Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  Eredeti játékok OFF topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2015-02-27 09:59:50

LOGOUT.hu
Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#115369) arty válasza micafighter (#115366) üzenetére


arty
veterán

"Nem tudom minek hoztad fel most az árakat, de nem ez volt a téma"

Pontosan ez volt a téma! Az árazás a lényeg, ami miatt a jelenlegi üzletpolitika folyik (rejtett áremelés), amit sokan kifogásolnak - seasonpass, dlc, mikrotranzakciók, f2p, p2w, MÉG pénz, bármiáron.

"Szintén nem értem hogy utána miért egy 0 tőkével induló fejlesztő céget hozol példának, mindenesetre a cégek általában így müködnek tudod, bele kell fektetni a vállalkozástól függöen x összeget, és jó esetben megtérül profittal, ezzel nem értem mi a gond"

Csak nem mindegy, hogy mely iparágban mennyi az az x és mekkora arányban térülnek meg a befektetések (és h mekkora a várható profit). Ma egy átlagos AAA játék készítése olyan horribilis befektetést igényel, amit egy "pénzügyi befektető" (kiadó) tud megadni. Rengeteg ember kell hozzá, tehát a szervezet is nagy lesz - ez nem csak programozót és grafikust feltételez, de hr-t, jogi osztályt, marketingeseket, stb. Namost, ha MINDEN fejlesztőcsapatnál megvan ugyan az a háttérszervezet (kevésbé jól kihasználtan...), az könnyen belátható, hogy nem optimális működés -> drága.

"PUBG eladási számokat néztél mostanában? Szerinted nekik 0 tőkéjük van most? Pedig az egy viszonylag kis csapat"

Jajdekár, hogy már nem a gta5 a példa! A pubg EGY játék. Nézd meg, hány multionly játék mellett megy el a világ, hónapról hónapra. De a multionly-t akár ki is veheted a képletből.

És bocs, hogy sokak számára leverem most a cukormázat a pubg sztoriról: a megálmodója mögé egy délkoreai MMO-t kiadó, a Bluehole állt be, hogy egyáltalán létrejöhessen ez az egész. (EDGE, #311)
Pláne ne példázzunk már vele, ha a kor lehúzásain fintorgunk és eközben a játék "tömve van" mikrotranzakciókkal... (és ez csak a kezdet!)

Nyilván annyi pénzük lesz most (a kiadónak? vagy PU-nak? ;) ), hogy megveszik a starwars licenszjogokat és a battlefront 3-at már ők készítik és mindent alázni fog, a rohatt EA meg csak nézhet! (ha nem szereted az sw játékokat, akkor ennek abszurditásába most nehezen fogsz tudni belegondolni, de próbáld meg!)

"Emlékszel még a Witcher 3-ra? Például azt is a fejlesztő adta ki."

A cdprojekt a w3 idején már masszívan kiadó IS. Még pár sikeres(!) év és meg se fogod tudni őket különbözteti egy ubisofttól, EA-tól.
Pláne jó példa a játék, mert masszív kamumarketingel ágyaztak meg neki (grafikai butitás), a nem-lesz-dlc-duma után mégiscsak lettek dlc-k és season pass is, bár végül az apróságok ingyen jöttek, a nagyobbakra pedig rásüthető, hogy "olyan sokat ad a játékhoz, hogy inkább kiegészítő" ... izlés és elfogultság kérdése.

Hiába tetszik neked (sokaknak!) a Witcher, hiába jó játék a közmegegyezés szerint - attól azt még a mai trendbe teljesen illeszthetően adták ki.

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  Eredeti játékok OFF topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.