- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- adika4444: MikroTik IPv6 DIGI PPPoE-vel
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
Hirdetés
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Melack
veterán
Shared Excel sheet esetén megoldható, hogy egy felhasználó csak read-only jogot kapjon hozzá?
-
Delila_1
veterán
válasz
DeFranco #30597 üzenetére
A súgóból:
A kép fölött találod az 1. és 2. forma meghatározását, elég idétlen fogalmazásban. Azt jelenti, hogy ha egy év első napja <csütörtök, ez a hét az első az évben, vagyis a hét száma 1.
Ha viszont >= csütörtök, akkor 53 lesz a függvény értéke. Ebből az következik, hogy érdemes a 21-et megadni utolsó paraméterként. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Delila_1 #30596 üzenetére
hú, ez nagyon jó, de szükségem lenne az értékre B2-ben, tehát az lenne az optimális, ha 2-t adna "eredményül" és "keddet" mutatna.
így tudnám pl. kimutatásban vagy szűrőben leválogatni pl. a hétfői napokat.
ha már itt tartunk: azt tudod, vagy tudja valaki, hogy a HÉT.SZÁMA függvényben a kétszámjegyű vissza_típus-ok mit jelentenek?
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
szívok a hét.napja függvénnyel. a képlet ez:
B2 cellában: =HÉT.NAPJA(A2;2)
A2=2015.09.01.
ez a nap keddre esett, a B2-ben meg is jelenik az érték, hogy "2", viszont ha ezt vagy SZÖVEG függvénnyel a hét betűvel kiírt napjává alakítom, vagy nnnn egyéni cellaformátumot adok neki (ami azonos eredményt ad), akkor ott nem keddet, hanem hétfőt ír ki, gondolom azért, mert a default 1=vasárnap... ...7=szombat rendszerben gondolkodik.
hogyan lehet ezt elegánsan megoldani valami favágó segédfüggvény (pl. VÁLASZT) beiktatása nélkül, hogy helyre (keddre) kerüljön?
-
mindanee
tag
Valahogy nem tudok megbékélni azzal a gondolattal, hogy a Microsoft nem gondol arra, hogy egy excelben többféle adat lehet a hozzáférhetőség szempontjából. (Tehát van ami bárki számára elérhető, és lehet benne olyan, ami pl csak az adott cég pénzügy részlege számára elérhető.).
Szóval ha nem a lapvédelem, akkor mi a megoldás az én problémámra?
-
Grodd
tag
válasz
szatocs1981 #30592 üzenetére
Environ("Username") lesz az
Az Application.Username az excelbe beállított felhasználónév (/ tools/options-ben) Ami ugye bármi lehet -
szatocs1981
aktív tag
válasz
tgumis #30591 üzenetére
Ha jól értelmezem a feladatot, akkor a következöt csinálnám:
Application.UserName paranccsal le tudod kérdezni, az aktuálisan bejelentkezett felhasználót.
Ha ez megegyezik a te neveddel/felhasználói fiókoddal, akkor lefut a makró (kiszüri a nullát), ellenkezö esetben pedig makró nélkül megy tovább az egész. -
tgumis
tag
Sziasztok!
Hogyan tudom azt megoldani,hogy ha megnyitok egy munkafüzetet akkor egyes munkalapok D oszlopán automatikusan szűrjön a nullánál nagyobb értékek jelenjenek meg csak.Amikor viszont bezárom a táblázatot akkor ismét jelenjen meg az összes sor. Természetesen menet közben akinek kell tudja megnézni a nullás sorokat is.
Előre is köszi a választ.
Alapesetben makróval és szűrővel meg tom oldani de olyanok használják akik csak nézhetik és nem vágják az excelt alap szinten sem. -
Sesy
aktív tag
válasz
Delila_1 #30586 üzenetére
köszönöm, meg néztem
lehet, hogy nem voltam teljesen világos, amikor kérdeztem
vagy nem tudom használni amit küldtélszóval:
az lenne a feladat, hogy ha az ajtók száma 1, akkor csak 3-as sorban van adat, és csak ott jelenik meg a lel oszlopban, illetve a darabszám oszlopban a legördülő menü.ha az ajtók száma 2, akkor a 3-4 sorokban és így tovább...
viszont ha váltok, és csak 1 db ajtó lesz akkor megint csak a 3-as sorban legyen adat
az egész egy épület helyiségkönyve lenne, egy csomó információval, többek között az ajtókról/ablakokról
tehát van olyan helyiség, ahol csak 1 db ajtó van, de van olyan ahol mondjuk 4 dbés ha megoldható, akkor azt szeretném, hogy ahol csak 1 db van (mert ezt adom meg) akkor utána ne is tudjak véletlenül sem több információt bevinni...
-
Sesy
aktív tag
válasz
Delila_1 #30579 üzenetére
köszönöm
be másoltam"Jel-nek neveztem el a területet, ahonnan az érvényesítés az adatokat veszi."
ezt ugyan nem igazán értem, de ha jól gondolom, akkor ide kellene írnom az a területet, ahol az ajtók jelét határozom meg, mondjuk A22:A27ezt meg tettem, de nem történik semmi
-
Delila_1
veterán
válasz
huliganboy #30581 üzenetére
Fel kellene tenned elérhető helyre 2-3 összefésülendő lapot néhány adattal. Természetesen a nem publikus adatok helyett írj mást, de az egyes cellák jellemzői (szöveg, dátum, hivatkozás, képlet) egyezzenek meg a valós lapokéval.
-
Delila_1
veterán
válasz
huliganboy #30575 üzenetére
Van egy gyűjtő lapod, aminek a végére mindig bemásolod az újonnan kapott adatokat (fejléc nélkül)?
Teljes sorok egyeznek meg, vagy csak 1-1 adat az egyes sorokban?
-
Delila_1
veterán
A laphoz kell rendelned a makrót, aminek a módját megtalálod a téma összefoglalóban..
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$9" Then
Application.EnableEvents = False
Range("B" & Target + 2).Validation.Add Type:=xlValidateList, _
AlertStyle:=xlValidAlertStop, _
Operator:=xlBetween, Formula1:="=Jel" '*******************
Application.EnableEvents = True
End If
End SubJel-nek neveztem el a területet, ahonnan az érvényesítés az adatokat veszi. Az erre hivatkozó sor végére tettem egy halom csillagot, azt írd át a saját elnevezésedre.
-
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
előre szólok, hogy "vannak hiányosságaim" az excel használatában, így lehet, hogy a kérdésem megoldása pofon egyszerű
azt szeretném megoldani, hogy az ajtók jele csak akkor jelenjen meg egy legördülő menüben, ha az A oszlop aktuális sora tartalmaz értéket.
vagyis az ábrán az 5. sorban ne szerepeljen semmi...
azt megoldottam, hogy az A oszlopban az 5-7 sorban csak akkor jelenik meg érték, ha az ajtók számát változtatom.
egyszerűbben: a HA függvénybe beágyazható-e az, hogyha teljesül a feltétel, akkor az adott pozícióban legyen egy legördülő menü, ha nem teljesül, akkor pedig maradjon üresen.
előre is köszönöm a segítséget
üdv:
g. -
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Az alábbi problémával küzdök!
Excelben kapok hetente-kéthetente egy kb. 40 oszlopos és állandóan változó de 1000-12000 sor közötti táblázatot adatokkal, fejléccel. A fejlécek minden esetben egyeznek.
Ha az egyik táblázatban elkezdek dolgozni akkor, mikor megkapom a másikat mindig hatalmas munka azt úgy összefésülni, hogy az addigi formázások, megjegyzések is megmaradjanak... A problémát fokozza, hogy az adott listákban adott adatok többször is előfordúlnak...
Ti, hogy "egyesítenétek" ezen táblákat, hétről hétre, hogy az addigi munkátok ne menjen kárba?
Köszönöm!
-
bteebi
veterán
Sziasztok!
Egy munkalap A oszlopában, A1-től kezdődően vannak értékek, ezeket kellene bemásolni 10×8-as (tehát 10 soros, 8 oszlopos) táblázatokba, amik ráadásul egyesített cellákat tartalmaznak, valahogy így:
Tehát az A1 értéke a C4-es cellába kerülne, az A10 a Q4-be, a C6-ba az A11, stb. Ha 80-nál több elem van az A oszlopban, akkor a következő elem már új 10×8-as táblába kerülne. Hogy lehetne ezt egyszerűen megcsinálni? Nagyon bonyolultan minden bizonnyal meg tudnám oldani
, de nem az lenne a célom, hanem a logikus megoldás, úgyhogy várom a javaslataitokat!
-
Grodd
tag
válasz
Delila_1 #30571 üzenetére
OK, igazad van, köszi az ötletet, nyitok valami ilyesmit, ahogy látom, ilyen még nincs. Csak még a címen tűnődök. Bár vizualizációhoz (PView-hoz, PMap-hez ) nem nagyon értek (sima diagrammokhoz se nagyon), de biztos lesz aki kisegít.
Azzal viszont vitatkoznék, hogy nem tartozik szorosan az excel témakörbe. Korábban valóban nem tartozott, de a 2016-os verziótól már más a helyzet. Persze kell még egy kis idő, amire a vállalatok többsége átáll rá. Ahhoz is kell idő, (és oktatás) amire a felhasználók godolkodása átáll az új paradigmára.
SQL-t viszont hiszem, hogy feltétlenül bele kéne kavarni ebbe az új topicba, mert az Excel 2016-nak pont az a lényege, hogy az egyszerű felhasználó is, összedobhasson bármilyen egyszerű vagy komplexebb lekérdezést bármilyen (akár sok különböző) adatforrások kombinálásával, (legyenek azok bármilyen formátumban, struktúrában) mindenféle különösebb informatikai képesítés, SQL vagy ODBC ismeret nélkül. Pont az a lényeg, hogy egyáltatlán ne kelljen SQL-ül tudnia a júzernek.
Nem véletlenül hivják Self Service (önkiszolgáló) BI-nek ezeket a megoldásokat. És végre valahára az excelbe is beintegrált egy ilyet. Most már bizony az excel topic témakörébe tatozik szorosan.
Korábban volt ugye a MS query, az is be van integrálva az excel-be, de azt még nem nevezném SSBI megoldásnak, mert azzal csak nagyon szimpla query-ket tudott egyszerű felhasználni összedobni (és még azt sem túl felhasználóbarát módon), komolyabb dolgok eléréséhez bizony bele kellett nyúlni az SQL kódba, ami nem várható el a felhasználóktól.
Még a PowerPivotot sem nevezném SSBI-nek, azzal is csak primitív, több táblából dolgozó pivotokat tudott egyszerű felhasználó összedobni, komolyabb dolgokhoz a DAX kódban kellett matatni, nem túl felhasználóbarát módon. Az első igazi SSBI a Microsofttól a PQuery (Excel 2016 Get&Transform)
Egyébként nem kell, hogy SQL server legyen az adatforrás, bár nagyvállalatoknál jellemzően az, de nyugodtan lehet akár az excelben tárolt adattáblából kiindulni, szövegfileból, xml-ből, access adatbázisból, weblapról, webes OData feed-ből, Acive Directory-ból, exchane serverről, azure-ból, vagy akár social network szolgáltatásból (Facebook és társai) adatot behúzni.
Szóval mi legyen a cím szerinted ? Excel 2016 topic? Azzal az a baj, hogy ezek az új funkciók 2010-re, 2013-ra is elérhetőek (igaz, azokhoz külön kell telepíteni a bővítményt) . Vagy Excel Next-Gen features topic ? Azt meg nem mindenki értené meg....
-
Delila_1
veterán
Nyitnod kellene egy új topicot PowerPivot, a PQuery, PView, PMap címmel. Bele vehetnéd az SQL, ODBC kezelését. Ezekhez – jobbára – új telepítések szükségesek, nem tartoznak szorosan az Excel topic témaköréhez. Szerencséd van, ha olyan munkahelyen dolgozol, ahol ezek a rendelkezésedre állnak.
A jó eredmények eléréséhez a legfontosabb dolog, hogy értelemszerűen, feldolgozhatóan vigyük be az adatokat.
-
Grodd
tag
Azt elfelejtettem írni:
Gondolom ezt a chatlogot egy külső szöveges file-ból copy paste-eled be excelbe.
Ezt a lépést is megspórolhatod, ha nem táblából olvasod be az adatot, hanem a külső adatforrásból. És így ahogy frissül az adatforrás, úgy frissül a lekérdezésed is. Így elég az excelbe csak egy (a lekérdezést tartalmazó) munkalap,
-
Grodd
tag
válasz
Delila_1 #30567 üzenetére
Hát ha ilyen szép strukturált lenne az adatforrás, az tényleg ideális helyzet lenne ehhez a kétklikkes kis pivothoz de sajnos a chat-logok ritkán néznek ki ilyen szépen, ahogy az eredeti kérdésben szereplő kép is mutatja
Megolható persze pivottal az eredeti feladat is, (PQuery vagy Excel 2016 nélkül) , csak be kell hozzá vetni egy kis agyrém függvényezést is és egy segédoszlopot
-
Grodd
tag
válasz
hallgat #30560 üzenetére
Hát azért az olyan sztenderd Microsoft-os excel kiegészítőket, mint PowerQuery, PowerPivot általában vállalati környezetben is engedélyezni szokták, sőt, szerencsére ma már ezek alapból telepítve vannak a vállalati gépeken jobb helyeken (ahol még nem migráltak Office 365-re, vagy Office 2016-ra, mert azokba már alapból be van integrálni, nem kell semmit telepíteni)
Ha a PowerPivotot kiszemelted agadnak, és hízelegsz az érdekében, akkor már tetesd már fel egyúttal a PowerQuery-t is. Amit PPivotban meg lehet oldani, azt PQuery-ben is, csak sokkal szebben, gyorsabban, és egyszerűbben
Nomeg a PPivotot még 2013-ben és 2016-ban is külön kell telepíteni (igaz, Pro Plus csomagban benne van, de akkor is külön kell telepíteni a kiegészítőt) Sőt, 2013-tól PPivot csak Pro Plushoz érhető el, annál kisebb SKU-khoz még ingyenes letöltés formájában sem érhető el (csak Office 2010-hez)
a PowerQuery viszont már be van teljesen integrálva a mai excelbe (az összesbe, nem csak Pro-ba). Persze nagyvállalati környezetben előfordulhatnak bizonyos extrém esetek, amit PowerPivotban egyszerűbb megoldani, mint PQueryben, de az ritka, mint a fehér hollóHa makró is járható út , (azt hittem anélkül akarod/kell megoldani) akkor van más módja szerintem akár annak is, hogy beolvasd a range-ből egy tömbbe az adatokat, és ezt a tömböt kiírd egy sztringbe, amit aztán átadhatsz paraméterként a MS querynek.
Ha mégsem, akkor magát az SQL query-t magát szerkesztheted. Nem kell feltétlenül feltölteni a táblát az SQL serverre. Itt nézelődhetsz:
http://stackoverflow.com/questions/27385245/using-excel-vba-to-run-sql-query
-
Delila_1
veterán
válasz
#26467072 #30562 üzenetére
A szövegnek és a dátumnak azonos sorban kell lennie. Ha 1 dátumhoz több szöveg (üzenet) is tartozik, mindegyik szöveg mellett legyen ott a dátum. Nem szükséges, hogy a dátumok valamilyen sorrendben legyenek. A táblázatodnak legyen címsora.
Innen már csak egy kimutatást kell összehoznod pár kattintással, amit a legrégebbi Excel verziók is tudnak. A sorcímkékhez teszed a dátumot, az értékekhez a szöveget.
-
Grodd
tag
válasz
Type-R #30561 üzenetére
1. =HAHIBA(VKERES($E4;INDIREKT("'Blatt "&OSZLOP()&"'!$B$5:$K$36");32;0);"0")
Amennyiben az első oszlopban szerepelt az eredeti képleted. Ha nem, akkor annyit adj hozzá az OSZLOP()-hoz, amennyi szükséges.
De megjegyzem, ilyesmit sokkal egyszerűbb, szebb és rugalmasabb lenne Excel 2016 Get&Transform -al (vagy powerqueryvel) csinálni
2. Védd le a munkalapot
3. Ha adatbázisból akarod, akkor Microsoft query-vel vagy PowerQuery-vel tudod megoldani. Ha egy excel listából akarod (szerintem erre gondoltál) akkor validációval (Adatérvényesítés) : Listából
-
Grodd
tag
válasz
#26467072 #30562 üzenetére
Excel 2016-ban ez sokkal egyszerűbb get&transform-mal, mint függvényekkel:
olvasd be a táblát, dobd el az üres sorokat, alakítsd dátummá, másold az oszlopot, a hibákat az új oszlopban cseréld null-ra, fill-up old (ha jól értelmezem, a dátum az üzenetek után jön, ha előttük, akkor nem fill-up, hanem fill-down), szűrd le az eredeti oszlopot az errorokra, és nyomj egy group by-t az új oszlopra. A lekérdezés mindig az üzenetek számát fogja mutatni dátumonként. (csak rá kell refreshelned)
Feltöltöttem ide (Ha 2016-nál korábbi az excel, akkor kell hozzá PowerQuery bővítmény):
(Meg lehet csinálni függvényekkel vagy és/vagy pivottal is de így esokkal logikusabb, átláthatóbb, felhasználóbarátabb és egyszerűbb. )
-
sonkauram
csendes tag
Üdvözletem!
Nem szeretnék belemélyedni az excel makrókba mivel egyetlen feladatot kell hogy végezzen, (bár baromi hasznos lenne) egy gyors kérdésem lenne.
M. Office 2007 Enterpirse-om van. És egy olyan makró kódot szeretnék kérni (A-Z-ig amit crtl+c crtl+v-vel bemásolok és működik) ami egy kis ablakban kiírja azt a cellát amiben épp a kurzorom tartózkodik.
Tehát ha A84-ben vagyok és megnyomom az Alt+F8-at akkor kidobja egy kis ablak, hogy A84 elég ennyi nem kell semmi más szöveg.Lehet érthetetlen hogy mire jó ez nekem egy sufni tuning autoit scripthez kellene.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
-
#26467072
törölt tag
Kedves Mindenki, bízok benne a problémámra tudtok némi ötlettel/megoldással szolgálni.
Javarészt szöveggel dolgozok, egy chat log-ot szeretnék átalakítani grafikonná melyik nap mennyi sor üzenet ment oda-vissza az év napjain.
Szóval semmi közös nincs a szövegben (szia és hasonló kifejezéseken kívül), a legváltozatosabb számú sor üzenet ment át a másik félhez míg válasz nem érkezett, stb.Egyetlen oszlop van (még). Kérlek tekintsétek meg a mellékelt képet.
Gondoltam rá, hogy valamelyik függvénnyel 1 vagy 0-t rendelek egy szomszédos oszlopba hogy szöveg vagy dátum-e (szám), ezt így kezdésnek, de aztán....?
Viszont kérlek benneteket segítsetek megtalálni a megoldást, mi segíthetne, hogy az excel összeszámolja a szöveges sorokat míg másik dátumot nem "észlel"?Előre is köszönöm.
Elsőre kifogott rajtam a fórum, azt hittem mutatni fogja a képemet.
-
Type-R
őstag
Egy kis segítséget szeretnék kérni Excel ügyben.
1.
Az excel munkafájlomban az első oldalon található egy összesítő tábla, megnevezésekkel, árakkal.
A többi lapon (kb 100db) található végösszegeket szeretném vissza varázsolni az első lapra, fkeres, meg vkeres függvények segítségével.
Ez eddig meg is van.
A gondom, hogy az első lapon így létrejön nekem száz oszlop, és mindegyiknél külön meg kell adom a képletben a lapszámot.
Képlet:
=HAHIBA(VKERES($E4;'Blatt 1'!$B$5:$K$36;32;0);"0")A képletben szereplő lap Blatt x-et lehet valahogy léptetni?
Magyarul, ahogy húzom a képletet balról jobbra, úgy az X mindig egyel nagyobb legyen?Remélem érthetően tettem fel a kérdést?
Különböző munkáknál mindig ugyan ezzel kell szöszölnöm.
2.
Létrehoztam egy űrlapot, amiben vannak függvények, ez megsegíti az embereink munkáját, viszont a sok másolással, meg törlésekkel a szegélyeket mindig szétcseszik.
Meg lehet azt valahogy csinálni, hogy a lapot fixáljuk (szegélyeket), hogy mindig ugyan úgy nézzen ki?3.
Azt hogy lehetne megcsinálni, hogy ilyen kis lefele nyíl segítségével egy előre definiált adatbázisból, mindig ki tudják választani a számukra szükséges adatot? (pl egy előre definiált anyag lista)Köszönöm előre is a segítséget.
-
hallgat
csendes tag
Szia!
Köszönöm!
Ez is segít, mert nem töltök vele feleslegesen sok időt.Vállalati környezetben nem nagyon fog menni kiegészítők telepítése.
A powerpivot nevű kiegészítést már én is kiszemeltem magamnak, most hízelgek, hogy tegyék fel. Nem elég ha nekem, mert a megírt programokat nagyrészt nem én használom.Ez esetben azonban más megoldáson töröm a fejem. Ha Excelből be tudnék makróval tölteni adatot egy már létező SQL táblába...
Ez esetben az adatbázisban készítenék egy táblát a cikkszámoknak. Ez a tábla már behúzható MS Query alatt is, a kapcsolat típusával pedig szabályozható, hogy csak a táblában szereplő cikkszámok kerüljenek bele a lekérdezés eredményei közé.Ez esetben a makrónak azt kellene tudnia, hogy egy munkafüzet adott oszlopának értékeivel feltöltsön ODBC kapcsolaton keresztül egy létező MS SQL táblát úgy, hogy előtte törli annak tartalmát.
Hát akkor most errefelé kutakodok.
Még egyszer köszi!
-
Grodd
tag
Helyesbítek: nem tömböt nem lehet átadni, hanem egy cellatartomány értékei által alkotott tömböt.
Sajnos ez komoly hiányossága az MS querynek, és nem lesz már megoldva soha, mivel a 2016 get&transform ot és a PowerQuery-t nyomatja a MS ezerrel, a MS queryt kispadra küldték. -
Grodd
tag
válasz
hallgat #30556 üzenetére
Igen, sajnos nagyon ismerös a probléma. Rengeteget szenvedt vele, mire rájöttem, hogy sajnos ez nem oldható meg MS queryben, mert nem lehet sehogy sem tömböt átadni paraméterként. Hidd el, tényleg nem lehet, rengeteg idöt elcsesztem vele, de nincs megoldás. Excel 2016 get&transform vagy korábbi excelben powerquery az egyetlen megoldás erre, ha érdekel, megírom.
-
hallgat
csendes tag
Sziasztok!
A következő problémával küzdök és kérek segítséget, ha valaki már találkozott vele:
MS Query használatával adatokat húzok be egy Excel munkafüzet lapra, ODBC kapcsolaton keresztül elért MS SQL szerver adatbázis táblákból.Mivel egy-egy lekérdezés nagyon sok sort tud visszaadni, szűkítenem szükséges.
Erre MS Query-nek van is megoldása, paraméter mezőben megadható fix érték, értékek, vagy kiadhatok cellára mutató hivatkozást, amit WHERE feltételként kezel a lekérdezés során.
Ez idáig OK, rendszeresen használom gond nélkül.Most olyan WHERE feltételt kellene megadnom, ami tetszőleges számú adatot tartalmaz egy cellában, azaz -- WHERE "mező" IN (paraméter1,paraméter2,paraméter_n) --. Jelen esetben termékek adatait kérdezem le, a cikkszámok a szűkítési lehetőség, így a cella egymástól vesszővel, vagy ponttal, vagy akármivel elválasztott cikkszám felsorolást tartalmaz.
Mivel makróval fűzöm össze a cellába a szükséges cikkszámokat, meg tudom szabni előre, hogy mi legyen az elválasztó karakter, ez nem gond.Az MS Query grafikus felületén a paraméter mezőknél választható az a lehetőség, hogy "eleme".
Ebben az esetben a paraméter meghatározás így nézhet ki: --eleme (123456;543210;456789)-- Pontosvesszővel tagolt felsorolás. De ez csak akkor működik, ha fixen begépelem előre a cikkszámokat, vagy kiválasztom a felajánlott listából a query-n belül a saját eszközével.Az "eleme" paraméter tartalmazhat bármennyi értéket, akár ha WHERE lenne ott. Igazából az SQL kódot megnézve az is van, csakhogy az --WHERE "táblanév.mezőnév" IN(?)-- formával, azaz a kérdőjel jelzi, hogy adatot kell bekérnie. A kérdőjelet nem lehet megváltoztatni. Bármi más karakter kerül a kérdőjel helyére, nem fut le a lekérdezés, szintaktikai hibára hivatkozva.
Ha szeretném azt elérni, hogy a paraméter a későbbiekben egy cellaértékre hivatkozzon, vagy dobjon fel párbeszéd ablakot, azt a [ ] jelekkel tehetem. Ez esetben nem kell értéket előre megadnom, a lekérdezés futásakor kéri be, és ekkor alkalmazza a kérdőjeles megoldást is.
Ez esetben ez látszik a grafikus lekérdező felületen --eleme ([szabad_szöveg])--. A szabad szöveg bármivel helyettesíthető, vagy akár üresen is hagyható, csak a párbeszédablakban megjelenő szövegre van hatással, mondhatjuk, hogy a paraméter neve, de csak az emberi szem számára.Innen azonban nem tudok tovább haladni.
Ha az "eleme" paramétert választom, nem tudom elérni, hogy a beadott értékeket elfogadja, bármivel is választom el őket az Excel cellában. Idáig el sem kell menni, kézzel is futtatható, még az MS Query felületén, ahol ilyenkor egy párbeszéd ablakban kéri be a paramétert. Ha több számot próbálok beadni, mindegy mivel elválasztva, érvénytelen értékre hivatkozva nem fut le a lekérdezés.
Esetleg valaki, aki használja az MS Query-t, találkozott már hasonló problémával? Azaz miként tudok több számot paraméterként megadni a futtatandó lekérdezés számára?
Előre is köszönöm!!!!
-
Grodd
tag
válasz
Fferi50 #30534 üzenetére
Ez a megoldás csak akkor müködöképes, ha 1:1 adatkapcsolat van a két tábla között. Ha nem, akkor excel 2016-ban csak ôssze kell merge-elni a két táblát. ( egy-két egérklikk). Ha korábbi excel, akkor powerquery kell hozzá, vagy MS query (utóbbi nem olyan szép megoldás, de alapból benne van a régebbi excelekben is)
Helyesbítek: elolvasva alaposabban a feladatot: a vlookup semmiképp sem járható út, csak a powerquery (vagy excel 2016 get&transform) vagy ms query.
-
Grodd
tag
válasz
mindanee #30546 üzenetére
Szia, a munkafüzet - és lap- védelem arra szolgál, nehpgy véletlenül egy hozzá nem értő kéz felülírjon valamit akár véletlenül is, nem pedig arra, hogy idegen kéz számára elérhetetlenné tegyünk akármit is, mivel semmi titkosítást nem tartalmaz a megoldás, számtalan rendkívül egyszerű módon eltávolítható. Függetlenül attól, hogy milyen erősségű a jelszót (magyarul nem kell a jelszót "feltörni" a védelem eltávolításához) Nem kell 5-10 perc gúglizás hozzá, elég 30 másodperc egy átlagembernek (aki meg ismeri valamelyik módszert,annak ennyi sem)
Például lehetséges módszerek: hexaeditor, VBA macró, web-es "szolgáltatás" (nem javaslom), olyan külső alkalmazással (akár Google Docs-sal) való megnyitás, ami nem támogatja a MS munkafüzet és lapvédelmét.
-
bteebi
veterán
válasz
mindanee #30546 üzenetére
Tudtommal ez a trükközés Excel 2007-től már nem működik. Vagy legalábbis nem ilyen egyszerű
. A jelszóvédelmen felül amúgy el is rejtheted a védendő munkalapokat (very hidden legyen, ne csak simán rejtett!), és az azokra a lapokra hivatkozó cellákban akár a képletet is elrejtheted (Cellák formázása → Védelem → Zárolt, majd rá a Lapvédelem).
-
bteebi
veterán
válasz
norby91 #30543 üzenetére
Nem a legszebb, de működik, csak végig kell másolni. (Talán menne szebben is, de már fáradt vagyok
.)
=SZUM(K$2:(INDIREKT("K" & 20+(SOR(K2)-SOR(K$2))*5)))
Az alapelv: a kiinduló sor számát (jelen esetben 20) fixnek veszed, majd megpróbálsz valami olyan dolgot keresni hozzá, amivel tudod soronként indexálni. Ez jelen esetben az aktuális cella sorszáma
. Mivel a sor száma mindig változik, ezért egyszerűen kivonod az aktuális cella sorszámából a kiindulási cella sorszámát (a kiindulási cella sorszáma fix, emiatt vegyes vagy abszolút hivatkozás kell!). A különbség az egymás alatti cellák esetén - nyilván - mindig 1, ezért ezt még felszorzod 5-tel, és mindenki vidám
. A követhetőség/ellenőrzés kedvéért legfeljebb írd be egy segédoszlopba azt, hogy
="K" & 20+(SOR(K2)-SOR(K$2))*5, ami megadja a cella nevét, vagyis egy szöveget, amit az INDIREKT függvénnyel (cella)hivatkozássá alakítasz. Makróval szebben meg lehetne csinálni, de így egyszerűbb.Sort (SOR függvény) és oszlopot (OSZLOP függvény) is lehet ezzel a módszerrel indexálni.
-
mindanee
tag
Sziasztok!
Excel (2013-as) lapvédelem funkciójával kapcsolatban szeretnék érdeklődni most tőletek
Egy komplexebb árazós excelt készítettem (köszönhetően részben nektek is, m.zmrzlina és Delila_1). Ebben az excelben szeretnék 2 munkalapot elérhetetlenné tenni, röviden kifejtve:
Úgy közelítettem meg az excel összerakását, hogy van egy "fő" munkalap, ahol a mennyiségeket, és néhány további opciót lehet állítani, illetve van 2 segéd munkalapom, ahonnan jönnek a fő munkalapra a mennyiségfüggő számok.
Ezt a két segéd munkalapot szeretném idegen kéz számára elérhetetlenné tenni, és itt jön képbe a lapvédelem, ami adja magát, mint megoldást.
A kérdésem pedig konkrétan az volna, hogy ez mekkora biztonságot ad az excel munkalapjainak védelmére (feltételezzük, hogy a jelsző elég erős)? (Pl. ha egy 5-10 perces guglizás után feltörhető/más formátumba téve kinyerhető az adat, akkor nem sokat ér
)
Korábban láttam már olyat, hogy excel-t ZIP formátumúvá módosítva (vagy más formátum, de nekem a tömörített formátum rémlik) hozzá lehetett férni olyan adathoz, amihez excelben megnyitva nem lehetett, ezért is merült fel bennem a kérdés.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
Tido
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, mert fennakadtam egy problémán, de leeht nem is jó helyről közelítem meg.
Egy olyan feltételes formázásra lenne szükségem, ahol két oszlopnak értékének kell igaznak lenni.
Pl ha A1 tartalmazza hogy KL és B1 nagyobb mint 10 akkor érvényesüljön a formázás: pl legyen pirosha a1 nem tartalmazza KL-t akkor viszont mindegy, hogy mit tartalmaz a B1.
Vagy nem a feltételes formázásnál kéne kutakodnom?
Előre is köszönöm a a segítséget.
-
norby91
tag
válasz
m.zmrzlina #30542 üzenetére
Ez működött köszi.
Annyi a baj, hogy törli/nem mutatja a többi sort, ami "nem oda való", s igy a másik érték eltűnik, amit látni kellene.
Nem szűrni akarok, csak összeadni.
Ideiglenesen megoldottam egy fkeres függvénnyel, ha nem lenne rá más megoldás.
Új táblázat, egyenkénti listázás, majd 5-10-15-ös sorban levő eredményt kiirja
-
m.zmrzlina
senior tag
-
lappy
őstag
Excel guruknak
és akit csak érdekel egy kis finomság, hogy mire jó az excel!
-
germinator66
aktív tag
válasz
germinator66 #30538 üzenetére
Tárgytalan.
-
norby91
tag
Üdv.
Segítség kellene.
Össze kell adni 1645 sort, úgy hogy mindig 5-tel többet adjon össze K$2-től kezdve.
Nincs kedvem mindig átirni függvényben, hogy mit számoljon. Valami megoldás csak lenne.=SZUM(K$2: K20)
=SZUM(K$2: K25)
=SZUM(K$2: K30)
=SZUM(K$2: K35)
=SZUM(K$2: K40)
.
=SZUM(K$2: K1645)
K2-től adja össze 20-ig, majd 25-ig, 30-ig, 40-ig és 1645-ig..
Ez lenne kb a képlet, de igy nem jó.Valami más megoldás kell, mert ez lett:
=SZUM(K$2: K20) -minta
=SZUM(K$2: K25) -minta kijelöl, húz
=SZUM(K$2: K22)
=SZUM(K$2: K27)
=SZUM(K$2: K24)
=SZUM(K$2: K29)Ez csak egy példa, azért van az első rész K2: K20-ig, de a lényeget próbáltam szemléltetni, remélem sikerült is.
Előre is köszönöm.
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Excel jelszót fel lehet törni valahogy...? Sajnos úgy tűnik, a jelszókezelőm adatbázisa megsérült, ugyanis az egyel korábbi jelszó van benne...
(Nem is értem, ez hogy lehetséges, mintha egy korábbi állapotban maradt volna. Az izgalmas az, hogy még melyikkel jártam így...)
Egy kis esély van arra, hogy pont akkor fagyott ki a gépem, és nem volt rámentve, tehát nem kizárt, hogy van rá magyarázat, de sajnos ez nem segít az eredeti problémán. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
alfa20 #30535 üzenetére
Szia!
1. "Dim WBmunka1 as Workbook
set WBmunka1 = Workbooks("vmi.xlsx').Sheets("zöld")"
Ez így azonnali hibát eredményez, mert a munkafüzetnek definiált változóba munkalapot szeretnél tenni!2.Range("P2") = _
"=IFERROR(VLOOKUP(RC[-11],'[" & vmi_mf & "]" & vmi_ml & "'!C1:C21,2,0),"""")"
helyett Range("P2").formula=
vmi_mf helyett pedig WBmunka1.name a helyes a képletben (ámbár az 1. pontban írtak szerint ez így nem működik).
Üdv. -
alfa20
senior tag
ha létrehozom 'Workbook' változóként a munkafüzezett az képletbe hogy tudom be integrálni?
Dim WBmunka1 as Workbook
set WBmunka1 = Workbooks("vmi.xlsx').Sheets("zöld")eddig ezt így oldottam meg, de a 'WBmunka1'-t nem tudom hogy helyettesítsem be
:
dim vmi_mf, vmi_ml as string
vmi_mf = ActiveWorkbook.Name
vmi_ml = ActiveSheet.Name
WBmunka2.active
Range("P2") = _
"=IFERROR(VLOOKUP(RC[-11],'[" & vmi_mf & "]" & vmi_ml & "'!C1:C21,2,0),"""")" -
Fferi50
Topikgazda
válasz
alevan #30533 üzenetére
Szia!
Az FKERES függvény lesz a megoldás. Pl
első "adatbázis"
D1 cella képlete: =Fkeres($A1;"Második adatbázis $A$1:$C$20000;2;0)
E1 cella képlete: =Fkeres($A1;"Második adatbázis $A$1:$C$20000;3;0)(Kis gonoszkodás - nem két adatbázisod van, hanem 2 táblád - 2 külön excel fájlban vagy egy fájlban két munkalapon).
Üdv.
-
alevan
őstag
Sziasztok. Van két adatbázisom. A kettőben csak egy egyedi azonosító szám oszlop a közös pont. Na, ezt a két adatbázist kell egyesítenem. Képekben megpróbálom ilusztrálni:
Első adatbázis:
Második adatbázis:
Elérni kívánt eredmény:
Kézzel szemre nem tudom megcsinálni, mivel nagy adatbázisokról van szó és rengeteg külömbség van a két adatbázis között (az egyikben van benn adat az adott azonosítóval, a másikban nincs). Nekem a közös pontokat kell az elsőben kiegészíteni a másodikban lévő adatokkal.
-
alfa20
senior tag
válasz
Delila_1 #30528 üzenetére
első lépésben egy textboxokba bekérem a fájlokat:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim fname As String
fname = Application.GetOpenFilename()
Munka1.TextBox1.Text = fname
End Submajd ezekből a TextBox-okból hívom meg a fájlokat, összesen 5 fájl-t kell betölteni:
Dim file1 as string
file1 = Munka1.TextBox1.Value
Workbooks.Open Filename:=file1, UpdateLinks:=FalseA másolás helyét azt majd megadom a másolások után. a másolandó helyek is változók lesznek
-
alfa20
senior tag
válasz
Delila_1 #30526 üzenetére
Köszi!
ez jó lesz!
érdemesebb inkább a WSInnen-t újra és újra beállítani (több fájlból lesz másolva adat a WSide az állandó lesz), vagy inkább érdemes több váltózóval dolgozni?
Úgy készítem a makrót, ha kiszedi az egyes értékeket, akkor bezárja a fájlt és nyitja a következőt, ezért gondolkodtam egy váltózóban. -
Delila_1
veterán
válasz
alfa20 #30525 üzenetére
Sub Masolas()
Dim WSInnen As Worksheet, WSIde As Worksheet, usor As Long
Set WSInnen = Workbooks("Innen.xlsm").Sheets("Munka1")
Set WSIde = Workbooks("Ide.xlsx").Sheets("Munka1")
usor = WSInnen.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
WSInnen.Range("A2:B" & usor).Copy WSIde.Range("A2")
End SubLátod, véletlenül sem találsz Active... hivatkozást. Bármelyik füzeten állva indíthatod a makrót.
-
alfa20
senior tag
válasz
m.zmrzlina #30524 üzenetére
Bocsi lehet rosszul fogalmaztam:
szóval:
Dim alap, ker, alap_mf As String, usor As Long
alap = ActiveWorkbook.Name
alap_mf = ActiveSheets.Name
ker = Munka1.TextBox1.Value
Workbooks.OpenText Filename:=ker
keres = ActiveWorkbook.Name
usor = Application.CountA(Columns(1))
Range(Cells(2, 1), Cells(usor, 2)).Copy
Windows(rendez).Worksheets(alap_mf).Range("A2").PasteAz utolsó sor hibára fut, az nem tetszik neki.
A 'keres' Excel fájlból kellene az 'alap' Excel fájlba másolni adatokat és ki akarom hagyni a sok 'Windows(változó).Activate'-t. -
m.zmrzlina
senior tag
válasz
alfa20 #30521 üzenetére
Próbáld így:
Worksheets("keres").Range(Cells(2, 1), Cells(usor, 2)).Copy Destination:=Worksheets(1).Range("A2")
Kicsit szebb lenne, ha a cél munkalapnak is megadnád a nevét "idézőjelek közt" és nem index-szel kellene hivatkozni rá. Meg hasznosabb is mert ha valaki elmozdítja az első helyről ezt a lapot akkor is a megfelelő helyre kerül a másolt adat.
-
Pá
addikt
Sziasztok!
A oszlopban van egy dátumom, B oszlopban egy másik dátumom.
Szeretnék C oszlopba egy képletet gyártani, ami megmondja A és B között eltelt hónapok számát.
Mi lenne ennek a legegyszerűbb módja?
-
alfa20
senior tag
Sziasztok!
Makróval kapcsolatban lenne kérdésem:
Tudok úgy át másolni, adatot egyik munkafüzetből a másikba, anélkül, hogy ide oda ugrálnék?
Definiálva van mind két munkafüzet.így próbáltam, de ezzel nem jó:
Window(keres).Activate
Range(Cells(2, 1), Cells(usor, 2)).Copy
Windows(alap).Worksheets(1).Range("A2").Paste -
RAZERXX
aktív tag
válasz
szatocs1981 #30500 üzenetére
-
totya 25
újonc
Sziasztok!
Szeretnék közelebbről megismerkedni a "makro" tudomány rejtelmeivel. Tudtok ajánlani irodalmat?
-
mindanee
tag
Sziasztok!
Valószínűleg nagyon egyszerűt kérdezek, de nem jövök rá a megoldásra
Szóval, van egy lenyíló listám (Igen és Nem választható). Másik cella értéke attól függne, hogy itt Igen vagy Nem szerepel.
Az adott cellába HA függvénnyel próbálkozok, de nem eszi meg az excel (#NÉV? hibát kapok).
Ez a HA függvényem, ami a cellában szerepel: =HA(E29=Igen;1;0)
Mi lehet ezzel a gond? Köszönöm előre is!
-
-
EmberXY
veterán
Van egy ötletem:
Kijelölsz egy segédoszlopot, szöveg formátumot adsz neki, oda bemásolod a %-os értékeket.
Ezután ahová végül kerülne, azt az oszlopot is először szöveg formátumúvá teszed, majd az első cellától kezdve alkalmazod a =HELYETTE(A1;"%";"") függvényt, ahol értelemszerűen az A1 helyére a segédoszlop első cellája kerül, ahol érték van, majd ezt végigmásolod az oszlopon, ekkor minden érték végéről lekerül a %, majd ezután szám formátumúvá teszed az oszlopot, a segédoszlopot meg törlöd. Kicsit talán körülményes, de szerintem működik, más nem jut eszembe.(Innen vettem az ötletet...)
-
kepton
csendes tag
Sziasztok!
Következő feladatra keresnék függvényt:
Egy kérdőívben egy kérdésnél több válasz is lehetséges volt. Ezeket a válaszokat egy cellába tette.Példa:
A1 friss, konzerv
A2 friss, szárított, konzerv
A3 friss
A4 friss, szárított, konzerv
stb.Szeretném megszámolni, hogy hányszor szerepelnek az egyes lehetséges válaszok.
Darabtelivel próbáltam. Azzal viszont annyi a baj, hogy ha frisset számolom csak azt számolja ahol egyedül szerepel a friss.
Ahol már friss, konzerv van, azt figyelmen kívül hagyja.Remélem érthetően fogalmaztam.
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Hogyan lehet megjeleníteni egy százalékos értéket úgy, hogy a százalékjelet ne írja mögé?
Pl: 75,2 % helyett 75,2 legyen.
-
Dolphine
addikt
Sziasztok!
A problémám a következő:
Adott egy osztály, mely közösségi munkát végez.
Havi bontásban vannak az órák, amihez tartoznak területek. Tavaly kitalálták, hogy év végén statisztikát kell készíteni, hogy az elvégzett órákon belül melyik terület, mennyi százalékot tett ki.
Ezt hogyan lehetne megoldani?
A százalék az világos, azonban előfordul, hogy egy éven belül azonos területen is végeznek munkát, na ez bonyolítja a dolgot.
Ötlet van? Egyáltalán érthető, hogy mit szeretnék?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap
- Assassin's Creed Shadows Collector's Edition PC
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
- Akció! Hordozható GAMER Monitor! MSI MAG162V ! 15.6 1920x1080 FULLHD! Bolti ár fele!
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest