- lezso6: Nem látszik a kurzor Chrome alatt a beviteli mezőkben?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: MOD Júni 13 Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grodd
tag
Nem biztos, hogy nem lehet vele mit csinálni. Ez az enter nyomogatósdi eléggé röhejes
A legtöbb normális third party applikációnak (akár szerver, akár kliensoldali) van normális API-ja, kívülről elérhető programkönyvtárai, (library), amiknek az osztályai általában közvetlenül elérhetőek VBA-ból is. Bekapcsolni ezeket VBA--ban Tools menu -> References-ben tudod. Ha ez megvan, akkor simán meghívhatod VBA-ból az osztályok eljárásait (methods) , tulajdonságait (property), eseményeit (event),
Persze itt a támogatás kulcsfontosságú, hiába van meg az osztálykönyvtár, ha a support és a dokumentáció csapnivaló (nem egyszer futtottam bele ilyen problémába), és olyan az egész, mintha nem is létezne (sőt!!) , mert dokumentáció és support hiányában több mérnökórát kell beleölni az API "kitapasztalásába", mintha magunk lefejlesztenénk az egész API-t.
-
bsh
addikt
-
Pá
addikt
válasz
sztanozs #30196 üzenetére
köszi szépen!
nem azért lassú sajnos... az exceles rész lefut néhány másodperc alatt.
Azzal telik el az idő, amikor a kapott adatokat feltölti a külön programba, ami nem excel. Az egy szerveren futó program, sajnos minden adatbevitel után entert kell nyomni és minden enter után másodperceket gondolkozik, mielőtt tovább lehetne lépni. Szóval ezzel nem nagyon lehet mit csinálni. -
sztanozs
veterán
Ha sokat dolgozol cellákkal, akkor célszerű, ha nem közvetlenül Sheet.Cell vagy Sheet.Range-et piszkálod, hanem kimásolod az adatokat egy tömbbe, dolgozol rajtuk és a végén (ha változtattás rajta) visszamásolod.
Ezzel nagyságrendekkel gyorsíthatók a cella hozzáférést igénylő makrók (fél óra helyett akár fél perc alatt is lefut, tapasztalatból).Pl.
'értékek másolása cellákból tömbbe
'tömb címzés (1 to max_sor, 1 to max_oszlop)
Dim ertekek As Variant
ertekek = Sheet1.UsedRange.Value2
Dim sor As Long, oszlop As Long
For sor = 1 To UBound(ertekek, 1)
For oszlop = 1 To UBound(ertekek, 2)
'művelet az összes értéken
Next
Next
'visszaírás az eredeti területre
Sheet1.UsedRange.Value2 = ertekek -
SidCorky
őstag
Sziasztok!
Egy perselybe gyűjtögetek aprót, és úgy gondoltam, hogy egy táblázatban logolom hogy mikor és mennyit tettem bele. Az A oszlopban a dátumot írom le, a B oszlopban az eurot, a C oszlopban a forintot, a 2. és a 3. oszlopban minden mezőben csak egy szám van (kivéve az első mezőt, oda az EUR és a HUF vannak írva). Hogyan tudnám azt megcsinálni, hogy az EUR (B) oszlop összege az F3 mezőbe kerüljön mindig automatikusan, a HUF (C) oszlop összege pedig az F4-be? Ne kelljen vele semmit csinálni, csak ha például az EUR oszlopba írok egy számot egy új mezőbe, akkor mindig számolja újra az összeget, és jelenítse meg az F3-ban. Próbáltam valahogy kiguglizni, de nem tudtam hogy keressek rá. Előre is köszönöm a segítséget
2013-as, magyar nyelvű Excel verzió
Szerk: itt egy kép, hátha ez segít
-
Grodd
tag
Egy fontos dolgot nem írtál: excel verziószáma?
CSak mert Excel 2016-tal vagy 365-tel (korábbi verziókon Power Query bővítménnyel) ezt viszonylag gyorsan és fájdalommentesen össze lehet dobni, ha viszont egyik sincs, maradnak a sima worksheet függvények (esetleg pivottal kombinálva, de csak pivottal nem fog menni), Úgy viszont eléggé agyrém lenne. (bár megoldható)Egyébként egy dolgot árulj el: ez mire jó?
CSak mert az életben nem nagyon tudok elképzelni olyan helyzetet, ahol ilyesminek értelme lenne, (bár biztos az én képzelőerőmmel van gond). Mintha egy betépett excel oktató írta volna a "feladványt" kínjában
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Nem vagyok nagy excel guru, így a segítségeteket kérném egy feladatban. Próbáltam kimutatással megoldani, de nem jött össze
Példa a táblából, a hossza nem fix:
Hely Termék adat Dátum
Tököli Narancs 5638 2016.01.13
Tököli Alma 5438 2016.01.13
Tököli Narancs 5138 2016.01.13
Sopron Körte 2686 2016.01.12
Pécs Alma 2133 2016.01.12
Tököli Körte 1444 2016.01.10
Tököli Alma 1432 2016.01.10
Tököli Körte 1421 2016.01.09Ebből kellene nekem napi bontásban a "Hely" azon belül a "Termék"-hez tartozó "adat" oszlopnak a 70. %-nál szereplő értéke. Tehát azok a számok, amik ott találhatók. Pl. ha leszűrök a Helyre, kiválasztom a Tököl-t, aztán tovább szűrök a Termék-nél az Almára. Tételezzük fel, hogy 10 sort hoz fel. Az értékei 1,2...10-ig. Ennek a 70. % a 7. sor lenne, tehát az ott található értékre, azaz a 7-re lenne szükségem egy táblában/kimutatásban. Ha 20 soros, akkor értelemszerűen ez a 14. sor lenne.
Valahogy így képzelném el a létrejövő táblát: A dátumot, mint a kimutatásban választani lehetne és attól függöen jönne be az adat: -
Rota
tag
.
-
Faterkam
addikt
Sziasztok!
Rákeresve nem találtam választ :/Excell 2007.-es több éve használt Jumplistem eltűnt ma estére :/ Mindennap használtam, (ma du.-n is) nem frissítettem semmit. Vissza lehet szerezni még
-
DeFranco
nagyúr
válasz
oleandro #30174 üzenetére
1) az utolsó paramétert (tartományban_keres=0 vagy HAMIS) nem adtad meg
2) nincs abszolút hivatkozássá téve a tábla paraméter (rend szerint abszolútnak kell lenni)
3) mégsem egyezik teljesen, ezt egy AZONOS függvénnyel tudod tesztelni ha manuálisan rámutatsz egy olyan párra, aminél találat kellene legyen de nincs. -
oleandro
tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.
Próbálgatom az fkeres műveletet kb 350 soron.
Cikkszám alapján emelek át árakat az egyik táblából a másikba. A 350 sorból van kb 100 amire hiányzik értéket kapok, holott a cikkszám mind a kettő helyen megtalálható....Hol lehet a hiba?
-
Pá
addikt
Sziasztok!
Van egy excel makró, ami különböző excel táblákból dolgozik (egyszerre 3-4 db). Egymásból pakolgat át számokat a többibe. Valamint van egy második alkalmazás (nem excel) és abba tölt még fel adatokat.
Minden tök jól működik. Egyedül annyi a probléma, hogy az excelek meg a második alkalmazás állandóan felugrál az előtérbe. Akár másodpercenként többször is.
Emiatt a gépen nem tudok semmit csinálni, amíg fut a makró, ami probléma, mert elég hosszú rutin, simán futhat fél órán keresztül.Szóval meg lehet oldani, hogy ezek az ablakok végig marajanak a háttérben, amikor fut a makró? Esetleg a legévégén felugorhat, amikor kész van.
Jó lenne, ha legalább emailezgetni lehetne közben vagy ilyesmi.
-
sztanozs
veterán
válasz
kenguru99 #30171 üzenetére
Talán ez segítség (gyakorikerdesek.hu-ról):
A problémát a windows live 2009 levelező program okozza.
Az olyan csatolt fájlok kiterjesztését amelyik pontra végződik, kiegészíti egy aláhúzás jellel, amit aztán a windows nem tud megnyitni az ismeretlen kiterjesztése miatt.pl. "filenev 2012.09.07.xls" -> "filenev 2012.09.07._xls"
A legjobb megoldás, a levelezőt frissíteni a windows live 2011 verzióra, amelyik már nem szenved ettől a bug-tól.
Alternatív megoldás a már korábban említett társítás, ahol az _xls kiterjesztést az excelhez, az _doc kiterjesztést a word-höz (stb.) társítjuk. -
kenguru99
senior tag
Sziasztok!
A könyvelőm egyik ügyfele a bankjától _doc és _xls formátumban kapja meg a fáljait. Amit persze az office nem nyit meg alapból csak némi trükközés után. Lehet tudni, hogy ez miért van?
-
Treb
tag
Sziasztok!
Egy kis segitségre lenne szükségem!
Az lenne a probléma hogy adott egy excel táblázat 31 füllel mindennapra egy.
A napi fülön van 30 sor és 3 oszlop adat!
Ezeket egy összesitő táblázatba egy külön oldara akarom átmásolni ami meg is van a gond az hogy az összesitő táblázatba beirom manuálba az első 2 oldal hivatkozásait utánna végighúznám hogy akkor ugyanigy az összes fül adatait tegyen oda de a fülek helyett a cella adatokat változtatja ha meg lockolom akkor ismételgeti!
A lényeg az lenne hogy ahogy végig húzom akkor a cella maradjon ugyanaz csak az oldalakat változtassa 1-31-ig
Nemtom hogy meg lehet e oldani bizom benne hogy nem kézzel kell mindet végig érni ha van tippetek ne kiméljetek!
THX -
EmberXY
veterán
Sziasztok!
Lehet, hogy láma a kérdésem, de egyszerűen nem jutok a megoldáshoz...
Arról lenne szó, hogy van egy táblázat, aminek bizonyos oszlopainak fejlécén szűrőt szeretnék beállítani, de sehogy sem sikerül. Vagy egyszerre csak egy oszlopnál működik, vagy az összesen egyszerre, viszont sehogy sem tudom megoldani, hogy csak azoknál legyen, amiknél szeretném.
Mit ronthattam el? (2007-es verzió)
Köszönöm előre is. -
válasz
coldfirexx #30167 üzenetére
Kivételesen most magamnak válaszolom meg, de hátha másnak is jól jön:
Sub Mentes_maskent()
fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename( _
fileFilter:="Excel Files (*.xlsm), *.xlsm")If fileSaveName <> False Then
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fileSaveName, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled
End IfEnd Sub
-
Sziasztok!
Keresek egy makrót ami, csak annyit tud hogy ha fut akkor jöjjön fel a mentés másként ablak.
Köszönöm
-
AirBundy1
tag
Sziasztok! A héten letöltöttem egy excel riportot, ami valahogy sérült a megnyitásnál, ha jól emlékszem. Akkor nem is törődtem vele, azóta viszont minden excel indításnál próbálja ezt a már meg sem lévő file-t megnyitni és kiírja, hogy:
"Problem with shortcut. The drive or network connection that the shortcut ....lnk refers to is unavaliable.blablabla"
Maga a file nem érdekes, csak valahogy törölném, hogy minden indításnál próbálja megnyitni a nem létező file-t vagy shortcut-ot.
Tudnátok segíteni, hogy kéne? Köszönöm. -
mufi
senior tag
Sziasztok. A következő mívelethez kéne egy kis segítség. Adva van egy számadat, legyen 100, ehhez tartozik egy adott jellemző, legyen piros. Van még egy csomó adat: 95 sárga, 88 kék, 77 zöld stb...Hogyan tudok olyan kimutatást csinálni, hogy mondjuk az összesített darabszámból/adatból (100+95+88+77) hány százalékot tesz ki (százalékos arány?) a 95 sárga, a 100 piros és igy tovább...
Előre is köszönöm.
szerk: Jelen esetben, a számok a konkrét számadatok, a színek pedig a "hiba okai". Nekem arra van szükségem, hogy a hibaokok gyakoriságuk szerint legyenek rangsorolva.
-
Thrawnad
senior tag
Hali!
Feltételes formázást csoportosan lehet törölni?
Próbáltam, hogy az első ami nem kell rákattintok, majd az utolsóra shift-el, de nem jelöli ki.
Köszi!Thrawnad
-
Zenebohoc
tag
Sziasztok!
Excelben készítenék egy adatbázis-szerűt túraútvonalakról.
Soronként írnám be az egyes túrákat és oszloponként lennének részletezve bizonyos paraméterek.
Kiegészíteném indexképekkel.
A próba során, itt jött elő a gondom, minek megoldásában a segítségeteket kérném.
Amennyiben szűrőt alkalmazok az egyes oszlopokban, pl. csak a Bükk útvonalait írja ki, a különböző sorok képei egymásra torlódnak. Minden szűrést rendesen megcsinál a program, de a cellába másolt indexképeket egymásra rétegzi.
Milyen beállítással tudnám elérni, hogy csak a szűrt sorok képei jelenjenek meg?Köszi előre is a segítséget.
-
cellpeti
nagyúr
Sziasztok!
Vannak nekem megadva dátumok. A kérdés pedig az, hogy melyik a legrégebbi gyártási dátum. Ez melyik fv?
-
Thusor
őstag
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy van egy excel fileom. Amiben sorok és oszlopok szerepelnek szép számmal. Excel 2016-ban, hogy tudnám azt megoldani, hogy felcseréljem az oszlopokat a sorokkal, tehát ami eddig oszlopba volt írva az átkerüljön a sorba, a sorok pedig oszlopokba kerüljenek?
Segítségeteket előre is köszönöm. -
Grodd
tag
válasz
TrollBalint #30139 üzenetére
Valóban, ez így tényleg járható, erre nem gondoltam. És nem is annyira macerás megadni az összes szabadszombatot, ha van PowerQuery vagy Excel 2016. Csak List.Dates-szel behívod az összes szombatot (7-es step-pel az első szombattól, amennyit akarsz), és left anti merge-el kivonod az amúgy is megadott dolgozós szombatok listáját. Így egy-két egérkattintás az egész.
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
m.zmrzlina #30147 üzenetére
Na meglett. Ha valaki más is szeretné használni: Ctrl+L
Ez ugyan nem pontosan az amit kerestem mert ennél előbb ki kell jelölni a kitöltendő tartományt úgy hogy a legfelső cellában - vagy ha több oszlopot jelölünk ki akkor a felső sorban - az a tartalom szerepeljen amivel ki akarjuk tölteni a a kijelölt tartományt.
Aztán CTRL+L és ....TADÁÁÁÁM....
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
sztanozs #30146 üzenetére
Ezt ismerem és használom is de itt az Activecell.CurrentRegion.Rows.Count tulajdonság által meghatározott tartomány kitöltése a lényeg. Valami háromgombos kombináció rémlik de képtelen vagyok megtalálni.
Ha végképp nem megy akkor elmentem példában lévő soromat a Personalba csak minek ha van beépített lehetőség
Ha van...?
-
sztanozs
veterán
válasz
m.zmrzlina #30145 üzenetére
Ha ki van jelölve a tartomány és szerkesztés módban vagy (F2), akkor a ctrl+enter bemásolja az értéket (vagy függvényt) a többi kijelölt cellába.
-
m.zmrzlina
senior tag
Úgy tudom hogy van az excelben egy beépített billentyűkombináció ami az aktív cella tartalmával kitölti az aktív cella alatti tartományt.
Mint a duplakatt a cella jobb alsó sarkán illetve az alábbi sor is ezt csinálja
ActiveCell.Copy Destination:=Range(Cells(ActiveCell.Row + 1, ActiveCell.Column), Cells(ActiveCell.CurrentRegion.Rows.Count, ActiveCell.Column))
Mi ez a bill. komb?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Gem Geza #30143 üzenetére
én sem ismertem, kapásból én is valami =DARABTELI(tartomány;ÜRES()) gnómmal ugrottam neki, ami ofc nem működött, aztán elkezdtem böngészni a képletgyűjteményt. végül elkezdtem beírni hogy =DARA a cellába, és gyorstippszerűen feldobta utolsó helyen a DARABÜRES-t.
fejből nem fogsz tudni minden képletet, nem is kell
OFF: tegnap egy rajzot össze kellett tennem 2013-as powerpointban, ledobtam a hajam mennyire kényelmesre csiszolták az illesztéseket, mindent mutat vezetővonallal, hogy épp melyik objektumot melyikkel illeszted párhuzamba, milyen ezzel egyenlő távolságok vannak még, mikor érsz valamelyik objektum közepéhez, stb. úgy lehet vele dolgozni mint a kisangyal. hihetetlen kezes.
-
Gem Geza
csendes tag
Hali!
Van valamilyen egyszerű megoldás, amivel egy táblázat több oszlopában lévő üres cellákat számolom össze?
Eddig csak bonyolultabbnál- bonyolultabb ötleteim születtek amik nem is működtek....és Macróban egyáltalán nem vagyok otthon....Előre is köszi a segítséget
GG -
TrollBalint
addikt
úgy paramétereztem, hogy a munkanapok hétfőtől szombatig tartanak, a "holiday"-ben meg megadtam az összes olyan szombatot, amikor nem kell dolgozni. (Nem mondom, hogy nem macerás, de csak egyszer kell évente megcsinálnom
)
Networkdays.intl(kezdődátum;végdátum;11;holidays)Mikor írom be a képletet a gyors help felsorol csomó lehetőséget a 3. paraméterre, hogy miket vegyen hétvégének. A 11 jelenti a vasárnapot. És persze nem csak a normál szombatokat, hanem a munkaszüneti napokat is fel kell venni a holidays-be és akkor működik. Egyébként kipróbáltam a tiedet, de nem ugyanazt az eredményt hozta. Gonodlom a weekdays függvény miatt.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Adebayor #30136 üzenetére
Szia!
Néha azért nem árt elolvasni, amit az excel képességeiről írnak.
A jelenség oka egyszerűen az, hogy a számokat az excel 15 jegy pontosságig tárolja, utána csak 0 következik.
Ha a teljes számsort szeretnéd a cellában látni, akkor formázd meg a cellát szövegként - vagy beíráskor legyen az első karakter egy aposztróf (ez ugyanazt jelenti).Üdv.
-
Adebayor
aktív tag
sziasztok
hogy a fenébe lehet kikapcsolni excel-be hogy az legyen benne a cellában amit én akarok beirni??? rohadék cellaformázás, azt hiszi az excel hogy ő jobban tudja mit karok...
76561198182610699
ezt a számsorozatot akarom bemásolni, probáljátok ki mit ir be helyette, nem is az hogy, 7,65612E+16-ot jelenit meg, de ha ujra ki akarom másolni akkor ez lesz: 76561198182610600 Akkor most miért változtatja meg az utoslo kettő számot 00-ra???
hülye okoskodó f...sz excel
-
Grodd
tag
válasz
Nerazzurri95 #30133 üzenetére
Oszd meg valahol, megnézem mi a legegyszerübb.
-
Grodd
tag
válasz
Nerazzurri95 #30131 üzenetére
Gondolom, az lehet a hiba, hogy szövegek vannak a cellákban, nem értékek.
Olyan képletet szeretnél, amivel a "pp:mm.000" formában tárolt szövegeket értékké alakítva lehet matematikai műveleteket végezni? Vagy át szeretnéd alakítani a szöveget értékké? -
Nerazzurri95
tag
Sziasztok!
Visszakeresgettem a topikban, de működő megoldást nemigen találtam. A problémám az lenne, hogy úszó eredményeket szeretnék tárolni (tehát fontos lenne ezredekig a számolás), és mindenféle statisztikákat számolgatni velük. Viszont már a legalapabb műveleteket sem tudom megoldani, pl. egy időeredmény kivonása a másikból. Cellaformázásnál rájöttem, hogy pp:mm.000-ra állítva elvileg a nekem megfelelő formátumot kapom, de bármit számolva #ÉRTÉK! üzenetet kapok... Hogy lehetne ezt megoldani? Előre is köszönök bármilyen segítséget.
(2016-os Office verzióm van, ha számít ez valamit)
-
Szicskeee
tag
hp = InputBox("Hanyadik honap?")
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
On Error GoTo msg
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = hp
msg:
MsgBox ("Nem letezik ilyen honap!")Ezzel probalkoztam de sajnos a letezo honapra is azt irja, hogy nem letezik.
-
Grodd
tag
válasz
TrollBalint #30123 üzenetére
Hasonló az alapelve annak is, csak az enyém tömörebb
És még tömörebbé lehet tenni, ha beveted a name managert a 24*(műszakvég - műszakkezdet) helyettesítésére...
Az networkdays.intl nem segít a szombatáthelyezésekben, mert azzal nem a dolgozós vagy szabad szombatok listáját tudod megadni paraméterként, hanem azt, hogy a hét mely napjai legyenek hétvégék (mert ez vallásonként/nemzetenként/régiónként eléggé variálódhat).
Vagy hogy gondoltad a dolgot?
-
TrollBalint
addikt
Hello,
köszi, mindenképpen megnézem ezt a képletet, mert egyszerűbbnek tűnik, mint amit én találtam. Azt egyelőre nem is értem, hogy számol, anélkül meg nem szívesen alkalmazom. (a Networkdays.intl-t használom, már megvan hozzá a paraméter lista, hogy tudja, mi a szabad szombat, mi a dolgozós).
azért ideírom, amit én találtam, ha valakit még érdekelne:
Excel 2013 munkaóra számolás függvénnyelköszi mégegyszer
-
Dr V
őstag
Sziasztok!
Van egy közösen használt excel tábla, amibe megjegyzéseket, észrevételeket írnak bele.
Ha egy sort kitöltenek, elvileg annak a sornak meghatározott celláit kell kitölteni. De ez sajnos nincs mindig így.
Egy meghatározott oszlopban kellene megszámolnom az üres cellákat, de a tartomány csak a kitöltött sorokat kell, h lefedje. A =COUNTIF(IG:G; "") nem működik. Milyen képlettel tudnám megoldani a problémát? -
Szicskeee
tag
Sziasztok!
Szeretnek egy olyan gombot csinalni amivel 2 pivot tablanak a filterjeit tudom modositani.
Egy fajta modszerrel megcsinaltam de nem nagyon tetszik es gondolom van jobb modszer is.Tehat jelenleg igy nez ki :
Private Sub CommandButton2_Click()
a = InputBox("Hanyadik honap?")
Range("B1").Value = a
Select Case Cells(1, 2).Value
Case 1
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "1"
Sheets("Premium").Select
Case 2
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "2"
Sheets("Premium").Select
Case 3
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "3"
Sheets("Premium").Select
Case 4
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "4"
Sheets("Premium").Select
Case 5
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "5"
Sheets("Premium").Select
Case 6
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "6"
Sheets("Premium").Select
Case 7
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "7"
Sheets("Premium").Select
Case 8
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "8"
Sheets("Premium").Select
Case 9
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "9"
Sheets("Premium").Select
Case 10
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "10"
Sheets("Premium").Select
Case 11
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "11"
Sheets("Premium").Select
Case 12
Sheets("Adatok").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "12"
Sheets("Premium").Select
End Select
Select Case Cells(1, 2).Value
Case 1
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "1"
Sheets("Premium").Select
Case 2
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "2"
Sheets("Premium").Select
Case 3
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "3"
Sheets("Premium").Select
Case 4
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "4"
Sheets("Premium").Select
Case 5
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "5"
Sheets("Premium").Select
Case 6
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "6"
Sheets("Premium").Select
Case 7
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "7"
Sheets("Premium").Select
Case 8
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "8"
Sheets("Premium").Select
Case 9
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "9"
Sheets("Premium").Select
Case 10
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "10"
Sheets("Premium").Select
Case 11
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "11"
Sheets("Premium").Select
Case 12
Sheets("Rezsi").Select
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Honap").CurrentPage = "12"
Sheets("Premium").Select
End Select
End Sub -
Grodd
tag
ja, egy kis magyarázat:
ez órában adja vissza a két időpont közötti munkaidőt, a műszakkezdetét és véget ezért kell logikusan megadni (sima idő formában), anélkül bajosan tudná kiszámolni az excel a dolgot. (értelemszerűen ez nem működhet változó műszakrend esetén)
természetesen a networkdays fv-t kicserélheted networkdays.intl-re, és akkor megadhatod a hétvégéket ism ha akarod paraméterként (alapértelmezett a szombat-vasárnap)
Viszont a Magyarországon jellemző munkanapáthelyezéseket nem tudom, hogy tudja ez lekezelni, szerintem sehogyan, csak ha még gyúrsz egy kicsit a függvényen (és ehhez persze meg kell külön egy tömbben adnod a dolgozós szombatokat (de ezt már rád bízom
) . Az ünnepeket ugyanis megadhatod paraméterként (tömb változóként) , és ezek közé felveheted a "szabadpéntekeket" és "szabadhétfőket" de ami hétvége, az hétvége, olyan opció nincs, hogy bizonyos hétvégéket ne vegyen hétvégének a függvény.
-
Grodd
tag
válasz
TrollBalint #30117 üzenetére
próbáld meg így:
=(NETWORKDAYS(kezdet,vég)*24*(műszakvég - műszakkezdet))-IF(WEEKDAY(kezdet,2)>=6,0,MIN(MAX(24*(MOD(kezdet,1)-műszakkezdet),0),24*(műszakvég - műszakkezdet))) - IF(WEEKDAY(vég,2)>=6,0,MIN(24*MAX((műszakvég-MOD(vég,1)),0),24*(műszakvég - műszakkezdet)))
Ahol "kezdet" a kezdőidőpot, "vég" a záróidőpont, "műszakkezdet" a normál műszak kezdőideje, "műszakvég" a vége.
-
TrollBalint
addikt
Hello,
Excel 2013-ban (angol), hogy lehetne minél egyszerűbben (minél kevesebb segéd cellákkal), munkaidőt számolni két dátum között? Makró nélkül?
Én a networkdays.intl-t gondoltam használni, de az a baj, hogy ez a kezdő és a végdátumot is beleszámolja, teljes nappal. (A kezdő és a cél dátum is perc pontossággal van megadva). Ezt a függvényt rá lehet venni valahogy, hogy ne vegye figyelembe a kezdő és a vég dátumot?
Próbáltam, hogy hozzáadok a kezdődátumhoz egyet, a végdátumból meg levonok egyet, de nem igazán hozott sikert, megzavarodott, mikor pénteki illetve hétfői dátumok szerepeltek.Ráadásul az is előfordulhat, hogy mindkét dátum azonos napon van. -
Delila_1
veterán
válasz
Szicskeee #30112 üzenetére
Valószínű, hogy az MSCOMT2. ocx nincs meg a gépeden, a C:\Windows\System(32 vagy 64) könyvtárban.
Le tudod tölteni, majd a mappába másolás után a következő lépéseket kell végrehajtanod.Alt+F11.gyel belépsz a VB szerkesztőbe.
Tools menü, References. A fájltípusnál beállítod az ocx kiterjesztést. A Browse gombra kattintva kitallózod a most bemásolt fájlt, OK.Lehet, hogy újra kell indítanod az Excelt.
-
ny.janos
tag
Amit kérdezel, az excel alapbeállítás, nem a fájl tartalmazza. Vagyis ha átállítod, minden fájlnál ugyanúgy működik. (Fájl - Beállítások - Speciális - Szerkesztés - A kijelölt cellák az Enter lenyomása után áthelyezhetők).
Alternatíva: Enter helyett rászoksz a Tab használatára. Ha oszlopot jelölsz ki, akkor lefelé ugrik. Ha sort jelölsz ki, akkor jobbra. Ha nagyobb területet, akkor először a kijelölt terület első során lép végig balról jobbra, majd a következő sorral csinálja ugyanezt stb. Ha Shiftet nyomsz a Tab mellé, akkor visszafelé ugrik. (Ez a módszer mellesleg függetlenül működik attól, hogy mi van beállítva a Speciális fülön).
-
sztanozs
veterán
Tegnap sokat szenvedtem vele, de végül nem sierült megoldanom az array alapú konkatenálást csak makróval. Sikerült ez bárkinek függvénnyel megcsinálni?
-
sgery
őstag
Valószínüleg primitív kérdés de sehol nem találom hol tudom beállítani, hogy ha entert nyomok ne lefele hanem jobbra ugorjon.
Illetve ezt dokumentum tárolja, mármint a műveletet? (hogy ha beállítom a pc-n akkor mobilos editnél is jobbra fogja-e adni a következő cellát)Előre is köszönet
-
cellpeti
nagyúr
üdv
ITT van a táblázat. Ott a "Keresőfüggvények" és az "adatbázisfüggvények" füleken lévőket nem tudom megcsinálni.
Használjam a keresőfüggvényeket. Rendben van. Ott van mellette a kis tábla "Alsó ponthatár". Oda beirogattam a számokat, majd FKERES-vel megpróbáltam megcsinálni, de valamit tuti elrontok. Tudnátok segíteni?
Adatbázisfüggvényeknél, ott rájöttem az elsőre, hogy mit használjak. Viszont a másodiknál 2 feltételnek is teljesülnie kell. Azt elösször AB.DARAB-val akartam, de olvasgatás után rájöttem, hogy nem biztos, hogy azzal kell, hanem inkább a AB.MEZŐ-vel. De ezt se tudom megcsinálni. Tudnátok segíteni? A kritérium mezőt nem töltöm ki jól sztem.
-
Delila_1
veterán
válasz
Szicskeee #30103 üzenetére
A füzet megnyitásával indul a beviteli userform, de az első lapon lévő gombbal is újra indíthatod.
A dátum mező az aktuális dátumot mutatja, amit módosíthatsz.
Kilépés: a városnál az üreset jelöld ki, a Felvitel gomb bezárja a formot.Nem tettem bele semmi ellenőrzést (pl. nem tudom, mi jön az AB mezőbe, lehet, hogy csak számokat kellene elfogadnia. Azt sem ellenőriztettem, hogy minden mező ki van-e töltve).
-
Szicskeee
tag
Jo reggelt Mindenkinek!
2013 Angol Excel
Szeretnek egy makrot kesziteni ehez az excelhez:
http://data.hu/get/9408163/Book1.xlsx
Mivel rengeteg adat lesz begepelve ezert egy olyan gombot akarok csinalni ami sorra bekeri az adatokat (Varos, Datum, Név , AB, Hiba, MEO).
Ezt meg csak imputBox-okkal meg is tudnam oldani DE mivel 5 kulombozo Varosrol van szo es minden varosnak kulombozo munkalapja kell legyen ezert ugy kellene, hogy amint begepelem a varos nevet o mar egybol a hozza tartozo munkalapra irja az adatokat.Es ami meg nem megy, hogy addig kerje az adatokat mig pl. egy 0-ast be nem irok. Mert igy 1000x ra kellene klikkelni a gombra.
Koszonom szepen elore is.
-
Grodd
tag
" Először az volt, hogy rengeteg excel-t kellett feldolgoznom. Ugyanazzal a metódussal. Itt rákérdeztem és a makrót ajánlották. Rávezettek. Elsőként a makrórögzítőt használtam, majd értelmeztem a kódot. (Ez időt igényelt, de később megtérült, hogy értettem is a kódot.) Majd elkezdtem újabb célokat kitűzni. Ne kelljen betallózni a fájlokat, hanem egy mappa alatt levő excel fájlokat dolgozzon fel. "
Hát ez is egy olyan dolog, ami power query-vel pár egérkattintás, " kódolni" egyáltalán nem kell
Egyébként a régi stackoverflow-s szakik is kezdenek átállni pqueryre VBA-ról. Persze nem mindenben tudja kiváltani a pquery a VBA-t, pl eseményvezérlésre, user formokra marad a VBA. -
Grodd
tag
válasz
zapikanka #30099 üzenetére
Szia, ha ilyen dolgokkal foglalkozol, akkor szerintem felejtsd el a makrókat/VBA "programozás"-t.
(nem véletlen az idézőjel)
Persze nem árt megtanulni az ilyen elavult technológiákat sem, és ha teljesen új vagy a területen, akkor az alapokat (elágazások, ciklusok, stb) meg lehet tanulni ezeken is, de az ilyen report automatizálásokra ma már sokkal inkább javasolatak az ún SSBI (self-service BI) megoldások, DTS és ETL ((Extract, Transform, Load) toolok, (Ahogy írtad: "Listák letöltése SAP-ból és azt masszírozgatni a managementnek érthető formába")
MS Excelen belül ezek közül a MS két PowerBI alá tartozó SSBI (self-service BI) megoldását, a PowerPivotot és a PowerQuery-t ajánlanám (mindkettő erősen támogatva van többek között az SAP által is natívan)
Sokkal fejlettebb és rugalmasabb (és ráadásul gyorsabban elsajáthítható is) mindkettő, mint a VBA. Gyakorlatilag szinte mindent meg lehet oldani bennük (főleg a PowerQuery-ben, az gyakorlatilag mindenre képes)
PowerPivot egyébként Excel 2013-tól van szervesen az excelbe integrálva, a PowerQuery 2016-tól, de mindkettő letölthető akár Excel 2010-hez is ingyenes kiegészítőként.
Ja, és a rendszerek többsége alapból támogatja ezeket. Még a SAP is, pedig annak vannak saját fejlesztésű DTS és SSBI szolgáltatásai, így nem kell "letöltögetned" a lisákat az ERP rendszerből, csak a connector-t kell feltenni (SAP BusinessObjects pesze kelleni fog)
De ha ez nem megy, mert nem támogatja a közvetlen ERP elérést az IT policytok akkor is sokkal alkalmasabb a Power Query akár a manuálisan letöltögetett reportok kombinálására, transzformációjára, mint a VBA. Vagy akár közvetlenül az SQL servert is megadhatod adatforrásként (a power queryvel akár végtelen számú különféle adatforrást megadhatsz - akár SQL servert,excel file-okak, txt-ket, Active Directory-t, Exchange-t, ODATA feedet, XML-t, amit akarsz, és kedvedre kombinálhatod őket, ez már igaz 21-ik századi Big Data megoldás)
Vizualizációhoz (diagromok és egyebek) meg ott a PowerView (és a PowerMap), amik tökéletesen kezelik a PowerQuery és PowerPivot query-k által szolgáltatott adatkupacot adatforrásként.
Szerintem ezekbe fektess energiát, mert ez a jövő, nem a VBA vagy a makrók. Én a Power Query-t javaslom elsősorban , a PowerPivot már kezd elavulni. (persze bizonyos célokra továbbra is javasolt a PPivot, főleg multidimenzós OLAP kockák lekérdezése esetén, ha "pivotosan" akarod a management felé prezentálni,. Persze a legjobb a kettőt kombinálni, sőt a prezentációs réteghez a PowerView-t is be lehet vetni harmadik layerként,
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Delta Force (2024)
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- lezso6: Nem látszik a kurzor Chrome alatt a beviteli mezőkben?
- Call of Duty: Black Ops 6
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Windows 11
- Xbox tulajok OFF topicja
- Stellar Blade
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged