- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Delila_1
veterán
válasz
Morphy #30698 üzenetére
A laphoz rendeld:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim ide As Long
If Target.Address = "$A$1" Then
ide = Sheets(2).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
Sheets(2).Range("A" & ide) = Target
End If
End SubHa még üres a második lap A oszlopa, A2-től kezdve írja be egymás alá az első lap A1-be bevitt adatait.
-
Morphy
csendes tag
Sziasztok!
Egyszer már segítettetek, amit újra köszönök! De most ismét elakadtam:
adott egy excel file két füllel. Az első fülben az A1-et egy gombnyomásra (makrót aktiválva) a második fül legfelső üres sorába illeszti (jelenleg az A12-be, de a következő alkalommal az A13-ba, majd az A14-be, ami a legfelső üres sor...)
Egyszerűen fogalmazva:
az első fül A1 celláját szeretném átrakni a második fül legelső üres cellájába. Sajnos a makró mindig ugyan abba a cellába írja az adatokat (pl második fül A12-be), nem tudom vele megtanítani, hogy hova tegye.Segítségeteket előre is köszönöm!
-
MegaNorby
tag
válasz
m.zmrzlina #30693 üzenetére
Köszi sikerült
-
perfag
aktív tag
válasz
csferke #30688 üzenetére
közben rájöttem, mert okos vagyok
hogy ha pdf-es nyomtatást kezdeményezek, akkor a fájlablak megjelenésekor megjelenik a cellában a dátum, nem is kell nyomtatnom, ez már majdnem nyomtatási előnézet
hasonló jutott nekem is eszembe közben
sok-sok évvel ezelőtt amikor saját függvényeim voltak egy munkában soha nem tudtam mikor is számolja ki az Excel az én függvényeimnek az értékét, ha jól emlékszem egy .Calculate segített
valahol a Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show előtt egy Worksheets(1).Calculate, vagy Worksheets(1).Rows(2).Calculate, vagy egy teljes Application.Calculate
hátha -
csferke
senior tag
Az imént lemaradt.
Angol Office 2007 -
csferke
senior tag
válasz
perfag #30685 üzenetére
Sajnos ez nálam most nem nyerő.
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.ActiveSheet.Range("B3") = LastSaveTime
End Sub
Itt mindig a B3-a cellát módosítja.Több füzetben és azon belül is több lapon használnám a PrintDate() funkciót. Ebből adódóan nem lehet 1 cellára korlátozni.
Amikor úgy van kedve és jól működik akkor Ctrl+P és a kinyomtatott lapon az aktuális dátum van, a megadott cellában is lecseréli a dátumot.
Máskor viszont nyomtatáskor az előző nyomtatáskori dátum van és a cellában sem változik semmi csak F9 hatására. -
MegaNorby
tag
Sziasztok,
Nem tudjátok hogy miért van az hogy ha cella értékeket kivonok egymásból és betű van az egyik cellában akkor nem végzi el a műveletet.
Hogyan lehet megcsinálni hogy a betűket ne vegye figyelembe? -
perfag
aktív tag
válasz
csferke #30684 üzenetére
elküldött a zasszony a boltba, így lemaradt egy gondolat
a cella értékadást a BeforePrint eseménybe írtam be, nem tudom az számít-ePublic Function LastSaveTime() As String
Application.Volatile
LastSaveTime = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Last Save Time")
End Function
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.ActiveSheet.Range("B3") = LastSaveTime
End SubExcel 2016, mint írtam müxik
-
csferke
senior tag
válasz
perfag #30682 üzenetére
Kösz
Function PrintDate()
A különbség a Public
Public Function PrintDate()Majd rálesek, hogy mit eredményez.
Nálam ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties
A linkelt oldalon ThisWorkbook.BuiltinDocumentPropertiesEz még a különbség ActiveWorkbook <> ThisWorkbook de sz.tem ez nem lehet gond.
-
perfag
aktív tag
válasz
csferke #30677 üzenetére
[ezt olvastad?]
azt írják egy függvénnyel kell kiolvasni
kipróbáltam
meglepődtem, hogy az előnézeten nem műxik, de ezen elgondolkodtam és úgy döntöttem, hogy kicsit elhamarkodtam a dógot -
Mr Dini
addikt
válasz
perfag #30678 üzenetére
Valóban, sorry...
Jó, a forint megvan, csak a 8x8-as táblázatban teljesen random számok vannak. Köztük van olyan, ami 4 tizedes jeggyel rendelkezik, de van egész szám is. Nekem a gondom az, hogy ha beállítom a forintot, akkor mindegyikből mutat annyi tizedesjegyet, amennyit beállítottam. Ez jó, viszont az egész számok után is van tizedesvessző és 4 db 0-is. Illetve pl a 132,123-at is átírja 132,1230-ra. Próbáltam az egyéniben megadni így: 0,####" Ft", de ezzel meg az a gond, h pl a 132.0204 számból csinál 132,24 Ft-ot.
A dolgot még az is nehezíti, hogy az értékek változnak, tehát úgy kell megcsinálnom, h dinamikus legyen.
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Feladom.
Valamiért az alábbi funkció hol végzi a dolgát, hol nem. Nem tudok rájönni mi lehet a hiba.Modulban
Function PrintDate()
Application.Volatile True
PrintDate = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(10).Value
End FunctionEzzel a sorral nyomtatnák a munkalapon lévő CommandButton-al
Application.Dialogs(xlDialogPrint).ShowA munkalap adott cellájában ez van
=PrintDate()A Ctrl+P kombinációval is ugyanaz a helyzet. Hol változik a dátum, hol nem.
-
trippla
tag
Sziasztok
Alapszintű excel felhasználó vagyok, de munkám során akadályba ütközök egy kalkulációs excel táblával, melyet én készítettem. Nem tudom, hogy egyáltalán meg e lehetne oldania feladatot a programmal, amit szeretnék.
Röviden:
- árajánlat adáshoz használom, ami több lépcsőből áll
- van egy alap tábla, ami tartalmaz minden alap adatot a többi fülhöz
- minden fül az alap táblára hivatkozik
- minden fül egy konkrét terméket jelent
- egy konkrét termék állhat 10 féle alapanyagból és több 100 alkatrészből
- ez jelenleg úgy van megoldva, hogy minden alapanyaghoz tartozik 10 sor, ahova az alkatrészeket viszem fel (ha kevés, akkor a sor beszúrogatok), az egy alapanyaghoz tartozó alkatrészeket összeadatom és ebből kalkulálok
- a problémám, hogy egy excel fül 500 sor felett is lehet, ami áttekinthetetlen
- a fülek összegét darabszámokkal szorozva az utolsó fülön összegzem és kiértékelem(konkrét alapanyagszükséglet számolható)problémáim:
- új fület nem tudok beszúrni, mert az már nem szerepel az utolsó táblában
- áttekinthetetlenek a sorok
- egy excel 3-4 Mb körüli és sokszor 4-5 táblát össze kell kapcsolnom, ami már lassan működikNehéz elmagyarázni, hogy mit szeretnék és nem tudom, hogy milyen irányba induljak el. Én gondolkodok valamilyen adatbázisban, ami az excellel össze lehetne varrni, de ehhez jelenleg kevés vagyok.
Szerintetek ez megoldható excellel, vagy ez már egy komplett új program? A táblázat a következő linkről letölthető, így talán egyszerűbben megérthető: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103759462/%C3%81raz%C3%B3%202016.zip
Csak annyit kérek, hogy mutassatok irányt, hogy mivel folytassam!
-
perfag
aktív tag
válasz
Mr Dini #30668 üzenetére
csak egy bátortalan kérdés, mert lehet, hogy nem értem a problémád
tehát, ha a cella formátumát Általánoson hagyom, akkor az egész számokat egésznek, a tizedes számokat tizedes számoknak írja ki
amennyiben átmegyek a Szám formátumra, onnan kezd probléma lenni amit leírtál -
Mr Dini
addikt
Sziasztok!
Nagyon ritkán van dolom windowssal, pláne az excellel, de most kaptam egy számomra picit összetett feladatot.
Tehát van egy 8x8-as "táblázat". Ezekben csupa számok vannak, amik mindig mások. Mellettük mindeféle függvények és számolások vannak azzal a 64 számmal. A függvényeket össze tudtam hozni stb, de arra nem jöttem rá, hogy ha a táblázatban vannak tizedesjegy-es és egész számok is, akkor a formázás miatt pl a 132 így jelenik meg: 132,00. Namost én azt szeretném, hogy a végén a nullát mindenképp vágja le. Gondolkodtam, h 0,##-el írom be, de az akkor is levágja a nullát, ha a tizednél van a 0, de a századnál más van. (Pl 132,07)
Hogy lehetne megcsinálni a nullalevágást?
Köszi!
-
spsalvia
csendes tag
Nincs ilyen beállítás a userek gépén. Bármelyik 2010-es Excellel megnyitja hiba nélkül a fájlt, 2013-al sajnos nem.
Csak azért gondoltam, hogy valami változott a 2013-ban a 2010-hez képest, mert eddig nem volt ilyen gond.
Itt van az excel:[link], hátha így jobban látszik a probléma. -
Grodd
tag
válasz
spsalvia #30663 üzenetére
Látni kéne azt az excel filet, amit az a bizonyos saját fejlesztésű alkalmazás generál. Ha felnyomod valahova, megnézhetem, mi a gond.
De az szinte biztos, hogy nem a verzióváltással van a gond.
Valószínűleg bugos az a bizonyos saját fejlesztésű alkalmazás, amit úgy "oldottak meg", hogy az \XLSTART mappában elhelyeztek valamit az Excel 2010-es felhaszálóknál, amit a 2013-asnál elfelejtettek megtenni.Hogy hol van a start folder, az sok mindentől függhet, a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, ha VBA-ban megnyitod az immediate ablakot (Ctrl-G), és beírod, hogy ?Application.StartupPath.
Nézd meg van-e az ezáltal kidobott folderben valami azoknál a usereknél, akiknél "minden jó". Ha van, akkor ugyanezt kellene elhelyezni azoknak a usereknek a STARTUP folderében, ahol gond van.
Azt is érdemes megnézni, hogy megegyeznek-e a területi beállítások. Ha mindkettő rendben van, akkor elvileg teljesen ugyanúgy kellene viselkedni az excel 2010-nek és a 2013-nak, de én akkor is inkább a bugos belső alkalmazást javítanám ki, vagy az adatforrást. -
Fferi50
Topikgazda
-
spsalvia
csendes tag
Sziasztok!
Van egy saját fejlesztésű alkalmazásunk, ami a riportokat excelbe teszi ki. Vagyis xml-t készít, majd abból egy külső exe xls-t gyárt, egy template alapján, ami gyakorlatilag egy az adott riportnak megfelelő szerkezetű üres excel, csak fejléccel, illetve az egyes cellák a megfelelő adattípusra formázva.
Most az egyik ügyfélnél elkezdték a felhasználók gépeit 2013-as verzióra frissíteni és előjött egy olyan jelenség, hogy aki ezzel a verzióval nyitja meg az elkészült xls állományokat annál bizonyos dátumok számként látszódnak (4xxxx), de nem a dátumoszlopban minden mező, ha nem csak bizonyos sorokban.
Olyan is van, hogy két egymás követő sorban szerepel 2011.02.02, az első sor jó, a másodikban viszont már 40576 jelenik meg.
Aki még 2010-es Excel-el nyitja meg a fájlt, annak minden jó.
Próbáltam ráguglizni, de nem találtam megoldást a problémára. Van esetleg tippetek, hogy valami beállítással a 2013-asban ezt meg lehet oldani, hogy ugyanúgy megnyissa, mint a 2010-essel? -
Mittu88
senior tag
válasz
huliganboy #30660 üzenetére
Szóval bemásolod az adott oszlopok tartalmát az eddigiek alá. Ezután jelöld ki az összes adatot, majd kattints az Adatok fülön az Adateszközök szekcióban az Ismétlődések eltávolítására. Ott ki kell választani, hogy mely oszlopoknál vizsgálja az egyezőséget, meg hogy fejlécet tartalmaz-e az adattábla, aztán mehet.
Bocs, ha túl részletesen írtam le, nem tudom mennyire ismered az excelt.
-
Mittu88
senior tag
válasz
huliganboy #30658 üzenetére
Nem néztem meg a mintafájlt, de elméletben, ha bemásolod az új adatokat a régiek alá, és nyomsz egy Ismétlődések eltávolítása-t, akkor törli a redundáns sorokat úgy, hogy a legfelül lévő megmarad. Így ergo a formázott/megjegyzéses sorod megmarad.
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Pár napja kérte megy kis segítséget, és most töltenék fel egy mintafájlt...
Tehát ilyen fejléccel érkeznek a táblázatok a korábban írtaknak megfelelően, Az ebben lévő sorokat folyamatosan formázom, hol színekkel, hol megjegyzésekkel... Viszont mikor kapok egy újabb adag adatot, akkor nem tudom, hogy egyesítsem, hisz előfordúl, hogy az általam szerkesztett valamint az új listában is szerepel ugyan az a sor....
Köszönöm!
Sziasztok!
Az alábbi problémával küzdök!
Excelben kapok hetente-kéthetente egy kb. 40 oszlopos és állandóan változó de 1000-12000 sor közötti táblázatot adatokkal, fejléccel. A fejlécek minden esetben egyeznek.
Ha az egyik táblázatban elkezdek dolgozni akkor, mikor megkapom a másikat mindig hatalmas munka azt úgy összefésülni, hogy az addigi formázások, megjegyzések is megmaradjanak... A problémát fokozza, hogy az adott listákban adott adatok többször is előfordúlnak...
Ti, hogy "egyesítenétek" ezen táblákat, hétről hétre, hogy az addigi munkátok ne menjen kárba?
Köszönöm!
-
Mittu88
senior tag
válasz
Mittu88 #30654 üzenetére
Sikerült!
Az Application.OnTime Now, "nyitas" parancsot a workbook.open eseménybe tettem, ezután hívtam meg az eljárást.
Így most annyi a gond "csak", hogy ha nincs ott az On Error Resume Next parancs az eljáráson belül, aWorkbooks(fajlnev2).Saved = True
Workbooks(fajlnev2).Closeparancsokra Subscript out of range hibát dob. Szerintem valamitől az X fájl (FinoMin.xlsm) bezáródik, így ezek a parancsok nem tudnak lefutni. Mindegy, bent hagytam, bár nem értem a dolgot.
-
Mittu88
senior tag
válasz
Fferi50 #30649 üzenetére
Szia Feri!
Próbáltam az open eseménybe, logikus is, de ha makróval nyitok egy fájlt, nem fut le az open esemény (vagy legalábbis úgy vettem észre, hogy nálam nem futott le). Ezt most reggel még egyszer megnézem azért.
2010-es Professionalról van szó, magyar nyelvű.A külön fájlos megoldás azért nem jó, mert ilyen megoldás már van, és a kollegáknak nem tetszik, hogy időközönként szólok nekik, hogy futtassák, és kettővel többet kell kattintaniuk a kelleténél.
Viszont még tegnap délután találtam egy ilyen megoldást:
Public Sub nyitas()
Dim fajlnev2 As String
Dim idozito As Double
On Error Resume Next
Application.Visible = True
fajlnev2 = "FinoMin.xlsm" 'C:\Documents and Settings\" & Environ("username") & "\Desktop\
Application.OnTime Now, "nyitas"
Workbooks(fajlnev2).Saved = True
Workbooks(fajlnev2).Close
FileCopy "\\srv01v\Database$\FinoMin\FinoMin.xlsm", "C:\Documents and Settings\" & Environ("username") & "\Desktop\FinoMin.xlsm"
FileCopy "\\srv01v\Database$\FinoMin\FinoMin.xlsm", "C:\Documents and Settings\" & Environ("username") & "\Asztal\FinoMin.xlsm"
Workbooks("ujverzio.xlsm").Save
Workbooks("ujverzio.xlsm").Close
End SubEz alapján a leírás alapján csináltam: I've had good luck using Application.OnTime to disconnect a macro from its caller. For example, assume the code below is in Book2.xlsm and that a Book1.xlsm ran code that opened this Book2. Now we want code on Book2 to close Book1 via its Sub CloseBook1 and continue running.
Called indirectly by Ontime that happens wheras called directly Book1 does close but then Book2 code stops.
Private Sub Workbook_Open()
''Breaks link to workbook/macro that opening this workbook:
Application.OnTime Now, "CloseBook1"''Doesn't""
CloseBook1
End SubJim
A frissítést meg is csinálja, viszont Y (ujverzio.xlsm) bezárásakor mintha végtelen ciklusba menne, nem tudja bezárni magát, és pár másodperc után Ismeretlen hibával lefagy az excel. Gondolom erről beszéltél, hogy tud problémát csinálni az ilyen makró.
Ebből kiindulva nem tudsz esetleg egy megoldást?
-
Delila_1
veterán
válasz
EmberXY #30652 üzenetére
Legegyszerűbb az utolsó bekezdésedben leírt forma.
Lehetne az INDIREKT függvény bevezetésével olyan képletet összehozni, amit nem kell módosítani a sorok számának a megadott határon túli növekedésekor, de lehetőség szerint érdemes elkerülni az INDIREKT-et. Ez a függvény minden esetben, mikor a füzetben változik valami, újraszámol.
-
EmberXY
veterán
válasz
Delila_1 #30651 üzenetére
Köszi, bár erre magamtól is rájöhettem volna, az életben nem jöttem volna rá.
Viszont bonyolítanám, mert ahol ezt használnám, ott a RÉSZÖSSZEG függvényt használom, egyszer régebben kérdeztem már ezzel kapcsolatban, lényegében egy összesítő táblázatról van szó, ami akkor is összesít, ha szűrőkkel csak bizonyos adatokra szűrök egy másik táblázatban.
Lényegében a =RÉSZÖSSZEG(9;A:A) képletet tudom úgy módosítani, hogy csak az A6 cellától kezdve adjon össze, és ha szűrök, akkor csak a szűrt adatokat adja össze?Olyanon gondolkodtam, hogy mondjuk =RÉSZÖSSZEG(9;A6:A10000), vagy egyéb, kellően nagy sorszámú cellával bezárólag oldom meg, és idővel ezt módosítani, ha szükséges, de nem tudom, ez mennyire elegáns...
-
EmberXY
veterán
Sziasztok!
Oszlop összeadással kapcsolatos kérdésem lenne, azt már tudom, hogy egy teljes oszlopot hogyan lehet összeadni, de olyan kérdésem lenne, hogy van-e olyan képlet, ami csak egy bizonyos cellától lefelé adja össze a teljes oszlopot?
Köszönöm. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
Mittu88 #30642 üzenetére
Szia!
Úgy gondolom, a nyitas makró tartalmát az ujverzio.xlsm Workbook_open eseményébe kellene beletenned, így az a fájl megnyitásakor lefutna.
(Melyik excel verzióról van szó?)
De akkor sem tartom igazán szerencsésnek ezt a megoldást, mert a füzeteken keresztül-kasul ugráló makrók tudnak ám problémát csinálni.
Én egy külön fájlba tenném ezt a verzió kezelést, ami megnézné, hogy van-e új verzió, ha igen, végrehajtja a kimásolásokat és utána akár be is zárhatja magát.Üdv.
-
föccer
nagyúr
---
Jó, leültem, rájöttem, hogy rég tanultam matekot.
n.-dik gyök X = X 1/n-en.
Én meg 10 perce rágom a kefét, hogy nem találom az n. gyök függvényt.
üdv, föccer
-
alikov
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy pl. 924 óra az hány nap, óra, perc.
Addig eljutottam 924/24=38 nap, de az óra:perc nem tudom hogy kellene kiszámolni.
Azt szeretném, hogy az egyik cellába ez legyen látható: 38 nap xx óra xx perc. -
Delila_1
veterán
Az eredeti kérdésedben a C oszlop értéke az A és B oszlopétól függött. A laphoz rendelt makróban azt az oszlopo(ka)t figyeld, amelyik(ek) befolyásolják az X értékét. Ha pl. az E és G oszlopok adják az X értékét, akkor:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column =5 Or Target.Column =7 Then Masolas
End SubModulba:
Sub Masolas()
Dim usor As Long
Sheets("Munka2").Range("A:X").ClearContents
ActiveSheet.Range("$A:$X").AutoFilter Field:=24, Criteria1:="<>0"
usor = Range("X" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("A1:X" & usor).Copy
Sheets("Munka2").Range("A1").PasteSpecial xlpaste.Values
ActiveSheet.Range("$A:$X").AutoFilter Field:=24
End Sub -
Mittu88
senior tag
Sziasztok!
Egy olyan, fájlokon átívelő makrót szeretnék írni, amivel frissíteni lehet az eredetileg indított fájlt (excelt).
Ez úgy működne, hogy megnyitom X fájlt. Ez érzékeli, hogy a szerveren egy rejtett mappában van-e olyan nevű fájl, mint ami az X fájl verziója. Ha nincs, akkor megnyitja Y fájlt, ami bezárja X fájlt, lemásolja a szerverről az X új verzióját, majd bezárja önmagát (Y fájlt), esetleg elindja X új verzióját az asztalról.Eddig ennyire jutottam: A FinoMin.xlsm az X fájl, az ujverzio.xlsm az Y fájl
X fájl ide vágó makrója
Private Sub UserForm_Activate() 'Login userform automatikusan indul a fájl megnyitásakor
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
nincsujverzio = True 'Ha nincs új verzió, igaz, ha van, hamis.
Call Verzio
If nincsujverzio = False Then
MsgBox "Van új verzió!", vbOKOnly
Workbooks.Open "\\srv01v\database$\FinoMin\ujverzio.xlsm"
Application.Run "'ujverzio.xlsm'!nyitas"
End If
End sub
Private Sub Verzio()
Dim verziofajlnev As Variant
verziofajlnev = Dir("\\srv01v\Database$\FinoMin\")
While (verziofajlnev <> "")
If InStr(verziofajlnev, Login.verziolabel.Caption) > 0 Then 'A Login egy űrlap, aminek az egyik labeljén van a verziószám
nincsujverzio = True
Exit Sub
End If
verziofajlnev = Dir
nincsujverzio = False
Wend
End SubAz ujverzio.xlsm (Y fájl) makrója pedig külön modulban a nyitas, ami igy néz ki:
Public Sub nyitas()
Dim fajlnev2 As String
Dim idozito As Double
On Error Resume Next
Application.Visible = True
fajlnev2 = "FinoMin.xlsm"
Workbooks(fajlnev2).Saved = True
Workbooks(fajlnev2).Close 'Eddig jól működik, itt áll meg
FileCopy "\\srv01v\Database$\FinoMin\FinoMin.xlsm", "C:\Documents and Settings\" & Environ("username") & "\Desktop\FinoMin.xlsm"
FileCopy "\\srv01v\Database$\FinoMin\FinoMin.xlsm", "C:\Documents and Settings\" & Environ("username") & "\Asztal\FinoMin.xlsm"
Thisworkbook.Save
Thisworkbook.Close
End SubA probléma, hogy amikor fut a kód, a Workbooks(fajlnev2).Close résznél leáll az egész, mivel az eredeti fájl bezárul. Így pont a lényeg, az utána következő másolási folyamat marad ki, ergo nem frissül a fájl az asztalon.
Légyszi segítsetek, azt se tudom, hogy hogy keressek rá az ilyen problémára fórumokon. -
gyga
senior tag
válasz
Delila_1 #30626 üzenetére
Szia.
Kicsit térjünk vissza hozzá. Melyik paramétert kell módosítanom ahhoz hogy ne a C oszlopra szűrjön hanem pl X oszlopra?
Sheets("Munka2").Range("A:X").ClearContents
ActiveSheet.Range("$A:$X").AutoFilter Field:=24, Criteria1:="<>0"
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("A1:X" & usor).Copy Sheets("Munka2").Range("A1")
ActiveSheet.Range("$A:$X").AutoFilter Field:=24Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column < 24 Then Masolas
End Sub
És még valami másoláskor csak értéket vigyen át a munka2re képletet és hivatkozásokat ne. -
wallair
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 365 soros tábláztom aminek az első oszlopa a mintavételezés időpontja (YYYY.MM.DD HH:MM), a következő 2 oszlop is kézzel bevitt érték. A következő oszlopokban képletek. A képletek be vannak másolva mind a 365 sorba, az értékük viszont "---", ha még nincs feltöltve előttük a dátum, illetve a mért érték. Mindezt egy diagrammon ábrázolom, de a görbe utolsó pontja mindig a 0 értéket veszi fel, azaz a diagramm mindig eggyel több sort jelenít meg, mint ahány sor fel lett töltve adattal, ennek az értékét pedig nullának veszi.
Hogyan érhetném el, hogy a grfikonon megjelenített utolsó érték ténylegesen az utolsó feltöltött cellák értékeit jelenítse meg? -
#02644736
törölt tag
Sziasztok! Megint próbálkozok, hátha valaki tud segíteni. Van egy 12 oszlopos táblázatom, jó sok sorral, és diagramot kellene ábrázolnom az első és a tizedik oszlop adataival, de a tizedik oszlopban nem minden sorban van adat. Az megoldható, hogy a diagram ne vegye figyelembe ott, ahol nincs érték a tizedik oszlopban, vagy van rá valami képlet, macro, amivel azokat a sorokat ki lehet egy másik munkalapra másolni, ahol az első és a tizedik oszlopban is vannak adatok, hogy azután onnan csináljak diagramot? A táblázat folyamatosan bővül.
Tud valaki segíteni? -
ny.janos
tag
Kérdés: miért akarod eltüntetni a hibaértékeket?
Ha nem a látvány zavar, hanem további műveletet szeretnél végezni ezen cellákat tartalmazó tartománnyal, ami a hibaérték miatt nem lehetséges, akkor ellenőrizd az ÖSSZESÍT (AGGREGATE) függvényt, mert jó esély van arra, hogy használni tudod, és nem lesz szükséged 500 cella adatainak változtatására. -
ny.janos
tag
válasz
Geryson #30631 üzenetére
Erre fapados megoldásként azt javaslom a majd 1500 sorból a hibás adatok egyenkénti javítása helyett, hogy másold ki a hibákkal tarkított teljes oszlopot egy jegyzettömbbe (.txt), ami ezzel minden formázást elveszít. Az oszlop adatait törlöd ezt követően, az oszlopformátumot állítsd be dátumra, majd a jegyzettömbből másold vissza az értékeidet. Így minden egyes dátumodnak meg kellene javulnia.
-
alfa20
senior tag
sziasztok!
Makróban szűrők egy oszlopra és kierőltetem a látható cellákat
Range("G2:G" & usor).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Selectviszont ha nincs szűrési feltét, akkor hibát kapok: "nincs ilyen cella" ezt hogy tudom át ugrani?
On Error GoTo tova1-al nem sikerültOn Error GoTo tova2
ActiveSheet.Range("A1:W" & usor).AutoFilter Field:=23, Criteria1:="szures"
Range("G2:G" & usor).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Select
Selection.Font.Bold = True
tova2: -
Delila_1
veterán
válasz
Geryson #30627 üzenetére
Mégis baj lehet a B oszlop adataival.
Újra tedd a teljes oszlopot dátum formátumúvá, majd lépkedj végig azokon a cellákon a B oszlopban, ahol nem hozta az M oszlop képlete a jó értéket.
Cellán F2, majd Enter. Az F2 hatására szerkesztő módba kerül a cella, a kurzor az adat végén lesz, az Enter fixálja az értéket. Ha az van beállítva, hogy az Enter után lefelé lép a kurzor (ez az alapérték), akkor már adhatod is a következő F2-t, Entert. -
Geryson
addikt
Sziasztok! Van egy érdekes problémám, eddig nem jött még elő. Van egy teljesen szimpla képlet az M oszlopban, mégpedig a B oszlop dátuma alapján egy FKERES függvény hoz egy árfolyamot.
Eddig működött, január óta nem akar. Ha a decemberi (az elválasztó vonal feletti részből) formátummásolóval áthozom az ecsetet, nem segít. Ha a cellát (oszlopot) dátumformátumúra állítom, nem segít.
Egyetleg dolog segít, ha én átírom/bepötyögöm a dátumot, akkor működik a képlet is. Miért is?
-
Delila_1
veterán
Laphoz rendeld:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column < 3 Then Masolas
End SubModulba másold:
Sub Masolas()
Dim usor As Long
Sheets("Munka2").Range("A:C").ClearContents
ActiveSheet.Range("$A:$C").AutoFilter Field:=3, Criteria1:="<>0"
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("A1:C" & usor).Copy Sheets("Munka2").Range("A1")
ActiveSheet.Range("$A:$C").AutoFilter Field:=3
End Sub -
fila
senior tag
Van kb 500 cellám tele függvényekkel.
Több esetben nem hoz adatot, hiányzik, zéróosztó stb. üzenetet ad.
Sokáig tartana átírni a képleteket hahiba függvényre, ami megoldás lenne nekem. (0 érték hiba esetén)
Meg lehet valahogyan oldani gyorsabban, könnyebben?
Köszi
-
#02644736
törölt tag
Erre valaki?
Grafikont kellene csinálnom belőle.
-
gyga
senior tag
Üdv.
Olyan makróra lenne szükségem ami: sor(oka)t másol át A laról B lapra. C oszlop képlete A1-B1
sorsz A oszlop B oszlop C oszlop
1 ____ 100____ 200____ -100
2
3
4
.
.
.
.
ha C1 pl nem nulla akkor másolja azt a sort a B lapra, és minden olyan sort egymás alá másoljon át ahol nem nulla.
Vagy ha lehet valahogy egyszerűbben az is jó lenne.
Az a lényeg hogy azok a sorok kerüljenek át a B lapra ahol a C oszlopban nem nulla az érték.
Lehetőleg a makró adatváltozásra fusson le.
Előre is köszi a fáradozásért -
DeFranco
nagyúr
válasz
Delila_1 #30614 üzenetére
tudom, kimutatással megoldható simán (bár kell a havi összesítés is, ezért nem úszom meg ebben a megközelítésben a sorcímke cserét, de ez lenne a legkevesebb), de ha lehet, akkor mégis ilyen interaktív, "lát egy táblát meg három gombot" megoldással oldanám meg.
nekem jobban tetszik a kimutatás, én nagyon szeretem, ebben az esetben is teljesíti a feladatot, "szakmai" érdeklődésből keresem, hogy a fentiek szerint megoldható-e. egyszerűen bizsereg bennem a gondolat, hogy tuti ott van az orrom előtt, mert biztos, hogy meg lehet csinálni, gondoltak rá, csak nem találom.
-
Delila_1
veterán
válasz
DeFranco #30612 üzenetére
A kimutatásban a sorcímkékhez a C (hét száma) oszlopot tedd be, az értékekhez pedig a 3 adatot (E:G).
Szűrj a hétre, akkor mindegy, melyik hónapban van az adott hét. Például márciusra az idén 5 hét is jut. 9–13. Gomb sem szükséges, a kimutatásban ott a legördülő a választási lehetőségekkel.
-
opzozi
tag
Excel guruk, nektek az én problémám gondolom ujjgyakorlat lesz.
Van egy oszlopom, tele számokkal, de mondjuk ez több ezer soron keresztül. Hogyan tudom egy keresett szám értékét átírni a feltételeknek megfelelően.
Tehát mondjuk olyasmit szeretnék, hogy a keresett oszlopban az 5-nél nagyobb számokat írja át 1-re. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Delila_1 #30598 üzenetére
köszönöm, így már értem
/all vizualizációs, ötletelős kérdésem lenne még, ebbe tegnap, a fenti munka során futottam bele.
adott egy adattábla, rendre napi egy adatsorral,
A2(dátum) B2(dátum hónapja) C2(dátum hetének sorszáma) D2(hét napja) E2(érték1) F2(érték2) G2(érték3)
A3(dátum) B3(dátum hónapja) C3(dátum hetének sorszáma) D2(hét napja) E3(érték1) F3(érték2) G3(érték3)és így tovább, egymás alatt, mondjuk január 1-től dec 31-ig.
szeretném esztétikusan megoldani, hogy "gombnyomásra" összesíthetőek legyenek az adatok (E-F-G) hónap, illetve hét sorszáma szerint.
erre elvileg jó lenne a részösszeg funkció, amivel két problémám van:
- az objektív problémám az, hogy a hetek átlóghatnak a hónaphatárokon, így pl. két 40. hét részösszeg lesz, egyszer hétfőtől szerdáig a 10. hónapban és csütörtöktől vasárnapig a 11. hónapban. ez mindenképpen hibás így.
- a szubjektív problémám az, hogy szeretném egy fokkal esztétikusabbra megcsinálni, mint a részösszeg randa bal margója, jó lenne, ha olyan kis csecse gombokkal lehetne állítani mondjuk a táblázat tetején az összegzési szintet, mint a slicerek pl. a power pivotban.kiváló megoldás még rá a sima pivot, egyszerűen azt húzom sorfejlécbe, ami szerint akarok összesíteni,d e ha megoldható, szeretném egy kicsit felhasználóbarátabbá - látványosabbá tenni a fent említett gombokkal.
a legtöbb megoldásnak fő problémája a hetek hónapok közötti átlógása, így nem tudok kialakítani hónap/hét 1:1 hierarchiát.
az elvárt kimenet tehát pl. felül három gomb (napi, heti, havi) és alatta egy tábla, ami a gombnyomás szerinti "mélységben" összesíti az adatokat, tehát napi nézetben napi bontás 365/366 sor, heti nézetben heti, 52/53 sor, havi nézetben havi 12 sor.
valahogy érzem, hogy ez megoldható, sőt, megoldható különösebb makrózás nélkül is, teljesen életszerű igény, biztos szállít rá megoldást a program, de nem találom.
jelenleg egy olyan favágó megoldásnál tartok, hogy a 3 táblát egymás alá teszem, csinálok egy (rejtett) segédoszlopot, ami jelöli a sor aggregáltsági szintjét, és a gombhoz makróval szűrést rendelek, ami az adott szintet jelölő segédoszlop értékre szűr. ezt meg tudom csinálni, de elég favágó megoldásnak tartom, kíváncsi vagyok van-e ettől szebb, elegánsabb eljárás.
-
#02644736
törölt tag
Olyanban kérnék segítséget, hogy van egy 12 oszlopos táblázatom, amiben csak az elsö 5 oszlopot töltöm ki minden sorban, a többit nem mindig. Hogyan lehetne egy másik táblázatba kigyűjteni, hogy pl. a 8. oszlopban melyik sorokban van érték beírva, és ebből a sorból kellene a 8. oszlop és az első oszlop értéke. Ezt kellene minden sorra megnézni.
Remélem érthetően írtam le a problémámat. -
hallgat
csendes tag
Köszönöm, ez az út járható egyenlőre számomra
Nem használtam még ilyen irányú összekötést az Excel és az SQL között, ezért bizonytalankodtam, de ez teljesen járható.A tapasztalatokat és a tanácsot is köszönöm, igyekszem megkönnyíteni az életünket és elérni a PQ integrálást.
A "jobb helyekről" csak annyit, hogy az idén térünk át 2003-ról 2010-re. Eddig kiváltság volt a 2010 használata. Azt hiszem ez elég sokat elmond.
Igaz, ezres nagyságrendű a licence, nem játék az átállás, de nagyon itt volt az ideje. Már ennek is örülök. -
ny.janos
tag
válasz
Sweetraver #30605 üzenetére
Ha jól értem, akkor a munkakör és a szervezeti egység külön oszlopban van. Ez esetben a legegyszerűbb megoldás, hogy készítesz egy segédoszlopot, melyben összefűzöd az előbbi 2 értéket, s arra keresel. (Persze a FKERES képletben is megteheted az összefűzést, ha nem szeretnél segédoszlopot.)
-
Melack
veterán
válasz
szatocs1981 #30604 üzenetére
Active Directory céges környezetben. Nekem egyszerűbb azzal dolgoznom, ha már van rá lehetőség.
-
tgumis
tag
válasz
szatocs1981 #30604 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Remélem meg tudom csinálni.
-
Sweetraver
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyanban, hogy van egy több ezer soros Excel táblám, mely munkaköri megnevezéseket és egy egyedi azonosító kódot tartalmaz. Fkeressel lett behúzva a munkakörhöz a kód. (munkakör neve alapján) Sajnos a munkakört nem tudom átnevezni, akkor megtalálná könnyen.
A gond ugye, hogy az Fkeres csak az első találatot hivatkozza be, ha ugyanaz a munkakör. Hogy tudom megoldani, hogy a megfelelőt keresse meg?pl.
Project manager - Pénzügy - P001
Project manager - Beszerzés - P001
Project manager - Logisztika - P001Most ezt látom. Azonban a beszerzésen és a logisztikán levő Project managernek is más a kódja. Ezt kellene bekeresnem.
Ez kellene képlettel:
Project manager - Pénzügy - P001
Project manager - Beszerzés - B007
Project manager - Logisztika - L013FKeres és Hol. van-ra gondoltam de itt 2 oszlopról van szó, nem sorról.
Tudnátok egy képletet adni erre?köszönöm!
-
tgumis
tag
válasz
szatocs1981 #30592 üzenetére
Köszi de az a rész lényegtelen. Akinek kell az tudni fogja, hogy hogyan oldja fel a szűrêst. Az első részében segitsetek légyszíves mert azt nem tudom. Szóval megnyitaskor szűr záráskor kikapcsolja a szűrést.
-
Melack
veterán
válasz
szatocs1981 #30601 üzenetére
Tehát AD szinten állítsam be a usert, hogy csak read-only jogai legyenek a file-ra?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gumi és felni topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bejelentették a Forza Horizon 6-ot, irány Japán!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kuponkunyeráló
- Melyik tápegységet vegyem?
- Linux kezdőknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Assassin's Creed Shadows Collector's Edition PC
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- iKing.Hu Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Használt, karcmentes állapotban 3 hónap garanciával!
- 143 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13500H, RTX 4060
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest