzenetére


Zanik
addikt

Jah, csak a svédeknél 25% mellett rendben van a suli, a kórház, az út.

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#34125) madgie válasza aginor (#34121) üzenetére


madgie
titán

A 27/2020-as törvényrendelet csak a fogyasztók részére szól, tehát ott lett sávos a jótállás. Jogi személy, cég nincs benne, tehát maradt 1 év, de asszem az is szavatosság.

De ha többet tudsz erről, szívesen meghallgatom :)

(#34126) aginor válasza madgie (#34125) üzenetére


aginor
addikt

"Jogi személy, cég nincs benne, tehát maradt 1 év, de asszem az is szavatosság." - No, ezzel közelebb jutottunk. A fogyasztóvédelmi törv és a hozzá tartozó rendeletek, és jogértelmezések is CSAK fogyasztókra vonatkoznak. A jelenlegi törvényben "fogyasztó az a természetes személy..".
A fentiek fényében bárki, aki nem természetes személy (jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társulás, stb.) NEM minősül fogyasztónak, és mint ilyen, teljes mértékben a fogyvéd rendelkezések hatályán kívül esik.
Ha valaki céges vásárló, akkor érvényes lehet rá garancia (vagy ilyesmi jellegben) az egyéni szerződés, amit kötött, vagy a PTK, de az egy teljesen más történet, és az így keletkezett igény nem tartozik semmilyen fogyasztóvédelmi eljárás alá, a vitás eseteket polgári peres eljárásban lehet intézni.

Összefoglalva, ha céges számlára vásárolsz, akkor a visszaigényelt Áfáért cserébe bukod a szavatolt törvényi garanciát meghibásodás esetére, és szerintem pontosan ez is volt a jogalkotó szándéka, hogy "büntesse" kicsit az áfázókat (ismerve a hazai általános gyakorlatot).

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34127) taranis válasza aginor (#34126) üzenetére


taranis
addikt

És bár gondolom mindenkinek egyértelmű, de legyen itt, hasonló okok miatt cégnél nincs 14 napos elállás sem.

colorizer.net

(#34128) madgie válasza taranis (#34127) üzenetére


madgie
titán

Igen, ez is fontos.

(#34129) aginor válasza taranis (#34127) üzenetére


aginor
addikt

:R Így van, ahogy a 72órás hiba fogalma sem létezik. :K

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34130) Schanyee


Schanyee
senior tag

Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni hogy az alábbi kombó mennyit érhet használtan jó állapotban? Fujifilm X-t20, 35mm 1.4 és 16-50 kit obi.

Előre is köszönöm a segítséget!

(#34131) Matska válasza Schanyee (#34130) üzenetére


Matska
senior tag

T20: 100-110eFt
35 1.4: 110 ha öregecske, viseltes, 130-140 a szinte új
16-50: ezt nem tudom.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#34132) Schanyee válasza Matska (#34131) üzenetére


Schanyee
senior tag

Köszi! Nézegettem a használt piacot de olyan sok nem volt korábban és így nehezen tudtam belőni nagyjából.

(#34133) szilu7 válasza Schanyee (#34130) üzenetére


szilu7
senior tag

Itt az algoritmus a számításhoz: #34115 :DDD

[ Szerkesztve ]

(#34134) aginor válasza #16820480 (#34115) üzenetére


aginor
addikt

Más márkánál azt tapasztaltam, hogy lencsék esetében az új ár 60%-a körül mennek a használtak átlagárban (de nem egy típus van, ami félár alatt kel csak el).

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34135) madgie válasza aginor (#34134) üzenetére


madgie
titán

Itt nem így van, itt megnézi a kedves eladó, mennyi a vadonatúj az eglobal/einfin, majd az egyéves, lelakott sz@rját 15%-kal afölé árazza ;] :DDD

(#34136) #16820480 válasza madgie (#34135) üzenetére


#16820480
törölt tag

Szerintem akik annyiért árazzák, azok nem is hallottak még erről a két boltról :D
De amúgy pont hogy itt van ami levigye a használt árakat, mert itthon drága, szürkeimport meg jóval olcsóbb. És ez mindenkinek elérhető, szemben az áfázással. Ha más területen nincs ilyesmi használtpiacot szabályzó dolog, akkor szerintem nem indokolt, hogy vidd le felére az árat csak azért, mert páran áfáznak és szerintük drága.

(#34137) Tempus_fugit válasza madgie (#34135) üzenetére


Tempus_fugit
tag

A magyar vs szürkeimport előnyei, hátrányai már sokszor ki lett beszélve. Ellenben nem is oly régen láttam olyan hirdetést, ahol bevallottan szürkeimportos, de már használt cuccot tett fel az eladó a szürkeimportos ás 95 %-ért....

(#34138) taranis


taranis
addikt

Eglobalnál meddig érdemes várni? Január 3-ai rendelésemre még mindig csak apologize van napi szinten, írtam nekik pár napja, hogy nagyjából mire számítsak, arra kb azt írták, hogy majd írnak, tehát ugyanott tartunk. Paypal dispute megoldja a dolgot, de csak kéne a cucc azon az áron amin rendeltem. Mennyi a max postázásig eltelt idő amibe eddig belefutottatok velük?

colorizer.net

(#34139) taranis válasza taranis (#34138) üzenetére


taranis
addikt

Tyű, a januári Trustpilot reviewek elég rosszak, sokan 3-4 hónapja, vagy fél éve várnak.

colorizer.net

(#34140) #16820480 válasza taranis (#34139) üzenetére


#16820480
törölt tag

Én utoljára október-november táján rendeltem egy ipad-et, azt kb egy héten belül postázták és utána pár nap alatt meg is hozta a futár.

(#34141) p_adam válasza taranis (#34138) üzenetére


p_adam
addikt

Ezek az oldalak sosem a valós raktárkészlet alapján teszik ki a dolgokat. Talán az e-infinity egy kicsit jobb ebből a szempontból, ott valószínűleg nem engedik nagy mínuszokba menni a raktárkészletet.
Elképzhelhető, hogy egy dologból ott van nekik halomba (mert olyan olcsón szerezték be, hogy megérte), míg egy csomó másból egyáltalán nincs, csak tudnak szerezni, ha összegyűlik rá akkora rendelés, hogy érdemes legyen intézni.
Valamint ez még úgy is működik, hogy nincs már meg a régi beszerzési forrásuk de egy adott mennyiségű visszárura számítanak a meglévő eladott dolgokból, amit újként küldenek el a (következő) vevőnek.

Én már az escalate claim-nél tartottam, mikor végre küldtek egyet (és még onnan is idő volt, míg meg is érkezett), ha nem nyitom, akkor lehet többet várok rá.
Hogy valóban új volt-e azt nem tudom, mivel nincs rajtuk szigetelés és a doboz is kicsit viseletes volt, de azért annak nézett ki.

[ Szerkesztve ]

(#34142) taranis válasza p_adam (#34141) üzenetére


taranis
addikt

Ez alapján, meg a nemrég olvasott vélemények alapján akkor bármennyi lehet a várakozási idő. Én most 2 hónapra lőttem be a lélektani határt, utána megy a dispute.

colorizer.net

(#34143) p_adam válasza taranis (#34142) üzenetére


p_adam
addikt

Pontosan.
Mondjuk ha csak az igazságot írhatnák le a sablonüzenet helyett (valószínűleg az ügyfélszolgálatnak nincs közvetlen rálátása a raktárkészletre), akkor is lehet, hogy csak annyit tudnának írni: "Jelenleg fogalmunk sincs, hogy mikor jön a szállítmány, de ilyen lesz benne."
Ha meg már escalate claim-nél tart a dolog ami azért valószínűleg annyira nem gyakori az egészet nézve, akkor lehet hogy átkerül valaki máshoz, aki már tud csinálni valamit, és intéz valamit az ügyben, vagy azt látják, hogy ezzel nem kell foglalkozni mert nincs benne nagy üzlet, a vevő meg vesztett egy csomó időt.
Aki meg türelmes, azzal nem is kell túlzottan foglalkozni, bent van a rendelés aztán majd teljesítjük, ha épp úgy jön ki a dolog.
Ez is csak feltételezés, de a legalacsonyabb ár melletti profit miatt ez valahogy így működik.

[ Szerkesztve ]

(#34144) sonikon válasza taranis (#34142) üzenetére


sonikon
csendes tag

Én már dec.18 óta várok, már reklamáltam is náluk, amire ilyet írtak:
"...Please be kindly informed, that our logistic department will contact the courier company for your order delivery issue...."
Ha jövő héten nem történik semmi, akkor indítom a refund-ot.

[ Szerkesztve ]

(#34145) taranis válasza sonikon (#34144) üzenetére


taranis
addikt

Az enyém ugyanez pepitában: "We are checking with relevant department on cause of a delivery delay". Bullshit.

colorizer.net

(#34146) gorgo válasza sonikon (#34144) üzenetére


gorgo
őstag

Ezeket olvasva egyre biztosabb vagyok benne, hogy akkor én nem szórakozom a szürke importtal, megveszem boltban a kiszemeltet...

"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"

(#34147) aginor válasza taranis (#34139) üzenetére


aginor
addikt

Azért beleolvasva az értékelésekbe, szép minták rajzolódnak ki.
1. a telefonok miatt panaszkodnak a legtöbben
2. sokszor olyan, mintha a futárcégnél lenne a bibi
3. Írország valamiért elég átokverte hely lehet, mert feltűnően sok onnan a reklamáció elveszett csomag miatt
4. a legtöbb panaszkodó (saccra 90%) kártyával fizet Paypal helyett
5. a Paypalosok mind visszakapták a pénzüket, a kártyásoknál már árnyaltabb a kép
6. az ügyfélszolgálatuk minősíthetetlenül szar

gorgo: ezt csak te tudhatod. Nálam eddig két rendelésből kettő rendben megérkezett, kb 1-1,5 hét alatt (a második most Karácsonkor!). Alapvetően ha Paypallal fizetsz, akkor nincs nagy rizikó, leginkább csak az idődet kockáztatod. Ha sos kell a cucc, akkor nyilván be kell menni boltba és megvenni kétszer annyiért, ha nem, akkor el lehet gondolkodni az ilyen cégeken, ismerve a kockázatokat.

madgie: láttunk már ilyet is, de olyat is, amikor közel a hazai bolti árért akarta adni, mert ugyan a garancia már lejárt rá, de ő még sose vitte ki a lakásból, és pont olyan, mintha most vennéd le a polcról.. :C

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#34148) mikrofon válasza taranis (#34142) üzenetére


mikrofon
addikt

Én amikor már türelmetlen voltam minden nap írtam nekik. Egy hét után válaszolt normálisan, addig csak kamu szövegek Akkor már megírtam, hogy oké oké értem én meg elhiszem de most már mondjon egy konkrét időpontot hogy mikor jön.Mert nekem kell a termek halylandó vagyok várni hga tényleg megkapom. Ha nem akkor Refund és megrendelem máshonnan.....
Két hetet ígért és 10 nap után nálam volt.
A nyomkövetés is ekkor kezdett el normálisan működni.
Lehet véletlen de lehet, hogy az enyémet vették előre mert én türelmetlenkedtem.....

Azt azért tudni kell, hogy jelenleg elektronikai cikkek esetén gyártási problémák vannak több területen is, ugyhogy lehet a tiédből sincs elég.....

(#34149) sonikon válasza gorgo (#34146) üzenetére


sonikon
csendes tag

Én is érlelem ezt a gondolatot, hogy ez volt az utolsó, mert már nem először járok így az eglobal-lal. Mondjuk nekem az E-Infi eddigi leghosszabb szállítási ideje 14 nap volt. Nem is tudom, miért az előzővel szívattam eddig magam.

(#34150) madgie válasza Tempus_fugit (#34137) üzenetére


madgie
titán

Várjál, mert én nem hazai beszerzésű használtra gondolok, az "okosabbja" meg oda is írja, hogy e-infis beszerzés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.