Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
madgie
titán
lugosi
MODERÁTOR
Én is onnan szedtem le a samples gallery-ből, de azt nem. Lehet hogy ez volt a tesztképek között a különbség, sőt logikusnak is hangzik hogy a stúdió tesztfelvételnél tömörítetlent használtak.
HdRew
őstag
Sziasztok!
Segítséget kérek tőletek, nem tudok dönteni. Videózásra és fotózásra egyaránt lenne használva a gép, nagyon tetszik pl. az XT3 és az XT4, de az akciókkal a sony A7 III nagyon jó áron van. Nézegettem obikat is, amik azért picit drágábbak full frame oldalon, de nem érzem azt feltétlenül döntő faktornak. Videós képességekben jobb a Fuji, fotókra a Sony, habár az AF a Fujinál mostanában kapott hideget-meleget, ám a fiatalabb obiknál (pl. 16-55 f2.8) elfogadható. A body jobb a Fujinál, és az XT4-ben az aksi is már sokat fejlődött az elődhöz képest.
A filmszimulációk is tetszenek, bár kérdés, hogy mennyit használnám őket. (Mondjuk az eterna tényleg jónak tűnik.)
Mit tudtok javasolni?
Előre is köszi a segítséget.
Elektrosokk
addikt
Vedd meg a fujit és a sonyt is, boldog leszel.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
vihartigris
őstag
Bármelyiket is választod egyikkel sem nyúlsz mellé.
bármi reciproka a semmi
lugosi
MODERÁTOR
Szerintem rendeld online azt, amelyiket úgy érzed hogy nagyobb valószínűséggel megtartanál (én úgy érzem, a Fuji az), és ha nem tetszik elállsz 14 napon belül és megrendeled a másikat.
s4tch
veterán
Egy döntő különbség van a két rendszer között: Fujival képtelenség hozni a full frame look-ot. Mindig lesz némi különbség, függetlenül az objektívektől és a rekesztől.
Ha ez nem zavar, akkor fontold meg erősen a Fujit. Saját tapasztalat: kézbe véve egyszerűen vonzóbbak a Fuji vázak. Nálam a Fuji hosszú évek kiégettsége után hozta vissza a fotózás örömét. Néztem Sony vázakat is, objektíven nézve az egy baromi jó rendszer, akár az aps-c, akár a ff vázakat nézi az ember, nagyon jó az af, klassz a képminőség, a ff vázaknál iszonyat alacsony a zaj, profi az output, de maga a váz... Az általam próbált összes Sony váz számomra egy közepesen jól sikerült eszköz kiváló outputtal, viszont a Fujit inspiráló kézbe venni, miközben az output jó eséllyel nem rosszabb, sőt, megfelelően kiválasztott film szimulációval parádés is lehet. Természetesen ez szubjektív, sok millió Sony felhasználó nem ért egyet, és nyilván igazuk is van a saját szempontjukból. Én nem vagyok márkahű, korábban Canon és Nikon gépeim is voltak, a Fujival való találkozás előtt néztem mindenféle milcet, de az X-T sorozat volt az egyetlen, aminél kicsúszott a számon a "KELL". Nem olcsók a Fuji üvegek, Sonyra sokkal bővebb a választék, gyakorlatilag minden árkategóriában oda lehet tenni egy nagyon jó Sony ajánlatot az összes Fuji mellé, de ez a kissé old school ergonómia odaver. Ha ez már egy vallás, akkor vállalom.
lugosi
MODERÁTOR
Ránéztem az x100v árakra az árukeresőn, a mediamarkt kb egy hete felvitte 600-ra az árát 549-ről. Akkor most holnap leakciózzák BF alkalmából 549-re vajon?
wms
senior tag
Így szokták csinálni!
Teasüti
nagyúr
Azért az a FF look csak 1,5-ös szorzóval van odébb. Nem olyan elérhetetlen az, ha nem a végletekben gondolkodunk.
[ Szerkesztve ]
s4tch
veterán
Ismerem a csatornát és a videót is. Manny ügyes fiú, sikerült a beállításokat úgy megoldani, hogy a legtöbb fotón elég nagy távolság legyen a modell és a háttér között, így gyakorlatilag elhanyagolható a különbség. Azért ő is elmondja, hogy a szerkesztett, leméretezett fotók hasonlítanak ennyire egymásra, a részleteket a ff jobban megtartja, jobb a dinamika és a háttérmosás is. Ezt erősítette meg egy levelezés a minap: egy X-T3 + 35mm f1.4 és egy régi Nikon D700 + 50mm f1.8 (?) képét hasonlította össze egy barátom. Mindkét gép a sajátja volt, azonos látószög és kompozíció mellett is látszott, melyik a full frame és a crop. Hangyányi az eltérés, de látod, ott van. Engem nem zavart, főleg editálva bármelyik kép ugyanúgy bejött, illetve nekem jobban számít a hordozhatóság, mint a képalkotásban meglévő nüanszok, de elfogadom, ha valaki rácsavarodik a ff-re.
Teasüti
nagyúr
Hát ilyen harmad stoppoknál már nem tudom mennyi értelme van különbségekről beszélni: 35 1.4 (ekv ~2.1) vs 50 1.8.
Kb annyi, mint egy Fuji és egy Viltrox üveg között. Az összes A/B tesztből megmondom melyik-melyik, ha látom miként mossák a hátteret. De ennél fontosabb a praktikum szerintem. "FF look" az semmi másról nem szól, mint a papír DOF-ról. Semmi olyat nem tud az FF méret, amit ne tudnál utánozni más szenzorral így vagy úgy. Túl van misztifikálva. Ellenben a papír DOF többször hátrány, mint előny ha csak a feladatot nézzük.
azonos látószög és kompozíció mellett is látszott, melyik a full frame és a crop
Ezt vitatom. Az látszott melyik obival készült. Ha ekvivalens rekeszértékeket használt volna, akkor nem lenne semmi különbség. Próbáljon ki egy Fuji 50 f1-et és egy Nikon 85 1.8-at. A Fuji "jobb" FF look-ot fog hozni papíron, hiába crop szenzor. De egy Fuji 56 1.2 elvileg hibahatáron belül kéne legyen az 1.8-as FF obival bokeh-t illetően.
Az igazi kérdés inkább az, hogy mire kell. És ahhoz melyik a praktikusabb eszköz, elérhetőbb obi parkkal árban és választékban. Ha FF szintű DOF-ot akar az ember, akkor FF rendszerbe érdemesebb fektetni, vagy megéri booster-ezni crop szenzoron (árban és egyéb megfontolásból)? Ha viszont nagyobb mélységélességet akar, akkor a nagyobb szenzor az hátrány. Én pl 35 1.4-el nyitva csinálom a csoportképeket esküvőn és mindenki éles teljes alakos portré távolságból. De kb 1 stop előnyöm van az FF-hez képest, ahol le kell rekeszelni ugyanehhez a feladathoz. Ha meg videózik az ember és nem kimondottam egy FF bokeh whore az illető, akkor a super35 méret előnyösebb a kedvezőbb mélységélesség miatt. Általában f4 körül lesz a sweet spot, ahol még kézzel lehet húzni a fókuszt akár. Tágra nyitva egy fényerős obin csak a mazochisták húznak fókuszt. Meg a focus breathing is arcul csapós már ott ha mondjuk szemkövetés van.
A low light-ot nem látom át teljesen, mert nem tudom az ISO teljesítmény az hogy aránylik egymáshoz. A felbontás az nem igazán számottevő mióta leszoktam a pixel peeping-ről.
Többnyire úgyis közel a teljes szenzorra komponálom a képet és nincs igényem extrém nagyításra. A dinamika meg megint egy olyan dolog, ami aligha számít már a modern szenzoroknál. Most egy stop ide vagy oda... XT3 10+ EV dinamikát tud. FF-nek lehet kb fél EV előnye, kirívó esetben talán 1 EV. Nem jut eszembe olyan helyzet ahol pont az az extra fél-egy EV húzna ki a szarból. Leheletnyi különbség csupán highlight-ban. Egy bracket-el menthető a highlight az összes gépen. Videóban meg szerintem mindegy, hogy 10 vagy 11 EV-t tud. A 14-től mindegyik nagyon messze van.
[ Szerkesztve ]
HdRew
őstag
Az picit drága lenne, de örülnék a bőség zavarának, ez igaz.
Igen, ezt én is így gondolom, az utóbbi időben beleástam magam a témába, tényleg csak nüanszok döntenek a kettő között lényegében.
Igen, valószínűleg ez lesz. Nekem is jobban tetszik a Fuji, a szívem őket is mondaná, de az eszem nem feltétlenül.
Sok helyen olvastam ezt, amit te is írsz, hogy Fujival öröm a fotózás, ez biztos így is van. Egyedül még talán egy picit ami visszatart, az a Capture One, jobban hozzá vagyok szokva a lightroomhoz és a PS-hez, vagy már az Adobe tudott olyan frissítést kiadni, ami hasonlóan jó minőségben rendereli a többi márka gépét is?
Köszi a videót, megnézem. Látom pici APS-C vs FF diskurzust sikerült indítanom, megmondom őszintén picit ez is motoszkál a fejemben a döntésnél. Azt hiszem még alszom erre párat.
Köszi mindenkinek a választ!
vihartigris
őstag
Ha van rá lehetőséged bérelj ki egy-egy napra mindkét rendszerből vázat, obit.
bármi reciproka a semmi
s4tch
veterán
A Lightroom maradhat, tökéletesen működik Fuji fájlokkal is, egy apróság kivételével: a sharpeningre muszáj külön figyelni. Nikonnál addig húztam a csúszkát, ameddig nem szégyelltem, a Fuji fájloknál 40-es érték fölött már jönnek a kukacok. Ezt a masking sliderrel lehet finomítani, azzal együtt tökéletes eredményt lehet elérni.
#16820480
törölt tag
Amúgy egyébként meg néhány extrém helyzettől eltekintve, amikor a dinamikatartomány széleit feszegeted, érdemes lehet megpróbálni simán jpeg-be fotózni, és a vázon beállítani a dolgokat az adott képhez, amennyire tudod.
Az a helyzet, hogy lehet csavargatni a beállításokat, de ha csak nincs iszonyat nagy rutinod ebben, akkor esélyes, hogy nem tudsz olyan szép presetet összehozni (beleértve a zajszűrést, élesítést, kontrasztgörbét, stb), mint egy mérnökcsapat, akiknek ez a szakmája.
HdRew
őstag
Teasüti
nagyúr
Első kamera lesz? Eleinte mindenki átmegy a pixel peep korszakon és ott zavarni fog mint az állat, hogy nem lesz FF felbontásod FF alatt 1:1 nagyításban. Nyilván. Egyedül a Fuji fixek hozzák a pixel szintű részletességet, míg FF-en egy középszar zoom is tudja ezt.
De ha komolyan veszed a fotózást és nem csak hobbista vagy, akkor idővel ez háttérbe szorul, mert egyszerűen nem fontos lemenni 1:1-be. Fujinak is bőven van elég felbontása bármilyen nyomtatáshoz. Ahova kevés egy APSC és ha ez szempont lenne, akkor nem FF vs crop vita lenne belőle hanem medium format.
Első kamerának szerintem vedd azt, amelyik rendszer szimpatikusabb kezelőfelületet ad és amelyik rendszer elérhetőbb árban! Semmi értelme pl. másfélszer drágább kamerát venni, ha utána meg csak egy kit obira futja.
FF egy sweet spot felbontásban, dinamikában és árban. Ezért szereti mindenki. De a szenzorméret önmagában semmit nem jelent. A feladathoz kell választani az eszközt. A crop szenzornak is megvan a maga előnye (videó). Ahogy az FF is lehet már kevés ahova medium format a bevált céleszköz (fashion, product photography).
[ Szerkesztve ]
mikrofon
addikt
Azért ha valaki megnéz egy Sony a7RIV + GM135/1.8 párossal készült képet, akkor megváltozik a látásmód.....
De még ezután is lehet szeretni a Fuji rendszerét! Nagyon is
[ Szerkesztve ]
#16820480
törölt tag
És mennyire reális, hogy ha nem a megélhetése múlik valakinek rajta, akkor kiad erre a két cuccra (1 váz + 1 obi) 6-7000€-t? Ennyi pénzből már amúgy kapsz kb egy 50R-t meg hozzá obit, és akkor még nagyobb érzékelő, még jobb képek
mikrofon
addikt
Teljesen egyetértek, hogy kevesen adnak ki erre ennyi pénz, akár megélhetés akár nem. De mindenesetre elég jól kirajzolja a részleteket és a pixeleket
HdRew
őstag
Első lenne, igen. Picit én is látom magamon, hogy bújom a pixeleket, bár bizonyos minőség után már mindegy kb.
A Fuji a szimpatikusabb számomra mindenképp. Perpill eléggé nehéz összehasonlítani az árat, mert cashback-kel a Sony A73 is elérhető 540 környékén, míg a Fuji X-T4 590 például, ellenben a Sonynál vannak 500 ezres obik, a Fujinál 320 körüliek. (Ha már valakinek van pénze 320-ért obira, akkor szerintem az 500 sem lehet annyira megerőltető.) Most hirtelen a 90 f/2, 56 f1.2, 16-55 f2.8 tetszik, egyiket sem mondanám olcsónak, de onnantól már tényleg nem nagy ugrás egy FF obi.
Esetleg most így ünnepek idején nem lesz valami akció a Fujinál? A többiek folyamatosan tolják, fura, hogy ők nem.
Ébri
senior tag
Azért a crop előnye a kisebb méret és súly is.
Bár a fényerős Fuji obik súlya is elég szép időnként...
Teasüti
nagyúr
Ha már valakinek van pénze 320-ért obira, akkor szerintem az 500 sem lehet annyira megerőltető.
Én nem így látom a dolgot. Az egyik árából kettő obit tudnék venni a másik palettán.
Nem tudom ez mennyit nyom a latban. 5d3-mat fogtam már a kezemben 70-200 II-vel és semmivel se kisebb vagy könnyebb az XT3 + 50-140, ami számottevő lenne mondjuk hordozhatóság szempontjából.
De ha főként a pogácsa f2-es fixekre gondolsz, akkor igazad van. Nekem egyetlen olyanom sincs és nem is nagyon érdekel az f2-es sor.
(Nem látom értelmét. Ha már fixezek, akkor kell az extra stop fény előny.)
A zoom-ok nem annyival kisebbek. A fényerős fixekből meg egy 50 f1-nél se épp a kompakt méret jut eszembe. De a Viltrox sor amivel szemezek se határozottan kicsi. Igazából az f2 soron kívül semmi se kicsi és könnyű.
[ Szerkesztve ]
mikrofon
addikt
Pedig van különbség méretben és tömegben is az FF és APS-C rendszer között....
Ébri
senior tag
Igen, én is azt látom, hogy az újabb obiknál nem nagyon szempont, szerettem volna, hogy legyen egy jó 1:1 makró, amire lecserélném a 60/2,4-t, de látva a 80-as súlyát, az ára már nem is érdekelt...
Mondjuk jelenlegi kínálatból fogalmam sincs, hogy aránylanak a hasonló fényerejű FF cuccokhoz súlyban, de logikusnak gondolnám, hogy kisebb kört kirajzoló hasonló obi lehet kisebb.
Teasüti
nagyúr
Súly előnye van valamennyi, de nem olyan hatalmas. Lehetne beszélni számokról, de mindkettő alatt megfájdul az ember háta a nap végére. Méretben meg egyiket sem vágja zsebre senki. Mindkettővel ugyanúgy kell bánni hordozáskor. Én nem látok semmi különbséget, ami szóra érdemes.
#33727ÉbriTeasüti
Kisebbnek nem kisebbek. Ha megnézel egy Canon 24-70-et vagy egy 70-200-at, akkor a befoglaló méreteik majdnem megegyeznek a velük versenyző Fujinon obikkal. Súlyban van egy kis előny, de nem olyan nagy. Ahogy nézem az új Canon 70-200 csontra ugyanolyan "könnyű", mint az 50-140. Persze oké, a korábbi modellek kövérebbek voltak és az 50-140 is már 5 éves, szóval nem fair egy friss versenyzőhöz hasonlítani. De akkor sincsenek eget verő különbségek.
Pogácsa obit még nem láttam FF-re, de szerintem az is inkább csak a tájékozatlanságom miatt lehet.
[ Szerkesztve ]
mikrofon
addikt
Én a saját esetem miatt írtam. Én azt tapasztaltam, hogy miután áttértem a Sony FF-ről a Fuji FF-e, akkor méretben és tömegben is kisebb lett a rendszerem. Ráadásul ez nem csak szubjektív érzés volt, hanem objektív visszacsatolás is volt mert a táskáimat kisebbre cserélhettem, illetve, több dolog elfért benne és jelentősen könnyebb is cipelni. Ráadásul anyagilag is sokkal jobban jártam a váltással..... Mai napig úgy gondolom, hogy ez számomra egy nagyon jó döntés volt....
De igazából ezek szerint ez szubjektív, hogy ki hogyan érzi.....
[ Szerkesztve ]
Mirman
őstag
De a szetted feltehetőleg FF F2.8-as zoomról APS-C F2.8 as zoomra lett cserélve mondjuk ami azért nagyon nem ugyanaz.
mikrofon
addikt
Nézőpont kérdése......
Mert lehet ha a számokat vetjük össze akkor nem ugyan az....
De ha azt nézzük, hogy mire nem elég egy Fuji 50-140/2.8, amire az FF 70-200/2.8 igen, akkor szerintem nagyon kicsi elemszámú a lista.....
Egyébként pl Sony 24-70/2.8-am nem volt, mert az nem volt a legjobb minőségű.....
De mindegy is....
Te mire használnád az FF 70-200-at amire a Fuji 50-140-et nem tudod? Tényleg érdekel, mert ez az FF vs APS-c harc állandóan előjön.... Szerintem nem lehet kimondani hogy FF-jobb, az APS-c meg nem kisebb, de meggyőzhető vagyok..... .....
[ Szerkesztve ]
Mirman
őstag
Ez nem nézőpont hanem matek kérdése. A matekot nem érdekli se az én se a te nézőpontod, ez benne a lényeg .
Ha azonos távolságról , azonos látószöggel , azonos mélységéleséggel szeretnél képet csinálni FF és APS-C rendszeren akkor egyedül a váz lehet vaalmivel kisebb, az objektív semmivel nem lesz kisebb.
Ezen az elven mire nem lehet használni egy FF f2.8 70-200-at amire egy FF f4 70-200 nem elég (ugyanis a fuji ennek számít ha hasonlítani akarunk valamihez)?
Nincs ezzel gond hogy neked ez abszolút megfelel , sőt . A Fuji egy kiváló rendszer és az elkészült kép szempontjából szerintem is az APS-C a legjobb kompromisszum. De a hangsúly a kompromisszumon van. A méret miatt itt a mélységélesség be van áldozva minimálisan nálad is , így lesz kisebb a szetted. Ha pontosan olyan eredményt szeretnél kapni mint FF-en (mélységélesség tekintetében) akkor nem lenne egy dekával se kisebb a szetted. Nagyon jó példa volt erre a Fuji 50mm F1 mondjuk a FF 85mm 1.4-ekkel összehasonlítva .
lugosi
MODERÁTOR
Valószínű én nem fotózok olyasmit amihez kellene a minimál DOF, de engem az esetek kb 99%-ában zavar és korlátoz ez. Amikor mások képeit nézem a neten, sokszor eszembe jut hogy de kegyetlen unalmas az x ezredik olyan kép ahol a szem éles de a szemöldök már nem. Az arc pláne. Legtöbbször amatőr fotósoknál látom ezt mert ezzel kommunikálják a csoport többi tagjának hogy milyen fényerejű objektívjük van. Igaz a kép az emberek jelentős része szerint zavaró lesz, de techdemónak kiváló.
#16820480
törölt tag
Ha azonos távolságról , azonos látószöggel , azonos mélységéleséggel...
Nekem ezek a kritériumok kicsit úgy hangzanak, mint az a közbeszerzés, amit sikerült úgy megfogalmazni, hogy csak egy kinézett cég nyerhesse el a tendert Miért nem azonos átengedett fényt nézünk mondjuk
Mirman
őstag
Hát hogy azonos eredményt szeretnénk kapni nehogy már ez legyen a részre hajlás .
Engem mint a fénykép készítőjét nem érdekel mennyi fény cuppant át az objektíven a szenzorra. A lényeg hogy ugyanazt az eredményt szeretném kapni FF és APS-C rendszeren , ehhez pedig azonos súlyú felszerelés fog kelleni mindkét rendszerből. Innen indultunk ki.
Az ha csak F értéket nézük messzire visz , hiszen ezen az erőn egy telefonos kamera ami mondjuk f2 , vagy egy MFT F2.8as zoom is "ugyanaz" mint egy FF.
De nem egy újabb ekvivalencia vita kirobbantása volt a célom csak árnyalni szerettem volna az APS-C vélt vagy valós súly előnyét.
#16820480
törölt tag
Persze, csak engem mint fotóst nem a bokeh érdekel a képeken elsősorban, hanem hogy például megfelelően legyen exponálva, és ott meg a fényáteresztés fontosabb. Pl koncerteken nem azért álltam át az f2.8 zoomról az f2 fixekre, mert valamivel jobb a bokeh, hanem mert kevésbé kell tolni a záridőt, hogy jó expozíciót kapjak. Sok helyzetben hátrány a vékony dof, mert nem fér bele a téma az élességi tartományba, ha elég fényt is akarsz mellette. Én erre gondoltam, mint praktikus felhasználás, nem az ekvivalencia vitára
Teasüti
nagyúr
Mert minket csak a háttér szeparáció érdekelt.
Persze az XF 35 1.4 nyitva fényesebb mint egy ekv 50 1.8. De utóbbin jobb a bokeh.
Ha a fényerőre menne ki a játék, akkor mindenki booster-ezne.
#33736sheratanMirman
És pontosan itt jön ki a crop szenzor előnye.
Azt viszont tudja vki, hogy ISO teljesítményben hogy aránylik egymáshoz mondjuk egy XT3 és Sony a73? Gondolok itt arra, hogy elvileg a két kép expója nem lesz csontra ugyanaz, ha mindkét gépen ugyanolyan rekesz/záridő/ISO hármast használunk. Asszem a crop szenzor sötétebb képet csinál, ha jól tévedek. De mennyivel?
[ Szerkesztve ]
vakablak93
őstag
ha oké a külföldi rendelés, a német hivatalos eladóknál pont most van 200-400 EUR cash back a legtöbb fuji obira és gépre....
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
(#33739) Elektrosokk válasza vakablak93 (#33738) üzenetére
Elektrosokk
addikt
jól hangzik!
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
Ébri
senior tag
Itt ezt elemezgetik összevissza.
[link]
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Jó hangvételű írás.
A széleslátó problémájáról nem is tudtam. Akkor ezért nem látni tájfotósoknál kicsi kamerákat.
#16820480
törölt tag
Dehogynem látni, vannak azért bőven. Egyrészt tájfotónál számít nagyon az is, hogy mekkora szettel kell hajnalban, sötétben kimenj túrázni a hegytetőre, hogy elkapd a naplementét a völgyben, másrészt tájfotósok jellemzően mély dof-ot akarnak, vagyis f8 és környéke, meg ND-filter, hosszú záridővel (esetleg expo bracketing). Olyankor meg tök mindegy, hogy 14mm f1.8-nak mi az ekvivalenciája teljesen nyitva crop vázon
Azt is teljesen kihagyja az írás, hogy ezek a számolások csak akkor lennének érvényesek, ha minden kamera ugyanazt a szenzort használná, azonos felbontással, csak más méretben kivágva a waferből. Vagy például hogyan működnek az ISO-invariant cuccok. Aztán azt is kihagyja, hogy igazából a záridő sem csak egy sokadlagos paraméter, hanem elég nagy szerepe van a képalkotásban, ha bármi mozgó dolgot fotózol (bár ez az én vesszőparipám szokott lenni IBIS ellen, hogy hiába tudnék 1/4s-t kitartani, ha a mozgás miatt nem mehetek 1/125 alá, de inkább 1/250 alá). Aztán azt is kifelejti, hogy a dof esetében azzal is el lehet érni az ekvivalenciát, ha változtatod a tárgytávolságot és a tárgy-környezet távolságát.
Az XT3 vs A7iii viszonyban ugye az is játszik, hogy nem egészen egy generáció a két szenzor, más a pixelsűrűség, más a colour matrix elrendezés és persze a méret is. Csak egy praktikus példa, hogy amikor a Bayer érzékelők zajosodnak, akkor ugye a jól ismert piros-kék pixelek jönnek elő, míg X-Trans esetén inkább luma noise. Ez utóbbit én sokkal használhatóbbnak tartom, mert szemcsézettséget okoz a képen, még ha nem is sikerül maradéktalanul szűrni, míg a colour noise gusztustalanul széttúrja a színes képeket.
lugosi
MODERÁTOR
Láttok valami ütős black friday akciót?
vakablak93
őstag
Német eGlobalon van néhán fuji obira is... 16-80 például 469 ért van náluk....márha tényleg megjön
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
(#33745) Elektrosokk válasza vakablak93 (#33744) üzenetére
Elektrosokk
addikt
megjön az csak hetek kérdése, elég idegölő...
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
mikrofon
addikt
A tavaszi szezonra biztos megérkezik
Teasüti
nagyúr
Azért egy pár dolog fölött elsiklottál a cikket illetően, amit azért hozzátettek ők is.
Értem amit mondasz, de én konkrétan abba nem gondoltam még így bele, hogy crop szenzorra egyszerűen nem létezik olyan UWA, ami FF-re igen.
Az IBIS az a szegény ember videós képstabija. Szerintem egy adott szint felett nem használnak IBIS-t. Az objektíven lévő koszt sehogy nem maszkolod ki posztban, ha az in-cam képstabi táncra perdíti.
Szóval komoly videós nem használ ilyet szerintem.
Fotóhoz meg elég az obiban lévő, bőven.
[ Szerkesztve ]
lugosi
MODERÁTOR
Hazaértem, most kerültem gép elé, látom hogy ez a BF egyre gyengébb idehaza. Leginkább a kifutó / nem igazán kurrens dolgokat látom akcióban, a 10% már erősnek számít olyan dolgokban, amik egyébként relatíve kelendőek. Egyelőre nem igazán tartogat semmi izgalmasat.
Bár az elmúlt évek egyik legszánalmasabb akcióját nem übereli egyelőre semmi, amikor 30% kedvezményt adtak a házhozszállítás díjából.
Mercutio_
félisten
Miért, azt az obiba épített stabi nem perdíti táncra?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Teasüti
nagyúr
Miért, az OIS az nem in-cam képstabi?
Ahogy a digitális stabi is.
Videónál a legjobb minőséget szerintem csak a váz mechanikai stabilizálásával lehet elérni. OIS/IBIS/DIS az mind megviccelhet a hirtelen rárántásokkal, amivel megint nem lehet nagyon mit kezdeni posztban (poszt stabi vagy kisimítja vagy nem; de ha már poszt stabilizálni kell, akkor már megette a fene az egészet) és baromi természetellenes mozgást kölcsönöz a képnek.
A lencsén lévő koszról, vízcseppekről nem is beszélve.
Videósok szeretik vmiért, de szerintem csak lusták gimbalozni. Vagy nyekenyókák tartani egész nap.
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar