Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  Eredeti játékok OFF topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2015-02-27 09:59:50

LOGOUT.hu
Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#115351) bullseye válasza reelc (#115349) üzenetére


bullseye
addikt

133!

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#115352) prtvlogan


prtvlogan
aktív tag

Humble Bundle ingyen Outlast, és Outlast: Whistleblower, akit érdekel:

[link]

(#115353) KubanitoS válasza prtvlogan (#115352) üzenetére


KubanitoS
veterán

Köszi az infót!

Nekem csak a Whistleblower kellett, itt az alap Outlast kulcs:

3DD67-CTMW7-7MP2Y

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#115354) ProEvoFan válasza micafighter (#115330) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

Egyre pofátlanabbak lesznek a kiadók/fejlesztők.De amíg van erre igény, addig nem tudunk csinálni semmit.Hobbit váltani ezrét nem fogok:)

(#115355) Crytek


Crytek
veterán

Most is lehetne a Humblen számláló. Rohadt kiváncsi vagyok mennyien szerezhetik most be az ingyen Outlastet... Amikor az origin bundle volt és todul a nép rá akkor nem halt be az oldal most meg esélytelen belépni az ingyencumohoz errort ír... :C :C

Next PC Upgrade: 2022

(#115356) cyberkind válasza Crytek (#115355) üzenetére


cyberkind
félisten

Te nem érdemled meg mert nem 1 dolláros bundle-ben van. :P

Paranormal Cocktivity

(#115357) prtvlogan válasza Crytek (#115355) üzenetére


prtvlogan
aktív tag

Még 2 napig elérhető,.. addig biztos elmúlik a hype.. egyébként október 7-ig aktiválni kell, különben elveszik a lehetőség!

[ Szerkesztve ]

(#115358) gyimger válasza Crytek (#115355) üzenetére


gyimger
őstag

Ezzel én is türelmes voltam, annyira nem érdekelt sosem a bújócska, de ennyit megért. Engem is érdekelne, mennyivel ugrott most meg Steamen a tulajdonosi szám.

"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

(#115359) Crytek válasza gyimger (#115358) üzenetére


Crytek
veterán

Korábbi bundleba megvettem,de eredetibe nem vittem még végig. Első 10 perc tetszett mert volt benne 2 jumpscare azt onnantól meghalt a játék abszolút nem volt benne para már... de most végre megnézhetem a kieget hátha abba megint van egy erős 5 perc...

Next PC Upgrade: 2022

(#115360) Crytek


Crytek
veterán

A bundlestarsos Wolfi pack 2 cd kulcsot ad?

Next PC Upgrade: 2022

(#115361) micafighter válasza ProEvoFan (#115354) üzenetére


micafighter
nagyúr

Hogyne tudnánk. Nem kell hobbit váltani, csak játékvásárlás előtt gondolkozz el, hogy milyen céget és milyen magatartást támogatasz a pénzeddel. A pénzünkkel szavazunk :) És a vállalat vezetők csak ebből értenek. Biztos vagyok benne hogy nem a fejlesztők akartak mikrotranzakciót a shadow of warba, vagy a deus ex-be. Remélhetőleg hamarosan rájönnek a fejlesztők hogy nincs már szükségük a kiadókra, és akkor megint az lesz az elsődleges szempont hogy jó játékot tegyenek le az asztalra, és nem az, hogy minél több bőrt le tudjanak húzni az emberről.

(#115362) gyimger válasza micafighter (#115361) üzenetére


gyimger
őstag

Ez milyen igaz. A játékosok körében a fejlesztők népszerűek maradnak, új üzletpolitikával meg kimondottan elismertek is. Én mindenképpen támogatni szeretném az IOI-t, kiadó nélkül maradtak, de egy remek sorozatot és franchise-t tudhatnak maguk mögött. Tőke kell nekik, annyi szent.

[ Szerkesztve ]

"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

(#115363) reelc


reelc
veterán

Az ingyenes Humble Storeos játék mellett érdemes még megemlíteni, hogy még tart a sale.

Pl.:
A Grim Dawn 9,99 EUR, -60% ennél olcsóbb csak Humble bundliban volt.
A Grim Dawn - Crucible Mode DLC is igen jó áron van, 3,56 EUR, -45%. Ez egy aréna mód a játékhoz.
A jövő hónapban pedig érkezik a kiegészítő lemeze is.

[ Szerkesztve ]

(#115364) arty válasza micafighter (#115361) üzenetére


arty
veterán

"Biztos vagyok benne hogy nem a fejlesztők akartak mikrotranzakciót a shadow of warba, vagy a deus ex-be. Remélhetőleg hamarosan rájönnek a fejlesztők hogy nincs már szükségük a kiadókra, és akkor megint az lesz az elsődleges szempont hogy jó játékot tegyenek le az asztalra, és nem az, hogy minél több bőrt le tudjanak húzni az emberről."

Majdnemcsak cuki ez a naivitás ;) ;) ;)
A fejlesztők nem gazdasági szakemberek, márpedig ha ebből élsz, akkor nem árt, ha rentábilis a játékod. Az alapjáték eladásaiból pedig közel se biztos, hogy jön be elég... (csak abba gondolj bele, hogy egy mai játék elkészítése mennyivel több emberóra, mint 20 éve! márpedig a játékért pont ugyanugy csak 60$-t (eurót) "lehet" kérni... +infláció megvan? 53% volt az usaban a pénzromlás 1997 óta...)

93 EUR nem fájna jobban egy játékért, mint most a 60?
cserébe nem lenne season pass... meg dlc... esetleg 1-2 kieg igen, még 40+40 EUR-ért... (hiszen az 20 éve is volt, amikor nem voltak ennyire "pofátlanok" a mocsok kiadók ;) )

De menjünk végig a B verzión is!
Nincs kiadó, árat se kell emelni, 60 eur-ba kerül egy polírozott játék, dlc, season passz nincs.
Miből veszi meg a fejlesztő a munkaállomásokat, szervereket, infrastruktúrát, marketinget? Miből fizeti 3-5 éven át 100-200 ember nem alacsony munkabérét? (csak EZ(!) 15+ millió dollár... és egyáltalán ki fizeti? a lead designer? az egyik programozó? a grafikus? vagy mindenki ingyen melózik 3-5 éven át és reméli h összejön? jelzáloggal a bank türelmes, megérti, hogy te most épp gonosz kiadó nélküli, ideális világért melózól és tuti siker lesz a játékod? :DDD )

Legyünk már picit realisták.

Itt majdnem megkövezik, ha valaki azt mondja, hogy a humblis tombraider 12$-ért jó vétel - hiszen NINCS BENNE MINDEN !!! Holott az "újkori" "áremelés" a lehető legjobb forgatókönyv: ugyanis koránt sem kötelező és sokkal kisebb érvágás a gagyi TR extrákat átlépni, mint 30 ezerért játékot venni vagy nézni, ahogy a kedvenc indie-d kickstarterje 4 év után se akar/képes megjelenni.......... pedig/bezzeg a concept art olyan frankónak ígérkezett, ráadásul kiadó sehol! ;)

(és mielőtt jön a sok nagyokos, hogy mekkora királyság a TR szezonbérlet: köszi, 20 year anniversarym van, mert boxon fillérekért utánamvágták és haverral felesbe kellett perkálni... de még ehez képest is csalódás volt! az alapjátékhoz képest egy nagy 0, semmitérő vacak, alibi "tartalom". pont mint az előző TR ujragondolásban... (igen, azt is fillérekért vettem!))

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#115365) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

Starcraft II Battle Chest (PC) WoL + HotS 3490
Quantum Break Collector's Edition - PC 8290
Dota2 pólók DLC kóddal 990

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#115366) micafighter válasza arty (#115364) üzenetére


micafighter
nagyúr

Nem tudom minek hoztad fel most az árakat, de nem ez volt a téma :) Szintén nem értem hogy utána miért egy 0 tőkével induló fejlesztő céget hozol példának, mindenesetre a cégek általában így müködnek tudod, bele kell fektetni a vállalkozástól függöen x összeget, és jó esetben megtérül profittal, ezzel nem értem mi a gond :) . ,, Az alapjáték eladásaiból pedig közel se biztos, hogy jön be elég... " PUBG eladási számokat néztél mostanában? Szerinted nekik 0 tőkéjük van most? Pedig az egy viszonylag kis csapat :) De visszakanyarodva az eredeti hsz-em lényege összegezve az volt, hogy ,,nincs szükség kiadóra". Emlékszel még a Witcher 3-ra? Például azt is a fejlesztő adta ki. Biztos vagyok benne sok ember sajnálja, hogy nem a Warner vagy EA adta ki azt a játékot.. :) De hogy frisebb példát is mondjak, ott a Senua Sacrefice.

[ Szerkesztve ]

(#115367) djculture


djculture
félisten

Végre kijön ez a fallout 4 is egyben az összes dlc-vel együtt, Fallout 4 - Game of the Year Edition ... 35 ezer helyett lesz 12 ezer az egész..

[ Szerkesztve ]

(#115368) cyberkind válasza djculture (#115367) üzenetére


cyberkind
félisten

Tedd hozzá, hogy hivatalos forrásból mert amúgy olyan 50Eu körül volt ez, most meg 30 szintén külön-külön megvéve, sőt a GOTY is 23Eu ugyaninnen.

Paranormal Cocktivity

(#115369) arty válasza micafighter (#115366) üzenetére


arty
veterán

"Nem tudom minek hoztad fel most az árakat, de nem ez volt a téma"

Pontosan ez volt a téma! Az árazás a lényeg, ami miatt a jelenlegi üzletpolitika folyik (rejtett áremelés), amit sokan kifogásolnak - seasonpass, dlc, mikrotranzakciók, f2p, p2w, MÉG pénz, bármiáron.

"Szintén nem értem hogy utána miért egy 0 tőkével induló fejlesztő céget hozol példának, mindenesetre a cégek általában így müködnek tudod, bele kell fektetni a vállalkozástól függöen x összeget, és jó esetben megtérül profittal, ezzel nem értem mi a gond"

Csak nem mindegy, hogy mely iparágban mennyi az az x és mekkora arányban térülnek meg a befektetések (és h mekkora a várható profit). Ma egy átlagos AAA játék készítése olyan horribilis befektetést igényel, amit egy "pénzügyi befektető" (kiadó) tud megadni. Rengeteg ember kell hozzá, tehát a szervezet is nagy lesz - ez nem csak programozót és grafikust feltételez, de hr-t, jogi osztályt, marketingeseket, stb. Namost, ha MINDEN fejlesztőcsapatnál megvan ugyan az a háttérszervezet (kevésbé jól kihasználtan...), az könnyen belátható, hogy nem optimális működés -> drága.

"PUBG eladási számokat néztél mostanában? Szerinted nekik 0 tőkéjük van most? Pedig az egy viszonylag kis csapat"

Jajdekár, hogy már nem a gta5 a példa! A pubg EGY játék. Nézd meg, hány multionly játék mellett megy el a világ, hónapról hónapra. De a multionly-t akár ki is veheted a képletből.

És bocs, hogy sokak számára leverem most a cukormázat a pubg sztoriról: a megálmodója mögé egy délkoreai MMO-t kiadó, a Bluehole állt be, hogy egyáltalán létrejöhessen ez az egész. (EDGE, #311)
Pláne ne példázzunk már vele, ha a kor lehúzásain fintorgunk és eközben a játék "tömve van" mikrotranzakciókkal... (és ez csak a kezdet!)

Nyilván annyi pénzük lesz most (a kiadónak? vagy PU-nak? ;) ), hogy megveszik a starwars licenszjogokat és a battlefront 3-at már ők készítik és mindent alázni fog, a rohatt EA meg csak nézhet! (ha nem szereted az sw játékokat, akkor ennek abszurditásába most nehezen fogsz tudni belegondolni, de próbáld meg!)

"Emlékszel még a Witcher 3-ra? Például azt is a fejlesztő adta ki."

A cdprojekt a w3 idején már masszívan kiadó IS. Még pár sikeres(!) év és meg se fogod tudni őket különbözteti egy ubisofttól, EA-tól.
Pláne jó példa a játék, mert masszív kamumarketingel ágyaztak meg neki (grafikai butitás), a nem-lesz-dlc-duma után mégiscsak lettek dlc-k és season pass is, bár végül az apróságok ingyen jöttek, a nagyobbakra pedig rásüthető, hogy "olyan sokat ad a játékhoz, hogy inkább kiegészítő" ... izlés és elfogultság kérdése.

Hiába tetszik neked (sokaknak!) a Witcher, hiába jó játék a közmegegyezés szerint - attól azt még a mai trendbe teljesen illeszthetően adták ki.

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#115370) cyberkind válasza arty (#115369) üzenetére


cyberkind
félisten

Kihagytad az Activision-t meg a Destiny-ket. :D

Paranormal Cocktivity

(#115371) FunPro válasza arty (#115369) üzenetére


FunPro
senior tag

Azért azt remélem nem hiszed, hogy a DLC-k nélkül éhen halna az összes kiadó.
Egyedül azért vannak dlc-k, mert a sok barom megveszi őket teljes áron, nem pedig azért, mert tényleg szükség van rájuk.

Először is, fölösleges a kiadót sajnálni, mert akinek van egy kis esze az üzletben, az nem fogja a teljes tőkéjét beleforgatni egy címbe, hanem az előző tőkét visszaforgatja egy új projectbe. Márpedig, mindenhol az van hangoztatva, hogy az eladásoknál csak az első hónap számít. Azért örültek a denuvonak is, mert állítólag a kritikus első hónapot kihúzták feltörés nélkül. Most ha abból indulunk ki, hogy 1 hónap alatt a játék visszahozza az árát, sőt, még nyereséget is termel, fölösleges a dlcket mentőövként kezelni. És mivel a játék visszahozza az árát, már az alaptőke is megvan a következő projecthez, így a nyereség meg mehet a zsebekbe. Max a következő projecthez hozzácsapnak még egy kicsit a nyereségből, de már azt is onnantól alaptőkeként kezelik. Ahhoz pedig valami nagyon nagy retket kell az asztalra hányni, hogy legalább az árát ne hozza vissza, tehát veszteségről nagyon ritkán beszélhetünk.

Másodszor, ha tényleg a munkaóra miatt kerül annyiba egy játék, akkor miért árulnak a megjelenési napon 3 féle verziót, ilyen-olyan DLC vel. Egy kész terméket tördelnek darabokra, de mivel ott sem hülyék dolgoznak, nyilván úgy kalkulálnak, hogyha csak az alapverzió fogy el, akkor is nyereséget termeljen, így a dlc gyártás nem dob semmit a költségbe.

Harmadszor, ha mégis számít a dlc gyártás, akkor azt ne meséld be nekem, hogy a dlc-k gyártása annyi erőforrást emészt fel, mint az alapjáték. Ugyanis gyakran a season pass annyiba szokott kerülni, mint az alapjáték. A textúrák/modellek/motor/minden megvan, csak azokat felhasználva kell gyártani még egy kis + contentet. De lefogadom, ezek már a megjelenés napjára elkészülnek, csak később csepegtetik szép kis összegekért őket.

Negyedszer, az inflálódás megvolt. Utoljára megjelenéskor a fifa 15-öt vettem meg, ami akkor volt dobozosan 10000 Ft, store-ban 40 euro. Azóta ugrottunk dobozos 18, store-ban 60 euróra. Csak a játékok minősége romlott a 20 évvel ezelőttiekhez képest, ugyanis régen a kiegészítő olyan volt mint az itt emlegetett witcher 3 dlc-k. Nem egy 2 órás kiegészítő történetecske, meg 3 skin. Régen egy masszív kiegészítő adott vagy +10-20 óra játékidőt, meg még kitudja milyen HASZNOS funkciót az alapjátékhoz.

I'll try my best, and that's the best anyone can do.

(#115372) micafighter válasza arty (#115369) üzenetére


micafighter
nagyúr

Komolyan úgy gondolod hogy csupán azért tesznek a teljes árú játékokba mikrotranzakciót, hogy megtérüljön a fejlesztési, marketing és egyeb költségek?

(#115373) cskamacska válasza micafighter (#115372) üzenetére


cskamacska
addikt

Nem. Ezért:


meg hogy elkerüljék ezt :)

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#115374) tomsolo


tomsolo
őstag

;]

Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

(#115375) djculture válasza tomsolo (#115374) üzenetére


djculture
félisten

Csak hozzá szoktat a játék a lopás elviseléséhez.. ;]

"mikor 15K VC-t költesz a karakteredre és másnap már volt nincs karaktered és el játszotta ezt 3X egymás után. Ja igen, Myteam-ba is mi meglepő csak úgy volt, nincs pénzed egyik pillanatba még azt jelezte hogy tied és mikor azt hiszed hogy meg van akkor csak nézel hogy hol a lap de közbe a pénzt már elvitte de sehol semmi. "

(#115376) FunPro válasza cskamacska (#115373) üzenetére


FunPro
senior tag

Gyorsan bontok is egy százaszsebit, úgy megszakadt a szívem! ;]

I'll try my best, and that's the best anyone can do.

(#115377) djculture


djculture
félisten

project cars 2-re is ráfért volna még 1-2 hónap rendbetétel pc-n.

(#115378) micafighter válasza tomsolo (#115374) üzenetére


micafighter
nagyúr

:C :C

(#115379) tomsolo válasza djculture (#115375) üzenetére


tomsolo
őstag

Hát igen, ennek a felkúszó magas játékáraknak ez egy komoly rákfenéje, hogy tök jó a szipi-szupi marketing meg sale planning ha maga a portéka sajna bűzlik.

Lehet hivatkozni hogy emelkedtek a költségek - holott 2000 óta a fejlesztés idő egyébként irgalmatlanul felgyorsult hála szoftverfejlődésnek és egyéb technikai innovációknak - csak ha nem lehet eladni a szart vagy ha meg is veszik hánynak tőle akkor oda szépen felépített profit terv.

Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

(#115380) micafighter válasza cskamacska (#115373) üzenetére


micafighter
nagyúr

Én is igy gondoltam. De arty kb ugy állította be, ha nem lennének mikrotranzakciók, éhenhalnának a fejlesztők :) Az oké hogy profitorientált cégek és szeretnének minnél jobb pénzt kapni a játékukért, csak itt nem arról van szó hogy épp nullszaldósra szeretnék kihozni hogy bukni ne bukjanak rajta, hanem profitból szeretnének minél többet.

Ez se gond, nekem csak azzal van gondom mikor a profitorientáltság a játékélmény rovására megy.

(#115381) arty válasza micafighter (#115372) üzenetére


arty
veterán

Egy kiadó optimális esetben a (minél magasabb) nyereségért dolgozik (dolgoztat), pont mint bármely más vállalkozás... vanak sikeres termékei és vannak bukottak is - utóbbiakat az előbbiek nyereségéből finanszírozza (egy ideig), így nem megy csődbe.

Nehéz megítélni, hogy mennyi pénzt "KELL" beszedni egy Battlefrontból ahoz, hogy "megérje".
De ismételten felhívom figyelmed azon egyszerű tényre, hogy míg a kiadói költségek durván megugrottak + infláció (ahoz képest, amikor régenmindenjobbvolt és a kiadók nem voltak állítólag pénzéhes szemétládák ;) ), a játékukért nem "tudnak" 60 eurnál többet kérni. Ezt szerinted hogyan kellene a seasonpassdlcmikrotranz helyett megoldani?

(#115380) micafighter: nem mondtam, hogy éhenhalnak a kiadók, ezt a primkó leegyszerüsítést inkább tartottad volna meg magadban .... báááár, a szintén kocsmai szintű "mamár a kiadók mocsoggonoszak" nyilatkoztatások után (nem pont tőled!) annyira azé nem vagyok meglepve ...

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#115382) fogtunder válasza FunPro (#115376) üzenetére


fogtunder
nagyúr

lehet rajta röhögni, de nagyon szépen látszik, hogy a THQ, aki még foglalkozik normális játékok kiadásával is, a béka segge alatt van, miközben a konkruencia szárnyal a mikrotranzakciókból, amitől én már az őrület határán vagyok, mert mobilon semmi értelmes játék nincs szinte, csak freemium grindfest fos. én simán fizetnék egy jó koncepcióért 10-20€-t, de nem, mert az idióták nem bírják felfogni, hogy semmi nincs ingyen és inkább kifizetik utólag ennek a sokszorosát.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#115383) i2k válasza tomsolo (#115379) üzenetére


i2k
senior tag

Én is mindig elmosolyodok, amikor azzal kontráznak a be/hozzászólók, hogy "de hát a játékfejlesztés megdrágult"...
...biztos így van... egy másik dimenzióban.

Minden játékfejlesztés úgy kezdődik, hogy:
* X százezer / millió dollár-euro-fabatka már megvan. Ezt kellene tisztára mosni, átalakítani, megfialtatni etc.
* Jön erre egy bejáratot / kevésbé bejáratott / bátor (már-már valóságtól elrugaszkodott) játék ötlet/terv
* egy adott fejlesztőtől, vagy a tőke tulajdonosától, vagy egy kiszemelt fejlesztőtől
* jön a hatáselemzés, piackutatás
* jönnek a munkaerő toborzások, a(z olcsóbb) bedolgozók felkeresései
* jönnek az erőforrás allokációk (ide tartozik a liszenszelhető / felhasználható ingyenes engine-ek, források is) és a kapcsolódó technikai háttér megszervezése
stb. stb.

Adott cím fejlesztője / kiadója optimális esetben nem olyan idióta, hogy vakon és eszetlenül nekiáll a fejlesztésnek, mindenféle banki kölcsönnel, és majd imádkozik a sikerért, és farag egy Season Passt a játék utáni gazdagsághoz...

A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

(#115384) micafighter válasza arty (#115381) üzenetére


micafighter
nagyúr

A season pass és dlc ellen egy rossz szót nem szóltam. Ahogy az előbb is irtam nem a profitorientációjukkal van bajom, hanem azzal, amikor ez már a játékélmény kárára megy. A mikrotranzakcio a leggyakoribb ami annak kárára megy ezért hoztam azt példának, dlc meg season passbol van értelmes is meg lópáncél is.

Nekem amugy nincs bajom ha többet kell fizetnem, abban az esetben ha többet is kapok. De ott van pl a Battlefront. Az szerinted megért 60€-t, vagy akár kérdezhetném az NMSt is.

Ott a seuna sacrefice, kis játék, dupla AAnak hívják, 30ért megy és veszik mint a cukrot. Kicsi a játék, kisebbek a költségek, viszont ennek fényében az ára is fele a 60-nak.

Ha a költségek nőnek nem csak az a megoldás hogy az árakat is növeljük. Lehet csökkenteni a költségeket is a seuna példájára.

(#115385) FunPro válasza fogtunder (#115382) üzenetére


FunPro
senior tag

Én igazából csak azon röhögök, egyesek még "sajnálják" is a kiadókat, és még meg is magyarázzák, MIÉRT KELL a DLC.

Figyelj, én megértem miért jó nekik a DLC. Faszántos üzlet, csak úgy dől belőle a haszon. De azt senki nem meséli be nekem, hogy tényleg szükségük is lenne rá.

Bármilyen grafikont nézel, a bevételek emelkednek az előző évekhez képest. De még ha csökkene is, az sem azt jelenti, hogy bajok vannak, mert szerintem azért a 100 millió helyett a 90 sem olyan rossz.

A dolog csak azért van úgy beállítva, mert nekik mindig több kell. A torrent sem úgy károsítja az ipart, hogy attól veszteséges lesz a biznisz, csupán 50 millió helyett most "csak" 40 millió tiszta hasznot termelnek. De a fejekben mégis ott motoszkál, hogy ez lehetett volna 50 is, ezért veszteségesek van titulálta.

Az ipar abba sem rokkana bele, ha még mindig 30-40 euró lenne az alap, meg 20 a minőségi "kieg". De még a mai árak is érthetőek lennének, ha az alapjáték lenne 40 óra, a dlc-k pedig ezt kitolnák 100 órára. De nem ez van. Alapjáték 20 óra, dlc-vel 22 óra + kiscsekész skin. Ebbe mi a pöcsöm kerül az alapjáték árának a felébe?

A mikrotranzakció pedig tényleg maga a fertő, de senkinek nem lenne kötelező élni vele. Akinek van gerince, az nem is nagyon teszi, még akkor sem, ha a másik jóval többet szed vele. Mondjuk én sem vagyok olyan naív, hogy valaki lemondjon a saját hasznáról a köz javára, de azért akad néhány példa.

I'll try my best, and that's the best anyone can do.

(#115386) reelc válasza FunPro (#115385) üzenetére


reelc
veterán

(Nem csak neked válasz)

Lehet magyarázni bármit, az tény, hogy minden cég minél nagyobb profitot akar. Ezzel nincs is gond.
Nem fogom magyarázni, hogy igen, logikus, hogy nagyobbak a fejlesztői költségek, meg x évig kell fizetniük y mennyiségű nem minimálbéres embert, stb. Ráadásul ingadozik a valuta. A pénzügyi negyedévet mindig teljesíteni kell, hogy örüljenek a részvényesek, stb. Ez nem az én oldala, nem az én problémám.

De nekem elsősorban az én oldalam számít, a vásárlói/játékos oldal.
Ez egy hobbi. Akinek nem sürgős, nem elsősorban multis játék (Pl. CoD) a kedvence, megveheti akár 2 év múlva jelentős árkedvezménnyel, akár DLC-kkel, esetleg bundliban az alapjátékot. Jó esetben.

Valamelyik nap beszéltem egy haverommal. Idegesen magyarázott valamilyen mobil játékot, hogy a gyorsabb fejlődést elősegítő valamik durván fel vannak árazva, és pár perc alatt el lehetne költeni. Egyből mondott egy szerinte reális, kb. 1/5-öd árat, hogy annyiért jó lenne. Visszakérdeztem: nem mindegy mennyibe kerül? Ismerlek, annyiért sem vennéd meg. De sokaknak nem gond, így tartják el a fejlesztőket, ezért játszhatsz ingyen, mert más öli bele a pénzt, aki megteheti. Ez így rendben van.

Valamennyire hasonló a helyzet a PC-s játékokkal is. Kickstarter, Early Acces, előrendelők - meghitelezik a játékot, ill. belőlük profit van. Utána egy ideig megy teljes áron, -10-20% ez is szép profit, emellett DLC-k, season pass, mikrotranzakció, majd szépen csökken az ára, és x év múlva már jobb áron meglehet venni kompletten. Jó esetben. Rossz esetben addigra a kutya sem játszik a multijával, ha olyan játék.
Az olcsósítást a kiadó csinálja, miután már nem jön annyi profit a játékból.
Nekem is van olyan összeg, aminél többet nem adok játékra, bármi is legyen az. Ez egy hobbi, nekem semmilyen játék nem ér 8-10e Ft-ot vagy mégtöbbet. Ettől még ugyanúgy vásárló vagyok, legális forrásból megveszem később töredék áron. Ráérek. A kiadó jól jár így is, mert vásárolok, nem +1 kalóz vagyok.
Csak nem belőlem látják a nagy hasznot, hanem az előttem vásárlókból.
Ők olyan üzletpolitikát folytatnak, amilyet, és én is.

[ Szerkesztve ]

(#115387) djculture


djculture
félisten

STEAM is alkot a Figment játékra küldözget kupont ami még meg se vehető...

[ Szerkesztve ]

(#115388) ProEvoFan válasza arty (#115369) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

Witcher sorozatot tessék csak nem bántani.A harmadik rész kiegészítői tényleg kiegészítők, mint a régi szép idökben, mikor tényleg felért egy majdnem teljes játékkal egy kieg.A hozzájuk kapható dlck meg mind INGYENES!!!
Tehát, a Lengyel barátaink kivételt képeznek.Ezek a srácok nem EA, Ubisoft, Activision szintű...ide képzeljetek sok nem szép jelzőt...emberekből állnak.

(#115389) Crytek válasza ProEvoFan (#115388) üzenetére


Crytek
veterán

Igen. De csupán azért nem olyanok mint a többiek mert 876 ezerszer kisebbek és kb szökőévente adnak ki játékot...
Így nem nehéz..... A csúnya gonosz többiek meg évente min tonnányit adnak ki..
Ha a CDP is tonnányi game-et adna ki ,amivel akkora büdzséjük lenne mint EA, UBI stb ők is mennének gagyisztánba...

Látható hogy a szökőévente kiadott játékaival is meg lehet élni ,de a nagyok többet akarnak és mint látjuk kapnak is...

[ Szerkesztve ]

Next PC Upgrade: 2022

(#115390) ProEvoFan


ProEvoFan
nagyúr

Milyen kis szaftos cikket találtam ha már a kiadók bevételéről beszélgetünk.
Érdekes...

[ Szerkesztve ]

(#115391) Crytek válasza ProEvoFan (#115390) üzenetére


Crytek
veterán

Mennyi debil ember létezik... erre költöttek pénzt... 2 agysejttel rendelkező ember megmondta volna nekik ezt amire jutottak..

Next PC Upgrade: 2022

(#115392) tomsolo


tomsolo
őstag

Danganronpa V3 is 60 ojróval nyit előrendelőbe, van is nagy elégetlenkedés.

Ezen memem viszont felsírtam:

Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

(#115393) reelc


reelc
veterán

Fentebb említették többen, hogy a Witcher 3 nagy DLC-i visszaidézik a 2000-es évek kiegészítőit, mert annyi tartalom volt beléjük zsúfolva. Én nem játszottam vele, de elhiszem.

Itt egy újabb példa, a Crate Entertainment.
Tegnap publikáltak pár érdekes számot a Grim Dawnnal, és az októberben érkező kiegészítőjével kapcsolatban.

[ Szerkesztve ]

(#115394) cyberkind válasza reelc (#115393) üzenetére


cyberkind
félisten

A Dying Light The Following is egy elég korrekt "DLC".

Paranormal Cocktivity

(#115395) sixpak válasza cyberkind (#115394) üzenetére


sixpak
nagyúr

És még jön 10 free, az a nem mindegy...

https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/

(#115396) micafighter válasza sixpak (#115395) üzenetére


micafighter
nagyúr

Ennyi :) Mikori játékrol is van szo? És még jön hozzá a content :)

[ Szerkesztve ]

(#115397) cyberkind válasza micafighter (#115396) üzenetére


cyberkind
félisten

Január végén lesz 3 éves. :DDD

Paranormal Cocktivity

(#115398) Crytek válasza micafighter (#115396) üzenetére


Crytek
veterán

Ebben mi a meglepő? Az a legújabb játékuk nincs más , addig tolják amíg lehet... GTA 5 se mai db azt mégis még úgy veszik meg tolják a tartalmat mintha muszáj volna.

Én már a következő Dying Lightot várom már,mert hátha Humble csomaggal vezetik majd fel mint mostanában sok folytatást :K :K :C

cyberkind: O a Warner-el nagy szerencsénk van a kult cimet is elég hamar a süllyesztőbe löki..... egyetlen egy kivétel a Mortal XL annak az árát a mai napig nem tudom feldolgozni... :(

[ Szerkesztve ]

Next PC Upgrade: 2022

(#115399) cyberkind válasza Crytek (#115398) üzenetére


cyberkind
félisten

Shadow of War után pár hónappal jönnie kéne valamilyen bejelentésnek. Én is a 2. részt várom mert az első mindenét már rongyosra toltam. :))

Gta 5 meg szar példa mert azt csak a multija adja el, ebben meg van multi de minek. :DDD

Nem tudom mire gondolsz Mortal XL ár alatt de nekem nem is kell, hogy 1-2dollár legyen egy játék, de ha jól emlékszem olyan 10eu volt a teljesre váltással együtt.

[ Szerkesztve ]

Paranormal Cocktivity

(#115400) micafighter válasza Crytek (#115398) üzenetére


micafighter
nagyúr

GTA 5be is single tartalom megy? És azt honnan tudod hogy másik játékon nem dolgoznak? :) De bárcsak igy lenne minden játéknál, 3 évvel megjelenés után is tolják ki a free contentet. Az SP meg gyakorlatilag egy uj kampány, új küldetések, új pálya, uj fegyverek, új ellenségek és új játékelemek pl kocsi.

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  Eredeti játékok OFF topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.